torsdag 6 mars 2008

Före-Efter Badrum

Idag blir det flera före/efter bilder, nu är det badrummet på övervåningen som ni får se. Fick flera frågor förra gången om vi har gjort allt jobb själva i huset. Det har vi gjort, med massor utav hjälp från nära och kära. Det som vi har haft hjälp med av hantverkare är rörmokeriet. Badrummet på övervåningen var nog klart för ca 3 år sedan.
k
Jag har faktiskt ingen riktig före bild från badrummet, det var så oerhört pyttelitet så det var omöjligt att fotografera där inne. Ni skymtar det dock på bilden där i dörröppningen. Stod man i dörröppningen så var toalett och handfat till höger och duschen till vänster. Som ni vet vid det här laget bestod huset av två lägenheter när vi flyttade in och det vi har rivit utanför badrummet var övervåningens kök.
i

Här är även badrummet borta.
k
Jag har visst fått in bilderna i fel ordning,hihi, för här ser man badrummet ifrån det rum som idag är Elsas. Som det ser ut idag finns det ett litet minikontor där ni ser den bortersta blåa stolen. Där den andra stolen står är idag väggen mot Elsas rum. Hoppas ni förstår på ett ungefär vad jag menar.
j
Här har vi kommit så långt så att alla väggar är på plats. Badrummet in till höger, kontoret rakt fram. Råspontsväggen ni ser inne i badrummet är duschen som håller på att ta form.
k
Välkomna in i badrummet! Till vänster ser ni duschväggen ur ungefär samma vinkel som på bilden ovanför.
j
Pärlspont i taket, vitt kakel på väggarna och en mörk grå färg på golvet. Skåpet består utav IKEA skåp som vi målat vita och ovanpå ligger en bänkskiva i kalksten från Kinnekulle. Badrumsskåpet på väggen har jag visat förut, det är tillverkat av ett gammalt fönster.
j
Här är duschen, helt omöjligt att få med hela på bild, så ni får nöja er med en bit, hihi. På väggarna och i taket i duschen har vi vit mosaik.
j
Jag och maken har varit eniga i det mesta om hur vi ska renovera och inreda vårat hem. Undantaget är nog badrummen. Kan ju säga att hade jag fått bestämma hade det blivit annan kran, men han var helt obeveklig. Men, men, i det stora hela har nog min röst vägt tyngre i de flesta andra fall, så jag klarar mig nog.
h
Här ser ni lite av vad som står på badrumsskåpet. Pigtittaren har varit mina morföräldrars, den har dock fått bli vit sen den blev min.
h
Det var allt för den här gången, hoppas ni får en fin dag. Passar också på att önska er en riktigt härlig helg. Kramar Marie

74 kommentarer:

Lena i et bæssmorhem sa...

Hei!
Så fint bad dere har! Morsomt med før og etter bilder. Et slikt skap lagd av et gammelt vindu har faktisk jeg også tenkt på til å ha på badet, jeg må bare spørre han som eier huset hvor de gamle vinduene sitter... (huset er ubebodd og falleferdig, altså!).
God helg til deg også!

pudelflicka sa...

Vilken jobb ni har lagt ned och fint blev det.Ljust och fräscht med många fina detaljer!
Trevlig helg till dig också.
Kram

Nettan sa...

Alltså vilket fint badrum !
Har själv ett badrum uppe, väldigt litet m. dush, toa & handfat m. snedtak.
Behöver nämligen renoveras & trodde det skulle bli krångligt att sätta in kakel el. att det skulle se dumt ut då det är så litet( har tänkt våtrumstapet igen ), men efter att ha sett erat så vet jag inte..
Jättefint det va.. =0)
Ha det gott..
Kram Nettan

husnummer30 sa...

