fredag 18 april 2008

Loppis och ranunkler

Med tanke på mina inlägg den här veckan borde jag nästan bytt namn på bloggen till loppisbloggen, hihi. Jag har fortfarande några fynd från förra helgen kvar att visa så här kommer en sista bild!
j
3 vackra örngott för 5 kr styck, spets för 5 kr, ströaren 5 kr och de två porslinsburkarna betalade jag 10 kr styck för. Summa 45 kr.
j
Den här helgen blir det inget loppisbesök, den här helgen ska tillbringas ute i trädgården. Rensa lite, fixa till det sista i planteringshörnan, leka i sandlådan och bara njuta av att våren är här. Nu hoppas vi bara att det blir fint väder också! Inomhus njuter jag i helgen av underbara ranunkler. Den här vita ser nästan gul ut när solen lyser in.
k
Kunde inte motstå att köpa två rosa ranunkler också, de hade en helt ljuvlig pastellrosa nyans.
j
Ha en riktigt härlig helg! Kram Marie

54 kommentarer:

Millas Mirakel sa...

Jösses, vad du fyndar ! Jag älskar gamla broderade örngott, har köpt en hel hög på Tradera.

Det ska bli såå roligt att besöka Ingrids butik och hon berättar på bloggen att varorna strömmar in, det låter väldigt bra inför nästa helg !:)

Önskar dig oxå en skön helg !
kram
Camilla

Nettan sa...

Oj vilka härliga fynd, får nog ta & släppa mig till loppis snart. Vill med ha en massa underbara örngott med spets & brodyr =0)..
Ha en Trevlig Helg..
Kram Nettan

Jema Rose sa...

Jaha...nu blev jag ju ännu mer loppissugen när du visar dina fina fynd..! : )

GUD, vilka fina foton du tagit på blommorna, SÅ ljuvliga!!!

Kram, Jenny

<3

Hulda sa...

Virkelig vakre blomster, Marie! Herlige farger, blir så nydelig fargespill når solen skinner på blomstene.

Så heldig du var med loppefunnene dine! Slike putetrekk er så flotte.
God natt. :)

Dubbelörnen sa...

Du har har verkligen riktiga loppisögon ;). Fokuserar o hittar dina fynd. För mig blir det oftast att jag inget ser "för alla träden"... *skrattar*.

Fast en liten vit skål fann jag igår, men definitivt inte lika billig som din ;)

Kram

En liten AnCa sa...

Åh vad härligt att se en till som älskar att fynda på loppis!!! Vilka fynd sen, du har verkligen haft tur den senaste tiden! Gillar särskilt de små vita porslinsburkarna, hur söta som helst!

Hoppas helgen bjuder på mer loppisbesök o mer fynd, om inte annat så får du väl njuta av dina nya saker o det underbart vackra vårvädret!!!

Tittar snart in igen, här fannas ju massor av fint att vila ögonen på:-)

Kramis // AnCa

C De-sign sa...

OJ OJ vilka loppisfynd! Jag tror faktiskt att ranunkler är de finaste blommor jag vet! Det är något med färgerna....de blir så "puder-dämpade" eller hur man nu kan uttrycka det......LJUVLIGA!
Solen lyser och det ser ut att bli en underbar helg! Hoppas att vårsolen lyser på dig också! Ha en fin helg!
Kram fr C

My Lovely Things sa...

nämen Marie!!!
Vilka fynd alltså..5 kr stycket för örngotten..så billigt....

pch de andra sakerna var super mysiga med...

ja det är ljuvligt attt få sol och vår..

så fina blommor..
ha en skön dag i tädgården..
kram anna

Guldkant på livet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Mamma C sa...

Vilka fynd du gör. 45:- för alla dessa fina saker. Jag ska oxå ut i trädgåren och röja.
Kram Mamma C

Kol&Rosors sa...

Antika örngott med vackra broderier på får man aldrig nog av...så vackra.
Underbar närbild på ranunklerna :)
de rosa skifftar ända mot limegrönt i mitten...
Måste skynda öppnar butiken kl. 10

Ha det så gott & trevlig helg!
Kram L-Lott

migoalice sa...

Men oj, det är ju nästan skamligt billigt för så vackra örngott!

Var finns denna fyndloppis någonstans??

Vilka absoluta ljuvliga ranunkler du visar upp, jag älskar de där skirt rosa som skiftar i lime.

Vill önska dig en solig och skön helg!

Kraam
Melinda

MiaMaria sa...

Hej!

Det är ju så härligt att fynda på loppisar så det är ju inte konstigt att du har så mycket vackert att visa oss.

Så denna helg hoppar du alltså loppisar, kan vara skönt med lite sol och skit under naglarna......

Här ska jag ta itu med ett annat projekt som så småningom ska bockas av på listan. Min lista är låmg.........

