lördag 1 mars 2008

Gardiner

Jag berättade ju för några dagar sedan att jag hade fyndat så vackra överlakan på loppis. Nu har de blivit gardiner i barnens rum med hjälp av min gulliga mamma.
j
Jag hittade två överlakan, men vi delade på dem så det blev fyra längder istället. Här ser ni dem på plats i Elsas rum.
h

Mamma har broderar dit barnens begynnelsebokstav på varje gardinlängd. Här är det E som i Elsa.
h
Och så här blev det i Veras rum.
j
V som i Vera.
k
Man måste ju säga att gardinerna blev billiga, 10 kr längden! Jag är jättenöjd med mitt fynd!
h
Ha en fortsatt mysig helg! Kramar Marie

70 kommentarer:

Guldkant På Livet sa...

Hoppsan, jag blev visst först idag! Vilka otroligt vackra gardiner din mamma har sytt, vilket fint mönster, de blev verkligen bra, vilket ljuvligt rum Elsa & Vera fick och jag ser han, han i fönstret: ) Ha en mysig helg! Mari.

Lillafruluva sa...

Åh vad fina de blev! Och så vackra bokstäver hon broderat! Jag gjorde ett Elsa-inlägg igår ;-)
Ha en toppenhelg!

sommar-rummet sa...

Hej igen! Men vilka vackra gardiner och vilken mamma sen! Har just lagt i mina lakan som jag berätta om en dag förut. Hej då o ha en bra helg. Kram

Lilla Blanka sa...

Gardinerna blev ljuvliga..! Åh vad fint att din mamma kunde brodera dit tjejernas första bokstav också..såå fint!
Mina lakan ligger här och väntar på att sys gardein av, men jag har inte hunnit ta i ut med det ännu..Kanske skall be min mamma göra det..hon är också en mästare på att sy.
Ha en jättehärlig dag Marie!
Kram
Mia

Jema sa...

Ja, de ska du verkligen vara nöjd med, SÅ fina !!!

Kram, Jenny

<3

Nettan sa...

Åh, dom blev ju helt ljuvliga,kul att överlakanen kom till användning igen & så vart det ju så billigt med..=0)
Fint m. namnbrodyren oxå..
Ha en Trevlig Lördag..
Kram Nettan

Bodil sa...

Helt underbara gardiner. Kul idé med barnens initialer.
Ha en skön helg!
Kram från Bodil

Sara sa...

Oh vad fina gardiner, kanske ska be min mamma att hjälpa mig sy lite gardiner, själv är jag inget bra på det.

Magny sa...

Hallo Marie! Du har en nydelig blogg! jeg kunne flyttet like inn i ditt hjem...
I mitt sommerhus har også jeg kjøpt brukte overtrekkslaken og laget det til gardiner på våra tre soverom, det er så lekkert. Har ingen bilder å vise, jeg er nemlig helt ny blogger, og finner den vakreset verden her inne....
Kram från Magny

Gammelgård sa...

Härligt!
Det är så bra med gamla lakan, man kan använda dem till så mycket!
Jag har också några liggandes som väntar på att bli gardiner..
Ha en bra helg!

atmosphere sa...

supercharmigt! Manga solig halsningar,
Kram,
Ingrid

Änglahem sa...

Kan man verkligen kalla fynd!!
Väldigt fint blev det med, gulligt med begynnelsebokstaven på flickornas namn!!

Ha en härlig lördag!
Kram
Ulrika

My Lovely Things sa...

åh vad fina de blev..verkligen ett bra pris får jag säga...

här är överlakanen dyra..60 kr stycket...

ha en fin helg..
kram anna

Stämningsfullt sa...

Åh så underbart fina!! Och vilket pris sen!! Jätte, jätte fint verkligen!

lottens vita och gröna sa...

hej gumman!är ni friska nu? vera och elsa, vilka underbara namn, mmmmmm mina heter kalle ebba och gustav, hade jag fått en tjej nu så hade det blivit en vera, så fint! vilka gardner och vilken mommo som kan brodera så! jag har varit på loppis idag och hittat ett litet vitrinskåp, jag ryser, nu ska det målas! kram lotten

Under en vind sa...

