onsdag 30 april 2008

Knoppbräda och låda

Här ser ni två av mina fynd från i söndags. Här ligger de redo för att bli ommålade.
k
Knoppbrädan ommålad och klar. Den fick hänga på väggen i trapphuset.
l
Jag skulle försöka ta en bild på hela väggen, men det är omöjligt eftersom vi har världens minsta hall, hihi. Ni får iallafall ett hum om hur det ser ut. Bredvid hänger en skolplansch som jag fyndade på en garageloppis förra sommaren.
l
Den anskrämligt fula lådan har också fått lite färg, man kan knappt tro att det är samma låda. Inte klokt vad lite vit färg förvandlar! Här står den nu på köksbänken och innehåller både lite pynt och "bra att ha saker".
j
Här hos oss är det grått och trist väder nu på morgonen, hoppas det blir bättre framåt dagen. Igår var det riktigt fint och soligt och vi tillbringade stora delar av dagen utomhus. Så i nästa inlägg blir det nog lite bilder från trädgården. Ha en riktig trevlig Valborgsmässoafton! Kram Marie

69 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Nämen! Är jag först! Hoppas ni får lite sol inför ikväll! Fynden är lika finfina som vanligt :) Jag gillar knoppbrädan skarpt! Stor KRAM till dig!

Mamma C sa...

Vilken fiffig idé med lådan i köket tycker jag. Knoppbrädan blev jättefin på sin plats.
Kram mamma c

Tjohalia sa...

Håller med dig helt och hållet. Vit färg kan verkligen förvandla! Vilken inbjudande och hemtrevlig hall ni har. Ha en trevlig valborg, kram Sandra

Dubbelörnen sa...

Snacka om förvandling!! Fint blev det i alla fall. Hallen ser mysig ut trots at den är liten som du säger.

Har också en en låda fast min är av zink där jag har en massa "måstegrejer". I den finns absolut ingen plats för pynt ;)

Lite höga moln har vi också men det är vaaaarmt! Vi har inget inplanerat för ikväll utan det blir nog en myskväll med familjen. Och grillat självklart!! *skrattar*

Kram

Hulda sa...

Her er det nydelig vær, nesten sommer. Stille hav og nesten 20 grader, helt utrolig. :)

Så flotte ting du har funnet, likte så godt skoleplansjen din. Leter etter en slik jeg også. Har en kasse på kjøkkenbenken her og, med diverse i, ris og pasta, bl.a.

hemtrevnad marie sa...

Nämen, har du redan målat OCH fått pynta till det!!
Så fint det blev ...verkligen en förvandling!!
Gillar din skolplanch också, passar så fint där på pärlsponten!!
Fint vårarrangemang med strutarna och blomman....
Ha en härlig Valborg!!
kramis

Under en vind sa...

Hej vännen!!!

Vad fina fynden blev med vit färg på sig! rackarns att jag släppte knoppbrädan...fniss....Lådan blev ju jättebra till förvaring!

Här strålar solen för tredje dagen men det har hela tiden blåst alldeles våldsamt! Hade en kruka som blåste omkull och sprack igår...Sonen är fortfarande hemma pga magsjuka, ganska bra igår men på vkällen kom det igen...är livrädd att han smittat oss andra nu inför helgen.....

Jag har passat på att måla måla...verandan ska bara ha en strykning till i taket sen är den nog klar! Det gick fort då vi väl började och det blir så ljust! Sambon har lovat att göra det sista för det är jobbigt att måla uppåt....

Önskar dig en riktigt mysig valborgsmässohelg! Njut av ledigheten!

Stor kram!

Anna sa...

Oj så fina fynden blev! Jättevackra arrangemang som vanligt:)Ja det är inte klokt vad mycket vit färg kan göra!

Jag önskar er en härlig valborg!

Kram
:)Anna

Tidsmästarinnan sa...

jag håller med, en målarpensel kan verkligen göra all skillnad i världen.
Det blev hur fint som helst! (lådan blev toppen, och knoppbrädan blev jag helt kär i, en sån kan man ju variera hur mycket som helst!)

kram och trevlig valborg!

