tisdag 4 mars 2008

Månbord

Den här bilden visade jag för ett par dagar sedan. I söndags beslutade jag mig för att måla om det lite turkosfärgade månbordet. Det var den färgen när jag köpte det och jag har tyckt att den har varit fin, men jag har ändå gått omkring och irriterat mig på det.
k
Nu har det blivit vitt och jag ångrar mig absolut inte! Det är ju ingen enorm skillnad, men jag tycker att det är sååå vilsamt för ögat med det vita.
j
Var ju tvungen att ändra om lite på bordet också, så här ser det ut nu, fast det är inget som säger att det ser likadant ut imorgon. Jag gillar att plocka om och förnya.
j
Min fina madonna tillsammans med favoritblommorna och ett fat fyndat på loppis.
k
Det är ju inte så långt kvar till påsk, så i skålen fick några små ägg samsas med lite spets.
j
Vill önska alla som tittar in här en fortsatt bra vecka! Kram Marie

66 kommentarer:

Sara sa...

Bordet blev fint när det blev målat, vilka gulliga ägg. Tänk att det snart är påsk!

Jema sa...

Bordet blev verkligen snyggt! Fint arrangerat med de vackra föremålen på bordet också :)

Kram, Jenny

<3

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad fint det blev! Tänk att man alltid blir mer nöjd efter några lager vitfärg, haha :)
Vackra stilleben också.
Kram!

tindralitemera sa...

Bordet vart jättefint,håller med om att det vart vilsamt för ögat!

Småplocka och fixa så det blir vackert är alltid kul! Förresten jag har lagt till dig på min blogglista,hoppas det är ok?...glömde fråga innan.
Kram Katarina

Lena i et bæssmorhem sa...

Bordet ble så fint! Mye, mye finere hvitt!

Klem fra Lena

Guldkant På Livet sa...

Jaså, bordet var turkost innan? Ja, det blev mycket bättre nu, det är verkligen snyggt och passande där i din "donarhörna"! Så mycket fint du arrangerar, vilka vackra ägg! Och madonnan är så fin!! Å tusen tack rara du, jag har skrivit ett mail till dig! Mari.

Hwita Villan sa...

Tjusigt!

SEASIDE LIVING sa...

Jag tyckte den turkosa färgen var fin också, men det är jättefint helt vitt också! :)

Skulle gärna vilja ha en sånt bord till vår stora hall, men de verkar inte vara så himlans lätta att få tag i tyvärr... Får fortsätta min jakt på loppisar och blocket!

Ha en mysig tisdagkväll!
Kramar Jenny

Grodmamman sa...

Bordet blev jätte fint! Så fina arrangemang också!
Kram Anna

Ann-Catrin / finthemma sa...

Vad du får till det fint.. så sött bordet blev..snyggt i turkost oxå men vitt slår högre.. ni har spå bläöndande vackert..en ren ch skär njutning att titta på bilderna!
Så roligt du skrev om att du plockar och möblerar om... samma här..och just det skrev jag om idag i mitt inlägg!!!
Ha det gott vännen!
Kram A-c

MiaMaria sa...

Så fint och så harmoniserar det med resten av inredningen....vackert!

Ha´e skön kväll!
Miamaria

Nettan sa...

Tyckte det va fint innan oxå, men inget går väl upp emot "vitt"..
Va fint det var med plättar- arrangemanget i lycktan & äggen likaså..
Ha det gott..
Kram Nettan

Dubbelörnen sa...

Kan du inte komma förbi här o piffa o puffa lite ;) Känns som det finns ett stort behov av piffing time *asg*

Kramar

Bodil sa...

Jo jag såg den här bilden när du visade ert vardagsrum. Inte tänkte jag på att bordet var turkos. Blindstyre, eller??Men jag kan hålla med dig det är än bättre som vitt.
Kram från Bodil

My Lovely Things sa...

hej!!

håller med om att bordet blev så vilsamt vitt!!!
Så harmoniskt...

trevligt du har piffat...visst är det kul att greja med sina saker..skapa, piffa, ändra om..och det är du så bra på...

En kompis var hemma en sväng och skulle låna en liten utdragsäng....Hon sa att komma hem till mig var som att komma till en loppis..det fanns grejer att titta på överallt...
Ja, jag är väl loppis tokig..och då hittar man ju vackra saker..det är ju trevligt att få piffa till billigpenning....eller vad säger du?
ha en go kväll
Kramar anna

Livet i Gläntan sa...

Jag tycker att du gjorde rätt i som målade bordet vitt. Det blev kanonfint. Tänk att det snart är påsk, det är inte klokt vad tiden går. Kram Jessica

Under en vind sa...

