söndag 16 mars 2008

Fynd!

Igår var vi på loppis i en utav grannkommunerna, kan ju inte påstå att jag hittade många saker, men några blev det.
j
Jag köpte spets och det två vita faten, summa 16 kronor. Bokstaven M är inhandlad på Lustfyllt för några veckor sedan, jag älskar allt med bokstäver!
k

När vi kom hem till våran lilla stad gick vi in till den lilla antikbutiken, där gjorde jag dagens bästa fynd. Hittade äntligen gamla trådrullar, 5 kr styck! Tänk att något så litet kan få en att vara superlycklig hela dagen, hihi.
j
Fyndade även blommor, 10 ljuvliga rosor för 20 kr.
h
Nu ska jag snart skutta ner i källaren och måla den färdigsnickrade hyllan, gissa vilken färg den ska få, hihi. Ha en härlig söndag! Kram Marie

79 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhh du..det var riktigt fina fynd det där !
Och så vackert du visar oss dom..man bara njuter av dina vackra bilder..
Det ska bli så kul att få se den där hyllan sen..den blir väl vit..hii..hii..
Kram Anette

rost&rosor sa...

Åh, Vilka fina trådrullar du hittat verkliga fynd förstår att du är glad.Kram Katta

Bella sa...

Trådrullarna var verkligen något extra... skall hålla utkik efter sådana i framtiden. Syrran är skräddare och skulle uppskatta dem mycket.
Väntar att få se den "vita" hyllan?!
Kram,
Bella

Sara sa...

Urgulliga trådrullar och jättefina spetsar, man kan göra fynd ibland!
Sara

HannaH i Det stora grå huset sa...

Hihi, jag skaffade mig också trådrullar igår som jag lade ut på bloggen! Visst är det fint.... Älskar sådana!

Ha en fin söndag!
Kram Hanna

HannaH i Det stora grå huset sa...

Hihi, jag skaffade mig också trådrullar igår som jag lade ut på bloggen! Visst är det fint.... Älskar sådana!

Ha en fin söndag!
Kram Hanna

MiaMaria sa...

Låter som en trevlig sönd bland vit färg och en härlig pensel...
Det blir samma här.

Och spets kan man aldrig få för mycket av .....och att du gjorde så fyndigt med dem... skulle jag också behöva göra bland alla spetsar man har.......

HA´det så gott!
Miamaria

Under en vind sa...

Vilka fina fynd du gjrde!!! Jag har nya trådrullar som jag beställt från nån nätbutik, men de slår ju inte att ha riktigt gamla!

Ska bli spännande att se det målade projektet sen! Just nu bär sambon upp tapetserarbordet till dotterns rum, idag ska den äntligen upp! DEn börjar bli som en följetong....hi hi....

Ha en skön söndag! Kram!

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!
Åh vad fina trådrullar och med spetsen på sådär ser det ju underbart ut...! 5 kr också..helt otroligt!
Åh jag älskar också bokstäver och den där vita är ju såå fin...jag visste inte att det fanns vitmålade..den är jättefin!
Tack för ditt mail! Jag skall anmäla mig snarast! Det låter som de har planerat ihop nåt riktigt kul!
Kram & ha en jättefin söndag, hoppas vädret skärper till sig hos er också :)
Mia

ulrika_m sa...

Alltså, allt du visar upp på bloggen är helt fantastiskt. Det är som en smygtitt från mitt eget drömhem. Jag får så mycket idéer, och eftersom vi letar nytt hus så kanske jag får förverkliga en del så småningom! Tack för att du delar med dig! Kramen.

Jema sa...

Vilka fina fynd & dessutom vackra bilder!

Kram, Jenny

<3

Ellinor sa...

Å, det där var verkligen fina fynd!
Fin blogg har du!!!

Kram Ellinor

Hulda sa...

Så fine ting du fant! Det er jo bare herlig å finne ting man har lett etter, selvom de er små. Har en slik snelle i tre jeg også, de er så dekorative. Min ligger i en kasse til pynt med fint bånd på. :) Nyydelige roser, og så billige, da!

Kannor och karaffer sa...

Grattis till dina fynd - gillar också spets och de gamla trådrullarna till gör ju att det så mycket bättre...... håller med dig ibland är det de små tingen som gör de stora underverken...

