torsdag 27 mars 2008

Elsas rum

Vill börja med att tacka för alla fantastiska kommentarer om hyllan i förra inlägget, kan ju meddela att maken är stolt som en tupp över era ord!
k
Nu över till något helt annat. Det här lilla bordet och stolen fyndade jag i påskhelgen till Elsas rum.
jj

Nu några dagar senare ser det ut så här istället.
k
Om ni klickar på bilden så ser ni att maken har ristat in ett E som i Elsa på stolsryggen som en liten extra detalj.
j
Här ser ni lite mer från hennes rum. Den gamla skolbänken har jag fyndat på blocket och tro det eller ej men den var redan vitmålad. Jaha, vad ska hon nu ha på sitt nya lilla bord? Jo, för något år sedan fick hon syn på mitt gamla dockskåp i ett förråd. Lovade henne då att när hon fyllde 4 år skulle hon få ta fram det och ha det på sitt rum. Nu har ett helt år gått och om några dagar har hon födelsedag. Så mitt i allt det vita och rosa ska nu ett dockskåp från 70-talet ta plats, ni kanske kan ana vilka färger det har, hihi.
j
Här hos oss skiner solen nu på morgonen, hoppas att den gör det hos er också! Ha en härlig dag! Kram Marie

94 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina stolen och bordet blev. Att rista in ett E i stolen var verkligen genialt. Kanon. 70-tals dockskåp är väl fina :-). Vilket fint hus har! Hallen känns inte alls helt pest. Smart och snyggt med korgarna i trappan.

/AKO

Home & Clothes Design sa...

Så fint allting blev...jag har ett liknade bord och bara älskar det med de långa benen och formen nertill. Kul att rista in på stolsdekorationen.

Kramar...Annelie

Vita tankar sa...

Så mycket fint jag missat sen sist! Hyllan var jättefin och ser så mysig ut med alla fina grejer du hängt på den. Jättefina fynd till dottern också och detaljen med E:et är pricken över i:et :-)
Om dockskåpet ser ut som det jag hade när jag var liten så kan jag ana hur det ser ut...men lite vitfärg fixar det mesta eller hur!?

Kram

Helena sa...

Hej! Vilken jättefin blogg du har och framför allt ett jättefint hem.

Jag ska visa maken bordet och stolen, så han lär sig att förstå vad lite vitt kan göra ;-). Härlig tapet i Elsas rum förresten!

/Helena

Useful Art sa...

Vilken jätteskillnad det blev när du målat dem. Superfint!
Resten av rummet ser också väldigt fint ut. Älskade mitt dockskåp när jag var liten, så det är klart hon ska få ha det, hur det än ser ut hihi :) Annars får ni väl måla om taket.

Mys liv och hem sa...

Tänk vad vit färg gör för möblerna.Det blir som nytt.Vilket jättefint och stort rum hon har..

Mysiga lantliga ting sa...

Guuud så fint det blev !! Vilken skillnad alltså =) Så kul. Det blev vitt och fint i hennes rum!

Kram Johanna

Lena i et bæssmorhem sa...

Hei!
Tenkte da jeg så bordet og stolen at "dette ville det være synd å male hvitt, det er jo så fint slik det er..." - helt til jeg kom til neste bilde! Det ble jo tusen ganger finere hvitt! Og så artig med bokstaven på stolryggen!
Jeg tok fram mitt 70-talls dukkehus for tidlig, jeg, så det fikke n litt for hard medfart... Minstejenta fyllte fem nå i påsken og fikk et nytt. Må si at fargevalget hos familien Lundby er bedre nå enn på syttitallet, men helt i den landlige stilen er det nå ikke fortsatt...
Ha en fin dag!
Klem Lena

Lena i et bæssmorhem sa...

