torsdag 24 april 2008

Jag firar 1 år!

För 1 1/2 år sedan visste jag knappt vad en blogg var för något. Jag har berättat förut hur jag av en slump ramlade över bloggvärlden när jag gick hemma och var sjukskriven när jag väntade Vera. Jag gick på kryckor på grund av svåra foglossningar så jag kunde knappt ta mig någonstans och dagarna var sååååå långa och tråkiga! Att hitta bloggvärlden var det bästa som kunde hända, jag fick något att fördriva tiden med förutom att läsa en massa böcker.
j
Att upptäcka att det fanns människor som gillade vitt, rostigt, avskavt, blommor, zink, loppis o.s.v precis som jag var helt fantastiskt! Efter att ha läst alla fina bloggar ett tag började så sakteliga tankarna komma på att ha en egen blogg. Det tog lång tid innan jag tog modet till mig och startade en egen, helt övertygad om att jag inte skulle få en endaste besökare och med datakunskaper som i princip var lika med noll! Kommer fortfarande ihåg den helt fantastiska känslan när man såg på besöksräknaren att det faktiskt hade varit någon inne och kikat och för att inte tala om när man fick sin första kommentar!!!!!!
j
Nu 1 år senare är det bara att konstatera att starta en blogg är bland det roligaste jag någonsin har gjort! Så mycket inspiration och idéer man har fått under året men det bästa av allt, så många underbara människor man har lärt känna.
j
För att visa min uppskattning till alla som har besökt mig under det här året tänkte jag ha ett lotteri. Det enda ni behöver göra för att deltaga är att skriva en kommentar till det här inlägget innan kl 19.00 på lördag.
j
Den som vinner får det här örngottet.............
k
......lavendelpåsen och träspolen med spets.
k
Vill också passa på att tacka för de superfina kommentarerna om planteringshörnan, jag är rörd över alla snälla ord! Ha nu en riktigt trevlig helg och lycka till i lotteriet! Vi ses! Kram Marie

155 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Grattis till ett år med bloggen!!
Känner igen mig i mycket av det du skrev :)
Vilka fina priser du lottar ut!
Hoppas du får en bra dag.
Kram!

lottens vita och gröna sa...

oh marie, kommer ihåg när jag hittade dig, du är en som gjorde att jag med vill blogga, alltid så inspirerad av dig och så är du såååååå underbart go, du är en som jag skulle bubbla med irl hur länge som helst, sånt känns bara!

tackmarie för din blogg och dina alltid underbara inägg, hoppas vi snart får träffas irl!

ska hålla tummen att jag blir vinstlotten, im shaking, sååååå fina priser gumman, oh en trådrulle, den lavendelnpåsen..och örngottet, det underbaraste!

varmastekramen till min älsklingbloggarblomma!

lotten

Petra Bloggar sa...

grattis till "1-åringen"
detta är ju en av mina absluta favoritbloggar! =)

kram

Nettan sa...

Grattis till 1 år med blogg !
Känner oxå igen mig i det DU skrev, har ju nyligen " startat " jag med & blir fortfarande lika glad när jag sett att någon vart inne & lämnat en kommentar =0).
Hoppas få följa din blogg ytterligare 1 år ;0)
Kram Nettan

Lena i et bæssmorhem sa...

Gratulerer med blogging i ett år! Ja, å oppdage bloggverdenen har gitt meg et kjempestort løft også. Ideene og inspirasjonen bobler, og arbeidslysten blir mye større også. Eneste negative med bloggingen er at jeg har blitt litt vel hektet på det...
Klart jeg vil være med på trekningen din... og gleder meg til å følge bloggen din videre :-)
Klem

Lila`s bloggvärld sa...

Ja, men visst är det HÄRLIGT med bloggande. Och SÅ mycket inspiration man får. Det är ju så häftigt. Dock har jag bara haft min blogg i snart 2 månader och det är ju så ROLIGT. Samma som du upptäckte jag bloggandet under min sjukskrivning coh det har hjälpt mig MASSOR. Även som du skrev om det där med besökarantalet som bara växte...det är helt otrolig känsla. Och alla stärkande kommentarer......

Kramis Lila

Kerstin sa...

Grattis med 1. årsdag:)! Du skal vite at du er en av de som har inspirert meg til å ta mine første steg i blogverdenen.
Klem Kerstin

Anna sa...

Stort Grattis till 1-årsdagen!!! Jag läser alltid din blogg och tycker lika som du att det är så roligt att "träffa" andra likasinnade här på nätet :)

Man får som sagt så mycket idér, inspiration och lust!!

Självklart vill jag vara med och tävla om de underbara presenterna!

Hipp, Hipp, Hurra :)

MiaMaria sa...

Hej!

Grattis till dig!

JA, tänk att det ska vara så roligt att blogga det hade man ingen aning om. Och att det fanns en blogg värld därute, där så många delar med sig av det mesta är ju fantastiskt, det är stort!

HA´det så gott!
Miamaria

Lina sa...

Hej!
Grattis på 1 årsdagen!!! De är alltid lika spännande att kika in hos dig och inspireras av allt fint du visar!

Må så gott!/ Lina

My Lovely Things sa...

Grattis!!!
ja det är så roligt att blogga.
jag började ju blogga förra gången jag opererade min hö hand och vas sjukskriven...

Så du har oxå haft foglossning..jag hade foglossning från v 7-8 hela graviditeten med sista barnet..var sjukskriven hela tiden..såg på film och hade lugn och ro...man får göra det bästa av det när man inte kan påverka sin situation....

Jag gillar verkligen din blogg..du visar alltis så trevliga ting..

Jag skulle gärna vinna dina fina saker...
kram anna

Ann-Catrin / finthemma sa...

Godmorgon marie!

Tänk ett helt år..och i den fantastiska bloggvärlden..
STORT GRATTIS!!!

Du har verkligen berikat den här världen med fantastsika bilder från ditt vackra hem och trädgård!!
sån otrolig inspiration du sprider

Kram kram Ann-Catrin

minblogg-jag sa...

Vilken tur att du till slut tog modet till dig å skaffade blogg, annars hade vi andra inte fått äran att komma in hit å njuta din blogg.

Vår kramar Helena

milly Garden sa...

