torsdag 14 februari 2008

Alla Hjärtans Dag

Eftersom det är Alla Hjärtans Dag idag får det bli ett inlägg med hjärttema.
j
Till jul gjorde jag ett hjärta utav granris och hängde på kakelugnen. Har tyckt att det blev så tomt sen jag tog bort det så nu fick det bli en liten vårigare variant av björkris istället.
j
När man börjar titta sig omkring i hemmet upptäcker man att det finns en hel del hjärtan. Här har jag samlat ihop en del till ett litet arrangemang. Ljuspåse från Danmark, hjärtan i fattigmanssilver, chokladhjärtan, keramikhjärta från Lustfyllt, litet kakformshänge köpt på Tradera, en Hjärtan på tråd som jag fått av "M" och en ljuslykta. Sist men inte minst mitt favorithalsband, ett silverhjärta med barnens namn på.
h
Önskar alla som tittar in här en riktigt mysig dag! Kram till er allihopa! Marie

80 kommentarer:

MormorRuthsAnn sa...

Vilka vackra hjärtan och vad fint du fotar!!
Stor varm kram till dig från mig på alla hjärtans dag.
Ann

Fridhemspinglan sa...

Hjärtligt tack för det!

Om vi öppnar upp mer till matrummet, som ni har gjort, så kan ljuset lysa in där också...

Björkrishjärtan vill jag också göra!

Nu ska jag fundera ut vad jag ska laga för mat till familjen på Valentin...

( V )
\ /
V kram
ingela

Randi sa...

Så vackert arrangemang med ljuvliga hjärtan! Önskar dig också en Happy Valentine!
Kram Randi

Jenny sa...

Kikar in och önskar dig en mysig Alla hjärtans dag!
Kram
Jenny

Vit lantlig själ sa...

Inte konstigt att hemmen är fulla av hjärtan. Dom är ju så fina och finns i så många stiler.

Ha det bra.

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fint du visar oss...
Jag önskar dig en fin alla hjärtans dag !
Kram Anette

Dubbelörnen sa...

Så enkelt o så vackert med björkrishjärtat *ler*.

Dina lampor gillar jag verkligen!

Kramar o önskar dig en fin hjärtedag

Nettan sa...

Vad mycket fint du visar.
Ha en " Trevlig Alla Hjärtans Dag "
Kram Nettan

pudelflicka sa...

Tack söta du. Önskar dig också en mysig alla hjärtans dag.
Vilka härliga hjärtan du har hittat.
Kram Hedvig

me and alice sa...

Vill önska dig en jättefin alla hjärtans dag...
Vilket fint arrangemang med hjärtan du gjort.
Så mycket vackra lampor du har. Har precis samma smak som dig..
kramis /Susanne

Lilla Trollbacken sa...

Vilket fint hjärtarrangemang du gjort. Ska nog ta och plocka lite björkris jag med och göra ett sånt fint hjärta som du!
Ha det hjärtegott idag!
Gabrielle

Gammelgård sa...

Härliga hjärtan!
Ha en fin dag du med!

My Lovely Things sa...

va fint du har aarangerat med hjärtan....
verkligen ett trevligt blickfång..
Jag har gjort hjärtan av lavendel..det doftar så härligt...
ha en fin alla hjärtans dag du med...

kram Anna

Kristin sa...

Ja, börjar man titta hemma så är det mycket hjärtan!!!! Jag tycker om formen och har blompinnar med hjärtan, små sydda hjärtan, hjärttavlor etc hemma. Idag blev det chokladhjärtan till frukost (J blev mäkta överraskad - en torsdag!!!! Han som annars bara får äta godis när det är "fredagsmys").

Vilket fint björkrishjärta du har gjort! Jag ska försöka ta mig ut någon dag och knipsa av lite björkris, tur man bor på landet så det är nära till björkarna! *fniss*

Önskar er en trevlig och skön alla hjärtans dag, hoppas ni också får sol, här hos oss lyser den lite blekt idag!

Kram
Kristin

minblogg-jag sa...

Med önskan om trevlig alla hjärtansdag ! kram Helena

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Mycket fint, tack detsamma kram maria

MiaMaria sa...

Hjärtan i mängder...Härligt arrangemang!

Ett hjärta till dig!
Miamaria

Jes/Vita villa vila sa...

Du kan du tjejen, ett hjärta av björkris - så fiffigt & underbart!
Massor med härliga ♥ har du också!

Önskar dig en jättefin dag!

