måndag 17 december 2007

Utflykt!

I lördags hade jag och mamma en heldag tillsammans. Det var så länge sen bara hon och jag gjorde något tillsammans så vi bestämde oss för att åka på en liten utflykt/julklappsresa. Har ju sett bilderna från Malins fina butik Unik på hennes blogg så vi bestämde oss för att börja dagen där.
k
Efter lite felåkningar kom vi till sist fram till butiken. Sååå himla mysigt! ( vill ni se bilder från butiken tryck här ). Malin var precis så där gullig som man trodde hon skulle vara och dessutom råkade jag också träffa på Sara med bloggen Under en vind. Jättekul! Så här fina påsar fick man när man handlade, jo för det klart att man var tvungen att handla så mycket fint som det fanns.
m

Det här blev mina inköp! En vacker ljuspåse, en jättesöt virkad bakelse, en lavendelpåse, den lilla griffeltavlan och slutligen två galgar. Det fanns så mycket man ville ha, men det blir definitivt ett nytt besök framåt våren.
j
Titta här vad gulliga Malin skickade med. En strut med marshmallows doppade i vit choklad, ( låg i en strut av tårtpapper från början, men den fick lilla V tag i så den är ett minne blott) sååå goda! Och dessutom fick jag den lilla skeden med choklad på. Tack snälla Malin!
k
Sen vände vi hemåt igen! I Jönköping stannade vi på Ikea, inhandlade bl.a de obligatoriska ljusen och en julklapp. Sen åkte vi ner på stan och fikade innan vi fortsatte mot Lustfyllt. När vi kom fram var det mörkt och det var bara helt otroligt mysigt med alla ljus som var tända både utanför och inne i butiken. Jag köpte julklappar och en födelsedagspresent till min svägerska. Titta så fint Lena slog in paketen!
k
Det här söta keramikhjärtat fick följa med hem till mig.
k
Det får nu hänga på min hylla i sovrummet.
k
Idag ska vi inte göra något särskilt. Jag känner att vi är ganska färdiga med alla julförberedelser, eventuellt kanske vi gör något julgodis. Hoppas att ni alla får en bra dag och att ni inte känner er allt för stressade så här veckan innan jul! Kram Marie

36 kommentarer:

cicci sa...

Åh vilken härlig dag du verkar ha haft! jättefina saker du handlade. Visst gör malin vackra saker!! Beställde ljuspåsar utav henne för ett tag sedan. Vart ligger hennes butik har inte riktigt fått det klart för mig?
Ha det gott! ps. du har en utmaning ifrån mig på min sida!
Kram Cicci

Guldkant På Livet sa...

Å vilken dag!!! Malins butik ser ju helt gudomlig ut, så mycket man skulle vilja ha där, fina gåvor hon sände med! Och Lustfyllt, ännu ett gudomligt ställe, inte bra för hjärtat detta... men ditt keramikhjärta var så snyggt i din hylla! Kul att få se dina filna bilder. Hmmm, Skatan som skrev sist att hon var avis på mej, NU är jag avis på henne!! : ) Lyckost hon som vann den fina påsen!!! Ha en bra vecka, skönt att du har det mesta klart, jag måset nog handla lite mera i morgon... Mari.

Nostalgi och romantik sa...

Vilken härlig dag ni har haft! Det är så härligt att besöka sådana fina butiker som ni har gjort... Jag skulle också vilja se dessa!
Det får väl bli framåt våren/sommaren. Så mycket fina grejer du köpt!
Kram
Marie

faster atta sa...

Det låter som att ni hade en super dag! Inköpen i Malins butik skulle helt klart ha hamnat i min påse oxå om jag hade haft möjlighet att åka dit...... Men till våren kanske?

kram

Malin sa...

En sådan härlig dag och vilka fina saker du kom hem med...Gott att höra att det mesta för julen är klart, det är den inte här men vi hinner...Vi håller hårt på traditionen "ute i sista timmen" sga...blir mer spänning då...Man vaknar på julafton och känner sig helt till freds med att nu är det allt det goa som gäller...inget annat...

Kramar från Malin

Hemma i Ugglebo sa...

Å så härligt att känna sig klar!!!

det tror jag aldrig någonsin attt jag kännt......
Vad fina inköp du gjort!
Själv får jag nöjja mig med att titta på bilder från den där mysiga lilla butiken.
Nån gång ska jag också ta mig dit...kanske en semester neråt i sommar.....
Ha en härlig vecka!!
Kram Katarina

Inredningsgalen sa...