Känns som om jag kan ha en stående kommentar till alla dina inlägg, speciellt dem där du visar Före- och Efterbilder... Vad snyggt det blev, kan inte tro att det är samma hus, vilket jobb ni gjort!!! Gillar placeringen av duschen - den ser liksom inte ut att ta plats, utan smålter fint in i väggen. Det vägghängda badrumsskåpet är så fint!

Ha det bra! //Jill.

Mamma Millan sa...

Men sååå ljuvligt!! så skulle jag vilja ha!!!

Soliga hälsninar Millan!!
* Kramelikram *
~~~~~~~`*'*´~~~~~~~
*

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!! Oj oj oj ,ja det är lika fint överallt hos dig!!!!
Tänk om man fått plats med en sån fin inbyggd dusch! Vad kul med dina före och efter bilder, önskar att man tänkt på att dokumentera på det sättet(Vi hade lite för brått)roligt att spara.
Kram från din Namne

Anna sa...

Åh vilket vackert badrum! Mycket snyggt och stilfullt!

Gillar verkligen det fina badrumsskåpet ni byggt av ett gammalt fönster - sååå vackert!

Kram
:)Anna

Elzie sa...

Så jättesnyggt badrum. Och vilket slit för att komma dit!!
Hoppas du har en bra torsdag.
Kram Elzie

Jema sa...

Vilket DRÖMBADRUM !!!
Mycket jobb ni har fått lägga ner, men vilket lyckat resultat :)

Mitt lilla badrum går knappt att fotografera alls, förvisso är det fint, men verkligen pyttelitet...

Kram, Jenny

<3

Bodil sa...

Marie! Det är såå kul att få se bilder före/efter. Beundrar er verkligen. Det är inget litet arbete ni lagt ner på huset. Desto roligare när det blir färdigt. Ni har verkligen lyckats skapa ett gediget och ombonat hem!
Kram och trevlig helg själv!

Kalkstenssommar sa...

Visst är det kul när man gjort allt själv!

Måste gratulera till ett väldigt vackert badrum.

MEN, vad är det för fel på karlarna? Varför måste kranarna vara praktiska. Skönhet går före allt tycker jag! (vi har en krandiskussion hemma just nu)

Kram L

HannaH i Det stora grå huset sa...

Inte dåligt Marie!
Ni har ett supernyggt badrum tycker jag. Gillar väggar och tak, likaså i duschen.... Snyggt jobbat... Inte kan ni väl vara "vanliga" hemmafixare du och maken? Det ser ju inte alls ut som någon klåpare varit där och fixat... (som det gör när denna hemmafixaren är i farten menar jag...)

Önskar dig en fin dag!
Kram Hanna

MiaMaria sa...

Himla fint!

Och tänk så mycket energi och tid man lagt ner på rummen i våra hus. Allt man gjort finns en tanke bakom ganska fantastiskt egentligen.
Och sen att det blir så fantastiskt ljuvligt är det ju bara att njuta av, när allt är klart....
Ha´det så himla gott!

Änglahem sa...

Fantastiskt fint blev det efter allt erat slit!!

Önskar dig också en skön helg!
Kram
Ulrika

MormorRuthsAnn sa...

Vilket jobb ni har lagt ner! Himla kul att få se före och efter, det ger en dimension om vad ni verkligen har gjort. Fantastiskt resultat!
Peter går väl och muttrar om att kranen i köket är svår...ja det är svårt att lära gamla hundar att sitta ;) Nu är vi i färd med att bestämma oss om vilken kran vi skall ha i badrummet...han är ganska så med på att det är viktigt med att den måste vara gammeldags...men han muttrar lite om det också...fniss.
Jag skall ha en sådan spegel du har i badrummet (House Doctors är det väl?) i vår hall över den där byrån jag aldrig hittar. Den är ju så himla fin!

Kramis
Ann

Bara Gry sa...