Hei igjen!
Kom til å tenke på noe!
Hvis du vil se bilder fra fint dukkehus, så gå inn på www.brocante-antique.blogspot.com
-det er litt finere enn Lundby, kan man si...

lottens vita och gröna sa...

hej min vän, jag har nåt till dig på min sida....

oh så fint!vilket rum! kram lotten

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!
Åh...vad underbart det är i Elsas rum...! Boret är såå fint och stolen med det lilla E:et inristat..ljuvligt!
Vad snabb du är som målar och klär om stol..och maken hjälper till (han står högt i kurs nu bland alla inredningsbloggerskor kan jag lova!)
Jag skulle vilja att Amanda hade ett sånt stort härligt rum som Elsa har..vår dotters rum är så litet och med snedtak så det är svårmöblerat...
Ha en bra dag!
Kramar
Mia

På Norrgården sa...

Så fint det blev! Man tror ju knappt att det är samma möbler som på översta bilden! Passar jättefint in i det rosa härliga rummet. Här kommer säkert bli tillfälle för många roliga lekstunder i dockhuset! Ha en skön dag! Kram Ida

Guldkant På Livet sa...

Vilket mysigt rum Elsa har! Och va snyggt du fixade bordet och stolen! Vilken skillnad med vit färg och nytt yg och det lilla E:et passade ju perfekt där, snyggt! Mari.

Vanilladreams and humblebees sa...

Vilken ordning och vilken rymd hon har i rummet sitt! Ljuvliga färger!
Blev så rart det lilla bordet också... ska dockskåpet stå där sen?

Möblerna ser cremevita ut... vad använder du för färg? Så fiiint!

Kramar från Jenny!
--<-@

Mamma C sa...

Så vackert det blev med lite vit färg. Vad glad hon ska bli när dockskåpet står på plats.
Kram Mamma C

beas barnslikheter sa...

Ljuvligt, ljuvligt!

Och en sådan händig man du har. Karvar bokstäver och snickrar hyllor. Säg till när han ska ha en studiecirkel eller något så anmäler jag maken. ;-)

Kram Bea

Nicolinas boning sa...

Underbart...och vad kul hon kommer att ha med dockskåpet:-)
Spännande med att se hur länge du står ut innan du "piffar iordning" det...fniss...
Lånar du möjligtvis ut din duktige make...du kan få låna min om det är några tekniska problen du har istället;-)
Kramar/Birgitta

Hulda sa...

Helt nyyydelig! Så vakkert det ble! :)

Jema Rose sa...

Vad fina möblerna blev, och vilket fint barnrum!

Kram, Jenny

<3

Roslagsdrömmar sa...

Åh vilken skillnad när du målade det vitt! Gulligt med E:et inristat på stolen : ) Hur fint som helst!!

Ha en bra dag!
Kram Maria

Fridhemspinglan sa...

Din gubbe kan sträcka på sej lite mer!
Dels för det fina 'E't,
och för att han lyckats hitta en sån fin fru!!!

Tänk, det går ju faktiskt att måla ett sånt dockskåp vitt, också!
Jag skulle nog ha svårt att låta det vara...

Rummet är så fint, så jag får hjärtklappning!
kram :)

MormorRuthsAnn sa...

Oj vilket litet underbart rum E=Elsa har....sådär härligt gräddvitt med rosa....känns nästan som om man vill äta upp bilden...fniss
Vilket litet vackert skrivbord med stol. Vad sa Elsa när du kom hem med det? Jag vet vad du menar....har också ett sådant där dockskåp i 70-tals stil...det sticker verkligen ut med sina färger. Hälsa lilla Elsa och gratta henne på sin 4-års dag, Elliot hälsar...(namnmässigt så passar de verkligen bra ihop :)

Jag är sååå avundsjuk på era golv, de som renoverade vårt hus före oss la in laminat (blää) i allt för många rum, och det har inte känts som en prio sak att byta ut dem ännu. Det gör så mycket för känslan med trägolv.

Har varit borta 3 dagar över påsk och sedan vi kom hem så har jag varit lite trött...vi har varit borta ganska mycket den senaste tiden. Jag kan inte blogga då...och det är frustrerande...man måste ha sin lilla dos av bloggning varje kväll.

Många kramar till dig, Marie!
Ann

pudelflicka sa...

Du har gjort ett underbart rum till din lilla dotter. Tänk att ha en så duktig mamma. Hoppas din dotter uppskattar sitt nya rum.
Kram Hedvig

My Lovely Things sa...

så fint stolen och bordet blev..ettjätte ljust och fint rum..
kram anna

"M" sa...

