fredag 21 december 2007

God Jul!

Hej allihopa! Hoppas ni har det bra så här de sista dagarna innan jul och att ni inte stressar allt för mycket. Idag har vi slagit in de sista julklapparna och gjort lite julgodis, nu börjar man faktiskt känna att julen är nära. Jag har tänkt att ta lite ledigt från bloggen, så det här blir mitt sista inlägg före julen. (Jag återkommer i mellandagarna.) Jag kommer dock inte kunna låta bli att kika in hos er andra och se vad ni har för er.
j
Idag får ni se en hög med bilder från mitt julpyntade vardagsrum. Granen ser lite lustig ut i år då det är mycket pynt upptill och väldigt lite nertill, men det beror på min klåfingriga lilla V. Måste dock säga att än så länge har det gått över förväntan, hon har knappt tittat åt den. Jag hoppas det håller i sig!
j
k
k
k
k
j
k
k
k
Vill önska alla mina bloggvänner och alla andra som kikar in här en riktigt God Jul! Hoppas ni får det riktigt härligt! Julkramar från Marie.

69 kommentarer:

faster atta sa...

Hade du inte nämt det där om pyntet i granen så hade jag nog inte tänkt på det... tihi... Vi har inte klätt vår än, ska bli spännande att se hur vår 1½ åring hanterar situationen...

kram

LantlivsAnette sa...

Sååå fint du har det..julpyntat i varje vrå...jag önskar dig en fröjdefull jul i ditt vackra hem..det lät riktigt gammeldags det där..fniss...
Längtar tills du visar nya bilder i mellandagarna...
Kram Anette

Randi sa...

Vilken underbar julstämning du skapat med all julpynt som är så samstämmigt.
Önskar dig också en GOD JUL!
Kram Randi

Gammelgård sa...

Så mysigt du har det...
I morgon kommer granen in här hos oss!
En riktigt GOD JUL till dig!!!

silje sa...

Hei! Du har virkelig et nydelig hjem,og så flott pyntet til jul! Jeg håper juletreet fortsatt får stå i fred,og at du og familien får en riktig god jul! Mange klemmer fr Silje

annkierix sa...

Så fantastiskt vackraa bilder du visar från ditt hem..känner riktigt värmen och julfriden.
Må så gott nu o god jul!!
kram A-c

Karin A sa...

Så vackert och finstämt ni har det! Jag hoppas du får en fin jul och bloggpaus. Kram Karin

latara sa...

Din underbara strut kom idag och jag är så himla glad och rörd över att du skickade den! TACK! Den ser ut att vara köpt för den är så perfekt, du måste vara en riktigt skicklig pysslare! Maken placerade den i famnen på en tomte som står utom räckhåll för barnahänder och den är SÅ FIN!

Håll utkik efter brevbäraren framöver! ;-)

Ditt hem är vackert så det svider! Tänk att få vara barn och växa upp där, det måste göra så gott åt själen. Att dessutom ha en genomgullig och omtänksam mamma gör inte saken sämre.

Jag ser fram emot nya inlägg i mellandagarna!

KRAAAAAM!

Karin

linnea-maria sa...

Hejsan! Åh vilka stämningsfulla bilder. Fönster-arrangemanget var fint med fattigmanssilver-pynt. Jag önskar att jag hade sådär renplockat som du. Jag har i allafall stängt "julverkstan" nu och dammsugit upp alla små små pappersbitar som ligger på golvet, och sorterat och gömt undan allt. Nu är det bara resten av huset kvar. Men det får bli i helgen. Ha en riktigt skön julhelg! /linnea-maria

Ljuva ro sa...

God Jul till dig med! Granen är jättefin, så duktig lilla V är! Min lille prins får nöja sig med gran hos mormor i år!

Linneagården sa...