Kram /Jes

Mamma Millan sa...

Vilket härligt hjärtan tema!!!

Trevlig alla ♥ dag!! Välkommen in på nybakad cupcakes, på min "NYA" blogg!! kram Millan

Evelinas hus sa...

Hoppas du får en fin alla hjärtans dag! Fint björkrishjärta du gjort.
Kram Caroline

SEASIDE LIVING sa...

Vad fint ditt björkrishjärta är! De andra också... :)

Önskar dig också en underbar Alla Hjärtans dag! Hoppas ni får mycket mys tillsammans idag!

Soliga kramar i massor till dig från mig!

Jema sa...

Vilka fina bilder!

Ett hjärta till dig idag:

<3

Kram från Jenny

Mysiga lantliga ting sa...

Vilka vackra hjärtan! Älskar hjärtan vet du...
Ha en mysig alla hjärtans dag du med!
kramar Johanna

Elzie sa...

Härligt björkrishjärta. Och nog har man hjärtan runtomkring sig. Mysigt.
Hoppas ni har en bra Alla Hjärtans Dag.
Kram Elzie

Viktoria sa...

Fina bilder!

Ha en bra alla hjärtans dag!
Kram

marie sa...

Vill bara önska dig en härlig Alla Hjärtans Dag med många kramar!
Marie

lottens vita och gröna sa...

så fint,marie! sora hjärtliga kramen till dig! ursöta hjärtan! //lotten

Lilla Blanka sa...

Jättefin bild på hjärtat vid kakelugnen..åh vad jag sakanr den kakelugn vi hade i förra huset..fast jag gillar vår kamin i detta..men det är inte riktigt samma sak ändå :)
Härlig bild på din "hjärtsamling"..mums med chokladhjärtana..måste köpa idag :)
Kram o ha en bra alla hjärtans dag!
Mia

Bodil sa...

Önskar dig detsamma. Fint arrangemang med hjärtan!
Kram

Moderncountry sa...

Kjempevakker krans og arrangement Marie!! Du er makaløs flink til å lage de vakreste arrangement. Til stor inspirasjon!

Ønsker deg og din kjære en herlig Valentine`s dag. Nyt hverandre!

Varm klem
Aina

Radhusdrömmar sa...

Jättefina hjärtan!!!

Ha en bra Alla hjärtans dag.

Kram Johanna

Majas mammelucker sa...

Hej Marie!
Oj vad fint du gjort med björkriset och vilket vackert arrangemang..vad du kan!!
Ha en härlig dag!
Hjärtet Kramar Maria

Malin sa...

Sänder dig Hjärtevarma hälsningar och önskar Dig och familjen en underbar dag...hoppas solen lyser på Er också precis som här...

Kram från Malin

Smultron på strå sa...

Jättefint hjärta på kakelugnen. Trevlig alla hjärtans dag!

Ina sa...

Åååhh vad fina bilder du visar!! Vill önska dig en härlig dag!!
Kram Ina

Ninnis hus sa...

Vilka fina bilder du visar! Många fina lampor i förra inlägget! Ha en jättebra Alla hjärtans dag! Kram!

Änglar och lavendel sa...

Superfina hjärtesaker!

Trevlig Alla Hjärtans Dag. Kram Biggan

spetsar och änglar sa...

Såååå fina hjärtliga saker!!!!!Ha en härlig alla hjärtans dag/Kram Heléne

Nostalgi och romantik sa...

Jättefina hjärtan! Gillar björkrishjärtat alldeles speciellt mycket!
Önskar dig en Härlig Alla Hjärtans Dag!
Kram
Marie

Guldkant På Livet sa...

Så mycket fina hjärtan du har och det du gjort i björkris, sååå vackert! och din kakelugn är bara så fin! Ha en härlig alla hjärtansdag!! Mari.

Millas hem sa...

Hej marie!
Om du har kikat på min blogg, så vet du att jag är så förtjust i hjärtan.
Dina samlade hjärtan är så fina allihop, och som pricken över i
har du till och med chokladhjärtan i din skål, så fiffigt!
Ha en härlig allahjärtanskväll!
Kram Camilla

Stämningsfullt sa...

åh vilket vackert björkris hjärta!

Bara Gry sa...

Tack!

Vilket "hjärtligt" arrangemang, fniss... Hjärtan är så användbart, det passar nästan alltid, och på en dag som denna är det riktigt tjusigt att samla dem som du gjort!

Ha en fortsatt trevlig Alla hjärtans dag! Kram Gry

Designe sa...

