tisdag 15 april 2008

Loppis är bäst!

I lördags förmiddag när vädret visade sig från sin absolut tråkigaste sida genom att snöa åkte vi på loppis till grannkommunen. Det var massor av folk som var ute efter att fynda, men några saker lyckades jag få med mig hem.
l
Det första jag fick syn på var den här vattenkannan. Jag kunde knappt komma fram fort nog, livrädd att någon annan skulle hinna norpa den framför ögonen på mig. Den blev iallafall min till priset av 15 kronor.
k
I barnens lekstuga består det mesta av loppisfynd. De här assietterna blir perfekta dit, tänk så mycket smaskigt man kommer att bli serverad på dem. Pris: 9 kronor.
j
Den här söta lilla skålen fick också följa med hem. Den blev min för ynka 5 kronor.
k
Till sist så fyndade jag även den här bruna knoppbrädan för 10 kronor. Igår hamnade den under penseln, så nu är den vit istället. Den ska få hänga i lekstugan och förvara förkläde och grytlappar. I korgen ser ni också en del av Elsas födelsedagspresenter, en vattenkanna och en hel hög med fröpåsar. I år ska hon få ett eget litet trädgårdsland att odla i, hon älskar nämligen att greja i trädgården.
k
Hoppas att ni alla får en bra dag! Kram Marie

89 kommentarer:

milly Garden sa...

Oh så mycket fint du fyndat....jag zink kannor och baljor få man vara glad om man hinner på! nu för tiden!! dom är ju så poppulära!! Jag är också på jakt efter fler kannor och höggst upp på önskelistan står ett badkar i zink!! en riktig vill ha!

Ha en bra vecka!
Kram Marina

Lina sa...

Go´morron!
Vilka fina fynd du gjort igen, och vilka bra priser!!! Mitt loppisbesök i helgen var en besvikelse, för de var så himla dyrt! De är ju liksom de som är grejen att man ska fynda till bra pris! ;- )

Var ju hemma hos mina föräldrar i helgen och vad gäller symaskinsbordet, så står de längst in uppe på vinden enligt min pappa. Tyvärr tror vi också att de är skadat. Nästa gång vi är hemma på besök får vi ta oss en titt!

Ha en bra dag!

/ Lina

Vinterbröllop sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Useful Art sa...

Vilken jättefin vattenkanna, och ännu bättre när fynden är billiga också!
Och vad roligt att Elsa tycker om att greja i trädgården, då har ni nåt gemensamt då :)

Tjohalia sa...

Vilka härliga fynd du har gjort! Kram Sandra

Dubbelörnen sa...

Snacka om superfynd!! Den där skålen för en 5:a skulle jag också ha plockat åt mig på en gång ;).

Måste bara hinna här hemma med min projekt sedan är det loppis o annat som gäller *skrattar*.

Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så mycket fint du har fyndat! Superbra priser :)
Ha en bra dag!
Kram.

envilsenloppa sa...

Vilka fynd , vattenkannan är ju ett rån ;-)
Kul present , som jag genast ska härma med fröpåsar och vattenkanna .
Er lekstuga förresten har ni ritat den själva ? Nu när vi flyttar är en lekstuga till Lillan det som står högst på att göra listan och eran är ju så underbar . Måste visa mannen .
Ha det gott !
Kram/Lotta

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej Marie!
Loppis är ju underbart. Och du har verkligen lyckats göra fynd. Längtar tills vår lekstuga är klar så jag kan inreda den. Jag har dock redan börjat samla på mig saker att inreda den med, trots att bara grunden på stugan är påbörjad...Ska lägga upp några bilder på detta idag.
Hälsningar MAIRA

Lena i et bæssmorhem sa...

Så fine funn du gjorde! Ønsker meg også en vannkanne i zink! Og de tallerkene til dukkestua var skikkelig søte :-)
Klem

MiaMaria sa...

Hejsan!

JA , loppis är allt bra att ha tänk vad man kan fynda....härligt.

Vattenkannan 15kr vilket fynd!

HA´en bra dag!
Miamaria

Änglahem sa...

