måndag 28 april 2008

Rapport från bloggträffen

Vilken underbart rolig dag jag hade igår! Det började med att jag åkte hemifrån vid 6.30 för färd mot Värnamo. Jag är en sån där person som alltid är ute i god tid, så givetvis var jag där alldeles för tidigt, hihi. Men sen dök de upp en efter en alla bloggare och det var så kul att gissa vem som var vem! När alla var samlade var det dags för avfärd mot Malins butik UNIK.
j
Här ser ni Malins mysiga lilla butik. Kan ju säga att det blev ganska trångt där inne när alla shoppingsugna bloggtjejer ville in och kika, hihi. Utanför butiken intogs också en smaskig frukost som Anna och Sara hade med sig.
j

Bild från butiken.
k
Och en bild till! Här finns massor av fina saker.
k
Sen åkte vi vidare mot Moheda och Östregårds antik och loppmarknad. Här var en hel del folk och man fick stå bakom ett rep tills de ringde i en klocka exakt klockan 12. Då rusade alla in och började leta fynd, hihi. Här en bild från gårdsplanen som var fylld med möbler och saker. Ska verkligen bli jättekul att få se på alla bloggar vad alla egentligen köpte här, för det hade man ingen koll på alls nästan. Efter att ha rusat omkring här inne ett par timmar var vi tvungna att fika igen, hihi. Anna och Sara hade med sig hur mycket fika som helst, så vi åt, skrattade och pratade. Supermysigt!
k
Vid 14.30 tiden for vi vidare till Klockaregårdens trädgårdsbutik i Öhr. Ett jättetrevligt ställe där det fanns allt till din trädgård. Vi avslutade dagen med att äta mat på Systrarna Skogströms Lantcafé som låg precis bredvid. Här blev det god mat, tid för prat och en massa skratt.
k
Här ser ni vad som fick följa med mig hem. Den lilla violen och kortet köpte jag på Klockaregården, spetsen fyndades i Moheda och den ljuvliga Tildaängeln har Malin gjort.
k
De här sakerna fyndade jag också i Moheda. En del ska givetvis genomgå lite förvandling (med vit färg). Slutresultatet och var sakerna hamnar får ni se framöver.
j
Vill hälsa till alla som var med igår att det var såååå roligt att träffa er. Hoppas att vi snart ses igen! Ett stort tack också till Anna och Sara som hade ordnat hela dagen, det blev en toppendag som man kommer att minnas länge. Idag ska jag mysa med mina barn och greja lite här hemma och försöka smälta alla intryck från gårdagen. Känner att huvudet är fullt av allt från igår, jag har t.o.m drömt om bloggträffen inatt, hihi.
k
Hoppas att alla får en bra start på veckan! Kram Marie

68 kommentarer:

Kerstin sa...

Så morsomt det hørtes ut med bloggtreff :) Hørtes også ut som en toppen dag med mye kos.
Ha en fin dag!
Kerstin

Under en vind sa...

Godmogron!!! 1000 tack själv för igår!!! Det var verkligen så där mysigt som man hoppades på och visst hade vi tur med vädret!

Du beskriver dan så bra och det är verkligen kul att se dina inköp! Hann bara med att se en del av dem igår!

Vi skojade ju om att ha lätt febriga barn igår...men det är mycket värre än så...sonen har inatt drabbats av magsjuka och har kräkt sedan 3....gissa hur trött man är.....

Nu sover han lite äntligen så jag hinner ta en tur här.....hoppas på att hinna grunda veranda taket innan kvällen för det var minsann målartvättat då jag kom hem! *lycka*.....

Ha nu en riktigt mysig dag! Tror att det tar några dar innan vi "landar".....
Kramis!

Lila`s bloggvärld sa...

Oh, vad härligt ni verkar ha haft det! Blir smått avis!

Kramis Lila

Hanna i Det stora grå huset sa...

Det låter som om ni haft det riktig, riktigt kul....
Det där stället Moheda, det skulle jag också vilja till... Låter som en dröm ju!!! Fina saker du fått med dig! Gillar korgen av järntråd, och så de små söta vikterna! (sådana har jag med!)

Önskar dig en fin dag med barnen!
Kram Hanna

Änglahem sa...

Hej Marie,

Tack själv för igår! Det var verkligen en lyckad dag!!

Fina saker som fick följa med hem igår!! Hann nog bara med att se Tildaängeln tror jag, hon är så fin så!!

Ha en skön dag!
Kram Ulrika

Liza i pepparkakshuset sa...

Verkar som en kanondag, fina grejer du fick med dig hem också.
Ha en bra vecka.

Kram Liza

hemtrevnad marie sa...

Verkar som ni haft den bästa av dagar!!!
Fina fynd du gjort också!!
Kram på dig!!

Useful Art sa...

Verkar som ni hade det riktigt mysigt och roligt! Kul att läsa om och spännande att se vad du gjorde för fynd!

Sara

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhhh så kul! tänkte på er igår! snyft att jag inte var med...vi har en träff häri sthlm i maj, det ska bl sååå kul! man har ju en inre bild om hur folk är och ser ut, stämde den?jag ver ju precis om hu du ser ut...i mitt huvve då, ha ju sett dig på barnkort där på bloggen, så en lju lockig väldigt söt tjej,det är du det, hihi! hur många var ni? inga smaskiga detaljer får man ju veta och inte nå foton, buhu! ortoligt vackra saker du hittat, butik unik är sååå fin, ska beställa lite från hennes webbutik, vill ha de där bokstäverna och så hade hon nån nyckeknippa...ljuvliga smycken med va? och dina loppisfynd, slurp, viken härlig rostig trådkorg! varmastekramen som också vill träffa en vitranunkel! lotten

husnummer30 sa...