Så fint björkrishjärta du gjort!..och vilket fint arrangemang av fina hjärtesaker i nedre bilden oxå! Kram :)

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Såå vackert!! Visst är det härligt med alla hjärtan runt omkring!
Ha en fortsatt skön hjärtekväll!!
Kram
nina

Lilla Ugglebo sa...

Vilken fin hjärt samling!
Jag gillar dina lampor och ja föresten hela ditt hem.....så fiiiint!
Skickar dig en stor kram, Katarina

Goa sa...

En riktig hjärtans kram...till dig!
Du har så förgyllt mina dagar!!
Tack!!
Kraaaam!

atmosphere sa...

En massa hjärtan till dig och hela familjen!
Bamskekram från Ingrid.
Otroligt fint "hjärt-arrangemang"!

Änglahem sa...

Hoppas du haft en fin Alla Hjärtans Dag!! Fina arr du visar!
Björkris hjärtat är verkligen fint!

Kramar
Ulrika

Grindelunda sa...

En massa vackra hjärtliga saker får man njuta av här :)
Underbart björkrishjärta!

Kram på alla hjärtans dag/Gunilla

Rosengårdens Inredning sa...

Tack Marie! Vilka mysiga bilder du alltid visar...
Nu är kalaset slut, och jag är helt slut, men det var en lyckad dag, sonen helnöjd....
Ha det gott! Kram Malin

Grindelunda sa...

...och vilka underbara lampor Du visar upptäckte jag sen när jag skrollade ner bland Dina inlägg.
En härlig blandning av olika stilar. Kram kram/Gilla

linnea-maria sa...

Vad fint hjärta av björkris. och det lilla nästet också.
Ja jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på vilken rar son jag har. Jag är så stolt över att han är så generös. Äpplet faller långt från päronträdet för inte fick jag något av maken heller hmpf! Av mig fick han en slät sten med text på (älskling). Hoppas att du har haft bättre tur, kram/linnea-maria

johanna sa...

En bamse kraaam till dig på hjärtans dag
kraaam

Under en vind sa...

Vackert arrangemang du gjort!!! Visst har man massor av hjärtan...är nog ett samlarobjekt som sååå mycket annat!

Vi hade en lugn hjärtans dag, vårdade återigen febrig dotter...efter all sjukdom i januari är hon nog väldigt lättsmittad....Den ena tapeten blev klar på hennes rum och jag har målat den första metern av panel...många timmar kvarstår...

Önskar dig en mysig helg! Här väntar fortsatt fix i "rosa rummet" och en del tv-tittande av både Lets dance och Melodifestivalen.
Må så gott, kramis!

HannaH i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!
Hoppas att din alla hjärtans blev fin!

Dina bilder är så oerhört fina jämnt, har du tänkt på att jobba med något liknande? Du gör ju superfina arrangemang och så tar du så bra bilder... Nåt att satsa på helt klart...

Ha en härlig helg!
Kram Hanna

Hulda sa...

Kjempefint kvisthjerte du har laget. :) Fint stilleben på det siste bilde også. GOD FREDAG!

Linneagården sa...

Hej Marie.
Först måste jag beundra dina enormt fina lampor som du visade, så charmiga. Men....allt runt omkring dem som tak, väggar, fönster & möbler m.m är så fint & vackert. Önskade att jag oxå hade ett sånt hus!!
Härliga bildet med hjärtan du visar, allt så snyggt uppdukat.
Önskar dig en fin dag. Kramar från mig /madelene

Kärleken till Fransk inredning sa...

Hej! Är ofta inne på din blogg,tycker att den är jättefin.föll för hjärtat med barnens namn.Var kan man få tag på ett sånt? Kram Susanne

älskar sött sa...

Puss och kram på alla hjärtans dag till dig med!! Ha det så mysigt...kramisar Malin

Vackrare vardag sa...

Vilket fint arrangemang! Hjärtan är härliga:) Måste fråga var du köpt halsbandet med namnen på? Skulle oxå vilja ha ett sånt!

Kramisar och trevlig helg!

En Doft Av Danmark sa...

Hjärtat på kakelugnen är såå fint!
Önskar dig en riktig trevlig helg!

Kram
Dorthe

Ann-Catrin / finthemma sa...

Hej Marie!!
Du är så duktig på att arrangera så man blir matt.. så fint du gjort med alla hjärtan..
Störta kramen till dig från mig!!
Ann-Catrin

Hannas form sa...