Hej Marie,

Vilket fyndarstråk du kom till då i lördags! Vattenkannan är ju ett SUPERFYND!!! rena stölden!
Åhh så många smarriga sandkakor/pajer du kommer att bli serverad på där ute i lekstugan!! Dom är ju vanligtvis bara sååå goda!!*fniss* Här serveras det både blåbärspaj, chokladgryta och div andra godsaker*hihi*.

Ha en skön tisdag!!!
Kram/Ulrika

Nu närmar sig dagen B, som i bloggträff!!!

vitspets sa...

Otroligt fina fynd du gjort ;) måste oxå gå på loppis, myrorna och röda korset är lite dyra ibland.
Ha de
//Siv

Kerstin sa...

Så fine ting du fikk tak i. Det er moro med "loppis". Skal også få kommet meg på slike utover våren :)
Ha en flott dag!

husnummer30 sa...

Vad mysigt! Blev själv sugen på ett litet trädgårdsland häromdagen, men det är lite svårt utan trädgård...

Massor av fina fynd - tallrikarna var verkligen ursöta.

Ha det gott! //Jill.

Saramedflera sa...

Snacka om fynd, vattenkannan var ju jättebillig. Kul att ha en dotter som är intresserad av att odla. Det blir mycket gott till sommaren alltså!
Kram Sara

Lynetmor sa...

Hei, så mye fint du har kjøpt. Vannkannen er jo kjemep fin :-)

Vitbalansen - Helena sa...

Kanonfina fynd du gjorde i helgen! Skålen och vattenkannan var ju verkligen toksnygga. Här i Göteborg var det också perfekt loppisväder med blötsnö i lördags... :-/.
Ha en fin tisdag!
Kram från Helena

Millas Mirakel sa...

Vad härligt med loppis särskilst när man fyndar som du ! :)

kram på dig !
Camilla

Lilla Ugglebo sa...

Himmel vilka fynd!!
Vi har inga bra loppisar här i krokarna...i alla fall inte vad jag känner till....
Vattenkannan...15 kr??? det är ju helt galet!!
Va mysigt det låter med eget land.....fnissar när jag tänker på våra land....vi startar alltid så bra på våren, jag och barnen...sedan glömmer vi vattna och rensa och vips har räddisorna blivit träiga i smaken osv....
Vet du i går när vi kikade ut genom fönstren stod där 2 rådjur....en rådjurspappa med stora horn och en liten mamma.....de är ju så skygga så vi tassade på tå...
Jag försökte ta kort genom fönstren men vet inte fall de blev så bra.....
De stod precis just där vi har våra land.....hmmm...undrar om de började knapra på örtkryddor å sånt som börjat spira.....
Ja ja...fina är de i alla fall....
Vilka fina fågelbad också....å va din mamma är duktig!
Ha en härlig dag!
Kram Katarina

Designe sa...

Så fina fynd och så fint arrangerat på bilderna! Assietterna var ju underbara och passar ju kanon i lekstugan! Man borde ha lite mer udda porslin hemma, det är så charmigt! :) Kram

Hulda sa...

Loppis er utrolig gøy! Så heldig du har vært med dine funn! :) Skjønner godt du var redd noen skulle ta den vannekannen før deg! Da vi var på loppis for 14 dager siden, fant Arnt Håvard den sinkbaljen jeg viste, jeg måtte bare forte meg å få tak i den før noen tok den, hi hi.. ;) Snakk om skattejakt!

Veldig søte asjetter du fant også, så heldige jentene er som får de i lekehuset sitt. :)

Liza i pepparkakshuset sa...

Vilka fynd och härliga bilder!
Vill åka på loppis!

Mvh Liza

Gårdsromantik sa...

Men gud vilka fina fynd - var ju själv nyss ute på en rajd - man blir så inspirerad av er andra bloggare!
Kannan var perfekt och faten gillade jag verkligen.

Kram Maud

Annas skattkammare sa...

Men så mycket fina fynd! förstår att du skyndade dig fram till zink-kannan! Vad fint barnen får i lekstugan! Och ett alldeles eget land dessutom! Ha det gott! Kram /Anna

Lina sa...