Veronica sa...

Så fint det blev vitmålat!! Visst är det underbart att göra fynd och sedan göra om dem?! Ha en trevlig valborg! Kram veronica

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint det blev!! Vad vore livet utan vitfärg? hihi.
Hoppas ni får en bra valborg.
Kram!

sommar-rummet sa...

Ja jag säger då det: Vad lite vitfärg kan åstadkomma... Tack för din omtanke om min rygg, den vill inte bli bättre, tyvärr. På tal om mitt överkast. Har fått hjälp att sy ihop bitarna av syrran... Hon har nämligen en overlock maskin. Men har klippt, komponerat och sytt dit mellanlägg och baksida själv. Det nyaste jag har i svart/vitt och naturfärger har jag däremot sytt allt själv på. Ha en bra valborg! KRAM

Saramedflera sa...

Som sagt det är som att trolla när man tar fram vitfärgen! Det blev jättebra! Ha en fin valborg.
Kram Sara

Karin sa...

Hej Marie!
Vill bara önska dig en härlig Valborg!
Ditt inlägg ser underbart ut, kommer tillbaka och tittar mer.

många kramar
Karin

Jema Rose sa...

Himmel, vilken bra idé med lådan, den idén snor jag rätt av ; )

Trevlig Valborg!

Kram, Jenny

<3

Änglahem sa...

Det kan man inte tro att det är samma låda inte!! Slutar aldrig förundras över vad lite vitfärg kan göra...knoppbrädan blev ju så fin den med, och vilken super skolplanch du har!!

Ha en trevlig Valborg/1:a Maj!!
Kramar/Ulrika

MY WHITE COTTAGE sa...

Hej vännen! Det verkligen sååå kul att äntligen träffas! Trots att vi hade en hel dag tillsammans så känner jag ändå att jag inte hann prata tillräckligt med alla... Men det var en så rolig och härlig dag! Längtar redan tills nästa träff... :)

Dina fynd är så fina Marie! Lådan passade ju perfekt där i köket. Nu när jag tittar på min viol i köket tänker jag på dig eftersom du köpte en likadan! :)

Önskar dig en skön och mysig valborg!
Många kramar från mig till dig!

MiaMaria sa...

Tänk vad vit färg kan göra och lite idéer......

Toppen med lådan....

HA´det så gott!
Miamaria.

Vit spets sa...

Ja du! som vanligt jättefint...ger mig massor av inspiration...idén med lådan i köket måste jag spara i mina tankar ;) knoppbräda har jag letat länge efter...
Trevlig valborgsmässoafton!
Kram
//Siv

My Lovely Things sa...

Hej Marie!!!

så fin din knoppbräda blev..

och wawo vilken skillnad på lådan..ser så super trivsamt ut på din köksbänk..
Nu kom visst en traktor med ett lass ved..måste gå ut sonen vill kolla..
ha en bra valborg,,

kram anna

husnummer30 sa...

Praktiskt med en låda sådär vid spisen. Det ser liksom mycket bättre ut när allt är samlat i en sådan.

Hoppas att valborg blir fin, senare idag. Här och det också grått...och regnigt... Men efter regn kommer sol!!!! Man får fokusera på det. ;-)

Må gott! //Jill.

Lina sa...

