måndag 31 mars 2008

Måndag

Igår förmiddag fick jag värsta rycket, tyckte jag hade alldeles för mycket grejer framme så jag började plocka bort en del. Jag vet inte hur ni fungerar, men jag är sån att börjar jag plocka på ett ställe så slutar det alltid med att jag grejar överallt. Till slut hade jag hela matsalsbordet fullt med grejer som jag inte visste var jag skulle göra av, hihi. Vet egentligen inte om det blev så mycket mindre saker framme i slutändan, men en hel del saker fick iallafall byta plats med varandra.
k
k
j
k
k
Vill tacka för alla gulliga grattishälsningar till Elsa, hon hade en toppendag i lördags!
j
Ha en riktigt bra vecka, tänk imorgon är det redan april. Nu på morgonen är sopmaskinerna ute och sopar trottoarerna, för mig är det ett riktigt stort vårtecken! Härligt! Kram Marie

75 kommentarer:

My Lovely Things sa...

ja håller med när sopar bilarna är i full gång med att sopa gatan..då är det vår...

Fin fint du ändrat om..visst är det kul att piffa till det..men helt plötsligt så brukar det vara så här att det finns saker som inte har nån plats.....men plötsligt så hittar man nått ställe..

ha en härlig dag ..
kram anna

lottens vita och gröna sa...

hallå min vän! vad härligt att elsa blivit riktigt firad, har hon blivit så stor så hon har barnkalas med? ebba ska ha jejmiddag på fredag för 10 tjejjer, det får bli hemgjord pizza tror jag. men vad fnt du rumstrerat om, allt ha ett gyllene skimmer när du petat o lite, så vackert! ha det gott, varmakramen lotten

Jenny sa...

Jättefint!
Ja, man kan aldrig flytta runt och ändra för många gånger på sina älskade saker:)
Ha en bra vecka!
Kram
Jenny

ekebo sa...

Hej!
Jag gör precis som du, börjar jag ändra om så blir det grejer överallt. Men tillslut blir det fint. Hyllan blev jätte fin!

Ha det gott!
Malin

Pernilla sa...

Jo det där känner man ju igen – ibland räcker det med en enda grej och så känns det bara – "nä, nu blev det för mycket". Det är då det börjar. Plocka, plocka, flytta, fixa. Men det är ju kul. Och hos dig blev det väldigt fint. Såå snygg tallrikshylla…

Mamma C sa...

Visst är det så. Man börjar i ett hörn sedan är man överallt till slut. Men ändå blir det bra i slut ändan. Och du ser ut att fått det perfekt igen.
Kram Mamma C

Peters Projekt sa...

Go´morron Marie!

Skrattade när jag läste att du fick "värsta rycket". När hustrun får det här hemma, får jag passa mig så att jag inte själv hamnar på vinden eller i soppåsen ;)

Platsbyte låter helt klart mer behagligt än "bortröjning". Vad dom där stora bokstäverna är fina. Vi har ett "E" som i Elliot. Får väl försöka få tag i ett "A" och ett "P" också.

Skall bli spännande att se om det blir nå´t aprilskämt i bloggvärlden imorgon.

Ha en fin vecka, hälsa J!

Peter :P

Anna sa...

Hi hi, jo det där känner jag minsann igen:) Man köper på sig och tillverkar en massa pynt och ibland blir det bara för mycket! Då är det läge att flytta runt lite grejer och plocka undan en del!

Ditt månbord är såååå vackert! Liksom den läckra bokstaven och den rostiga madonnan! Ljuvlig!

Kram
:)Anna

Tidsmästarinnan sa...

vad många fina saker du visar, nu blev jag inspirerad... både till att röja och handla :-)
Kram!

MiaMaria sa...

Hej!

Nog kan man stöka till det när man ska röja och sedan tycker jag ibland att det kan vara svårt att hitta rätt om man vill ändra lite.

Roligt att kalaset gick bra!

