söndag 30 december 2007

Gott Nytt År!

Tänk, nu är snart det här året till ända. Otroligt hur fort tiden går! Jag tycker att 2007 har varit ett bra år för mig och min familj, året har nästan bara bjudit på bra saker. En jättebra sak det här året var när jag bestämde mig för att börja blogga. Upptäckte bloggvärlden av en slump då jag var sjukskriven en lång period när jag var gravid med lilla V. Mina dagar var urtråkiga och jättelånga då jag gick på kryckor p.g.a svåra foglossningar, så jag tillbringade mycket tid hemma.
k
Jag kommer ihåg den dagen när jag upptäckte bloggarna och insåg att det fanns människor som var precis lika tokiga i heminredning som mig. Underbar känsla! Tack för all inspiration, snälla ord, idéer, råd och vänskap ni gett under året. Måste säga att det råder en otroligt fin gemenskap bland alla bloggare och det är så roligt att få vara en del i den.
k
Jag har inga särskilt nyårsinspirerande bilder att bjuda på så det blir som ofta hos mig bilder på blommor och ljus.
jj
k
k
Jag är ganska trött på allt vad julen heter vid det här laget, men jag ska inte slänga ut det förräns på nyårsdagen. Har inte hjärta att göra det än då min 3-åring tycker att allt är såååå vackert! Var dock tvungen att köpa dessa pärlhyacinter igår för att få lite vårkänsla inomhus.
j
Önskar var och en av er som läser dessa rader ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR! Vi ses igen 2008! Kramar Marie
k
Ps. Många har undrat över hur man gör för att få dit tryck på kuddar o.s.v. Till er har jag lämnat en liten beskrivning bland kommentarerna till förra inlägget.

52 kommentarer:

envilsenloppa sa...

Tack snälla underbara Marie för det här året och vad glad jag är för att just du började blogga och dela med dej av allt ditt vackra !!
Ha en fin Nyårsafton !
Kram/Lotta

junhe sa...

tackar för titten och alla snälla ord till oss andra bloggare =) hoppas din dag blir bra/ mvh junhe

Under en vind sa...

Nyårsbilder eller inte...det är väldigt fint!! Blommor och ljus är alltid rätt!
Visst är bloggandet härligt, gemenskapen känns stor! Jag tycker inte heller att man upplever någon avundsjuka eller missunsamhet, man är glad för varandras skull! Det är en kul hobby, tillsammans med människor med samma intresse!
Va kul att hyllan är på gång, här har det också snickrats (bra att sambon fick tumstocken...hi hi...), idag har jag målat första vändan så ett varv till behövs nog. Ska givetvis visa så småningom!
Visst är det synd att Torpliv bloggen försvunnit, J på Bettys jobbade inte julafton, men hennes man var där. Njuter av reportaget i Lantliv jag också! Sambons syster bor 2 min från Bettys...tur att inte jag har så nära....fniss....
Önskar dig nu ett riktigt GOTT NYTT ÅR (igen...)! Kramar Sara

Malins-Kuriosa sa...

Samma här vad det gäller bloggandet...den 6 januari firar jag 1 år med bloggen. En helt ny värld öppnande sig för mig och äntligen "träffar" man människor som tycker att det man visar och skriver om är värt något...Har alltid hållit på med en massa men de här hemma och folk runt mig är så vana vid det att det mest blir "hur orkar du och vad ska du med allt till"...
Du här åker julen ut på nyårsdagen också...då får det räcka och juldosen är överfylld...nu väntar jag på ljusa skira vårblommor i butikerna och bort med allt rött...adventstakarna får stå kvar nån vecka till för ljuset är så mysigt men det är det enda...

Kramar på dig från Malin
och

GOTT NYTT ÅR! (om vi inte hörs innan)

Norsidan No 25 sa...

Trillade in av en slump hos dig och gillade din blogg. Jättefint! Är det okey att länka till dig? Jag bara älskar ranunkler, helst vita!

Bodil sa...

Tack för beskrivningen. Önskar dig och din familj ett gott nytt r.
Kram från Bodil

Guldkant På Livet sa...

Helt underbara arrangemnag Marie!! Så mycket vackert och visst längtar man efter lite vår nu, jag har röjt undan tomtarna men mycket annat finns kvar, det går ju mest i vitt. Ljuvligt med pärlhyacinter!! Ja, visst är det härligt med alla fina bloggar och snälla bloggvänner, du är en av dem! Ett riktigt Gott Nytt År bloggvännen önskar jag dig! Mari.

latara sa...

