tisdag 8 januari 2008

Tallrikshylla

Makens hemsnickrade tallrikshylla är på plats, igår kväll kunde vi äntligen sätta upp den. Den hamnade ovanför ett av månborden i matsalsdelen av vardagsrummet. Måste säga att jag är jättenöjd, den blev precis som jag ville ha den.
k
j
I tallrikshyllan samsas loppisfynd, fat från Lustfyllt och ett stort fat som hör till min servis.
k
Här en liten närbild på knopparna längst ner.
j
Nä, nu har jag inte tid att sitta här mer! Lilla V ska på sitt första tandläkarbesök så nu är det dags att få på henne lite ytterkläder, inte det lättaste alla gånger! Ha en fortsatt bra tisdag! Kram Marie

66 kommentarer:

Designe sa...

ÅH va fin den blev! Bra storlek på den oxå!..det är så svårt att hitta tallrikshyllor till bra pris. Fina tallrikar i oxå! Jag fyndade ju en tallrikshylla på loppis men på den är det inga knoppar att hänga saker på tyvärr.. Hoppas det går bra hos tandläkaren! Kram :)

Malins-Kuriosa sa...

Så fin den blev och de där knopparna ser trevliga och "äkta" ut...Förstår att du är nöjd.

Kram från Malin

Lily of the valley sa...

Det blev jättesnyggt! Precis lagom :)
kram Lily

Randi sa...

Den ser ut att vara en riktig kopia av de gamla - URLÄCKERT!
Kram Randi

Lilla Blanka sa...

Åh Marie vad fin den blev..! Förstår att du är hel-nöjd, den är jättesnygg. Vad duktig han är maken!
Fina fat har du också satt dit, såå mysigt!
Kram
Mia

spetsar och änglar sa...

Såååå fin den blev!!!En händig make har du!Har utmanat dig på min blogg.Om du tittar in på en stund får du mer info/Ha det gott/Kram Heléne

Lisas torp sa...

Så vackra och inspirerande bilder du visar!
Tallrikshyllan är ju jättefin! Vilken duktig make du har!
Precis en sån skulle jag vilja ha - hylla alltså!! :-)

Kram

Lisa

Nostalgi och romantik sa...

Så fin din tallrikshylla blev!!!
Du har en jätteduktig make!
Jättefina "krokar"...har han gjort dom också? Eller finns det att köpa?
Kram
Marie

Guldkant På Livet sa...

Himmel så snygg tallrikshylla han har gjort!!! Den passade verkligen bra där!! Ursnygg och fina knoppar! Tur du har en händig man, kan inte säga jag har det direkt ( tur han inte läser det här.. : ) Men jag har en pappa som fixar det mesta och som gjort min tallrikshylla! Det blev verkligen fint där med månbordet under med fin lykta på! Du hade en liten fin annan hylla där förut, undrar just var den tog vägen : ) Ha en bra tisdag, hos tandläkaren! : ) Mari.

Annika sa...

Vilken jättefin tallrikshylla! Vilka knoppar! Jag förstår att du är nöjd! Och vilken händig make du har.

Under en vind sa...

Så roligt att äntligen få se den på plats!!! Den blev verkligen fin! Tänk att du har en lika "snäll" man som jag har! Sambon tyckte att det var roligt att det stod att han var snäll i så många kommentarerna hos mig...han gjorde sig själv en välgärning menade han, nu slapp han ju höra tjatet eller att jag sprang och köpte en liknande för dyra pengar....hi hi....
Gillar verkligen dina knoppar, har ni köpt dem färdiga så eller täljt till dem på egen hand??
Hoppas att det gick bra hos tandläkaren! Det är alltid spännande första gången. Jag har varit hos doktorn med sonen, diagnosen löd halsfluss så nu blev det pencillin.....hur stavas det egentligen? fniss....
Lilla Blanka mailade mig om lite träff....får väl se hur vi kan få ihop en dag.....
Må allra bäst! Kram kram!

whitevintagedreams sa...

Åh den blev ju superfin :)!!! Vilka underbara knoppar! Förstår att du är både stolt och glad idag! Fy vilken duktig och härlig man du har *fniss* ;)!!!
Den där hyllan kan du ju dekorera om hur många gånger som helst, efter humör och säsong :)!
Hoppas att det gick bra hos tandläkaren.
Kram

johanna sa...