HA´det så gott!
Miamaria

Hulda sa...

Så inspirerende bilder du viser! Skal akkurat til med å forandre i min tallerkenhylle, har ikke gjort noe der siden jul. Så fint det kvisthjerte var! Kanskje jeg må lage et jeg også. :)

Dubbelörnen sa...

Det där låter väldigt väbekant *fnissar*. Har gått här på morgonen o bara förföyttat saker ;).

Nu ska jag ta itu med strykhögen o där är åtminstone en sak som ger ett synbart resultat! *skrattar*

Kram

Kol&Rosors sa...

Härliga bilder,visst är det inprirarade att få byta plats på "sakerna" de blir som nya.

Vackra hjärtan i björkris,något för mej...

Ha det så gott & lycka till med städandet!

Kram L-Lott

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint det blev!
Jag skulle också behöva ändra om lite.... Då blir sakerna lite nyare på nåt sätt också :)
Ha en bra dag.
Kram!

Magny sa...

Du har det så lekkert... Noteblad og hjerte,- så nostalgisk... -blir virkelig inspirert
Ha en bra vecka!

Roslagsdrömmar sa...

Ja visst är det härligt att rensa och flytta om bland sakerna : ) Jag tycker att efter en rensning så har rummet fått ny energi!
Bilderna nedan från kalaset är jätte härliga!! : )

Kram Maria

Fridhemspinglan sa...

Så fint kalas du ordnade!
Tänk när mina flickor var 4 år...
Nu fyller stora tjejen snart 15!!!

Ser du att våra matrum påminner om varann! Fint med hyllorna, och så charmigt med hjärta och sång!

kram :)

Jema Rose sa...

Jag brukar också göra så, att jag börjar i ett rum, sedan slutar det med kaos i HELA huset, inte bra alls...Men visst är det kul att ändra om lite hemma, i synnerhet nu på våren :)

Kram & ha en trevlig vecka!

/ Jenny

<3

sommar-rummet sa...

Ja man blir lite plockig av att våren är på G tror jag. Fint du gjort. Alltid lika vackert! KRAM

husnummer30 sa...

Det kan vara skoj att byta plats på sina pinaler lite då och då. Men jag känner igen "fällan" - kommer man väl igång får man inte sluta förrän allt är klart, för annars ligger ju allting just där det inte ska ligga...

Ha det fint! //Jill.

Jes/Vita villa vila sa...

Härliga bilder...som alltid! Älskar verkligen de gamla trådrullarna med spetsen.... urfint!

Kraaaam! Jes

Evelinas hus sa...

Hej!
Ja det är verkligen ett vårtecken tycker jag också. När gatorna var sopade fick vita fram cykeln när jag och min syster var små. Vad fint du det såg ut dom du hade gjort till kalaset.
Ha en bra måndag.
Kram Caroline

vosgesparis sa...

I like to see that , although we live in different countries , we have the same kind of taste in decorating ;)
till next time !

MormorRuthsAnn sa...

Oj vad jag känner igen mig Marie...det gäller dock att inte tappa lusten mitt i allt det där då allt står överallt. Då känns det stökigt. Som svar på Peters inlägg lite högre upp...nä inte rensar jag bort honom inte...han är faktiskt guld värd!

Du har fått till det underbart, det ser alltid så himla florliknade vackert hemma hos dig. Mumsar i alla dina bilder.

Vilken var favoritpresenten (alltså Elsa menar jag)?

Underbart, nu är snön borta igen...vi hoppas på lite sol så är vi tillbaka där vi var innan snön började falla.

Stor varm måndagskram
Ann

Lina sa...

Ja ibland akn man bli trött på allt! Det är ju så härligt att ändra om och fixa! JAg letar efter något lågt som jag kan ha på en byrå som står precis under ett snetak. Grejor åker fram och tillbaka och jag tycker inte att jag får till det.... Ha en riktigt bra dag!

