torsdag 17 april 2008

Ommålade loppisfynd

Idag blir det mera loppisfynd, hoppas ni står ut med mig! Jag har haft sån tur den sista tiden och hittat jättebra saker så här kommer lite fler bilder.
j
Kommer ni ihåg den här färgglada lådan? Om inte kan ni kika här! ( jag har aldrig länkat till ett tidigare inlägg förut så jag hoppas att det fungerar, hihi) Nu var det inte lådan jag ville att ni skulle fästa ögonen på utan det som ligger under! En slags prylhylla med ett förskräckligt brunt plastigt bakstycke.
j
Elsa älskar småsaker! Varje gång hon har varit hos sin mormor har de rotat i någon gammal låda med mina barndomssaker ( kan ju tillägga att min mamma är som en ekorre och har sparat det mesta sen jag och min bror var små) och varje gång har något nytt kommit med hem. Det här blev den perfekta lösningen till att slippa ha en massa smått ligga och drälla överallt. Bakstycket tog jag givetvis bort, något nytt behövdes inte då det skulle sitta på en vägg med panel. Så här blev iallafall det färdiga resultatet!
k
Länge, länge har jag varit på jakt efter en tallrikshylla till Veras rum. Visst har det funnits tallrikshyllor, men ingen som jag har velat ha. Men så häromdagen hittade jag den äntligen, priset var ju heller inte fel ,25 kronor!
j
Nu är den ommålad och klar, blev perfekt att förvara böcker i.
j
Vill passa på att tacka alla som besöker min sida och ett extra tack till alla som lämnar en kommentar efter sig. Ni är verkligen supergulliga! För att visa hur mycket jag uppskattar er blir det ett litet lotteri i samband med att bloggen firar 1 år om en dryg vecka. Håll utkik!
j
Här skiner solen och det betyder att det blir en dag i trädgården, härligt! Hoppas att ni får en bra dag och en trevlig helg! Kram Marie

77 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Den lilla prylhyllan blev ju jätte fin! Min mamma är likadan hon har sparat i stort sätt ALLT sen jag var liten, både kläder och leksaker. I helgen förälskade sig Lilla E i min gamla täckjacka från 70 talet. Dragkedjan är trasig, men de gick ändå! :- ) Oh, va fiffigt att använda en tallrikshylla till barnböckerna. Man få nya tips varje gång man kikar in hos dig! Ha en bra dag och en skön helg!

/ Lina

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint det blev! Gillar idén att ställa böcker i talrikshyllan! Bra pris också gör ju inte saken sämre :)
Här är det också sol idag så vi ska snart ut. Ska försöka rensa bland en massa saker...
Ha en bra dag!
Kram!

Änglahem sa...

Hej Marie,

25:-??!! rena rama rånet ju!! Blev så jättebra där på Veras vägg (det var Vera vá? minnet....)

Och länka kunde du med...jag har ju ropat på hjälp så nu blir det till att pröva....*gulp*.

Trädgården ja, den väntar!
Nu ska jag ut!

Ha en skön dag i din trädgård!!

Kramar/Ulrika

envilsenloppa sa...

Underbara saker , som du så skickligt gjort om !!
"Tillbaka länkningen" funkade ju perfekt !
Hoppas ni får en riktigt skön dag i solen !!!
Här lyser den mest med sin frånvaro :-(
Kram/Lotta

Lillafruluva sa...

Underbart med loppis, att man kan få så fint för en liten slant!! :-)

Lilla Blanka sa...

Gomorron Marie!

Men vad fint det blev med tallrikshyllan..! Funderade först.."vad skall hon med en tallrikshylla i barnrummet.."
Men nu förstår jag..det blev JÄTTEBRA!!!

Här är vädret också ljuvligt..klarblå himmel och strålande sol, så det blir nog lite utomhusvistelse för mig också :)

Kram & ha en bra dag!
Mia
Ps nedräkning 10 dagar kvar *hihi*

husnummer30 sa...

Det var ju ett jättebra pris! Och fint med det - båda hyllorna.

Ha det gott! //Jill.

hemtrevnad marie sa...

Det blev ju jättefint!!
Så är det ju kul att använda fina barnböcker till dekoration också, förena nytta med nöje....
Kram på dig!