Visst blev det bättre i vitt!!! Så fint! Du har bar sinne för vackra stilleben!

Idag har det varit en underbar dag då man fullkomligt älskar sitt jobb! I eftermiddag tog kollegan och jag med oss 8 barn upp till skidbacken (där är ju barmark...) i solskenet intogs picknick och därefter var det lek i skogen! En så mysig eftermiddag! Man får vara glad att man har möjlighet att vara ute dessa fina dagar och att man inte står inne på en fabrik....

Hoppas att du också fått njuta av fint vårväder! Kram!

lottens vita och gröna sa...

håller med dig marie, vitt är snyggt på¨halvmånen, tänk jag står också och målar en halvmåne...dina arrangemang är såååååå fina, och en liten vit ranunkel såg jag nog. jättekram till dig! lotten

C De-sign sa...

Så fint det blev... och dina bilder är så fina och stämningsfulla! Äggen ser så intressanta ut....undrar har du målat dem själv???? En bra vecka önskar jag dig också!!!
Kram fr C

Kol&Rosors sa...

Det är inte bra att gå och irritera sej!
Jag som ny "skrivare" har inte märkt att bordet var turkost innan,men bra blev det...
Visst är del härligt att få "flytta runt" saker.:))
En fråga? Är de små äggen äkta,eller?
Ha de så gott!
L-Lott

husnummer30 sa...

Bordet var fint i den ljusa turkosa färgen, men nu passar det mycket bättre in tillsammans med resterande möbler. Som du säger så blev det mer vilsamt att titta på. Superfint! Och så fint du har dekorerat.

Ha det bra! //Jill.

Änglahem sa...

Märkligt att man aldrig slutar förundras över vad några lager vitfärg kan göra!! Bordet var sött med turkosa ben, men det blev nog lite finare ändå i vitt!

Fina arr du gjort!! Skålen med äggen, så enkelt men ändå så effektfullt!!

Så du har oxså blåsippor, visst är det alldeles underbart!! Psss tror du någon skvallrar på oss*tihi*

Kramar
Ulrika

minblogg-jag sa...

Det blev kalas bra med om målningen av bordet. De små äggen är de vaktelägg eller ? / Helena

pudelflicka sa...

Bordet blev verkligen fint när du målade det vitt. Allt synd så mycket mera när man gör dekorationer på det vita.
Kram Hedvig

Viktoria sa...

Jag vet inte om det är ok att ställa en fråga under kommentarer, men jag kan inte låta bli: Om man har så bra smak som du har vad har man då för mattor på golven?

Erkänner att jag är mattokig och ny i bloggvärdlen. Och jag har gått igenom alla bilder på din blogg men hittar inga bilder på mattor.

Tack för all inspiration!

Sockersött sa...

Bordet blev jättefint, var fint innan målning med. Vad är det för söt lite växt du har?

Kramar Kia

husnummer30 sa...

Skulle ju också berätta att jag kollat in närbilden på din ljushållare nu. Tack! Den är ju supersöt - vad roligt med receptet skrivit på den. Blir allt lite sugen på att försöka mig på att tillverka en liknande. Så många planer som frodas i mitt huvud just nu - så lite tid! ;-)

Ha det bra!!! //Jill.

MormorRuthsAnn sa...

Hej Marie!
Ber om ursäkt att jag inte svarat på ditt mail men helgen var full av aktiviteter och har nu börjat hämta tillbaka allt jag missat. Ibland kan man nästan få lite bloggångest. Speciellt när man skall iväg och inte hinner med bloggandet. Man vill ju inte missa inlägg. Man får försöka ta det med ro....hur tänker du?
Vad sött ditt lilla månbord är, det var vackert i turkos men lika underbart i vitt. Jag märker på mig själv att vissa saker som många tar för givet skall målas tycker jag ibland inte skall målas. Vad tycker du, skall jag måla min strykbräda (alltså benen)? Tycker det är vackert med brytningen man får mot allt vitt.

Du tar så vackra bilder!
Kram Ann

ps: skall gå in och svara på ditt mail nu.

Anonym sa...

Visst ser man att det blev skillnad, mycket snyggt och som du själv beskriver det vilsamt =)
Fast jag gillade den där ljus turkosa fägen också, men vitt är alltid vitt och de passar bättre in i ert vita fina hem just nu.
Ja, snart är det påsk, tiden går så fort nu.
Söta ägg, är det du som värpt dem hihi :D

Må så gott!
Kram Benita

Mamma Millan sa...

Men sååå vackert..varenda bild ju!!!
Vilket hem ni har!!!!

