torsdag 28 februari 2008

Före-Efter Vardagsrummet

Idag blir det mera före/efter bilder, denna gång är det från vardagsrummet. Jag har ju berättat förut att vårat hus bestod av två lägenheter när vi flyttade in. Varje våningsplan bestod av två rum och kök. På nedervåningen behövde vi inget sovrum utan vi ville hellre ha ett stort vardagsrum så vi rev väggen mellan det befintliga lilla vardagsrummet och det intilliggande sovrummet.
j
Får be om ursäkt för den dåliga bildkvalitén på före bilderna, jag har fått scanna av dem. Den första bilden har jag tagit ifrån husannonsen, det här var vardagsrummet. Längst till vänster skymtar man dörröppningen till sovrummet.
j

Nu står vi inne i det gamla vardagsrummet och tittar in i sovrummet, I sovrummet stod det garderober längs med hela vänstersidan och på den här bilden har vi plockat bort dem.
j
Nu står vi inne i sovrummet istället. Här har vi plockat bort alla golvlager i båda rummen. Överst låg det en plastmatta, sen spånskiva, därefter en tjock frigolitskiva, sen ytterliggare en plastmatta och till sist ett helt söndersågat trägolv. Här är allt borta och vi har grävt ur all sågspån.
jj
På den här bilden har vi rivit väggen mellan rummen, golven är lagda, tapeterna är uppsatta och de nya taken är uppspikade och målade.
h
Så här ser det ut nu. Den här bilden är nästan identisk med den översta, den är tagen från köket.
j
I vårat hus hade det stått 4-5 kakelugnar från början, när vi flyttade in fanns ingen kvar. En murare hjälpte oss dock att mura upp en gammal kakelugn. Längst bort ser ni våran bokhylla, byggd av stommar till en vanlig Billy bokhylla. Eftersom vi har ganska högt i tak här inne så fick maken bygga egna dörrar som passade till. För att slippa se alla färgglada böcker sitter det ett tyg framför.
j
Här ser ni rummet från andra hållet. Vardagsrummet innehåller en salig blandning av loppisfynd, IKEA, hemmasnickrade saker, blocketfynd, ärvda saker och en del nytt, precis som övriga huset.
j
Rummet ur en annan vinkel.
k
Slutligen en bild från våran gamla köpmansdisk som vi köpte i ett bedrövligt skick i somras. Den är superpraktisk, lådorna rymmer hur mycket som helst. Som en bonus får ni också se våran snygga tv, hihi.
j
Hos oss har delar av familjen haft någon sorts kräksjuka så jag har varit jättedålig på att kommentera de sista dagarna, jag ska ta igen det de närmsta dagarna. Ha en riktigt härlig dag och en trevlig helg! Kramar Marie

78 kommentarer:

Lillafruluva sa...

Vilket jobb, och vilket fantastiskt resultat!! Allt är så vackert!

nellie sa...

Vilken skillnad! Jättefint och mysigt.
kram nellie

Kristin sa...

Hej Marie!
Man blir nästan matt av att se bilderna, vilket jobb det ligger bakom allting. Det är tur man glömmer i efterhand... ;-) Jättefint är det i alla fall, ljust och luftigt. Plastmatta och 80-talsvalv... ja, det är ju kanske inte det man har högst på sin önskelista!!! *fniss* Fint att ni har satt in en kakelugn igen! Det är så mysigt. Vi hade turen att vi ha en jättefin kakelugn i huset, rak och vit, precis lagom krusidullig! Är så glad att den inte var typ grön eller mönstrad...

Kram kram från Kristin

Anna sa...

Hej Marie!

Vilket otroligt jobb ni har lagt ner! Har ni gjort allt själva?
Jaa jag är stum av beundran! Ett sånt fantastiskt resultat! Ljust, fräscht och vackert!

Så fina golv ni lagt in - det ser genuit och gammaldags ut, som om de alltid legat där, liksom pärlsponten i taken...