Vilka fynd...det blev superbra....hälsa e ifrån oss...grattis till stora tjejen...

Kristin sa...

Hej Marie! Vad fint dina fynd blev, ett sådant där bord skulle jag gärna vilja ha också, som avlastningsbord i vår blivande matsal. Såg ett i somras men dum som jag var så tog jag inte det, ångrar mig idag! Elsa har ett jättefint rum, härligt rosa och vitt och väldigt flickigt. Tror inte 70-talsdockskåpet kan göra någon skada i denna idyll! :-)

Kram och ha en bra fortsatt vecka önskar Kristin

Randi sa...

Det blev ju jättefint. Och det inristade "E"-et bidrar förstås till det hela.
Lyckliga Elsa som ska få ditt dockskåp! Jag vill också ha ett dockskåp - står på min önskelista.
Solen skiner här också - MEN snön ligger kvar!
Kram Randi

Lila`s bloggvärld sa...

Vilket underbart rum! Din blogg är super. Hit kommer jag fler gånger!!

Kramar Lila

Änglahem sa...

Vilket stort och fint rum Elsa har!! och inte fyllt med miljoner leksaker som våran lillsnutta har! inte en golvyta som är fri, jag tror att jag snart blir riktigt knäpp!!
Bordet och stolen blev ju jättefina, inget annat var väntat när du far fram!!
Har missat makens hylla här, vilken goding han snickrat då!!! Super fin!!

Ha en bra torsem!
Kram
Ulrika

latara sa...

Din Elsa växer upp i ett svidande vackert hem med en konstnärlig mormor, en händig pappa och en mamma som kan trolla - allt du rör vid blir ju vackert ;-)

Vilken lyx att få ha det så när man är liten! Hon kommer att ha det med sig ut i livet sedan och säkert i sin tur se till att hennes barn växer upp omgivna av vackra ting..! *tror*

Något helt annat än vackert är vårt badrum. Vet du vad jag tror? Jag tror att det inte går att skicka bilden, den är helt enkelt FÖR ful! *fniss*

Kram!

Karin

livetpåfyran sa...

Det blev ju kanonfint! Precis ett sådant litet bord är jag på jakt efter...Va duktig han är maken din, det blev jättecharmigt! det är jättekul att fixa med små dockskåp. Jag målade och la in nya mattor o gjorde kryssräcken. hur kul som helst. Ha en fortsatt go vecka. Kram Pia

sommar-rummet sa...

Sött litet bord! Å så gulligt med det lilla E:t i stolsryggen! Tänk vad färg kan åstadkomma ändå:-) Ha en bra kväll! KRAM

Designe sa...

Så fint med griffeltavlan där bakom! Möblerna blev ju superfina i vitt!..extra fint med bokstaven E i ryggen, fyndigt av maken! Hihi...jaa dockskåp från 70-talet vet man ju hur de ser ut *fniss*..har tyvärr ingen sol hos mig idag.. Ha en fin kväll! Kram Signe

Liten Bod sa...

Så fint rummet blir! Jag har också mitt dockskåp kvar, men tänker sälja det. Har börjat måla om det i vitt både utanpå och inuti, men det är så pilligt. På Panduro finns det papper som ser ut som parkett mm till golven. Du får väl ge dig på ditt också, om du orkar pilla! Kram, Tina

Forgjengelige ting sa...

Det var et nydelig rom med mange sjarmerende detaljer! Lyst og trivelig! Stolen og bordet kom virkelig til sin rett med ny farge og trekk på stolsetet.
Ha en fin dag fortsatt!

Sara sa...

Vilket härligt rum, stolen och bordet blev ju jättefina!
Sara

Grodmamman sa...

Fick ett leende på läpparna när jag såg bordet. Jag har haft ett likadant som jag hittade hos min mormor. För några år sedan åkte det ut igen för vi hade inte plats för det. Det blev väldigt fint i vitt. Vilket fint rum er dotter har.
Kram

Grodmamman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Krusidull sa...