Villken hel dag ni har haft! Kul med lite shopping. Butiken verkade helt underbar, just min smak.

Lina sa...

Vilka underbara saker du köpte!! Jag bara måste åka både till Unik och Lustfyllt!!! Det får bli till våren, när julen är över och man längtar till våren!!

Lilla Blanka sa...

Åh vad fina saker du har köpt och vilka fina bilder du visar, jag är ett stort fan av ditt hus och din smak, hihi, så jag älskar att se interiörbilder, och att du sedan tar så himla fina bilder gör ju det ännu bättre ;)
Den där butiken vill jag oxå åka till, jag läste på hennes blogg men kunde inte se var butiken ligger :O?
Vilken härligt dag ni verkar ha haft..o så Lustfyllt på hemvägen som pricken över i:et..!
Kram
Mia

Tummelisa sa...

Vilka fina saker Du köpt. Skulle själv vilja ha en sådan griffeltavla. Är även mycket förtjust i keramikhjärtat. Tycker om hjärtan i alla former. Skönt för Dig att Du är ganska färdig med alla julförberedelser. Det kan man inte säga här precis.

Kram från Tummelisa

Bodil sa...

Den där rundan skall jag nog åka framåt våren. Vilka butiker!!!
Nu har vi fått en helt ny butik i Halmstad som säljer lantlig romantisk inredning. Den heter Lina´s. Skall besöka den efter jul.
Kram från Bodil

LantlivsAnette sa...

Åhh vilken rolig utflykt ni har varit på..båda butikerna är ju helt underbara !
Skulle mer än gärna vilja besöka dom..lyllos du som har nära !
Kram Anette

WhiteVintageDreams sa...

Ååh låter som en helt underbar dag :)!!! Du verkar duktig på att unna dig lite vardagslyx *avis* ;). Superfina saker och jaa, jag håller med...jättefint inslagna Lustfyllt-paket :). Underbart att kunna njuta av utsidan oxå ;).
Kramar

Ruffa sa...

åhh..låter så mysigt! Och den söta bakelsen är såå fin! Om man ändå kunde virka *suck*
Ha en mysig julvecka! kram/ruffa

lamaisondecampagne sa...

Vilken utflykt det blev !! Jo jag vet affären Unik är verkligen fin !!Vilka fina köp det blev!!
Julgodiset ser jätte gott ut.

Kram på dig

Dubbelörnen sa...

Butikerna du visar är verkligen små pärlor! Vilka vackra inköp du även gjorde. Men hur hann ni med allt detta på en o samma dag??!!!

Kramar

Tidsmästarinnan sa...

oj vad fint du har här! Superinspirerande blogg!
Glada hälsningar,
S.

annkierix sa...

De där affärerna verkar ju så underbara.. så vackra saker du köpt...gillar allt allt.
vad fina bilder du tagit..så himla inspirerande!
Kram A-C

latara sa...

Vilka suveräna köp du gjorde! Så fina saker!

Att doppa marshmallows i vit choklad är en bra idé och måste smaka himmelskt..! Om jag får tid över ska jag se till att göra det för att prova på.

Härligt att du och din mamma shoppade loss och myste tillsammans! Inte dumt alls *ler*

Kram, Karin

Under en vind sa...

Gokväll! Så kul att få se dina inköp!!!! Jag sneglade på den där lilla griffelskylten också...men det blev bara större inköp denna gången....man skulle kunna bli luspank av dessa butiker....*fniss*...
Vad härligt att du känner dig julklar också...det gör vi här med! Ska bara handla mat en rejäl gång innan lördag! Det gäller att fylla på alla förråd med så många helgdagar efter varann.....
Idag har jag varit helt slut...kom efter jobbet halv fem och intog soffan direkt. Sambon tände kakelugnen sen har jag halvslumrat där i nån timma...har nu precis sett klart Bolibompa och lagt barnen....Så trött är det sällan man är....
Ha en skön kväll! Kramar!

Wickans värld sa...

Vilka härliga inköp!!

Jenny sa...

Låter som en härlig dag!
Vilka fina saker du handlat!
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Jenny

Nygammalt sa...