TREVLIG HELG!
MIamaria

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Så fina fynd du hittade, och vilket bra pris du fick dom för. Här uppe är dom alldeles för dyra. Hittade en så snygg vit kanna på loppis...men han skulle ha 350kr för den! Den var trasig och omärkt...hrmf han fick då behålla den.
Ljuvliga ranunkler =)

Ha det så gott där ute i trädgården!
Kramisar Anita

Änglahem sa...

Vilka fynd du gjort!! 5:- för örngotten!!!! stöld kallas sånt*fniss*, burkarna blev jag vilt förälskad i här, såååå fina!!!

Här är det också trädgården som hägrar....med EN hand! Hur nu detta ska gå till? lär glömma av mig, undras bara hur långt tid det tar*hihi*

Ha en skön helg!
Kramar/Ulrika

Annas skattkammare sa...

Fina fynd du gjort, och vackra bilder du visar på ranunklerna. Ha en trevlig helg, här är det klarblå himmel! och jag ska plugga.. =( Kram /Anna

Designe sa...

Så vackra bilder på ranunklarna, särskilt den rosa! Det är så kul att se loppisfynd, jättefina var de! Ha en fin helg! Kram :)

lottens vita och gröna sa...

hallojsingen loppisfian! hihi!!!klart vi villse ALLT som du har fyndat, loppisglad på dina vägnar, såååååå vackra örngott, brukar du stryka på bilder och så?men hörru roligare kan man ju inte ha för ynka 45 spänn!!! stöaren en sån står på min spanarlista! här med ska det bli trädgårdsjobb och så måste jag provbaka en marängtårta om den duger till dopet...nästa lördag, känner mig lite stressad för det nu, man vill ju ha lite ordning med! varmastekramen till dig vännen! kram lotten

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!
Va ett mitt-i-natten-inlägg..? *hihi*
Åh vad fina blommor..de är verkligen vackra..såg en jätefin ranunkel igår i affären och tänkte på dig såklart *hihi*
Vad otroligt billigt för örngotten..! Här brukar de kosta 20kr styck.
Ha en skön dag i det fina vädret!
Kram
Mia

Philura sa...

Herregud! HUr gör man såna fynd??? Själv hittade jag gamla örngott som var ok men inte superfina för 40 kr st. Då blev jag snååååål, så jag köpte inte! Men 5 kr, helt otroligt! Alla fynden är ju supergulliga.

CAthrine

Husmusen sa...

Ha en skön helg du med! Själv har jag också köpt hem just vita ranunkler :-)

Benita sa...

Hej Marie!
Å vilka härliga bilder du visar!! Loppisfynden dina är ljuvliga, söta små burkar å jättefina örngott!!! Å så billigt oxå =)
Ranunklerna är gudomligt ljuva, den rosa var verkligen härligt vårig.

Kraaam från Benita

Linda sa...

Hej, har själv tänkt tillbringa helgen i trädgården...men hittills har jag inte kommit från datorn än...ska ta ett ryck i mon....fina bilder du får av din kamera, verkligen....Kram!!

Mamma Millan sa...

ÅÅ såhärliga bilder,,,ja nu är här toppen vädetr för trädgård,,härligt1!!

Ha det så fint!!
Soliga lördags kramar Millan!!

Guldkant På Livet sa...

Först å främst måste jag säga, jag har lite att göra ikväll ser jag, springa runt bland alla bloggar och justera.

Kommentaren ovan är INTE från mej!! Utan ngn som har tagit mitt namn och startat en blogg! En blogg som hon nu raderat men det underliga är att hon kommenterat hos såååå många denna morgon men inte kände till mej! Ja, alltså, jag är väl inte kändast i stan men har dock bloggat i 14 månader och många känner till mej och har dessutom med mej på sina länklistor. Trist och skumt. Så jag får traska vidare och skriva hos alla andra med... men så du vet, ngn swapblogg kommer jag aldrig att skaffa...

Nu till ditt ljuvliga inlägg.Du har verkligen tentakler för detta! Så fint med dina loppisfynd med spets, vackert porslin och vitsippor, ljuvligt! Ha en skön helg! Mari.

hemtrevnad marie sa...

Så fina grejer, igen!!!
Du måste ha världens bästa loppisar runt dig!!
Burkarna var ett fynd..gillar ju gräddfärgat vet du...
ranunklerna är sååå vackra!!!
Kram på dig!

livetpåfyran sa...

Nu blir jag ännu mer sugen på att åka till Frillesås... jättefina saker och billigt till tusen!

Idag har det ju varit toppenväder!! Vi har grillat och det smakade ljuvligt, kram Pia

Ps. Finns det något vackrare än ranunklar?(och rosor!)

me and alice sa...

Ljuvliga ranunkler och ljuvliga loppisfynd, speciellt den vackra ströaren...
kram Susanne

Anna sa...

Hej Marie!

Oj vilka ljuvliga fynd du har köpt! Otroligt billigt! Ja detta cremevita porslin är helt underbart vackert! Och örngotten är ju hur fina som helst - sånna samlar jag på:)

Vackra blomster också!

Ha en skön helg ute i trädgården! Hm, jag känner att jag ligger lite efter där...

