söndag 27 januari 2008

Ljusstake

Jag hade förhoppningar om att jag skulle kunna ha visat er vårat badrumsskåp idag, men det är inte riktigt färdigt än. Jag får återkomma till det nästa helg. Sen har jag även dragit igång ett annat projekt, något som jag har velat göra i fler år. Jag har börjat att måla om våra sovrumsmöbler. Har som sagt var velat göra detta länge men kännt att det inte har funnits någon tid till det eftersom vi har totalrenoverat huset och samtidigt under de här åren fått barn. Men häromdagen när jag ändå höll på att måla så fick jag helt plötsligt ett infall och började måla nattduksborden också. Än återstår dock både sängen och en spegelbyrå så det lär dröja ett tag innan ni får se resultatet.
h
Så det enda ni får se idag är min ommålade ljusstake. Jag har ingen före bild men jag tror att ni alla kan föreställa er hur brun den var innan.
h
Hos oss skiner solen idag, underbart! Har hunnit måla lite nu på morgonen och medans färgen torkar ska vi passa på att åka på loppis. Vi får väl se om det blir några fynd!
j
Ha en härlig söndag! Kramar Marie

57 kommentarer:

Rosengårdens Inredning sa...

Hej, ja måla allt man vill gör man inte på en dag precis. Ljusstaken blev i allafall jättefin...
Hoppas du hittar lite "fynd"
Kram Malin

Lilla Blanka sa...

Det tar oftast längre tid än man vill...själva har vi inte riktigt hunnit klart med vårt skåp heller, så det tar nog några dagar innan jag kan visa det också...
Ljusstaken ser jätefin ut..!
Ja idag är det ett underbart ljus och en klarblå himmmel ute...härligt!
Kram
Mia

MiaMaria sa...

Ja, det är farligt att ha penseln i handen det blir alltid något mera som målas......
Men vad roligt att se framemot att få se dina sovrumsmöbler....

Vacker ljusstake.

Ha´en skön söndag....här skiner solen.

Miamaria

Kristin sa...

Hej Marie! Det blir säkert jättefint när sovrumsmöblerna är ommålade, fast det tar ju en stund. Jag orkade aldrig måla om vår sängram när jag målade allt annat i somras, så den stör jag mig jättemycket på just nu. Men det blir lite längre fram i vår, tänkte jag. Ska bli kul att se hur det blir. Ska också bli jättekul att se badrumsskåpet!!! Ljusstaken blev jättefin också. Helt klart gör sig nästan allt bättre i vitt ;-)

Ha en fortsatt fin söndag (här lyser solen och det är ett par cm nysnö så det känns som en riktig vinterdag) och hoppas du hade tur på loppisen!

Hälsningar Kristin

Vanilla dreams and humblebees sa...

Åh va kul med loppis!

Vilka fina inlägg du bjuder på denna helg! Men det gör du ju alltid i och för sig!

Griffeltavlor är underbart... snyggt, lantligt och praktiskt! Älskar när dessa grejer kan kombineras!

Kramar från Jenny
--<-@

LantlivsAnette sa...

Åhh vad du målar och grejar..jag blir så sugen på att ta fram färg burken jag med..men jag har jobbat hela helgen,så då orkar man inte riktigt ta tag i sånt..men nästa helg,då är jag ledig , så då ska jag måla !
Vilken fin ljus stake,jag har en likadan fast brun ,som din var först..kanske man skulle måla den,jag blev sugen nu då jag ser hur fin din blev..fint kors och fotot till så där..du kan du !!
Kram Anette

Benita sa...

Jag skulle oxå vilja måla våran säng, men det kan bli svårt då den är utsnidad å så, pilligt.
När vi väl kom igång å måla, så vill jag nu ha allt vitt.
Staken blev tjusig, fint med kors å foto till oxå.

Kram B

Hwita villan sa...

Du visar alltid så härliga saker på din blogg! Och driftig på målningsfronten också. Själv håller jag på att måla köksluckor, men det går såå trögt!

Hoppas det är okej att jag länkar till dig. Ha en skön söndag!

My lovely Things sa...

hej! vad spännande med ommålning av sovrumsmöblerna. Här så har det shoppats på loppis igen. Har hittat en superfin lampa.Som jag håller på att måla vit.Ska sy en skärm till.Men måste få tag på ett vackert överlakan först!
KramAnna

Elzie sa...