Så fint rum, vilken lycka för en liten tös.
Snabb som tusan med målningen var du oxå.
Vad glad hon ska bli över
dockskåpet.
Mvh
Krusidull

drömmen om vitt sa...

Sååååå fint det blev i rummet och vilka fynd. Ska på loppis i helgen, hoppas att jag fyndar.
Lotaa

Miss.T sa...

ÅÅÅ for et nydelig barnerom !!! delikat og lekkert : )

Design by E sa...

åh wow va fint de blev!!vitt är så himla snyggt helt enkelt!!fin va hyllan oxå,ja allt du visar är inspirerande..kram E

LantlivsAnette sa...

Ojj vilka fina möbler du har köpt..jättefina nu när du målat dom..vad gulligt att rista in en bokstav så där..
Jag tror att jag svimmar nu när jag ser vilken fin hylla han har gjort..jisses alltså !!
Den ser ju ut som om den är antik,såå himla fin,och med allt ditt vackra pynt på !!
Åhh jag klappar händerna nu...hör du ;)
Kram Anette

Bella sa...

Vilket vackert rum din dotter har! De nya inköpen blev jättefina i vitt!
Jag har ett 70-tals dockskåp med rött tak, heltäckningsmattor och rosa-orangea tapeter. Om ditt är lika färgglatt kanske du skall göra en sväng med den vita penseln även där...
Njut av den tid då dottern gillar vitt och rosa! Mina barn har blivit tonåringar och vill bara ha svart och grått både vad gäller väggar och möbler - trist när man vill pigga upp dem med vitt!
Kram,
Bella

eva sa...

åhhhhhh vilken fin blogg..här kommer jag att återkomma..och vilka fina möbler!! det är ju så kul att fynda..jag älskar det!!
jättevackra bilder..vad duktig du är1
kram kram

Under en vind sa...

Gokväll!

Hennes rum är ju helt underbart!!!! Ljust och fräscht ,med gott om lekplats! Bordet du hittade blir ju toppen för ändamålet och stolen var också fin! Jag har en skolbänk på vinden som jag gärna vill ta ner, men jag har ingen plats att ha den på....
DEt blev en mysig tur till Malin igår, kom ut med en bricka och en bur med hönsnät...och lite annat smått....Tog även en tur om ett par ställen till så bilen var fylld med flera mysiga saker...Kommer snart på bild förstås!
Mannen ringde hem från USA igårkväll och frågade om jag börjat måla om nåt än...fniss....Nej denna gången kan du vara lugn var svaret! hi hi....Han är klart skräckslagen varje gång han åker hemifrån....

Hoppas att du har en skön helg framför dig! Vi hörs! Kramis!

Minikex-living sa...

Jättefint bord och stolar. gjorde själv värsta blocketfyndet i går. kOLLA IN PÅ MIN BLOGG OCH SE.Så fint med "E" i ryggen på stolen. Helt underbart!! Fin blogg du har, jätteroligt att hittat hit.
/ Malin

Goa sa...

Hej hjärtat!
SÅ himla mysigt rum...och så fint det blev med dina loppisfynd...ljuvligt!
Tänk så mycket det lilla E:et gör...åhhh,så fint!
Klart att maken ska få beröm, han är ju, jätteduktig! Är han snickare?

Kramarna mina är dina...och en fridfull fredag till dig!
Kraaaam...

Annika sa...

Myket fint rum Lilla Elsa har...Undrar vad Elsas tapet heter och vart man kan få tag på den? Har själv en 4:a åring som skulle älska den....MVH Annika

I ett litet hus sa...

Vilket otroligt fint rum hon har! Så mysigt! Ska bli spännande att få se dockskåpet. Jag har samma tanke, mitt gamla står också och väntar på en dejt med vita färgburken...

spetsar och änglar sa...

Såååå mycket fint jag har missat här!!!!
Och vilket underbart fint rum Elsa har!!
Ha det gott.
Kram Heléne

Sockersött sa...

Vilken skillnad det blev efter några lager färg, härligt. Vad fint Elsa får.

Älskar dockskåp specillt stora och gamla.

Kramar Kia

Tankar tar tid sa...

