tisdag 26 februari 2008

Loppisfynd och lite pynt

Kom på igår att jag har glömt att visa mina loppisfynd från de senaste veckorna.
j
Har fyndat en hel del lakan och gamla örngott, ett litet virkat överkast och två vita fat. Sen har jag även hittat två helt underbara överlakan som ska få bli gardiner till barnens rum, dessa är dock ej med på bilden.
j
Gjorde ju en krans att ha ute häromdagen, kunde inte låta bli att göra en att ha inne också. Den fick ligga på köksbordet tillsammans med lite annat pynt.
j
Ha en bra dag allihopa! Kram Marie

74 kommentarer:

Lina sa...

Åh så mycket fint!! Kransen var ju jätte söt!

"M" sa...

nu är kreativiteten på topp ser jag...hej vad det grejas...och fint blir det...vilka kanonfynd du gjort på loppis...

Bergagårdens Lina sa...

Vilka fina textilier! Väldigt fina fynd!

Änglaboden sa...

Hej din blogg är underbar! är det ok om jag länkar dig? om inte säg till så tar jag bort det! Här får man verkligen inspiration=)/Johanna

SKATAN sa...

Godmorgon! Kul att titta in hos dig och se vad du har för dig :) Är du fortfarande mammaledig eller har jag drömt ihop det hela? Förundras över all energi du har åt att greja. Att vara hemma med barn brukar lämna lite tid och kraft över till annat än snyta näsor...men du kanske är en sådan där effektiv rackare :)

Önskar dig en fin dag.

Kram.

Inredningsfanatiker sa...

Dina kransar du gör är helt fantastiskt vackra!
Och vilka fynd du hittat på loppis, här i den lilla satn där jag bor finns det aldrig några vackra lakan, snyft,... ler.
Ha en go dag! kRam petra'
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

husnummer30 sa...

Videkissar är verkligen så fint! Då känns det som vår - när dem kommer fram.

Roligt med lite loppisfynd. Ett virkat överkast är bara så fint. Det fanns två hemma hos mamma som jag var sugen på, men nu har syrrar dem hemma hos sig och inte kan jag vara så elak och kräva ett! Får leta på loppis som du istället!

Ha det bra! //Jill.

My Lovely Things sa...

Åh vilka fynd alltså!!!!

Roligt att du hittade vita fat..dem kan man inte få för många av...

Nejhj inte för många av örngott och lakan heller..ska bli roligt att se hur gardinerna blir..

Vad fint med vide krans..de får jag nog ta och göra..har ju gjorti björk..
Du har dekorerat ditt köksbord så fnt så..Trevligt med pingsliljorna..

ha en go dag..
kram anna

Jenny sa...

Underbara saker du har fyndat!
Kransen är ju bara så söt!
Som vanligt blir jag alltid lika imponerad av dina bilder!
Min yngsta dotter (12år) är väldigt fotointresserad och har en egen liten blogg som jag länkar till."Fotografi" heter den, kika gärna in så blir hon glad:)
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Jenny

Stämningsfullt sa...

Hej.
Så mycket fint du har fyndat och kransen är jätte fin.
Kram.

Bodil sa...

Fina handarbeten du har fyndat. Virkat överkast - hur många timmars arbete är inte det?
Kram

SEASIDE LIVING sa...

Vilka fina loppisfynd! Din videkrans är helt underbar... Så härligt vårig! :)

Ha en toppenfin tisdag! Kram Jenny

Jema sa...

Fina fynd du har gjort!!!

Kransen var ju helt ljuvlig,jag borde kanske göra en egen..?

Kram, Jenny

<3

Designe sa...

Åh så fina fynd och va fin kransen blev! Så du hittar alltså videkissar ute hos dig nu?...jag måste hålla utkik, har inte hittat några här än! De är ju så söta! :) Ha en bra dag! Kram

Under en vind sa...

Vilken låda fylld med fina tyger!!! Tänk att de kan användas till mycket!

Kransen på bordet var så fin, dekorativt att lägga och inte bara hänga dem!

Ha en bra dag! Kram!

Mamma Millan sa...

Tack för rara om om Sessan!
Men så du shoppat då, söt vide krans med, får jag nog pröva på att göra!!
Ha en härlig dag!!
♥Kram Ia & Millan♥

MormorRuthsAnn sa...

Kul! då har ju du också kommit ut på lite loppisar...vilka vackra fat! Är det ett virkat överkast eller kanske en stor duk?

Vilka vackra julrosor du har! Är det från din trädgård? Sån måste jag nog skaffa till nästa höst...

Måste också göra sådan söt videungskrans, jättesöt!

Kram Ann

Lilla Blanka sa...