Vilka grejer och för att inte tala om vilken affär Malin har. Hade varit kul att få besöka den, ser sååå mysig ut.

Tycker ni som jobbar med barn gör det bra, speciellt när man har egna barn också. När man har varit ledig länge kan jag förstå att det är skönt att få träffa lite folk igen. Man vill ju oftast ha det man inte har ;)

Kram.

Hulda sa...

Du og moren din har virkelig hatt en fin lørdag sammen! Så mye fint du har kjøpt. :9 Veldig fint pynta poser og pakker også. :) Syns det var så fint på hylla di også.

Jes/Vita villa vila sa...

Oj jisses så mycket fint du har handlat... den butiken vill jag besöka!!!

Vad mysigt! Alltid roligt att titta in här hos dig!

Kram Jes

Lina på gården sa...

Nu är det jul-lotteri hos Lina på Gården! Välkommen att delta!!
Samtidigt vill jag önska dig en RIKTIGT GOD JUL!!

Kram Lina

SKATAN sa...

Åhå, det verkar ha varit en mysig mamma-dotter-utflykt. De är speciella de... : )

Sov gott.

Ljuva ro sa...

Men så mysigt att besöka alla de där butikerna, vill så gärna åka dit!!! Vilka fina saker du köp, bakelsen är för gullig! Såna galgar har jag med, en hänger i köker med ett förkläde på! Kram

Lilla Blanka sa...

Hej igen Marie!
Tack för snabbt svar opm var butiken ligger, jag skall absolut försöka komma dit snart!
Sedan vill jag gärna lämna en UTMANING till dig ;)
Jag blev UTMANAD av Fredrik på Vit Design att avslöja sju fakta om mig själv och det har jag gjort, nu hoppas jag du vill göra desamma :)
Kramar
Mia

latara sa...

JAAAAA - vilken underbar idé att ha en ny utlottning där bara en person får delta! ;-) Sådana regler borde Svenska Spel också ha när det är dags för lottodragning, hi hi!

För att blidka tomten (och för att Vilsna Loppan är en himla go filur) har jag accepterat att struten hamnar i Roslagen och inte i nord-Uppland *snäll*

Visst är det synd att man måste uppleva exempelvis sjukdom för att ta tillvara på varje dag. Det vore så mycket enklare att gå genom livet med skygglapparna på. Det man lär sig av drabbar ju någon annan, som i ditt fall din pappa. Jag önskar att det inte vore så utan att han fick vara frisk och du fortfarande medveten om att varje stund är värdefull.

Många kramar,

Karin

latara sa...

*svimmar*

Men du är så himla RAR! *gillar*

Vi kan väl göra ett byte? Annars får jag dåligt samvete och känner mig som en bortskämd jättebebis som ylat till mig det jag vill ha ;-) Jag mejlar dig.

KRAM!

envilsenloppa sa...

Vad underbart det låter , er utflykt !!! Jag sitter här grön i ansiktet av avund över alla dina underbara saker och samtidigt tänker jag : vad är allt det där , mot det vackra som jag snart ska få !!!
Nej men , så enkla saker som skeden med choklad och marshmallowsen , så fint !!
Älskar när man får med små presenter , det gör ju att man återvänder bara för det . Bra marknadsföring tycker jag , mer sånt .
Ha det gott du inspirerande människa !!
Kram/Lotta

Linneagården sa...

Vilken härlig dag du & din mamma har haft. Känner att jag oxå skulle vilja ha en sån dag, snart!
Jaa, vad säger man...du har köpt så fina saker som kommer passar perfekt i ditt vackra hem, som jag gillar. Du är oxå en person som känns falla mig i smaken!
Ha det så bra, Marie.

johanna sa...

Hej
vilka fina saker du fått med dig..Mysigt med små utflykter.
Hoppas du får en jättebra dag
massor av kramar johanna

Karin( Myrtenochsilver) sa...

Vad härligt ni har haft det, butikerna såg helmysiga ut och med massor med fina saker förståss. Du hade köpt så mycket fint, keramikhjärtat var super och vilka fina påsar, man skulle ju bli överlycklig bara för dom. Ha en bra tisdag och massor med kramar! Karin

Designe sa...

Vilka söta påsar och va fina saker du fått!...underbart inslagna paket, härligt! Så mycket fint du visar! Ha en fin dag! Kram :)