Kul att du visar för-och efter- bilder. Då får vi en inblick i hur mycket jobb ni lagt ner. Har själva hållit på med renoveringar av hus (ja, flera...) och har sällan tagit bilder innan. Dumt egentligen.

Badrummet är jättefint, och jag gillar när duschen får vara så stor som den ni byggt in. Det är praktiskt också om man har barn som ska med in och få tvåttat håret och sånt. Var glad för blandaren... i badrummet vi renoverade i gammal stil för 3-4 år sedan (hade tyckt det var jättefint i dag också....suck..)installerade vi tvågreppsblandare enligt gammal modell. Både till handfatet, takduschen och badkaret. Inget har jag ångrat mera, rent renoveringsmessigt. Bökigt och svårt för barna OCH gäster. Ibland är det smart att vara lite praktisk också!

Kul att få följa med i er renovering!

Kram Gry

sommar-rummet sa...

Hej Marie! Men vilket underbart vackert badrum ni har! Verkligen!!! Det är så fint med bara vitt... Vi har tyvärr en bård i vårat kakel, som går åt det terrakotta hållet. Skulle så gärna vilja ta bort den men vet inte om det går. Ha en bra dag! Kram från mig!

Roslagsdrömmar sa...

Vad fint det blev! House Doctor spegeln passar jätte bra och ditt badrumsskåp är så fint! Vill ha ett liknande men har inte hittat någon bra glasruta än.. De infällda spotsen i taket är en fin detalj!

Kram
Maria

"M" sa...

Månbordet blev jättefint vitt...och kinnekullekalksten ja...det kan vi prata om när vi ses...vill ha....

Lina sa...

Hej!
Spännande att se hur ni renoverat hemma! Blir jätte inspirerad av att kika på dina fina bilder!!!

Forgjengelige ting sa...

Så skjønt!! Vakkert, kvitt, rent, pent, nydelig!! Takk for at du tok oss med på en omvisning på det nye badet!!

Nostalgi och romantik sa...

Även här har ni ju gjort ett helt fantastiskt jobb!
Badrummet är ju så snyggt!
Kram
Marie

Fridhemspinglan sa...

Tack, Marie!

Vad kul att få en helhetsbild!
Det är snyggt med tidlöst, vitt kakel, och lugn färgskala.

Stenskivan är väldigt vacker.

jag håller med om kranen... Tänk att gubbarna kan envisas så! Jag försöker lyssna in vad han vill också, men... Det är faktiskt fint att blanda modernt och shabbymantiskt, tycker jag!

Spegeln, skåpet och pigtittaren mjukar upp det hela...

Är toastolen en gustavsberg?
Den var ju helt okej!

Kram och tack för titten! :)

Millas hem sa...

Ibland känner jag mig lite tramsig... hela tiden låter jag när jag skriver..åh..nämen..sååå vackert. Min man står ibland bakom mig när jag skriver och gör lite narr av min text (på ett busigt sätt) Men det är ju så att när jag ser alla fina bilder hemma hos olika bloggare, så är det så jag låter när jag sitter och tittar på alla bilderna. Vänj dig! För när jag tittar in hos dig, så vet jag att det är något fint...och visst var det nu också! Månbordet blev kanon, vitt! Och badrumsbilderna, ja allt är så himla fräscht, gillar den vita mosaiken i duschutrymmet! Ditt badrumsskåp har jag tittat på många gånger...svårt att se mig mätt på det!!
Ha en bra helg!

Liten Bod sa...

Fint det blev! Visst är det skönt med en neutral bas, som man kan ändra lite attiraljer till :) Jag har alltid tyckt om pigtittare, måste se om jag kan klämma in en någonstans... Svara på min läsarfråga om du hinner! Kram, Tina

My Lovely Things sa...

ja g gillar ju verkligen ert hus ..
tycker att ni har gjort ett kanon jobbmed renoveringen...verkligen sett möjligheterna..så genomtänkta lösningar..
