torsdag 10 januari 2008

Liten omflyttning

Idag har jag och barnen varit hos " M" med bloggen Hjärtan på tråd. Min 3-åring och hennes 4-åring har lekt, mammorna har pratat och lilla V har nyfiket undersökt det mesta i deras hus. Kan tala om att det var hur mysigt som helst i deras hus och massor av vackra möbler målade av "M". Hade det inte varit för bloggandet hade vi aldrig träffats, det är jättekul att vi har lärt känna varandra.
k
Nu till någonting helt annat! I och med att tallrikshyllan kom upp fick hyllan som jag hade där förut flytta på sig, dock inte så långt. Den fick istället ta plats ovanför det andra månbordet i samma rum.( Fönstret som jag hade här förut har fått flytta på sig tillsvidare.) Här kommer lite bilder av usel kvalitet, ljuset är obefintligt just nu, men ni får se dem ändå.
n
j
j
j
Till sist ska jag hälsa från maken och tacka för alla otroligt snälla kommentarer om tallrikshyllan. Ni må tro att han är mallig över alla era fina ord. Det var många som undrade över knopparna på hyllan. Det är maken som har täljt till även dem. Jag tyckte att de blev så bra så jag tänkte att han framöver ska få göra en knopplist, dessa planer vet han dock inte om än, hihi.
j
Ha en riktigt trevlig helg! Kram Marie

57 kommentarer:

Madicken sa...

Ha,ha... det kanske är lika bra att smida nu när han strålar sig i glansen av beröm ;-)

Hyllan passar jättebra där också, och det är sånn en fin detalj med de rosa balettskorna. Har du dansat?
Vad är det för fin liten grön växt du har på hyllan? Myrten, eller?

Ha en skön kväll!

/Kram Gry

Under en vind sa...

Passa på nu så länge han njuter av allt smicker...det är inte värt att låta det lägga sig...hi hi....
Den här hyllan är också jättefin, gillar speciellt delen under själva hyllan! Vackra detaljer och kakelugnen blir som pricken över i!
Trevligt med bloggvänner som bor tillräckligt nära för att kunna ses! Ha en go eftermiddag och kväll! Här kämpar vi på med feber som inte viker sig...lillasyster ligger också nu.....

Stor kram!

pst...tycker att ljuset är helt ok! Många bilder blir fina i det här skenet också tycker jag, ger ett romantiskt och gammaldags intryck....åtminstone måste man intala sig det i detta gråa väder....

Lina sa...

Man får lägga fram sina planer vid rätt tillfälle.. men som under en vind sa.. smid medans järnet är varmt!! Jätte fint bord och hylla!!

Randi sa...

Ja, visst är det mysigt att hitta nya vänner i blogg-världen som dessutom delar samma intressen.

Det har blivit urmysigt med din omflyttning. Dina ballettskor är mycket blankare än mina ...*fniss*!

Kram Randi

Änglahem sa...

Passa på medans makens humör är på topp!! Smida medans järnet är varmt...brukar man väl säga. Men han är ju värd allt beröm, tycker jag.

Fin liten hylla jämte en VACKER kakelugn! Vem drömmer inte om en sådan vacker "pjäs".

Ballerina skorna, måste ju bara få fråga, är det dina egna?!

Hur som haver, vacker arr är det iaf!!

Kramis
Ulrika

Ann-Catrin / finthemma sa...

Haha.. bäst att smida medan järnet är varmt!
Så fint du har arrangerat.. underbara saker!
Kram A-C

Annika sa...

Klart att din man måste göra en knopplist också - sån talang kan ju inte slösas bort! :) Det är nog smart att passa på nu när han har fått så mycket beröm! Hoppas att du får en fin helg!

Bodil sa...

Vem skall ha vita ranunkler om inte du. Fint arrangemang i konserveringsburken. Jag köpte också vita ranunkler när jag var hos Hedvig i tisdags. Dom är så vackra. De ranunklerna som jag fick i nyårsbuketten är fortfarande lika fina.
Kram

Lilla Blanka sa...