Stolen och bordet är jättefina.
Det är maken väl unnat att stoltsera som en tupp för hyllan är verkligen fin. Det är ju kul att även maken kan vara involverad i heminredningen och känna sig delaktig i det hela.

Kramar Christina

Majas mammelucker sa...

det blev jätte fint..vilken skillnad med lite färg..
kul ide med e på stolen..
det blev ett karamellrum..hi.hi..
Hade gott.. kram Maria..

Jes/Vita villa vila sa...

Ja du Marie, du kan minsann! Oj oj oj så bedårande fint i lilltjejens rum! Underbar stol & så fint med ett E inristat. Superdupersnyggt!!!

Härlig gammal skolbänk, jag har en likadan i garaget som väntar på färg...De är ju så charmiga!

Hi hi så gamla dockskåpet kommer fram snart - vad mysigt ☺

Största kramen! Jes

Vit lantlig själ sa...

Det var ett mysigt flickrum.
Här är det mitt lilla pojkrum som ska fixas men det blir aldrig av.
KRAM

Hannas form sa...

MEN vad du är duktig..och SNABB..blir avis på din energi.
Det blev ju såååå fint...skrattade lite när jag såg din dotters rum, jag har oxå precis köpt en gammal skolbänk till flickornas rum..tyvärr var den inte målad men det får bli vid ett senare tillfälle.

Hoppas att allt är bra med dig!

KRAM KRAM
Hanna

Lilla Ugglebo sa...

Men du hallå va fint!!

Och redan vitt!!!!
Jag köpte ett skrivbord i höstas och hur jag än svingar mitt trollspö så blir det inte vitt...suck...
Va fint det var med det där lilla E´et.....fniss......är han bara sån....din man???
Eller har han fårr blodad tand och vill impa mer på oss stackare här ute som har män som helst inte vill se en hammare!!!!

Jag fnissar för när vår dotter fyllde 4 fick hon mitt gamla dockskåp....med som jag gissar att ditt har.....orange heltäckningsmatta, knasiga tapeter och soffor med hemska medalongmönster.....

Hon lekte ivrigt med det i 6 månader......då blev det jul och tomten kom med ett nytt.....mamman klarade inte de där hemska färgerna mer......hon insåg att hon inte skulle måla om i det också......
fniss......sedan gick det 6 månader till och sen lekte inte dottern med det mer........

HI hi....men kul är det att plocka fram.....man blir aldeles nostalgisk.

Ha en härlig helg nu!
Kram Katarina

HannaH i Det stora grå huset sa...

Verkligen helt ljuvligt!!! Och med E:et på stolen blev det ju ännu mer personligt!... Fint...

Önskar dig en härlig helg Marie!
Kram Hanna

Frida sa...

Jättefint rum. Stolen och bordet passar ju riktigt bra där!
Kram frida

Millas Mirakel sa...

Jag har ett liknande bord i vardagsrummet men det har jag inte målat. Hm, men nu när jag ser vad fint det blev i vitt så ska jag nog fundera på saken ;-)

Önskar dig en härlig helg !
Kram Camilla

Loppisliv sa...

En sån fin detalj med ett inristat E i stolen...Ser så fint ut i tösens rum....Har missat ditt förra inlägg....måste bara säga att det ser helt ljuvligt ut....så vitt och skirt.......mmmm njuter av dina vackra bilder här bakom skärmen....hyllan är helt underbar......Ha det gott //Kram Paula

älskar sött sa...

Tack söta för din komplimang!! Det gick superbra i dag...sååå kul!! Underbara möbler du köpt och målat...tänk vilken skillnad det blir med lite vitt hi-hi...Kramar Malin

Kol&Rosors sa...

Ett sådant vackert flickrum!
Vilken fint skrivplats Elsa fått,där hon ritar & pysslar, kanske... E på stolen underbar detalj.
Dockskåpet kommer att göra sig bra, väntar med spänning...
Ha det så gott & trevlig helg!

Kram / L-Lott

Lina sa...

Oh vilket fint flickrum!!
önskar dig en super trevlig helg!

Moderncountry sa...

