söndag 3 februari 2008

Badrumsskåp

Kommer ni ihåg fönstret som vi köpte på Fönsterantiken?
h
Nu har det äntligen blivit ett badrumsskåp av det. Tyvärr var färgen och kittet så jättedåligt så vi bestämde oss för att måla och kitta om det. Är dock jättenöjd med slutresultatet, det blev precis som jag hade tänkt mig.
j
Här ser ni (genom spegeln) att det är pärlspont runt om skåpet och även inuti. Skåpet är byggt utav sånt som vi redan hade här hemma, det enda vi köpt är själva fönstret.
k
Som dörrknopp tog vi en utav fönsterhakarna som satt på insidan av fönstret.
j
Handdukar, tandborstar och annat som man behöver i ett badrum förvarar vi i våran badrumsmöbel som finns till vänster om skåpet. Här i det nya skåpet får de lite vackrare flaskorna, tvålarna och annat vara.
j
Mina små burkar som jag brukar ha hyacinter i på julen har nu fått nytt användningsområde, de får förvara tops och bomull. I den lilla silverskålen ligger några halsband och den lilla tygpåsen innehåller favoritdoften lavendel.
j
Förutom att få skåpet klart och på plats har helgen innehållit målning av sovrumsmöbler, 3-åriga E har varit på sitt första biobesök, vi har varit och fikat hos min mamma och vi har hunnit att leka lite i snön innan den töade bort. Något loppisbesök blev det aldrig, jag hade fullt upp med annat.
h
Ha en bra vecka allihopa, vi ses! Kramar Marie

92 kommentarer:

Hem & Harmoni sa...

Så fint! Vilken bra idé! Blir som ett vackert konstverk att titta på när man är i badrummet!

Ha en skön vecka! Kram Marie

MiaMaria sa...

Åh! så fint inte trodde jag något annat heller!!!!!!! Allt du rör verkar bli till guld!
Nu vill man verkligen göra det där köksskåpet när man ser ditt....bara tiden fanns....


Ha´det gott och en bra start på en ny vecka!
Miamaria

Millas hem sa...

Vilken underbar idé till skåp.
Ropade på min man så att även han fick se det, han blev också väldigt imponerad över hur snyggt det var. Den lilla flaskan med lotion i eller vad det nu kan vara, har jag också. Köpt idag! Fina saker du har i skåpet, allt passar så charmigt ihop. Jag har varit på loppis idag...så kul...måste bara ta lite bilder och visa....
Kram Camilla Ha en bra vecka!!

Den vita drömmen sa...

Toppensnyggt...
Jag har två gamla fönster som bara står, man kanske skulle göra sig ett skåp.
Och du hade så mycke mysiga saker i skåpet.
Ha en bra ny vecka
Kram Liselotte

Hulda sa...

Dette skapet ble virkelig lekkert! Så originalt! Holder på å forberede til baderoms oppussing selv. :) skal gå i gang i morgen. Gleder meg til det er ferdig, slik at jeg kan vise dere. :)

Mysiga lantliga ting sa...

Men vad du är duktig!!! Verkligen såååå fint. Vill ha gamla fönsterskåp jag med =)
Kram Johanna.

Bara Gry sa...

Du är verkligen något eget... Det skapas vackra saker från dina otroliga idéer varje dag! Stämmer säkert bra med verklighetsbilden, va? Du dansar omkring i huset med en penna bakom örat, iförd nån konstnärskappa och bara viftar lite lätt med en pensel som om det vore en trollstav- och "Vips" så hade den idéen fått liv, ha,ha... Det bara MÅSTE va så :-)

Kram Gry

Bara Gry sa...

Du är verkligen något eget... Det skapas vackra saker från dina otroliga idéer varje dag! Stämmer säkert bra med verklighetsbilden, va? Du dansar omkring i huset med en penna bakom örat, iförd nån konstnärskappa och bara viftar lite lätt med en pensel som om det vore en trollstav- och "Vips" så hade den idéen fått liv, ha,ha... Det bara MÅSTE va så :-)

Kram Gry

Anna sa...

Ååååh meeen va otroligt vackert, jag vill också haaaa :). Gud, det där skåpet tog verkligen andan ur mig, man bara "Åååhhh!!!" *ler*

På Norrgården sa...