Men vad roligt att du träffat "m"! Ja det här med bloggeriet drar med sig en massa trevliga "bieffekter" hihi :)
Åh Marie vad fint det är, det dåliga ljuset som du pratar om, syns inte här på korten, det ser så ljust o härligt ut...! Jag har ju bara möjlighet att fota kvällstid (eller helger) så mina bilder är oftast ganska mörka..så även i dagens inlägg som jag just publicerat.*snyft* Längtar till lite vår-ljus...!
De där ballerina-skorna är så himla söta tycker jag!!! Och vasen med spetsbandet...Jag älskar ju gamla spetsar hihi, ja det är en massa fina detaljer och det ser såå ljuvligt ut!
Kramar
Mia

Jennyshemochharmoni sa...

WOW vad fint! Du är makalös på att dekorera! Så otroligt fint! Ha en riktigt riktigt bra helg! KRAM

Frøken Fryd sa...

Åhhh, suk altså ! Du bor bare SÅ smukt ! Kan slet få det sagt nok, men jeg er virkelig duperet over hvor fint det er det hele.

Gode opstillinger du har, og sikke en dygtig og fingernem mand du har.

Tusind tak for kigget

Maria

Jes/Vita villa vila sa...

Å vilka härliga bilder du visar! Vad fint du har gjort :)

Ha en skön torsdagkväll!

Kram Jes

Linneagården sa...

Vad roligt att kunna träffas "live"
Så fint du har gjort igen & jag tycker dina bilder är jättefina, dålig kvalité???
Det är ju toppen att ha en egen snickare....det kommer bli kanon med en knopplist. Ska nog höra om jag oxå får en, i födelsedags present kanske!?
Sköt om dig & ha en trevlig kväll, "ses" snart igen. Kramar

LantlivsAnette sa...

Jag tänkte precis på det när jag såg knopparna..att dom skulle passa på en bräda också...vad duktig han är som gör sånt..

Åhh vilka saker du har överallt...det är så fint med krokar sådär under en hylla så att man kan hänga fina saker !
Man bara njuter av dina bilder..jag tycker du lyckas ta fina bilder trots att det är mörkt,det är såå himla svårt nu att få fina bilder..tänk när vår solen kommer,vad fina bilder vi ska få då!
Kram Anette

latara sa...

Hej Marie med de magiska fingrarna!

Allt du rör vid verkar bli vackert och dessutom har du en duktig och händig man som hjälper dig att förverkliga dina idéer. Bättre än så kan det knappast bli!

Så ni ska bygga ut huset? Jag hade fått för mig att ert hus är rejält stort, har jag fått det helt om bakfoten?

Kram, Karin

Lene sa...

Ja, Marie - du har virkelig en like fantastisk mann som jeg!!! :) Vi er heldige, vi. Må ikke glemme å stelle pent med dem. De vokser ikke på trær.

Du viser alltid så mye fint en. Koser meg og inspireres masse - takketakk :)

Hils maken og ha en riktig så fin kveld :)

älskar sött sa...

Jisses vad jag har missat en massa bilder här!! Njuter medans jag bläddrar fram bland alla fina saker! Så vår vackert allt ser ut =) Du är en hejjare på att pynta. Kul med träffen av M. Hoppas att ni hade det mysigt, hälsa =)MÅnga kramar Malin

älskar sött sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hulda sa...

Så utrolig vakkert, luftig og lett det så ut hos deg nå. Nydelige bilder! :) Jeg har nesten likedan sinkboks som deg. Holder på å få ut alt av julepynt nå, til helga skal alt være klart her, da kommer nok noen bilder på bloggen min. :) Fikk lyst til å kjøpe inn en bukett tulipaner jeg også, det så så fint ut. Jeg kjøpte to rosa primula i dag. :)

Ljuva ro sa...

Underbart!!! Balettskorna är hur fina som helst, så romantiska! Tallrikshyllan, ja vad säger man, jättefin! Du kan verkligen få till det! Kram

me and alice sa...

Hej, hej!
Du gör så fint överallt...Och din man är ju helt otroligt duktig snickare.
Kul att det finns fler smyg- slarvmajor. Vi är nog fler än vi tror,hi,hi...
Kram Susanne
ps. Dina vackra balettskor skulle jag gärna lägga beslag på!

Tea sa...

Kjempefint! Tallerkenhyllen ble helt nydelig! For en flink mann du har! :)

Carina sa...

Jättefina bilder du har, balettskorna är ju hur läckra som helst.Kakelugnar är verkligen vackra jag har själv två stycken hemma en som vi eldar i. Eldar ni i eran ? Ha det bra
/ Cina

envilsenloppa sa...