Hej vännen!!!

Sååå fina de blev!!! Hoppas att tjejerna uppskattar dem också och tycker att det blir fint! Min tös gillar då man fixar på hennes rum!

Hoppas att du har en skön helg! Här var det VÅR igår, men idag är det regnigt, grått och blåsigt!

Ha en mysig lördagskväll, kramis!

Under en vind sa...

...förresten, så fina era fönster är med spröjsen högst upp...Kram igen!

Kannor och karaffer sa...

Älskar gamla lakan och vad kul att barnen får sin egen initial på.

Vad fint ni har fått det - gillar dina alla arrangemang.

Du har en superläcker tavla i hörnet i stora rummet bestående av bara text - har du gjort den själv eller går den att köpa någonstans? Glad om du har tid att svara - den är jättefin.....vill också ha ;-)

Ha det gott!
/Ann

"M" sa...

Oj så fint det blev...å billigt...så nöjd du måste vara...bra tips...synd att jag inte har så stora fina fönster som ni har...hela fönstren försvinner om jag har sidgardiner....men superbra till så stora fönster....kram

migoalice sa...

Det var verkligen vackra lakan du fyndat och bokstäverna din snälla mamma broderat dit blev ju liksom pricken över i:et :-).

Hoppas att du får en skön helg.
Kram Melinda

Forgjengelige ting sa...

Veldig vakre gardiner! Såå heldig du var på den loppisen!!
Ha en fin søndag!

Hulda sa...

Så vakre gardiner din mor har sydd! Hadde faktisk akkurat samme ideen til vårt soverom, tenkte også å ha slik monogram brodert på. Men, er ikke kommet så langt enda. :)

Designe sa...

Vilka superfina överlakan!..blev så vackra som gardiner och monogrammen blev pricken över i:et! Så fina rum de har, tjejerna! Ha en fin helg! Kram :)

Karin Krut sa...

Gardinerna är verkligen vackra! Din Mammas broderi blev pricken över i:et :)
Ha en skön lördag
Kram Karin

Ann-Catrin / finthemma sa...

oj oj så vackra så vackra..sagolika.. ohh jag vet inte vad jag ska säga... så himla fina.
kramar a-c

Maria / Frøken Fryd sa...

Hvor er det flot !
Og helt unikt.

I er dygtige, du og din mor.

Klem Maria

Fridhemspinglan sa...

Oj oj oj...
Kanonfint!
Och SÅ gulligt rum de har!
Charmigt med broderade initialer.
Jag ska visa min mamma...

:)

Karin sa...

Vilka fina barnrum, och gardinerna blev verkligen söta. Tänk att kunna brodera så fina monogram som din mamma gjort. Det vill jag verkligen lära mig, men jag undrar när jag ska få tid att sitta med det!

Jag minns även hur vi höll på i vårt hus när jag såg ditt förra inlägg. Det är väldigt skönt när man kommit en bit i huset måste jag säga. Det är lättare när det bara är lite målning etc.

Nu har det i alla fall blivit väldigt fint hemma hos er!

må så gott!
karin

minblogg-jag sa...

Ja det är inte varje dag man får ett par gardiner för tio spänn, å så snygga sen.Ha det gott kram kram

Camilla sa...

Hej Marie!
Ja, vad ska man säga... Jättefint som vanligt! Vilken fantastisk mamma du har! Hoppas att ni är friska allihop nu.
Ha en fortsatt bra helg!

Kram Camilla

Vita tankar sa...

Såååå vackra gardiner!!! De är ju helt underbara! Gulligt barnrum också!

Kram Linda

Spets och snor sa...

Men så fina gardiner din mamma gjort! Passar perfekt. Vilken skillnad i erat vardagsrum nedan å. Du har verkligen talang tjejen. Dessutom lämnar du alltid så mysiga kommentarer. kram Helena

stina sa...

