fredag 7 december 2007

Trevlig helg!

Jag har ju som bekant en liten 1-åring i huset som är väldigt nyfiken av sig. Nu har jag fått ändra om lite så att hon inte skadar sig. Jag har haft ett gammalt fönster (utan glas) stående på mitt ena månbord. Det har jag inte längre, numera hänger det på väggen ovanför! Häromdagen hördes det ett kraschande ljud inifrån vardagsrummet. Lilla V hade skakat i bordet så att fönstret ramlade ner och slog sönder det som stod på bordet. Det blev en hel massa glasbitar på golvet men som tur var skadade sig inte V.
k
k
j
Nedanför följer lite bilder på hur det såg ut hos oss igår kväll. Jag som många av er andra är en storkonsument av ljus den här årstiden. Igår kväll var det verkligen jättemörkt ute så då vill man mysa till det lite extra inomhus.
k
j
k
k
j
k
Vill önska alla som tittar in här hos mig en riktigt mysig adventshelg! Kram Marie

33 kommentarer:

Lisas torp sa...

Nu har jag suttit och njutit av dina vackra bilder! Vilken mysig stämning och så vackert det är!
Och fönstret funkar ju på väggen också - säkerheten framför allt! Tur att den lilla inte gjorde sej illa!

Ha en skön fredag och fortsätt mysa!

Kram

Lisa

Elzie sa...

Vad härligt det ser ut. Och vilken tur att lillan inte skadade sig.
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Under en vind sa...

Ajaj då...tur att det gick bra med lillan iallafall....men lite ledsen blir man ju när saker går sönder....
Men fönstret blev ju jättefint på väggen också! Du gör så fina stilleben ÖVERALLT och det ser så harmoniskt ut (inte som om det finns små pilliga barn i närheten....)! Å´alla dessa ljus tror jag att vi alla bloggare är storkonsumenter av! När jag var på ikea förra veckan köpte jag 500 värmeljus, + en del vanliga ljus och blockljus....sambon bara suckade när han tittade i kassen....Men då sa jag att han kan återkomma fram i vår för att se hur många som finns kvar....hi hi....
Idag tillfrisknar sonen från gårdagens magsjuka (hoppas vi andra ska klara oss nu...), idag vänjer han kroppen vid mat igen och börjar bli återställd. Jag tog gårdagen till att pyssla om honom samt storstäda badrummet. Flyttade in min blomslinga där och det lev riktigt mysigt. Nu får den hänga där över julen.....sen hamnar den nog runt hallspegeln igen.
Ha nu en riktigt skön helg!! Kramar!

faster atta sa...

Vilken tur att det gick bra iallfall! Visst kan de ha långa fingrar de små..... Fönstret blev ju jättefint att ha även på väggen!

kram

Designe sa...

Så tokigt det kan bli! Tur som sagt att hon inte gjorde illa sig! Blev ju fint med fönstret på väggen oxå! Jag bara väntar på att min lilla buskatt ska riva ner en spegel som jag har ståendes på ett bord..kanske borde sätta den på väggen istället! :) Så mysigt med alla tända ljus och slingan lyser ju jättefint! Ha en riktigt mysig helg! Kram

Goa, skåne sa...

Ja, nu sitter jag här igen och myyyser!!
Har precis satt maten i ugnen och hällt upp ett glas rött...ute regnar det och alla ljus är tända!
Och så hittar jag direkt in till dig...och allting bara faller på plats!!
Så himmelskt mysigt du har det vännen...fönstret med den lilla lycktan och huset...såå vackert och...fönstret med slingan och... lilla hyllan och...brickorna och...Ja, så skulle jag kunna fortsätta! Du vet vad jag tycker..:)

Tur att din lilla V inte tog skada...och fönstret blev så bra på väggen!!
Helg kram till dig och mys massor!
Goa

Ardisia sa...

Så mysigt med allt ljus! Håller med, det är bara ljus, ljus och ljus man behöver nu när det är så mörkt!

Jag har också varit tvungen o göra lite om här hemma. Lille Hannes 10mån har börjat gå superfort, klättrar och försöker ta tag i allt som vi har på borden. Men kan trösta dig, att det är bara en period. Om så där 4-5 år kan du ha alla sakerna på plats igen. :D Skojar bara ;)

Ha en bra helg! Kramis

annkierix sa...

Vilken tur i oturen att han inte skadade sig,,huakigen!
Vilken härlig stämning du bjuder på med alla vackra ljus...ett måste nu i dessa mörka tider!
må så gott

Anna sa...

Åh! Det ser underbart vackert ut! Älskar också ljus och har precis gått runt och tänt em massa ljus lite överallt här hemma:)

Vilken tur att du inte hade glas i det gamla fönstret! Då hade det kunnat gå riktigt illa!

Det blev ju jättefint att hänga upp det ovanför tycker jag!

Kram
:)Anna

Lilla Blanka sa...

Det är helt otroligt fint...!
Dina bilder är såå fina, och du har ju gjort så fint hemma! Kakelungne är underbar och det gamla fönstret likaså...ja jag vet inte vad jag skall säga hihi, det är bara underbart helt enkelt...!
Jättefint även i hallen i ditt förra inlägg!
kram
Mia

Ruffa sa...

så mysigt ni har det! Och kakelugnen är såå fin!
Trevlig helg! kram/ruffa

hulukvarn sa...

Hej Hej!

Vi har också en liten ett åring som är är en liten nyfikenfis! Man får hålla ett extra öga på dem!

Vilken underbart fönster! Så himla fin ljusslinga!