Vilken fin vattenkanna!! Jag hade också ett litet land vid min lekstuga! Allra bästa tiden i lekstugan var på våren, så man kunde vårstäda och göra fint! Vilka minnen!!! ha en riktigt bra dag!

My Lovely Things sa...

ja loppis är bäst!!!håller fullkomligt med...

så mysigt med eget land till elsa...
fin fina tallrikar..att fika på i lekstugan...

Vattenkannan var ju verkligen et fynd...

ha det så gott..
kram anna

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh vilka fynd du gjort! Vattenkannan är ju underbar...och vilket pris sen..15 kr :)

De blommiga faten är ju såå söta, passar perfekt till små saftkalas i lekstugan!

Kram & ha en fin dag!
Mia

Liten Bod sa...

Vilken bra loppis du hittade! Lite tur får man ha ibland... :) Kram, Tina

Jema Rose sa...

Fina fynd!!!

Vattenkannan var ju verkligen ett FYND :)

Jag tror att jag har likadana assietter faktiskt...

Kram, Jenny

<3

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen! di den vattenkannan går inte av för hackor, såååå snygg! jag har nog minst tre stora kannor, för de är snygga, kan ju inte tommy fatta,räcker väl med en...flickornas lekstuga verkar varda en dröm, så fint med riktiga fast små saker. förstod direlt att knoppisen redan var vit, hihi! nu sa jag på lunch hos en väninna som är florist, där får jag alltid sån inspiration, sen ut i trädgården igen och leka känns så...elsa brås alla gånger på mor sin med röna fingrar! ha det så gott, nuhar gustavs kosert i moll börjat...kram lotten

Elzie sa...

Vad är det för loppis du går på som har såna fynd??? Så mycket fina saker. Man blir rent avundsjuk *s*.
Hoppas ni har en bra tisdag.
KRam Elzie

MY WHITE COTTAGE sa...

Vilka underbara fynd! Vattenkannan var verkligen superfin... :)

Jag var på Rusta igår för att få tag i ett sånt fågelbad, men det fanns tyvärr inget kvar...

Ha en fin vecka!
Många kramar Jenny

Tidsmästarinnan sa...

snacka om fynd, vilket loppisproffs du är!
Jättekul att få kika. Zink är jag helt galen i också, förstår att du kastade dig över den vattenkannan :-)
kram!

linemor sa...

Jeg tror jeg må ta en tur til Sverige for å gå på loppis. Her i Norge er det jo aldri loppis. Iallefall ikke her hvor jeg bor.Det har hendt, men det er flere år mellom hver gang.
Jeg bruker å Campe i Sverige. Har gjort det de siste fem sommerene.Jeg liker meg kjempegodt i Sverige. Synest det er vakkert der, og så er der så mange fine hus med glassverandaer. Det elsker jeg å se på. Kanskje finner jeg loppis i år ? Skal iallefall lete. Det blir iallefall en tur til Ørebro området.

Nicolinas boning sa...

JÖSSES,vilka fynd till riktiga fyndpriser!
Den där fina vattenkannan skulle det blivit slagsmål om ifall vi hade sett den samtidigt...fniss...inte klokt vad billig den var:-)
Lekstugan måste vara som en dröm att leka i med alla dom mysiga detaljerna.

Kramar/Birgitta

hemtrevnad marie sa...

Du milde vad du har fyndat nu igen...!!
Vilka priser ni verkar ha, kan säga att det är mycket dyrare här! (om det nu skulle va nån loppis öppen.....)
Kramis

livetpåfyran sa...

Heeregud vilka fynd du har gjort!!

Speciellt vattenkannan för 15 kr, man blir ju alldeles avis.... Nej nu har jag inte varit på loppis på så länge så nu är det dax!!kram Pia

Jennyshemochharmoni sa...

Det är verkligen underbart roligt att få gå på loppis! Vilken lycka tt hitta så fina fynd! Jag längtar som en tok efter auktionerna i sommar också, ska bli sååå skoj! KRAM till dig! :)

Tina sa...

Vad mycket fint du hittade och till en sån liten peng...Grattis. Det är så kul att göra fynd. Kram Tina

Lille Maison sa...