Liza i pepparkakshuset sa...

Vad fint allt blev! Måste bara komma iväg på loppis snart...

Mvh Liza

Useful Art sa...

En sån där liten hylla med fack hade jag också när jag var liten. Hemskt smart! Och tallriks/bokhyllan blev ju jättefin den också, och smart :) Bra med funktionella saker som samtidigt är fina i barnrum.

Spännande med lotteri :)

Sara

Malins-Kuriosa sa...

Blev så fint så fint och tänka vad lite färg kan pigga upp och förändra...jag brottas just nu med om jag ska ut eller om jag ska måla om ett bord...hm...får se vad det blir av det...kanske blir det ingenting för solen skiner och inbjuder en till att bara sitta och slöa i lä för vinden...

Kram från Malin

MY WHITE COTTAGE sa...

Den lilla hyllan blev jättesöt! Perfekt att förvara småsaker i... :)

Tallrikshyllan blev ju också perfekt som bokförvaring. Tror barnen gillar när böckerna står så dom kan se dom också, eller hur?!?

Här skiner ingen sol, just nu i alla fall, men jag håller tummarna för att den kikar fram även här hos mig!

Önskar dig en härlig helg!
Många kramar Jenny

Helena sa...

Hej!

Va,va, en tallrikshylla för 25 kr!!! Jag är på jakt efter en tallrikshylla, men jag hittar inte ens en att köpa på loppisar häromkring.

Jättefin blogg du har!

/Helena

sommar-rummet sa...

Men va du är påhittig, så smart o sött med en tallrikshylla för böcker, kanon! Så duktig du är som länkat till tidigare inlägg... Jag har försökt två gånger , men det står att sidan inte kan visas... har du nåt tips? Här skiner solen idag!!! Ha det gott! KRAMAR från mig!

Mamma C sa...

en jättebra hylla att förvara småsaker i. Tallrikshyllan var en smart idé tycker jag.
Kram Mamma C

Saramedflera sa...

Jag är ute efter en tallrikshylla, men på Tradera tex blir dem ju så dyra. Det blev jättefint i Elsas och Veras rum.
Kram Sara

Designe sa...

Vilka härliga fynd du gjort och så fint det blev! Det är verkligen en superbra idé att ha tallrikshyllor som bokställ..jag skulle vilja ha fler tallrikshyllor jag med, perfekt när de kostar såå lite! :) Kram

linemor sa...

Så fine dine loppisfunn ble. Kjempefint å sette bøker i tallerkenhyllen. Har en umalt tallerkenhylle saom jeg reddet fra en søppelconteiner stående i garasjen. Fikk inspirasjon til å ta den inn nå. Tror den skal få bli gave til et tantebarn. Med en ny fin bok kanskje.

Klem Line

Evelinas hus sa...

Jättesöta hyllor!
Kram Caroline

Gårdsromantik sa...

Den där tallrikshyllan kan jag också tänka mig - undrar om det finns några kvar på loppisarna?

Kram Maud

Kerstin sa...

Så fint det ble. Alltid like gøy å komme på visning i din blog :)

Hulda sa...

Så flott det ble! Virkelig lekkert med bøker i hylla. Gå inn på bloggen min og se på en stol jeg har der, er i tvil om jeg skal male den, hva syns du?

Kristin sa...

Nej Marie! Nu blir jag nästan arg!!! *fniss, ta det lugnt...* jag som kikat efter gamla tallrikshyllor hur länge som helst och så hittar du en för 25 kr! Det var ju nästan oförskämt billigt, och vilken tur du hade. Jag såg en i helgen på loppis och den kostade flera hundra, vilket verkligen var ett rån, då den var ful och gammal och det som sagt var en loppisaffär som sålde den. Den fick inte följa med hem, den kostade en nolla för mycket. Den lilla prylhyllan var också jättefin, smart för "vackra små saker" som små barn älskar att samla på!

Du har verkligen näsa för att göra fynd! :-)

Stor kram och hoppas du inte blev rädd/irriterad på början av inlägget!

/Kristin

Nettan sa...

Men så fint du gjort & tallrikshyllan var verkligen värt sitt pris.
Passsade bra där med barnböker i.
Kram Nettan

Bodil sa...

