onsdag 19 december 2007

Nästan som julafton

Igår var det nästan som julafton, jag fick två paket med posten. Visst är det roligt när man får paket?
k
Det första paketet var från Hulda, jag lyckades ju vara en av tre som skulle få en handgjord sak av henne. Så här fint inslaget var paketet och dessutom hade hon skickat med en inredningstidning.
n

Inne i paketet låg det här fina hjärtat, tack snälla Hulda, det är så fint! Här hänger det på mitt vitrinskåp.
j
Det andra paketet kommer från en tjej i USA. Hon har ingen egen blogg men hon mailade mig under hösten och frågade lite om den vita stilen som många av oss gillar och efter det har vi haft lite mailkontakt med varandra. Vi bestämde oss för att byta inredningstidningar med varandra, jag skickade naturligtvis julnumret av Lantliv där bl.a Anette är med. Titta vad jag fick! Två tidningar och choklad (den är redan uppäten).
h
Som om det inte var nog fick jag också den här söta snöflingan att hänga i granen. Thank you Stephanie!
j
Lite fler julbilder också! Jag har pyntat lite på min hylla som hänger över köpmansdisken i vardagsrummet. Här ser ni den ena sidan...........
j
........och här är den andra. Den observante ser att jag har återanvänt bandet från Huldas paket. Vet inte om det syns på bilden , men det är knutet om en pepparkaksform.
j
Ha en fortsatt bra vecka! Kram Marie

41 kommentarer:

Inredningsfanatiker sa...

Åh så mkt vackert! Jag ville bara önska dig en fantastisk jul!! Bamse Kram Petra

Under en vind sa...

Men hallå! Du kan ju stryka julafton ur din kalender nu....så mycket fint som du fått! *fniss*....Mysiga tidningar, gulliga presenter! Så har du ju gjort sååå fint i hyllan! Jag stannar kvar och njuter en stund! Kramis!

Hulda sa...

Så fint at du ble glad for det jeg sendte deg. :) Fine ting du fikk fra USA også, det er artig med gaver i blant, ja. ;) Likte hyllen din veldig godt, virkelig fint pynta der også. Det er så fint med grangreiner rundt omkring. Koselig at du tok vare på båndet jeg hadde rundt pakken. Jeg har flere meter av båndet, kjøpte mer i dag. Det er så fint til mange ting. :)

Camilla B sa...

Åhhh... Du har så fint alltså! Fattar inte hur du hinner med 2 barn?? Jättefina saker du fått också!
Kram Camilla

Dubbelörnen sa...

Häligt med utbyte över kontinenterna *ler*. Så vackert du pyntat hos dig o jag längtar så efter helgerna. Ska fixa maten i helgen o sedan på söndagnatt så ska det provsmakas tillsammans med snapsen... ;)

Bamsekramar till dig min goa bloggvän

Mitt hem är min borg sa...

Man blir ju så himla avundsjuk varenda gång man kikar in hos dig.. Du fixar och donar å får till det så himla fint jämt.. Du har ju verkligen haft julafton oxå.. Kul med nya tidningar å fina hjärtat..
Ha en skön kväll..
Kram på dig gumman!!

latara sa...

Vad roligt med en inredningsbuddy i USA att byta tidningar och prylar med!

Din hylla är så enkel och vacker! Då passar det extra bra att pynta och det är du så himla duktig på att göra!

Tänk om du skulle lägga ut en bild på något fult - alla skulle trilla av stolarna av pur förvåning ;-)

Kram!

Karin

envilsenloppa sa...

Ja men visst är det roligt att få paket , fråga en som vet :-)
Vilka fina presenter , roligt med lite annorlunda tidningar .
Fint har du pyntat och dekorerat oxå , jag blir alldeles sjuk när jag går in här hos dej ...underbart ,tack!
Kram/Lotta

Lina sa...

Oh så roligt! En försmak av julafton är väll aldrig fel!!

LantlivsAnette sa...

Åååhh vad roligt att få så fina paket..och innehållet var ju toppen !

Tänk att lantlivs tidningen där jag är med skickade iväg så långt..vad roligt !

Sååå fint du har pyntat där på den fina hyllan,ser att du också har den där fina kotten i silver..
Kram Anette

Malins-Kuriosa sa...

Så härligt med folk ute i världen som bara poppar upp sådär och är nyfikna...det är nog ganska mycket Skaninaviskt över den rent "vita stilen"...den franska är något mera bohemiskt...i min smak...
Verkligen rena rama julaftonen för dig och att chokladen är slut tycker jag låter helt normalt...
Tänker att tidningar kan man aldrig få för mycket av...inspirationen och idéerna får sig en färdknäpp

Kramar från Malin

Guldkant På Livet sa...

Gud så vackert du har julpyntat!! Och hjärtat från Hulda var bedårande!! Och va kul att byta tidningar med en från Usa!! Kul tid, om än stessig, vi ses väl innan jul, nu vill vi blogga samtidigt som så mycket annat ska hinnas, var köper vi droger: ) Mari.

Designe sa...

Det är ju såå kul med paket! Så fint inslaget och vilka fina saker du fått! Kul med annorlunda inredningstidningar! Så fint med den vita virkade stjärnan i julgranen! Ha en bra dag! Kram :)

Inredningsgalen sa...

Så kul det är med paket, särskillt de som kommer oväntat. Vackra saker du har.

Anonym sa...