Hej Marie,

Kul att du berättar om din start med bloggandet.. Jag känner igen mig i det du berättar.. 1år har du hållit igång så länge! Grattis! Du är så duktig och inspirerar så mycket!!
gillar dig och dig blogg!
Fortsätt blogga!!!

Kram Marina

Dubbelörnen sa...

Grattis vännen! Känner precis som du att bloggeriet har öppnat nya världar o givit nya härliga vänner :).

Kommer ihåg att jag fann dig rätt så tidigt o sedan föll jag pladask i maj förra året *fniss*. Jag föll handlöst för er trapp o spec för ert vackra trappräcke. Snäll som du var så skickade du även ritning till mig. Har sparat den tills vi kommer till vår trapprenovering ;).

Önskar dig en härlig solig dag.

Varma kramar

MY WHITE COTTAGE sa...

En stor grattiskram till dig! Tänk vad jag är glad att jag hittade till din blogg! Här bjuds man alltid på ljuvliga bilder från ditt vackra hem att njuta och inspireras av! Det är vi som ska tacka dig för allt du delar med av till oss! Tänk att vi nu också ska få träffas irl - så himla kul! Jag är övertygad om att du är precis den varma och gulliga människa som jag har fått intryck av här på bloggen! :)
Nu hoppas jag också på tur... Tänk att få vinna dessa fantastiska saker! Spoltråden med spetsen är ju så gullig...
Hoppas solen lyser på dig vännen!
Många kramar Jenny

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Grattis till ditt fantastiska bloggande! Du har en mycket fin blogg och jag hoppas du fortsätter även framöver.
Ha det bra!
Hälsningar Maria

Annas skattkammare sa...

Hej! Grattis till ett år! Håller med dig om att det gett så mycket, det är så roligt!! även om jag ligger långt efter dig, jag startade min för 2 månader sen.. och du är en av dem som inspirerar mig mest, med ditt vackra hem!

Vilket fint örngott, och spolen och påsen är ju så söta! *håller tummarna* =) Kram /Anna

Hulda sa...

Gratulerer med 1 år som blogger! Jeg har fulgt med bloggen din hele tiden, og liker den veldig godt. :)

Så fine ting du lodder ut. :)

Änglahem sa...

GRATTIS TILL 1-åringen!!!*hihi*

Visst är det roligt detta bloggeri! Känslan av att tro att ingen ska besöka en känner jag så väl igen!!*fniss* men så bidde det inte! Din blogg är ju bara såååå fin och inspirerande!! Duktig är du med så det förslår!
Vinna?! Jaaa tack!!*tihi*

Ha det så gott tills vi ses på sööööndag!!!

Kramar/Ulrika

Lilla Blanka sa...

Gomorron Marie och STORT grattis på 1-års-dagen!!! *trumpetfanfar*

Jag hittade din blogg i maj och den blev en storfavorit direkt! Det var du som fick mig att börja blogga också :) Men det tog några månader innan jag kände att jag vågade *hihi*

Jag kände också att jag hade samma smak som du och vi delade också "den galna kärleken" till Danmark :)

Jag hoppas du får en fin Ett-Års-Dag och önskar dig lycka till med kommande bloggår!

Stor kraaaaam och så ses vi på söndag!!!
Mia
Ps ditt örngott, lavendelpåsen och rullen med spets är jättefina priser!

Saramedflera sa...

Hejsan
Jag är glad att du började blogga, för du var en av de som inspirerade mig till att starta min blogg. Sedan tror jag att du var en av de första som kommenterade hos mig, som sagt man blir så lycklig över de där kommentarerna. Det blir jag fortfarande. Ha ett fint slut på veckan.
Kram Sara

Mysiga lantliga ting sa...

Grattis!!!
Tiden går fort när man har roligt...eller hur!?
Jag vill såklart vara med på din fina utlottning =)

Kram Johanna

envilsenloppa sa...

Tänk vad ett år rullar på ! Det är liksom bara att luta sig tillbaka och njuta av karusellen ;-)
Du är ju som du vet en stjärna här på blogghimlen , och jag älskar all den inspiration som du ger !!
Jag tänker varje gång när jag kommenterar att nu ska jag inte bara skriva om hur himla duktig jag tycker att du är , men det slutar alltid likadant .
Samma idag :-)
Ha en jätteskön vårdag !!
Jag ska sätta mej och hålla tummarna på mej själv i ditt fina lotteri !
Kram/Lotta

Anonym sa...

Jag tillhör dom som mest tassar omkring utan att lämna nån kommentar...men jag tittar dagligen efter om du har skrivit något nytt tycker mycket om din blogg tillhör favoriterna så blogga på kanske jag törs börja också???/Sylvia

Tidsmästarinnan sa...

Grattis till ett år med din härliga blogg!

Jag håller verkligen med, det här är bland det roligaste jag har gjort.

Ett eget litet hörn, som en liten koja (inredd i lantlig stil förstås), med en massa härliga kompisar, så känns det ungefär!

Kram och grattis igen!
S

Pioner äro vita sa...

Hej

Det är klart man vill vara med och tävla om så fina priser.
Underbar blogg har du.

annaslantliv sa...

Du har en jättefin blogg och har inspirerat mig massor!
Tack för det!

Kram Anna

kustnära sa...

Ja, visst går tiden fort när man har roligt?!
Själv är jag relativt ny i denna blogvärld men din blogg är en som man inte vill missa för att få inspiration och idéer.
Du visar så fina bilder, men en blandning av inredning och trädgård.
Tack för allt du delar med dej =)

Sist men inte minst GRATTIS!!

Hälsningar ifrån Anneli

Jema Rose sa...

GRATTIS på 1-årsdagen då!!!

Vilka fina vinster, de vill man ju vinna så klart : )

Kram, Jenny

<3

Jessika sa...

Grattis till 1 år!
Jag har trott att du varit i blogg världen mer än så. Roligt att hitta denna värld. Men måste hålla lagom distans annars tar det liksom över för min del ( lätt att bli besatt av bloggandet).

Hälsningar från Jessika i Gula Villan.

Ida sa...