Vad fin den var. Ska försöka ta mig ner i källaren i morron och måla lite. Känner att det kliar i fingrarna för att börja med mitt vitrinskåp *s*.
Hoppas du har en bra söndag.
KRam Elzie

Hulda sa...

Lysestaken ser nydelig ut! Virkelig vakker. Så spennende med ordning på soverommet og badet. Jeg skal også i gang med de to rommene, skal begynne neste uke. Til uka er mannen på jobb i utlandet, så da drar jeg til foreldrene mine og er der i uka. Men, jeg titter i interiørblader og forbereder hvordan badet skal bli. Gleder meg! Siden vi leier blir det ikke totalrenovert, skal male noe, skifte ut saker og ting, og sy nye forheng og gardiner. :)

Berit sa...

Så mye fint du viser,kjempeflott blogg med mange fine ideer!!!
Ha en fin søndag:o)

Mitt hem är min borg sa...

Ljusstaken blev jätte fin..
Åhh, vad spännande att se era sovrumsmöbler och skåpet.. Jag slår vad om att jag blir avundsjuk som vanligt.. =)
Hoppas du fyndar på loppisen oxå..

Kram Linda!!

Änglahem sa...

Våra sovrumsmöbler ska också möta målarpenseln nu...men jag drar mig liiite, det är ju inget miniprojekt precis...du känner möjligtvis inte för att hj.....äsch får väl bita i det sura äpplet själv.
Brunheten på ljusstaken är absolut inga problem att tänka sig, den blev super fin!

Hoppas loppisen var lyckad.

Kram
Ulrika

SKATAN sa...

Men jäsiken så härligt det låter! Måla...loppis...oj, oj! Njut av solen och tiden!

Kram från ett gnistrande och soligt norrland : )

Lyckohem sa...

Längtar också efter att måla om en del saker här hemma men just nu håller vi på att renovera fönstren i sommarhuset så det är prio 1. Men det kommer säkert att bli jättefint i ert sovrum!

/Pernilla

"M" sa...

Hihi vad kul att du tog tag i det där med sovrumsmöblerna...kommer att bli såå bra. Kul att få se resultatet...hoppas att du hittade nåt på loppisen..kram "M"

Bara Gry sa...

Jag kan tänka mig hur den såg ut innan, ja. Har sett varianten... Men du vad fin den blev i vit!! Ett bevis på att man aldrig ska rynka på näsan åt bruna prylar eller möbler ;-)

Hoppas du fyndade något å loppisen!

Ha en skön söndagskväll// Kram Gry

Bara Gry sa...

Ha,ha... PÅ loppisen förståss...

kram Gry

Karin A sa...

Du bjuder alltid på massor utav härlig inspiration! Jag har massor utav saker att måla men det gäller att få tiden att räcka till och det är inte alltid det lättaste. ;) Ljusstaken blev toppenfin! Ha en skön kväll och en fin vecka! Kram Karin

Bodil sa...

Såna här ljusstakar har jag också sett innan. Riktigt mörkbruna. Den är så otroligt mycket vackrare i vitt.
Kram

Nostalgi och romantik sa...

Nu har vi mycket spännande saker att se fram emot! Måla om hela sovrumsmöblemanget! Wow! Det är ett jätteprojekt... Det kommer säkert att bli jättefint som allt annat du gör!!!
Kram
Marie

Ann-Catrin / finthemma sa...

oh så underbart det ser ut i ditt kök med den målade ljusstaken.. så fint sken och en härlig lyster.. lycka den som får sitta i den soffan!!
Lycka till med ditt måleri.. det är ju attans att man måste vänta så länge mellan målningarna!!
stor kram A-c

Villa Nyhem anno 1918 sa...

mycket fin,visst är det härligt att få se lite solljus så här års,man vill bara ut fast samtidgt ser man allt damm som borde tas bort i dagsljus men vad gör det! Hoppas du får fynda mvh Maria Villa Nyhem

Forgjengelige ting sa...

Så vakker blogg du har. Så mange spennende prosjekter! Så flott nymalt lysestake! Jeg liker å stikke innom her jeg!

Loppisliv sa...

Tänk vad lite solsken kan göra :-) Här i söder har solen också visat sig idag och det har varit som vår i luften...härligt...

Oj vad fin din ljustake blev....
Lycka till med målningen...ser fram emot att se resultatet.

Ha en fortsatt trevlig söndag. Kram Paula

Sockersött sa...

