torsdag 6 december 2007

Gott och blandat

Idag blir det ett "lite allt möjligt inlägg". Det är helt omöjligt att få till några bra bilder med våran kamera i det här mörkret som är på dagarna, så ni får helt enkelt se de som blev någorlunda bra.
j
Jag har köpt en ljusslinga av Maria, som har bloggen In my carport. Har tyckt att den har varit fin länge och nu har jag äntligen gjort slag i saken och köpt den. Den hänger nu i vårat sovrumsfönster.
j
Ljusslingan kom i ett jättefint inslaget paket häromdagen. Gulliga Maria hade även skickat med de här söta hjärtana. De ska få hänga i julgranen.
j
Toalettdörren har fått en krans, en oäkta. Griffeltavlan har fått sällskap av mina stora änglavingar. På golvet sitter det visst en liten hund ser jag nu, hihi.
j
Här hänger en krans till på dörren mellan köket och hallen. När vi flyttade in i huset var alla spegeldörrarna täckta med masonitskivor. Dessa har vi givetvis tagit bort men en del utav dörrarna var inte sådär jättevackra under. Dörrarna är ett projekt som vi inte har tagit itu med än, den här tillhör dock de bättre. På dörrhandtaget hänger en liten strut som jag köpt i Danmark för flera år sedan.
h
Jaha, det var allt ni fick se härifrån idag. Nu har jag lovat min 3-åring att vi ska julpynta hennes rum. Vi har tagit fram lådan med tomtar, anar att det kommer att bli en hel tomtearmé i hennes rum, hihi.
j
Ha en bra decemberdag! Kram Marie

20 kommentarer:

Under en vind sa...

Visst är det fint med alla dessa kransar!! Nu görs ju dessutom mycket fusk som ser äkta ut! Är dina också från hemtex....jag hade ju ett inlägg med mina kransar därifrån häromdagen....

Ljusslingan är jättefin!! Tror att det är samma som jag köpte från Marias syster...Uthuset alltså....Hittade dessutom samma slinga på rea i en butik i närheten nyligen, men istället för blommor så var de formade som snöflingor......Känns mysigt vintriga!

Hoppas att ni får riktigt julmysigt hos dottern idag! Låt henne ha massor av tomtar!!! hi hi....Här finns bara min i hallen, en bredvid kakelugnen och sex små på kakelugnen....(man anar dem idag då jag visar vardagsrummet....) Förut om åren har jag haft tomtar i varje rum...men de har fått flytta ut.....

Ha en riktigt skön dag! Själv
vårdar jag magsjuk son....sjukdom man helst vill slippa.....Han ligger nu och myser framför tv:n.

Må gott, kramar!

Hulda sa...

Det er ikke alltid like enkelt å ta fine bilder. Jeg er også veldig nøye på at det jeg legger ut må se fint ut. Jeg syns disse bildene var flotte, den lysslyngen er nydelig. Likte også alle kransene du har hengt opp rundt omkring. Dere får kose dere med julepynting i dag. :)

En ting: kan du maile meg adressen din? Du skal få den tingen jeg har laget, den fra utfordringa. :)

Evelinas hus sa...

Bilden på hallen med gransar, änglavingar och girlangen är jättefin (hunden är också söt). Hur tänker man när man täcker för så fina spegeldörrar!?
Jag misstänker att min 3-åring också vill ha tomtar på sitt rum. Det får han gärna, för jag är inte så mycket för tomtar.
Ha en bra dag.
Kram

Evelinas hus sa...

Kransar skulle det ju stå. :-)

Elzie sa...

Kransar kan göra ett helt rum. Även de oäkta!! Skulle gjort en idag, men det blir uppskjutet hela tiden. Förstår inte varför?!
Hoppas att lilla V mår bättre och att ni har en bra torsdag.
Kram Elzie

Malins-Kuriosa sa...

Så fint du/ni har det där hemma och det med kransar på de vita dörrarna är vackert värre...önskar våra dörrar finge bli målade vita...fast egentligen så brukar jag bara göra så skulle kanske passa på en dag då jag är ensam hemma hm...tål att tänka på...
Undrar om din 3-åring nöjer sig med vitt då ni ska julpynta...här hade det aldrig gått...jo de två äldsta men fröken på 12...vill ha glitter och rött...suck...men hon blir väl äldre och klokare hon också hi hi...

