torsdag 21 februari 2008

Trevlig helg!

Vill börja med att tacka för alla gulliga kommentarer om påskäggen! Många har undrat hur jag har gjort dem och till er har jag lämnat en liten beskrivning bland kommentarerna till förra inlägget!
j
I helgen ska vi försöka återställa sovrummet, sängen är nu också färdigmålad. Övervåningen ser ut som ett katastrofområde och jag bara längtar efter att få börja plocka in saker i byrån och nattduksborden igen. Väntar dock fortfarande på beslagen så ni får inte se några sovrumsbilder än på ett tag.
j
Önskar er en trevlig helg med lite detaljbilder!
Kram Marie
h




h

66 kommentarer:

Peters projekt sa...

Hejsan Marie!

Vad kul att få en hälsning från din J! Fick idag en påhälsning från en annan äkta hälft - HarmoniJennys Herr T. Känns lite som att jag "lurar fram" de händiga snickarna till blogg-vattenhålet ;)

Ville bara önska dig och de dina en behaglig helg! Lycka till med sovrummet.

Härliga bilder i ditt fina collage. Närbilder blir verkligen stiliga - i synnerhet när de är bra tagna som i ditt fall.

Må väl! / :P

MormorRuthsAnn sa...

Usch, vad sent jag och min make sitter uppe......kanske endast tomtemor Marie är vaken ;)
Jösses vilka underbart vackra närbilder du har tagit. Ranunklarna är verkligen i sitt esse!
Det skall bli spännande att få se ert sovrum. Vår hall dröjer lite...går och funderar på vad det är som inte riktigt klickat. Det fattas nå´t...kan inte riktigt ännu sätta fingern på det, därför får det dröja med bilder till det verkligen känns rätt.
Stor kram till dig M, hälsa maken J och barnen V & E. Ann

Tonje sa...

For noen vanvittig nydelige bilder du deler i dag...det bildet av madonnaen er jo bare såååååå skjønt!
Ønsker deg en riktig flott helg=)

envilsenloppa sa...

Ja visst är det märkligt att hur organiserad men än försöker vara vid renoveringar så slutar det alltid i modell: katastrofområde .
Hur ska man få tillbaka alla saker och har dom på något mystiskt vis förökat sig !?!
Underbara detaljbilder i alla fall och ha det så kul i sovrummet i helgen då ;-)
Kram/Lotta

Hem T Gårn sa...

hej Marie ! tack snälla du för den adressen ,passar bra för på måndag ska jag på kurs till oslo o sy väskor o då behöver jag gammla kort.....spetsar o dylikt.

i massor .återigen tusen tack maria

Jenny sa...

Önskar dig en mysig helg!
Dina bilder är alltid lika vackra och jag älskar att studera dem in i minsta detalj:)
Kram
Jenny

LantlivsAnette sa...

Åhh vad roligt att få se sovrummet sen..och vilka fina detalj bilder du visar oss...
Japp..du har helt rätt..jag måste måla hela helgen,jag måste bara få klart hallen nån gång..men jag målade igår kväll också,så nu börjar det likna nåt..puhhh..
Ha en skön helg Kram Anette

Evelinas hus sa...

Hej Marie,
Vad roligt med ett "nytt" sovrum.
Åh vad massa fina bilder.
Trevlig fredag och trevlig helg.
Kram Caroline

My Lovely Things sa...

viist är det roligt att göra om....men kaoset är ju lite minre kul!!!
Ska bli roligt att se hur sovrummet blev....

Fina bilder du visar...
Ha en bra helg..
kram Anna

Elzie sa...

Jag håller med dig Marie. Ranunkel är en helt underbar blomma!!
Så fina bilder du visar.
Hoppas du får en bra helg själv.
Kram Elzie

Klewa´s krypin sa...

Vilka underbara bilder. Har dock själv inte kommit på Hur man gör för att ordna dem i ett sådant där collage...
Här ser jag en tjej som har en hel pysselkorg med gamla notblad och brev jag efterlyst. WOW! Har letat som en galning, men tyvärr utan framgång.

Ha en fin dag. Här snöar det för fullt... Vitt och härligt!

/Ewa

Lina sa...