Men oj så fint alt er på Elsa`s rom! Den gamle skrivepulten er jo så nostalgisk og fin, helt unik altså. Og så kjapp du er til å male!! Her blir det litt lengre ståendes :)
Men skjønner jo du vil være ferdig til hennes fødselsdag. Det skal bli gøy å se dukkehuset!

Jeg blir alltid positivt ovverrasket av dine innlegg, du skuffer aldri!

Ha en fin dag Marie!
Klem

Bara Gry sa...

Fyndigt att rista in initial på stolsryggen ;-) En riktig händig man du har, och kreativ! (mera beröm till honom , ha,ha..Han svävar väl snart).

Rolig form på benen, längst ner. Har aldrig sett det förut. Kul. Alltid spännande med annorlunda och överraskande detaljer.

Ha en skön helg med dockhuspyssel med mera! Kram Gry

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej Marie!
Stolen blev jättefin och personlig med inristningen. Roligt att se bilder av Elsas rum. Jag brukar ofta leta inspirationsbilder på nätet inför mina renoveringar, särskillt bilder på barnrum. Jag ska lägga upp några bilder från renoveringen av mina barns rum såsmåningom...
Trevlig helg!
MARIA

Dubbelörnen sa...

Vilket fynd!! Underbart vacker, precis ett sådant bord som jag också är på jakt efter. Jag får nog sätta igång med att röja runt på de olika loppisarna som finns här i krokarna ;).

Borde också ha tagit tag i penseln o förvandlat mitt skrivbord o stol men har ännu inte fått "inspiration"... *gapskratt*

Äh, den kommer nog vilken dag som helst!

Soliga vårkramar

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad fint du fixat med dotterns rum! Kul idé med att rista in bokstaven i stolen! Ni har ett jättevackert hem!
Ha en skön helg!
Kram
nina

hemtrevnad marie sa...

ÅÅååååhhh! Så himla vackert!!
Där måste väl lilla Elsa trivas!!
Ja, om du kikar in till mig idag, så får du se lite mer FÄRGER!!!
Har lagt ut bilder på mina två yngstas rum.... Eskils rum har jag ju visat tidigare, men fick då inte in alla bilder, så det blev lite mera nu...
Ja , det är väl kul med ett dockskåp förstås...hade också ett såntdär med orange heltäckningsmattor och "snygga" tapeter...men vad gör man inte för de små.... titta på Eskils rum får du se.... varför är alla nya leksaker så fruktansvärt fula????
Kraaam

Lisas torp sa...

Ursnyggt blev det! Så romantiskt och rart!
Hyllan i förra inlägget är också så himla inspirerande och så fina saker du har! Ja, jag kan tänka mej att en sån hylla är roligare än en tavellist! Snyggt!

Ha en härlig helg!

Kram

Lisa

SKATAN sa...

Hej Marie och tack för raderna...

Jag är så jädra trött och slut ett tag så jag orkar knappt med mig själv. Att inte ha möjlighet att besöka i alla fall de osm lämnar kommentarer, kändes alltmer tråkigt. Jag har hela tiden strävat efter en tvåvägskommunikation och när jag inte hade möjlighet till det...ja, då kände jag att beslutet låg nära. Emellertid är det inte någont enkelt beslut. Bloggandet har blivit till en del av mig. Jag älskar ju att skriva och att fota har utvecklats till ett intresse det med. Nåväl, bloggen får finnas kvar och i mitt stilla sinne tänker jag att den vilar en tid...Jag kommer att ha svårt att slita mig från er alla!

Jag önskar dig en riktigt skön helg. Hoppas lilltösen är nöjd med sitt rum - det skulle då jag vara :)

Stor kram till dig!

My lovely cottage sa...

Amazing what you can change with just a bit of paint. looks wonderful. have a great weekend
yvonne

MiaMaria sa...

Ja det gamla är ju bara bäst...och med lite vit magi så blir ju allt så mycket mera magiskt!

Blev ju bara så fint i E.s rum....

HA´det så gott denna fredag!
Miamaria

Lille Maison sa...

Så fint det ble!! Så heldig funn det var :) Og den tapeten (som jeg har sagt før) er bare helt fantastisk... Nydelig rom! Ha en fin helg! Synnøve

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det blev! Och så gulligt att rista in ett litet E...
Spännande att få se dockskåpet... men det går väl att fixa till det också?
Kram
Marie

Ida på Ekhultsvägen sa...