Mysiga lantliga ting sa...

Ja ibland tycker jag att det är för mycket saker här hemma....
Men jag skulle bra gärna vilja ha ALLA dina saker =) Du gör ju så himla fint överallt.

Bokstäverna är ju grymt fina och madonnan....åaaaa

Kram Johanna

HannaH i Det stora grå huset sa...

Ja du, mitt rensande slutar alltid med värre oreda än innan jag startade. Tyvärr. Någon gång ska jag lära mig att göra det på ett smidigare sätt.

Tycker att du gjort det jättefint! Gillar tallrikshyllan med vitt och silver speciellt mycket!

Önskar dig e härlig vårig måndag!
(här regnar det... och lilltjejen har fått magsjukan. Igen!!!)

Kram Hanna

Lina sa...

Hej!
Kikar in och tittar på dina nya fina bilder! De är så spännande att se vad som hänt sen sist! Vilka fina möbler du hittade till Elsas rum! Kakorna från kalaset bakade alltid min farmor till mig när jag fyllde år!!! Jag kallade dem "kakor med rosa kant", vad heter de egentiligen? Skulle man kunna få receptet? Min farmor finns inte kvar längre, och tyvärr inte heller receptet...

Jag har lagt till dig på min blogglista, hoppas de är ok!

Ha en bra dag!

// Lina

Millas Mirakel sa...

Hi,hi känner igen mig..så där blir det jämt att man far runt i hela huset till slut !

Fint blev det iaf..tänkte att jag skulle sätta upp min tallrikshylla oxå,det ser så fint ut med brickor och tallrikar.

Ha en skön vecka !
Kram Camilla

Liten Bod sa...

Så fint det blev! Jag gillar din kombination av vitt, trä, metall mm... Så avundsjuk jag blir på trådrullarna! Söker med ljus och lykta efter sådana, men har bara hittat någon enstaka och den var dyyyr! Kram, Tina

My lovely cottage sa...

Again, your pictures are stunning! thanks, yvonne

SEASIDE LIVING sa...

Åhhhh, jag bara lutar mig tillbaka och begrundar dina vackra bilder och njuter till fullo... Underbart!

Många kramar från Jenny

an angel at my table sa...

Andlöst vackert du har det hos dig!!!

Liselott & Marina sa...

Hej Marie, ååå dessa bokstäver är så charmiga: Var får man tag på sådana? Vill ha vill ha. Ha en bra dag, Liselott (Systrarna vitt)

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!
Åh vilka underbara bilder..så mysigt med det vita M:et och rishjärtat framför det gamla notpappret...jättefint!!!
Ja det är härligt - nu är det (väl) vår! Vi hade 12-13 grader varmt i helgen och det var såå skönt...snön är äntligen borta helt och allt känns bara bra :)
Kraaaam
Mia

hemtrevnad marie sa...

Visst är det så att man måste flytta runt och greja då och då... Det blev i allafall väldigt fint hos dig!!
Själv har jag idag diskat och skurat en massa brôte, som fanns i vår trappskrubb... saker som man nästan glömt bort att man hade(vi hade inte hunnit igenom alla lådor när vi flyttade) så nu är det en massa framme, som man inte vet var man ska gör av... än!
Tur att man inte lever efter måttot-less is more!!!
Kram

Designe sa...

Det ser jättefint ut! Många fina saker!...jag är lite som dig..när man plockat bort så..hmm..va ska jag göra med de här då..och så vill man kanske inte ställa bort dom! Vilka härliga kalasbilder nedan! Läckert! kram :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det så att börjar man på ett ställe, så är man snart överallt och ändrar...men kul är det!
Kram
MArie

Mamma Millan sa...

Hej Hej...o grattis efterskott till Ella!!! Hip Hipp Hurra!!!!!

Så vackert...härligt med tallrikshyllan ju!!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

Lila`s bloggvärld sa...

