söndag 23 mars 2008

Blommor och fynd

Hoppas att ni alla haft en härlig påskhelg! Här har vi varit runt hos släkten, varit på loppis och målat möbler. Men mest av allt har vi bara myst omkring här hemma, jätteskönt!
k
Anemoner och ranunkler.
k
Ranunkler och körsbärskvistar.
j
Här ser ni några av mina loppisfynd från lördagen. Lite smått och gott, ni ser väl att jag köpt fler trådrullar, hihi. Kunde inte låta bli, tycker att de är så himla söta.
j
Fyndade även ett litet bord och en stol som Elsa ska få ha på sitt rum. De är dock inte färdigmålade än, bilder kommer senare under veckan.
k
Ha en bra vecka! Kram Marie

61 kommentarer:

Sockersött sa...

Förstår att du inte kunde motstå att köpa fler trådrullar, de är alldeles underbart söta. Vilken fin bild på flickan. Som vanligt har du härliga bilder. Snittblommorna piggar verkligen upp en. Skönt att bara vara hemma och mysa, viktigt att vila upp sig och stanna upp ibland.

Väntar med spänning på bilder av möblerna som du har shoppat.

Kramar Kia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vackra bilder och härliga loppisfynd! Påsken har varit lugn med besök sedan i fredags som åker vidare imorgon. Därav min frånvar här. Såg ditt fina barndomsminne nedan, jättekul att ha kvar och vårda ömt!
Fortsatt skön påskhelg önskar jag dig o de dina!
kram
nina

Mysiga lantliga ting sa...

Trådrullarna är så gammeldagsa och charmiga !!

Vackra bilder.

Kram Johanna

My Lovely Things sa...

hej!!

fina bilder du visar!! trevlif kudde som skymtar i bakgrunden!!Super vackra blommor!!

Underbar bricka på fot..så fint med trådrullarna i...

ha det gott..
kram anna

Jema Rose sa...

Vackra bilder och vilka fina fynd du har gjort!

Kram, Jenny

<3

Mamma C sa...

Låter som en skön påsk helg. Jag har haft det lika bra.
Kram Mamma C

Frida sa...

Vilka underbara bilder! Tack för hjälpen med besöksräknaren tror jag har gjort rätt nu.
Ha en fortsatt trevlig påsk!
Kram frida

Ann-Catrin / finthemma sa...

Hej Marie!!
oj vad ni hunnit mycket i påsk...blir alldeles imponerad!!
Och dina fina fynd...ska bli spännande sen att se när ni målat klart!!!
Kramar A-C

Bella sa...

Håller med dig om att trådrullarna måste få följa med hem - kan aldrig bli för många. Mycket vackra foton du har lagt upp! Låter som om din Påsk varit så där härlig som man önskar att den skall få vara. Ser fram emot att få se Elsas möbler...Påsken här har varit underbar med vänner, god mat - vi har också fått gjort det vi föresatte oss redan i julas!
Kram,
Bella

HannaH i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!
Ja, trådrullarna är fina... Har också funderat på att hämta flera... Så fina. Och det var så fint när du hade spets på dem i ditt förra inlägg med rullar...
Lyxigt med snittblommor, eller iaf en lyxig känsla... Och vackert att se på!

Undrar vad du har hittat för bord till Elsas rum... Ska bli spännande att se!
Ha en fin avslutning på påskhelgen!
Kram Hanna

Under en vind sa...

Hej!!!

Hoppas att allt är toppen! Här har jag precis kommit ur soffan..försökte se på film, men håller bara på att somna....Skulle stänga av datorn och ramlade då inom här en kortis...hi hi...

Här har helgen bjudit på lagom av allt, men för mycket godis....
Långfredagen var det knytis med 5 andra familjer hemma hos Lönnergårds Anna, trevlig kväll! Igår var det påskmiddag med släkten och idag har vi bara haft familjemys. Imorgon hoppas vi på en tur för att äta buffe på en kinarestaurangg, barnen gillar det lika mycket som vi! i veckan ska mannen ut på resa igen..men denna gång ska jag inte ge mig på nåt nytt projekt..måste pausa lite nu!