Grattis och tack för inspirationen du gav mig- det var ju pga din blogg jag vågade börja! Mvh Ida

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hurra Hurra Hurra Hurra! Ett jättestort GRATTIS på bloggfödelsedagen.
Det är roligt att läsa om hur du av en slump hamnade i bloggvärlden.
Vi är nog många som har halkat in på ett bananskal. Jag satt och googlade på något, minns inte vad... och hamnade hos Spets och snor, och sen klickade jag vidare och vidare. men det dröjde ett halvår innan jag vågade ge mej på det här, och jag ångrar mig inte, för det är ju så kul!
Vilka underbara vinster du ger bort... kan bara blunda och hoppas...
Kram
Marie

Minikex-living sa...

Jag vil så gärna vara med i din fina utlottning. Att blogga är verkligen beroendeframkallande och roligt. grattis till 1 åringen.
kramar Malin

Lina sa...

Grattis! Jag är uppe i två år nu och det bästa är nästan när man kollar tillbaka, för det blir som en dagbok! Jag har faktiskt kopierat över många inlägg i ett word dokument som jag tänkte att jag kunde skriva ut. Sen är det ju jätte roligt för det känns som om man fått otroligt många vänner!! Skall bli roligt att få träffa dig på söndag!!

sommar-rummet sa...

Stort GRATTIS! Trevligt med ett lotteri, visst vill jag va me och ha chansen att vinna dina fina priser. Ha det gott i vårsolen under helgen! KRAMAR från mig!

sommar-rummet sa...

Stort GRATTIS! Trevligt med ett lotteri, visst vill jag va me och ha chansen att vinna dina fina priser. Ha det gott i vårsolen under helgen! KRAMAR från mig!

spetsar och änglar sa...

Grattis till ett år!!!!!!Hoppas att dom blir fler:)
Sååå kul med ett lotteri,visst vill man vara med på det.

Ha en härlig dag
Kram Heléne

anette sa...

Hej Marie. Grattis till ett år som bloggare. Jag tittar in till dig varje dag men brukar inte lämna några "avtryck" och varför inte det? Jo jag har ingen egen blogg så jag känner mig lite som en snyltare. Jag log för mig själv när jag läste hur det hela har börjat för dig. Det är nämligen så att jag är hemma och är sjukskriven. Fick en ny höftled i slutet av nov.07. och nu väntar jag på att få en ny även på andra sidan. Men väntan är lång och med kryckgång och värk är jag mycket hemma och sitter vid datorn och njuter och får inspiration av alla fina hem som visas. Tanken att starta en egen blogg har funnits. Hittade tom på ett namn men la ner det hela. Är totalt hopplös med datorer. Och det känns inte roligt att tjata och fråga sambo och barn jämt och ständigt. Jag tycker ni är så duktiga och visar allt så fint. Men herregud vad jag blev långrandig då! Ha det nu så underbart i vår solen. Kram Anette.

Mona sa...

Hej Marie!

Jag vill också väldigt gärna vara med i lotteriet!
Du är en stor glädjekälla och jag besöker din blogg och njuter av att se allt vackert varje dag.
Jag har ingen egen blogg (ännu), men så snart en ny kamera införskaffats ska det bli fotande av och dagligt bloggande!
Fira 1-års bloggandet med en riktigt härlig dag i vårsolen!
Kramar från Mona

Tjohalia sa...

Grattis till 1-års dagen!! Kram Sandra

Anonym sa...

Hejsan!
Grattis till 1åringen!!
Såklart man vill vara med på utlottningen.Visserligen har jag aldrig tur i utlottningar,men man kan ju alltid hoppas.Din blogg tillhör favoriterna så det skulle vara roligt.
Må så gott i solskenet.
Kram Monica
monikanen@yahoo.se

Skin sa...

Hittade din blogg för ett tag sedan när jag sökte på min favoritblomma - ranunkel! Följer med glädje dina inlägg! Nu har jag också börjat blogga, kolla gärna: skinsweden.blogspot.com

Liten Bod sa...

Hej! Jag håller helt med dig, att bli med blogg är bland det bästa jag gjort! Så fina priser! Naturligtvis vill jag vara med :) Planteringshörnan är jättegullig, där kan man verkligen samla allt sånt som vi lantisar tycker om... Kram, Tina

hemtrevnad marie sa...

Nämen så roligt, GRATTIS!!!!!!
Själv fick jag ju inte bredband här i obygden förrän i januari...men hittade dig direkt, via Lantlifsanette, kikar ju in till dig varje dag...du bjuder alltid på vackra bilder och enormt med inspiration!!!!
Din blogg ser verkligen proffsig ut, själv harvar man på och plåtar forfarande efter 2månader med mobilen, haha!!
Ha en härlig dag , fira ordentligt.....och fortsätt att inspirera och inspireras!!!!
kramar i massor!!!!

Julie sa...

En av de beste bloggene i blogglandia- ligger klart inne på mine favoritter!!

Guldkant På Livet sa...

Ett stort GRATTIS till en av mina fina bloggvänner till 1-årsjubileumet! Du har en sån fin blogg och vi hoppas på minst ett bloggår till, helst flera! Jag älskar den inspiration din blogg ger och alla vackra arrangemang och tjusiga foton! Vilket helt underbart örngott och sån söt påse och den rullen, läckert! Ja, visst är det kul att blogga, det är inte bara en hobby utan ett sätt att leva, det ger verkligen så mycket!!! Ha en härlig ettårsdag Mia. Många soliga hälsningar från din bloggvän Mari.

Forgjengelige ting sa...

Gratulerer som 1-åring!! Jeg synes blogggen din er svært inspirerende og flott!! Nydelig er den!! Til lykke med neste bloggeår! Jeg gleder meg på hvert nytt innlegg fra deg!

Anne sa...

Grattis! Det du skrev om lät så välbekant...Din blogg är fin, jag följer den regelbundet:) Gärna med i lotteriet!

Gammelgård sa...

Hej!
Grattis till ett år med bloggen! Jag firar också 1 år om en månad.
Allt du skrev kunde jag också ha sagt!
Underbara priser du lottar ut!

Kristin sa...

Hej Marie, jag vill självklart vara med i lotteriet, men framförallt vill jag TACKA DIG för att du har din underbara blogg, och för att du är så gullig och trevlig och lämnar kommentarer hos mig. Jag håller med dig om att det var som att hitta en ny värld när man hittade bloggvärlden. helt plötsligt så fanns det massor att läsa och titta på och man behövde inte hoppas på att det skulle komma ett shabby chic-reportage i någon inredningstidning som man kunde kasta sig över - det fanns ju inspiration på nätet som var mycket nyare och framförallt i större kvantitet!