Hallå!! Jättefina bilder du har tagit. Känner igen mig med det där plockande. Jag är en fena på påbörja men aldrig avsluta förjag hinner tröttna och jag hinner bli så förvirrad av alla saker jag lägger runt omkring mig.

Jag har mailat dig!

Kramis Lila

Under en vind sa...

Hallå!!! Tack för grattishälsningen! Roligt att ni hade en mysig dag med ert födelsedagsbarn! Visst är det härligt med glittret i deras ögon då paketen ska öppnas?
Har jag fel eller har du en liknande hylla som den mannen snickrade till mig?? Har bara för mig att jag sett den nån mer stans än i "Hemmets alla rum" nätbutik....
Idag bjöd jag arbetskompisarna på kladdkaka med grädde, det belönades med ett presentkort i en nyöppnad present och blomsterbutik...så mysigt!

Vad fint du pyntat om! Ibland behöver sakerna bara byta plats för att kännas som nya!

Nu ska snart sängläge intas för barnen, Tjejtjusaren Sune ska först läsas...mannen skickade jag iväg på föräldramöte....själv är man så "skadad" av att arbeta i samma verksamhet, han ser det med andra ögon.....

Ha en skön kväll! Kramis!

faster atta sa...

Ja, tänk april imorgon! Det är ofattbart hur fort tiden går, det känns som det nyss var februari. Fast mycket ljusare och finare nu....

Doften av vanilj sa...

Så mycket härligt du har i din tallrikshylla. Ja jag känner igen mig i det du beskriver, man börjar att plocka lite på ett ställe. Det brukar sluta med att jag springer omkring överallt och plockar som en yr höna. Plockar man en pryl från ett ställe så blir det hål som måste fyllas... och så kan jag hålla på! Men det är kul när man är klar, det kan bli riktigt bra när en pryl hamnat på ett nytt ställe som man inte tänkt på innan./Kram på dig

Guldkant På Livet sa...

Å ja, rotera runt , dona, fixa, ändra, arrangera, ta bort, plocka fram, å vad vi ÄLSKAR DET!!! Och allt du gör är rent ögongodis, så vackert pyntat!! Ja, när de sopar bort gruset-då är det vår! Mari.

Änglahem sa...

Hej Marie,

Inte riktigt hängt med här i bloggvärlden dom senaste dagarna...

Först GRATTIS till lilla Elsa om än något försenat!

Så mycket fint du har i din tallrikshylla!! M:et på månbordet är sååå snyggt!! aldrig sett dom i vitt/avskavt förut.
Hoppas att du har en bra start på nya veckan! April..Jippi!!! lite närmare våren....

Kramar
Ulrika

Tina sa...

Jo, då det finns fler som börjar i en ände och slutar i den andra...och jag brukar också byta plats på sakerna...förändring förnöjer... :-) Kram Tina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Dina M, dina trådrullar ja dina arrangemang är så vackra!
Sopis är väl helt klart ett vårtecken!
Ha det gott!
kram
nina

Hannas form sa...

Hej Marie!

Vackert...njuter när jag ser dina fina bilder...du har öga för det OXÅ!

Jag gillar att "rensa i röran"..jag älskar vackra saker men kan inte ha FÖT mycket runt omkring mej..då ser jag ingenting i stället...och känner ingen harmoni vilket jag njuter av..hm, arbetsskada för min del tror jag.

Ha det gott vännen!

Du är allt för go du!
KRAM
Hanna

Linneagården sa...

Vad jag känner igen mig. Man börjar här & slutar där!!
Det blev så fint med lite ändringar i tallrikshyllan & på det fina månbordet.

Hoppas du har lite energi kvar till resten av veckan.
Många kramar /madelene

Anonym sa...

Hej!

Läser ofta din härliga blogg. Ska till Danmark i helgen och besöka Röda ladan. Jag undrar var jag kan hitta vägbeskrivning?
Mvh Malin

Marie sa...

HEJ MALIN!