Ha det gott!
/Ann

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Ha en bra dag du med kram Maria

My Lovely Things sa...

så fina spetsar..de var som klippt och skuren för trådrullarna..
faten är så fina med..

vilket fyndpris med rosorna..
passar påatt bloggalite på jobbet..har lite rast nu..
kram anna

Kristin sa...

Hej Marie, vilken tur du har haft som har gjort så många fina fynd. Trådrullarna var söta, särskilt när du rullat upp spets på dem! Och rosor är ju aldrig fel!

JÄTTEFIN BOKSTAV!!!! Får ta mig till Lustfyllt någon gång (när plånboken är välfylld), har aldrig varit där men förstår att det nog är bra att ha med sig rejält med pengar dit eftersom de verkar ha så jättefina saker!

Ha en skön söndag!
kram från Kristin

Stämningsfullt sa...

Hej!
Superfina fynd du gjorde! Härligt när man dessutom knappt behöver betala något :)
Hadet bra idag. Ska bli kul att få se hyllan se!
Kram!

Lin & Lavendel sa...

Vilka fynd! Jättefin spets och så fina gamla trådrullar!
Bokstaven är också himla fin!

Jag har utmanat dig på min blogg...om du vill!

Ha en fin söndag!
Kram

Doften av vanilj sa...

Åh det är så fint med dessa bokstäver! Vilka fynd du gjort, ja ibland är det de små sakerna som förgyller ens vardag/ Kram

Guldkant På Livet sa...

Så fint och dekorativt det var med spetsrularna, vilket fynd! Och så vackert med de rosa rosorna!! JärnM:et var jättesnyggt tillsammans med blommorna! Vackert, ha en skön söndag! Mari.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Bara att gratulera! Jättefina fynd! Jag är oxå på jakt efter gamla trådrullar att rulla upp mina spetsar på. M:et jättefint och rosorna likaså :D Ha en skön dag i källaren med pensel och vitfärg!!
Kram
nina

Lisas torp sa...

Ljuvliga bilder du visar, även om fynden inte var många, du kan i alla fall förvalta dem väl!

Riktig vårkänsla får man också när man scrollar neråt sidan! Å så vackra arrangemang du gör!!

Lisa

sommar-rummet sa...

Söta fynd du gjort! Ha en bra vecka! KRAMAR från mig

Kol&Rosors sa...

Vilka härliga fynd du gjort!
Trådrullarna är så vackra med spetsen...
Du har så inspirerande bilder!

Ha en fortsatt trevlig söndag
L-Lott

lottens vita och gröna sa...

halloj marie, skuttar du runt fprtfarande, hihi! vika fynd, rullarna ....oh 5 kr, suck! du fasen till ett så underbart ljus, dina bilder är bäst, jag älskar dem! här lyser solen idag nu ska jag ut en sväng i trädgården, måste böra sär inna allt går överstyr, förra smmaren var jag gravid och tommy var upptagen med renovering så trädgrden fick inte alltför mycket kärlek, men iår stark so fasen och mammaledig, sånuså!varkram till dig vännen! lotten

"M" sa...

Aj då...hann du före...hmmm var har du varit tro....jätefina...

hemtrevnad marie sa...

Vilka fynd!!! Häromkring finns inte en loppis öppen alls!!!
Det är för sorgligt..... när jag hade min affär, hade jag öppet året runt! Nu hittade jag en, 5 mil bort förra veckan,var där på en fredag och de hade bara öppet på onsdagar!!! EN dag i veckan!!!
Var glada ni som kan gå på loppisar när som helst ,bra priser har ni också,häromkring är det dyrt!
Fina rosor också!!
Kramar Marie

Ann-Catrin / finthemma sa...

Fantastiska fynd du visar.. tänk vad härligt det är att göra det!!
Och dina söta trådrullar är ju helt bedårande.. inte blir dom sämre när du fotar så vackett oxå.
ha en fortsat skön söndag!!
Kramar A-C

Cattis sa...

Va fina saker du hittade...trådrullarna var ju mysiga!!

Undrar om jag får ha din blogg på min nystartade blogg?? Gillar din blogg skarpt!!

Kram

Randi sa...

Så många underbara fynd du gjort! Trådrullarna blir jag mäkta imponerade av. Tänk att man kan hitta såna!
Kram Randi

Nicolinas boning sa...