ha det gott..
kram anna

J sa...

Åh vad jag längtar tills vi kommit så långt. Men man får verkligen inspiration och hopp av dina bilder! TACK

Guldkant På Livet sa...

Hallå där min bloggvän, vilket jobb ni har lagt ned!!! Imponerande! Och så himla fräscht och snyggt resultatet blev, i det badrummet skulle jag kunna tillbringa timmar.... Mari.

LantlivsAnette sa...

Ojj ojj det var en renovering det..vilket jobb ni har gjort alltså..när ni ser tillbaka på bilderna så måste ni ju känna er stolta...och sååå himla fint det har blivit..
Kram Anette

Designe sa...

Ojojoj, vilket jobb ni har lagt ned men fint blev det oxå! Gulligt med vit mosaik i duschen!..Jag tycker det var häftigt med den översta bilden med den brun/träfärgade pärlsponten och den glansiga bruna väggen ovanför..ser verkligen gammalt ut! Ditt badrumsskåp är verkligen fint! :) Kram

Tonje sa...

Så fint badet deres er blitt=)

Nydelige bilder av månebordet under her også...syns du har sekorert så vakkert=)

Sara sa...

Härliga bilder, det är ju kul när resultatet blir så bra :-) Jag gillar den vita skålen/fatet!

Under en vind sa...

Så kul att få se före och efter av ännu ett rum! Det ser verkligen fint och fräscht ut!
Visst kan man ha sina duster då man renoverar, bådas tycke och smak blir inte alltid detsamma....I vårt badrum hade vi enats om ett rakt bubbelbadkar och en glasvägg som kunde vikas in då man ska stå och duscha. Hittade en som var både snygg och diskret...Jag tillhör släktet som inte gärna badar, men helst står i duschen....Vi var överens ända tills den dan då det skulle beställas...sambon vann den striden, det blev ett halvsvängt hörnbadkar som används av de övriga i familjen! Själv får jag duscha i källaren.....Men jag vann då kommod och övrig inredning skulle väljas så det år man ta...fniss...
Hoppas att du haft en bra dag! ha en skön helg! Här väntar ännu en fotbollscup med sonen....

Kramis!

Anonym sa...

jag vet vilket jobb det innebär att renovera... Det är andra gången vi flyttar och renoverar - pust! men , staden rom byggdes inte på en dag :) förresten. ni har ett fantastiskt fint hus!

jenny

http://jennyk.blogg.se

minblogg-jag sa...

Vilket badrum, så fint. Värt allt slit efteråt när man kan njuta av det.
Kram Helena

latara sa...

Hej Marie!

När man ser de vackra och perfekta efter-bilderna är det svårt att tro att före-bilderna är tagna i samma hus! Skillnaden är enorm, ni har lagt ner ofattbart mycket arbete och resultatet är fullständigt lysande och så himla fint.

Skåpet på väggen är också en pärla som pryder sin plats där det sitter. Ert badrum är en dröm!

Kram!

Karin

latara sa...

Hej Marie!

När man ser de vackra och perfekta efter-bilderna är det svårt att tro att före-bilderna är tagna i samma hus! Skillnaden är enorm, ni har lagt ner ofattbart mycket arbete och resultatet är fullständigt lysande och så himla fint.

Skåpet på väggen är också en pärla som pryder sin plats där det sitter. Ert badrum är en dröm!

Kram!

Karin

Jennyshemochharmoni sa...

Badrummet är så otroligt fint! Ni har verkligen jobbat supermycket och ni är superduktiga!!!! :) Kul att du visar så mycket helbilder, vilken lycka!!! :) Ha en toppenbra helg! Stor KRAM

Annas Vita Hjärtan sa...

Jätte fin, vilket jobb.

kram Anna

Doften av vanilj sa...

Oj,oj,oj så snyggt det blev!!! Vilket fint badrumsskåp, helt underbart. Ja hela alltet är helt ljuvligt/Kramiz