Himla bra gjort!

Kram
:)Anna

Radhusdrömmar sa...

Vad fint det blev!
Vilket jobb ni har gjort.

Jag gillar det lilla halvmåne bordet med tallrikshyllan ovanför.
Och köpmansdisken var jättefin!

Ha det gott!

Kram Johanna

Annas skattkammare sa...

Vilken otrolig skillnad, och det är sååå fint nu! Skönt att ni fått möda för allt arbete.. Ha det gott, Kram /Anna

husnummer30 sa...

Tror jag sagt det förut...men vilket hästjobb ni gjort med renoveringen! Det kan inte vara samma hus!!!

Ert vardagsrum är verkligen superfint. Och vad skoj att ni nu har en kakelugn, de är bara så fina. Höjer verkligen rummet så mycket.

Man blir alltid lika inspirerad när man tittar på renoveringsbilder så här. Måste nog köpa mig ett slitet hus... :-D

Ha det bra! //Jill.

Mysiga lantliga ting sa...

Vilken förvandling!! Jättejättesnyggt har ni gjort.
Och vilka härliga & vackra fönster ert hus har.
Kul att få se både före och efter bilder.
Kram Johanna.

d e a r sa...

inspirerande! :)

MormorRuthsAnn sa...

Underbart ni har gjort ert hem. Jag är så imponerad av er målmedvetenhet. Jättekul att få se mer av ert hem, ni har det oerhört fint! Suck! Det där ni har gjort med era golv skulle vi också behöva göra på vår bottenvåning. Vi tog tag i det förra våren då vi hade en man här som skulle spruta in ekofiber (pappersfluff som andas) men det visade sig att vi ingen trossbotten hade så det gick inte. Så det enda för oss är att göra som ni har gjort och bygga oss en trossbotten eller gjuta en platta...hua mig, det känner jag inte för att göra. Det måste tagit mycket tid, eller?

Usch, kräksjuka är absolut det hemskaste man kan ha...krya på dig stackars dig.

Kram Ann

ps: fick du mitt mail?

Tankar tar tid sa...

Jag får rysningar både av välbehag och obehag när jag ser och läser om er renovering. Vi har gjort en likadan ... totalrenoverat ett gammalt hus ... och rivit väggar, öst spån, dragit el och vvs mm och jävlats (oups) ... för många år sedan visserligen ... men man glömmer aldrig. Å andra sidan kommer jag ihåg hur kul det var att välja färg, tapeter, lister och andra saker och samtidigt hur ångestladdat det var för att man ville ju att det skulle bli bra.
Nu har vi bott här i drygt 20 år och håller på men en mindre renovering av köket. Målat och tapetserat om har man ju också gjort några gånger och fler lär det väl bli ;-)
Du måste vara nöjd med ditt hem för resultatet är jättefint!
Kramar
Christina

Nostalgi och romantik sa...

Helt fantastiskt! Vilket jobb ni har gjort! Och nu är det så snyggt så det är inte klokt! Det gäller ju att kunna se möjligheterna i ett sådant hus... det är inte alltid så lätt...Men... det har ni verkligen lyckats med!
Kram
MArie

hemtrevnad marie sa...

Hej Marie!!! Det blev verkligen fint!!!! och vilket arbete det är att gräva ur golv...puh!!! Jag gillar verkligen dina bokhyllor!! skulle behövas i mina öppna kaoshyllor!!!(se min blogg).
Jag gillar speciellt era fönster, de är underbara!!!
Kram från Marie

Jema sa...

Nämen, Guuud så fint ni har det, och så mycket jobb ni har lagt ner!!! Snacka om lyckat resultat :)

Fastnade speciellt för de vackra skåpen ni har!

Krya på dig...

Kram, Jenny

<3

Hjärtat Mitt sa...

Så himla fint det blev!
Vilket jobb!
Blir jättesugen på att sätta igång här hemma också.
Du ger verkligen en härlig inspiration.