Gå in på www.eniro.dk och sök på roede lade så får du upp adressen och kan kolla vägbeskrivningen.

Ha en riktigt trevlig helg i Danmark!
Marie

envilsenloppa sa...

Va fint du gjort , det ser så rogivande ut där på bordet !
Ja nu är det väl vår , det märks om inte på barnen , man hör dem ute .
Kram/Lotta

Lilla Blanka sa...

GRATTIS Marie du vann!!!
Kram
Mia

Lena i et bæssmorhem sa...

Hei!
Gratulerer med gevinsten, din heldiggris...morsomt at du vant :-)

Klem Lena

Lilla Ugglebo sa...

Hi hi...jag känner igen mig!!

Fint blev det i alla fall...
Det är så härligt att ändra om...det behövs så lite för att hela rummet ska kännas nytt o fräscht!

Vill också hälsa grattis till lilla prinsessan.......Tänk va åren går fort!
Tycker inte det är länge sedan min sessa stod med trollspö i handen...
Nu tjatar hon om Mascara...suck....
Snart 11 och nästan stor.....

Ha en härlig tisdag!
Kram Katarina

Kannor och karaffer sa...

Gissa om jag känner igen mig - därför är det så skönt att få hålla på och röja när man är själv hemma så ingen behöver bry sig.....sen helt plötsligt faller allt på plats i alla rum man hållt på med....underbart eller hur.

Tack för alla dina underbart inspirerade bilder - du har det så fint..gillar allt jag ser och får en massa idéer - ha det gott!

Kram Ann

Inredningsfanatiker sa...

hihih känner igen mig! Jag får också såna där ryck lite titt som tätt, min man säger jämt att jaha, nu ser det ut som jag klivit in i fel hus igen, ler.
Det vi får se ser iallaffal jätte tjusigt ut! Ha en go dag! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Home & Clothes Design sa...

Visst är det kul att ändra om och ändra på lite saker och få förnyelse.

Du visar så mycket fint och man blir så glad när man ser dina fina bilder.


Kramar och en härlig vecka...Annelie.

Loppisliv sa...

Visst är det roligt att ändra om lite hemma då och då...nu när våren är på väg så blir man ännu mer pysslig än vanligt tycker jag...som fåglarna om våren som bygger bo *fniss* Underbara bilder som vanligt...så himla charmigt på din tallrikshylla...och lilla tjejen som fyllt år...grattis från mig också...Kram Paula

Moderncountry sa...

God Morgen Marie!

Takk sååååå mye for at du ikke gir meg opp!! Ja, jeg har ikke vært den beste bloggevenn i det siste, mens du har vært den beste. Takk for alle besøk og kjempehyggelige kommentarer!! Du skal vite jeg setter enormt pris på det.

Grattis gode venn med din lille jente! Det så så vakkert ut med alle dekorasjonene til kalaset. Kan tenke meg ho var i hundre hele dagen og som jeg leste begynte det allerede 06.30, fniss..ja, helt underbart i den alderen, all entusiasme og glede som de har.

Og for noen utrolig vakre bilder du viser fra ditt hjem igjen, jeg blir så inspirert!! I går tok jeg inn mitt gamle Franske panel. Det er riktig patinert og slitt og passer fint til denne stilen. Jeg gleder meg til å komme til Skandinavia og få hentet hjem noen fine skatter. Som din fine tallerkenhylle og vakre bokstav. Utrolig vakre fat har du og. Så fint sånn som det er, litt slitt og upolert.

Ønsker deg en herlig dag med en god klem!
Aina

Karin sa...

Hej Marie,
Så vackra bilder du visar, allt ser fantastiskt ut. Jag har också alldeles för mycket saker nu, ska ta ett rensa upp grepp.
Has en fortsatt härlig vecka och vill bara tipsa att min gästbloggerska har smygstartat hos mig!
många kramar
Karin

husnummer30 sa...