Ja , här tappar man hakan varje dag över allt ditt vackra , börjar få sätta stötdämpare på tangentbordet ;-)
Mannen kan ju sitta och tälja de där knopparna på kvällarna , sen säljer du dyrt till oss sugna bloggare !
Ha det gott !
Kram/Lotta

Evelinas hus sa...

Fint! Den där hyllan är så mysig. Vad är det för fin låda?
Kram Caroline

LantlivsAnette sa...

morrn..idag visar jag mitt dokument,jag kunde inte hålla mig..även om det inte är färdigt !!
Kram Anette

Kristin sa...

Hej! Vad kul att ni träffades "på riktigt"!!!! Förstår att det blev en trevlig stund, särskilt om tjejerna kunde sysselsätta sig själva en liten stund så mammorna kunde prata och fika! :-)

Snygg tapet ni har även i detta rum, får jag fråga vad det är för någon? (om du minns?)

Du får ha en skön helg du med, och passa på att smida medan järnet är varmt - ni kan ha lite knopptillverkning i garaget/källaren/verkstaden... ;-)

Kram!
Kristin

Sagalisa sa...

Mmm så vackra bilder...trevlig helg/Anna

"M" sa...

Tack själv...det är kul att ses.
Omflyttningen blev ju jättebra.
Njuter av dina fina vita ranunkler jag fick, de doftar underbart,,,tack

SEASIDE LIVING sa...

Visst är det fantastiskt vad det här med bloggandet kan ge! Så kul!

Jättefina bilder! Visst är det trist med detta mörker. Vill ha blå himmel och sol - typ NU!!!

Önskar dig en toppenbra helg!
Stor kram till dig!

Lilla Ugglebo sa...

ååå. va fint!
Måste säga att jag är helt imponerad!

Du får verkligen till det så där bra så man bara vill hem å göra likadant!
Tälja knoppar!!!
Jösses....finns det ingen ände på eländet???
Tänk på oss vanliga dödliga som har män som gnäller bara de ska hjälpa till att skruva i en skruv......
tallrikshyllan är helt underbar!!

Ha en härlig helg!
Kram Katarina

Vanilla dreams and humblebees sa...

Tack så mycket för dina ord på min blogg... visst får du länka! Du har såååå fint! Blir helt lyrisk av din sida! :)
Vilken otroligt vacker dopklänning du har... och madonnan... och din mans hyllabygge, vilken grej!
Ser att du har Lustfyllts vackra grejer lite här och var också... Jag är tyvärr inte ägare av något från henne än, men det står överst på min önskelista!

Hoppas ni får en härlig helg!
Kramar från Jenny

Nostalgi och romantik sa...

Oj, vilka fina inspirationsbilder du visar!
Det blir ju ofta så att man måste flytta om lite grejer när det kommit något nytt! Men det är ju en rolig omflyttning...man får dekorera om igen... Du har så vackra hyllor! Så roligt att din make blev glad för allt beröm, nu kanske du får smida medan järnet är varmt? och passa på om du har fler ideer som du vill få förverkligade av maken.
Kram
Marie

cicci sa...

Åh vad härlig bilder du visar fick värsta vårkänslorna! Lyckades tom ignorera regnet som piskar ner utanför!

Ha en skön helg!

Kram cicci

Designe sa...

Jag tyckte det var vackra bilder med fina detaljer och fint blev det med hyllan oxå!
Åh, knopplist är ju så fint! Vill ha! :)
Ha en fin helg! Kram

Hannas form sa...

Å så fiiint...balettskorna är ju helt underbara...såna vill jag oxå ha...fotade en tjej som är dansare för ett tag sen och hon hade b la på sig såna skor...det är sååå vackert tycker jag.

Vad fint med den lilla hyllan...jag inspireras...igen..

Ha det gott!
Hanna

En Doft Av Danmark sa...

Goa, goa Marie! Tusen tack! Om du visste hur glad jag blev! Du är en av mina änglar!

Varma kramar
Dorthe

Karin( Myrtenochsilver) sa...

Vilka fina bilder du visar, älskar ditt lilla bord.
Jag har ju varit osynlig ett tag och jag vill tacka för dina snälla kommentarer, kroppen är trött och jag har inte orkat helt enkelt. Så jag kommer att ta en liten bloggpaus, jag lägger inte ner bloggen men jag kommer kanske inte att uppdatera i rasande fart..
Kommer att kika in här hos dig och få lite inspiration i allafall! Massor med kramar! Karin

Karin A sa...