Hej Vännen!

KRAM till dig i efterskott på alla hjärtans dag!!!

Vad VACKER kakelugn du har...och ett jättefint hjärta...och allt annat oxå...underbart att få njuta en stund!

Hoppas att du får en bra helg!
KRAMMMMMMMMMMM
Hanna

Kalkstenssommar sa...

Hej! Vilken vacker kristallkrona! Ja , nu har jag "surfat" runt här på din blogg. Har fått inspiration i massor som vanligt!

Sitter just nu i ett vintrigt och vilt blåsande Stockholm! USCH! Hoppas du har mer tur med vädret!

Trevlig helg!

L

Vårt lilla hem sa...

Halloj!

Så vackert ditt björkrishjärta är! :)

Ett stort hjärta till dig för en så fin blogg, önskar dig en fin kväll!

Kram! Jenny

Tonje sa...

åhhhh...for noen nydelige ting og bilder!

Petra Bloggar sa...

vilket vackert stilleben ser ut att vara hämtat ur vilken tidning som helst! TOPPEN!

StyggaLillaLoppan sa...

underbar bild !!! kramar i mängder !

Benita sa...

Nämen oooj vad fina lampor du visar. Ert hem ser så lugnt & harmoniskt ut, jättefint! Hmm..ja tror jag kommer på besök *fniss* :)

Ha en skön helg!

Kram Benita

Mitt hem är min borg sa...

Åhh vad många vackra hjärtan du hade.. Den av ris på kakelugnen e fantastisk.. Så enkel och såå fin..
Ett halsband med barnens namn på låter jätte fint.. Sånt ska jag med köpa..

Ha en skön kväll..
Kram Linda

Peters projekt sa...

Hej Marie och tack för fina ord både hos mig och hustrun!

Jo, det var en drömstart på dagen. Mer så´nt . . .
Dessutom hade vi en fin kväll på stan även om Will Smith-filmen var mer scary än vi anat.

Fungerar er kakelugn? Vi har två men tyvärr är dom inte i drift. Jag längtar verkligen efter att få lägga i björkved och känna den fina värmen någon gång.

Både jag & Ann önskar dig och din familj en riktigt behaglig helg!

Peter (& Ann)

P.S. Vi får nog ta dig på orden när det gäller "vägarna förbi". Vi kan skicka nå´t mail eller så.
P.S. 2 Idag köpte Ann en vacker bukett med väldigt fina, vita blommor. Kan du gissa vilken sort det var? Ann berättar nog snart . .

Moderncountry sa...

Men så glad du gjør meg med dine kommentarer Marie, jeg blir varm i hjertet!!

Ha en underbar helg!
Kraaaam

Karoline sa...

nydelig hjertebilder. håper det var en fin dag. vi hadde masse hjerter og kos med våre små!
ner det skiferie.
god helg!!!!
klem

MormorRuthsAnn sa...

Ja, det där med buketten....har jobbat med blommor, så att köpa bukett måste jag göra då och då. Nu är du ranunkler!! Tankarna gick direkt till dig när jag stod i butiken och valde! Det var bara det. Vilket underbart hjärt-tema och björkrishjärtat var otroligt fint!
Vi kommer GÄRNA "förbi"!!! Märkligt, men det känns som jag har känt dig länge...

Stor kram
Ann

Mamma Millan sa...

Tack för de fina kommentarerna på bloggen min!!Blir så glad när ni skriver!!Trevlig Helg!!

Kram Millan!!

Nee, det där med bloggen är ett mysterium...inte hört nåt än, men man saknar ju sina gamla inlägg...Myvcket tid o känslor bakom!!

Mamma Millan sa...

Tack för de fina kommentarerna på bloggen min!!Blir så glad när ni skriver!!Trevlig Helg!!

Kram Millan!!

Nee, det där med bloggen är ett mysterium...inte hört nåt än, men man saknar ju sina gamla inlägg...Myvcket tid o känslor bakom!!

Ljuva ro sa...

Så hjärtligt det var här! Underbara bilder med otroligt mycket fint att inspireras av! Kram!

My lovely cottage sa...

Hej Marie,
do love the beautiful (chest?)it looks so pretty in the matt white colour with only some old silver on it. makes me happy to look at these lovely pictures. Greetings Yvonne

Laeriss sa...

Ce coeur en branchages suspendu par un lacet de dentelle est ravissant ! Et je craque encore plus pour tous ces jolis coeurs que tu nous offres ensuite. Merci beaucoup !