Mari i Marieholm

Bodil sa...

Tack Marie föar att du visar upp ert hem så här. Jättekul att få se bilder före och efter. Ni har fått det otroligt hemtrevligt. Förstår också att ni lagt ner ett jättejobb. Desto roligare när det blir klart.
Kram

Design by E sa...

fantastiskt va vacker de blev..nu kan ni bara njuta av rummen..vitt är vackert..kram E

Guldkant På Livet sa...

Fasen så vackert rum!!! Så inbjudande och helt enkelt perfekt! Vilket jobb ni lagt ned och så snyggt det har blivit! Fin soffa, bord, skåp, köpmandisk och det lilla halvmånebordet med allt vackert man kan tänka sig...suck.Tv:n stod ju bra där på disken! Jag är på resande fot till i början av nästa vecka men har hört av sambon att ett paket har kommit: ) längtar! Ha en toppenhelg min bloggvän! Mari.

annaslantliv sa...

Vad fint ni har det. Gillar verkligen mixen av gammalt och nytt, ikea och blocket osv. Det gör hemmet levande!
Du kan vara stolt över erat hem, det där har ni gjort bra.
Känner när jag ser dina bilder att jag måste nog ha ett sånt där halvmånebord... var 2 på auktion i söndags men jag la inget bud. Dah...

Kram

Dubbelörnen sa...

Vilket jobb ni lagt ner, vet precis vad det vill säga med skotta sågspån *skrattar*. Men resultatet är det som räknas o det blev helt underbart!!

Hoppas ni får hålla er på bena ett bra tag nu o njuta av solen.

Kram

Jenny sa...

Ja, dessa före och efterbilder är alltid lika roligt att titta på!
Ni har ett helt fantastiskt hem!
Kram
Jenny

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fint ni har! Det är verkligen en otrolig skillnad. Skänken är ju helt fantastisk!
Ha det bra idag.
Kram!

sommar-rummet sa...

Vilken skillnad! Kul att se före o efter bilder. Vilket vackert rum du fått efter allt slit som det är att renovera från grunden. Men väl värt besväret. Synd nog tog vi aldrig upp våra golv utan det blir raggsockar på vintern... Som tur är har dom sparat två kakelugnar i vårt hus i alla fall, men tre stycken har rivits ner när dom "modernisera" och satte in centralvärme. Vi har köpt några gamla som vi har liggande i ladan, men har inte tagit oss i kragen och gjort nått mer av det, tyvärr... Kram

Livet i Gläntan sa...

Hej! Vad fint ni har det, jag är särkilt förtjust i er bokhylla. Måste nästan hem och bearbeta maken lite. Ha en bra och solig dag.
Kram Jessica

"M" sa...

Krya på er....v är snuvig igen....men pigg och glad....i morrn ikea.....ha det gott....kram

Designe sa...

Ojojoj vilken skillnad!..Passar ju himla bra att öppna upp mellan 2 rum så där! Vilka vackra bilder du visar från ditt vardagsrum/matrum från idag! Så läckert med månbordet med ljusblått/turkost underrede! Du har sååå fint!
Ha en fortsatt fin vecka! Hoppas ni tillfrisknar snart! Kram :)

Goa sa...

Hej Marie!
Jag är alldeles förstummad...igen!
Vilket jobb ni har gjort och så himla underbart det blev. Du är så otroligt duktig på att pynta...precis lagom, så att man vill titta...om och om igen!!
Helt ljuvligt!!
Ditt hem är verkligen balsam för själen! Jag njuter alltid när jag är här inne och du ska veta att jag har visat dina bilder för mååånga..:)
Hoppas i övrigt att du mår bra och att ni blir friska från alla baciller fort!
MAssa varma kramar till dig...från mig

Villa Hedås sa...