Oj vilka fina saker du har hittat, får lite längtan att börja måla möblerna som står halv färdiga i min källare när jag ser dina fina saker!
Hur har din man gjort för att rista in det lilla E:et

Trevlig Helg

Kicki sa...

Hej
din make verkar ju vara en peng! Kan man hyra honom en helg? Själv har jag försökt få min att åka till tippen med en massa gammal bråte i sisådär 3 veckor, så i morgon gör jag det själv tänkte jag...
Ha en mysig helg!
Kram från Kicki
på Thyrasgård

Jellon sa...

Ett helt underbart barnrum. Gillar verkligen helskarpt. Får jag småbarn någongång ska det se ut så här. Underbar kuriosa med det inristade E:et. Ha det bra! //Jellon

Bodil sa...

Ja nu har jag tittat runt lite hos dig igen. Alltid lika trevligt.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram Bodil

Willewira sa...

Superfint!! Verkligen!! Det passar verkligen med dockskåp på det bordet!! Kan se dottern sittandes på knä på stolen, lekandes med dockskåpet.

Jag gjorde om ett gammalt docksskåp från samma tid. Målade och tapetserade (finns att hitta hos panduro, tror jag) och det blev jättefint!

Trevlig helg!

Kram Willewira

C De-sign sa...

GODKVÄLL
Du har en UTMÄRKELSE att hämta inne hos mig!Kram fr C

Marie sa...

HEJ IDA!
DET GÅR INTE ATT LÄMNA NÅGON KOMMENTAR HOS DIG SÅ JAG FÅR SVARA HÄR ISTÄLLET. MAKEN HAR RISTAT IN BOKSTAVEN MED HJÄLP AV EN DREMEL.

KRAM MARIE

Vit spets sa...

Hej där!
Jag säger då det, vilken man du har! Hyllan va gudomligt vacker sedan fixar han till ett E till dotterns stol...
Vill bara meddela att snart så är älvsbyhusvardagsrummet klart med "Billybokhyllan" det blir så fint...
Ha det bra
Kram Siv

Bland kuddar o busiga barn sa...

Jättesött verkligen!!!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men vilket underbart rum lilltjejen har! Så ljust och gulligt! Alla möblerna är ju superfina! E:et blev verkligen pricket på I:et...

Mitt dockskåp, också från 70-talet, ville mina barn också leka med (två killar). Då jag glad i hågen kom in i deras rum så använde dom det till att hoppa ifrån!
Kram Anita

Änglahem sa...

Hihi...ska inte nämna m..ordet här!! Har inte ni sådana små husdjur?*fniss*.

Ville bara önska trevlig helg!!

Kramar
Ulrika

Jes/Vita villa vila sa...

Kikar in och önskar dig världens bästa helg.... njuter av dessa ljuvliga bilder igen!!!

Kram

MormorRuthsAnn sa...

Här igen...har nå´t till dig hos mig, kram Ann

johanna sa...

Hej
Vilket fint rum hon har..riktigt tjejrum.Vad fint det blev med bordet.
Vad mysigt med dockhus ,jag sparade mitt oxå men ingen av killarna har varit intresserade=(
Ha en riktigt mysig lördag Marie
kraaam

Karin sa...

Marie, så fint du gjort och att du bara hinner fixa så mycket, du är otrolig!
Vilket underbart barnrum. Min minsting sover hos fortfarande, men efter det här inlägget vet jag inte om jag måste börja fixa något eget till honom.
Tack för att du delar med dig av dina underbara ideer och alla inspiration du ger!
många kramar
karin

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!!! Såg inne hos Milla att lilla Elsa fyllde år idag!! Du får hälsa och gratta henne!!
Kraaam

Fru Sirlig sa...

hejsan!
Åh så fiint det blev! tänk vad lite färg kan göra. Ska själv sätta igång med min dotters rum men så var det där med tid... Som sagt härlig inspiration får jag här iallafall. Du har en jättefin blogg. Har en länk till dig från min blogg. Hoppas det är ok