Tänk om du inte hade hittat bloggarna och inte börjat blogga själv..! Vad tomt det hade varit då, utan dina bilder och dina texter. Foglossning är fruktansvärt och jag lider med dig i efterhand för att du var så illa däran, men vilken tur för alla oss andra!

GOTT NYTT ÅR!

Kram, Karin

Ann-Catrin / finthemma sa...

Ja visst är det underbart att blogga...jag själv började för bara en månad sen...och det enda jag kan ångra är att är att varför började jag inte tidigare..
Pärlhyacinter.. så söta..de ger verkligen hopp om vår!! så vackra bilder som du alltid bjuderpå.
Kram o gott nytt år A-C

Lilian sa...

Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR!

Lilla Blanka sa...

Marie, ännu ett jättefint inlägg, det är så himla kul att titta in hit, du har alltid nåt fint att visa upp!
Härligt vackra bilder!
Jag håller helt med, bloggandet är såå kul och det är en sån härlig gemenskap och jag märker inget annat är glädje och "samhörighet" ..ojoj, nu slog väl min "galna sida" igenom igen hihi, men faktiskt är det så att det är riktigt kul att ha det här gemensamma intresset o att glädjas åt någon annans sida och pyssel som de gjort..sedan blir det ju lite "privat" text också och det är också mysigt :)
Jag stortrivs - och speciellt här hemma hos dig!
Kram
Mia

B sa...

Samma här jag är oxå trött på julen, men den ska snart städas bort,julgranen åker ut på nyårsdagen =)
Skönt att de går mot ljusare tider nu. Dina kuddar med bilder på var ur söta, hur har du gjort dem?
Å hur kan man få in på bloggen hur många som besöker ens sida???
Jag har letat länge efter den funktionen, men får inte till det
:(
Tack för ett mycket trevligt blogg år 2007!
Vi ses med nya tag 2008.

Kraaam B

Änglahem sa...

Blommor och ljus är väl alltid rätt, speciellt när de är arrangerade så fint som dina är! OCH verkligen inte helt fel nu när julen är liiiite uttjatad.

Foglossningar!!! Är det nåt straff man får för nåt som man inte vet om?!
Hade jobbiga sådana med bägge mina flickor, var sjukskriven och Hotades (känns som det) med rullstol!
Här sitter jag nu 7 år senare efter lilltösens födelse och har FORTFARANDE foglossningar. Trodde att läkarna skojade med mig först, men tyvärr så är det något jag får leva med säger dom. MEN jag hoppas verkligen att du är bra nu och njuter förfullt med dina barn!

Gott Nytt År!!!

Kramis, Ulrika

Evelinas hus sa...

Gott Nytt År!
Fina bilder och verkligen vårigt med pärlhyacinter, me like.
Kram Caroline

Nostalgi och romantik sa...

Jag halkade också in på en blogg i våras någon gång, och fattade knappt vad jag gjorde... men jag fastnade där och fortsatte titta och inspireras, till jag till slut tog mod till mej och gjorde en egen blogg... och det är sååå kul.
Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!
Kram
Marie

Kristin sa...

Hej Marie! Vad jag känner igen mig i den där känslan när jag upptäckte att det faktiskt fanns bloggar om inredning, och ännu hellre om den vita, skavda stilen!!! HURRAAAAAAAAA!!!! Plötsligt kändes jag inte lika konstig längre... det fanns fler av min sort *fniss*!

Jag började blogga i februari så jag har ett tag kvar till 1-årsjubileumet.

Din blogg tittar jag in på nästan varje dag, nu när jag är hemma och kan sitta vid datorn nästan när jag vill. Du skriver alltid så roligt och visar så fina bilder. Jag får massvis med inspiration och idéer när jag hälsar på här hos dig. Och sedan är du så himla trevlig också!!!! :-)

Lugnt på bebisfronten (eller rättare sagt magfronten) så det är nog ingen risk det blir en 07:a!!!! *pust* Men tjock och stor är jag... ;-)

Ha det så jättebra och jag önskar dig också ett jättebra år som kommer!!!! KRAM!!!!!

/Kristin

Lily of the valley sa...

Det är lätt att bli "bloggbiten" ;)
Vackra bilder du visar.
Jag önskar dig ett Gott Nytt År
kram Lily

Nygammalt sa...