Det var ju fiffigt med tallrikshylla till bokförvaring. Det ska jag lägga på minnet. Prylhyllan blev också fin. En sådan hade min stora flicka när hon var liten. Jag har den kvar, men har varit på väg att ta bort den. Pilligt att måla eller hur?
Ha en skön dag i haven!
Kram

Kol&Rosors sa...

Så trevligt det blev...
"bokhyllan" till sagoböckerna mycket läcker. Att ställa de böcker som "just nu" är aktuella att läsa ;) kanske ny saga varje kväll eller sådana som man kan utantill..

Ha det så gott i solen,har varit ute på fm i trädgården och ordnat, öppnar butiken kl.15

Kram L-Lot

My Lovely Things sa...

håller verkligen med dig...loppis är bäst....

så fin den lilla prylhyllan blev..perfekt för små ting..mina barn har alltid oxå med sig grejer när de vart hos mormor....

så fin hyllan blev ..trevligt med böcker i...

ha det så gott...
kram anna

Liten Bod sa...

Jättefina hyllor åt Lillan! Jag blev insläppt på en loppis av en kund i min bod som jobbar ideellt. Förstå vilken lycka att få rota runt ensam, med damen och min man i bakgrunden! Ska försöka visa lite saker eftersom. Inga stilmöbler osv, men det kan nog bli bra, precis som dina saker! Kram, Tina

Moderncountry sa...

Heisann Marie,

Håper du har hatt en fin uke!
For noen vakre make-overs!! Tenk så mye noen få strøk med hvit maling kan gjøre med et møbel eller en hylle. Herlig!
Jeg likte så veldig godt din "prylhylla", en sånn en hadde jeg når jeg var barn. Jeg samlet på små figurer og jeg sparte i mange år. Men en dag var jeg lei av å tørke støv...Men vissr bringer det frem gode minner av å se den her hos deg :)

Og du har helt rett, loppis er best!! Så utrolig mange funn du har funnet sist også!! Oj så misunnelig jeg er på den fine gamle zinkkanna di, de er bare så himla fine!! (såååå billig!) Jeg skjønner godt du er glad :) Skal si du er like glad i loppis som meg, fniss..

Ønsker deg en toppen weekend!!

Ps: kommer med nytt inlegg om et par dager. Det er bare så veldig mye som skjer her akkurat nå. Til Lørdag har vi først visning!

livetpåfyran sa...

Åh va fin prylhylla du har , jag såg den i ett tidigare inlägg och det är ju helt otroligt va lite färg kan göra...Jag hade ingen själv men min granne (bästisen) hade en med mängder av småprylar i...

Jag ska också införskaffa en tallrikshylla till yngsta dotterns rum, jättefint är det.

Kram Pia

Lina sa...

Jag har en liten tallrikshylla på vinden som väntar på att bli målad... Jag skulle vilja ha en sån fin liten kista som du har fyndat!

Jema Rose sa...

Fina "makeovers" !

Jag har en prylhylla som jag också ska måla vit : )

Kram, Jenny

<3

Sjöboden sa...

Hej!

Tänkte just säga vad smart o fint du gjort, men visade sig lite överflödigt :-))
Jag har en gammal tallrikshylla på vinden o nu vet jag vad jag kan göra med den. tack för tipset!

Mvh Caroline

Marita Blücher sa...

Hej Marie,
Du är ju helt fenomenal på att göra loppisfynd- så fint allt blev med lite vit färg. Smart och snygg lösning för barnböckerna !
Ha det så bra.
Kram/Marita

Jenny sa...

Underbart att göra såna fynd och sedan förvandla dem. Jättevackert! Ha en riktigt skön helg! KRAM

faster atta sa...

Åååh vad jag gillar dina nya loppisfynd! Visst kan vit färg göra underverk... ti-hi.... Man kan ju inte tro att före och efterbilderna visar samma saker...

Under en vind sa...

Håller med dig om att du gjort fina fynd! Tur att det inte bara är jag som är tokig och sätter tallrikshyllor i barnrummet..fniss....Dottern har ju en mindre över sitt skrivbord..Å´så fina böcker du har i!
Den lilla prylhyllan påminner mig om en som jag hade då jag var barn, den var fylld av miniatyrer, men de flesta finns inte kvar...

