lördag 12 januari 2008

Pågående projekt i huset

Idag får ni se några av de saker som finns på våran "att göra lista". I dagsläget ser de väl inte så roliga ut men jag lovar att efterbilder kommer framöver.
j
Jag antar att de flesta av er har sett det stora dokumentet hos Anette. Här ser ni mitt, också inköpt hos Bettys när vi var på våran Boråsutflykt förra veckan. Jag har suktat efter det jättelänge! Då maken och jag inte ger varandra några julklappar fick det här bli våran gemensamma julklapp. Idag ska vi ta och limma upp det på en plywoodskiva, så resultatet kommer nog nästa vecka.
k
Här är också ett litet projekt! Pigtittaren har varit min mormor och morfars, den rotade jag fram på mammas vind häromdagen. Den ska få bli vit och sen ska den få pryda bänken i badrummet. Perfekt att förvara småsaker i.
j
Här ser ni fönstret som ska bli ett badrumsskåp. På bilden står det i våran tvättstuga/källare och det är nog enda gången ni kommer få se en bild därifrån, hihi. Det är nämligen också ett projekt vi har framför oss, att renovera den hemska tvättstugan. Tittar man noga på bilden så ser man att vi har börjat att gräva ur källaren, här är nämligen jättelågt i tak.
j
Jaha, så skojiga bilder hade jag att bjuda på idag, hihi. Som sagt var, jag lovar att ni även ska få se sakerna i färdigt skick också. Ha en fortsatt trevlig helg och tack till er alla som kikar in här. Kram Marie

54 kommentarer:

Visor från vinden sa...

Det ska bli himla spännande att få följa fynd till färdigt tillstånd! :) Jag är ny här hos dig och gillar det jag hittat väldigt mycket. Du inspirera mig! :)

Petra Bloggar sa...

åååh vad spännande =) kommer bli hur bra som helst med skåpet =)

Sagalisa sa...

Nämen så fina saker du visar,ska bli så spännande med fönstret!!!!Annapanna

Karin( Myrtenochsilver) sa...

Vad roligt att få se det färdiga resultatet sedan, det är så härligt med små fynd man gör här och där och kan fixa till.
Ha en trevlig helg och kramar från mig! Karin

Änglahem sa...

Vilken fin pigtittare du hittat i gömmorna. Den kommer ju att bli urtjusig vit!

Badrumsskåp av gammalt fönster, gú vad fint de kommer att bli!

Här blir man aldrig besviken Marie!

Klart vi måste få se källaren utgrävd och allt, blir ju lite omväxling mot allt vitt och vackert!! snälla....*hihi*

Ha det så bra vännen
Kramar
Ulrika

ängeln i vitt sa...

Alltså, det där dokumentet vill jag bara ha. Går det att beställa via nätet hos Betty? Hur stort är det och priset då? Ditt fönster vill jag oxå ha...hi hi..

Ha det gott
Kram Carina

tummelisa sa...

Du har alltid en massa projekt på gång. Det kommer att som vanligt bli finare saker när Du är färdig. Ska bli kul att se.
Trevlig helg.
Kram från Tummelisa

Moderncountry sa...

Ååå, for noen vakre ting i ditt hus!! Dokumentet var jo så vakkert så helst og ditt fönster, kan ikke la være og rope, så vakkert!
Kommer til å bli en kjempeflott skap på ditt bad.

Ha en toppen helg!
Aina

Jennyshemochharmoni sa...

Det är någonting med gamla hus och källare tror jag *fnissar* Massor med jobb! Skåpet kommer att bli underbart! Vilken bra idé!! Jag har några liknande fönster faktiskt :) Nu sådde du ett frö hos mig :) Ha en toppenbra helg! KRAM

Under en vind sa...

Jag stod också och hölll i det där dokumentet när jag var på Bettys på julafton, men det blev inte något köp....men det är verkligen såå fint! Ska bli kul att se var det placeras sen!