Vilken vacker bild den första är...ja, dom andra går inte av för hackor dom heller...
Snacka om att göra riktiga fynd!
Kramar/Birgitta

SKATAN sa...

Halloj! Härliga fynd du har gjort :) Vackra bilder därtill!

Sitter i källaren och slickar mina sår efter fredagens omgång. Nu är jag äntligen färdig!! Fy fabian vad jag är glad ;-)

ÖNskar dig en riktigt skön söndagkväll!

Kram.

les fifoles sa...

Oh the spools are so nice! You're a lucky girl! Have a nice evening! Anne.

Lilla Trollbacken sa...

Men så fina fynd du gjort och vilken härlig ros! underbart!
Kram
Gabrielle

Evelinas hus sa...

Vilka finfina fynd. Dom där trådrullarna hade jag också varit överlycklig för :).
Kram Caroline

Vit lantlig själ sa...

Oj vilka fynd. Trådrullarna med spets är ju jättefina. Bara 5 kr....tänk....vad billigt för nått så vackert.
Du visar så fina bilder på din blogg.
KRAM

Lilian sa...

Verkligen jätte bra fynd. Jag letar också efter de gamla trådrullarna, var på antikmässa idag men hittade inget..
Ha det så trevligt
Kram Lilian

Sockersött sa...

ååhh...vilka fynd. Spetsen är underbar och trådrullarna är så söta.

Lycka till med måladet av den underbara färgen vit =)=)

Kramar Kia

SEASIDE LIVING sa...

Vilka fina saker du fyndat! Rosorna var otroligt vackra! Bara 20 kr??? Helt otroligt... :) Jag hoppas på lite loppisbesök i helgen, samt ett besök på en byggnadsvårdsbutik som ligger här i närheten!

Ha en toppenbra vecka du också vännen!

Kramar Jenny

stina sa...

Vilka fina träspolar!!! Vackra spetsar har du fyndat också....känns som en evighet sen jag fyndade på någon loppis ....svår abstinens! Kram Stina

milly Garden sa...

Oh vilken bra ide att rulla upp dom fina spetsarna på gammla trådrullar av trä. Både snyggt och praktiskt.

Trevlig Kväll
Marina

Majas mammelucker sa...

Hej Marie!
Vilka härliga fynd du gjort..
gillar dina trådrullar skarpt..det blev såå vackert med lite spets till.Jaa tänk att man kan bli så lycklig för så lite..men det är ju bra..har varit och fyndat lite jag med..Ha en skön kväll!! Kram Maria

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Sådanna trådrullar har jag också varit ute efter...dom är ju så fina, och med den underbara spetsen till...helt underbart!

Vad roligt att få se din hylla sen...få se vad det grön den skulle bli ;)
Kram Anita

latara sa...

Vilka bilder du tar, Marie..! *gillar*

De där trådrullarna måste ha legat och väntat på just dig, för de passar så väl in i ditt hem, med den vackra spetsen.

Lådan som du visade i förra inlägget förvandlades helt och blev VACKER! Vad söt du var - och är! :-)

Ha en bra ny vecka!

Kram, Karin

Ängladröm sa...

Håller med om att små saker kan verkligen göra en överlycklig, det var riktigt fina trådrullar du hittat. Kram Catharina

Ida sa...

Jag önskar att jag också kunde hitta sådana där trådrullar de är suuuper fina! Ha en trevlig vecka! Mvh Ida

Kalkstenssommar sa...

Så fina saker.

De där trådrullarna är helt underbara.

Själv skall jag till Gotland i påsk o botanisera i vår gamla lada. Brukar alltid hitta grejer där.

Kram o hoppas du får en härlig vecka

L

Evas Paradis i vitt sa...

Trådrullarna var ju bara såå fina ... helt rätt i stilen!
Ha en bra vecka
/Eva

Änglahem sa...

Hej Marie,

Vilka fina spetsar du hittade! och på vilket fint sätt du visade upp dom för oss! "Min" antikfarbror har massor av sådana trådrullar, har tittat på dom många gånger men har hitills inte kommit hem med några. Vet inte riktigt vad jag skulle hitta på med dom.
Vilka fina rosor!!! och vilket pangpris, verkligen ett fynd i mina ögon!!
Hörde av Mia, Lilla Blanka att du anmält dig till bloggträffen. Har också gjort det, hoppas att vi träffas där då!

