onsdag 12 mars 2008

Snödroppar och ägg

Hemma hos oss påskpyntas det inte mycket, dock har jag två speciella saker som brukar få komma fram till påsk men de ska ni få se nästa vecka.
j
Blommor pyntas det dock ofta med hemma hos mig, just nu är det snödroppar som har fått komma in ifrån trädgården. Här samsas de tillsammans med några ägg på spegeln i köket.
j
Plockade även in några körsbärskvistar från trädgården och satte i en burk. Hängde i några små ägg som jag haft i många år, de är köpta under åren vi bodde i Göteborg. Bredvid ligger det en krans gjord av snödroppar.
h
Fick syn på en sån här krans i senaste numret av Drömhem & trädgård. Var tvungen att härmas och göra något liknande. Den ligger på ett fat med vatten, vi får väl se hur länge den klarar sig.
m
Här ett lite större ägg som får bo på kökshyllan under påsken, även det har fått sällskap av några små snödroppar.
j
Måste passa på och tacka för alla gulliga kommentarer och mail jag får, om ni bara visste vad glad jag blir! Tack!
j
Önskar alla som tittar in här en fortsatt bra vecka! Kram Marie

73 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Å vilken underbar påskinspiration jag fick nu :) Underbara bilder med snödroppar och kransen var helt underbar! Ha en riktigt bra vecka! KRAM

Lillafruluva sa...

Underbara bilder! Alltid kul att få inspiration hur man kan använda en sak på flera sätt, i det här fallet snödropparna då ;-)

Nettan sa...

Åh, fick oxå en påskinspiration hos dig..vackert med snödroppskransen, har tyvärr inga i min trädgård, bara scilla & krokus, får sno hos grannen..;0)
Må gott !
Kramiz Nettan

Under en vind sa...

Tror att du börjar känna mig väl...hi hi....Denna gången är det inget som säljs, men den vita penseln är inblandad!

Så mycket fint du påskpyntat! Gillar dina små blomsterarrangemang och kransar! just blommor och grönt är jag ganska dålig på att få till, vet inte om det beror på att de måste bytas ut ganska ofta....Blommor vissnar ju....Idag ska iallafall dottern och jag på marknad, anar att hon kommer hem med godis och jag med lite nytt grönt....det brukar det bli!

Ha en bra dag! Kramis!

pudelflicka sa...

Åh ! så sött du har gjort med alla snödroppar !
Kram Hedvig

Kol&Rosors sa...

Snödroppar är å vackert,nu år våren på väg!

Vad fint du har gjort, så inspirerande...

Ha det så gott!
L-Lott

Vit lantlig själ sa...

Här blir man verkligen inspirerad när man kikar in. Jag gillade det stora vita ägget.
Ha en bra dag.
KRAM

spetsar och änglar sa...

Jag brukar inte heller pynta så mycket inför påsken.
Men nu fick jag iallafall inspiration att vilja pynta.
Du bjuder på så vackra bilder idag.

Ha det gott
Kram Heléne

Linneas skafferi sa...

Så fint det stora ägget var! Nödroppar är ju så underbara, ett riktigt vårtecken!

MiaMaria sa...

Men så vacker krans det börjar klia i fingrarna direkt....så vackert med snödroppar.....

Vackra arrangemang...underbara bilder!

HA´en bra dag!
Miamaria

Mysiga lantliga ting sa...

Oj så fina påskdekorationer!! Den lilla kransen är så söt och det stora ägget skulle passa bra hos mig =)
Kramen från mej.

envilsenloppa sa...

De var ju alldeles fantastiskt påskpyntat !
Snödropparna är ju så söta , tror inte jag har några själv på tomten , hmm . Men krokusar däremot , en halv miljon nästan ;-)
Mannen är fanatisk på att köpa blomlökar på rea och alltid tulpaner och krokus , så det ser ut som värsta holland här på vårkanten :-)
Ha det gott !
Kram/Lotta

Lina sa...

Åh så mysigt! Till helgen skall jag nog ta fram de få hönorna jag har... Och lite mer ägg och lite mer vårblommor! underbart söt krans!!

"M" sa...

Jag pyntar inte heller mycket påsk....lite ute och minimalt inne...lagom är bäst...söt liten krans av snödroppar...

Hulda sa...

Så vårlig og fint det var her hos deg i dag. :) Ja, det var det jo også i ditt forrige innlegg. :) Fint med snøklokker og egg. Jeg skal plukke inn noen grener med gåsunger til påske. :)

Jema sa...