Nu om dagarna är vi knappt inne då det är så fint väder, så jag hinner varken läsa bloggar eller skriva själv på min egen. Men så blir det, det går lite upp och ner.

Hoppas ni också har det jätteskönt och njuter av värmen, det är ju nästan försommarvärme!!!

Stor kram från Kristin & barnen (vad härligt att vara mammaledig nu på våren!!!!)

KRAM!

pudelflicka sa...

Grattis ! Jag tycker också att det har varit roligt att blogga och träffa alla dessa härliga människor.
Kram Hedvig

Ingrid sa...

Gratulerer med bloggbursdagen! Jeg gleder meg til å følge deg videre! :)

livetpåfyran sa...

Grattis på 1-års dagen!! Jag förstår dina känslor precis som du beskrev dom eftersom jag är ny här i bloggvärlden.

Det är så jättekul och inspirerande med alla dessa bloggar att besöka. + superroligt att ha en egen förstås! Kram Pia

LantlivsAnette sa...

Jaaa du..jag kan bara hålla med dig, precis så känner jag också, och jag firar ju också snart ett år !
Himmel vilka fina priser man kan vinna hos dig, självklart vill man ju ha en chans på dom ...
Tur att du började att blogga så att vi får inspireras av ditt ljuvliga hem !
Kram Anette

Tummelisa sa...

Hej igen
Du visar alltid så fina bilder, men jag har inte kommenterat hos Dig på länge. Du får alltid så många kommentarer att jag tänker att Du inte har tid att läsa mina också. Vann Din fina julstrumpa före jul. Det är många som har beundrat den.
Ha en fortsatt bra vecka och grattis till ett år!!
Kram Tummelisa

Hanna sa...

Ja, visst är det härligt med alla bloggare. Man kan byta ideer och tips med varandra. ibland är det bara mysigt att sitta och titta runt hos alla. Kram Hanna

Anonym sa...

Här finns en 20årig beundrare som blygt lämnar ett litet avtryck och tittar storögt på alla dina vackra saker!=) Tack Marie för all inspiration! / lilla Lisa

husnummer30 sa...

Hej Hej!

Vad skoj - 1:års jubileum. Grattis!

Ha det fint! //Jill.

Mamma C sa...

Grattis till 1-årsdagen. Det här hade jag missat precis. Det här bloggkoll har ju varit nere stup i kvarten.
Kram mamma c

Det lantliga hemmet sa...

Ett stort grattis på 1 årsdagen! Så roligt det är med att blogga, har själv hållt på i ca ett halv år pch det är det roligaste jag har gjort och så många nya vänner och inspiriation man har fått under denna tid! En stort grattis igen och hoppas på ett återseende!

Ha de så gott
Kramar Karro

Helén sa...

Grattis till 1-åriga bloggen och tack för all inspiration man får genom din blogg!!

Stinas mys sa...

Allt gott till dig! Varma hälsningar från Finland!/Stina

Huset mitt i byn sa...

1 år tänk vad tiden går fort när man har roligt.....jag har nog följt med dig i ca 10 månader för det var då som jag kom in i bloggvärlden.
Jag hoppas du fortsätter många år till!

Allt gott!!!
kram Pernilla

Millas Mirakel sa...

G R A T T I S till din 1-åring !!!!
Vilket underbart inlägg om bloggandet, du beskriver det så bra !
Men du, vilka ljuvliga vinster, dem skulle jag inte tacka nej till ! ;)

Ha en skön helg !
kram Camilla

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

GRATTIS till ettåriga bloggerskan!
Tänk vad mycket fin inspiration du sprider! Önskar dig lycka till med kommande år!
Jättefina vinster!
Ha det gott!
kram
nina

Under en vind sa...

Stort stort grattis till ditt första år!!! Jag tror att jag upptäckte dig en regnig sommardag på semestern, sedan dess har jag varit här så gott som dagligen..fniss....

Självklart vill man ha chansen att vinna de fina sakerna!

Nu snart är det dax, ska bli så kul!!! Har nästan noll med bloggtid, så just därför ska det bli kul att träffa flera av er på en gång!

Ha det gott under helgen! Vi ses på söndagmorgon! Kram!

Systrarna vitt sa...

Va kul med ett lotteri, hoppas jag har tur den här gången, det är riktigt fina priser.Jag ramlade in i bloggvärlden i höstas och du var en av dom första jag tittade in hos. Nu har jag och min syster startat en blogg och det är riktigt kul. Kram Liselott

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej Marie!

Jag är en nyinvigt shabby-chic-blogg-läsare ( och sedan igår bloggare!) Din blogg var faktiskt den första jag ramlade över och jag måste säga att ramlade över verkligen är rätt ord...Jag älskar blommor och sökte på orden vita ranunkler för att läsa om planteringstips och inspiration...men då dyk plötsligt din blogg upp istället och det är mycket glad över! Jag älskar ditt sätt att skriva och tycker att bloggen är så vacker och inspirerande. Måste numera varje dag se efter om du har skrivit något nytt inlägg. Tack för att din blogg finns! Du har nu insirerat mig till att skapa min egen blogg och dessutom gett mig namnen på en massa andra fantastiska inredningsbloggar. Min blogg är ännu inte som jag vill ha den, men snart är jag också en shabby-chic-bloggare, hoppas jag!

Lärarbostaden i grönskan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lärarbostaden i grönskan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jes/Vita villa vila sa...

G R A T T I S till 1 år med denna underbara blogg! Jag kan bara skriva under på att det är bland det bästa du har gjort ;) så mycket inspiration som du ger, bjuder på alla vackra bilder och miljöer så man blir helt kollrig :)

T A C K för denna inspirationsbank!!!

Kram vännen!
Jes

Anonym sa...

Grattis till Ett- årsdagen...Läser ofta din blogg och blir såå inspirerad, det är så underbart att se att andra har liknande inredningsstil...själv bor jag i en gammal underbar lägenhet i kanske samma "idyll" i Västergötland som du...! Klart man vill vara med och tävla om sådana fina saker! Ha en skön Helg...Många Hälsn. Birgitta

Lotta sa...

Hej!

Tittar ofta in på din blogg som jag tycker är inspirerande och du har alltid fina bilder!
Har ej kommenterat tidigare men nu funderar jag på var du hittat in träspolar som du har spetsen på?''Mvh Lotta

Lily of the valley sa...