Ha en fin start på nya veckan!!
Kramar
Ulrika

MormorRuthsAnn sa...

Marie, vilka vackra bilder!! Måste säga att din trappa med våriga krukor såg jätteinspirerande ut!! Fick lite planteringslust...helt och hållet din förtjänst! Skall ta mig ner till vår lokala blomsteraffär och inhandla lite vårblommor...
Vilken underbar liten låda med minnen....jättefin och vilken skillnad!!!
M:et är vackert så man nästan får ont i hjärtat ju...Lustfyllt ja, hann liksom inte med sist när jag hade vägarna mot det hållet, tar det i nästa sväng.
Vad underbart med spetsen mot trådrullarna...härlig kontrast.

Stor kram M
A :)

ColonialEast sa...

Åh vad mycket fint du har i din blogg! Den där vita minneslådan är helt underbar.

elin1976 sa...

Så mye flott. Dette er slike saker jeg ALDIR finner på loppis. Jeg leter og leter men slik dukker aldri opp. Ønsker deg en fin påske. Klem :O)

Moderncountry sa...

God Morgen Marie,

Takk så mye for besøk og hilsner! Det er alltid så koselig å få besøk av deg og dine kommentarer gjør meg alltid så glad :)

Men du, for noen vakre funn!! De trådsnellene i tre med spets synes jeg var underbara. Jeg har vel aldri sett noen slike gamle i ekte tre. Heldige deg, og klart du er superlykkelig! :)))
Og heldige deg som også fant den fine bokstaven. Jeg sa til Mia i "lilla blanka" her for en stund siden at det var på tide å komme til Sverige en tur for å få handlet inn slike vakre dekorasjoner. Lustfyllt er en stor favoritt! Keramikken er jo bare den vakreste av alt jeg har sett.

Takk for hyggelig besøk og ha en herlig start på uken!
God klem fra Aina

Lina sa...

Åh vilka fina saker! Trådrullar är jag också på jakt efter.... Skall du med på bloggträffen??

Dubbelörnen sa...

Din låda som du målade i vitt blev kanonfin! Sonen har kvar denna låda fr det han var liten. Kanske jag skulle norpa den o förvandla den med lite färg ;)

Kramar

Jes/Vita villa vila sa...

Å vilka härliga fynd! Gamla spetsar & brodyr är ju helt underbart ♥
Jättesöta trådrullar också! Jag förstår att du är superlycklig ☺

Kram Jes

HannaH i Det stora grå huset sa...

Hej igen Marie!

Tusen tack! Vad roligt!!! Tänk att man målar upp en bild framför sig, och alltid har man fel! Du skulle ju ha varit mycket ljusare och så skulle du inte ha sett så ung ut! (I bilden jag målade upp alltså) :-) Tycker du är jättesöt!

Vilken chock jag fick när jag klev upp idag. SNÖ!!!! I massor känns det som. Fy bubblan. Skulle ut och fota det som växt i trädgården idag, men tji fick jag. Usch. Så här blir det varje år. Inga fler cykelturer nu... :-)

Hoppas att ni har mer vår där ni är!
Kram Hanna

Inredningsfanatiker sa...

God mogon! Wow, vilka vackra och billiga rosor, så vårigt!Här vräker snön också ner så nu känns det för mig (ego..ler) extra skönt att nu ge sig iväg till varmare land! Ha det gott! Är strax tillbax!
Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

johanna sa...

Hej
men Marie vad fina rullarna var...då hade jag oxå skuttat om jag hittat sådana...jättefint!!!
Kraam

spetsar och änglar sa...

Vackra bilder!!!!!!!!!!
Trådrullarna är ju sååååå fina.Skulle också vilja ha.

Ha det gott
Kram Heléne

Nostalgi och romantik sa...

Jag har inte varit här på några dagar, och så mycket jag missat då!
Vilka underbar trådrullar! Det var väl ett härligt fynd! Och den fina lådan som du målat, med en bild på dej på är ju alldeles alldeles underbar!
Kram
marie

Änglar och lavendel sa...

Men du, vilka fynd då! Sånna gammla trådrullar är ju bara föööör fiiiina.

Vilken förvandling på lådan oxå. Den blev hur fin som helst! Helt underbar.