Jättefina fynd du har gjort..gillar också vita fina textilier...kan aldrig få nog hihi
Den trälådan/korgen som grejerna ligger i är ju också så himla mysig...!
Gillar de där skolarna/kopparna som du har på bordet..jättevackra!
Kram
Mia
ps hur är det med de långa naglarna hihi ;) skrattade också gott åt Karins vilda fantasier om hur vi "ser ut".. :)

sommar-rummet sa...

Visst är det vackert med gamla lakan. Jag gjorde påslakan av gamla till jul. Sydde bara ihop med laknsväv. Det kändes så speciellt att krypa ner i sängen, som om man förflyttades bakåt i tiden när dom alltid hade spetsar och broderade monogram... Du har en sån fin blogg med stil. Kram

lottens vita och gröna sa...

hallå marie! kände mig lite omotiverad då knallade jag hit, och vips!!!! så kom mer energi, din har smitta över till mig!!! vilka fynd!!!! köper också gamla lakan men spets och monogram, man kan ju inte bara lämna dom där, eller? kransen är underbar, ska nog ut på promenad i kväll med sekatören...kram lotten

faster atta sa...

Dina kransar är underbara! Är det riktig vide i dom???? Och alla loppis fynd sen, hur kan du ha låtit bli att visa allt fint????

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Åh vad du har fyndat,massor av fint!jag har också sytt gardiner av gamla lakan, vi har dem i sovrummet och jag tycker mycket om dem. Vad fina dina kransar är!ska nog plocka lite vide och härmas tror jag:) kram

Karin sa...

Åh,sååå mycket fint!
Jag är ofta här och tittar, men kom på mig att jag sällan lämnat någon kommentar! Jag liksom häpnas över allt vackert och det är alltid så många som kommenterat, så det blir inte av.
Jag har länkat dig från min start och nu har jag blygsamt antagit utmaningen om favoritlampor.
Jag är glad för dig att du fått fin utmärkelse för dina foton, för dom är verkligen underbara.

vänliga hälsningar från en nybörjare!
kram
Karin

Guldkant På Livet sa...

Vilka fina fynd men det finaste av allt är din förmåga att sätta samman allt till en harmonsik komposition! Så snyggt! Läckert med viden och narcisserna , el är det julrosorna, i glaset! Mari.

My lovely cottage sa...

Hej marie, just wanted to complement you on your beautiful wreath, amazing you've made it yourself and then i find you already put new pictures on hmmm and again so pretty and very well styled. I really like it all. Take care, Yvonne

Nostalgi och romantik sa...

Vilka härliga loppisfynd! Du har arrangerat dom väldigt fint också i korgen!
Videkransen är bara sååå fin!
Kram
Marie

Evas Paradis i vitt sa...

Visst är det vackert med gamla vita textilier ... har lagt bud på en del på Tadera ... får se om nåt blir mitt!
Videkissar är ju ljuvligt ...
Kram Eva

MiaMaria sa...

Ljuvliga loppsifynd i den ljuvligaste färgen vitt!

Ha´det så gott!
Miamaria

Annas skattkammare sa...

Så fins fynd du har gjort, ser så härligt ut med alla vita spetsar! Dina pynt blir jättefina! Ha det gott. Kram /Anna

Jennyshemochharmoni sa...

Å vilken ljuvlig fyndkorg! Det är så otroligt underbart med loppis! *lycka* Ha en riktigt härlig vecka Marie! KRAM

LantlivsAnette sa...

Åhh du..vilken fin låda med loppis fynd ! Jisses säger jag bara,jag älskar allt med broderier och monogram på...det är så vackert !
Jag har kommit över två underbara lakan med vit broderier,jag får väl visa dom nån dag..
Kram Anette
p.s ohh vilken fin krans du har gjort....

Radhusdrömmar sa...

Åh vad fint!!
En sån trälåda har jag också.

Jättefint stilleben du gjort i kransen.

Ha det bra!

Kram Johanna

latara sa...

Hej Marie!

Hi hi, jag har uppenbarligen NOLL synsk förmåga och inga övernaturliga talanger alls, med tanke på att gissar fel om alla bloggerskors yttre :-) Hädanefter ska jag föreställa mig att alla är tecknade streckgubbar och inte fundera vidare över saken *fniss*

Vilka fynd du har gjort och du visar upp dem på vackrast tänkbara sätt *gillar* Jag funderar just nu på hur jag ska kunna använda två riktigt vackra lakan med engelska broderier (tror att det heter så när det är en massa små runda hål och vitbroderier, but what do I know?) i vår minstings rum, men dels har hon två fönster, dels vet jag inte om två simpla kappor är särskilt kul. Att sy rullgardiner kanske vore något, men då måste Wolf rycka in eftersom jag inte har en aning om hur det går till. Jag är med andra ord väldigt nyfiken på vad för slags gardin du tänker göra (och med lite tur kan jag norpa din idé och ha nytta av den här *fniss*).