Kom hit o fixa mitt!!!

~~~~~~***~~~~~~~~
En solig, vårig hälsning från
♥Mamma Millan♥
~~~`*♥*´~~~

me and alice sa...

Hej Marie!
Åh, ni har så vackert hemma hos er. Bordet var himla fint före också, men som vitt blev det klart bäst!!! Du är så duktig på att arrangera allting. Då är jag lite fegare. Allt blir lite för sparsmakat. Man är väl en fegis helt enkelt.
kvällskramar /Susanne

Doften av vanilj sa...

Bordet blev supersnyggt! Så mycket fint du visar. Gulliga små ägg, ja tiden bara rusar iväg. Innan vi hinner blinka är det påsk!/ Kram

Hulda sa...

Så vakkert du har det, og bordet ble flott hvitmalt, selvom det jo var en stilig farge i turkis også. Veldig fint dekorert. :)

Lilla Blanka sa...

Åhhh...vad myctek fint..jag måste kolla igen :)
Sådär ;) Ja, jag är fortfarande imponerad av din mans piffing av Billy...hihi och sedan håller jag med, månbordet vr jättesött innan men det blev så enhetligt och fint efteråt som vitt..jättefint!
Allting som du ställt på är så vackert och fint arrangerat.ljuvligt, som vanligt Marie *KRAM*
Kram (igen),
Mia

MillasMirakel sa...

Hej!
Vilket underbart hem du har!! Jag erkänner att jag varit och läst hos dig många gånger. Bordet blev verkligen fint i vitt och påskdekorationen var ljuvlig. Jag gillar ägg även när det inte är påsk :-) Hoppas det är ok att jag länkar dig på min blogg.
Önskar dig en bra vecka!

Loppisliv sa...

Ja ibland får det mogna fram...färgvalet...och sen efteråt undrar man varför man inte målade för länge sedan....Ditt bord var fint innan också men precis som du skrev...blev det så vilsamt i vitt....Du har ett helt underbart hem.......Sov gott//Paula

Lina sa...

Du visar alltid så fina bilder! Tycker verkligen det blev fint vitt! Skulle själv vilja ha ett månbord!

Gammelgård sa...

Hej!
Du har det bara såå himla fint!!
Bordet var snyggt både före och efter, tycker jag.
Härligt att det snart är påsk! Kanske man borde åka ut o leta lite påskägg?

Evelinas hus sa...

Hej Marie,
Jättefint!
Vilka fina gardiner du och mamma gjort till barnens rum. Gulligt med bokstäverna broderade också.
Ha en bra dag.
Kram Caroline

faster atta sa...

jag gillade den turkosa nyansen i bordet, men det blev ännu finare i vitt! Härligt arrangemang du gjort med de små äggen.

Design by E sa...

åh va fint det blev i vitt o fina grejor du har på bordet.
ha bra v.

kram E

Designe sa...

Jag tycker det var lite gammeldags och fint med det ljusturkosa som piggade upp men det blev såklart jättefint i vitt oxå!..jag ska visa mina bord snart oxå! Kram :)

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!! bordet blev verkligen fint!!(men det hade passat väldans bra i MIN hall i den turkosa färgen!!!)Snyggt arrangerat på bordet!!! Äggen är väldigt fina ,var har du hittat dom????
Känner igen mig i det där att flytta runt saker ideligen!!!
Ha det gott, Marie

Liten Bod sa...

Bordet blev mycket finare tycker jag! Även om jag inte är någon äkta "viting" :) Fantastiska stilleben du gör också! Jag har inte så många ställen att ha saker på, så fönsterbrädorna får duga så länge. Alla lantisars bästa vän verkar vara knoppbrädan/hyllan, så jag ska försöka få upp några sådana = mer plats för prylar! Kram, Tina

Moderncountry sa...

Kjempevakkert dekorert Marie!!
Å nå ble jeg inspirert selv når jeg så den fine sølvskålen med spets og egg.
Jeg må ærlig innrømme at bordet var fint i turkis, synes hvitt og lys turkis er veldig vakkert sammen.Men forandringer er alltid godt, og hvis du trøttnar (som sikkert ikke vil skje :)) er det jo bare male det igjen. Men det er vakkert for det! Si meg, er månebord typisk for den Svenske stilen? Er det Gustaviansk? Jeg bare undrer ettersom jeg ser ofte av dem i Svenske hjem.

Gode klemmer!
Aina ♥

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ohhh...du är så duktig på att få allt så underbart fint!
Vad skönt att höra att andra också är smittade i sjukdommen "flytta runt på krafs"...enligt min man så borde jag läggas in på avgiftning =)
Månbordet blev så vackert i vitt!
Kram Anita

LantlivsAnette sa...