Grattis till ettårsdagen!

Det ger så mycket att blogga, mycket positiv energi.

Ha de gott
kram Lily

Sockersött sa...

Var roligt att du hittade bloggvärlden. Alltid nyttigt att få mer datakunskap. På ett år har din blogg blev så populär, du har alltid så fina bilder och du verkar vara en pysselfia. Tack för den inspriationen du ger mig! Vi svenskar är så dåliga på att beröma andra och oss själva. Det är liksom lättare inom datavärlden.

Roligt med lotteriet! så klart...Grattis till ett år!

Kramar Kia

Hellenshus sa...

Åh vad roligt med ett sådant gensvar! Det är du värd. Din blogg är verkligen en inspiration. Kul med lotteri!
Ha det så skönt i vårvärmen.
Kram Helen

K sa...

OOOOOOOOOOOOOOH sååååååå fina saker...Klart man vill va med i den utlottningen...Sitter bara å fundrar på om det går att muta dej *smile* ;D ha en häärlig helg kram /K

Kalkstenssommar sa...

Grattis!!!!

En blogg med namn på den vackraste blomman som finns, det måste ju vara svårt att leva upp till tänkte jag när jag gick in på din blogg första gången. Men ACK!!!

Bloggen är lika vacker som blomman!!!

Här är jag ofta. Du har inspirerat till många projekt här hos mig. TACK!

Kram L

Minnelita sa...

Gratulerer med jubileet. Kjempefin blogg. Hilsen fra Norge.

Rosengårdens Inredning sa...

Grattis till 1 år :)
Alltid lika inspirerande att titta in till dej...Snyggt överkast....
Jeanne d arc living va?
Jag har såna i min lilla butik + kuddfodral, det rosenmönstret är helt ljuvligt...
Hoppas naturligtvis på tuuurrr!
Ha det gott// Kram Malin

Hjärtat Mitt sa...

Det är ju precis så man känner när man läser runt och funderar på om man ska våga starta en egen blogg!

Och visst får man inspiration!
Det är kul att se hur andra har det och vad de har gjort och få egna idéer. Du är ju oxå väldigt bra på att inspirera, tycker jag.

Ha en trevlig helg.

Hälsningar Mari i Marieholm.

Jeanettes hus sa...

Marie,

En stor grattis kram från mig!
Fortsätt i samma stil, vi älskar din blogg och ditt vackra hem.
Ha en riktigt skön helg.
Kramisar Jeanette

Home & Clothes Design sa...

Grattis på 1 årsdagen...du visar så mtcket fint från ditt hem och man blir så inspirerad och glad att läsa dina inlägg.

Grattis kramar från mig...Annelie

In my house sa...

Grattis på 1-års kalaset... He he,,,jag känner igen mig. Går hemma och är sjukskriven, så bloggen och bloggarna räddade mycket. Man har nåt att pyssla med och på nåt sätt så får man lite sällskap. Jag älskar min blogg,,man blir lite smått beroende =)
(fast jag är fortfarande kvar i de stadiet, när man blir super glad för en kommentar och när räknaren tickar uppåt) men de kommer jag nog alltid att vara...
- Många som bloggar mår dåligt,sjukskrivna,, så de ä väl som en liten terapi =)

Ha de bra och en fin sida som alltid,,, hoppas att de blir 2,3,4,5 års kalas oxå! =)

Kramar josse

Millas hem sa...

Hej!
Foglossning...bara ordet får mig att rysa, för här är en till som har fått känna på det!
Ett år...Grattis!!
Och jag är lika glad som du för att du började blogga, för du ger massor av inspiration själv!
Trevlig helg!
Kram Camilla

vitating sa...

Hej!
Åhh gisses vilka underbara priser!! Precis som din blogg, den är verkligen ljuvlig! Kan inte tro att du hade datakunskaper som noll o bara varit bloggare i ett år. Alla dina besökare o kommentarer är ju ett bevis på hur fin din blogg o ditt hem är, sug åt dig!

Jag vill självklart vara med i utlottningen!!

Ha det gott!
Kram Maria

Linda Bunn sa...

Ja visst är den allra första födelsedagen något i särklass, inte sant?
Tack för att ni underbara bloggare förgyller min vardag här hemma i vått och torrt, i ur och skur.
Som "stay at home mum" till sex ljuvliga underbara energiknippen, behöver mamma ibland ladda om batterierna och det gör jag bäst med en kopp te i handen och mina favvo-bloggar framför mig. Tänk att man kan komma någon så nära, som man faktiskt inte känner in real life. That´s Amazing!
Keep it up!
Tack för din närvaro och din inspiration!

Kramar

KalmarLinda

Stolt mamma till Christoffer, Carolina, Cevin, Cameron, Caitlin och Angel Cieran

Amelie78 sa...

GRATULERER, Marie! Jeg er så glad du blogger! Du er en stor inspirasjonskilde for meg. Bloggen din har nydelige bilder og fine tekster. Og så er du alltid hyggelig og snill og svarer på spørsmål :)

Gleder meg til nye innlegg!

Hilsen Amélie

Zizzi sa...

Vilka jättefina priser! Grattis på 1-års dagen! Jag tycker jättemycket om att gå in och titta i din blogg. Du har också gjort mig "addicted" till ranunkel, som jag, innan jag började läsa hos dig, inte visste fanns.
Kram cissi

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!
Vad fel du hade när du trodde att du inte skulle få några besökare. Din blogg är ju en av de allra bästa, och det verkar jag inte vara den enda som tycker. Så mycket kommentarer som du får är det väl inte många som är förunnade!
Håller med dig om att bloggadet är roligt, hade aldrig kunnat ana att det skulle vara som det är!

Jättefina vinster i din utlottning, jag håller tummarna!

Hoppas att du fortsätter blogga en lång tid framöver, för du är alltid en sann inspirationskälla!

Önskar dig en härlig helg!
Kram Hanna

alidas sommaräng sa...

Grattis till 1-år!! Känner igen mig -ramlade in på en blogg för ca 6 månader sedan och där öppnade sig -datorvärlden sig även för mig!!!Har haft min egen blogg i 3 månader och tycker att det här är bland det roligaste jag har gjort--är som att skriva dagbok när man var yngre -fast på ett annat sätt!! Kram och Lycka till!! Laila

White Season sa...