Ska bli kul att få se ditt bord sen, blir nog perfekt att leka på! Ska skriva ihop mail till er alla anmälda nu efter helgen!

Ha en fortsatt skön påskhelg! Stora kramen!

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!
Åh vad glad (och lite överraskad) jag blev för ditt nya inlägg, hade inte väntat mig ett förrän tidigast i morron eftersom du skulle ta en paus över påsken ;)
Men.. i alla fall, härligt att se dina fina bilder och fynd! Ja, de där gamla trådrullarna är såå fina, är också på jakt..det ser så fint ut när du virat spetsen runt dem..Jag har all min spets liggande i en låda..men vill gärna göra som du *HärmeLisa* för det ser mycket finare ut :)
Det gamla decilitermåttet är såå fint och dina blommor..ja ljuvligt som alltid!
Kram
Mia

Loppisliv sa...

Hej! Ja trådrullarna är så charmiga...förstår om du inte kunde låta bli dem....påsken är skön för man har inte så många måsten utan kan bara ta det lugnt och mysa...Kram Paula

Hulda sa...

Herlige bilder av flotte ting, Marie! Jeg er også veldig begeistra for de tresnellene. :) Har en, men har lyst på flere. ;)

Jenny sa...

Härliga bilder på dina fina fynd!
Må så gott!
Kram
Jenny

lottens vita och gröna sa...

halloj, vad mysigt du verkar haft det marie! dina arrangemang är bara bäst, oh trådrullar, nu ska det på min spanarlista! här har ebba magvändning...kan ju vara lite för mkt av allt, jaha, jo jag är ju magkrank som få så nu mår jag med tjyvens...sorterar som en galning i garderoben, rensat ut massor, sååååå sönt! kram på dig vännen! lotten

johanna sa...

Hej så lugnt o gott ni har haft det...vad skönt!!!
jättefina saker.
kraaam

Stämningsfullt sa...

hej!
åh så fina fynd!
Kram!

Karin sa...

Hej Marie,
Vad härligt ni verkar haft i helgen.
Vi har också tagit det lungnt, tyvärr är det lite kallt så det har inte blivit så mycket trädgårdspyssel som jag längtat till.
Dina trådrullar är underbara, måste spana efter såna själv.

Ha en fortsatt härlig helg!
kram
Karin

Randi sa...

Underbara bilder.
Och vilka fynd du gjorde.
Gillar trådrullarna.
Kram Randi

Lena i et bæssmorhem sa...

Hei!
Her har det ikke blitt så mye som et penselstrøk i påsken, men da blir man bare ekstra sugen på å male når hverdagen kommer...
Så mye fint du viser!

Klem Lena

Mamma Millan sa...

japp det har varit en fin o skön påsk helg,,men tiden går såååå fort så ju!!!

vackra bilder du visar...som alltids ju!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

Vit spets sa...

Hej Marie!
Många vackra saker men
trådrullarna är såååå charmiga - förstår din lycka :) letar oxå efter sådana! Måste bara meddela att nu har vi börjat slipa väggarna för imorgon åker vi till IKEA för att inhandla "Billy" - säkert ljus oxå :)
Kramar från Norr!

pudelflicka sa...

Vilka fynd du har gjort. På min yngsta sons rum har jag en lampa gjord av en stor trårulla.
Stor kram Hedvig

Lilla Trollbacken sa...

Åh, dessa trådrullar är så fina, vill ha oxå!
Dina vackara blommor blir man så glad över att titta på!
Kramis
Gabrielle

Majas mammelucker sa...

Hej Marie!
Men vad fina saker du fyndat..mera trådrullar..jag blir så avis..vill oxå ha..skönt att ni tagit det lungt..vi har tagit det ganska lugnt och varit till mamma och ätit sen har jag haft svärföräldrarana här ..maken och jag ska ta en promend efter frukosten skönt att komma ut en stund..Ha de gott! Kram Maria

Bara Gry sa...