Herre gud sååå fin...precis en sån jag vill ha!!!Jättefin,vad duktig din man är!Måste visa min sambo ikväll=)
Kraam

Moderncountry sa...

Ååå, så flott den var!! Vakre fat! Spesiellt det hvite fra Lystfullt, lystfullt har så mye vakkert at man kan svimma!
Du, der sier Johanna noe. Samboeren min har jo laget hyller før, så det er vel ikke noe i veien for å lage en tallerkenhylle heller, åja det skal han få gjøre!!

SEASIDE LIVING sa...

Åh, så fin tallrikshylla!!! Gillade knopparna extra mycket... Ser ut precis som såna gamla som sitter på vår knopplist i sovrummet.

Fina tallrikar också!!!

Ha en riktigt bra vecka!
Kramar från Jenny

ängeln i vitt sa...

Gud så fin,gillar knopparna. Den passar bra över det fina månbordet.
Din man är superduktig. Måste ta ett snack med min gubbe om det här..ler..

Ha det gott

Carina

Gammelgård sa...

Jättefin hylla! En sån hade jag också velat ha, men jag vet inte var den skulle få plats...det känns som om man har för mycket grejer och för litet hus...

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Jättefin ser precis ut som en "gammal",fina knoppar är dom köpta jag köpte på Panduro men dom var ej så fina som dina ? kramis Maria Villa Nyhem

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Jättefin ser precis ut som en "gammal",fina knoppar är dom köpta jag köpte på Panduro men dom var ej så fina som dina ? kramis Maria Villa Nyhem

cicci sa...

Den blev ju superfin, va praktiskt att ha en sådan händig karl, själv terroriserar jag stackars pappa med diverse projekt.

Ha det skönt!
Kram Cicci

Lina sa...

Jag förstår att du tycker om den!! Så duktig din man är!! Hälsa och beröm!!

Radhusdrömmar sa...

Jättefin! Vilken duktig man du har.
Vill också ha en!

Fina tallrikar i också.

Kram Johanna

My lovely Things sa...

vilken trevlig blogg du har. Hit kommer jag gärna igen och inspireras.

MVH Anna

Helena sa...

En sådan make vill jag också ha! *avis* Fast kan man dressera den man redan har kanske?

Jättefin verkligen!

Må så gott!

Karin A sa...

Så fin tallrikshyllan blev! Gamla och nya fat, som är fina, vill man ju ha framme och nära till hands. Du får hälsa maken att hyllan ser minst lika fin ut som de gamla modellerna man kan köpa för dyra pengar. :)

Ha en härlig tisdagskväll!
Kram Karin

Ann-Catrin / finthemma sa...

Gud vad underbart fint det blev...och så mycket fint som arrangerat i den.. duktig make du har!!
Gammalt och nytt blandat,så snyggt!
Kram A-C

Kristin sa...

Hej Marie - SUPERSNYGGT blev det!!! Hedersmedalj åt din man som kan snickra så fint!!! Den verkar perfekt i måtten, varken för smal eller för hög eller för bred... precis så stor skulle jag nog också gjort den om jag hade haft en make som haft tid att snickra hyllor åt mig... ;-) Förstår att du är jättenöjd. Det ska du vara!

Förstår vad du menar med att du gillar likadana uppläggningsfat som jag visade på min blogg - nu ser jag att du har snarlika... :-)

KRAM och hoppas tandläkarbesöket gick bra och att V gapade snällt så sköterskan fick kolla in gaddarna! *ler*

Madicken sa...

Det var allt en hendig make;-) Snygg tallrikshylla och en fin detalj med knopparna. Har han skurit ut dem eller är de köpta, färdiga så att säga?

Den passar perfekt där under halvbordet!

/Gry

Anna sa...

Åh!Den blev ju underbart vacker!Vilken duktig make du har! Och så passar den ju så himla bra över det fina månbordet! Jag förstår att du är nöjd:)

Kram
:)Anna

Jenny sa...

Superfin tallrikshylla! :)))
Kram
Jenny

Bodil sa...

Det finns en del lyckostar som har snickarkunniga personer i familjen. Jag tillhör inte dem, men är en lyckost i alla fall.
Kram

linnea-maria sa...