Åh så spännande!! JAg röjde lite i arbetsrummet igår och nu åker nog snart penslen fram. Måla skrivbordet vitt är nästa sak! Ha en trevlig helg!!

Lilla Blanka sa...

Hej lilla Nattuggla ;) Midnattsinlägg hihi, jag hann precis gå och lägga mig innan du la ut ditt inlägg igår kväll..Mandarinträd, nej de verkar inte svårskötta. Jag har haft mitt i 2 år och inte "skött" det alls, bara vattnat. Tänkte plantera om det i större kruka i år..(fast då dör det kanske hihi). Vissa växter verkar trivas bäst om man inte "pysslar" för mycket med dem ;)
Ditt collage idag är såå härligt, ett riktigt Jean d´arc collage, helt underbart!
Åh vad kul det skall bli att se bilder på ert sovrum sedan, det låter som det blir jättefint..!
Stor helg-kram
Mia

Galleri M&B sa...

Ljuvliga bilder och ljuvliga detaljer... :O)
Trevlig helg!

my lovely cottage sa...

Again beautiful pictures!Can't believe you've made these easter eggs yourself. Big compliments wish i was that creative. On my blog i do try to write some english with every picture aswell so it is better to understand for the people outside Holland. I have just started the blog a few weeks ago and i'm having so much fun making it especialy when i find a message in my mail box. Hope you'll visit my blog again i'm certanely come back on vita ranunkler. Have a good weekend, Yvonne

Nygammalt sa...

Hej igen Marie!
Nu är jag tillbaka på besök igen =)
Vilka otroligt vackra detaljbilder du visar.

Och vilken köksrenovering ni har gjort! Kan nog inte ens förstå hur mkt tid och ork ni har lagt ner på det, men fint blev det!

Dina ägg är otroligt vackra. Du är duktig du!
Trevlig helg!
Kram från mig.

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Vilka vackra bilder du tagit. helt underbara. Man blir glad i hjärtat. Stor kram och trevlig helg....tack föresten för tipset...men det kanske var länge sedan du köpte den. Kram

Hulda sa...

Virkelig skjønne detaljbilder du viser! Klem, og god helg.

latara sa...

Dina detaljbilder är beroendeframkallande! Balsam för ögonen efter att ha tittat på byggdamm och trasiga elledningar här! Just nu håller elektrikerna på att avsluta sitt arbeta med att byta ut elen på övervåningen så det är kaos.

Jag hoppas att din helg bli bra!

Kram, Karin

Guldkant På Livet sa...

Å vilket otroligt samkfullt och vackert collage med fina foton! Sånt man kan bli sittandes länge och bara glooo på... fina ranunklar, spets, madonna och annat, urtjusigt! Ha en skön helg och jag lämnde en liten kort kom. under förra inlägget : ) Mari.

faster atta sa...

Så härligt det låter med nymålad säng och allt! kan tänka mig att det blit jättefint efter avstädningen. Längtar efter bilder.....

Lilla Ugglebo sa...

Hallå och hej!
Vilka helt otroligt vackra bilder...ser ut som vykort!!!
Önskar dig en härlig helg!
Här håller vi på och blåser bort idag...
Kram Katarina

Annas skattkammare sa...

Vilka fina bilder du har tagit! Undrar hur du får dem i ett kollage? Ha en trevlig helg! Kram /Anna

Kristin sa...

Hej Marie!
Vilka härliga våriga bilder! Jag njuter! Och vilka fina påskägg du gjort - de snyggaste jag sett bland bloggarna, helt klart i min smak!!!! Alldeles lagom med utsmyckning och inte för romantiska - om du förstår hur jag menar.

Har inte varit på nätet på hela veckan för lilla M kom i onsdags!!!! Bild finns på bloggen nu... :-)

KRAM från lyckliga Kristin

"M" sa...

Trevlig helg till dej...och många fina detaljbilder hos dej idag....kul att få se sovrummet sen...kram

Millas hem sa...

Sovrummet kommer naturligtvis bli
vackert..ser fram emot bilderna.
Jag har också en del förändringar jag vill göra i vårt sovrum. Men allt tar tid och det är svårare att hitta än att hitta på nya saker att förändra!!
Föresten bilderna är mmmm!
Ha en trevlig helg!
Kram Camilla

Sagalisa sa...

