fredag 25 januari 2008

Trevlig helg!

Här kommer ett inlägg från en mycket trött Marie! Jag är van vid att ha barn som inte sover sådär jättebra på nätterna, men den här veckan har varit en katastrof sett i antal sovda timmar. Lilla V har varit vaken flera timmar varje natt och typiskt nog så har maken varit utomlands och jobbat hela veckan. I natt kom han dock hem och idag är han ledig så gissa vem som ska försöka sova ikapp lite?
j
Idag blir det bara lite bilder tagna här och var i huset. Så här ser det ut på brickan på matsalsbordet just nu. Min Myrten verkar trivas här, har lyckats hålla den i liv i säkert ett halvår nu.
j
Här ser ni lite av min griffeltavla i köket, gjord av ett gammalt fönster.
h
På min köksbänk samsas de här sakerna. Några madonnor under glaskupan, ett underlägg, en liten griffeltavla, vårlökar och kakformar i en glasburk.
h
Har inte varit så flitig att blogga runt hos er andra under veckan, ska ta igen det under helgen!
k
Vill önska er alla en riktigt härlig helg! Kram Marie

48 kommentarer:

envilsenloppa sa...

Underbart och så vackert Marie , du har en underbar känlsa , jag vet att jag tjatar om det jämt , men jag blir så hänförd här inne hos dej !!
Hoppas att du din stackare får vila ut ordentligt nu !!!
Många kramar /Lotta

MiaMaria sa...

Trevlig helg!

Så fint.....
Vila och sov ut nu när mannen kommit hem.....

Miamaria

Guldkant På Livet sa...

Vackra stileben och din svarta tavla är jättefin! Åh, har du lyckas hålla din myrten vid liv, min drog sina sista andetag denna vecka, ändå har jag aldrig glömt att vattna dem, skitväxt, suck: ) Har heller inte sovit mer än en timme i natt, trööött,hoppas du får sova snart då, ha en skön helg!! Mari.

Vintage and romantica sa...

Va mysigt det ser ut. Va piffigt med griffeltavla & gamla fönster.
Hoppas att du passar på ordentligt att sova när mannen är hemma. Det behöver man efter en sån pärs. Lille V får gapa på pappa nu!
Kram --<-@ Caroline

Lilla Blanka sa...

Åh jag vet hur det är att inte få sova på nätterna, det är jättejobbigt. Nu sover våra barn bra på nätterna men ibland när det blir flera nätter som blir rubbade så är det jättejobbigt..Hoppas du får sova ut i helgen!
Ha en bra helg!
Kram
Mia
Ps jättehärliga bilder..! Gillar verkligen din fönstergriffeltavla. Jag har en likadan fast det blev aldrig klart utan står med en av "rutorna" målade med griffeltavelfärg och sedan hände inte så mycket mer när jag insåg att det inte fanns något bra ställe att hänga upp min tavla..

Designe sa...

Vilka fina bilder på vackra arrangemang! Passa på att sova ikapp lite nu då och ha en trevlig helg! Kram :)

Bonnies vita rum sa...

fina bilder!!
kram bonnie

Randi sa...

Griffeltavel-idén tänker jag kopiera.
Skulle vilja ha en sån i orangeriet. Nu får jag ge mig ut i förråden och söka rätt på ett lämpligt fönster bara!

Hoppas du nu ligger och sussar!
Ha en riktigt skön och avkopplande helg!
Kram Randi

My lovely Things sa...

hej!
ja j ag vet vad det innebär att få sova dåligt. Mina barn har alltid sovit dåligt.Sen när de började sova bra. Ja, då vaknade de fruktansvärt tidigt. Hoppas att du kan komma till ro...få sova igen ...
Fina bilder frånn ditt kök. Griffeltavle idén var en fiffig grej tycker jag.
Kram Anna

Änglahem sa...

Åh din stackare!!...jag vet hur det är. Trots att vår flickor är 7 och 10 så är det lite orolig nattsömn här, speciellt den stora tösen. Ibland känns det som man går runt i dvala. Hoppas verkligen att du får sova ut ordentligt nu!!

Vackra stilleben som alltid!! Du har verkligen öga för det där lilla!!

Ha en skön helg med långa sovmorgnar!

Kram
Ulrika

Bara Gry sa...

Sömnbrist är inte att leka med! Hoppas du får vila ut ordentligt i helgen ;-)

Du har så många vackra arrangemang, alltid. Och en hel burk med kakformar...skulle vilja ha ett par styckna för värmeljus, men har inte kommit över ännu, måste ha missat det, hi,hi...

Ha en skön helg, och sov så gott!

kram Gry

Hannas form sa...

Så vackert...vilken fin fönstergriffeltavla...du är så påhittig.

Jag hoppas att du får sova bra i natt...vet hur det är att inte få tillräckligt med sömn!

Ha det gott!
KRAM
Hanna

Maalis sa...

Kikar in då och då och tänkte den här gången också kommentera något. Har samma situation - pojken min har också ett "aktivt nattiliv" som gör mig galen.. Hoppas det blir snart bättre för er också!