Men wow vad fint det blev!!! Nu måste jag ut på lakansjakt! Kram Stina

Lille Maison sa...

Å så fint det ble, virkelig lekre gardiner! Så flink mamma du har, nydelig med barnas bokstav brodert på... :) Ha en fortsatt trivelig helg! Synnøve :)

Dubbelörnen sa...

Vilka underbart vackra gardiner!! Tänk vilket arbete man lagt ner på överlakan o tack o lov för en händig mamma *skrattar*.

En riktig 10 poängare blev det!!

Kramar

C De-sign sa...

Så fina gardinerna blev!!!! Så fint med spetsarna som släpper igenom dagsljuset! Kronan på verket är ju din mammas broderade monogram!!!! Såååå vackert!
Önskar dig en fin söndag!
Kram fr C

Galleri M&B sa...

Instämmer med alla andra...:O) Verkligt fina gardiner. Tack för inspirationen!
/Mia

Anna sa...

Det blev verkligen underbart vackert!

Ha en härlig söndag!

Kram
:)Anna

Nilla sa...

Jättefint!

Jennyshemochharmoni sa...

Det blev verkligen superfina! Vilka lycka att fynda så bra :) Ha en härlig söndag! KRAM

Bara Gry sa...

Det är jättefint med gardinlängderna du har fixat. Eller kanske jag ska säga din mamma har fixat? hi,hi... Hon kan verkligen brodera, den damen! Så snyggt alltså med gamla lakan, och smart att använda om längder också, inte bara rullgardiner- som jag förmodligen skulle gjort....

Hoppas du haft en trevlig helg och att söndagskvällen blir fin!

Kram Gry

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men så fint det blev! Så finurligt att göra längder av lakanen. Spetsen och de broderade monogrammen var helt underbara. Vad roligt för flickorna att få så fina gardiner som både mamma och mormor har pysslat med!
Kram Anita

HannaH i Det stora grå huset sa...

De gardinerna är ju verkligen helt underbara Marie!
Så fint med bokstäverna broderade på dem. Vilken snäll mamma du har. Och duktig!

Hoppas din helg varit bra ,och önskar dig en fin kommande vecka!

Jättekramar Hanna

Veronica sa...

De blev jättevackra! Och genuina! Vad roligt att det blev så bra! Ha det gott! Kram Veronica.

Sara sa...

Åh så bedårande fint! min dotter heter också Elsa, hon är snart nio månader. Hittade hit från Vita villa vila. Superfin blogg! // Sara

Doften av vanilj sa...

Men vad fint det blev! Vilka vackra spetsar! Broderiet blev som pricken över i./Kram

Kol&Rosors sa...

Mycket vackra gardiner till dina flickor. Vilka skatter man kan hitta på loppis. Själv har jag använt lakan & handdukar till inredningdetaljer,t.ex stolöverdrag,kuddar,lampskärmar...
Välkommen att kika in hos mej.
Ha det så gott!
L-Lott

P.s. kan jag skiva i dej på min blogglista? /ds

White Season sa...

Så fint det blev, enkelt men ändå väldigt ombonat! Jag ska ringa mormor och be henne ta fram lite gamla lakarn, så får hon hjälpa mig att göra så här fint :-) Kram o jag såg här nere, inlägget som jag missat....shit vilken skillnad och så himla fint du har det, helt otroligt! Kram Malin

Dorthe sa...

Vilka underbara gardiner...och vilken duktig och underbar mamma du har! Önskar dig en bra vecka Marie!

Kramar
Dorthe

Sockersött sa...

Vilka lakan, de är jättevackra. Kan de som har ägt dem förut verkligen att sovit på dessa underbara skapelser.Det blev så fint med bokstäverna på, vilken snäll mamma du har.

Kramar Kia

Liten Bod sa...

Jättefina gardiner! Och så billiga:) Har kollat lite på Tradera, men är lite osäker på hur högt jag ska behöva gå för ett lakan egentligen... Väntar kanske till sommaren och loppistider. Kram, Tina

birgi sa...