Trevlig helg på lilla goa du...
Bilderna är jättevackra förresten!

Kram Anna

anu sa...

hei,you have just so wonderful blog.I'm going to try to do that "badrumsskåp"you have done,it's so beautiful and i don't think i can do so good but i'll try.sorry if my writing is terrible but i'm not good writing english or swedish...only finnish:(

lottens vita och gröna sa...

hållå där min lilla favorit ranunkel! usch för kaos, vi har samma dilemma här hemma i sovrummet, sonens raketbård lever än...muta gubbeb att börja bredspackla nu! du, vilken fotograf du är, värsta bilderna! ha en underbar helg, det är synd att du bor så långt bort annars vettu! jättekram till dig marie! lotten

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Marie! Vilka vackra bilder du tar... man blir helt lyrisk och inspirerad...
Här blir det till att montera köksskåp i helgen (kul). Ska bli skönt när allt kommer på plats igen.
Ha en trevlig helg// Kram Malin

White Season sa...

Fantastiskt fina bilder du har tagit, ser ut som det är taget från värsta inredningstidningen. Underbart! Önskar dig en jätte skön helg, Kram Malin

Smultronstället sa...

Vilka härliga bilder du tagit! Och påskäggen var bedårande!=)

Designe sa...

Åh så fina detaljbilder..ser ut som om de skulle komma ur "vakre hjem"! Underbara blommor! Gillar detaljbilder (oxå) :) Trevlig helg! Kram

Ann-Catrin / finthemma sa...

Hej du goa!!
först vill jag bara tacka för din gulliga kommetar inne hos mig.. dengjorde mig så glad!!
När man besöker dig blir man aldrig besviken... dina bilder är så sanslöst vackra.. sitter som vanligt och bara njuter!!
Hoppas ni får lite ordning i helgen...och att ni hinner vila lite oxå.
många kramar till dig från mig
Ann-Catrin

Jema sa...

Åh, vilka vackra bilder!!!

Trevlig helg :)

Kram, Jenny

<3

Sockersött sa...

Jättefina bilder! Lycka till med återställande av allt.Väntar med spänning på bilder.

kramar Kia

MormorRuthsAnn sa...

Hej Marie!
Ja, hör blåser det oerhört mycket också. Mycket av våra elkablar hör omkring har blivit nedgrävda men man går nog inte säker ändå. Våra lampor blinkar till då och då. Vi håller tummarna att man får (som du skrev) sitta och mysa framför Let's Dance ikväll.
Har ni sovit någon annanstans än i ert sovrum de senaste dagarna med tanke på papp och målarburkar överallt? Jättenyfiken!!!
Kram tillbaka
Ann

MormorRuthsAnn sa...

Hör skall givetvis vara här...fniss så går det när man inte förhandsgranskar.
Ann

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Väntar med spänning!
Vilket underbart bildkollage du visar upp, man blir lycklig när man tittar på de vackra bilderna!
Ha en trevlig fredagkväll!
kram
nina

Wolf sa...

Hej tjejen

Du har något att hämta på min sida =)

kram
/Wolf

Hannas form sa...

Å, man skulle ju kunna ge ut en hel bok med dina fina saker och bilder...underbart!

Idag kände jag våren i mig...för första gången i år...å, vad jag älskar den årstiden.

Hoppas att du får en härlig!
KRAM
Hanna

minblogg-jag sa...

så fina bilder du tagit, skulle kunna vara hämtade ur Någon av jeanne Darc Livings. Du en mästerfotograf !
Ha en skön helg kram Helena

Jessika sa...

Hej Marie!

Jag vill bara framföra att du har gjort mig så inspirerad både med inredning samt att starta en blogg.

Jag har nu suttit i några timmar och skapat min lilla blogg. Gick inte att ta några bra foton pga mörkret och för mycket blixt. Men börja i liten skala samt lära sig efter hand. Tack för din smittande kreativitet! Med vänliga hälsningar från Jessika, bloggen Gula Villan.

Kannor och karaffer sa...

Vilka underbara påskägg du har gjort - rena konstverk. Snälla kan man få lite tips på vad man behöver....Vill också göra.....