Hej vännen! Så fina dina saker är!! Önskar dig en härlig Valborgshelg!! Stor Kram

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!
Men vad fin knoppbräda..! Den missade jag..har varit på jakt efter en sån :)
Och lådan som du köpte precis i slutet när vi tog "en sista sväng" blev ju jättefin! Så mysigt med grejerna i den där på köksbänken!
Här är vädret underbart, så jag hoppas det håller i sig resten av dagen. Har fotat lite blommor o sånt som kommer i nytt inlägg om en stund :)
Den gamla skolplanschen är jättefin tycker jag..härligt!
Ha en jättefin Valborg!
Kraaaam
Mia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Men du, så snabb du var med att måla grejerna och få dom på plats!
Det blev ju superbra! Tänk att det kan bli så fint, med ibland alldeles vardagligt tråkiga saker, bara man gör något år dom... tänker på din lilla låda...Det blev ju så bra, och ha allt samlat så där...
Jag ska nog försöka ge mej på att olja och måla min trädgårdsmöbel i helgen, men rackarns så mycket pinnar det är och så många sidor, ojojoj vad har jag gett mig in på...?
Ha en härlig Valborg och första Maj-helg!
Kram
Marie

linemor sa...

Oj-jammen ble det fint. Hvitmaling kan virkelig gjøre underverk.
Du har pyntet skuffen fint også da.
Ha en fin feiring i kveld.
Gleder meg til å se hagen din.

Radhusdrömmar sa...

Jättefint!
Allt blir ju fint i vitt :-)

Ha en bra Valborg!

Kram Johanna

Designe sa...

Oj, så mycket fint du visar!..älskar knoppbrädor men har inte lyckats fynda någon ännu..de gamla är ju finast! Lådor är alltid bra att ha! Skolplanscher är ju så fina oxå..passar så bra mot pärlspont! Ha en fin dag! Kram :)

Jeanettes hus sa...

hej gumman,

Vill bara önska dig en härlig valborgs helg.
Håller tummarna för ja du vet vad.

Så söt lektsuga Ni har. Kanonfin! Den har jag missat tidigare.
Ja du, som alltid gör lite vit färg underverk. Lådan blev ju hur bra som helst.
Ha det gott
Kramisar Jeanette

Ida sa...

Det är nästan trolleri! Ha en travlig valborgsmässoafton du med! Mvh Ida

Kol&Rosors sa...

Visst är det bra "med bra ha saker" ;) Helst om man är en samlare...
Sista fyndet var 3par innanfönster ca.2m högt med en vacker båge upptill,har suttit i en gammal skola som nu är pemanent boende & loppis. Fönstren har handblåst glas... Gissa om jag var glad, de stod intryckta i ett hörn...

Ha det så gott & en mysig Valborg!
Kram L-Lott

LantlivsAnette sa...

Jaaa du, man slutar aldrig att förvånas över denna vitfärg !!
Sååå himla fint det blev nu, knoppbrädan och lådan, sen kan ju du det där med att få till det så himla snyggt !!
En sån där skolplanch skulle jag också vilja ha, måste jaga efter en sån nu..
Ha en riktigt trevlig helg Kram Anette

livetpåfyran sa...

Va fint du har det, så vackert. Jag önskar dig en trevlig Valborg, kram Pia

Det lantliga hemmet sa...

Hej marie! Så snabb du var på alla måla dina fynd här hemma har man knappt hunnit och tänka ut vad dem ska vara..tihi.. så fint det blev i köket och i hallen med knoppbrädan! Önskar dig en trevlig Valborg! Ha de gott! Kramar Karro

Guldkant På Livet sa...

Å gud så snyggt Marie.,knoppbrädan blev så fin i vitt med strutar och den planschen, så vacker, fint kök med, ha en skön valborg!! Mari.

jeanette.blogspot.com sa...

Så flotte bilder! Kommer tilbake..
Ønsker deg en super helg!:)
-jeanette-

Jes/Vita villa vila sa...

Hoppsa vilka fynd ☺ blev ju kalasfint efter behandlingen a la vitt! Gillar verkligen knopparna på knoppbrädan - så charmigt!

Jättesöta bilder!

Önskar dig en jättefin helg! Kram/Jes ♥

prinsessa1976 sa...

Er innom for å ønske deg en fin onsdag og en flott 1 mai. Klem fra Elin:O)

alidas sommaräng sa...

Va´fint det blev, knoppbrädor är ju skitdyra just nu, iallafall hos oss här uppe i Dalarna. Lådan blev väl också helt underbar och andvändbar!!! Kram.Laila

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig förändring med vitt! Snygga strutar och lådan var ju en jättesmart idé!