Kramar från Malin

Tidsmästarinnan sa...

nu har jag kikat lite här på din fina blogg, så himla mycket fint du har, jag kommer gärna tillbaka!
Glada hälsningar,
S.

lamaisondecampagne sa...

Jag bara älskar kransar,som du ser på min länk. Jag har också änglavingar men dem är uppsatta på väggen i min dottersrum, köpte dem förra året, men jag har dem uppe jämnt, jag tycker att det är så fint !

Ha en trevlig kväll !

Nygammalt sa...

Fint med ljusslingan. Det behövs allt ljus man kan få i det här tråkiga decembermörkret, och det ÄR svårt att ta bra bilder då.

Mysigt för lillan att få pynta med lite tomtar, eller kanske mycket tomtar ;)

Kram.

Mitt hem är min borg sa...

Så himla fint med alla kransar på dörrarna.. Och griffeltavlan e helt ljuvlig.. Charmigt med hasparna som sitter kvar..
Hoppas lilla trollet blev nöjd med sitt pyntande.. =)
Kram på dig!!

atmosphere sa...

Hej Marie,
Kul at få se mer från ert fina hem. JAg har ju hört lite om hela historien, och då är det extra kul att följa er resa genom renoveringar och inredning.
Må så gott! Kramar från Ingrid

Dubbelörnen sa...

Det är ju precis samma ljusslinga som jag fixade runt spegeln i vår hall *ler*. Den är kanonfin!! Ser ut som stjärnan även är likadan ;)

Kramar

Ljuva ro sa...

Här var det juligt o fint värre! Dörren är väldigt vacker! Vi hade samma tur hos oss att hitta vackra gamla spegeldörrar under masonitskivor i vårt hus, sånt kan man leva länge på! Fint du gjort på trappen med äpplena o skridskorna

annkierix sa...

Oh vad kul att få se din fina hall..du har så mycket fint..och tänk vad mycket man kan hitta under masonit!!
kram

Ina sa...

Så fina och sämningsfulla bilder!!
Visst är det svårt att förstå hur de förr kunde täcka vackra spegeldörrar med massonit!!??
Hi, hi känner igen det där med små förymda leksaker de finns lite varstans...
Kram Ina

Goa, skåne sa...

Hej Marie...det är jättefina bilder som alltid!!
Så mysigt du har i hallen...mmm!
Och kransen gör sig sååå fint tillsammans med änglavingarna på griffeltavlan...vackert!!
Hoppas det blev mycket tomtar i 3-åringens rum!
Du skulle se min sons rum...hemmets alla tomtar har hamnat där...*fniss*....och han tycker det är sååå fint!
Kramar till dig i ditt vackra hem...och jag önskar dig den bästa helgen av alla med massor av mys och godbitar!
Goa

Styling a`la Anna sa...

Vad fint du har det! Ha en underbar dag i (i alla fall här) vinter rusket! Kraam!

"M" sa...

Ljusslingan är jättefin, och kransarna kanonfina...julkänsla. Kram

linnea-maria sa...

Hej vad fint pyntat! Granriskransarna ser ju så äkta ut idag och de barrar ju inte heller. Jag tycker det är jätteroligt att glänta på masoniten för att titta vad som finns under. En av dörrarna var naivistiskt målade med grön marmorering. Jag hade inte hjärta att måla över detta så jag har målat ramen på dörren lika dant. Vi trodde att dörrarna på övervåningen var likadana men där var de hemsnickrade ramar man spikat över masonit med. Dina dörrar är jättefina. Ha en

Designe sa...

Vilken supersöt ljusslinga! Ser ut som en som jag hittade på sirius hemsida!...Vilken fin hall du har med fin gammal dörr och trägolv! Blev jättefint med kransen på dörren! Vilken himla tur ni hade som hade fina spegeldörrar bakom masoniten..det skulle jag gärna oxå haft! Kram :)