Kram Biggan

Lilla Ugglebo sa...

Åååå..vilka fynd!!
Jag har beställt sånna där rullar.....nu väntar jag ju ännu mer ivrigt på dem.....såååå fint det blir!

Tack för tipset.....jag köpte sånt där lim för länge sedan....har inte använt det ännu....få nog ta och se efter om det funkar än.....
Har tänkt mig att jag ska ha en riktig pyssel helg.....äntligen!
Kram Katarina

Nina på Kyrktorpet sa...

Bara spetsen är ju ett fynd i sig! Älskar rullarna den är upträdd på.... Tänk så fint, och vilket bra pris sen! säger som jag alltid gör, måste ta mig tid att åka på loppis någongång, det blir baba inte av...ti-hi... Eller är jag rädd för att köpa med mig hela stället hem kanske?

C De-sign sa...

Vilka fina fynd du gjorde, trådrullarna är ju underbara!!! Jag förstår att du är lycklig! Dessutom ljuvlig färg på rosorna!!!! Nu önskar jag dig en bra början på veckan!
Kram fr C

Goa sa...

Du ska veta Marie att jag rodnar lätt, när du ger mig komplimanger!
Anledning..."ditt vackra hem"...som jag bara skulle kunna flytta in i..:)
Tack...du rara!

Vilken liten sötnos i ditt förra inlägg...lådan blev så fin!
Och så kul med bilden din mamma målat av dig....mmm, det är underbart med minnen.
Allt det andra...
ja, du vet vad jag tycker...*ler*
Önskar dig massor av magiskt måndagsmys..:)
Kraaaam...

White Season sa...

Så vackra de små spetsrullarna var, underbart att bara ha framme så... Och inte tal om lådan, du är så himla pysslig och duktig, otroligt fin! Kram på dig, Malin

Linneagården sa...

Hej Marie!
Du har öga för att hitta "rätt" saker på loppis. Lådan nedan blev ju helt underbar. Jag är jättedålig på att se hur man kan göra om tex en ful färgsprakande låda till nåt fint....måste börja tänka om!!
Vad fint att rulla upp spetsarna på trådrullar så att dom syns.
Dina bilder är alltid så fina att kika på.

Hoppas du får en trevlig kväll.
Ha det gott /madelene

latara sa...

Hej Marie!

Det är ett smärre under att du hinner lämna kommentarer över huvudtaget, men det gör du och du gör MIG så glad! Du är genomgo´, jag hoppas att du vet hur mycket inspiration och breda leenden du väcker till liv!

Stor kram!

Karin

linnea-maria sa...

Hejsan
Spetsar kan man aldrig ha för lite av :) å trådrullarna var ju riktiga kap! Jag upptäckte att jag inte har varit in här på ett tag. Jisses vilka vackra bilder du visar, så fina snödropps-stilleben! Ha en riktigt härlig vecka kramar /linnea-maria

Vanilladreams and humblebees sa...

Vilka fina trådrullar! Såna skulle man ha att vira spetsarna runt... kom på att jag måste införskffa spetsar också. Börjar tyna i lagret hemma...

Hoppas målningen gick bra! Jag gissar på någon nyans av vitt... hihihi

Kramar från Jenny!
---<-@

Designe sa...

Så fint det blev med spetsen på de gamla rullarna och så vackra rosa rosor därtill! :) Kram

me and alice sa...

Åh, vilka fina fynd! Rosorna var billiga och såå fina!
Vilken fin ide hur du målat det lilla skrinet nedan...
kram susanne

Annalunda sa...

Så vackert...och vilka fynd...trådrullarna var ju hur fina som helst...inte minst med spetsen... Ljuvliga rosor...förstås!! :)

Kram Annie

Viveka på Humlebacken sa...

Jättesöta trådrullar, och så finurligt att linda spets på dem! Jättesmart.

Jenny sa...

Underbara blommor och ditt skrin i föregående inlägg är ju bara så sött!
kram
Jenny

Lina sa...

JAg har anmält mig! Skall bli himla roligt att träffas!! Ha en bra tisdag!

faire un songe sa...

Good evening
I enjoy your pictures , I don't understand all you words because I'm dutch.
Also I started a blog of my own, and I would love to link to your blog if that is okay with you! So please visit me and let me know what you think Greetings Hetty from Holland