Vilka underbara bilder! Ni har det så fint hemma att jag dånar. :) Trevligt med bloggträff. Jag har haft förmånen att träffa flera bloggare irl och det är underbart att träffa likasinnade. Ha en härlig helg!

Kram Karin

Home & Clothes Design sa...

Vilken kakelugn och fin dekoration du gjort. Passa på att få hjälp av maken nu innan han ångrar sig.
Trevlig helg och kramizzar från mig/ Annelie

Ardisia sa...

Så fina hyllor du har! Både tallrikshyllan och så den här lilla hyllan. Vart har du köpt den?

Låter så roligt med nya bloggvänner. Själv har jag inte träffat någon än men skulle gärna vilja vara med på någon bloggträff ;)

Ha en trevlig helg! Kram

Lille Maison sa...

Takk så mye for hyggelig kommentar hos meg, det er virkelig en spennende verden, og så mye vakkert og se på og bli inspirert av! Tapeten på disse bildene er også helt nydelig... God helg til deg også! Beste hilsener, Synnøve :)

Guldkant På Livet sa...

Å nej, skona mej, jag orkar inte mera!!! = O Sååå himmelskt vackert det var med det bordet, den hyllan bredvid kakelugnen!! och den burken med tulpaner, snyggt! Och arrangemang med strutar, och, och... Makens hylla och knoppar var verkligen fina! Kul att du och M träffades, ljuvlig bukett du gav henne! Trevlig helg Marie!!

Mari.

Hulda sa...

Det ligger noe til deg på bloggen min. :)

MiaMaria sa...

Här har du fixat till det och gjort det så där mysigt och vackert. Även hyllan här är superfin och självklart makens tallrikshylla......

Hörnan blev så superfin och så härligt arrangerat.
Kan tro att du och "M" hade det trevligt och att ni inspirerat varandra gott.....

Ha´en fortsatt trevlig kväll!
Miamaria

HannaH i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!

Låter kul med din blogg-träff! Har anat att ni är några stycken som träffats och känner varandra. Kul!

jag tycker inte att du ska ursäkta dig för bilderna, de är jättefina, precis som vanligt!
Jag måste fråga var du har köpt balettskorna någonstans? Har velat ha ett par sedan jag var en liten flicka, och när jag ser dina så tror jag nästan att jag måste införskaffa ett par...

Sköt om dig!
Hanna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Fina bilder!
Har bilder/tavlor på balettskor någonstans, kanske ska leta fram dem.
Å vad jag vill ha ett månbord jämte min kakelugn också.
kram
nina

Emma sa...

Å vad fint det blev!!!
Hälsa din make att han är duktig!!!

Ha en bra helg!!

B sa...

Oj, vad fint. Jag blir så inspererad av alla vackra ting, tack för det!
Ja hälsa gubben att han är verkligen duktig på att snickra =)

Kram

Nicolinas boning sa...

Nää.ibland får man ta det lite lugnt med att meddela dom vad man har planerat...fniss...;-)
Mycket snyggt blev det!
Kramar/Birgitta

Bestemorhuset sa...

Sender deg en award fordi det er en alltid like stor glede å titte innom bloggen di og se på alt det vakre.

marie sa...

Men vad fint det blev! Och din tallrikshylla...har också en sån på min beställningslista till min man. Han vet inget om det heller för han har ju fullt upp med badrummet. Tänk vad fint med ett knoppbräde!!!Mmmm! Snart kan du nog säga det! Vad kul att du hade en liten träff med M,sånt är ju kul!
Kram

whitevintagedreams sa...

Åh vad vackert ni har det i ert hem :)!!! Varje "vrå" är så genomtänkt och fint. Gud vad kul med en bloggträff :). Låter så spännande.
Hoppas att ni får en mysig helg!
Kramar

faster atta sa...

Låter som om ni har haft en underbar lek och pratstund!!

På landet, mot skogen sa...

Jättefint!
Tycker det är så fint med hyllor med små utvalda saker på!
Tallrikshyllan är ju underbar, förstår att din man är stolt!

Hoppas ni får en skön helg!

Vintage and romantica sa...

Vilka super fina kuddar du har på en bild i högersidan. Har du gjort dom själv eller har du köpt dom?
Dom va helt enormt vackra.
Kram Caroline

Hem & Lyckas Mia sa...

Åå vad vackert du pyntat! kram