Vackra härliga bilder! Tycker precis som du att det är skönt att få bort det juliga, ska ta tag i det på juldagen.

Vad fin din kudde blev som du har tryckt, måste verkligen försöka mig på det själv! Kudden som du sydde blev jättesöt.

Vill passa på att tacka dig för alla fina inlägg du har visat oss under året som gått. Att ha upptäckt alla dessa inspirerande sidor är ju helt fantastiskt. Oftast har vi inte så många i närheten som är intresserad av just denna stil, så därför är det extra roligt att vi alla runt om detta land har fått kontakt med varandra.

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt år!

Kram.

Goa, skåne sa...

Ja, visst är detta en mystisk värld, vår lilla bloggvärld!
SÅ många roliga och mysiga människor som delar intresse...man blir helt förstummad, var dag!
Inte minst här inne hos dig...tänk vilken tur att för oss alla att du började blogga. Tänk så mycket du har inspirerat..."om du bara visste"!
Alltid lika fina bilder...av vackra föremål!
Tack ännu en gång du mysiga Marie...och kul att du vågar dig till min blogg, trots att jag är lite tokig..*ler*...hoppas du kommer förbi en dag...WOW, så kul det vore!!
Gott nytt år...önskar jag dig och din familj...fyllt av värme och glada överraskningar!
Kram!!

Under en vind sa...

Gokväll!!! Tittar in till dig en liten sväng till....som "medlem" i din länklista tar jag gärna emot utmärkelsen...hi hi.....Stor kram till dig!

johanna sa...

Mängder med nyårskramar till dig!!!!
Kraaam

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Alltid fina bilder som säger så mycket Gott nytt år och vi hörs på det nya året mvh Maria Villa Nyhem

Karin A sa...

Vilket fantastiskt bloggår det har varit! Upptäcker nya trevliga bloggar hela tiden. Det är ett så trevligt sätt att "träffa" människor med samma intressen som en själv. Vilka härliga nyårsbilder du bjuder på. Alldeles lagom mycket nyår/jul tycker jag. Vårlängtan börjar komma här med. Gott nytt år! Kram Karin

HannaH sa...

Hej igen Marie!

Det är alltid fint med blommor och ljus!
Jag är också glad åt det här med bloggandet,det är så roligt. Glad att jag hittade in i denna värld! Ser fram emot att få följa dig vidare nästa år.

Jag är lite nyfiken på om du kom iväg på någon loppis idag? Eller... igår... kl är ju 00.30.
Tiden går fort när man har kul!
Kram Hanna

linnea-maria sa...

Åh Pärlhyacinter!! Sådana ljust blå, det har jag längtat efter. Kul att de redan börjat dyka upp. Det är fina bilder och inspirerande även om du bara visar "blommor och ljus". Ha ett riktigt gott nytt år. Kram /linnea-maria

Designe sa...

Jätefina bilder tycker jag! Det är verkligen kul med bloggandet och så många människor man har kommit i kontakt med! Hit in till dig måste jag titta in varje dag för att se om du har några nya fina bilder att visa! Ha en jättetrevlig nyårsafton och GOTT NYTT ÅR! Kram från Signe

Ninis sa...

KIKAR IN OCH ÖNSKAR DIG ETT GOTT NYTT ÅR 2008

annaslantliv sa...

Ja visst vill man slänga ut julen nu. Längtar efter krokusar och pärlhyacinter i alla vrår...

Gott nytt år önskar jag dig

Kram Anna

LantlivsAnette sa...

Tack gode gud för att du upptäckte blogg världen och började med en egen blogg,sååå mycket inspiration som du delar med dig av till oss alla andra..TACK !
Jag ser fram emot ett nytt blogg år med dig !
Gott Nytt År
Kram Anette

Gammelgård sa...

Ja, jag känner som du angående bloggandet!
Gott nytt år!

Jenny sa...

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Ser fram emot nya,mysiga inlägg från dig 2008:) Du inspirerar mig och många andra till tusen!
Kram
Jenny

tummelisa sa...

Vilka fina bilder Du alltid visar. Du inspirerar och gläder mig, tack. Tittar alltid in på Din blogg, för att se nya inlägg.
Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag Dig och Din familj.

Kram från Tummelisa

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej hjärtat! vill titta in och önska dig ett fint nyår och ett gott nytt år. Tack för alla fina inspirationsbilder och roliga inlägg. Ser fram emot fler. Stor kram Lisa

marie sa...