Kram
:)Anna

sommar-rummet sa...

Va mycke vackert du visar, helt underbara ranunkler... KRAM

Jes/Vita villa vila sa...

Ja du Marie, för min del får du visa loppisfynd preciiiiis hela tiden om du vill :) för oj vad mycket fint du hittar & fyndar!!! Härligt att se!

Kram Jes

Nilla sa...

Härliga blommor!
Ha en fin helg.

Karin sa...

Hej Marie,
Vilka underbara loppisfynd, och så billigt! Det kan man inte riktigt fynda här runt mig, men jag hinner sällan kolla runt så mycket. På Söndag är det auktion i närheten och då kanske jag också kan få några fynd med mig hem.

Ha en underbar helg!
kramar
Karin

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du Marie, om din skulle heta loppisbloggen då skulle min bli stora loppisbloggen tror jag... Väldigt lätt att visa sådant när man har ont om tid till det andra... För tillfället så hinner jag typ inget, och ber om ursäkt för att jag inte lämnar kommentarer i den utsträckningen som jag brukar o vill. Men jag läset, tittar in dagligen ska du veta.

Dina ranunkler är underbara.

Ha det gott vännen!
Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Dina loppisfynd är alldeles underbara förresten... Tänk att jag glömde skriva det... men du, det du visar är ju alltid underbart...

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Du fyndar verkligen på! Så kul.
Dina blommor är så vackra också.
Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Kram.

johanna sa...

Hej
Men vilken färg den rosa ranunklen har,såå fin!!!!
Visst är det härligt ute i vårvädret! Hoppas det blir lika fint idag
kraaaam

Lisa sa...

Jättefina örngott! Letar ALLTD efter såna men hittar dem ALDRIG. Har du kanske varit där?

vitating sa...

Sååå fina loppisfynd!! Helt otroligt vilka fynd!! Ljuvliga örngott :-) Ranunkler är ju bara såå fina, härligt med bara några stycken på bordet, det är vardagslyx!
Ha en underbar söndag i vårsolen!

Kram Maria

Under en vind sa...

Go förmiddag LOppistoken! hi hi.....

Hoppas att du haft en underbar helg med lika soligt och fint väder som vi! Har knappt varit innanför dörren sen i torsdags! idag är det litegråare, så morgon tillbringas inne....Tror att det kan spricka upp...

I eftermiddag väntar kalas för dottern och hennes två kompisar, då blir det nog livat!

Ha en fortsatt skön söndag! Nu börjar vi nedräkningen, en vecka kvar!

Kram!

les fifoles sa...

Beautiful spring photos...again!
Have a nice sunday. Anne.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härliga loppisfynd! Rena rånet!
Dina ranunkler är underbara, en av de vackraste blommorna. Har också köpt några.
Önskar dig en skön söndag!
kram
nina

Malin sa...

Spetsar får man nog aldrig för många av och vilket fyndpris!
Ranunkler är min favorit och den finns att få hela året...de jag drivit i trädgården tidigare har det inte blivit så värst mycket bevänt med men skam den som ger sig...ska odlas i år igen..

Kram från Malin

I ett litet hus sa...

Jag blir så sugen på att gå på loppis när jag läser m dina fynd! Hinner aldig komma iväg tycker jag, måste bli en ändring på det!

Tjohalia sa...

Vilka härliga fynd du har gjort! Kram Sandra

Kristin sa...

Hej Marie! Jag hoppas du har en skönt helg med nära och kära i trädgården och i solskenet! Det har ju varit underbart väder. Jag tror nästan jag blivit lite solbränd - eller åtminstone lite rödnäst - i ansiktet! *ler*

Kram! Kristin

Saramedflera sa...

Fina fynd! Örngott brukar ju vara jättedyra. Kram Sara

spetsar och änglar sa...

Vilka fynd!!Örngotten är ju underbara.
Kram Heléne

alidas sommaräng sa...

Oj vilka fina örngott,och åh vad sugen jag blir att åka på loppis. Ranunkler är väl också en helt underbar blomma Kram.L

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Idag såg jag en hel sagolik bukett av ranunkler i blekrosa, vitt & med eucalyptus i... då tänkte jag på min bloggvän "vita ranunkler" hi hi!

Önskar dig en jättefin vecka!

Jes

Frida sa...

Hej hej!
Vilka fynd du gjort!
Porslinsburkarna var helt underbara!
Ha en trevlig vecka!
Kram kram Frida

linnea-maria sa...

Åh vilka fina porslinsburkar, med den rätta creme-färgen! Tack för din gissning, den var väldigt nära. jag är ingenjör men inte bygg. Kram /linnea-maria

Loppisliv sa...

Så söta små porslinsburkar...och underbara örngott med spets på....och så himla billigt du fick allt för, nästan gratis ju..... Ranunkler, vilken underbar blomma det är....Kram kram Paula

Anna sa...

Åh, det var fantastisk fine ranunkler :)
Anna