Vad roligt att förändrar i sovrummet, väntar med spänning på bilderna.=) Vilken fin fågelbur du har i fönsteret , vart har du köpt den?

Kramar Kia

I ett litet hus sa...

Tänk vad lite vit färg kan göra för under!!

Väntar med spänning på att få se sovrummet!

Lene sa...

Men så var den lysestaken til gjengjeld utrolig vakker :) Hadde vært morsomt å se førbildet og, men jeg er heller ikke noe flink til å ta bilder av ting på forhånd :)

Så spennende med baderomsskapene dine. Vi har et bad som etterhvert skal gjøres i stand her og, så kommer innom igjen for inspirasjon.

Har vært en deilig solskinnsdag her og i dag :) Ha en fortsatt fin kveld :)

Hannas form sa...

Tack för din gulliga kommentar!
Vad vacker den är, ljusstaken...själv har jag oxå svårt att hålla mig från färgburken, det är ju bara såååå roligt...Det ser så fint ut med din kökssoffa...letar efter en till vårt kök..det är så hemtrevligt.

Ha det gott vännen!

Hanna

Goa sa...

Kram på dig med min mysigaste Marie!!
Jag följer dina alster och njuuuter...oavbrutet!
Må du ha den bästa veckan av alla!

Mysiga lantliga ting sa...

Ljusstaken blev jättefin! Fint med korset där också.
Hoppas det blev många fynd idag =)
Kram Johanna.

Lisas torp sa...

Som vanligt så visar du så fantastiskt vackra bilder! En ren fröjd att få titta på dem!
Ja, ljusstaken blev jättefin!!
Hoppas att du hittade några fynd på loppisbesöket!

Tackar för titten hos mej!

Ha en riktigt bra vecka!!

Kram

Lisa

Jenny sa...

De där ljusstakarna är underbara!Jag har också målat mina vita.
Tyckte först att de var lite juliga, men de är fina att ha framme året om!
Ja, Här har det också målats...hela helgen känns det som:)
Kram
Jenny

Radhusdrömmar sa...

Fin ljusstake!
Ska blir kul att se badrumsskåpet när det är klart.

Kram Johanna

Lilla Ugglebo sa...

Halloj...bara jag som kikade in för att titta på tårtorna igen.....vet att jag såg dem för länge sedan......had edu inte ett inlägg där de var med?
De ser rackarns smaskiga ut i alla fall....
Jag ser precis hur ljusstaken såg ut för jag har just norpat åt mig en likadan som mamma skulle slänga.
har fått för mig att det är en jul ljusstake men nu ser jag ju hur fel jag hade.
Det blir nog till att hämta ut den från vinden och ge den några lager färg nu på en gång...
Super fin!
Oj vad duktig du är...målar och fixar...Ni verkar ju ha hunnit hur mycke tsom helst trots att barnen är små....
Ha en härlig vecka!
Kram Katarina

MormorRuthsAnn sa...

Hej Marie!
Vad kul att du har tagit tag i säng och sängbord, visst känns det himla skönt när man hinner ta tag i saker som legat i tankarna länge. Det skall bli spännande att se ditt sovrum så småningom. Själv har jag måånga avslutade projekt nu. Får sluta tänka nya saker och göra det som finns här hemma. Tack för de fina kommentarerna jag fick på min blogg. Må gott, så hörs vi.
Ann

Under en vind sa...

Gokväll! Har det blivit några fynd idag??? Jag besökte ett par ställen igår, men kom bara ut med en glaskaraff.....
Däremot handlade jag mer i "vanliga" butiker.....hi hi....

Såg faktiskt en sån ljusstake på en av loppisarna som du målat här (den var förstås brun...), de är jättefina!
Kul med färg på sovrumsmöblerna! Jag har påbörjat ett måleriprojekt här ikväll, kan du gissa vad.....mannen är just nu iväg med jobbet...då passar man på.....fniss...

Ha en fortsatt skön kväll och sussa gott, kramis!

Jes/Vita villa vila sa...

Vad spännande det låter med sovrumsmöblerna, ser jag verkligen fram emot att se :)

Ljusstaken är superfin!

Önskar dig en toppenfin vecka.../Jes

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Tänk vad lite färg kan göra! Ljusstaken är jätte-jättefin ovh jag väntar med spänning att få se resten av dina projekt!
Kram
nina

Veronica sa...