Vilken tur Marie att du började med din fina blogg! Du visar ständigt nya bilder och ger så mycket inspiration till oss alla.Och tack vare dig så har jag funnit världens vän i Lena! Tack!! Du har gett så mycket under året som gått och jag är sååå glad för det! Men nu ser jag fram mot en fin vår med fina trädgårdsbilder från din underbara trädgård. Och givetvis från huset också. Många nyårskramar till dig!!!!
Marie

MiaMaria sa...

Tack för ett vackert 2007 hos dig!

Och jag önskar dig ett fortsatt härligt 2008 med mera vackra bilder och inspiration!

Miamaria

Moderncountry sa...

Javisst er det en Underbar känsla!!
Føler likedan, og er sååå glad for at jeg fant din blogg!! Så mye vakkert å se og massevis av med nydelige inspirasjoner. Ser frem imot et nytt år med mange nye vakre bilder og ideer. Ha et underbart 2008!
Nyttårsklem fra Aina

Whoopsi Daisy sa...

Takk for nydelige bilder og blogg. Det er så mye flott å se på i bloggen din. Jeg må innrømme at jeg har stjelt ideen med å henge skøytene med granbar på vår ytterdør også. Det er så sjarmerende. Det skulle vel gå bra siden vi ikke er naboer :o)
Gleder meg til å følge bloggen din i 2008 og til nye flotte ideer.
GODT NYTT ÅR
mvh
Whoopsi Daisy

älskar sött sa...

Detsamma till dig med vännen! många kramar Malin

Granne med Selma sa...

Javisst kommer 2007 bli det år man minns som det året ma "blev med blogg"... Hoppas på ett lika inspirerande 2008 från dig som 2007 varit!
Kram i massor

Lantlivs Anna sa...

Gott Nytt År!
Kram AnnaKarin

smultrongården sa...

Wow pärlisar - underbart! Hade faktiskt ingen aning om att dom säljs redan. Då är det verkligen ljusa tider på G! Verkligen fint du gjort med dom! Gott nytt år! Kram Eva

Metteflette sa...

Godt nytt år og jeg gleder meg til å følge din vakre blogg videre i 2008! Klemfra Mette

Norsidan No 25 sa...

Tack för kommentaren hos mig :) Roligt att du tittade in. Önskar dig ett gott nytt bloggår.

Inredningsfanatiker sa...

Åh tack så mkt! Ja vill bara önska dig och dina ett riktigt gott nytt år och en härlig afton! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.8178

Hulda sa...

Vakre bilder fra stua hos dere! Godt nytt år! Gleder meg til å følge bloggen din i 2008 også. Du er en av mine favoritter! :)

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Hejsan!
Det är alltid lika inspirerande att vara på din blogg.
Jag får passa på att önska dig ett riktigt gott nytt år!
Kram Marlene.

Viktoria sa...

Gott nytt år!!

Kramar.

katarina sa...

Jag är oxå glad att jag hittade in i Blogg världen:)
JAg vill önska er ett alldels väldigt bra 2008:)

Kram Katarina
Och tack snälla för all all inspiration du bjuder på !

Nygammalt sa...

Tack snälla du för dina fina ord.
God fortsättning på ett nytt fantastiskt år!
Kram.

Emmas lantliga inne och ute sa...

God fortsättning och tack för att du delar med dig av allt ditt fina och vackra!!! Du ger mig massor med inspiration!
Stor kram

Under en vind sa...

Hoppas att du hade en rolig afton igår!!! Själva kom vi hem strax före tre inatt...jag tassade er till tvsoffan vid nio, men familjen vaknade vid halv tolv! VI firade hemma hos vänner tillsammans med fyra andra familjer, 10 vuxna och 11 barn. Det var en trevlig kväll! Idag blir det mys, nya hyllan ska upp och hos svärföräldrarna ska det fikas! Ha en underbar nyårsdag! Kramis!

atmosphere sa...

Tack själv, Marie för att man får vara en del i gemenskapen som bloggen bjuder på! Visst har det varit heeelt otroligt? En massa människor som man förmodligen aldrig hade hittat annars.
Det är nästan lite som "livet före och efter" bloggstarten, kanske?
Önskar dig med familj ett Riktigt Gott Nytt ÅR!
Kramar från Ingrid