Tack snälla för grattishälsningen. Nu har jag lagt upp lite fler bilder...om intresse finns.

Ha det fint! //Jill.

Fridhemspinglan sa...

Grattis!

:)

Sara sa...

Fina bilder, det ser jättefint efter omflyttning och rensning!
Sara

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

...ja jag känner då inte igen mig! =) Hihi ja jag brukar också få sådanna ryck så tillslut är hela vardagsrummsbordet fyllt med prydnader så stackarna som ser på tv får sitta och parera mellan madonnor och ljusstakar =)

Din tallrikshylla är helt underbar! Du har dekorerat den urtjusigt! Älskar blandningen med vitt, silverfat och små vackra detaljer.

Du är sååå duktig!

Kram Anita

Ann-Catrin / finthemma sa...

hihi precis så därär jag oxå... man flyttar runt och runt.. men ibland är det skönt att rensa upp lite..vissa saker tröttnar man på och kan sälja på loppis!!
men du har gjort så himla fint.. du är så duktig!!
kram a-c

Livet i Gläntan sa...

Jag är precis som du....skönt är det ändå när man har rensat lite. Kram

Jeanettes hus sa...

Marie,

Din make over blev jättefin. Gillar dina fina bokstäver.
Kul att lilla Elsa blev firad on mass. Dom små liven skall skämmas bort sä länge man tillåts göra det.
Ha en fortsatt fin vecka
Kramisar Jeanette

Vit lantlig själ sa...

Åh vad sjuk jag blir när jag ser dina bilder. Dom är så fina med allt gammalt. Fint fint fint.
KRAM

Sockersött sa...

Jag får också så där ryck. Det är skönt att få lite variation i vardagen. Saker som jag tröttar på lånar jag bort till min mamma pga att jag har inga bra förvaringsställen. Gillar din tallrikshylla. Madonnan som är rostig är även en favorit.

Tack för fina bilder och inspritaionen.

Kramar Kia

Majas mammelucker sa...

Hej Vännen..vad mycket fint du visar(som alltid)..det brukar bli bra i slutändan i alla fall fast det inte är så mycket som tas bort så känns det i alla fall bättre..
Vad roligt för Elsa att hennes dag blev bra..Sköt om dig!! Kram Maria

migoalice sa...

Håller med dig, sopmaskinen = vår :-).
Önskar att de kunde komma här också så att jag kan tvätta fönstrena nere i butiken, det behövs!! Men det är ingen mening innan sopmaskinen varit framme. Oj, mycket snack om sopmaskin blev det visst.

Visst känns det roligare på en gång hemma när man får ändra om lite här och där...glädjen håller nästan i sig i ett dygn ;-).

Vad vackert det var med hjärtkransen mot notbladet...I´m inspired!!!

Kramar i massor.
Melinda

Jes/Vita villa vila sa...

Hi hi, du var mig på spåren vännen.... april april ♥ Hoppas du inte är arg på mig ☺

Njuter av dina fina bilder här än en gång!!!

Kram/Jes

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!
Skrattade gott åt ditt flytta om saker projekt. Jag känner verkligen igen mig. Det är ju så att det fylls på med lite nytt "ibland"(ofta) och då måste ju de nya sakerna få plats. Vips så står man i ett helt upp och nedvänt rum. Men som sagt ombyte förnöjer och dessutom ger det nytt chi (energiflöde) att ändra om lite.Sakerna får på något vis lite nytt liv igen. Ha en bra dag!
Mvh. Fru Sirlig

Lönnergårds Anna sa...

Rackarns vad grannt det blev.

Du ska se när jag ska städa. Då brukar det bli kaos med stort K en stund. Jag tar bort alla pynglingarna i rummet och ställer dom på ett bord sen dammar jag och börjar plocka ut sakerna igen. Jag älskar att få gå hemma och flytta saker bara jag får vara ifred ;-)
Vilket inte är för ofta men det händer.

Kram Anna