Vad mysigt & julfint du har.
Att du lyckas hålla så snyggt med en liten....
Hoppas nu att du får en Jättehärlig & lugn Jul med massor av myyyys.
Stora Julkramen från mig. /madelene

elisabethj sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så nydelig du har det, en VAKKER gran presis som den skal være.......
Ønsker deg en nyyydelig julefeiring med dine kjære.....

Stor juleklem

Guldkant På Livet sa...

Underbart vackert hem !!! Och granen är så fin!! Helt min stil och nästan så den påminner lite om min faktiskt, om än jag inte har några strutar och smällkarameller i min... du har ett sånt vackert och smakfullt hem!! Och många fina arrangemang och bilder!! En fröjd att kika på allt fint... jag sätter i min mörka kassa bild på min gran i morg! : ) En riktigt GOD JUL önskar jag dig!! Mari.

Inmycarport sa...

Hej Marie!
Vilka stämningsfulla bilder du visar oss. Önskar dig oxå en riktigt GOD JUL.
Julkramar och ett stort tack till dig för all inspiration du bjudit på.
Maria

"M" sa...

Så fint julpyntat, mysigt.....och vi önskar er en trevlig och skön julhelg....kram "M" och "V"

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Så fint du skapat i ditt vardagsrum ,pyntat i varje vrå och jag tycker mycket om ditt stora skåp vid sofforna är det hemsnickrat? julhällsningarMaria Villa Nyhem anno 1918

Dubbelörnen sa...

Vilken stämning du förmedlar genom dina bilder. Ert vardagrum är så läckert julpyntat. Girlangerna ger mig en känsla av barndomsjularna... Så mysigt hemma hos dig...

Letade också efter girlanger men fann inga så det får väl bli till nästa år.

Varmaste julkramarna till dig

SKATAN sa...

Urtjusigt fröken! Mycket stämningsfullt!

Här turas vi om att gå in och ut ur vår FRUKTANSVÄRDA lilltoa för att lukta på det enda positiva där. Din doftpåse. Den lägger sig som ett härligt doftlock över gammal toalettkänsla (som aldrig känns fräsch, inte ens när den är nyskrubbad!) : )

Tom lillan går in och snusar och säger mmm...det kunde faktiskt inte bli någonting lämpligare som damp ned i lådan. Vi BEHÖVDE den :)

Kram.

Kristin sa...

Hej Marie! Som vanligt så visar du så mysiga och härliga bilder, att jag helst av allt skulle vilja krypa upp i er soffa och bara njuta av stämningen! ;-)

Hoppas ni får en jätteskön julhelg! Skickar en stor kram!

/Kristin

Lilla Blanka sa...

Åh vad mysigt och fint du har gjort det överallt! Härligt att vara klar som du och bara mysa fram till julafton!
Kram o GOD JUL vännen!!!
Mia

Katherines Dream sa...

Your home is beautiful, I love the white theme.
Merry Christmas from Carol x

Under en vind sa...

Jag kan inte heller hålla mig härifrån riktigt.....måste kika in hos er andra litegrann....

Så härligt och fridfullt det ser ut hos dig!!! Man känner hur varmt och mysigt det är! Så mycket vackra saker!

Önskar er en riktigt skön och god jul! Vi ses i mellandagarna igen, jag återkommer också då! Stor kram!

Anna sa...

Vilka underbara bilder du visar från ditt vardagsrum! Allt ser så ljuvligt(och juligt) ut att jag vill krypa in genom skärmen och slå mig ner i soffan hos dig:)

Jag önskar dig en riktigt härlig jul!

Kramar
:)Anna

cicci sa...

Åh det ser ut som taget ur värsta inredningstidningen! Hoppas du får riktigt skön adagar med mycket god mat och fina paket!
kram Cicci

annaslantliv sa...

Så vackert! Min lilla plockar runt allt mitt pynt och krashar tomtar på löpande band...
God Jul!

Lily of the valley sa...

Vilka vackra och stämningsfulla bilder du visar från ditt hem.
Du har mycket vackra saker och mycket snyggt arrangerade.
Jag önskar dig en riktigt God Jul
kram Lily

Zaga sa...