Så ljuvligt, kransen var ju helt bedårande !!!

Funderar på att ta in lite snödroppar, men mina katter brukar äta på växter, så det kanske inte är lönt...tyvärr :(


Kram, Jenny

<3

Guldkant På Livet sa...

Så vackert Marie! Och en sån ljuvligt fin påskinspiration du bjuder på!!! Mari.

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!!! Såååååå vackert!!!
Gillade speciellt kransen!
Du kan få till det du!!!
Kraaaam

My Lovely Things sa...

åh vad fina ägg du har..så trevliga..

jag är ju krans fantast..gillar ju din krans så mycket..

ha en bra dag..
kram anna

- B sa...

For en vakker krans! Min absolutte favoritt, selv om det var mange andre nydelige arrangementer også..

LOTTA sa...

Vad fint och vårigt med alla snödroppar.
Lotta.

Sockersött sa...

Härliga vårbilder. Kransen blev ursött. Jag har också tagit in körsbärskvistar och de har blommat nu, så fint med vita små blommor.

Kramar Kia

Kristin sa...

Hej Marie!
Vad fint!!! Jag såg också den där kransen i tidningen, den var så söt! Din blev nästan ännu finare, tycker jag, den var lite tjockare och mer fyllig! Nu visade du den där fina bunken med "ränder" på höjden igen - är det ett loppisfynd eller nytillverkad? Den skulle jag gärna vilja ha hemma hos mig! Och en rostig bokstav också, den är också hög vill-ha-faktor på!!! (Både M & J skulle jag vilja ha!)

Kram och hoppas ni också har en trevlig vecka!
/Kristin

latara sa...

Hej på dig, vackra Marie!

Om man pyntar så där vackert till påsk, varför kan man då inte låta det vara påsk lite längre? Fram till skolavslutningen, åtminstone!

Din lilla krans är ljuvlig, som allt annat du visar. Måtte du aldrig ledsna på att blogga, vi är nog många som skulle få svåra abstinensbesvär! :-O

Ha en underbar dag!

Kram, Karin

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!
Jag är inte heller så förtjust i allt grällt påskpynt, så jag tycker det du visar är JÄTTE fint!! Precis i min smak.. :)
Det där vita stora ägget, lite krackelerat, är ju underbart..!
Snödroppar är så vackert..hihi, miott inlägg (som jag gjorde klart i morse innan jobbet, men inte publicerat, innehåller också snödroppar bland annat :) Gillar snödroppar massor..och tycker din krans är såå fin, hoppas den håller sig där på det fina fatet!
Kram vännen!
Mia

lottens vita och gröna sa...

oh....så skirt så enkelt så vackert, snödroppskrans, har aldrig sett sötare krans!vilket fint M som i marie, är också på bokstavsjakt, vet inte om L är så kul...strutarna som stck upp därå, de näämde du inte, gjort själv förstås, ljuvliga! synd att avståndet är sååååå att jag inte kan komma förbi på en kaffe och glutta hur du har det....kram lotten

Elzie sa...

Vad härligt med vårblommor.
Kram Elzie

Änglar och lavendel sa...

Superfint, härliga bilder! Så söt kransen med snödropparna är. Riktigt gullig, hoppas den håller sig länge.

Kram Biggan

Ann-Catrin / finthemma sa...

Du är så flitig på bloggen.. perfekt att titta in till dig och få inspiration.
Snödropparna är ju helt bedårande och kransen likaså!!
Kramar A-c

Lina sa...

Har en stund över på jobbet, måste in och kika om du har några nya fina bilder på g ; - ). Hmmm...så fint! Nu vill man bara hem och pyssla! Må så gott!

Vita tankar sa...

Så lustigt, jag visar också en snödroppskrans idag :-)! Blev oxå så inspirerad av tidningen att jag var tvungen att testa, men din blev bra mycket finare tycker jag!

Kram Linda

les fifoles sa...

Hello Marie!
I often visit your blog and even if I don't understand your words I appreciate the beauty of your pictures. Would you mind if I add alink to "Vita Ranunkler" in my favorite blogs list's? Have a very nice day. Anne

Designe sa...

Himmel så mycket fint du har pysslat ihop både utomhus och inomhus! Du är såå pysslig...var får du alla idéer ifrån? :)...jag är lite lat till påsk..blir inte så mycket pyntat..Nåt ska jag väl lyckas åstadkomma hoppas jag! Ha en fortsatt fin vecka! Kram :)

bagateller.se sa...

Otroligt fint påskpyssel du visar! Inspirerande! Kram Terese

sommar-rummet sa...