Vilken skillnad. Jättekul att se före och efter bilder. Rummet blev ju helt underbart och värt allt jobb ni lagt ner. Superfint! Kram Lotta

Lilla Blanka sa...

Ojojoj vilken jobb ni har gjort..!Resultatet är fantastiskt lyckat..så mysigt och vackert!
Det där med Billy var intressant..vi har en Billy som jag inte står ut med..men kan man få den sådär fin så är det ju en helt annan sak..hmm för nog bearbeta mannen här hemma lite :)
Kram
Mia

Ann-Catrin / finthemma sa...

Det är så himla troligt att få de de här bilderna... vilket arbete ni har kagt ner... helt fantastiskt!!
Men ni har vrekligen fått lön för mödan... ni har så finthemma att man tappar andan.. allt verkar så genomtänkt och i harmoni med varandra. era fönster och kakkelugn.. sånt man akulle kunna dör för... och köpmansdisken..ohhh!!
Tack igen för att du delar med dig... vilken inspirationskälla du är!!
Hoppas ni känner er piggare snart!!
kram A-C

Mamma Millan sa...

wow så fint...vilket underbart henm du har!! Köpmanna disken var ju för fin med alla lådorna!!

♥Kram Millis♥

Hannas form sa...

WOW...vilken förändring...så roligt att se...vad duktiga ni har varit..vilket arbete...super fint och vackert!

Jag måste titta in lite senare..sitter och målar påskägg med barnen!

KRAM!
Hanna

Pernilla Lindström sa...

Otroligt fint det blev! Jag är så avundsjuk!

/Pernilla

Hulda sa...

Litt av en forandring! Dette ble jo bare så lekkert, nydelig stue.

Lena i et bæssmorhem sa...

Åhh...så fint det ble :-)

Klem Lena

lottens vita och gröna sa...

hej lilla sjuklingen! nu tycker jag JÄTTE synd om dig, kräksjuka får mig att bli 5år...huvva!

vilket vardagsrum,det är helt otoligt snyggt! ni har verkligen kämpat! du har fingertoppskänsla du, varenda sak är placerad med omsorg och stilkänsla! det där med bokhyllan, var en underbar idé, vi har oxå vita billy och det blir plottrigt med böckerna..hade maken snickrat dörrarna? jättekram till en underbar cybervän! lotten

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men...ohhh...vilket vackert hem du har!!! Vad roligt det är med före och efterbilder, då ser man verkligen vilken skillnad det har blivit! Kakelugnen är så fin...tänk hur man kunde riva ner en sådan vacker pjäs. Tyvär är våra också borttagna men till hösten ska vi försöka få tag i en.
Kram Anita

Karin Krut sa...

Ootroligt vackert och vilket jobb det ligger bakom :)
Ha en skön torsdag
Kram Karin

Under en vind sa...

Aaaahhhh......nu ser vi tv:n vännen!!! Var det verkligen meningen??? *fniss fniss*.....jag skojar förstås bara....tv har vi alla, och ändå syns de nästan aldrig på bloggarna....

Ert rum är helt underbart! Älskar din blandning av gammalt och nytt och mysiga detaljer och alla små söta hyllor! Skulle gärna sitta där på en pratstund!

Vad trist att ni har sjukdom!!! Kräksjuka är det värsta....På jobbet går vattkoppor bland barnen, fick skicka hem en kille idag som var precis prickig hela han då vi bytte om för att gå in i simhallen! vad snopen man blir! Mina barn har som tur är avverkat den sjukdomen för flera år sen...

Ha en skön kväll, kramis!

Sara sa...

Mycket jobb, men det lönar sig. Det är verkligen jättefint nu! Köpmansdisken var urfin och praktisk.

Jes/Vita villa vila sa...

Å Marie, det är sådana ljuvligt underbara bilder från ert nuvarande vardagsrum!!! Man blir helt tagen av allt det vackra... Vilket jobb ni har gjort sen, oj oj!

Jätteroligt att se både före och efter!