Njut av ditt vackra julpyntade hem och ha en riktgt skön jul med nära och kära! Förstår om lilla V är nyfiken vad som finns i granen, men det brukar vara lite stickigt åt små fingrar.......GOD JUL!
Zaga

Jenny sa...

Önskar dig en riktigt GOD JUL!
Sååå vackert och stämningsfullt du har överallt i ditt hem!
Julekram!
Jenny

Mitt hem är min borg sa...

Tänkte bara önska dig och familjen en God Jul..
Nu ska jag oxå klä granen, göra lite pyssel och mysa.. =)
Kram på dig vännen!!

Mitt hem är min borg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MagdalenasHem sa...

Vill passa på att önska dig en riktigt GOD JUL och trevliga helger! Och tack för all fantastisk inspiration du ger!
*kramar*
Magdalena :)

Nygammalt sa...

Tack för all härlig julstämning du sprider med dina vackra bilder.
Jag önskar dig en riktigt härlig och skön jul med dina nära och kära.
Stor kram till dig.

Goa, skåne sa...

Du är min inspiration!
Ditt hem vill mam bara drömma sig bort i...underbart vackert ljuvligt juligt...och fridfullt.
Perfekt!
Vissa människor sätter stora avtryck...du är för mig en sån.
Tack för alla dina gulliga kommentarer...de har verkligen förgyllt mina dagar!

God Jul till dig och din familj...må det goda springa runt er alla...alltid!
Gleðileg Jól

Designe sa...

Så fint du har pyntat och vilken fin julgran! Jättefina bilder! Ha en riktigt GOD JUL! Kram :)

beas barnslikheter sa...

Vad fint du fixat med alla ljus...julmys i överdos nästan! :-D

Tack för din goa omtanke...barnen mår lite bättre...maken och jag har inte insjuknat (än...vågar inte ropa hej än)

Ha en riktigt mysig och fin jul nu...och kan man ha annat i en sådan miljö...du är duktig du! :-D

Kram Bea

Hulda sa...

Ønsker deg ei gledelig jul, Marie! Flotte bilder fra ditt julehjem. :)

johanna sa...

Mängder med julkramar till dig!!!!Ha en riktigt mysig jul i ditt underbara hem..
Kraam

MiaMaria sa...

Här var det ljuvliga bilder att njuta av....
Då vill jag passa på att önska dig en ljuvlig jul i ditt vackra hem!
Miamaria

birgi sa...

Jag önskar dig och de dina en riktigt GOD JUL! Hälsa mamma också!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

älskar sött sa...

Ja, det var en attans tur =)..för nu är dom slut!! Hujeda mig va fint du har gjort det...Sååå vackert! Ska försöka lägga ut lite bilder i kväll eller i morgon på mitt! Ha en alldeles...alldeles...härlig jul! Kramar
Malin

Jeanettes hus sa...

Marie min van,
Vill bara onska dig en riktigt frojdefull jul. Njut i ditt vackra hem tillsammans med familjen.
Sa roligt att lasa dina fina inlagg och dina alltid lika fina bilder.
Julkramisar Jeanette
Om 2 timmar ar det julafton hos mig. Ingen lika vit som hemma. Kommer att njuta da jag kommer hem den 27 dec. Trots varme ar det nagot visst med julen hemma anda.

Jeanettes hus sa...

Marie min van,
Vill bara onska dig en riktigt frojdefull jul. Njut i ditt vackra hem tillsammans med familjen.
Sa roligt att lasa dina fina inlagg och dina alltid lika fina bilder.
Julkramisar Jeanette
Om 2 timmar ar det julafton hos mig. Ingen lika vit som hemma. Kommer att njuta da jag kommer hem den 27 dec. Trots varme ar det nagot visst med julen hemma anda.

Mia sa...