Så herlige loppefunn, man blir jo så glad av å finne slike små skatter til så lite penger ;) Asjettene var bare helt nydelige...! Jeg skal på loppemarked igjen til helgen, håper på enda flere funn da :) Ha en fin onsdag! Synnøve

alidas sommaräng sa...

Oj vad fynd du gjorde!! Just nu skulle jag vilja åka på loppis men får nöja mig med att läsa bloggar- är hemma och "däckad" i feber!! Inge skoj alls! Kram .L

Frida sa...

Vilka fina loppisfynd du har gjort! Zinkkannan är underbar.
Kram Frida

Sagans Solsjö Under en vind sa...

Vilken mysig helg ni haft och massor av fina fynd du fick med dig hem!!!
Jag är faktiskt inte på loppis så ofta, det blir bara några gånger om året och främst på sommardelen...shoppar desto mer i andra butiker...fniss.....Önskar att det fanns lite mer loppisar närmare så hade det kanske blivit lite oftare!

Idag har det varit en fullspäackad dag...har idag påbörjat ett projekt med ett gäng på 10 tjejer i klass 6...pga att det förekommer elakheter så ska jag nu ha tjejgrupp med dem under resten av våren....Det är roligt och samtidigt krävande! Resten av dagen tillbringades i förskoleklass och sen som vanligt på fritids....

Efer en lång dag är glädjen stor då man kommer hem och hittar ett nytt väggord från My first room i postlådan och ett annat paket! beställde en pläd från Nordljus för ett tag sen och ångrade djupt att jag bara köpte en, idag kom därför nummer 2! Syns på under en vind sidan....

Ha en skön kväll, kramis!

idémakeriet sa...

Oj, vad fint du har det härinne.
Vilken fina saker du hittade, till bra priser desutom. Man blir så superglad av sadåna fina fynd eller hur?
Kommer gärna och titta igen.
Kram Gerda

Guldkant På Livet sa...

Va kul att få se dina fina fynd, du har öga för detta! Jättefin vattenkanna till det priset, jag hade lyckan att finna två såna på gården när vi flyttade hit, de är både snygga och praktiska! Jag gillar ditt sätt att arrangera och fota... Mari,.

Raur sa...

Vilka fina saker!

Frida sa...

Jag kan inte låta bli att säga, Vad avundsjuk jag blir!
Vilka kap du gjort! Och vilken kanna!! Vad kul!
Måste fråga, vilken loppis har du vart på? :) Förmodligen ligger den långt från mej men tänkte ta mej en sverige tripp i sommar.. leter då loppisar!
Ha en underbar kväll!
kramkram frida

Anonym sa...

Jag älskar tallrikarna, jag känner igen dem sedan barndomen...

Evelinas hus sa...

Hej,
Vilka superfina saker.
Vattenkannan förstår jag att du fick bråttom när du såg. 15 kr!!
Jag hade lätt kunnat betalat bra mycket mer.
Ha en trevlig kväll.
Kram Caroline

Anna sa...

HejMarie!

Jättefina saker du fyndat! Den stora vattenkannan är ju helt underbar - och vilket bra pris!

Assietterna är jättevackra och knopphängaren blev säkert fin som vit! Jag kan bara föreställa mig hur underbar Elsas lekstuga är!

Kram
:)Anna

faire un songe sa...

How nice.. let de sunshine komming

Doften av vanilj sa...

Men hallå! Vilka fynd du gjort och vilka vrakpriser!! Vill också ha en sådan där vattenkanna.Visst är det roligt när man kommer hem med en hoper fynd!/Kram på dig

Krusidull sa...

Kul med loppis när det inte är så dyrt, i min omnejd tycker jag att de har förstått att de är poppis och därför utnyttjat att ta betalt. Man får vidga vyerna tror jag.
Kram
Krusidull

Jes/Vita villa vila sa...

Å jag tror jag svimmar - vilka underbara fynd & till vilka priser!!! Vattenkannen var ju bara så himla fin - ja allt det andra också!!! Härligt. Älskade loppisar :)

Så mysigt med loppisfynd till lekstugan - jag är själv i samlartagen - o det är så roligt att leta pyttesmå saker som passar!