Vilken härlig påsk ni verkar haft! Kan inte tänka mig att det finns något bättre för dig än loppisar och att få måla, fniss.... Omgänget var väl inte heller fel ;-). Här hos oss har det varit mycket hockey i påsk, men jag och de yngsta barnen har inte fått med oss så mycket. Har heller gått på påskparad nere på stan, varit ute i det vackra vädret bland annat. Massor av god mat har det också blivit förståss :-)

Ha en skön fortsättning! Kram Gry

envilsenloppa sa...

Vilken sakletare du är , finfina grunkor !!
Trådrullarna är verkligen söta !!
PåskKramar/Lotta

latara sa...

Marie!

Du har en inbyggd radar som hjälper dig att hitta alla godbitar, eller hur? Jag kan inte minnas att jag öht sett sådana trådrullar och du hittar massor..! Du är en fena på att göra fynd :-)

Du har mejl, ett med otäcka bilder *skräms* ;-)

Kram!

Karin

MiaMaria sa...

Du har då tur hur hittar du dessa trådrullar tro. Har inte sett en enda......

Låter son ni haft det gott i påsk!

HA´det så gott denna måndag!
Miamaria

katarina sa...

Hej Marie:)
Vilket sött tittägg du hade:)
Hur gick det att vara blogg ledig ? ;)
Här har påsken oxå varit lugn o skön, ler* Tänka att varje gång jag köper Ranunkler så tänker jag på dig, hihi*

Ha det gott.
Kram Katta

Ellas Inspiration sa...

Vilka vackra bilder! Ha en fortsatt bra dag! Kram Karin

SEASIDE LIVING sa...

Härliga loppisfynd! Det låter som ni haft sköna, härliga dagar i påsk! Det har vi också och det känns verkligen underbart!

Önskar dig en bra vecka också!

Många kramar från Jenny

Inmycarport sa...

Hej Marie!
Vilka fina fynd du gjort och vilka vackra bilder du visar. Fint komponerade.
Vita ranunklar är så underbart vackra och på din blogg passar de ju extra bra.
Hoppas ni haft en skön helg.
Kramar Maria

Sara sa...

Ett sådant deciliter mått har jag också, de är så söta. Trådrullar är ju helt underbart!
Kram Sara

drömmen om vitt sa...

Alltid kul att gå på loppis.
Så fina fynd, letar själv efter sådana trådrullar att vira upp spetsen på.
Lotta

Designe sa...

Vilka underbara bilder på blommor och fynd! Trådrullarna gör sig verkligen bra mot zinksakerna!
Ha en fin kväll! Kram :)

Saint-Ange sa...

Your blog is very beautiful
I wish you a good easter day
friendly of Provence

Guldkant På Livet sa...

Hej Marie, så ljuvliga sammansättningar som vanligt, jag njuter utav dem! Och blå anemoner, underbart! Hoppas påsken varit bra! Mari.

C De-sign sa...

Underbara bilder!!! Jag tror att ranunkler är en av de vackraste blommor jag vet...... Fina loppisfynd! Skönt att du haft en härlig helg!
Kramar fr C

Jes/Vita villa vila sa...

Å Marie, alltid lika ljuvliga inlägg! Hoppas du har en underbar påsk ♥

Kram kram Jes

Jennyshemochharmoni sa...

skönt att höra att du haft en härlig påskehelg. Vilka härliga fynd du har gjort! :) Underbara loppisar! :) Ha en toppenbra vecka! KRAM

Useful Art sa...

O! Den översta bilden var verkligen vacker! Me like!

Sara

Livet i Gläntan sa...

Vilka fina loppisfynd du alltid gör ;) Ha en trevlig kväll, Kram Jessica

milly Garden sa...