Kram kram Jes

birgi sa...

Vilken fantastisk förvandling! Ni har ett så vackert hem!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Frida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Frida sa...

Vilken skillnad det blev! Jättefint vardagsrum!
Kram Frida

Änglar och lavendel sa...

Det är helt underbart fint! Himmelskt! Tycker att köpmannadisken är väldigt fin, jag vill också ha en... Har börjat leta.

Krya på er! Kram Biggan

Lilla Ugglebo sa...

Du milde vilket jobb ni lagt ner!!!

Jösses amalia!

Men det är så ooooootroligt fint så man bara sitter o gapar....
Allt från tak, o golv till möbler och prylar....
Din förmåga att arrangera allt så det blir så där perfekt!

Kakelugnen är helt uunderbar!
Ha en härlig helg!
Kram Katarina

Mi sa...

Fantastiskt resultat efter vad jag förstår av bilderna ett mycket stort arbete. Så kul att ni kan bygga egna lösningar. Makens dörrar blev perfekta för att dölja böckerna.

Kram
Mi

Petra bloggar sa...

NÄÄÄ-E det bara KAN inte vara samma!!!! ;-)

du ger ju hopp om livet.....eller om huset kanske iaf! ;-)

kram

Linneagården sa...

SÅ KUL ATT SE FÖRE/EFTER BILDER.
MEN OJ, VILKET JOBB NI HAR LAGT NER, MEN DET VAR NOG MÖDAN VÄRT DÅ NI FICK TILL DET SÅÅÅÅ FIIINT. JAG ÄR SÅÅ AVUNDSJUK!!
MIN PAPPA ÄGDE ETT STORT GAMMALT TIMMER HUS MED 3 KAKELUGNAR I. HAN SÅLDE ALLA FÖR LITE & INGENTING...DETTA VAR INNAN JAG HADE HUS & IDAG HADE JAG TAGIT DOM DIREKT! MEN, MEN..
GILLAR DITT HEM LITE EXTRA FÖR ATT DU BLANDAR GAMMALT & NYTT SÅ HIMLANS FINT TILLSAMMANS. KÖPMANNDISKEN ÄR JU BÅDE SNYGG & PRAKTISK, EN SÅN BEHÖVER JAG MÉ!
HOPPAS NI MÅR BÄTTRE SNART.
KRAM PÅ DIG /madelene

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Men oj! Vilket arbete och vilket reultat! Ni har ett fantastiskt vackert hem, som ser väldigt inbjudande ut. Härlig mix och snygga möbler. Har likadana billyhyllor i ett enda färggytter och har varit inne på att sätta dörrar och tyg, ursnyggt!!
Många styrkestrålar till dig!
Kra på dig!
kram
nina

Evas Paradis i vitt sa...

Milda makter vilken skillnad och vad fint det blev!
Ska syna bilderna in i minsta detalj ;-)
Det är så jättekul med såna här före-efter-bilder och sen att du visar hela rummet ... TACK!
Pigga på er nu
Kram Eva

latara sa...

Hej Marie!

Tänk om någon annan hade köpt ert hus, då hade det aldrig fått bli till det sagolikt vackra hem det blev..! Visst suger det till i magen när man tänker så?

Hur kunde de såga sönder de gamla trägolven? Borde det inte vara straffbart? ;-) Fint blev det ändå, ni har valt vackra färger rakt igenom och det är så härligt att se!

Kram!

Karin

Anonym sa...

Ojoj, vilket jobb ni gjort men vilket jättefint resultat de blev tillslut. Härligt! Å kul att se :)
Vilken fin bokhylla, händig man du har oxå som fixat till egna dörrar.
Jag längtar sååå tills jag/vi får börja inreda fritidshuset som ev kommer att bli vår permanenta bostad längre fram.

Ha en underbar helg!
Kraaam Benita

Bara Gry sa...