Vilket bra sätt att använda gamla fönster på! Skåpet blev jättefint! Du är så duktig! Ha en bra vecka!

Dubbelörnen sa...

Åh Marie så vackert det blev!! Nu får ju jag också idéer till vårt framtida renoverade badrum... Det här var bara så läckert!

Här flödar ju kreativiteten!

Bamsekramar

Majas mammelucker sa...

Hej Marie!
Otroligt vackert skåp det gjorde du bra!
Du är en ideespruta..Tack för att du finns..
Tack för jag får länka dig.
Hade gott!!
Kram Maria

Engsroom sa...

Du vad fint det blev, har ocks massa fönter i källaren som väntar på att bli skåp. Nu blev jag inspirerad att tjata på gubben att börja snickra dem.
Ha en bra ny vecka!
Ella

Änglahem sa...

Hur bär du dig åt Marie? Allt blir så bra du kommer på! Badrumsskåpet är ju bara gudomligt vackert!!
Hela skåpet med allt fint i är ju som rena konstverket!!

Skön start på veckan önskar jag dig!
Kram
Ulrika

Under en vind sa...

Jag tokgillar fönster i inredningen och här är ett perfekt resultat av det! Det blev såååå fint! Förstår att ni är nöjda!
Det låter som en bra helg! Här har det varit lugnt! Barnen har haft kompisar hemma både lördag och söndag., jag har promenerat och bara fixat lite här hemma. Ikväll har vi varit hos Lönnergårds Anna med familj, vi har startat projekt bloggträff så vi kommer med info så snart vi bokat lite mer!
Ha en fortsatt skön kväll! Kram!

Nygammalt sa...

Men du...det där skåpet vill jag ha! Så snyggt! Och alla sakerna inuti måste också följa med ;)

Vilken mysig helg ni har haft. Loppisar finns ju kvar.
Kram.

Ljuva ro sa...

Underbart! Vilket vackert skåp, roligt med nåt personligt, o så mycket fint du har där på hyllorna!

Designe sa...

Vilka underbara örngott och lakan du ärvt! Kul att ha kvar!

Men himmel så fint badrumsskåpet blev!..och alla delar av sånt ni redan hade hemma, det är ju perfekt! Det passar verkligen bra där, så charmigt med fina saker i oxå! Va duktiga ni är!...jag har tänkt mig ett vitrinskåp i liknande modell som jag försökt förklara för min sambo..nu kan jag visa dina bilder :) Kram

lottens vita och gröna sa...

ljuvligt skåp!otroligt charmigt, ska nu hålla utkik efter fönster! ha en underbar vecka själv! kram lotten

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Men oj så fint det blev vill också ha jag gjorde ett liknade skåp i somras men det står ute i garaget inte alls så fint som ni fick det .Kramis Maria Villa Nyhem

Pia..... sa...

Hej ...och oj vilka ide´ér du strör omkring dej..undras om jag skulle klara ´av att göra nåt sånt:) har ju inte nän händig man precis:)....PIA

Linneagården sa...

Så otroligt fint skåp att sitta & titta på när man besöker badrummet. Jag skulle oxå vilja haft nåt sånt fint & lite annorlunda.
Du & familjen verkar ha haft en bra helg. Önskar dig en bra start på veckan. Jag kikar snart in igen.
Kramar /madelene

Loppisliv sa...

Jisses vilket fint badrumskåp ni gjort...helt underbart charmigt.......och så fint du pyntat i skåpet också...blir helt sjuk här....du är verkligen duktig...tänk vad mycket man kan göra med vackra gamla fönster....ja detta var en höjdare må jag säga....måste titta lite till på ditt vackra skåp innan jag ska gå och sova...tack för titten och sov gott...Kraaaam Paula

envilsenloppa sa...

Men skåpet är ju så underbart , hur ni har fått till det , mållös ...de e jag det !!
Så precis lagom slitet runtom och pärlsspont och fönsterhaken .. , ja vill HA !!!
Kram/Lotta

Elzie sa...

Vad jättefint det blev. Kul när man kan använda gamla saker till nyttiga ting.
Hoppas du får en bra måndag.
Kram Elzie

Minnelita sa...