Ojj vad många fina inlägg du har hunnit göra..jag är sjuk så jag har inte bloggat nåt alls på flera dagar..jag har bara gjort nya inlägg hos mig...det är vad jag har orkat...
Vad fint månbordet blev nu då du målat det..och vad fina saker du har på det.
Och vilka fina gardiner dina döttrar har nu i sina rum..med egna monogram och allt !!
Du har sååå fint i varje vrå..
Kram Anette

Linneagården sa...

Ditt månbord blev ännu finare nu som vitt. Sen är det ju såklart lite kul att ändra om bland sina "prydnader" när man ändå är i gång!
Har du gjort björk-hjärtat själv?, det som hänger på kakelugnen. Fint.
Ha en toppenbra kväll /madelene

latara sa...

Hej Marie!

Månbordet var fint innan men blev en riktig pärla efter att ha målats vitt! Jag gillar hyllan ovanför månbordet, den är perfekt i alla avseenden *tindrar med ögonen*

När du flyttar runt dina saker blir det alltid så lyckat. Arbetar du som dekoratör, tro?

Ha det så bra!

Kram, Karin

sommar-rummet sa...

Hej Marie! Det va ett bra beslut, att måla bordet alltså. Kanon!

Magny sa...

Bordet ble veldig bra, men var meget flott som det var....
Du har så nydelige blanke saker og fat, vidunderlig å titte på bildene dine...
tusen takk for titten! :)
KRAM,Magny

Pixi sa...

Underbara bilder du tagit,vad e det för nån vit blomma ovanför snödropparna du har?Må gott =)

viktoria sa...

Tack själv för att du tog dig tid att svara på min fråga! Synd på mattorna, men roligt att du gillar vita golv. Hemma hos oss är alla golv utom bad och köksgolv mer eller mindre vita. Köksgolvet kommer definitivt bli vitt med tid och stund. Däremot vill jag aldrig byta ut min svarta granit i badrummen. Ser fram emot bilderna på era nymålade vita golv. Med eller utan mattor - du inspirera! Tack!

Roslagsdrömmar sa...

Bordet blev super fint! Skulle oxå vilja ha ett sånt i vår hall! Äggen är jätte söta!

Kram Maria

milly Garden sa...

Hej Marie,
Måste hålla med dig om att månbordet gör sig bättre i vitt... har ett skåp i samma gröna som ditt bord! har inte orkat ge mig på att måla ännu....men tittar på det varje dag och tänker att jag vill ta tag i det snart.

Ditt rum ät jättefint.
Trevlig Kväll
Marina

Mysiga lantliga ting sa...

Jag är oxå en sån som plockar och ändrar om hela tiden... men det är ju så kul att förnya även med saker man redan har =)
Bordet blev bra i vitt, det blir ju aldrig fel.
Kram Johanna.

Marita sa...

Bordet blev fint i vitt!

envilsenloppa sa...

Ja allt är så otroligt vilsamt inne hos dej oavsett färg !!
Fast jag ligger och tummar på en sida i en inredningstidning varje kväll , det är ett sovrum där det mesta är vitt förutom ett skåp som har den där turkosa färgen och det är sååå vackert . Kan inte låta bli att kika på den sidan varje kväll , sjukt va ?
Kram/L8

SKATAN sa...

Hej och tack för besöket!!

Jag har varit och beställt en svindyr tapetrulle för att hänga i trapphuset. Måste hitta på någonting att göra för den loppisslant jag drog in i söndags ;-)

Sov gott!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbart vackert! Du är jätteduktig!
kram
nina

Lisas torp sa...

Åh, så mycket fint du visar! Jag kna bara bli grööööön av avund och sucka!!
Ja, månbordet är jättefint i vitt också! Och äggen? Var får man tag i såna?

Kram
Lisa

White Season sa...

Jaa visst blev det skillnad. Jätte fint månbord som vitt. Ljuvliga detaljbilder som alltid, och jag är nog precis likadan som du, dekorerar och flyttar om hela tiden på mina små bord och skänkar :-) KRam Malin

Lille Maison sa...

Bordet ble virkelig fint! :) Og så fine egg, er de malt? De ser så naturlige ut :) Ønsker deg en fortsatt fin uke! Synnøve :)

Vit lantlig själ sa...

Det blev garanterat finare i vitt.
Bra jobbat!
Fina påskägg. Kankse skulle ta och sätta fram lite pynt jag också.
KRAM

My lovely cottage sa...

Beautiful pictures. Oh how i love your stove(?) it looks gorgeous together with the softcoloured wallpaper, really stunning. Have a great day, Yvonne

Liselott & Marina sa...

Hela de renoverade rummet blev jättefint, vackra stilleben. Liselott