Hrm...det där fönsterantiken måste besökas.....Så bra det kommer bli att göra ett skåp av detta! Vi har ett skåp med ett gammalt fönster som dörr, i skåpet förvaras alla cdskivor....fönstret hittade vi i min morfars gamla ladugård. DEt är mysigt att ta dem tillvara!

Visst är källare trist...min tvättstuga gör sig definitivt inte heller på bild.....

Ha en fortsatt skön helg! Kram!

Nicolinas boning sa...

Vad skojsigt att få se lite
"att-göra.projekt" hos andra oxå:-)
Till slut tror man ju att det är bara hos en själv som det inte är färdigt!
Färdigt och färdigt förresten...blir man någonsin färdig...och ska man bli färdig...vad ska man göra sen då?!
Kramar/Birgitta

My lovely Things sa...

hej, bloggade runt hittade din fina blogg. du har det så fint. Verkligen inspirerand att titta på dina bilder.
Anna

SEASIDE LIVING sa...

Vad spännande att få se efter-bilder sedan! Dokumentet är jag väldigt nyfiken på hur det blir när det är klart och på sin rätta plats!!

Ha en riktigt mysig lördagkväll, själva är vi bortbjudna på mat hos några vänner, ska bli jättemysigt!

Kramelikram!

Home & Clothes Design sa...

Jag tycker att du vissade jätte skojiga och fina bilder. Det dokumentet är jag också sugen på...

Skall bli spännande att se hur det blir i källare.

Trevlig helg, kramizz från mig.

Madicken sa...

Ojsan, det är ju ett riktigt stort dokument! När jag såg bilderna hos Lantlivsanette så verkade det mindre.

Jag väntar spänt på att höra lite mera hur du gick till vägs med limningen. Har själv en affisch från Louvren som jag ska göra samma sak med,-)

Det är verkligen något visst med gamla pigtittare. Vet inte om du varit inne på min sida och sett min som jag visade för ett tag sen. Den har jag målat antikgrå, och är jättenöjd!

Intressant med badrumsskåpet... Hm, du är full av idéer du. Imponerande! Måste också fråga dig om köpmannsdisken; har du målat siffrorna på fri hand, eller använder du schabloner? och i sånna fall VAR hittar jag sånna?

//Kram Gry

Nygammalt sa...

Vad roligt att få se lite av dina nya projekt, ska bli kul att få se dem färdiga sedan. =)

Vad kul att du får träffa så många bloggare. Visst är bloggen fantastisk?

Önskar dig och din familj en härlig lördagkväll!
Kram.

älskar sött sa...

Vilket underbart dokument!!! Vill ha..var det dyrt som *racksicken*??? Ser fram emot att se resultat med fönstret och pigtittaren..... =) Stor kram på dig /Malin ps. ska till formex på fredag...spännande!!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka underbara projekt du har på gång! Ska bli spännande att se. Mycket inspirerande!
Kram
nina

Evelinas hus sa...

Lyckliga du som har det där fina dokumentet. Vill också ha.
Det ska bli kul att få se dina projekt framöver.
Kram Caroline

Ardisia sa...

Det var ju roliga bilder :) Pigtittaren kommer att bli underbar!

Tack för köpinformationen om din lilla hylla. Maken min har lovat att snicka en likadan till mig. Kul! Men det ska även bli många härliga besök hos Anna K också, det är nämligen där i Jönköping jag ska börja läsa nu.. KUL!

Ha en fortsatt trevlig helg! Kram

Engsroom sa...

Kommer att bli fin fina grejor det där när de är klara, ser fram emot att få se dem sen.
Ha det så gott!
Kram Ella

beas barnslikheter sa...

Jag tycker det är oerhört kul att se "före"projekt för det ger en själv lite nya tankar när man är ute på loppisar och annat. Sedan brukar det vara bra för ens egen skull om man visar upp projekt som man SKA göra i bloggen, för det brukar bli en liten drive att faktiskt göra klart det eftersom man nästan looovat det. :-)

Hoppas du får en underbar söndag!

Kram Bea

HannaH i Det stora grå huset sa...

Roligt att se och få fundera på vad som komma skall!

Har sett det där dokumentet, verkligen snyggt...