Men va fint du gjort!!! Vår känslorna skjuter i höjden!:) Ha en fortsatt bra vecka! Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Men så vackert! Du är en fantastisk inspirationskälla!
Kram
nina

Sara sa...

Det går ju få påskfint utan gula fjädrar, tack för inspirationen!
Sara

Kärleken till Fransk inredning sa...

Vilka underbara bilder på snödroppar ! Kram Susanne

Liten Bod sa...

Åhh så fint! Kransen var underbar, en sådan har jag aldrig sett. Att plantera snödroppar i höst får stå högst på min trädgårdslista! Kram, Tina

Änglahem sa...

Jag gillar verkligen dina "påsk"dekorationer!!! Räcker så gott, den bara svischar förbi, ja påsken alltså. Har inte heller mycket påskpynt och det har då inte kommit fram än, det är inte riktigt samma känsla som julen.
Något litet kommer väl fram för barnens skull.

Kransen är bara sååå söt!! Hoppas den håller sig i några dar!

Ha en skön onsdagkväll!
Kram
Ulrika

Linneagården sa...

Så vackert du har gjort med snygga detaljer med en lätt aning av påsk. I år kommer inte de färgglada porslinstupparna att få stå på köksbordet som åren innan....
Ha en fin onsdagskväll /madelene

Frida sa...

Vilka fina bilder. Snödroppskransen är jättefin. Synd att våra snödroppar i trädgården håller på att blomma över annars hade jag också gjort en sån.
Ha en trevlig kväll!
Kram Frida

Design by E sa...

åh vilka vackra bilder!!kram E

Kannor och karaffer sa...

Åh - vilka underbara bilder du visar på snödroppar i alla dess former - helt underbar är kransen som du gjort!!

Pyntar inte heller så mycket inför påsk utan det blir lite lagom....

Jag har en utmaning som väntar på dig!

Kram
/Ann

Roslagsdrömmar sa...

Vad fint du påsk pyntat!!! Jätte vackra bilder : )

Kram Maria

Forgjengelige ting sa...

Vakkert med vårblomster!! Du har en vakker blogg!

Hannas form sa...

SÅ VACKERT...SOM VANLIGT...DU GÖR ALLT ALLDELES SPECIELLT!
SNÖDROPPSKRANSEN ÄR LJUVLIG!

KRAM
Hanna

Karin sa...

Tack, har nu njutit av dina bilder en stund. Såg kransen i en annan blogg nyss, den är bedårande. Måste nog göra en jag också.
Ha en fortsatt skön vecka!
kram
Karin

Tonje sa...

For noen vakre stilleben...den kransen din ble kjempe flott..likte så godt alle de eggene i ulike størrelser også=)

Ellinor sa...

Vilka fina arrangemang du gjort!! Fina bilder!

Kram Ellinor

Dubbelörnen sa...

Gillar dina ägg, sköna att både se o ta på. Har inte heller påskpynt här hemma. Pyntar istället med blommor ;). Snödropp tog jag också in... inspirerad av dig :)

Kramar

Lönnergårds Anna sa...

Hej!

Klart du ska med på bloggtröffen. Det vill till att nätet är iordning den morgonen ;-))
Tycker det är lite svårt att få in bilder ibland, nyss skrev jag en lång kommentar till dej men den försvann, sidan kan inte visas stod det. Tråkigt, det här ska bara funka.

Lillkillen är fortfarande sjuk, det visade sej vara vattenkoppor. Men vi tog en tur på torget ändå i går tillsammans med Under vinden Sara. Andra onsdagen varje månad är det torg här i sammhället. Mysigt. Och vilken tur att vi tog oss dit för vi hittade Myrten träd för 50:- st. Vilket kaaaap.

Ha det så gott!
kramar Anna

marie sa...

Men vad fint med snödropparna och göra en krans av dem. Jag måste nog göra lite påskpyssel inför nästa vecka nu, ska bli spännande att se vad du visar.
Ha det så bra! Visst hade Lena mycket fint!!!
Kram
Marie

Handplockat sa...

Underbara bilder
som alltid

ha en toppen torsdag

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Som vanligt så blir man så inspirerad av dig....du är ju för duktig! Äggen och kransen av snödropparna är ju för vackra!
Här hos mig i zon 6, blir det björkris! Skulle jag knipsa av några kvistar på körsbärsträdet (som nätt och jämt har överlevt två vintrar) så skulle bara stammen vara kvar =)
Kram Anita

Bodil sa...