Ha en fin helg! Kram kram

MiaMaria sa...

Här var det fantastiskt härliga bilder....underbart för ögat.

Och dessa små de är ju för ljuvliga se min inte röra.....snart snart....

Ha´det så bra! Miamaria

Lisas torp sa...

Ja, änglaspel hör julen till! Roligt att du också har en känsla för det!

Önskar dej en riktigt skön helg!

Kram

Lisa

Hulda sa...

Skikkelig stilig vindu! Minner meg veldig om det pappa laget til meg. Jeg har også en slik lenke på mitt. :) Gleder meg til å pynte det med julepynt, er ikke kommet så langt enda. :)

lamaisondecampagne sa...

Ja visst gjorde jag ett fynd med min Madonna! Jag är verkligen glad att jag hittade den.

Jag är i samma situation som dig med att flytta saker i hemmet, min lilla dotter lär sig att krypa nu, så nu är det att röra på allting!

Men det var ju tur att din lilla dotter inte skadade sig.

Jag säger bara LJUS,LJUS vilken stämning det blir!

kram
stephanie

Moderncountry sa...

Vakre bilder fra ditt hjem Marie!! Ønsker meg selv et så nydelig gammel vindu. Det passer jo inn i nesten hvilken som helst stil. Godt din lille tulle ikke kom i skade med sin nysgjerrighet.
Ønsker deg en riktig god Adventshelg!

Aina x

Nygammalt sa...

Du har det sååå vackert hemma hos dig! Tur att lilla V inte skadade sig, de är klåfingrigare än vad man kan tro ;) Och du har ju mycket fint att upptäcka.

Trevlig helg! Vi får hoppas att Blogger skärper till sig.

Kram.

LantlivsAnette sa...

Åhh så fint..man sitter bara här och suckar..ojj..
Jag har förstorat alla bilderna så att jag ser allt ännu bättre..
Så mycket fina detaljer du har !
Ha en mysig helg du också i ditt fina hus...
Kram Anette

Änglahem sa...

Vilka underbara bilder!!! Du har verkligen fått till kvällsbelysningen. Det lilla bordet med gamla fönstret är så vackert. Blir alldeles varm inombords av allt det fina.
Åhh...en kakelugn....! (suck)

Ha en trevlig 2:a adventshelg
Kram Ulrika

Karin( Myrtenochsilver) sa...

Oj Oj så fint du har det, gillar ditt fina bord med det gamla fönstret och så fint med en rumsgran skall nog leta en sån jag med i blomsteraffären. Alla dina bilder var så vackra, jag var tvungen att gå tillbaka och kolla flera gånger och ta in all inspiration, Tack! Ha en bra 2:a advent och massor med kramar och tack för din snälla kommentar! Karin

esprit classique sa...

quelle douce lumière ! des photos empreintes d'émotion. C'est avec un très grand plaisir que je visite votre blog.
A bientôt.

http://www.mediabrus.dinstudio.se sa...

Vilka superfina och stämningsfulla bilder!

SKATAN sa...

Nej men rackarns så fint du har gjort! Gillar verkligen vad du har gjort med gardinen och slingan. Mycket mysigt! Tur att lillan inte gjorde illa sig! Ibland måste man barnsäkra, även om det innebär att man också måste ge avkall på vad man tycker är snyggast. Här finns en hel del sådana barn-(tråk)-lösningar ;-)

Önskar dig en skön lördag!

kram.

En Doft Av Danmark sa...

Underbara bilder!!! Din ljusslinga är såå vacker, och ditt lill zinkhus bara älskar jag! Har inget själv, men vill sååå gärna ha.

Kramar
Dorthe

cicci sa...

Hejsan!
Vilka mysiga bilder.,attans att vi missade varandra i dag på Lustfyllt. Lena sa att du hade varit där. Gjorde du några fynd? Själv köpte jag mest lite smått och gott men bara själva miljön är ju hur inspirerande som helst!
Lyckats dra på mig någon form av influensa också så nu ska jag bara krypa ner, ha det gott!
kram cicci

Mysiga lantliga ting sa...

Men så mysigt du har!! Såå många vackra bilder på massa fint! Fönstret är superfint.
Kram och trevlig helg.

Inmycarport sa...

Hej Marie!
Vad mysigt du har det..det var så fint med slingan lite hängande som du gjort. Vilken tur att lilla V hade änglavakt. Tänk vad fort olyckan kan vara framme.
Önskar dig oxå en riktigt mysig adventshelg.
Kramar Maria

Elin Maria sa...

Hej! Jätteinspirerande blogg! Får jag fråga var du har kjöpt detta vita och svarta God Jul-bandet? :)

latara sa...

Dina bilder har HÖG mysfaktor! Jag hoppas verkligen på ett zinkhus från tomten i år!

Vilken tur att din lilla älskling inte gjorde sig illa. Det händer ju så lätt, tyvärr.

Ha en riktigt mysig andra advent!

Karin

vincibene sa...

Wonderful pictures!
May I make a link to your blog?

Greetings
vincibene

WhiteVintageDreams sa...

Jättemysiga bilder :). Känner igen din situation med att nästan spika upp alla lösa föremål i takhöjd...hade oxå en vilde för några år sedan. Men det blir bättre med åren :).
Hoppas att helgen varit mysig. Tack för alla goa kommentarer!
Kramar

Inmycarport sa...

Hej Marie!
Vilken underbar bild du laggt in överst på sidan...sååå vackert.
Ha en riktigt skön adventskväll.
Maria