Vita tankar sa...

Vilken skillnad! Precis så på pricken skulle jag vilja att min badrum såg ut! Underbart snyggt!

Kram Linda

Vita tankar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
I ett litet hus sa...

Vilket jobb!!! Men bra blev det!! Tack för titten, du visar alltid så mycket fint!

Sockersött sa...

Vad ni har slitit och vilket gott resultat. =) Hur lång tid tog det? Jättevackert.

Kramar Kia

Sockersött sa...

Vad ni har slitit och vilket gott resultat. =) Hur lång tid tog det? Jättevackert.

Kramar Kia

Sockersött sa...

Vad ni har slitit och vilket gott resultat. =) Hur lång tid tog det? Jättevackert.

Kramar Kia

Vit lantlig själ sa...

Vad snyggt. Jag blir lite avis nu känner jag.
Detta var ett av dom finaste badrummen jag sett på länge.
Ha en bra kväll.
KRAM

faster atta sa...

Som vanligt blir jag nästintill mållös när jag ser dina renoveringsbilder. Ni har lagt ner ett sånt otroligt arbete och resultatet är verkligen underbart!

Lilla Ugglebo sa...

God kväll god kväll!

Åå va kul att få följa med på en guidad tur på er övervåning.
Det är så kul när man nästan förstår hur planlösningen ser ut...

Ert badrum är sååå fint och det där skåpet skulle jag allt bra gärna vilja ha!

Ditt månbord här nere är också bara såååå fint!

Jag älskar också att gå och plocka om bland saker....
Ett rum kan kännas helr nytt bara av att man flyttar runt på småsaker.
Ha en härlig helg!
Kram Katarina

Jes/Vita villa vila sa...

Vad annat kan man säga?
Ljuvligt. Underbart. Urmysigt. Helt makalöst fint och vilket jobb ni har gjort!!! Underbara bilder ☺ Jättekul med före o efter!

Kram Jes ♥

Evelinas hus sa...

Vilket jobb ni har gjort! Kul att se så mycket bilder, badrummet är jättefint. Mosaiken ni har i duschen har vi i vårat badrum också : ).
Kram Caroline

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad roligt med före- och efterbilder. Jag älskar det!
Vilket fint badrum ni har! Snacka om att det blir skillnad när man totalrenoverar så där :)
Ha det bra.
Kram!

Rosengårdens Inredning sa...

Vilket jättefint badrum ni har gjort. Kul att se andra som gör "grova" renoveringar. Själv håller vi ju på med köket. Stilen i badrummet gillar jag. Vi har också vitt kakel på väggarna och vit pärlspont i taket. Ha de bra å jobba på. Kram //Malin

lottens vita och gröna sa...

hallojsan min allra bäste bloggvän! idag är jag såååååå efter med kollen...så jag få bli din 54a! wow, du och din man verkar vara värsta teamet...ursnyggt och charmigt man ser att du har ha din han med din stilsäkerhet! måså gott gumman, ha en underbar helg! hoppas på sol! kram lotten

Lilla Blanka sa...

Hej Marie! Åh det är så kul att se dina bilder på hur det såg ut före renovering och sedan efteråt...! Badrummet är såå fint, riktigt snyggt! Gillar de vackra detaljerna jättemycket!
Kram & ha en skön helg!!!
Mia

Ann-Catrin / finthemma sa...

Godkväll Marie!!
Tänk vad ni har kämpat...men slit lönar sig..ni har så vackert hemma.. tycker det rpder en sån oerhörd stillhet över badrummet.. får mig att tänka på hasseludden..er hem spelar verkligen i en högre division!!
Kram A-C

Frida sa...

Åh vilket underbart badrum, vitt och fint!
Kram Frida

HannaH i Det stora grå huset sa...

Én sådan liten tvålkopp som du har på pigtittaren har jag med såg jag nu!