Tänk att du har varit med så länge, en riktig veteran. Och hallå, ditt plneringsbord oj oj oj, underbart, så himla fint! Jag har själv ett men det är inte i närheten av ditt på långa vägar...
Du är väldigt duktig och du har en så fin sida. Är självklart mer än gärna med i din utlottning. Fantastiska priser ju..
Ha en superskön fredag och helg, kram Malin

Johanna sa...

Grattis till ett år :) Brukar titta in här då och då för att titta på dina fina bilder och ditt pyssel. Är gärna med på utlottningen av de fina sakerna. Trevlig helg på dig. Vänligen Johanna

Jonna sa...

Stort Grattis till 1 år!!!
Du inspirerar mig så mycket!

Hälsningar Jonna från Finland

Useful Art sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Useful Art sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Useful Art sa...

Hej Marie!

Klart jag vill vara med i din tävling! Örngottet var verkligen otroligt gulligt, och de andra priserna också!

Grattis till ett år! :)

Trevlig helg!
Sara

Radhusdrömmar sa...

GRATTIS!!!!!!!!

Vad kul att du har bloggjubileum.

Det är jättekul att följa din blogg.

Ha en bra helg!

Kram Johanna

Lavendeldoft & vita spetsar sa...

Hejsan hoppsan!

GRATTIS till ettåringen!!!
Jag känner igen mig så i det du skrev i inlägget, om hur roligt det är att ha hittat bloggvärlden och hur osäker man var från början. Jag satt just och kikade runt i min egen blogg och funderade på när jag startade den och det är minsann oxå snart ett år sedan. Om jag inte minns fel var din blogg en av de första jag hittade, den allra första var nog Spets och snor men när man väl hittat en blogg går det ju fort att surfa sig vidare till fler...
Du ger så mycket inspiration med dina fina bilder och det du skriver... jag är ofta ofta inne hos dig och läser. Tyvärr hinner jag inte lämna kommentar varje gång...
Ha en toppenhelg! Jag ska nog försöka hinna med ett besök på Lustfyllt... det var länge sedan jag var där nu.
Kram/Linda

faster atta sa...

Grattis till 1 år med blogg! Självklart vill jag vara med i utlottningen!

Lilla Ugglebo sa...

Oj oj....himmel så många kommentarer du fått redan!!
du kanske inte ens orkar läsa min...:)
Grattis till lilla jubileet!
Jag håller med.....Bloggvärlden har verkligen öppnat en hel del nya dörrar!
Det är fantastiskt inspirerande att upptäcka alla kreativa snälla människor som finns.
Vilken tur det är att du startade din blogg så alla vi andra kan njuta av ditt vackra hem.

Själv känner jag att jag skulle vilja sitta framför datorn och inspireras mycket mer...men det är för mycket annat som måste göras...suck...
I går jobbade jag 15 timmar i sträck och när jag äntligen var klar var jag tvungen att jobba lite ideelt också.....fixa med papper inför helgens gympatävling.

huset är fortfarande ett enda kaos efter vår påbörjade vindsröjning.
Hoppas du får en underbar helg!
Kram Katarina
Ps...
jag blev väl med nu va..i din fina utlottning!!
behöver ett nytt örngott att vila mitt värkande trötta huvud på...;)

"M" sa...

Grattis till ettårsdagen, tänk va tiden går...jag har ett par månader kvar till ettåret...och naturligtvis vill jag vara med i ditt lotteri, med de fina priserna....kram på er...

Liza i pepparkakshuset sa...

Grattis till 1 år! Visst är det kul att blogga. Hoppas du fortsätter ett bra tag till.

Kram Liza

Klewa´s krypin sa...

Grattis! för mig blir det 1 år i maj, tror jag. Oj vad tiden går! Bloggande har gett mig otroligt mycket också, och bästa av allt underbara vänner - kanske för livet?!

Ha en underbar helg!

Kram
/Ewa

Lotta sa...

Grattis på ettårsdagen!
Hur har jag kunnat missa så många härliga inlägg? Det är som om du skrivit och visar bilder om vad jag väntar på att göra.. Speciellt tallrikshyllan som bokhylla för barnböcker, och planteringsbordet av symaskinsbordet. Aktuella projekt i mitt huvud för tillfället!
Roligt med lotteri! Klart man vill va me!
Kram, Lotta

Bella sa...

Grattis till ett år som bloggare! Jag upplever bloggen precis som du beskriver det... använder den lite som en dagboksventil för mycket i livet blir så där "hej, hej, allt är bra" men på bloggen kan jag skriva till det där lilla extra som gör att jag får ut det ur kroppen. Så söta presenter du lottar ut, anmäler mig genast!
Sen vill jag bara säga att din planteringshörna blev ju magisk - där ser jag att du kommer att trolla fram det ena vackrare än det andra.
Kramar,
Bella

My little Home sa...

GRATTIS till 1 år med din helt igenom underbara och fantastiska blogg!!

Din blogg är en av mina absoluta favoritbloggar på nätet, jag besöker dig här flera gånger per vecka för att kika, njuta och inspireras av alla vackra foton på saker och inredning som så smakfullt delges oss andra!!

Oj vilka vackra saker du lottar ut för att fira 1-årsjubileet!! Hoppas hoppas.... turen kommit till mig:-)

Fira ordentligt, kanske en god bit tårta eller något annat smaskigt ute i solen:-) Visst är det härligt att man kan sitta ute och fika igen, jag har redan hunnit med det ett par gånger nu.

Din planteringshörna skulle jag gärna tillbringa lite tid i och pyssla med något av det roligaste jag vet, nämligen blommor och skötseln av dessa!! Har ett helt gäng små rara pelargonsticklingar som ska omplanteras i dagarna...är man pelargonsamlare så är man:-)

Kram och trevlig helg önskar jag dig!!

envilsenloppa sa...

Vill bara önska en trevlig helg !!!
Kram/Lotta

SKATAN sa...

Å jäsiken, här var det många före mig :) Önskar en skön helg!

Ja tack, jag vill gärna vara med i utlottnignen!

Anna sa...

Gratulerer så masse. Jeg har akkurat begynt å blogge selv, og har blitt helt bitt av basillen. Det er gøy! Stå på videre!
Anna

Designe sa...