Hei, hei. Et sånn skap vil jeg også ha. Det var bare sååå fint. Du har en kjempefin blog også.

My Lovely Things sa...

va fint skåpet blev.verkligen jätte trevligt..det blir en sån charm med gammlafönster!
I morgon kommer min tallrikshylla på bild...den påminner väldigt mycket om din..
Kram och godnatt!

MormorRuthsAnn sa...

Ååååhhh vad fint ditt badrumsskåp blev!!! Vad duktig du är!! (kanske skall ge maken en eloge också ;)). Jag har ju faktiskt träffat honom ...hälsa. Kul att du också känner igen dig. En del tycker nog vi är lite extrema, men ger detta oss energi och glädje så skall vi inte sluta att förnya och förbättra våra hem.
Kram Ann

elisabethj sa...

HEEELT NYDELIG!!!!

Radhusdrömmar sa...

Vad fint det blev!!!
Blir ju bra att visa upp dina fina saker i.
Tittskåp och badrumsskåp i ett :-)

Kram Johanna

Lille Maison sa...

Så fantastisk, virkelig en kjempegod idé, det hadde jeg aldri kommet på tror jeg... ;) Der har du et nydelig skap som ingen andre har maken til... :) Ha en fin uke! Synnøve :)

Norsidan No 25 sa...

Men jisses så vackert!
Jag har ett par fönster stående som jag hade tänkt göra något liknande av, men jag har aldrig kommit till skott.
Jättemysigt!

Ha det gott.
Kram Vero

Ulli sa...

Vilket fint skåp!

Ha en bra måndag!
Kram Ulli

Inredningsfanatiker sa...

Jösses amalia så snyggt! Det måste du verkligen vara super nöjd med.
Ha en go dag!¨Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Under en vind sa...

Boka den 27 april i din kalender! Kram och ha en bra dag!

Åsa/asamia sa...

Helt underbart fint skåp!!

Kristin sa...

Hej Marie! Vilka talanger ni har ihop, du och din man! JÄTTEFINT SOM VANLIGT!!!! Verkligen en prydnad för badrummet, kan jag tänka mig!

Jodå, hos oss sken solen en glimt på lördagen, så vi var tvungna att dra ner gardinen... ;-) Fast just den bilden jag visade var tagen annan dag då gardinen också var nere. Idag verkar det också vara lite sol ute. Tyvärr är J sjuk nu med feber, snuva, ont i öron och hals så det är bara att försöka ta sig igenom detta också nu, trots att jag själv inte är sådär jättepiggast i världen.

Hoppas ni får en bra vecka!

KRAM KRAM
Kristin

My Lovely Things sa...

hej Marie! Nu är tallriks hyllan på plats...skrev om din blogg....om din tallrikshylla på min blogg..kika in och se!!!!
Kram

Veronica sa...

Jag kan helt ärligt säga att det var det finaste badrumsskåp jag sett!!! Åhh så härligt det var!! Grattis! Ha en bra måndag! Kram Veronica.

Jes/Vita villa vila sa...

Vännen - jag är mållös...

Sååå himla fint det blev! Underbart. Vad du är duktig! En sann inspiration :D Älskar att kika in här hos dig!

Stor kram! Jes

Moderncountry sa...

God morgen,

Jeg blir alltid så glad av dine kommentarer, takk!
Ja, glad blir jeg også av å komme inn hit, for et vakkert skap dere har laget! Hvilken ide!
Små vakre dekorasjoner overalt i ditt hjem,og det gamle bildet av en kvinne var så pent.
Takk for linken til Fönsterantiken byggnadsvård. Kan jeg ha god bruk for senere når jeg kommer flyttenes igjen. Tenk så fort tiden går, nå er det bare 5 uker til vi stter huset til salgs!
Håper vi er så heldige å finne et gammelt nostalgisk hus. Det hadde jo vært som en drøm!

