söndag 9 december 2007

Soffbord

Under en låååång tid har jag varit väldigt missnöjd med vårat soffbord i ek. Har haft planer på att sälja det på blocket och försöka fynda ett annat istället. Men för några veckor sen fick jag en annan idé. Jag bestämde mig för att måla det vitt och måla dit en text med hjälp av en schablon. Fick ett presentkort och lite pengar när jag fyllde år så jag bestämde mig för att köpa en schablon för dessa. Jag måste säga att jag är jättenöjd med resultatet, känns som ett helt nytt soffbord. Tyvärr glömde jag i min iver att ta ett kort på hur bordet såg ut innan så ni får helt enkelt föreställa er. Här kommer iallafall lite efterbilder.
j
j
j
j
Hoppas att ni alla har en riktigt mysig 2:a advent. Snart ska vi iväg och kolla på Luciakröning i kyrkan, 3-åriga E ser sååå fram emot detta. Ikväll ska jag försöka hinna med att besöka alla er andra med bloggar och se vad ni har haft för er under helgen. Ha en fortsatt bra dag. Kram Marie

60 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Wow! Det blev verkligen URSNYGGT! Vilka ljuvliga bilder från ert vackra hem, jag njuter :)
KRAM!!

www.mediabrus.dinstudio.se sa...

Jätteläckert och udda bord!

Jenny sa...

Superfint, som vanligt!!!
Ha en fortsatt skön och fröjderfull december!
Kram
Jenny

Kristin sa...

Hej Marie, å vad fint det blev!!! Vi har ett liknande soffbord (fast det var furu från början), också med en hylla under. Jag säger som du, har inte varit supernöjd med det men det blev vitt för några somrar sedan och det är rätt praktiskt att kunna lägga ifrån sig tidningar och böcker på hyllan under. Men jag letar fortfarande efter det optimala soffbordet... ;-)

Är det svårt att fixa dit schabloner? Har aldrig testat, men nu har jag sett så många som har gjort så fina saker att jag också börjar bli sugen på att prova...

Vad mysigt med lucia i kyrkan. HOppas ni har haft en fin och skön adventshelg!

Kram Kristin

lamaisondecampagne sa...

Men vad fint bordet blev !!
Det gjorde du rätt i att måla det vitt, och att ha en text på! Verkligen en bra idée.

Ha en skön Advent!

Elin Maria sa...

Oj, vad kreativ du är!

Under en vind sa...

Sååå fint det blev!!!! Gillar ju allt i rummet, dina fina bokhyllor och skänken med alla lådor!! Ser ni på tv här?
Hoppas att ni får en mysig luciakräning! Kram!

Moderncountry sa...

OH!! Vakkert Marie!!
Jeg er så forelsket i din stil. Massevis av med flott inspirasjon!

Håper du hadde det kos i kirken. Lengter sånn etter Skandinavisk Jul!

Klemmer, Aina

Signe sa...

Så fint bordet blev! Texten blev ju verkligen pricken över i:et! Vilka fina bilder från ditt mysiga vardagsrum! Vilken fin header du gjort oxå! Ha en riktigt mysig kväll! Kram Signe

Hvita sinnen sa...

En sån fiffig idé, blev ju jättefint! Alltid roligt när man gör något själv. Älskar verkligen din julkalender, man vill ju slita upp alla paket sjäv! Ha en go söndag kväll!

Guldkant På Livet sa...

Hallå där Marie, vilken bra idé, soffbordet blev ju supersnyggt!!! Och du har det så otroligt vackert hemma, njutbara bilder från inlägget under också, jag vill också ha ett halmånebord och en gammal fönsterkarm, så snyggt! Mari,.

annkierix sa...

Gud vad bordet blev snyggt..rummet ser ut att vara ett utklipp från en inredningstidning.
kram A-C

Marit sa...

Åh vad fint bordet blev, jag är själv ute efter det perfekta soffbordet, det är inte lätt...
Har en liten fråga: Vart har du köpt dom fina schablonerna som du har målat på köpmandisken No 01 osv?
Jag tror jag har läst det på din sida förut men kan inte hitta det nu när jag ska ta mig an mitt lilla projekt.
Mvh Marit från Dalarna

På Norrgården sa...

Vad fint bordet blev! Verkligen helt annorlunda och annan stil kan jag tänka mig. Låter mysigt med Lucia. Hoppas ni får en bra kväll!

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Vad snyggt du har gjort det, är det Ikea bord jag ser? Isf är det samma som jag har och som jag länge velat måla om men inte vågat. Mycket fint blev det iaf.

Hoppas ni hade det mysigt på luciakröningen.

Kram.

Marie sa...

Hej Marit!
Schablonerna som jag har använt på köpmansdiken har jag köpt på Lustfyllt i Habo. Telefonnumret dit är 036-47685. Jag tror att de kommer från Petit Crapaud.

Kram Marie

latara sa...