Oj, va många kommentarer!:) Grattis till jubiléet! Va skönt att du hittade till bloggvärlden och fick dagarna att bli lite roligare under sjukskrivning! Håller med om att bloggningen är bland det roligaste man gjort!...det var en helt ny värld som öppnade sig! Så mycket inspiration som man får och kontakt med nya människor och kul att skapa inlägg, fota och fixa!
Vilka fina saker du lottar ut! Är gärna med på utlottning! Ha en fin helg! Kram

Elzie sa...

Grattis till 1 år!!! Och du milde så många som skrivit här. Är tydligen många som vill vinna *s*.
Hoppas ni får en bra helg.
Kram Elzie

Anonym sa...

Hej!
Åh vad jag hoppas att jag vinner nåt av dina fina saker som du lottar ut...Jag är inte bloggare ännu men går alltid in och kikar på din härliga blogg.Vem vet jag kanske också törs börja...
Kram Erika, eripe262@student.liu.se

latara sa...

Hej gulliga Marie!

Jag tänker direkt på hur många du har inspirerat! Du har så många besökare och vi återvänder ju för att det är så lustfyllt att besöka din blogg. Du har en utsökt smak, du tar svidande vackra bilder (det tycker som bekant min käre Wolf också *ler*) och uttrycker dig fint i dina texter. Inte konstigt att din blogg är favorit för så många!

Ha en mysig helg!

Kram!

Karin

Anna sa...

Hej.
Vilken fin sida du har!
Mycket inspirerande....
/ Anna

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men Marie Grattis!!!

Ja din blogg är ju helt underbar och så inspirerande. Jag vet att då jag startade så var din blogg en av dom första jag länkade upp och kommenterade. Och då du skrev tillbaka så blev jag sååå stolt! =)

Ha en supermysig helg!

Kramisar Anita

Linda sa...

Vilka fins saker, de vill man inte missa att vinna....

Visst är det roligt, är alldeles ny inom bloggvärlden...ångrar mig inte!!

Kram!!

Frida sa...

Det är lång tid! Grattis! Visst blir man glad när man upptäcker att det finns andra som har samma intresse som en själv.
Jättefina saker!
Ha en trevlig helg:-)
Kramar Frida

drömmen om vitt sa...

Hej hopp!
Har precis startat en egen blogg, vet precis vad du menar. Trodde aldrig att jag skulle våga, men sé det var ju inte så svårt och det är jú så roligt.Jag är så himmla förtjust i dom där trådspolarna.
Du visar alltid så mycket fint här jämt.
Ha det så gott.
Lotta:)

Grip dagen sa...

Gratulerer med 1 års dagen!

Er det ikke herlig vel, å vite at det er en hel gjeng "der ute" med de samme interessene som deg?!

Slik følte jeg også da jeg begynte å se litt på bloggene.
-De tenker jo likt som meg! Er det mulig?!

Ønsker deg videre ei fin helg, og lykke til med alle disse kommentarene!!!
Klem fra Marit

Tonje sa...

Gratulerer med jubileumet! Jeg er i hvertfall kjempe glad for at du fikk mot nok til å starte bloggen din,for den er jo bare helt nydelig...må jo innom her hver eneste gang jeg er på bloggrundene mine.

Håper du får en kjempe flott helg=)

Lottas Country Home sa...

Grattis p� 1-�rsdagen!

�nskar en inredningsintresserad j�mlike!

Lotta

Bodil sa...

Jag har bara haft blogg i ½ år, men tycker också att det är kul. Måste bara få säga att jag så gott som dagligen ikar in till dig. Förstår att du har många besökare om många som kommenterar. Du visar så fina bilder - både från renoveringen och en massa fina arrangemang. Mycket inspirerande.
Har förstått att du skall fara på bloggträff i helgen. Låter så kul.
Ha en mysig helg!
Kram

Madicken´s sa...

Grattis till "1 åringen" Finlandhälsningar..

stina sa...

Ett år går fort när man har roligt!! Grattis! Ja att börja blogga är inget man ångrar ! kram stina

tess sa...

Hej och grattis till ett år helt otroligt att tiden går så fort.Älskar ditt örngott är det ett färdigt tyg med tryck eller skryker man på det.Håller koll på dig i fortsättningen.

Kramis Tess

på tildaochmamma.blogspot.com

Kol&Rosors sa...

Jag håller med dej, denna värld "öppnade" jag i slutet på Jan-08 & så mycket att se & läsa.
Det bästa av allt är att denna maskin har blivit en kompis från att ha varit en som jag har hatat & jag menar verkligen det.
Ha det så gott & trevlig helg!
Kram L-Lott

Anonym sa...

Du har en underbart fin blogg!! Kikar in nästan varje dag.. trots att jag inte har någon egen.. har dålig data vana men kanske ska testa att göra en egen blogg i framtiden.
MVH Ida

faire un songe sa...

Always a great pleasure to visit your blog.
Have A nice weekend
Greets Hetty

Janneke sa...

Hoi Marie,

Congratulations on your blog, always like to take a look at the pictures, unfortunatly i cannot really read it !
greetings from the Netherlands.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Önskar dig och famljen en fin helg!
Kram
nina

Loppisliv sa...

GRATTIS till 1år...fick för mig att jag kommenterat här redan men ibland blir man snurrig när man bloggar runt hos alla...roligt med en utlottning och även kul att höra hur du började ...det som jag tycker är bäst med bloggen är att man nu tar tag i projekt som jag innan gick och drog på och att man hämtar så mycket inspiration så kreativiteten flödar som aldrig förr...och sist men inte minst äntligen har man mött likasinnade...det är bara så himla kul...Måste ju bara kommentera din planteringshörna...suck vad fint...ljuvligt...fick massor med tips nu om hur jag vill ha det i min lilla hörna i trädgården...Ha en härlig helg...vi syns på söndag...Kram Paula

Malins-kuriosa sa...

Oj så fort tiden går och jag känner så väl igen din beskrivning av den första kommentaren och den där lite pirriga känslan när man kommit igång...Min äldsta dotter tyckte synd om mig i början då ingen hade skrivit någon så helt plötsligt hade hon varit inne och kommenterat samtliga inlägg...Har förändrats för oss båda och din blogg har blit en riktigt "superblogg" ju och med all rätt. Undrbara bilder och ett gott sätt att skriva...kreativiteten flödar och tror att många får inspiration att själva göra något av sitt eget där hemma...
GRATTIS PÅ DIG - och vi kämpar vidare...mina inlägg är mer sporadiska just nu och så får det se ut framöver...!