Önskar dig en härlig vecka!

Kram Jes

Hem & Lyckas Mia sa...

Vilka fina fynd! Zink är ju så snyggt och de där tallrikarna liknar min mormor och morfars.. *blir nostalgisk* kram!

Lisa sa...

Nej men kära nån vilka toppenfynd! Vilken loppis är det du går på? Jag önskar SÅÅÅ att jag hade mer tid till loppisar. Finns inget bättre än en riktigt fynd!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka toppenfynd du hittat, såna loppisar tycker vi om!!
Mysiga gejer till Elsa oxå!
Kram
nina

P-lina sa...

Vilka fynd! riktigt billigt var det oxå....förstår att du är glad! kannan var urfin!

hälsningar/P-lina

Lila`s bloggvärld sa...

Vilka fina fynd du har gjort!! Kramis Lila

Hanna i Det stora grå huset sa...

Det var en bra rubrik på inlägget! håller med helt och fullt! *fniss*

Vilka fina saker du fick med dig, vattenkannan var ju ett riktigt kap!!!!!

Funderar också på ett land till min lilltjej som är 3,5. De större bryr sig inte ett dyft. Tyvärr tycker jag.

Sköt om dig Marie!
Kram Hanna

Peters Projekt sa...

Hejsan Marie!

Jag skrattar när jag läser din rubrik och hur du "rusade" fram mot vattenkannan. Hustrun är ju som bekant också begeistrad i loppisar och det blir extra kul att se din "fynduppställning" när jag precis sett en motsvarande uppställning hos hustrun ;)

Ett loppisproffs vet precis hur man skall ta sig fram när dörrarna slås upp - snabbt fram, scanna av, reservera/köp och sedan vidare...

Jag börjar mer och mer förstå tjusningen med loppisar - vackra, gamla ting till rena vrakpriserna. Tänk att dessa fynd kan glädja så mycket. Det riktigt lyser om hustrun när hon gjort bra fynd. Antar att det lyser på motsvarande sätt hemma hos er ;)

Ha en fin fortsättning på veckan, hälsa J!

Peter

P.S. 15 kronor för kannan är verkligen ett fynd! ;D

WhiteVintageDreams sa...

Tack gullis :). Jag har minsann smygit runt hos dig då o då ;). Men har inte lämnat nån kommentar, för det känns som om jag inte hängt med i bloggvärlden alls på sistone :). Men du har alltid så fina bilder och ert hem blir bara vackrare o vackrare!!! Tur att du har en man som både är snäll och kan snickra :).
Hoppas att allt ät bra med er i övrigt!
Kramar i massor

LantlivsAnette sa...

Åhh du..så mycket fint du har hittat..en sån vatten kanna har jag också..jag skulle gärna vilja ha flera ståendes ute nu i sommar..jag har fått lite dille på vattenkannor ;)
Ha det så bra Kram Anette

sommar-rummet sa...

Va myck fint du fyndat... Älskar zink kannor, har bara tre stycken, men vill ha fler... Ha en bra dag! KRAM

Unik Kollektion sa...

Hjälp va mycket fynd!!!! Grattis...=) Hoppas oxå att det finns saker kvar till er =/!!! Sköt om dig vännen och ha en underbar dag..mängder med kramar Malin

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja snygg spurt till fyndet! Själv har jag köpt en nytillverkad för 179 bagare...som hittat...not =)

Så gulliga saker lilltjejen fick! Själv så är vår friggeboda/lekstuga en krigsbunker! Där våra två killar huserar...men jag har lite rosenplaner för den i sommar, och det kommer inte att uppskattas av herrarna =)
Kraaam Anita

Roslagsdrömmar sa...

Vad mycket fina fynd du gjort! Vattenkannan är suprfin : ) Och den lilla vita skålen jätte söt!

Ha en bra onsdag!
Kram Maria

Hannas form sa...

HEJ vännen!

Så fiiina loppissaker, visst blir man glad när man hittat sånt!
Vattenkannan var ju ett otroligt bra fynd, ÄLSKAR den!