Ha en bra helg!
:-) Ann

MiaMaria sa...

Vilket härligt bild-collage!

Trevlig helg!
Miamaria

Livet i Gläntan sa...

Hej!

Följer din blogg med glädje. Den ger mig verkligen inspiration och man blir alltid lika glad av att läsa den.
Mvh Jessica

En inredoholic sa...

Underbara bilder!! Hoppas du får en fin helg... Lugn och skön med mycket solsken... : )

Kram
Jannice

StyggaLillaLoppan sa...

vilka härliga bilder du visar (som vanligt)
kram/nina

Inmycarport sa...

Hej Marie!
Vilket underbart collage med vackra bilder!!!!
Önskar dig också en riktigt trevlig helg!
Kram Maria

Aina sa...

For noen nydelige påske egg du har lagd, og bildene for helgen er lekre.
Ha en fin helg!

Klem Aina:0)

C De-sign sa...

Vilka fantastiska påskägg!!! och bilder...oj sååååå fint du har det på din blogg!! Nu ska jag fortsätta att titta runt här och njuta!
Trevlig Helg

fyra vindar sa...

mmmm....älskar detaljbilder!finfint o superdupersöta påskägg!
tack för grattishälsningar.
nice weekend to ya kram miss sophie

Nicolinas boning sa...

Grattis till din utmärkta utmärkelse!!!
Vilket fint collage du har fixar ihop och bjuder oss på:-)
Hur gör man för att bilderna ska bli i grupp och inte en&en?
Hoppas att du har fått ordning i röran, som jag inte tror är alltför stor, och att vi snart får se biilder på den nymålade sängen.
Kramar/Birgitta

Tankar tar tid sa...

Vilka ägg!!! Helt fantastiska. Har inte gjort några sjäv än och nu ser jag så många olika fina modeller så jag blir alldeles rådvill
:-)...vet inte hur jag ska göra mina.
Du skriver att du väntar på beslagen - har du skickat efter sådana - var har du fått tag i dessa i s f? Är också på jakt efter beslag till min byrå (som aldrig blir klar eftersom det är så svårt att hitta fina beslag).
Trevlig Helg
Christina

Majas mammelucker sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅH! vilka bilder du visar jag bara njuter ..kul att få se från ditt sovrum..
Ha en mysig lördags kväll!!
Kram Maria

Mamma Millan sa...

så vackra bilder,,,o din ägg är ju sååå fantastiska!!!

Have lovely weekend!!!
♥Kram Millan♥

Loppisliv sa...

Ett så vackert bildkollage du bjuder på...helt underbart som du fått ihop det....Ser fram emot att få se sovrummet....Trevlig helg...Kram Paula

Benita sa...

Fint bild kollage du bjuder på! Nu blir jag så nyfiken på erat slutresultatet av sovrummet.

Ha en skön helg!

Kram B

latara sa...

Hej Marie!

Det är inte konstigt att maken valde ut en av dina bilder som Picture of the Month - här har jag suttit och gapat många gånger när du visat foton tagna i´ditt hem.

Kram på dig!

Karin

Hem & Lyckas Mia sa...

Å vad vackra påskägg! Och underbara bilder här i detta inlägg! kram

Änglahem sa...

Åhhh....vad många fina bilder, som alltid från ditt hem!!
GRATTIS till Wolfs "Månadens Fotografi", jättekul och välförtjänt!!

Ser framemot att få se bilder från erat sovrum...Jag har våra möbler som DET stora projektet framför mig, drar mig liteeee för det.

Ha en underbar söndag!
Kraaam
Ulrika

hulukvarn sa...

Hej Hej!

Vilka härliga bilder.

Hoppas att du får en fin helg! Kramar

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Otroligt vackra bilder du bjuder på ( hur lyckas du med det?) Ha en bra söndag kram Maria

christinasinteriør sa...

Hei! Takk for kjempefin kommentar. Alle disse fine bildene du viser. Ha en kjempefin søndag;0)

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Oj... vilket kollage av vackra bilder! Kommer att hålla för ögonen då du visa ditt sovrum =)
Kram Anita

d e a r sa...

Åh Marie, så UNDERBARA bilder!!!! Speciellt kakformshjärtat med prisman under.