Riktigt vårigt!!!
Kram Bodil

Ida sa...

Vilka härliga bilder, nu fick jag massor av inspiration att också pynta om här hemma! Tack för titten mvh Ida

Kära Stina sa...

Å så härligt det är med snödroppar! Vilka mysiga arrangemang, ögongodis.. Såg förresten vita ranunkler som de sålde på torget och tänkte genast på din blogg :) Vilken vår-energi man får här, fast det är dystert å grått ute. Ha en skön dag! Kram Kerstin

Dorthe sa...

Din snödroppskrans är bedårande! Själv har jag inga snödroppar hittat :-(

Kram
Dorthe

Ljuva ro sa...

Tokgillar din snödroppekrans! Ska nog fixa en som dekoration till helgen fets! Håller den sig bra utan vatten eller har du vatten på fatet?

Malins-Kuriosa sa...

Din sida är som rena inredningstidningen fast bättre...bara vackra inpirerande bilder...Jag var ute och rörde lite på vår trappa i det still regnet förrut men lyckade halka och kände mig allmänt dum då jag seglade ner...slog mig inte men ändå...
Jah har börjat lite smått inne men blir inte så mycket här heller med påskpynt....några favoriter som alltid dyker upp...ägg förstås och några kvistar här o vvar...

Kramar från Malin

älskar sött sa...

Du gör alltid allting så super duper vackert!! Mycket detaljer och omsorgsfullt!!..=)Kransen av snödroppisar är ljuvlig!!!! Spännande att se vad du har för påskpyssel på lut i nästa vecka, ti-hi..pussiluss Malin

Lilla Ugglebo sa...

Ha ha...ja jag är nog rätt så babblig.....mitt problem är nog att jag kanske pratar föööör mycket....jag gillar inte när det blir tyst!

Jisses vad fint du gjort....mina trötta ögon gråter av avund......jag bara packar upp och packar upp...kläder tar en evinnerlig tid att få upp...suck....
VA fint du har på trappen också......mer dåligt samvete......köpte blommor för en vecka sedan......de står kvar i påsarna ännu......hoppas de lever....fniss......
Ha en härlig fredag!
Kram Katarina

I ett litet hus sa...

Otroligt vackert!!! Kransen slår ju allt! Önskar bara att våren ville komma ordentligt snart!

Ha en mysig kväll!

Hwita Villan sa...

Så vackert med snödropparna! Jag tror jag MÅSTE göra så nu. De ser så skira och vackra ut där på fatet. Jättehärligt!

Millas hem sa...

Hej! Jag kommenterade alldeles nyss ett vitt "M"i trä tror jag att det var, och skrev att de i rost är så fina. Och så tittar jag in hos dig efteråt och ser direkt ett rostigt "M"...jättefint! Jag har för mig att jag sett det hos dig förut.
Jag får nog inskaffa en egen bokstav!:) Trevlig helg!
Kram Camilla

Bara Gry sa...

Ha,ha....kul att det är flera som tar naturen till hjälp när chabbyn ska chicas, fniss...

Kanske vi ska starta ett företag ihop?

Kram Gry

Majas mammelucker sa...

Men jisses vilket fint vår hem ...
Du kan konsten att få fint av ingenting..Jag vill haaaaaa snödroppar ..jag får plantera det till nästa år..gillar ditt stora ägg..här har jag inte påsk pysslat så mycket lagom är bäst..
Hade gott!! Kram Maria

C De-sign sa...

Så fina bilder du visar! UNDERBAR är kransen av snödroppar, även om den bara "håller" sig ett kort tag! Ikväll är det för mörkt att leta snödroppar på tomten....men i morgon ska jag ta in några! Inspirerad av dina fina bilder!!!
Kram från C

HannaH i Det stora grå huset sa...

Helt ljuvliga bilder Marie!
Imorgon så beger jag mig ut och plockar in de få snödroppar jag har ute, och så blir det äppelkvistar i brist på körsbärskvistar. Du gör så underbar saker av enkla naturliga ting. Det älskar jag.
Ha det gott!
Kram Hanna

Mamma Millan sa...

Så jätte vacket , jordnära o snyggt!!!

Millan Kramar
~~~`*'*´~~~

~~* W I T H E ♥ L O V E *~~

Maarit: sa...

Var kommer M:et ifrån? Vackert.

Vanilladreams and humblebees sa...

Du gör så fina arrangemang att man blir tårögd! Ljuvligt Marie... du är en sån inspirationskälla!

Tack för kommentaren!

Kramar från Jenny!
---<-@