Men gissa vem som blev lite deppig när du sa att du hittat balettskorna på loppis? :-(

Kram Hanna

SKATAN sa...

Hej! Det känns som evigheter sedan jag var runt och besökte alla inspirerande bloggar : ) Kul att äntligen ha tid att titta in hos dig! Det kommer att bli kanon med fönstret!

Önskar dig en god natts sömn...

/Skatan

MiaMaria sa...

Ännu en med ett vackert dokument.

Men så spännande det ska bli att se vad du/ni hittar på......

Jag fick tag på ett litet bord för 60 kr häromdagen nu brunt men det ska bli vitt.
Men kanske jag ska ha det som det är eller så ska benen kapas och dottern ska få soffbord i sitt rum....men det återstår att se....tanken måste gro ett tag.

Trevlig helg!
Miamaria

Lilla Blanka sa...

Hej Marie! Har varit borta precis hela dan (från tiiidigt i morse tills nu)..åh vad fint det där gamla dokumentet är...såg det hos Anette o har sett det förut o vill oxå ha det ;)
Den där byrån (?) som syns på samma bild är underbar...!
KUL att göra ett badrumsskåp avb det gamla fönstret, det kommer säkert bli jättefint, det brukar bli bra när man har så fina "råvaror" hihi
Stor kram
Mia

Ingrid sa...

Så flott og inspirerende blogg du har! Hjemmet ditt er bare utrolig vakkert! God helg!

Lene sa...

Spennende prosjekter på gang her, ja. Gleder meg til å se dokumentet ferdigmontert - og ikke minst pigtittar.

Ha ei god natt - og en riktig fin dag i morgen :)

LantlivsAnette sa...

Åhh..vad roligt att du också visar ditt vackra dokument !! Du hinner nog före mig med att sätta upp det,för jag måste måla hela trapphuset vitt innan jag sätter upp mitt..men det ska bli roligt att få se ditt..Tack du snälla för att du nämner mig i din fina blogg !!
Wow..vilket fint fönster du har köpt,det kommer att bli ett snyggt skåp det där...
Vår tvättstuga såg ut så där innan renoveringen,synd att jag inte tog bilder då,det är roligt att ha kvar så att man kommer ihåg hur det såg ut...
Kram Anette
P.s kika in hos mig o se vad jag har sysslat med i helgen...

katarina sa...

Hej Marie:)
Det vackra dokumentet kommer bli så roligt att få se uppsatt:)
Jag har fått lagt undan ett av de nybeställda, då de andra tog slut på en gång, ler*
Va skoj o se hur badrumsskåpet kommer bli !
Och den vackra pigtittaren, så fint.
Här håller vi på lite överallt känns det som , på Josefines kommande rum, på taket !!
och i hallen med g:a klädhängaren, med belysningen i matrummet och hallen och med den g.a skänken soom sonen fotade i går, kika gärna om du vill :)
Men jag vill att allt blir VITT o klart nu , hihi*
Ser fram emot o kika vidare hos dig !
Ha det toppen i dag !
Kram Katarina

Mariehill sa...

oooh såg ett liknande eller kanske samma doument när jag var på shoppingrunda. VAr inne i affären Årstider (som för övrigt är en UNDERBAR affär) i Sthlm och längstbak hängde ett stor dokument... INTE billigt men ack så vackert. Lycko dig!
/ mariehill

Kajsa sa...

Åh va kul det ska li att få se resultatet sen! Det där dokumentet ser så läckert ut!
Väntar med spänning!
/Kajsa

Karin A sa...

Så kul att få se lite "förebilder". Före- och efter är alltid kul. En piggtittare har jag planer på att försöka få tag i och det där dokumentet ser så snyggt ut.

Ha en härlig söndag!
Kram Karin

White Season sa...

Hej, vad kul att du hittade in till mig. Vilken fin sida du har verkligen inspirerande...Vi lär väl höras mer antar jag. Kramar Malin

Goa sa...