Kram Maud

Synnøve sa...

De ble kjempefine...! Det er bra man klarer å se små skatter i ting som kanskje ikke er så fine ved første øyekast :) Har akkurat malt om en gammel stol selv, i hvitt så klart ;) Ha en fin Valborgmesseaften! Synnøve

Unik Kollektion sa...

Att du är helt otrolig på att få allt ommålat på en kick!! =)Så superfint det blev...Tack söta själv för i söndags, supermysigt!! Hoppas att du oxå får en super härlig valborg! Kanske sticker till Dk nån dag framöver..=) Många kramar Malin

lottens vita och gröna sa...

hallojsingen vännen med brunt hår, hm....får göra om min bild i huvve lite dårå... du har ju ett rollspö min lilla fe, så fint allt blir med en behandling av din hand!den där loppisen verkade som många hade underbara fynd med sig därifrån, är det lånt ifrån gränna?...nämen joooooo jag vill dit, und¨rar om jag kan övertala tommy om en liten dagstur, ehhhh! hoppas att kvällenvarit trevlig, här regnade det, rätt omysigt...varmkram lotten

"M" sa...

Knoppbrädan superfin, och lådan jättefin åxå...vit färg gör underverk...ha en trevlig helg...kram

C De-sign sa...

Vad lite färg gör mycket....men det gäller ju att ha "öga" för vad man kan göra!!!! Er bloggträff verkar ju ha varit hur mysig som helst! Jag har ju inte såååååå himla långt till Småland...... så kanske man kunde få vara med nästa gång, (om det blir någon nästa gång..?) När jag lser runt på bloggarna så blir man så sugen på att bila runt i Sverige till alla mysiga små butiker och loppisar och olika fina ställen!!!!! I sommar ska jag nog ta mig en tur!
Ha en skön första maj!
Kramar fr C

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!

Vilken fin knoppbräda du hittat, precis en sådan man går och letar efter men aldrig hittar.
Lådan var en kanonidé tycker jag!
Väldigt lätt och enkelt att fixa, men tanken har aldrig slagit mig. Känner mig nästan lite dum nu! Det kommer jag att ta efter, så slipper en massa saker ligga fel hela tiden!
Jättefint har du gjort det!!!!

Hoppas att du hade en fin Valborg! Idag demonstrerar jag för rättvisare arbetsförhållanden i hemmet! ;-)

Ha det så gott!
Kram Hanna

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men jissus så vacker knoppbrädan blev! Den hade passat perfekt i min hall också ;)
Lådan med dess söta ting var också så underbar!
Du är såå duktig Marie!
Kramisar Anita

Amelie78 sa...

Alt du tar i, blir til gull! :)

De ble kjempefine, både skuffen (lådan) og knaggrekken!

Hilsen Amélie

Siri sa...

Så fin lådan ble! Den var ikke til å kjenne igjen når du hadde malt den.
Ha en fin dag!

Home & Clothes Design sa...

Så fint allt blev, vit färg är bara sååå fint.

Jag har också lådor som blir så fint med bra saker att ha i...se mitt inlägg vad jag gjort med min låda.

kramissar från mig...Annelie

junhe sa...

gillar knoppbrädan =)

Randi sa...

Vilken smart idé! Blev läckert med den vita färgen och vackra sakerna! Ditt kök är verkligen supermysigt!!!
Önskar dig en fortsatt skön helg.
Kram Randi

latara sa...

Är jag kär i ditt hem eller är jag kär i ditt hem? Svaret på den frågan är ett rungande JA!

Gillar din bänkskiva i köket, även om det inte var den du egentligen skulle visa. Att lådan blev jättefin och att knoppbrädan är to die for behöver nog inte sägas!

Ser fram emot trädgårdsbilder!

Kraaaam!

Karin

En Doft Av Lavendel sa...