Vilken underbar ide med ett eget land...
Ha det gott så länge!

KRAM
Hanna

"M" sa...

Vilket fynd, då var du där före mej då...annars hade den inte funnits kvar...hihi...jag såg en likadan för 150 kr inte så långt från detta ställe....så vilket fynd.....

Ann-Catrin / finthemma sa...

Jag blir alldeles lysrik över din fynd.. d fynd när de är som allra bäst.
Assietterna var bedårande!!

vad mysigt att dottern ska få ett eget land.. blir lite lätt nostalgisk när jag hör det..

Underbara bilder som vanligt.. de andas sån härlig VÅR!!!

Kram på dig A-C

Magny sa...

åneiiiii....hvor du har gjort funn.... Dete var flott!!
Klem til deg

Kristina sa...

Åh jag håller verkligen med dig! Jag älskar loppis :) Man hittar alltid något kul! Och 15 kr för den vattenkannan är ju ingenting. Kramar

Nygammalt sa...

Här snackar vi riktig loppis! Den jag brukar handla på sommaren är ruskigt dyr, trist!

Tack snälla för tipset, det ska jag genast kolla upp.
Kram.

Making it lovely (SP) sa...

Hihi, jag kan riktigt se dig rusa fram genom folkmassan och slängde dig över vattenkannan med vilt stirrande blick, hihi.
Riktiga fynd du gjort, jag vill också gå på loppis!

Kram
Gunilla

Annika sa...

Oj..vad mycket fina saker du fyndat....Roligt för Elsa att få egna saker att sköta sin trädgård med...Roligt när barnen är intresserade:)....Kram Annika

HÄRLIGA SAKER sa...

Vilka fynd ,vad billigt det blev hmm det är dax för mig att börja gå på loppis det ser jag.
Härligt när barnen vill vara med och greja i trädgården.
Ha en bra dag y.

Majas mammelucker sa...

Oj så mycket fina fynd du gjort..
alltid lika kul med loppis..
Vad kul för Elsa att hon får påta i sitt lilla land..och vad fin liten kanna hon ska få kul att få se vad hon ska så...
Kramar till dig..
Ha en bra kväll! Maria

Gammelgård sa...

Vilka underbara saker du fyndat!! Visst är det härligt med loppis! En sån vattenkanna har jag också.

Minna sa...

Ååååå vilka fynd!!! Jag vill till loppis!!!! TAck för din gulliga kommentar hos mig! Kram!

Livet i Gläntan sa...

Vilka härliga fynd du har gjort. Själv ska jag se om jag kommer iväg på loppis på söndag. Kram j

Tankar tar tid sa...

Zinkkannan är jättefin och för ynka 15 kr !!! En absolut favorit.
Skålen är också jättefin.

Vad mysigt med så fina saker i lekstugan.

Kramar Christina

Mysiga lantliga ting sa...

Åh hjälp vilka fynd!! Löjliga priser dessutom... toppen för en som älskar loppis, håller med, loppis är bäst helt klart ;)

Kram Johanna

Karoline sa...

så utrolig masse flott du har fått med deg.
kjempekoselig å titte innom. vært litt treg med bloggen, travel tider, planlegger brsdagsfest, og har mye å ordne både ute og inne til da. og så har vi fått så enorm respons på smykkene vi lager og brukt mye tid på det:)
kos deg videre med våren.
klem fra Karoline

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Vilka härliga loppisfynd! ..och fynd är det för de priserna!
Flickans presenter.. Hon kunde inte ha bättre mamma! Kreativitet uppmuntras med fördel!! //Linda

tindra lite mera sa...

Det var ju värt att åka till grannkommunen,vilka fynd!!!
Vad mysigt att hon ska få ett litet eget trädgårdsland:O)

Kram Katarina

mali-mo sa...

Så flotte loppemarkedfunn du har gjort! Også så billig det var!

Galleri M&B sa...

Många härliga fina fynd! Efter en sån dag känner man sej alltid nöjd och glad...:O)

Design by E sa...

wow vilka fina fynd o så mycket vackra bilder du satt ihop trevligt att kika in!!kram E