Passar på att önska dig en skön helg! Imorgon är det fredag igen och om bara en dryg veka så ses vi! Ska bli så kul!
Jag har just nu alldeles för lite tid, hinner inte alls med att besöka alla bloggar som man vill....men din är en av dem som jag absolut inte missar!

Stor kram!

C De-sign sa...

OJOJ sååååååååå mycket fina loppisfynd...undrar vad du har för "guldloppisställe".... ;-)
Så smart att ha tallrikshyllan till böckerna! Och den lilla prylhyllan blev ju hur fin som helst! Roligt att samla alla småsaker i!
Ha en fin kväll!
Kram fr C

Doften av vanilj sa...

Så fint det blev. Jättegulligt med både den lilla hyllan och tallrikshyllan.Det gäller att se möjligheterna när man är på jakt, som ditt lilla färgglada skrin. Det blev ju supersnyggt!/Kram

Jes/Vita villa vila sa...

Sagolika fynd vännen som du gjort helt underbara med pensel & färg! Gillar verkligen den fina tallrikshyllan som var med "två våningar" och lilla plockhyllan blev ju urfin - precis som allt annat du rör vid ☺ Dundersnyggt & nu blev jag full av inspiration...as always efter ett besök på din fantastiska blogg ♥

Kram!!!
Jes

Annas skattkammare sa...

Åhh va fina fynd du gjort iordning till leksaker och böcker! Tallrikshyllan blev ju bara såå fin!! kram /Anna

Hellenshus sa...

Vilka fynd du gjort. En tallrikshylla för 25kr. På tradera går de för minst 250kr. Jag är själv på jakt efter en. Loppis är helt klart bättre!!!
Det blev ju riktigt bra att ställa fina barnböcker i. Prylhyllan tyckte jag också om. Har själv en 7årig tjej här hemma som bara älskar småpryttlar. Vi lånar din ide och sätter upp en för hennes finaste saker.

Ha det så gott!
Kram Helen

Bara Gry sa...

Men, Marie!!! Det där är ju MIN tallrikshylla..... fniss. Jag har ju letat så länge, men lyckas aldrig hitta nån ;-) Ja,ja... min tid kommer väl, tihi..

Måste bara kommentera det du skrev hos mig. Tyvärr är det blivit så att folk inte längre vet hur de ska bete sig mot den som drabbas av sorg eller kris eller som du berättar om. Även fast det var några år sen nu, så finns det en feghet genetmot allt som inte är "normalt". Eller hur? Tror att det ofta beror på att man inte vet hur man ska göra, men tyrärr ofta även feghet som sagt. Folk har ingen kurage och väljer den enkla vägen, som är att vända ryggen till när det händer nånting. Jag har kompisar med cancersjukt barn, där fd vänner går över på andra sidan gatan när de möts... Vart är vi på väg, egentligen??

Tack för att du delade med dig hos mig ;-)

Kram Gry

Karoline sa...

hei.
er det mulig å finne så mye fint?? på jakt etter begge av hyllene du fikk, fantastik!!! heldig!!! har aldri vært på loppis, t jeg må sjekke ut hvor jeg finner slikt!
utrolig fint, altså!
ha en fin helg!
klem

lottens vita och gröna sa...

hallojsngen vännen!vilken nos du har, snusat upp brakfynd ju!vilken tallrikshylla, vilken bild, du är bäst! min mamma är likadan, lämnar gammalt fult och gömt i små påsar som ebba vandra hem med..vill inte ha, bra idé! kram vännen, jag är såååååå grrrr på blogger, får inte ut nån bild..kram lotten

Lisa sa...

Tack för ett trevligt inlägg!

MiaMaria sa...

Hej!

Men så fint det blev i rummet på plats.....så klart man ska förvara sina små ting någonstans...

Ha´det så gott!
Miamaria

Tingeltangel sa...

Instämmer med de övriga- vilkka fina fynd. Och så fint du har renoverat dem. Böcker i tallrikshyllan blir ju bara så bra.

MormorRuthsAnn sa...