Oj oj har han gjort den åt dig. Vad duktig han är och vad fin hyllan blev. Extra snyggt med raden av träknaggar under så man kan hänga fina saker där. /linnea-maria

Evelinas hus sa...

Åh vad snygg den är. Helt perfekt ju med krokar också.
Kramis
Caroline

elin1976 sa...

Hei
Tallerken hyllen var veldig fin. Disse er jo så svåre å få kjøpt så du er heldig som har en mann som kan snekre. Ha en fin kveld:O)

Handplockat sa...

hel snygg
Mums

Som tack för all den glädje din blogg ger mej dagligen får du min
"You make my day AWARD"
du förgyller verkligen min vardag
beviset finns att hämta hos mej

ha det bäst

Dubbelörnen sa...

Den blev verkligen så läcker o knopparna var verkligen pricken över i:et!!

Jag fick en precis likadan lykta av min kära man till julklapp! Blev mäkta imponerad över att han köper inredning till mig o att den dessutom passade helt perfekt där han tänkt den *skrattar*. Ibland så överraskar han mig fortfarande efter så många år ;)


Kramar

Mitt hem är min borg sa...

Gud så fin den blev.. Verkligen.. Han sambon gjort knopparna oxå?? Täljt eller nåt??
Åh, så vackra fat oxå..
Hoppas det gick bra för lilla V.. (bra menas: öppnade munnen.. det gjorde inte mina) Ha ha!!
Kram Linda!!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad fin hyllan är! Bra jobbat av gubben din. Läckert med dina rosor också!
Kram
nina

atmosphere sa...

Superfint, blev det! Kanske maken ska sadla om? Snart ramlar bloggarnas beställning in...
Kraaaam Ingrid

Tonje sa...

Så flink din mann er.er ikke noe problem når man kjenner personer som kan lage slike nydelige ting...penger spart er jo bare kjempe positivt for oss om elsker å shoppe litt=)

Änglahem sa...

Sååå fiiin den blev!!!! Det förstår jag att du blev nöjd med.
Duktig man du har!
Sån vill jag med ha..........!

Hoppas det gick bra hos tandis i dag för lill "V".

Kram
Ulrika

beas barnslikheter sa...

Vilket underbart stilleben...oerhört fint hantverk också!!!

HannaH i Det stora grå huset sa...

Åh Marie vad du har gjort det fint här på din blogg! Älskar bilderna du satt bakom rubriken. och för att inte tala om de rosa rosorna nedanför. Är det dina från din trädgård? Såg att du hade en enormt vacker New Dawn ros där.. Ja, nu blir jag så där härligt sjuk som jag bara blir ibland!

Tallrikshyllan var också suveränt fin där ovanför bordet. Du kan du.

Hur gick det för lilla V på första tandläkarbesöket? Gick det bra att gapa? (ibland vägrar de enligt min erfarenhet)

Sköt om dig!
Har sagt det förut; jag bara älskar dina bilder. En sann inspirationskälla.

Handplockat sa...

lyckost
har du besökt butiken
*suck*

Home & Clothes Design sa...

Den blev kanonfin, bra med duktiga män i huset. Hoppas det gick bra hos tandläkaren, mina barn var helrädda och inte ville de gapa heller...suck.
God nattis / Annelie

LantlivsAnette sa...

Men du !!Wow alltså..vilken fin tallriks hylla han har snickrat ihop..och vad fina tallrikar och saker du har på den !
Jaa..det må jag säga,du har så fint så fint i varje vrå...

Så du köpte också dokumentet av Bettys,åhh,visst är det fint,jag kikar på mitt varje dag !
För jag har inte hängt upp det ännu..har du ?
Kram Anette

annaslantliv sa...

Kanon. Tänk vad bra det är när man kan göra saker själv så man får dom exakt som man vill ha dom!
Den där får du glädje av länge.

Kram

Inmycarport sa...

Hej Marie!
Vilken fin hylla! Jag älskar tallrikshyllor & Lenas vackra fat!!
Extra roligt med en hemsnickrad..vad duktig han är din karl.
Alltid lika roligt & inspirerande att besöka din fina blogg.
Kram maria

envilsenloppa sa...

Oj Marie , vad underbart fin den blev , tallrikshyllan !
Sen din underbara känsla för att sätta ihop saker , jättevackert !
Hoppas tandläkarbesöket gick bra oxå :-)
Kram/Lotta

"M" sa...