Spegeln blev jättevacker - en riktig fynd kan man säga! =)

SKATAN sa...

Men du, sov och försök att vila upp dig!

Skickar lite kraft från norr.

Kram.

SEASIDE LIVING sa...

Åh, det är verkligen inte kul när barnen håller en vaken på nätterna! Vi är förbi det stadiet och numera sover killarna i princip alltid hela nätterna. Men det är lite knäppt för det vänjer man sig väldigt snabbt vid och plötsligt känns det som om man ska dö *ok, tar i liiiite* om de någon gång vaknar och ropar. För ett par år sedan skulle jag ha varit överlycklig om man bara blev väckt en gång! *haha*

Hoppas du får en skön och mysig helg tillsammans med din familj!

Massor kramar till dig!

HannaH i Det stora grå huset sa...

Passa på att viiila nu Marie!
Jobbigt med sömnbrist, vet hur det känns!
Jag har också varit dålig på att besöka andra bloggar den här veckan känns det som, plus att jag vill maila dig.. Men tiden är så knapp vid datorn känner jag, alltid som ett blåljus där bak... ;-) Jag hör av mig till dig när tidpunkten blir rätt.
Du visar fina bilder i vanlig ordning, gillar verkligen sakerna du blandar, och färgerna.
Sköt om dig nu!
Kram Hanna

birgi sa...

Det är så typiskt att barnen krånglar/blirsjuka/man blir insnöad/bilden pajar när man är ensam med barnen. Hoppas du får sova riktigt gott hela helgen istället!
Fina glimtar från ditt hem.
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Sagalisa sa...

Så fint...den där myrten är inte lätt att tass med!
Vad lustigt att du nämner det här med sömnproblem för idag fick vi "sömnmedicin" till lilla damen.Jag har vägrat hela tiden men efter 2,5 år ger jag mig....Sov så gott,ska berätta senare om det hjälpte
Kramar Anna

Lantlivs Anna sa...

Hoppas att du får sova ut! Det är ju rena döden för själen att inte få sova ordentligt... Ha en skön helg!

I ett litet hus sa...

Du måste ha gröna fingrar som har lyckats hålla din murten vid liv så länge. Är så sugen på att köpa mig sånna, men vet att jag alltid tar död på dom väldigt fort. Det skulle vara en i plast i så fall!:)

Trevlig helg!

Sockersött sa...

Din madonna är det värt att döda för..=) =)

Kramar Kia

Karin Krut sa...

Pigtittaren blev verkligen jättevacker :) Alla små stilleben hos dig är godis för ögat :)
Ha en skön helg
Kram Karin

johanna sa...

Vad fint!!!Hoppas du får sova ut...det är fruktansvärt när man inte får sova riktigt...
Kraaam

lottens vita och gröna sa...

hämta krafter på kudden, jag har hämtat lite här hos dig!

välkommen in på min nystartade blogg! kram lotten

Benita sa...

Fina bilder du delar med dig av. Så typiskt att de små liven ska sova dåligt när du varit ensam med dem..suck. Men du får passa på och sova extra länge nu när maken kommit hem igen :)
Dröm så sött!

Kram B

Mitt hem är min borg sa...

Suck!!
Jag sitter å njuter av så fina bilder som vanligt..
Jobbigt att inte få sova tillräckligt.. Har hon vart dålig eller är det en dålig vana? =)

Hoppas du kan sova ikapp lite tid nu..
Kram på dig vännen!!

Mitt hem är min borg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Villa Nyhem anno 1918 sa...

Lika roligt att tita in hos dig -man får alltid ideer med sig hem. vila nu njut av helgen Kram Maria Villa Nyhem

me and alice sa...

Hej Marie!
Härliga stilleben du gjort!
Jättevackert!
Hoppas du får vila ut...
Ha en skön Fredag kväll
kram Susanne

Loppisliv sa...

Ohh så vackra arrangemang du gjort...Mina Myrten träd lyckas jag alltid ta död på av någon anledning....får köpa nya titt som tätt...fina madonnor du har i din glaskupa...Du har så mycket fint att titta på i din blogg. Ha en trevlig helg och god sömn...Kram Paula

Karoline sa...

utrolig flotte bilder. masse nydelig her!!!
ønsker deg en trivelig helg!!!!
klem fra Karoline

Millas hem sa...

Hoppas verkligen att du få sova riktigt gott!!
Lägga in jättefina bilder har du lyckats med. Ett halvår med myrten tycker jag är bra jobbat,,,:)
Sov gott Camilla

Tonje sa...

stakkars deg,får håpe du får sove lenge og gått denne helgen da=)

Nydelige stillemen du viser i dagens innlegg=)

Ha en flott helg!

Ann-Catrin / finthemma sa...

Alltid en frööjd att hälsa på hos dig marie!!
så underbart du arrangerar.. du kan du!!!
Vilken inpiration jag fick!!
hoppas du får vila ut nu i helgen.
kramar A-C

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Jag njuter verkligen av att komma in och titta på dina ljuvliga bilder! Så mysigt!
Ta det nu lugnt i helgen och försök sova lite.
Ha det gott
kram
nina

Kristin sa...