Hej goa vännen!
Ursäkta mig att jag inte varit inne hos dig denna veckan men jag är på uppdrag och håller på med en stor förändring hos min bror (skall fota och berätta mer sen) som tar all tid och rum. Vi lägger oss ungefär vid 2-3 på nätterna så att blogga hinner jag inte just nu.

Vilka vackra fynd!! Den fina kannan för 25:-, det var ett oerhört fynd!! Gud så sött med en tallrikshylla i Veras rum. Det är ju så kul att fynda....

Stor kram...tror det är bäst att vi hörs i nästa vecka ang datum...det är som sagt var aningen fullt upp här...
Ann

Marita Blücher sa...

Hej igen Marie, och tack för din gulliga kommentar på min blogg - välkommen tillbaks !
Ha en riktigt härlig helg.
Kram/Marita

LantlivsAnette sa...

Ojj..ojj du kan då verkligen förvandla saker till något helt fantastiskt vackert...
Jättefint...
Du..äntligen är vår web butik klar..kika in hos mig så får du adressen dit..
Kram Anette
P.s jaa..tänk att vi snart firar ett år med blogg du o jag !!

Zizzi sa...

Vilken underbar skillnad på före och efter på prylhyllan! Nu blev jag inspirerad och ska åka i helgen och leta efter en likadan till johannas rum! Perfekt att köpa en tallrikshylla till böckerna!
Kram cissi

Lena i et bæssmorhem sa...

Selvsagt husker jeg den esken som du malte, den var den grimme ælling som ble til en svane... En slik settekasse var jammen noe å tenke på til mine småjenter også, men kan tenke meg den var kjedelig å male..? Oj, spennende med konkurranse, nå må jeg følge med...
God helg!
Klem

Livet i Gläntan sa...

Vilken söt tallrikshylla. Perfekt att förvara alla böcker i. Prylhyllan blev också jättebra. Vilket jobb det måste ha varit att måla om den. Det hade jag nog aldrig haft tålamod till ;) Kram jessica

Tina sa...

Så söta saker du målat!!! Jätte fint och praktiskt. Ha en trevlig helg. Kram Tina

Guldkant På Livet sa...

Du är ju en fena på att förvandal saker till de mest snygga vill-ha-saker! Och där är han, han jag vill ha, den rosa filuren...: ) Ha en skön & solig helg! Mari.

Lille Maison sa...

Så fine de ble! Jeg har akkurat malt en liten loppis-krakk selv, ting blir jo helt forandret når de blir hvite :) Så fint med barnebøker i en slik hylle, har lurt på å finne en selv, og ha interiørbøkene mine i den... :) Ønsker deg en trivelig helg! Synnøve

Bonnies vita rum sa...

Oj vilka fina fynd!
Gillar verkligen din sida även om jag inte alltid skriver..

Kram Bonnie

Jennyshemochharmoni sa...

Hej! Vilka underbara fynd du har gjort! Tittar in för att önska dig en toppenbra helg! Sköt om dig! KRAM

Tidsmästarinnan sa...

så fint du har gjort, jag känner verkligen igen det där med småprylar som liksom lever sitt eget liv här hemma...

Jag gillar verkligen idén att fylla tallrikshyllan med barnböcker. Nu gäller det bara att hitta ett lämpligt objekt att kasta sig över med penseln.

Tack för all inspiration du ger på denna blogg!
Trevlig helg!

cicci sa...

Har mailat tillbaka till dig!
Kram Cicci

Ina sa...

Håller fullkomligt med dig, loppis är bäst!! Vi har en loppis här som är varje söndag hela sommarhalvåret, den började förra söndagen (vi var dock inte där då) och man kan fynda allt mellan himmel och jord. Det är som att gå på skattjakt. Bra idé med att använda tallrikshyllan som bokförvaring, hmmm kanske snor den idén då det blir dags för sonens rum.
Du har väl förresten inte missat min nya blogg om mode!?
www.rosepetalsbyina.blogspot.com
Önskar dig en härlig helg!!
Kram Ina

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej Marie!
fina bilder som vanligt. Blev nyfiken på de vita lådorna som syntes i bakgrunden på bilden med den omålade tallrikshyllan...är det ett väggfast skåp eller en separat möbel? Vad står det på lådorna? Är det du som målat texten. det är kanonfint - jag blev verkligen inspirerad..så nu kanske det blir ett skåpbygge framöver...
Ha det bra i helgen!
Hälsn MARIA

Vit spets sa...