Vilket otroligt jobb ni har lagt ner.... Och det blev så fint! Era fönster er riktigt vackra, tycker jag. Gillar när det är små rutor högst upp, min favvo alltså :-)
Kakelugn är aldrig fel...Har själv haft en i vårt förr-förra hus och det värmer så fantastiskt bra!

OK, titta inte in till mig och mitt blottar-inlägg måste jag säga (fast det får väl motsatt effekt, ha,ha...). Kom ihåg att vi HYR lägenhet och kan inte alls påverka hur det ska se ut inuti!! Men det är lite av orsaken till att vi hyr också, för att bota vårt renoveringsberoende, fniss...

Tjusiga bilder från ett härligt hem, ditt alltså! Och jag bara vill se mera!!

Kram Gry

Liten Bod sa...

Åhh, så fint ni har det! Tycker du att IKEAs Ektorp håller stilen? Jag funderar på att köpa en sådan schäslong (till mig själv så klart...) Det ser ut som om din fåtölj kan vara en sån, eller? Kram, Tina

Loppisliv sa...

Så mycket ögongodis du bjuder på idag...Du har ett helt underbart hem...gillar blandningen av gammalt och nytt.....Vilket jättejobb ni lagt ner....men så blev det mer än bra också....Ha en härlig helg...måste bara kolla lite till på alla dina vackra bilder...UNDERBART...Kram Paula

C De-sign sa...

Såååååå fint, vilket enormt arbete!!! Oj, säger jag bara... bokhyllorna av Billy är ju helt otroligt fina! Vad duktiga ni är och hoppas att ni kryar på er!!!
Kram fr C

Tonje sa...

Wow!!!!!
Så vakkert det har blitt,og for en stor forskjell! Nydelige bilder!Jeg liker så godt den kjøpmannsdisken deres=)

Ønsker deg en flott helg=)

My Lovely Things sa...

Oj oj oj!!!
Va dmycket jobbni har haft med få ordning ert hus..

Husets fönster är så vackra....

Vardasrummet är jaätte trevligt...verkligen mysigt...

Usch med kräksjuka...krya på er..
kram anna

Fridhemspinglan sa...

Å-H-H!
(uttalas som ett 'ÅH- så nära att det blev mål', typ.)

VILKA bilder!
Vilken skillnad!

det är SÅ kul att se hur fint det har blivit. Ger mej lite motivation att vilja fixa vårt lutande, lappade golv i matrummet...

Å att öppna upp så mellan rummen - precis så vill jag göra!
Tack för att du ger mej bilder att visa gubben! Han ser inte dem jag har i huvet så bra...

:)

Veronica sa...

Det måste kännas härligt att ha fått till detta vackra resultat..! Det är såå fint! Ha en fin dag önskar Veronica.

Jes/Vita villa vila sa...

Kikar in och önskar en riktigt gosig & trevlig helg! ♥

Kram Jes

Malin sa...

Ett helt underbart hem har ni skapat och så mycket slit o släp för att få till det...tittar mig runt här hemma och suckar...men min trappa är fin!

Kram från Malin

cicci sa...

Åh det är så roligt att få följa hur ditt hus har växt fram och få en rundvandring genom rummen. Ni gör ett fantastiskt jobb! Hoppas ni har tillfrisknat och att ni får en härlig helg!
Kram Cicci

Vit lantlig själ sa...

Oj oj oj oj vilken skillnad.
Så himmla snyggt det blev.
Haen bra helg.
KRAM

Jennyshemochharmoni sa...

Vilket FANTASTISKT jobb ni har gjort! Ert vardagrum är otroligt vackert! Jag vill flytta in direkt!!!! :) Kul att få se helbilder också, HEJA!!!! :)Jag måste bli bättre på det också för det är så kul! :) TACK för all inspirataion Marie! Ha en riktigt mysig helg! KRAM

Änglahem sa...

