torsdag 13 december 2007

Lucia och pyssel

Imorse var vi på luciafirande på E:s förskola. Barnen var så söta och duktiga så man blir alldeles rörd. Efteråt serverades det risgrynsgröt, smörgås och pepparkakor, sååå mysigt. Nu börjar iallafall jag känna att julen närmar sig och som pricken över i så snöar det lätt utanför fönstret här idag.
j
Igår drabbades jag av ett riktigt pysselanfall igen, hihi. Det började med att jag bara skulle skriva färdigt alla julkort, men det blev visst lite mer också.
k
Såg en bild på ett granrishjärta i senaste Lantliv som jag blev inspirerad av. Var bara tvungen att göra mig ett liknande. Det får nu hänga på kakelugnen.
j
Här några strutar av tårtpapper och ett blommigt papper som jag köpte i Danmark. De små strasspännena köpte jag också i Danmark. Fyndade dem i en butik som reade ut en massa saker så jag köpte en påse med tio stycken. Nu har vi små strasspännen överallt, hihi.
k
När jag ändå var i pysslartagen så blev det lite pyntade tvålar också. Lite julstämning även i badrummet kan det ju få vara.
j
Till sist några fler strutar i tårtpapper med glitter och svartvita bilder.
j
Vill önska alla som tittar en här en riktigt fin luciadag! Kram Marie

41 kommentarer:

Karin( Myrtenochsilver) sa...

Oj, vad mycket fint du har knåpat ihop, du är såå duktig! Vi har också varit på Lussefirande på skolan, min son var bagare och dottern var tärna (praktiskt med tvillingar, då behöver man ej dela på sig). Det var så himla mysigt. Tyvärr har jag inte hunnit pyssla så mycket som du, tiden känns alldeles för kort nu! Massor med lussekramar och ha en härlig dag! Karin

Evelinas hus sa...

Så söta saker, jag gillar allt!
Vi var också på förskolan idag. Jag fick hålla mig för att inte börja gråta, dom är ju så söta.
Ha en fortsatt bra lucia.
Kram Caroline

Hulda sa...

Kan tenke meg at det var god stemning da ungene gikk Lucia i dag. Jeg er blitt forkjøla, så fikk ikke med meg lucia på skolen i dag. Dumt, det.. Håper jeg blir bra snart! Flotte kremmerhus du har laget! Nydelig dekorasjon til badet også. Kos deg!

Hulda sa...

ps har du fått pakken?

enhemmafrusdag sa...

Blev så glad över att se den söta lucian från 1972 med russinen i högsta hugg. (antar att det är du???)

Jättefina strutar med strasspännen. De skulle man kunna ha framme året om.

enhemmafrusdag sa...

Nej, 1974 skulle det var!

Kristin sa...

Hej! Vad mycket fint du har fixat med!!!! Jag tänkte jag skulle ägna morgondagens kväll åt att fixa till julkorten... vi var också på lucia på dagis i morse, det är så mysigt att se barnen, man blir ju rörd till tårar!!!!
Kram & ha det så gott!
/Kristin

signe sa...

Oj, va du är pysslig och får mycket gjort! Jättefina saker och pynt du har gjort! Såå inspirerande! Ha en mysig luciadag! :) Kram

Nostalgi och romantik sa...

Vilken sööt lite lucia från 1974!!!
Så mycket fint du har gjort! Jag gillade strutarna med blompappret!
Så mycket fint du måste ha hitttat i Danmark, jag vet inte var jag ska ta vägen när jag åker dit!
FÅr fråga dig innan jag åker nästa gång... det kanske blir till sommaren
Kram
Marie

Engsroom sa...

Kikar in för att önska dig en riktigt trevlig Lucia!
Fint du har gjort.
Ella

Nicolinas boning sa...

Vilket ljuvligt hem du har!!!
Väntar bara på att någon av alla dessa inredningstidningar ska göra ett reportage hemma hos er...
Vilken tur att det inte blev människoskador när bordet skakade!
Dom små liven måste ju alltid pröva på ALLT:-)
Kramar/Birgitta
Psst...vilken bedårande liten Lucia det var 1974;-)

cicci sa...

Lite pyssel???!! Du har ju gjort hur mycket fint som helst!
Ha en skön fortsatt luciadag!
Kram Cicci

linnea-maria sa...

Ohh vilka snygga strutar, de med strassspännena, de ser väldigt proffsiga ut. Visst är det fint när de små lussar. Imorse såg jag 8-åringen ha stjärngosselinne på sig. När han begrep att han skulle ha "klänning" på sig skrek han rakt ut. Men han var så söt så! På em får jag se om Tuli (3åringen) har pepparkaksdräkten eller tomtedräkten på sig, han har varit i valet och kvalet flera dagar. /linnea-maria Tack för snäll kommentar!!

Lina sa...

Oh så mycket fina saker du gjort! Ljuvligt alltihop! HA en fortsatt mysig lucia!

Jenny sa...

Du är makalös med dina vackra saker du gör, dina arrangemang och fina foton! Söt liten Lucia också!
Sååå inspirerande!
Lussekram
Jenny

Bodil sa...

Godkväll i stugan.
Det var väldans vilket pysselanfall du har haft. Jättefina saker som vanligt. Särskilt de blommiga strutarna föll mig i smaken. Men du kan väl inte ha använt runt tårtpapper till kanten. Hur gör man undrar en som aldrig gjort någon sådan här fin strut.
Kram från Bodil

latara sa...