Tjusig tallrikshylla...den boken ABC resan har vi oxå hemma, fast barnen läser den inte så mycket mera nu för tiden ...
Ha det bra
Kramis
//Siv

latara sa...

Hej Marie!

Helt okej fynd som blev riktigt fina fynd när du hade gått över dem med pensel och färg! *gillar*

Vad kul med ett lotteri! Jag lovar att inte gnälla den här gången, om jag drar en nitlott ;-)

Det slog mig att när jag är gammal och grå och står lutad över rullatorn och tänker tillbaka på mitt bloggande, finns det en sak jag alltid kommer att minnas - din motvilja mot att täcka fötterna när du ska sova, ha ha ha! Igår kväll frös jag som en hund när jag skulle sova och värst av allt är att frysa om fötterna. Jag kan inte somna förrän de är varma och därför undrar jag, hur lyckas du somna? *fniss*

Kram på dig och ha en riktigt trevlig helg!

Karin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ bra hyllan blev! Och fin att ha böcker på! Ofta är ju barnböcker så fina på framsidan, så det är ju kul att få se det i stället för bokryggen.
Kram
marie

Veronica sa...

SÅ fint det blev!! Trevlig helg önskar jag !! Kram Veronica.

Annika sa...

Din tallrikshylla vart kanonbra, det är alltid ett bekymmer det där med vart man skall förvara alla barnböcker så att de blir lättåtkommliga även för barnen. I din hylla syns ju böckerna bra, barn brukar ju ibland välja efter utseendet/framsidan...Ha en trevlig helg Kram Annika

Linneagården sa...

Hejsan Marie!
Loppisfynd kan man adrig få för mycket av. Dina hyllor blev så fina. Jag är oxå ute efter en tallrikshylla till flickans rum, det är så fint att se framsidan på några väl valda böcker....!
Hoppas du ska på några flera roliga loppisar i helgen & fynda!

Ha det så jättebra. Stor kram /madelene

Lilla Ugglebo sa...

Va fint det blev!!!
Jag hade en sån där hylla när jag var liten.....de var ju väldans populära där runt 1980 va...
I alla fall får jag lite rysningar för jag minns att jag haaaatade att damma den där hyllan. Det var så pilligt.
Men fina är de....
Tallrikshyllan blev ju helt perfekt med böcker i.
Viiiill haaaaaaa!
Jag är grön av avund över alla dina loppisfynd.
Här runt i krokarna har vi mnsann inga bra loppisar som säljer så där tokbilliga saker.
Hoppas du får en underbar helg!
Kram katarina

latara sa...

Vad du är knäpp! ;-)

Kram igen!

Karin

Karin sa...

Hej Marie!
Äntligen lite bloggtid, och nu har jag suttit och beundrat dina inlägg! Du är helt otrolig på att fynda, och det blir så fint allt du gör. Jag hade sett fram emot lite mer tid nu när jag skulle vara "ledig", men det blev inte så tyvärr. Man vet aldrig vad livet tar för vändningar. nu är det bara att starta om igen och försöka hitta en ny köpare!

Tack för underbara bilder och vi ses igen!
kram
Karin

Vit spets sa...

Hallå där!
Tack för tipset ang dokumentet - måste genast ringa dit...eller jag väntar väl till imorgon ;)
Kramis
//Siv

Kalkstenssommar sa...

Grattis till snygg styling av barnrummet!

Trevlig helg!

Kram L

Ann-Catrin / finthemma sa...

Trolleri med penseln och vips har sakerna fått ett nytt liv!!!

helt sagolikt fint blev det!!

Vill önska dig en fin fin helg!!

Kram kram A-C

atmosphere sa...

Lite färg gör underverk! Ha alltid en burk vit färg redo...vårt motto, eller hur?
Njut av solen som vi är lovade till helgen!
Kram,
Ingrid

Therese med tre sa...

oohhh! En sådan vill jag också, varför ska alla andra fynda och inte jag. En sådan skulle jag vilja ha till min dotter, perfekt för alla böcker.