Ha det så bra!

Kram!

Karin

les fifoles sa...

I love this arrangement! It looks beautiful as your whole blog I've just discovered thanks to "my lovely cottage". Do you mind if I add "Vita Ranunkler" as a link in my favorite blog's list? Have a good evening. Anne.

les fifoles sa...

I love this arrangement! It looks beautiful as your whole blog I've just discovered thanks to "my lovely cottage". Do you mind if I add "Vita Ranunkler" as a link in my favorite blog's list? Have a good evening. Anne.

Mysiga lantliga ting sa...

Men oj så vackra saker!!! Fin textil och vitt porslin, det var inte fel. Du tar så underbara bilder tycker jag.
Kraam!

Benita sa...

Vilka fina fynd du gjort! Jag gillar också gamla textiler med broderier, spets & monogram på.
Ooo vilken söt kran du gjort, de är så gulligt med videkissar =)

Kramisar från Benita

Jes/Vita villa vila sa...

Å vilken underbar bild på dina loppisfynd - ser verkligen urmysigt ut!!! Jättehärlig krans har du fixat till också ☺

Kram Jes

Frida sa...

Tack! Ranuknler tillhör mina favoritblommer med. Vilka fina örngott!
Kram frida

Fridhemspinglan sa...

Så glad som jag känner mej efter att ha fyndat gamla spetslakan och virkade överkast...
Man får aldrig den känslan med varuhusköpt!

:)

Moderncountry sa...

Ja hva kan jeg si noe annet enn, så heldig du er!! Gamle laken og örngott er mine favorittfunn og, og jeg koser meg alltid med bare tanken på alt det vakre som blir mitt. Herlig!!
Dine puter er ogogså vakre der de står på rekke og rad. Du har god smak!!

Aina x

Ninnis hus sa...

Vilka loppisfynd! Kransen är jättefin, tänk att Sverige är verkligen ett långt land. Hos oss har vi snö... Kram!

Änglar och lavendel sa...

Många fina saker du fyndat! Visst är det kul. Jag har varit på loppis och fyndat idag.

Va fint med kransen på bordet. Mysigt tycker jag.

Ha en fortsatt trevlig vecka. Kram Biggan

Lille Maison sa...

Så mye fint du har funnet! Og tusen hjertelig takk for "oppskriften" på de fine påskeeggene dine, gleder meg til å prøve! (Og takk for tipset om nettsiden med de gamle bildene, der var det så mye lekkert!) Ønsker deg en fin kveld :) Synnøve

etthusivitt sa...

Ja vad säger man? Vackert, inspirerande, ljuvligt... Som vanligt! Tack för att det alltid är så härligt att kika in här! Kram, Anette

Home & Clothes Design sa...

Kransen var ju helt klart urfin så jag förstår dig att du ville göra en inomhus också så du kan njuta ordentligt.

Loppis fynd har du också gjort...det var ett tag sen jag var på loppis, blir sugen när jag ser så fina lakan.

kramissar från mig... Annelie

Bara Gry sa...

Ja, du Marie...den rädslan jag skriver om är ofattbar, grym och bara ovärklig....Inte meningen att skrämma någon, men jag ville förmedla lite av hur jag kände, och lyckades tydligen. Tack för kommentaren!

Förstår inte hur du kan göra så fina kransar, så jämna och stadiga. Perfekta vårkransen!
Dina loppisfynd är det inte heller något fel på! Tänk så mycket fint som folk bara slängt iväg! Kul att det kommer till nytta och att man kan få de fina sakerna för en billig peng.

Ha en fin fortsättning på kvällen!
Kram Gry

milly Garden sa...

Hej Marie,
Här bjuds det på vackra bilder.... Gammla lakan är så vackert.. och dina fina kuddar!!

Videkransarna du gjort verkligen fina.. ska ta och härma dig med att göra en sån i morgon.
Tack för inspirationen..
Kram Marina

Evelinas hus sa...

God kväll!
Vilka fina saker. Överkast är jag också på jakt efter, dom är eftertraktade har jag märkt.
Kram Caroline
Ps Vilken fin rosbild i kanten.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Jösses vilka härliga fynd och vad du pyntat fint i kransen!
Vita virkade överkast är minsann inte lätta att få tag på! Grattis!
kram
nina

White Season sa...

Så fint! Vilken underbar krans du gjort, och den nedan som du har på uthuset, fantastiskt! Så duktig du är... oj oj :-) Ha en fortsatt bra vecka, kramar Malin

Hulda sa...