Dina strutar är jättesöta! Nu tänker jag ge mig på att tillverka strutar också och blir resultatet inte vad jag hade tänkt mig så kan jag alltid gömma dem i strumplådan, ha ha

Men du, de översta strutarna av tårtpapper och blommigt papper, har du köpt dem eller gjort dem själv? De är ju helt perfekta!

Ha en mysig luciakväll!

Kram, Karin

Goa, skåne sa...

Blev bara alldels förälskat i den lilla Lucia från "74...såå mysigt!!
Och så har du naturligtvis bara gjort massa vackra saker...mmm!!
DU bara inspirerar...heela tiden!
Tack!
Kram och en fortsatt mys Lucia!

WhiteVintageDreams sa...

Ååh vilka vackra saker du gjort :). Strass-strutarna skapade tyvärr ett stort ha-begär *skratt*. Du är verkligen superduktig!!!
Kul att höra att ni haft en mysig Lucia :).
Kramar

annkierix sa...

Varje gång man kikar in här så hittar man något nytt..man blir alltid så inspirerad..du är så duktig!!
Och vilken otroligt söt lite lucia 74...
Ha en fortsatt fin lucia!!

LantlivsAnette sa...

Nämen jisses..vilket vackert pynt du gjort..det är verkligen inte vilket julpynt som helst,utan det vackraste jag sett...ojj..
Precis så ska det se ut tycker jag,vad duktig du är på att få till det..med detaljer o allt..
Kram Anette

En Doft Av Danmark sa...

Hjärtat på kakelugnen är sååå vackert!

Kram
Dorthe

envilsenloppa sa...

Oj så mycket vackert du visar , måste titta en gång till och en gång till !!!
Strass spännena , vilket fynd !
Tack för att du delar med dig !
Kram /Lotta

Veronica sa...

Tjusiga gejer du gjort!! Speciellt hjärtat blev jättefint! ha det gott, kram Veronica.

BO sa...

Så fint hjarte! Eit sånt vil eg også laga! Ha ein fin dag!

elisabethj sa...

kjææære marie!!!! Alt pysslande du gjør slår an hos meg virkelig!!! Nyyydelige struter med spenner, og nydelige hvite struter med sølvglitter og bilder av barn....Sukk....

Du er nok en av mine få favorittbloggere!!!!! det kiler i magen av inspirasjon rett som det er når jeg kikker inn hos deg.....

Stooor lusiaklem!!

Lallis sa...

Det är ju härlig tmed pysselanfall coh du är ju så duktig:)
Kram Lallis

envilsenloppa sa...

Länka på du , jag blir bara glad !!
Kram/Lotta

Änglahem sa...

Vad fin kransen blev!! Ibland kan det enkla bli det finaste.

Strutar har du verkligen lyckats med, jättefina!!
Har inte känt nåt begär efter att göra strutar förräns nu...har liknande strasspännen...hhmmmm...får se vad det blir.

Sov gott i Lucianatten
Kram Ulrika

MiaMaria sa...

Här har det pysslats till tusen och strålande vackert som alltid.
Kransen ljuvlig...
Strutarna underbara...
Tvålarna likaså.

Sov så gott!zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Miamaria

lamaisondecampagne sa...

Fint, fint, fint säger jag bara !!!
det blev mycket pyssel för dig, kul !

Glad Lucia på dig!
kram

Jes/Vita villa vila sa...

Du är ju helt otrolig!!! Så mycket fint du har gjort vännen. Jag föll pladask för granhjärtat & de underbara strutarna med strass!!! Ljuvligt var bara förnamnet :)

Stor kram Jes

Under en vind sa...

Så mycket fint du pysslat!!!! Helt ljuvligt!
Visst är lucia en mysig dag! barnen är ju söta så hjärtat smälter!
Just nu är det tidsbrist för bloggen....så jag skickar bara inom en kortis....Ha en skön helg, vi ses! Kram!

Nygammalt sa...

Du är bara sååå duktig. Varje gång så har du ett ännu finare inlägg. Ditt hem måste ju vara himmelriket att bo i!
Önskar dig en riktigt skön fredag!
Kram.

muhren sa...

Det är farligt för en pysselgalen att kolla i din blogg, man blir ju sååå sugen!
Skulle du vilja kolla min blogg jag behöver hjälp av en expert som du! Du har en fantstisk stil, så du kanske kan hjälpa mig?

www.muhrenssida.com

Kram Linda

SKATAN sa...

Hej och tack! Ja, utefirande är nog det bästa påhitt ever!!

Hoppas du får en skön helg, du storpysslare : )

Kram.

faster atta sa...

... bara älskar dina strutar! Så fina!

kram

Dubbelörnen sa...

De där bruna blommiga strutarna föll jag som en fura för!! Underbara, annorlunda, så otroligt vackra!!!

Kramar

"M" sa...

Ja du är verkligen i pysslartagen...älskar dina fina strutar och hjärtat är såååå fiiint.
Ha en mysig helg...kram

Makalösa Malin sa...

Hejhej! Det är så fina saker så man nästan smäller av vetja!;-)
Jag blir så glad över alla kreatörer som finns där ute i vårt avlånga land-hurra! Tack för titten!Kramelidam Malin

Mitt hem är min borg sa...

Du e ju så makalös.. Du måste vara så himla snabb på att göra strutar.. Rekord snabb.. =)
Det ser så jätte fint ut med allt julpynt..
Kram på dig!!