Her i Nederland bruker vi et slags underlaken. Det blir kallt for "Molton" laken. De er endel tykkere enn vanlig laken og skal altså beskytte madrassen mot slitasje og urenheter. Men overlaken blir som jeg vet ikke brukt. Det er vel et laken som ligger mellom deg og dyna er det ikke? Jeg synes de er så utrolig vakre, og ser ofte for meg kapper, gardiner eller putevar laget ut av disse. Ditt påslakan var jo også en underbar ide!!
Heldige deg som har arvet noe så vakkert :)

Nei, nå får jeg slutte av. Ha en toppen dag Marie og takk for dine gulliga kommentarer!

Lynetmor sa...

Hei, så nydelig skapet ditt ble :-)

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men attan vad du är duktig!! Ja, så fort man tittar in till dig så har du gjort något fantastiskt!
Ett sådant fönsterskåp skulle jag också vilja ha....

Kram //Anita

Guldkant På Livet sa...

Makalöst!!! Du är makalös, så himmelskt vackert det skåpet blev, fönstret passade ju perfekt till det ändamålet, skitsnyggt!!! Liksom innehållet!!! ha en bra ny vecka´! Mari-

Fru A sa...

Fantastiskt - bra förvaring i badrummet, såna tips kan man inte få för många av!

LantlivsAnette sa...

Åhh du..det var det vackraste skåpet jag sett..wow..ett sånt vill jag också ha !!
Rackarns vilken pli du måste ha på din karl som snickrar o donar så där fort..eller är det du som snickrar ?
Ha en skön start på veckan kram Anette
p.s jaaa..jag säger då det vilket fint skåp...

Lilla Blanka sa...

Men åh Marie det blev alldeles underbart!!! Ni har lyckats jättebra med skåpet, vad kul att få se det...såå fint!
Kram
Mia

Ina sa...

Det blir såå vackert då man använder gammalt virke och som här ett gammalt fönster!! Du måste var riktigt nöjd för det blev så underbart fint!!
Kram Ina

Nostalgi och romantik sa...

Oj så snyggt det blev! När jag tittar in i vårt badrumsskåp, så inser jag att det står nog ganska mycker pryttlar där, som är lite gamla...Men har man ett fönster så måste man ju hålla lite bättre ordning och rensa ut allt emellanåt! SÅ därför borde man kanske ha ett sånt!
Kram
marie

Na sa...

hej på dig syster... nu är vi hemma igen. vad fint ditt badrum skåp blev.

pudelflicka sa...

Vilken bra idé ! Du är så duktig och kreativ och alltid roligt att titta in till dig.
Kram Hedvig

"M" sa...

Skåpet blev alldeles underbart...
jättefint där på väggen...vill åxå ha ett sånt..hihi...tror jag tar med det vid nästa besök hos dej....kram

Evelinas hus sa...

Det är ju helt ljuvligt, verkligen snyggt. Hälsa maken att han är duktig också ;).
Kram Caroline

Emmas lantliga inne och ute sa...

Så fint! Vilket härligt skåp det blev!!
Kram Emma

www.mijou.com sa...

Åj, vad vackert det blev. Fantastiskt! Ni är så duktiga och uppfinningsrika så jag blir alldeles tossig :)

Må så gott!

// Helena

Lilla Ugglebo sa...

Du milde tid sååååå fint!
Vi har minsann en massa fina gamla fönster men hur jag än stirrar på dem sätter de inte fast sig på nåt skåp!
Jätte fint har du där i också.
Det låter som om ni haft en toppen helg och hunnit med både det ena och det andra och det fjärde!
Kram Katarina

Peters projekt sa...

Wow, vad snyggt det blev! Hustrun pratar ofta om fönster inomhus - öppning rakt igenom en vägg, skåp, fris i en vägg etc. Efter att ha sett ert skåp ökade sannolikheten drastiskt för att vi också kommer att ha ett liknande här hemma. Hustrun blir nog jätteglad ;)

Får bara diskutera var vi skall ha det. Å se´n skall det ju tillverkas också.

Riktigt trevligt hemmapyssel får jag säga :)

Peter

Gammelgård sa...

Vilket underbart skåp!!! Jag har också ett skåp som jag gjort av gamla fönster, men det är inte lika fint som ditt!!

Sockersött sa...