Härliga bilder! Jag har länkat till din bloggsida. Igår var det också en extra julafton mig som hittade mycket fint på Erikshjälpen. Tack för en fantastiskt fin blogg!

http://jennyk.blogg.se

Lilla Blanka sa...

Underbara bilder som vanligt Marie! Jag vill att Lantliv skall komma hem till dej o plåta så man får massa glassiga uppslag i tidningen att frossa i :)
Kram vännen!
Mia

marie sa...

Men så fint du gjort på hyllan, vilka bilder! Mmmmmmmmmmm!Vad kul med så trevliga paket och den norska tidningen verkar spännande. Jag mailade systrarna, vi får väl se om det händer nåt!! Lilla blanka kommer nog bli nöjd eller vad tror du!? Fniss....
En stor kram
Marie

Karin( Myrtenochsilver) sa...

vad kul att få paket så där och den norska (eller var den dansk)tidningen såg väldigt spännande ut! Du har gjort så fint på din hylla också måste nog studera bilderna igen... Ha en riktigt god jul och massor med kramar! Karin

Sagalisa sa...

Men så fint du har gjort det på hyllan...o tänk att få så fina gåvor!!Vad skoj,ha det så bra/Anna

linnea-maria sa...

Vad roligt att hitta en vän så långt bort. Smart ide att byta inredningstidningar med varandra. Ha en riktigt god jul. kramar /linnea-maria

Evelinas hus sa...

Men hallå vad du får mycket paket hela tiden :). *avis*
Vad kul med tidningarna och vad fint du gjort i hyllan.
Kram Caroline

SEASIDE LIVING sa...

Vilka underbara saker du har fått på posten! Hos mig har det också trillat in ett par härliga överaskningar. Man blir så himla glad!

Du har gjort så julfint och härligt hemma hos er att jag blir nästan tårögd. Håller med om att inredningsreportage i Lantliv hemifrån dig vore toppen!!!!!!

Stor kram till dig!

annkierix sa...

Nej men snälla...hur snäll har inte du varit i år...så vackra paket med så fina saker..tappar hakan.
kram A-c

tummelisa sa...

Vad roligt med paket, och så fina saker.
Du är så duktig pyntar så fint och visar så fina bilder. Alltid lika roligt att titta in.
En riktigt god jul önskar jag Dig och tackar för Din inspirerande blogg.

Kram från Tummelisa

Goa, skåne sa...

Åh, så kul att få presenter...och så fina dessutom!!
Fint har du också fortsatt att pyssla...bara vackert, som alltid!!
Massa kramar till dig och en "funny" fredag..;)

Bodil sa...

Godkväll i stugan!
Vill bara passa på att önska dig en riktigt GOD JUL! Tack för allt underbart vackert som du visar på din blogg.
Kram från Bodil

beas barnslikheter sa...

Oj, jag har nog inte varit det minsta snäll...för tomten...ehhh...jag menar Posten...har inte kommit med ett enda överraskningspaket alls i år till mig. :-)

Ha en fortsatt skön torsdagskväll!

Anonym sa...

Hej!
Jag är en av dina anonyma läsare, dvs. jag har ingen blogg (ännu i alla fall...)Jag tänkte det kunde vara kul att veta att du har en trogen bloggläsare på Åland också. Jag älskar att se vad du har pysslat med och tycker
verkligen du har jättemysigt hemma! :) God Jul! Hälsningar C på Åland

Lisa sa...

Hej vännen! vad fina saker verkligen och vad mysigt att byta inredningstidningar med varandra. Stor kram till dig och familjen och en riktigt God Jul

En Doft Av Danmark sa...

Åååhh vilken lycka! Förstår att det kändes som julafton. Önskar dig en riktigt GOD JUL Marie!

Kram
Dorthe

Mysiga lantliga ting sa...

Men oj vilka presenter, så skoj!! Och mysiga bilder visar du på allt ditt fina pynt.
Många julkramar till dig.
/Johanna.

MiaMaria sa...

Här har man varit snäll....många pepparkakor tro.....Du har ju fått så många presenter vad roligt. Och så fina! Det tycker jag att du ska ha....och jul är det snart...så detta kanske bara är en början jag tror att tomten kommer att hitta hem till dig också.......

Ha´det så gott!
Miamaria

SKATAN sa...

Tittar in och säger god natt. Hoppas att allt är bra i julstöket : )

SOv gott!

älskar sött sa...

Hade gjort vad som helst för den chokladkakan och de mysiga tidningarna just nu, hi-hi...Stora julkramen Malin

faster atta sa...

Paket är verkligen underbara att få! Det du fick var ju verkligen vackert, innehållet lika så!

kram

Nostalgi och romantik sa...

Oooh så vackert du har pyntat! Och så mycket fint du fått i dina paket!!!
Jättehärligt!
Kram
Marie

Inredningstokig själ sa...

Roligt med presenter !!

Och vad vackert du har pyntat i hyllan, verkligen jättefint!!

Elzie sa...

Vad mysigt ni har det. Ville bara kika inom och önska en riktigt god jul.
Ha det så bra.
Kram Elzie

johanna sa...

Hej
volka fina bilder!!!
Den tidnigen såg ju så fin ut...var den mysig?
Kraam

annaslantliv sa...

Så fint du har. Mycket inspiration!
Hoppas du får en skön jul!

envilsenloppa sa...

Vill bara önska dig en riktigt fin jul tillsammans med dina nära och kära !!
ha det gott och tack för all inspiration du ger !!
Julkramar /Lotta