Kramar från Malin

Moderncountry sa...

Men Oj, Grattis så mye på dagen Marie!! Tenk så fort tiden går når man har det gøy :) For det er jo akkurat det dette er. Er også kjempeglad for at jeg begynte med bloggen, og din er jeg såååå glad for at jeg fant! Hver eneste uke suger jeg til meg enormt mye inspirasjon, og du er virkelig en av mine favoritter. Du er kreativ, har en stil som virkelig har sjarm og så er du alltid så positiv og glad. Helt topp at du er her!!

Ha en riktig så fin Lørdag, nyt av alle gode ord, fint vær og masse glede!!
Varm klem fra Aina ;)

Minna sa...

Vill oxå lämna en hälsning och gratulera till 1års bloggen!! Kikar in här så gott som dagligen och inspireras av allt det vackra du har och gör!(Hade ju glädjen att få såå vackra julstrumpor sydda av dig!)
Ha en riktigt fin helg!
/Minna

Evelinas hus sa...

Hej Marie!
Grattis till ett år med din superfinablogg med ständigt nya fina inlägg!! Det blir nog en hård tävling ser det ut som.
Jag hoppas på det bästa :).
Hoppas du får en bra helg och att ni får det kul på bloggträffen.
Kram på dig raring
Caroline

linemor sa...

Jeg fant frem til bloggverden rett før siste jul, og gjett om jeg ble glad for å finne likesinnede.
Bloggen din er en av dem jeg falt for med en gang og har besøkt jevnlig.
Gratulerer!

Emmas lantliga inne och ute sa...

Hej Marie!
Vi är lika glada som du att du började blogga. Jag besöker ofta din blogg och kikar på alla fina bilder, blir inspirerad och glad!

Stort grattis till bloggens 1 år!
Ha en bra helg!

Kram Emma

kimmie sa...

hej!
grattis till "ettåringen"! underbar blogg som ofta får ett besök av mig! går själv i tankarna om man ska börja blogga, men som sagt är det svårt att ta steget att våga börja :) men du vågade ju och se vad bra det blev!!

fortsatt trevlig helg i det underbara vårvädret!

kram kimmie

Grodmamman sa...

Visst är det kul att blogga! Och det är så kul när man får kommentarer! Din blogg var en av de första jag började följa och jag tycker mycket om det du gör! Visst vill jag vara med på din utlottning. Fina saker du lottar ut, gillar spolarna skarpt.
Kram

Gårdsromantik sa...

Herregud vad många kommentarer - har missat dig - trodde du fanns på min bloggkoll.
Tur - jag hinner vara med!

Kram Maud

Veronica sa...

Så vackra saker!! Vilken tur för oss att du började blogga..!! Din blogg är såå fin, bara så du vet! Ha en riktigt bra helg & kram från mig!

etthusivitt sa...

GRATTIS till 1 år!! Jag håller med dig, att blogga är nog bland det roligaste som finns :-). Själklart vill jag vara med i utlottningen om så fina saker! Och planteringshörnan nedan är sagolikt fin!! Nu fick jag inspiration att göra min klar sen. Kram, Anette

En Doft Av Lavendel sa...

Tiden går så fort. GRATTIS till
1:års dagen som bloggare!!!
Känner igen en hel del av det du skriver.
Å vilka söta saker du lottar ut!!!

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kramisar från B

Anna-Paulina sa...

Hej. Vad fint skrivet om bloggandet. Det är välldigt roligt att så många upptäckt bloggvärlden och vad den erbjuder. Att besöka din blogg är som att slå upp en ny sida i en inredningstidning varje gång. Grattis till ett år med bloggen. Välldigt vackra priser. Håller tummarna för att det blir jag = ). Kram Anna-Paulina

Ängladröm sa...

Grattis på 1-års dagen.Vilket vackert örngott, nu är det väl bara att hålla tummarna. Kram Catharina

Anonym sa...

Oooh, va många kommentarer! Men du har en vacker blogg, full av inspiration! Grattis på 1-års dagen! Tittar gärna in igen. Kram Mona

Anneli sa...

Hej, Marie!

Och ett stort grattis!
Du bjuder på enormt mycket inspiration, och tillhör mina top 3bland alla blogg jag besöker!!!

-Själv har jag inte kommit upp i en månad ännu i mitt bloggande, men känner redan allt det där som du beskriver i ditt inlägg!!

kram

GårdsLyktan sa...

hej!

Grattis till ett års jubileet.
Själv firar jag snart ett halvår med blogg. Jätte kul Är det och har varit. Hoppas det blir lång tid till.
Kramar Sabina

Fru Sirlig sa...

Tänkte göra ett litet inpass så här i "elfte timmen". Brukar inte ha någon vidare tur med lotterier ändå. Vill passa på att gratulera dig till ett år med bloggen, Grattis och tack för all den inspiration du ger till mig.Vilket gulligt kort på dig för många år sedan. Säger som många andra innan mig:
Hoppas att du finner inspiration och lust till att fortsätta dela med dig av allt fint du visar här på bloggen.
Kramar från fru Sirlig

Strandviks-Villan sa...

Oj! Första gången jag är här och så har du en tävling! Dessutom är det bara en kvart kvar tills den slutar! Nu ska jag kolla runt lite mer hos dig!

memilla sa...

3 minuter kvar :D e jag sist tro!?

Johanna sa...

Hej Marie,
Vilken läcker blogg - och grattis på 1-års dagen! Så kul att läsa ditt inlägg hur du började blogga....känner igen mig, har nyligen upptäckt denna underbara värld och är precis i startgroparna med egen blogg...rätt läskigt men så kul! Ha en underbar vår! Vi hörs igen!

Systrarna vitt sa...

Ojoj me kommentarer som haglat över dig o tävlingen. Men du har en underbar sida som ger inspiration ut i fingerspetsarna. Tänkte tacka för din kommentar till mitt inlägg o vår blogg. Så såg jag att du gjort jätte fint med symaskinsbordet. Mitt står o är bara, vet inte riktigt vad och hur jag vill ha själva bordet.....
Trevlig söndag
Marina