Läckert! Älskar när folk göra egna saker. Massproducerade saker tappar sin charm, dock är det bra att blanda. Jag har som många andra en spegel gjord av gamla fönster. Jag skulle tänka mig att göra ett vitrinskåp med gamla fönster, det vore snyggt.

kramar Kia

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad vackert skåp :). Jag förstår att du är nöjd!!! Å hoppas att maken är stolt ;). Det är superfint...å ser gammalt ut.
Å du, tack för den gulliga omtanken. Jag saknar oxå bloggandet *skratt*. Men bildprogrammet i datorn har nya protester och jag tröttnar, tyvärr ;). Jag ger ej upp, men det går längre o längre tid mellan försöken. Men jag SKA försöka snart igen *fniss*.
Hoppas att du får en skön vecka.
Kramar

Jennyshemochharmoni sa...

Det är otroligt vackert! Jag vill också ha ett sånt fint skåp! Tack för inspirationen! Ha en skön vecka! KRAM

Mitt hem är min borg sa...

Åh herre gud så fint det blev.. Jag ska visa mitt fönster projekt i morron.. Samma tanke..
Vad kul för stor tjejen att få gå på bio.. Kan tänka mig hennes ögon.. =)

Kram Linda!!

Ann-Catrin / finthemma sa...

oj oj oj... jag säger då det... så underbart vackert.. sitter här bara och gapar...bland det vackraste jag sett..Förstår verkligen´ni måste vara sååå nöjda.. och vad fint med haken som knopp...Ni kan ni!!!
Kramar A-C

Karoline sa...

ååå, så nydelig. helt utrolig hvor pent det ble!!!!! du får det virkleig så vakkert til. er en nydelig side du har!!!!
klem fra Karoline

HannaH i Det stora grå huset sa...

Hej och hallå Marie!

Måste börja med att tacka dig för din jättefina kommentar hos mig, du är så go du. Jag blev så glad och rörd ska du veta. Skönt att höra att man inte är ensam om vissa känslor, även om man inte önskar dem åt någon annan.

Men vilket oerhört fint badrumsskåp du har fått!!!
Jag ropade hit Gubben direkt för att höra om han kunde göra ett sådant till oss. Svaret var tystnad. Så gick han iväg. Fick fråga några gånger till inann jag fick svaret. "var ska du ha det någonstans?" Alltid samma visa. Men det där var ju ett badrumsskåp så det säger ju sig självt. Han suckade och lät inte helt omöjlig iaf... ;-)

Hur gick det på bion, och vad var det för film? Så kul att gå på första bion, en sådan upplevelse. Både för barnet o den vuxna...
Nu inspirerade du mig till att ta med Inez på bio... Hon är också 3 år..

Vad kul med snölek! Vi var i pulkabacken igår och jag o Gubben hade snöbollskrig och brottades i snön. Hur barnsligt som helst, men så kul har jag inte haft på länge!

Sköt om dig!!
Kram Hanna

Peters projekt sa...

Hej igen!

Såg just en vacker bild, som jag inte vill att du skall missa - klicka här (alternativt klicka med höger musknapp och kopiera länkadressen för att sedan klistra in i ett nytt fönster/flik). För visst är det "dina" blommor? Om inte, så är i alla fall bilden vacker.

Peter ;)

Goa sa...

Helt perfekt!!
Underbart fint...som alltid!
Veckans kramar till dig!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Gu så vackert skåpet blev! Tror jag få ge mig ut på fönsterjakt:D Har jag tur kanske det står något gammalt fönster på vinden. Tack för din underbara inspiration!
Kramiz
nina

me and alice sa...

Hej Marie!
Tror jag tappar andan!!! Vad fint skåpet blev. Ett sånt (tio sådana) vill jag också ha. Skulle vilja ha såna överallt!!!
kram Susanne

Ruffa sa...

Hej!
Vilket underbart badrumsskåp! Vackert, vackert! Du har öga för det här med inredning du, inget snack om saken!
Och fönstret ni satt i är bara så fint, önskar att jag hittar nåt liknande till våran duschvägg...
Och din badrumsgardin några inlägg ner, är jättefin!
Ha en bra vecka! kram/ruffa

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Men vilket ur mysigt badrumsskåp!
det har du verkligen lyckats med.
Sakerna är också underbara som du har i det jaa det är bara att gratulera!
Kram Marlene.

spetsar och änglar sa...