Hej Marie! Hoppas att din treåring hade det riktigt mysigt på Lucia-kröningen (som jag antar är avklarad vid det här laget).

Vad kul att du gillar vårt kök! Jag kan ju säga att ditt bord är sååå läckert, det är jättefint! Jag hade nog aldrig kommit på tanken att lägga till text på bordsskivan. Det var en strålande idé och vi skulle garanterat slå till om vi hittade ett bord som ditt i en butik. Bra jobbat! Över huvudtaget är ditt hem väldigt vackert och fönstren gör ju inte saken sämre :-)

Ha en trevlig kväll!

Kram, Karin

Mitt hem är min borg sa...

Det blev super nice.. Jag förstår precis hur det såg ut innan.. Vi har ett liknande i ek.. Det fick sig en släng av penseln den med.. Så jag står också ut ett tag till, tills jag hittar drömbordet.. =)
Kram på dig vännen!!

Under en vind sa...

Hi hi....kunde tro att du "gömde" undan den....Vi har fortfarande ingen plattv...så vår tar hur mycket utrymme som helst (så ful!!)....men det känns lite knasigt att slänga ut den så länge den fungerar......
Visst är det en del nu...på tisdag julpysslar hela skolan i åldersblandade grupper, förskoleklass-6:an....och efteråt är det bandy mellan lärare-elever. På torsdag lussar dottern på dagis vid 7 och sen lussar 6:orna för oss i skolan. puh....(missade dock en del nu torsdag/fredag pga min och sonens sjuka...) Det är roligt men intensivt så därför känns det bra att man ligger bra till här hemma!
Ha en skön kväll! Kram!

Spets och snor sa...

Ljuvliga bilder hemifrån dig! Vilken vacker text!

Karin Krut sa...

Gudars vad snyggt det blev! Verkligen hur snyggt som helst :) Vilken superbra idé. Jag har nämligen också ett fuuult soffbord som jag har tänkt måla.. kanske blir det en schablon på ocskå ;)
Ha en skön kväll
Kram Karin

Linneagården sa...

Jättefint! Det är nog första gången jag sett text på ett vard.rums bord, men jisses så fint, nu vill jag oxå ha så!
Gillar den lilla dörren där julstrumpan hänger..
Kram /madelene

Lisas torp sa...

Oj, det är säkert en jättestor skillnad! Vilken bra idé med texten! Hela rummet ser ju jättefint och vackert ut!

Tackar för uppmuntran på min sida!

Ha en riktigt bra vecka!

Kram

Lisa

Ängeln i vitt sa...

Hej!

Sååå fint det blev. Älskar allt med text på. Det är väl inte till salu nu :)) tänkte väl det.

Ha det gott

Carina

Home & Clothes Design sa...

Vit färg är helt underbart och bordet blev helsnyggt, läckert med texten mitt på bordet. Nu fick jag en idè att göra om vårat ekbord...men inte före jul.
Kjamizar från mig ;)

Goa, skåne sa...

Och det blev bara perfekt...som förväntat..:)
Verklgen jättefint och såå mysigt med texten!!
Du är så påhittig...du är min källa!!
Ha en mys måndag i ditt vackra hem...skulle gärna sitta där och bara njuta!!
Kram till dig...från mig!

Tack för din rara kommentar;)

Lilla Blanka sa...

Vad fint bordet blev! Jättesnyggt med texten på också!!!
Du har inrett ert hus så jättevackert tycker jag, så det är så kul att se dina fina bilder :)
Kram
Mia

Katherines Dream sa...

What a lovely idea to paint wordind on your table. You have a beautiful home.
Carol x

Tilonino sa...

Så fint bordet ble. Har et selv som jeg kanskje skal male nå. Kjempefint med teksten også. Den er så søt.
Ha en fin uke.

Sol sa...

Bordet ble virkelig kjempefint. Så bra at man ikke bare må kjøpe nytt når man ikke er fornøyd med noe,men at det kan fikses opp. Ønsker deg en fin førjulsuke.

Hulda sa...

Virkelig lekkert bord! Du fikk det veldig fint til! Det er så fint med tekst på ting, syns jeg også. :) Så fin julebanner du har laget!

vitahemsara sa...

Hej! Tack för kommentaren=) det blev ju jätte bra med texten på bordet!!! Bra ide!
ha de så bra
kram

LantlivsAnette sa...

Nämen..ser du vad man kan göra med färg och en fin text !! Alltså..du har ju snyggaste soff bordet av alla nu !!
Wow säger jag bara..vad du kan !
Kram Anette

Inredningsfanatiker sa...

Bordet blev verkligen jätte vackert!!! Kulig ide med texten!
HA en härlig dag! Kram Petra

Smultronstället sa...

Det blev jättefint med texten!
Fint förresten alltihop!

Må så gott

Kram M

Ardisia sa...

Det blev verkligen jättesnyggt! Hela rummet är så tjusig. Jättemysig alltså!

Ha en trevlig vecka! Kram

cicci sa...