Hej du favo Marie!
Bara jag som surrar runt och försöker dämpa abstinensen..:)
Underbart dokument...måste också ha ett sånt!! Och så väntar jag med spänning på ditt badrumsskåp...åh, så fint det blir!
Mina varmaste kramar til dig...alltid!

Nostalgia sa...

Ja dette blir spennende! Jeg kan se at dette blir fine saker etterhvert, jeg titter innom igjen:)
Ha en trivelig uke!

Fru A sa...

jättesöt pigtittare - jag har oxå letat reda på min gamla sådana och ska försöka limma fast spegeln som lossnat - men den får förbli i trä :D

En Doft Av Danmark sa...

Vilket fönster! Och pigtittaren kommer att bli ljuvlig som vit. Som vanligt bara underbara saker :o)

Kram
Dorthe

Hem & Lyckas Mia sa...

Åå, vad vackert dokument.. Kommer bli underbart fint! Och vilket fint badrumsskåp sen, ska bli kul att se det färdigt! kram

Linneagården sa...

Så charmigt fönster, det blir kul att se när skåpet är klart. Pigtittaren var för söt, nu ångrar jag nästan lite att vi sålde av alla (3)i sommras....men det dyker väl upp nån igen!
Önskar dig en trevlig söndagskväll. Kram/madelene

Gammelgård sa...

Underbara bilder visar du!!!
Jag älskar detdär dokumentet och fönstret är bara såå jättefint!!!

Lisas torp sa...

Vilka härliga, inspirerande projekt!
Det ska bli spännande att följa utvecklingen!
Pigtittaren är otroligt vacker nu också!

Lycka till!

Kram

Lisa

Ann-Catrin / finthemma sa...

Viket underbart fönster... vi är oxå på jakt efter ett som vi ska göra till vitrinskåp.
Pigtittaren är ju så söööt.
Vikken imspiration du bjuder på.
kramarA-C

Hulda sa...

Så mye spennende du skal gå i gang med. Jeg likte pigetitteren veldig godt, den kommer til å bli veldig fin i hvitt. Gleder meg til å se!

Guldkorn i min vardag! sa...

Vilka spännande projekt du har framför dej, själv har jag också ett pigtittarprojekt som jag håller på med, ska bli kul att följa.
Ha det gott
Kram Ulla-Bella

Ljuva ro sa...

Åh så fina saker! Ska bli så kul att se vad fint du ska göra med dem! Har ett gammalt pigtittarbord ute på logen som väntar på en makeover...!

Jenny sa...

Vilka fina saker!
Pigtittaren är ljuvlig!
Må så gott!
Kram
Jenny

Madicken sa...

Tack för din kommentar och svar på mina frågor!

Har själv haft foglossning efter barn nr 2 och 3, det är inte kul...Pressa dig inte att träna igen för tidigt, och håll dig ifrån att göra fel rörelser hemma. Standardexemplet är ju att man rättar till en trasmatta med tån,och sen smäller det till bara...

Är nu SÅÅ nyfiken på tavlan....

/kram Gry

envilsenloppa sa...

Åh , har du oxå köpt ett dokument , din lyllos , de är ju så fina !!
Pigtittaren är ju alldeles underbar , ser fram emot att få se allt sedan !
Ha det gott !
Kram/Lotta

latara sa...

Pågående och väntande projekt är spännande! Dessutom blir jag inspirerad när jag sedan får se det färdiga resultatet.

Hi hi, alla tvättstugor tål inte att visas upp *vet*

Kram, Karin

Hannas form sa...

WOW, du har ju helt underbara ideer...underbart!!! Otroligt fin skänk...har du skrivit på lådorna????

Ha det gott!
Hanna

linnea-maria sa...

Oj det kommer att bli ett jättefint badrumsskåp. Glöm inte att visa en bild på det färdiga resultatet. Ha en bra vecka /linnea-maria

atmosphere sa...

Det kommer att bli hur fint som helst. Makens snickarkunskaper känner vi ju till så här dax...
Kram Ingrid

Lina sa...

Det kommer att bli jätte bra!! Jag blev också riktigt sugen på ett sådant dokumment! Hur stort är det och vad kostade det??