Å vilka underbara stämningsfyllda bilder.. Länkar till dig, hoppas att det är ok, annars får du säga till! Ha en riktigt skön och god jul! kram

Anonym sa...

Julkramar till dig också!

http://jennyk.blogg.se

Lilla Blanka sa...

Ville passa på och titta in och önska God Jul vännen!!!
Kram
Mia

Hem & Harmoni sa...

GOD JUL! Ha en riktigt härlig jul med klappar och godsaker! Kram Marie

Nostalgi och romantik sa...

Vill önska dig en riktigt God Jul!
Kram
Marie

spetsar och änglar sa...

Åhh så vackert och mysigt ni har det!!Ha en underbar Jul helg/Kram Heléne

Josefine "Guldkant på tillvaron! sa...

God jul kära vän! Du har så fint hemma att man blir alldeles galen och får ångest över sitt eget :) hihi! Hoppas att du får en underbar jul och ett gott nytt år vännnen! Kramar från Josefine

Karin Krut sa...

Vilka vackra juliga bilder! Hoppas du får en skön jul
Ha det bra
Kram Karin

Nicolinas boning sa...

Mycket vackert visar du i inlägget:-)
God jul tillsammans med familjen önskar jag dig!
Julkramar/Birgitta

SEASIDE LIVING sa...

Underbara bilder från ditt underbara hem... julstämningen är total för att inte tala om myskänslan som infinner sig bara av att titta på bilderna!

Önskar dig och din familj en fridfull och alldeles underbar jul med massor av mys och trevlig samvaro!

Största av julkramar till dig från mig!

Granne med Selma sa...

Gulliga bloggkompis!
En riktigt fin jul önskar jag dig! Du har det sååååå fint!
Kram!

marie sa...

Hej!
Ville bara önska dig en riktigt GOD JUL med god mat och mysiga klappar. Ha det så gott! Kram

elin1976 sa...

For et flott julehjem! Jeg vil ønske deg en god jul og en fin julehøytid. Masse klemmer fra Elin:O)

Goa, skåne sa...

Bara en liten hälsning till...
God Jul önskar jag dig och din familj...med massor av värme och mys!
Mina varmaste julkramar

Lina sa...

Oh så många otroligt vackra bilder du visar!!! Önskar dig en riktigt God Jul!!

atmosphere sa...

Hej Marie,
Vill önska dig och hela din familj en riktigt GOD JUL!
Många kramar från Ingrid
PS. Vilken julstämning du fixat till.DS

"M" sa...

God jul på er önskar jag med mina....kram

Lilian sa...

En riktigt god jul!

Under en vind sa...

God fortsättning!! Hoppas att du har haft en riktigt skön julafton!!! Kramis!

Mysiga lantliga ting sa...

Oj vilka fina bilder på ditt hem!
God Jul!!
Kram Johanna.

Ruffa sa...

åh åh vilkea stämningsfulla bilder du bjuder på! Så fint!
Ha en fortsatt skön julhelg!
kram/ruffa

Nostalgia sa...

Ønsker deg og dine en riktig GOD JUL!
klem

StyggaLillaLoppan sa...

god fortsättning önskas !!!och ett gott slut !!!kram

Engsroom sa...

Vilka härlig bilder vad fint du har gjort det till julen!
Vill önska dig en god fortsättning!
kramar Ella

älskar sött sa...

God fortsättning!! Kramisar Malin

Hemma i Ugglebo sa...

Hallå där!
jag vill önska dig och din familj god fortsättning.
Vilken otroligt fin julkostym ditt hem fått!
Kram Katarina

Lene sa...

Du har valgt en herlig tittel på bloggen din. Jeg elsker hvite ranunkler, men fikk desverre ikke tak i noen bukett til jul, så det ble hvite tullipaner i stedet.

Så mye fint du viser på bloggen din - helt etter mitt hjerte. Jeg linker deg, om det er i orden. Vil så gjerne komme igjen.

Ha en fortsatt god jul og takk for koselig titt innom :)