Jättefin tallrikshylla....han kan han gubben din.
Hoppas att tandläkarbesöket gick bra.
Idag verkar det som lilla "V" är feberfri sen i natt.
Om ni vill kan ni ju komma i morron
torsdag, på förmiddagen omk tio är ok för oss. Om ni är vakna då? Då kan vi ta en andra frukost hihi. Men ta en titt här ifall det blir nåt....då meddelar jag det tidigt i morrn bitti. Men hon är pigg och feberfri sen i gårkväll.
Ha det bra. kram "M"

En Doft Av Danmark sa...

Tallrikshyllan blev alldeles underbar. Innan jul inhandlade jag 3 st på loppis, men än har jag inte hittat någon plats till dom...måste nog flytta till ett slott snart...hi hi.

Kramar
Dorthe

MOONLOVER´S sa...

vilken fin blogg du har! ha en bra dag.

Veronica sa...

Så fin hyllan blev!! Jag funderar också på att faktiskt ha tallrikar på vår tallrikshylla och inte en massa annat...; ) Ha det så bra! Kram Veronica (Obs! Ny bloggadress...)

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken superfin tallrikshylla! :) Den påminner faktiskt lite om den vi har i vårt matrum ser jag nu... :) Härliga bilder! KRAM

Jeanettes hus sa...

Vilken fin hylla. Du skall berömma din man att han är duktig. Roligt att Ni fixar ert vackra hem tillsammans.
Hoppas att Ni får en fortsatt fin vecka.
Bilderna på rosorna gör att man förnimmer våren.
Kramisar Jeanette

Lille Maison sa...

Hei! Så flott hyllen ble, du har virkelig en flink mann...! Og ellers var det mange vakre bilder her, en virkelig flott blogg :) Kan jeg linke til bloggen din fra meg? Takk! Hilsen Synnøve :)

latara sa...

Så där ska en tallrikshylla se ut! Den är hur fin som helst! *impad*

Jag hoppas att allt gick bra hos tandläkaren!

Kram, Karin

Bergagårdens Lina sa...

Riktigt snygg tallrikshylla, knopparna är perfekta!

Blir ruskigt inspirerad....nu blir sambon genast orolig :)

"M" sa...

om ni vill kan ni komma på torsdagen.....meddela så fort du vet....kram M"

Anonym sa...

Hallå vännen !
Det var jättelängesedan jag bloggade o som vanligt visar du massa fina bilder.
Vad synd att jag återigen missade dig när du var på besök. Vad kul att du hittade lite fina saker (trots att mkt tagit slut after julen). Hör jättegärna av dig om du kommer på besök ngn mer gång så vi får träffas. Har precis varit på en mässa o väntar på massa fina saker plus att vi ska bygga om i butiken o utvidga,
Massor av kramar från Betty

Hannas form sa...

OJ, vad många fina kommentarer...och jag kan bara skriva under...den blev helt, helt underbar!!!!!

Jag ska nog ta och rota fram min tallrikshylla som jag tog med till landet...det är ju jättefint! Tack för inspirationen!

Ha det gott!
Hanna

SKATAN sa...

Hm...jag vill också äga en sådan hylla...det blev jättefint!

Bra jobbat och sov gott : )

Nygammalt sa...

Vilken helt perfekt hylla! En sån hade jag gärna haft! =) Du får berömma maken från mig.

Snyggt med det fina bordet under.

Hoppas tandläkarbesöket gick bra, inte så lätt alla gånger för små barn *ler*

Ha det så bra!
Kram.

Hulda sa...

Virkelig ei flott tallerkenhylle du har fått deg! klem

B sa...

Vilken händig karl du har, hyllan blev jättefin! Nu ska ja på min gubbe också, han ska får göra en tallrikshylla åt mig. Nu blir han nog glad hihi =)
Knopparna var hur fina som helst, massa plus för dem också ;)
Ha en skön helg!

Kram B

hallkulla sa...

Hej,

Sökte just olika tallrikshyllor och hittade din blogg. Verkligen fin tallriks hylla ni har, lyckliga du som har en väldigt händig man!
Speciellt fin gör knopparna hyllan!
Hmm, vem ska jag få att snickra en sådan åt mig...

Ha en fin dag!
Kram