Fina blommor och loppis fynd...
Varje gång jag besöker din blogg sneglar jag på ditt fina fönster! Med gardinerna sydda i lakansväv. Sånna gardiner kan lösa mitt problem! jag har ett stort fult o-spröjsat fönster i vårt trappshus...Är det okay om jag lånar din bild på Fönstret?

Kram Marina

Linneagården sa...

Hej Marie,
Har du hunnit på loppis i påskhelgen, lyckos dig....Fina små ting du fann.
Jag visar fyra fula saker från mitt hem idag!

Kram på dig /madelene

Kol&Rosors sa...

Du ser ur att haft en härlig påsk & skapat en massa...
Vad vackra trådrullarna i trä är!
Jag förstår att du köper om du hittar sådana,så dekorativa.

Har glömt hur fina amemoner är...

Ha en forsatt trevlig vecka!

L-Lott

Frida sa...

Jag har aldrig varit där men skulle gärna vilja åka dit. Ha en trevlig vecka du med!
Kram Frida

Magny sa...

om jeg bare kunne følge deg på loppis....

Lilla Ugglebo sa...

Hallå!
Oj vad mycket fint!!
Jag väntar ivrigt på mina trådrullar jag beställt!
Tycker också att de är jätte fina!

Vad fint du gjort på fatet och vilken jätte fin kudde man ser där i bakgrunden!

Jag är lika förundrad som dina barn att det där lilla ägget är gjort av socker......såååå sött!!

Vad roligt också att ha kvar ett sånt fint minne från barndomen.....

Min mamma har en ful häxa som hänger i en dörröppning....
Jag minns att jag var rädd för den när jag var liten och sprang snabbt under......fniss....jag gillar den fortfarande inte...men ändå hör den på något sett till...fniss....
Önskar dig en ny härlig vecka!
Kram Katarina

vitating sa...

Så fina bilder!
Ranunkler är ju bara såååå vackra!

Ha en mysig vecka!
Kramiz VitatingMaria

Millas hem sa...

Hej!
Det låter som om du haft en helmysig påskhelg!
Vi har träffat lite släkt och varit på barndop, och sen bara haft det lugnt och skönt!
Fina fynd du gjort! Jag har oxå ett såndant gammalt decilitermått, har visat det tidigare. Trådrullarna som du hittat är verkligen charmiga. Snygga bara som blickfång!
Ha en bra vecka!
Kram Camilla

Kicki sa...

Godkväll i stugan,
wow vilak fina fynd du gjort! Vi har varit insnöade hela dagen så det var tur att man hade kylan full med påskmat!
Kram från Kicki
på Thyrasgård

Sandra sa...

Congratulations! Your blog is beautiful!
Hugs from Argentina!

P-lina sa...

Så fina ranunkler du visar....anemoner har jag aldrig köpt hem.Måste göra det nu!

Fina saker su hittade...tänk att din loppis var öppen? alla mina var stängda hela långa helgen....snyft.

Ha en bra vecka!

vosgesparis sa...

Hiya
Passing by to compliment upu on you blog , I love it. I don't understand anything of the words but the pictures speak for themselves. I will add your site to my blog , hope that is fine with you.

linnea-maria sa...

Det är så vackra bilder så man nästan svimmar!!! /linnea-maria

Tonje sa...

For noen nydelige bilder av stillebenene dine..og så vakre funn du har gjordt=)

Zizzi sa...

Tack för din kommentar på min tävling som nu är avgjord. Du gissade rätt och vann! Betty Boop är min första tavla! Hur du ska göra för att få vinsten, ser du på mitt nyaste inlägg. Grattis!
Kram cissi

Benita sa...

Fina bilder du visar som vanligt! Å, har du varit på loppis i påsk..hmm..de var ett tag sedan ja var iväg nu, känner att de är dags snart igen.
Själv så har jag målat på vitrinskåpet och mest tagit det lugnt under påsken, ätit mycket gott å så =)

Ha en bra vecka!
Kram Benita

Ida sa...

Oj, oj, vilka fina trådrullar!
Sånna skulle jag vilja ha..