Jag börjar längta efter att ta ett tag med penseln någonstans...: ) Ljusstaken blev jättefin, jag vet hur mörka de annars är, superfint! Ha det gott! Kram Veronica.

minblogg-jag sa...

va fin ljusstaken blev.
Önskade att jag hade lite ommålnings energi.Har bla två pott skåp som skulle behöva få sig lite vit färg, men det får nog vänta tills våren skullle jag tro.
/ Helena
ps. hoppas det är ok att jag länkar din sida på min ?! Annars får du hojta till. D.s

Designe sa...

Jaa, du..det är mycket som behöver målas om här hemma oxå!...hela sovrumsmöblemanget bl.a!...Vår säng går dessutom inte att ta ut därifrån...får måla på plats.. :)..men bara man kommer igång och målar så kanske man får lite gjort! Ljusstaken blev fin och är ju så användbar i vitt...påminner om min som jag oxå målade vit! :) Ha en bra vecka! Kram

faster atta sa...

Måla sovrumsmöbler låter som ett projekt.... men så fint det kommer att bli! Härligt med lite ny färg.

Guldkant På Livet sa...

Vi inredningsblogare bara målar och springer på loppis: ) Men vad vi njuter av det! Och din blogg! Ljusstaken blev ju jättefin och vackert med det lilla korset hängade där! Vilket projekt att måla så mycket men det kommer bli toppensnyggt! Mari.

Nygammalt sa...

Vad snygg ljusstaken blev. Hittade du några fynd på loppis?

Kul att du har kommit igång med ditt nya projekt, vissa saker måste bara få ta den tid det tar och ni har ju onekligen haft en hel del annat att göra under tiden.
Kram.

HannaH i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!
Det var nog klokt gjort att måla ljusstaken! Den blev jättefin tycker jag. Hittade du något roligt på loppis? Det är så kul att se vad andra köper, kanske får man tips om något som man inte tänkt på att kolla efter tidigare...

Ska bli spännande att se när du målat klart! Är övertygad om att det blir så där fint igen!

Tack för dina grattis hälsningar, du är gullig!
Kram Hanna

White Season sa...

Å så fint, tänk vad lite färg kan göra, ljuvligt fin, och lite dekorationer, super! Du är så himla duktig, allt ser verkligen jätte fint ut. Tack snälla för dina gulliga kommentarer hos mig, och ha en bra vecka, Kram Malin

Inredningsfanatiker sa...

Ljussken blev jätte t´jusig!

Regina sa...

Hello Marie
You have a wonderful blog.I like your
paper craft and your decoration-style
Have a nice day,
Regina

En Doft Av Danmark sa...

Hoppas att jag en dag oxå hittar en sån ljusstake. Din är sååå fin. Buren du har i fönstret kommer den från Lena? Jag ska snart dit, och hoppas att hon har några kvar.

Kram
Dorthe

latara sa...

Mäh! Tar inte maken med sig presenter hem till sin Marie med den goda smaken? Illa!

Å andra sidan snickrade han ihop en riktigt snygg tallrikshylla som jag fortfarande smyger in och kikar på mellan varven. Den är så fin! Ert vardagsrum är också en av mina absoluta favoriter, jag kan liksom inte få nog av att titta. *gillar*

Kram, Karin

Linneagården sa...

Gokväll Kära du. Jag måste kika in hos dig oxå innan jag ska läsa en bra bok. Har ju några favvobloggar som man gärna vill hinna besöka vet du=)
Ljusstaken är jättefin som vit.
Kramar & Godnatt /madelene

älskar sött sa...

Åh va nyfiken jag blir!! hi-hi...Hittade du något?? Solen har gjort underverk med min pysselådra med...Ha det så himla gott! kramar Malin

Anna sa...

Hej Marie!

Din blogg är ett måste att besöka varje dag! Jag blir alltid så inspirerad av dina vackra alster! Du är verkligen superduktig på att arrangera vackra stilleben!

Så vacker ljusstaken blev:)

Ja visst är det härligt när solen skiner! Det gör den här med idag!

Kram
:)Anna

linnea-maria sa...

Hälsa din man att han gissade rätt, bravo!! Jag har fnissat gott åt alla frågetecken. Det är så kul med ny bil för varje gång man öppnar bildörren för att kliva in så drar man efter andan och njuter av nybilsdoften :) Och så är den kul att köra och snygg :)
Kramar /linnea-maria

Hem & Lyckas Mia sa...

Fin, så fin! kram