Vilken kul idé att sätt schablonen så det blev jättesnyggt! Ångrar redan att jag inte köpte massa mer saker på Lustfyllt, man blir så uppslukad av allt när man är där att hjärnan inte verkar fungera som den ska! Ha en bra dag.
Kram Cicci

linnea-maria sa...

Vilken fin schablon!
Såg i förra inlägget om lilla olyckan. Jag vet hur det är med de små helt plötsligt blir armarna töjbara på dem och så får de oanade krafter och välter saker. Men det går ju över, tack och lov/linnea-maria

Lina sa...

Jag har varit sängliggandes några dagar, men tagit igen bloggläsandet nu! Jag målade också mitt ekbord vitt Men att ha en schablontext på var ju underbart fint!!

Lallis sa...

Men så fint det blev!
Vilken tur att du inte sålde det nu när det blev så jättelyckat:)
Kram Lallis

Camilla at home sa...

Så fint du har det!! Og sofabordet ble kjempefint:)

Nostalgi och romantik sa...

Förstår precis hur bordet sett ut innan! Det blev ju kanonsnyggt med ny färg och den lilla fina texten som du satt dit!
Kram
Marie

Fridhemspinglan sa...

Sån dejlig dansk dekor!
Kram :)

"M" sa...

Bordet blev verkligen jättefint, och självklart så blev det på danska..hihi. Man blir ju lite sugen med det där att skriva någon fin text någonstans....kram

SKATAN sa...

Min kommentar den bara försvann...ut i cyberrymden...och den kom aldrig mer tillbaka. Hm...?

Jag ville i alla fall hälsa att jag gillar det du har gjort! Det blev både häftigt och mycket personligt!!

Bra jobbat frun : )

Karin( Myrtenochsilver) sa...

Vad fint det blev den idéen måste nog tjuvas! Massor med kramar! Karin

Mysiga lantliga ting sa...

Riktigt läckert!
Hur fint som helst med text, originellt vardagsrumsbord!!!
Kram.

En Doft Av Danmark sa...

Nu tycker jag, att vi byter soffbord du och jag ;o) Det blev sååå fint Marie!

Kram
Dorthe

spetsar och änglar sa...

Sååå fint ditt bord blev med text och ny färg!Och ditt hem är ju så vackert!

Evelinas hus sa...

Vad fint du har gjort!! Det �r verkligen harmoniskt d�r i soffh�rnan, allt passar s� bra ihop. J�ttefina f�nster ocks�.
Var kommer din kristallkrona ifr�n?
M� s� gott!
Kram Caroline

Ljuva ro sa...

Underbara bilder o inredningstips som alltid! Bordet ser verkligen fint och personligt ut!

Jeanettes hus sa...

Marie vännen,

Så fint ditt bord blev. verkligen toppen att texta på möbler, blir något alldeles speciellt.
Tack än en gång för en fin kommentar.
Nu tar jag time out och firar jul i värmen.
Vi hörs efter helgerna.
Ha den bästa julen ever!
Kramisar Jeanette

Amelie78 sa...

Du er så flink! Din kreativitet er ti inspirasjon! :)

Tusen takk for svar på spørsmålet mitt, og for at du svarte på bloggen min :)

Ha en god førjulstid!

Hilsen Amélie

MiaMaria sa...

Förstår att du är nöjd med resultatet det ser så himla läckert ut!

Ha´det så gott!
Miamaria

Vårt lilla hem sa...

Åh så underbatr vackert bordet blev!! du har verkligen gjort ett jättefint jobb, med den vackra schablonen och den vita färgen blev det ju jättefint! Jag kan tänka mig hur det såg ut innan, för jag har ett liknande soffbord i ek nu, och övertalning av sambo för att vitmåla pågår ständigt :)

Du har verkligen en fin blogg, jag tänker absolut komma hit igen!

Önskar dig en undrbar dag och vecka!

Kram, Jenny

Lina på gården sa...

Hej där!

vilken fin blogg!
Och framförallt.... vilken vacker köpmansdisk! HUR och VAR hittar man en sån! Vill också ha!!! =)

Ha det mys i jul- och luciastöket!
Kram från Lina

lyck-annas sa...

Visst är det härligt när något man redan har blir ett sånt lyft i hemmet!
Jag blir mycket inspirerad av din blogg och ditt hem!
Tack!
Anna
/www.lyck-annas.se

Jes/Vita villa vila sa...

Sååå himla fint bordet blev och vad är det för underbar skänk jag ser till höger på sista bilden? Underbar den med. Jättefina bilder verkligen på ditt hem! Njuter!

Stor kram Jes

Granne med Selma sa...

Vilket jättefint bord! Väldigt behaglig färg på skriften...en liten fråga: Vad har du för nyans på den ? Det var verkligen jättefint!
Kram

Inredningsgalen sa...

Tack för inspirationen! Har själv ett bord från Indiskan som jag inte är så nöjd med, ditt bord är så vackert!