Dina fynd blev verkligen snygga efter upp fräschningen, så bra att det finns färg & penel *fniss*
Va bra att ha en sådan där låda i köket, smart!! Kanske måste även jag "låna" den ideén, hoppas det är okej?!

Ha en skön helg!
Kram Benita

Moderncountry sa...

Herlig nye funn Marie! Og ja du sier noe, helt utrolig hvor vakkert alt blir med litt hvitfarge. Fin ide med skuff på kjøkkenbenken til pynt. Du har alltid så gode ideer du.
Håper du hadde en fin Valborgs feiring i går!
Vi hadde nasjonadag her i Nederland. Mye loppis og is den dagen :)

Ønsker deg en riktig fin helg. Ha det så mysigt!
Klem Aina

Janneke sa...

What a fantastic idea to use a drawer (without the cupboard :))) for keeping/storing things like you did in your kitchen. I think it's brilliant ! Greetings from the Netherlands.

Under en vind sa...

Ooops nu kommenterade jag på inlägget under nånstans....Hoppas att du hittar det...kram!

Roslagsdrömmar sa...

Vad fint det blev med knoppbrädan och lådan : ) Skolplanchen är jätte fin!

Trevlig helg!
Kram Maria

MormorRuthsAnn sa...

Himla snygg knoppbräda! Oj vad fint den gjorde sig i trapphuset. Vad bra det blev där i köket med lådan...helt otroligt vad vit färg kan göra. Det är kul att faktiskt se förvandlingen innan. Man måste ha en förmåga att se den "fula" saken och tänka om den.

Jag har läst ditt mail...skall prata med Peter om datumet...återkommer...Peter la Elliot ikväll....han somnar nästan alltid med honom, inget undantag ikväll, han kommer säkert ner om en timme eller så och säger lite ursäktande -jag somnade visst.
Mig gör det ingenting, det är lite sött faktiskt.
Stor varm kram till dig!
Ann

Hjärtat Mitt sa...

Det blev ju riktigt bra!
Det gäller bara att se med nya ögon på allt som finns!
Jag gillar skolplanschen. Jag har själv några stycken med växter på.

Kram Mari i Marieholm

Camilla sa...

GRATTIS till 200 000 besökare!! Gud, vad kul! Hoppas att du aldrig tröttnar på bloggandet!
Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Camilla

Kalkstenssommar sa...

Guud va fint de blev!

Ja, vit färg och fantasi kan göra det mesta snyggt!

Kram L

Kalkstenssommar sa...

Jag menar, jag hade aldrig tänkt ut något så läckert som den där lådan. Urmysigt!

Kram igen L

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka fina loppisfynd! Blev så fint i nya kläder :) Jättemysigt kök ni har!
Önskar dig en skön helg!
kramisar
nina

Systrarna vitt sa...

Det blev ju kanon med både knoppbrädan och lådan. Det är såå kul att hitta något sunkigt fult och sen göra det till en dröm i vitt, det är ju det som är utmaningen. Kram Liselott

Ardisia sa...

Knoppbrädan är helt underbar!
Ni verkade ha en riktig trevlig dag. Öskar jag kunde ha vart med.

Trevlig helg! Kram

Millas Mirakel sa...

Det blev verkligen total makeover !! En sån knoppbräda står på min önskelista.

Ha en skön helg !
kram
Camilla

linnea-maria sa...

Hejsan. NÄr jag såg lådan tänkte jag undra vad hon ska ha den till och så scrollade jag ner och såg vad den blev...smart förvaring och jättesnygg!!! Knoppbrädan är blev också fin och den där skolplanschen är superfin. Ha en skön helg /linnea-maria

Lallis sa...

Men vilka fina saker.
OCh vad smart attt ha en låda med "bra att ha -saker":)
Ha en fin helg.
Kram Lallis

Rosa sa...

Tassa runt och sökte efer planteringshörna och hamnade här på din blogg, vilken härlig blogg du har med massor av inspiration.
kommer tillbaka snart igen.
// Rosa