Så måste jag ju säga att jag inte kallade dig o maken din för klåpare!!! Hoppas att du inte tog det så.. Tänkte på hur min väninna brukar beskriva renoveringen av hus hon kollar på- de ska köpa... Och det passar ju så bra in på mig... Oj, vad krångligt det blev... Erat badrum är ju en dröm, ni är SÅ duktiga!
Ha det gott!
Kram Hanna

Kol&Rosors sa...

Tack för ditt svar.
Vackert badrum!
Mycket arbete, men man gör det åt sig själv;)) & vad mycket man har lärt sig... och vilket väntande det är innan allt blir klart.
Snyggt med mosaiken i duschen.
Ha det så gott & trevlig helg!
L-Lott

Livet i Gläntan sa...

Hej! Vad fint badrum. Gillade golvet jättemycket. Kram jessica

Dorthe sa...

Underbar helg till dig Marie!

Kram
Dorthe....ditt badrum är såå fint!

Bara Gry sa...

TACK! Jag blir så glad för alla upplyftande kommentarer. Svävar snart, fniss.... Jag kan behöva lite stöd framöver om jag ska fortsätta, och jag tänker faktiskt göra det. Kom gärna med konstruktiv kritik, jag tål det och måste kunna ta det!

Ha en underbar helg!

kram Gry

SEASIDE LIVING sa...

Så kul det är med före- och efter-bilder! Ni har verkligen lagt ner otroligt mycket jobb i ert hus. Badrummet är sååååå fint. Jag är helt kär i era bänkskivor i kalksten. Drömmer om att en dag ha såna i vårt kök.

Ha en toppenskön helg!
Stor kram till dig!

Ljuva ro sa...

Halloj! Så underbart badrum ni har! Vilket jobb ni lagt ner, vet hur det är... vi har oxå gjort det! Nu blir jag sugen på att piffa till det lite i vårt badrum, det är helt nytt, men jag har inte fått till det med små fina detaljer än... Tack för inspirationen!

vitating sa...

Superfint badrum!! Vill oxå ha!!!
Jättefina bilder du visar. Tack så mycket för ditt besök hos mig!
kramar Viating

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men så fint badrum! Ja man nästan vill gråta då man ser före och efter bilderna =)...fy attan vilket jobb ni har gjort. Kanon snyggt!!!
Kram Anita

Anonym sa...

Jättefint och mysigt blev ert badrum. Det måste ha varit otroligt mycket jobb.
metrobloggen.se/piffaochpuffa
Kram Anette

Hannas form sa...

OJ...vad fiiiint badrum ni har...och vad ni har jobbat...helt otroligt vad fint det blev.Måste vara underbart att ha ett sånt fint badrum!

KRAM Vännen!

Hanna

johanna sa...

Hej
Tänk vilket slit...men det är absolut värt det...ert badrum är ju såå fint.
Ha en riktigt mysig helg.
Kraaam

sommar-rummet sa...

Hej Marie! Men va lustigt...Vi hade gjort inlägg om toalett idag både du o jag jag. Jag hade lagt in mitt 07:47 och du ditt 07:49. Väldigt märkligt... Kram

Mamma Millan sa...

hihi,,,japp visst är den!!!
Kompis med ena butiksinnehavaren,,,våra döttrar vart bästisar sen de kunde gå!!
Så där blir många härliga besök...spec om jularna!!

Kanske vi synes,i vår lilla stad nån da!!!

Ha en trevlig helg!!
~~*Kram Milan*~~

Nygammalt sa...

Ååååh...ert hem är verkligen vackert! Ibland får man kompromissa...men det blev himla fint ändå.

Fina inlägg du har gjort nedanför.

Hoppas ni får en frisk och mysig helg!
Kram.

Design by E sa...

åh de blev helt otroligt fint!!
mvh E

Ritha sa...

Oj så fint! Är kaklet italienskt?? Tror vi har samma fast i köket... Men kan man ha det på golv oxå?? =)
Vårt badrum står på tur... Suck. Vill ha det klart NU!! Men jag måste va nöjd. Köket är ju urblåst och renoverat så nu är det klart.