Wow....alltså...vilken förvandling!!! Jag blir alldeles stum....såååå fint ni har det!! Vad synd med kakelugnarna, hur kunde de ta bort dom en gång i tiden!! Verkar vara så i många hus.
Köpmansdisken gillar jag skarpt, superfin!!

Ha en bra helg!!

Sockersött sa...

Men vad ni har slitit och vad fint det blev. Ditt vitrinskåp och din texttavla är så fint, vad har du köpt dem?

Trevlig helg.

Kramar Kia

Millas hem sa...

Ja, vad säger man ...finner inga ord..så ljuvligt vackert.
Ord...jag behöver andra ord till dina inlägg!Hehe:)
Ha en trevlig helg!
Kram Camilla

Bella sa...

Oh, vad kul att få kika in och ta del av förvandlingen! Bra att ta fram bilder och faktiskt se vad man har åstadkommit för ibland känns det som om man står och stampar men inget händer, men ser man tillbaka händer det ju faktiskt en hel del. Ni har verkligen tagit vara på husets möjligheter och beröm till den fina fingertoppskänslan för inredning!
Må gott,
Bella

Doften av vanilj sa...

Oj oj oj vilket fint hem du har!! Men vad ni har jobbat och stått i det där är inte gjort i en handvändning. Men så snyggt det blev. Köpmansdisken är jättesnygg/Kram

Lilla Blanka sa...

Åh nej Marie vad synd att din urna gått sönder..hoppas du får tag på en ny..de är ju så vackra...jag blev så glad när jag hittade min.
Kram och krya på er!
Mia

Lille Maison sa...

Wow, det var litt av en forskjell ja...! Og det må ha vært litt av en jobb ;) Men for et resultat, du har en nydelig stue og spisestue, lyst og vakkert... Ha en trivelig helg! Synnøve

Bara Gry sa...

Gillade du tygerna, ha,ha... MEN de är nog praktiska ändå. Hade jag fått designa hade det aldrig varit realistiskt för sitt användningsområde, jag lovar. Jag kanske är glad för kompositionen om några år, när det fortfarande ser likadant ut trots O´Boy, sylt, kaffe, vin, yoghurt med mera nerkladdat i dynorna, fniss... Det är det enkla livet jag strävar efter på semestern i alla fall :-)

Jodå, det blir jättebra och jag är så nöjd. Ser verkligen fram emot jungfrufärden!

Ha en skön helg, Marie! Kram Gry

Vårt lilla hem sa...

Helt fantastiskt!! Jag rullade sakta sakta neråt för att dra ut på spänningen lite och sen blev jag helt stum av beundran, det är så vackert så det finns inte! :)

Gillar verkligen dina soffor med alla härliga kuddar och bokhyllorna ser så snygga ut. Skönt att slippa se alla böcker.

Jätteroligt att få se de här bilderna!

Kramkram och ha en skön dag! Jenny

Elin, elinphoto.se sa...

Vilket vackert hem du/ni har!
Det ser både hemtrevligt och ombonat ut samtidigt som det känns mycket stilistiskt och estetiskt.

Det är ju en bedrift att lyckas med det :-))!

Du har en underbar blogg!

Mvh // Elin

Moderncountry sa...

Det er jo ikke klokt hvilken forvandling huset deres har gått igjennom. Skulle ikke tro det var samme hus! Fra å være et vanlig kjedelig inndelt hus har det blitt et vakkert hus full med karakter. Utrolig dyktig gjordt!

Klem fra Aina

Susanne E sa...

Hej Marie!

Ni har fått det sååå fint överallt. Jag vet vilket slit o släp ni har gjort för att få det så fint eftersom jag sett det "live". Vackar detaljer överallt. En vit tråd, med klass, god smak och en härlig hemtrevlig känsla blandat av nytt o gammalt.

Du kanske kan nämna för din händige tekniske karl att det säkert finns någon liten vit platt TV som smälter in i ert fina v-rum *ler*.

Kram Suss, Örebro
Familjen hälsar.