Ojoj, bvad fint det blev. Att din mamma är superduktig visste jag ju sen förut!
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Oj herregud vad kommentarer du får kvinna :) fick nästan kramp i fingret nrä jag scrollade ned...hihi!! vad underbart fina gardinerna är....vad duktig din mamma är som kan brodera så fint. Stor kram Lisa

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Oj herregud vad kommentarer du får kvinna :) fick nästan kramp i fingret nrä jag scrollade ned...hihi!! vad underbart fina gardinerna är....vad duktig din mamma är som kan brodera så fint. Stor kram Lisa

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Oj herregud vad kommentarer du får kvinna :) fick nästan kramp i fingret nrä jag scrollade ned...hihi!! vad underbart fina gardinerna är....vad duktig din mamma är som kan brodera så fint. Stor kram Lisa

Inredningsgalen sa...

Som alla andra förre mig så måste jag säga superfint!! Såg även inlägge om vardagsrummet, gud villken skillnad. Syns att du vet vad du sysslar med!

linnea-maria sa...

Så otroligt fint det blev! Jag hoppas på att göra samma fynd själv någon dag. /linnea-maria

latara sa...

Att få se de där gardinerna har jag väntat på och de är UNDERBARA! Så klart! De finns ju i DITT hem! :-)

Kram!

Karin

Jes/Vita villa vila sa...

Å Marie, vilka ljuvliga gardiner och vilka härliga bilder från barnens rum! Så himla mysigt. Är ju själv helt inne på vackra lakan lite överallt just nu hi hi - och det här var verkligen superfint!

Stor kram Jes ♥

vitating sa...

Åhhh så kul att hitta hit, måste länka dig! Ljuvligt hus, vackra bilder du visar. Super fint!!!!!!!!!
Tack för besöket, återkommer!

Vitating

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Men vad fint, jätte gulligt med monogrammen din mamma broderat, vad gullig hon är. Spetsen i lakanden är ljuvlig. Så fina gardiner de får dina tjejer!
Ha det gott och hoppas du får en fin vecka.
kram
nina

älskar sött sa...

Hej söta Marie!!
Tack för din fina komplimang hi-hi...Du är så välkommen sååå!!=) Skorna har jag faktiskt köpt på Koffert i Stockholm...de kommer i från Lisbeth Dahl. Vilka ljuvliga gardiner du visar..att din mamma är inte dålig!! Var rädd om henne =) Ha en ljuvlig vecka...kramar Malin

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Hur fina som helst ,och det var väldigt snabbt gjort mvh Maria

Radhusdrömmar sa...

Vilka söta gardiner!!!
Vilket fynd!

Såna Maileg grisar har jag beställt varsin till mina pojkar. De är ju så söta!

Ha en bra vecka!

Kram Johanna

Pia..... sa...

Hej..vilka gardiner..superfina...och pricken över i. med monogramen...jagläste lite i ditt förra inlägg..om vardagsrummet....superläckert och fin blandning..PIA

Moderncountry sa...

Men så klart du er kjempefornøyd, gardinene er kjempevakre!! Tenk så vakkert noe kan bli ut av bare noen laken. Men bare noen laken er det vel ikke, Så vakre som de var før. Nesten litt skummelt å klippe i dem. Godt å ha mamma :)
Har nettopp sett ett par gamle franske laken selv på nett, tror jeg må ta sjansen og få de hjem :)

Ha en herlig uke aom kommer Marie!

Kalkstenssommar sa...

Såååååå läckert!!!

Det är ju så häftigt det här med återanvändning. Sakerna var ju helt enkelt vackrare förr!!!

Kram L

Tonje sa...

Så vakkert det vle og så nydelige broderier=)

annaslantliv sa...

Å så underbart fina. Och vilken tur att mamma kunde brodera dit bokstaven! Perfekt.
Jag har liknande hemma men det är till spjälsäng och det är ju inge kul med korta...

Kram

108:ans makeover team sa...

Jag har lånat en bild av titt kök på min blogg..

Är det ok?

// Carina