Hej Marie! Hoppas ni kan dela lite på bördan under helgen så du också kan sova ikapp lite! Det är för himla jobbigt när man inte får nog med sömn. Kan bäva lite inför det nu när det snart är dags för amning varannan timme på natten och nattliga blöjbyten (man har det ju sååååå bekvämt nu med J som sover hela natten + går på toaletten själv och man behöver inte bekymra sig ett dugg...).

Du får försöka sova lite på dagen om din man kan aktivera ungarna!

Kram och så syns vi snart - ska bli jättekul! :-)

/Kristin

Lilian sa...

Trevliga bilder! ha en fin helg
Kram Lilian

Bella sa...

Vilken härlig blogg jag hittde när jag sökte på ranunkler. Var sak är jättefin för sig men vilken känsla det blir när de sätts ihop, av person som har den "rätta" känslan! Du har verkligen skapat ett vackert hem!
Ha en skön helg i sovandets tecken och passa verkligen på.
//Bella

Moderncountry sa...

Det er som å komme inn i et Interiørblad her Marie, underbart vakkert hjem har du!

Takk for gode ord i bloggen, du gjør meg så glad :)
Ja, håper vi finner det riktige skapet i dag! Er så spent..
Ha en herlig herlig weekend!
Aina

MormorRuthsAnn sa...

Hej Marie!
Vilket minne du har!! Det hade jag själv glömt att det var den lördagen. Ladies Night var jättebra...stod och tjöt som en tonåring när Måns körde sitt extranummer :). Vilket vackert fat! Griffeltavlan är jättefin...sån vill jag också ha!! Hoppas att du får sova ikapp dig, man kan ju vara en mycket bättre mamma om man har de rätta krafterna.
Ha det så bra!
Ann

Anonym sa...

Hej Marie!!
Måste in o kolla din blogg nästan varje dag alltid ngt nytt, du är påhittig du. En ögonfröjd!!!
Det blir bra sen när vi ska jobba du kommer med mycket ideer.....
Kram från Leena
p.s.nu har du förhoppningsvis fått igen lite sömn.d.s.

En Doft Av Danmark sa...

Hoppas att du har fått vila nu...det är inte lätt, när man har små nattugglor :o)

Kramar
Dorthe

Hulda sa...

Så fine stilleben du viser. Jeg ser vi har lik kurv, den som henger på tavlen. Håper du får sove og slappe av i helgen.

Klem og hilsen fra Hulda.

Lilla Ugglebo sa...

Men du lilla skruttan!
Hoppas du får sova ikapp lite nu då!!
Jag vet hur det känns...när våra barn var små reste min Mattias väldigt mycket i jobbet.
Man var trött för jämnan......barnen sov men inte jag...fniss.....vaknade stup i kvarten för att kolla så de andades.....gjorde det även när de var 3.....Nojjig??? Näää inte alls.

Det enda jag kan trösta dig med är att åren går så fort!!!
När de är 10½ och 12 håller de en inte vaken på nätterna längre och man önskar att man kunde vrida klockan tillbaks till den tiden då de gjorde det.......
Kan ju bero på att man inte kommer ihåg det jobbiga.
Fniss......Kram och sov så sött!

Nygammalt sa...

Himmel så mycket fint du visar! Förstår inte hur du hinner svara alla...hoppas du iaf har hunnit ta igen dig lite.

Den lilla hängande korgen som du har på bilden med griffeltavlan, en sån fick jag av min mor och förvarar tråd och trådrulle i den. Är så fin tycker jag.

Kramar.

Under en vind sa...

Fina stilleben och vackert tagna bilder!
Hoppas att du hunnit sova ikapp litegrann! Det är jobbigt att vara hemma själv då barnen inte är friska eller om de sover dåligt...här finns också en man som reser mycket i jobbet och av nån anledning så är det alltid nån som är sjuk just då....
Jag har själv dragit på mig en dunderförkylning i helgen, kan knappt minnas om jag nånsin varit så här förkyld....men man har inte tid att bädda ner sig för det....Igår tillbringade jag halva dagen hos frissan och hann även med lite shopping.....Sambon är nu på flygande fot och väntas inte hem än på några dagar, har ett projekt matbord som kanske kan bli av innan dess.....hi hi....
Ha det gott, kramis!

Mysiga lantliga ting sa...

Jättefint ser det ut i ditt kök, mysiga detaljer här och där!

Hoppas du fått sova ordentligt! Man blir som en urvriden trasa när man inte får sin sömn!!! Sista veckorna har det varit lite sömn här med tyvärr....
Kram Johanna.

Hwita villan sa...

Tack för ditt inlägg!

Men gud vad fin din griffeltavla är! Kan du inte berätta hur du har gjort den? Har funderat fram och tillbaka på vad jag ska göra med mina gamla fönster som står i ett hörn i garaget och en griffeltavla hade blivit perfekt!