Ditt badrumsskåp blev sååå underbart!!!

/Kram Heléne

Anna sa...

Så underbart vackert skåpet blev Marie! Ljuvligt! Liksom innehållet:)

Kram!
:)Anna

linnea-maria sa...

Oj vad fint skåpet blev. Det är så snyggt med 8 rutor. /linnea-maria

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Åh vad fint det blev!nui är så duktiga! ett sådant skulle jag gärna ha mitt badrum. Kram

En Doft Av Danmark sa...

Dit skåp är....suck....LJUVLIGT!!!
Du är så himla duktig på att pynta och fixa Marie!!!

Kram
Dorthe

etthusivitt sa...

Så otroligt fint och smakfullt!! Jag bara häpnar. :-).Förstår att ni är otroligt nöjda. Kram, Anette

Fridhemspinglan sa...

Det blev ett kanonfint skåp, Marie!

Jag har inte hittat något färdigt som jag gillar, så jag har redan en tanke på att tillverka eget...

Just nu håller badrumssnickaren på för fullt med golvet.

Kram
Ingela

ängeln i vitt sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, så derbart skåpet blev...suck..sakerna bakom rutan oxå.
Ha det gott
Kram Carina

Hemma hos Klara... sa...

OOOootroligt vackert skåp! Jag riktigt suger i mig inspiration för att göra ett eget. Fönster har jag gott om tid är det värre med.

Ha en fortsatt härlig kväll!
Kram Helena

Vita tankar sa...

Så härligt det är när något blir precis som man tänkt sig! Jag skriver som alla ovanstående skriver: SÅ FINT DET BLEV!!!

Kram Linda

Viktoria sa...

Vilket underbart vackert skåp!!!
Ha det gott!
Kram

Benita sa...

Hej Marie!
Åå vilket vackert skåp ni gjort!!! Ett sådant ska jag nog också försöka skapa hihi (härmapa)
Jättefint med alla fattigmanssilver burkar, de gillar jag.

Ha det så bra!

Kram Benita

TANKAR TAR TID sa...

Badrumsskåpet är jättefint. Vekligen annorlunda mot de vanliga trista skåpen. Ser lite ut som ett tittskåp med vackra saker i.
Nu har jag sytt och satt upp min gardin som jag sytt av gamla lakan. Kika gärna i på min blogg och titta på den.
Kramar Christina

MormorRuthsAnn sa...

Hej igen!
Vi har nog väldigt mycket samma smak...vad jag minns när vi stod på Atmosphere så höll du i ett M och jag köpte ett E. Sedan tittade jag också suktande på mjölsäckarna (som du köpte hem, inte sant?) jag suktar fortfarande och hoppas att jag skall komma över en på loppis...men ack inte ännu. Kul att Er hall skall få bli större, vår skulle väl också kunnat vara större, men vi gjorde vår farstukvist förra våren för att liksom förlänga hallen på nå´t vis.
Jag är jätteglad att jag råkade på dig på Atmosphere, det känns som jag känner dig! Om du har vägarna förbi (vilket jag förstår att du har då och då) så får du gärna komma förbi på en fika.
Kram Ann

Lisas torp sa...

Guuuuud, så snyggt det blev!!!
Så duktig du är!!!

Kram

Lisa

Mamma Millan sa...

åhhh såå vackert det blev!!

Vilken fin idee!!!

Jeanettes hus sa...

VACKERT!
Det var verkligen en fullträff.

Lika roligt varje gång att titta på alla fina detaljer från ert hus.
Kramisar Jeanette

Nya och gamla ting sa...

Det blev supersnyggt verkligen! Vilken skaparkraft du har, skulle inte tacka nej till ett sådant badrumsskåp. Ha en fin dag.

Vanilla dreams and humblebees sa...

Sååå läckert! Jag tror jag tuppar av... dra på trissor!!!!

Mållös!

--<-@
Jenny

älskar sött sa...

Å fy fabian så fint!! Helt sagolikt ljuvligt! Du har sååååå god smak vännen!! duktiga lilla du! Ha det super bäst! kramar Malin

Jema sa...

Såååååååååååå snyggt!!!

<3

Kram, från Jenny