Oi, så masse fine kommentarer du får om dagen, det har du sannelig fortjent, er alltid så mye flott å se hos deg!

Nydelige loppefunn, slikt finner jeg aldri på loppemarkedene her. Søt krans også, likte veldig godt lysestaken i fattigmannssølv, kunne tenkt meg en til kubbelys jeg også.

Tonje sa...

For noen nydelige funn du har gjordt!

Marres Hörna sa...

Videung som är så vackert! Fina bilder du visar! :-)

Kram !

Loppisliv sa...

Visst är det roligt när man kan fynda och hitta så fina saker...gamla lakan och örngott är så fint...det går inte att hitta nya med samma känsla...lyllo dig...Kram Paula

Hannas form sa...

Jättefint som vanligt! Blir lika glad varje gång jag besöker dig och ser hur fint här är! TACK för inspirationen Mia!

KRAMAR
Hanna

Ninis sa...

Blev genast nyfiken på de blivande gardinerna.. =)
Tack för all inspiration!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Du skulle kunna ha lådan med de härliga vita fynden som en vacker prydnad! =) Kransen på bordet och den på dörren är helt underbara!

*snyft*...knoppar och blommor! Vi hade traktorn på besök i förrgår för vi var insnöade på gården!
Kram Anita

Ann-Catrin / finthemma sa...

Dina vackra fynd gör mig mållös..och så kan ju bara tänka vad fint du kommer att göra..nu tänker jag på gardinerna. Tänk om man kunde så där mycket som du.. så pysslig..at bara komma på det där med videkransen... ohhh
kramar A-C

älskar sött sa...

Tack! nu är det bara du kvar ti-hi...Att du har verkligen köpt mys du!!!=)
Ska det bara vara vackert eller ska du sy något läckert? Ha en alldeles..alldeles myspysig dag! kramar Malin

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Duär ju så duktig hur hinner du? kram Maria

tindralitemera sa...

Vilka fynd! Gamla fina lakan blir ju så otroligt fint som gardiner se fram emot att få se när dom är upphängda i dina barns rum!
Kram Katarina

Sara sa...

Jag tycker verkligen om dina kransar, såå fina. Loppifynden var ju också fantastiska, tack för kommentaren på min blogg, jag blev jätteglad!

Linneagården sa...

Hej Marie.
Här bjuds det på en massa finfina bilder & inlägg. Jag har lite att "ta igen".
Du har fyndat charmiga gamla saker på loppis, de é lycka...
Så ni ha vår nu, här snöar det idag.
Men härligt att kunna pyssla lite ute, fin krans du har gjort.

Ha en jättebra kväll, många kramar //madelene

me and alice sa...

Åh, vilka vackra bilder. Du har en otrolig förmåga att få till det...
Kransen är helt underbar!!!
kram Susanne

Sockersött sa...

Fint! Vide är ju alldeles underbart. Bor du söder ut i Sverige? Vilka fint loppisfynd.


Kramar Kia

HannaH i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!!!

Tänk vad loppisar är bra! Det finns så mycket fint som ser så oerhört lyxigt och härligt ut bara dt får hamna i rätt miljö. Det visar du med dina bilder. Så fint..

Gillade din andra krans, och den här är ju minst lika fin! Gillar ditt påhittande.

Ha det gott!
Kram Hanna

Mamma Millan sa...

Hej tack för de rara orden om våra påsk ägg!ram Millan

Ljuva ro sa...

ÅH ÅH ÅHhhhh!!! Vilka underbara fynd du gjort! Ska bli kul att se gardinerna i barnenes rum, för du visar väl!?

Lilla Ugglebo sa...

Men Marie!!!!

Viiiilll haaaaaaa......alltihop men allra mest de där fina kransarna.....jag har aldrig någonsin sett kransar av videkissar förut....åååå så fint!!!
Jag hittar aldriv var de växer bara men nu måste jag ge mig ut på jakt....

Kram Katarina

Doften av vanilj sa...

Åhh vilka ljuvliga fynd i vitt, vitt,vitt! Tänk bara så mycket fint du kan hitta på att göra med dem. Vilka söta små koppar det står i din fina krans du har på bordet/ Kram

My Lovely Things sa...

Hej!!

har en budgivning av en liten tallriksylla på min blogg om du är intresserad..
kram anna

Tea sa...

Herlige loppiskupp!! :)

Liten Bod sa...

Fantastiskt fin blogg du har! Nu har jag läst den från början till slut :) Brukar beta av en ny då och då, och länkar till de bästa sen. Det är så härligt med all inspiration man får! Kram, Tina