Låter som om ni hade en riktigt trevlig dag. Skoj! Och spännande att få se vad du kommer göra med alla dina fynd.

Må gott! //Jill.

Mamma C sa...

Verkligen en trevlig söndag ni har haft.
Kram Mamma C

Tina sa...

Godmorgon Marie...vad kul det var att få träffa dig igår...och vilka fina fynd du gjorde igår... Ha en trevlig måndag med barnen...själv får jag jobba men det är så många inspirationstankar som stör mig idag...kan inte förstå... :-) Kram Tina

Jema Rose sa...

Så underbart det låter med Bloggträff! Jättefina butiker & loppis ni var på, och fina saker du köpte!

: )

Kram, Jenny

<3

Designe sa...

Åh va kul ni verkar ha haft, mysigt! Va kul att gå på storloppis! De verkade ha mycket fint..såg den vita utemöbeln, den skulle jag gärna ha! Så fina fynd du gjort oxå! Kul att få se bilder från er träff! Ha en fin vecka! Kram :)

Liten Bod sa...

Så jättekul det låter! Och vilken loppis, jag dreglar :) Kram, Tina

Tidsmästarinnan sa...

jag har kikat in hos några av de andra som var med och förstår att ni hade en toppendag allihop!

Härliga fynd du gjorde! (Vilken stress att stå där bakom snöret, som ett gäng tävlingssugna galopphästar :-)

Kram!

Roslagsdrömmar sa...

Det låter som ni haft en toppendag!! : ) Vilka fina saker du köpt!

Ha en bra dag!

Mamma Millan sa...

åå så mysigt ni verkar ha haft det ju,,vile ju vat medju,,får bli nästa gång.....
Men sger som lotten..mer smaskiga detaljer juuuuuu..så nyfiken!!!!


hade väldigt gärna velat besöka malins butik,,verkar juva hr mysig som helst ju!!!!!!

Kram Millan!!
Ha en trevlig Vecka!!

Fru Sirlig sa...

Hejsan!

Blir lite smått avis när man läser om allt kul. Vilken rolig ide att ses så där. Bara människor med samma passion och intresse. Skulle ha varit kul att se er då ni rusade fram då snöret släpptes... oj oj en hord bloggare med fynd i blick, det måste ha varit en syn det!!
kram /Helene

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!
Vad fina bilder du tagit och beskrivningen av hur dagen var tycker jag stämmer perfekt med vad du skrivit!
Ja det var verkligen roligt och man hade som du säger huvudet fullt med intryck igår när man la huvudet på kudden *hihi*
Ja det skall bli skoj att se vad alla köpte för det var ju lätt kaoitiskt och folka sprang hit och dit och packade in i bilar huller om buller :)
Kraaam
Mia

Tjohalia sa...

Åh det lät som en underbar bloggträff! Härlig fynd fick du med dig hem också :) Kram Sandra

Nettan sa...

Vilken härlig " bloggarträff" ni haft & fått uppleva alla dessa ställen tillsammans =0).
Och så fina fynd du kom hem med !!
Ha det gott..
Kram Nettan

My Lovely Things sa...

hej Marie!!!

ja vicken härlig dag det var i går..Så kul att träffa dig!!!
verkligen supertrevlig-en hellyckad dag!!!

ska bli roligt att se vad du ska göra med dina saker...
Ha en härlig dag..
kram anna

Gårdsromantik sa...

Hihi!
Jag ser er stå vid startsnöret - är ni goda vänner fortfarande eller sprang ni omkull varandra!
Härligt med alla reportage med olika vinkling.
Vilka härliga fynd du gjorde.

Kram Maud

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Visst var det en underbar dag vi hade igår! Det var så roligt att träffa dej och alla andra.
Jag har inte packat upp något ännu, jag var såå trött igår när vi kom hem...
Så kul att få se vad det var du hade köpt. Några grejer såg jag, men inte det du köpte på loppisen...
Ska försöka få till ett inlägg jag också, och visa mina grejer...
Det blev ju en hel del...
Kram
Marie

Minikex-living sa...

Låter som du haft en riktigt trevlig dag.
kramar Malin

Loppisliv sa...

Hej Marie! Tack själv för igår..ja visst var det roligt..blev lite snurrigt i början innan man visste vem som var vem tyckte jag :-)Vilket härligt loppis vi var på...jag som älskar allt gammalt hamnade ju mitt i himmelriket *fniss*...och Malins butik var så söt...Kul att se vad alla har handlat idag också för det hade man inte någon riktig koll på igår...längtar redan till nästa träff...nähe lunchen är slut...dags att rusa till jobbet...Ha det gott...Kramis Paula

Jenny sa...

Åhhh vad mysigt ni verkar ha haft det! Fina fynd har du också gjort.
Kram
Jenny

Lina sa...

tack för igår! Det var så himla roligt att träffa dig! Hoppas att vi ses snart igen!! JAg har inte hunnit göra något inlägg ännu, men kanske ikväll... Kramen

Elzie sa...

Jag är så himla avundsjuk på er. Att inte kunna följa med när man bor så nära. Men, man måste ju få in pengar också till att shoppa för *s*.
Ni verkar ha haft en toppendag. Kul att det blev så och att vädret blev bra.
Kram Elzie

Jennyshemochharmoni sa...

Ååå vad skoj ni verkar ha haft! Jag är riktigt avis faktiskt! Nyfiken på fynden är jag med. Kommer på mig själv att jag sitter och toktittar på din bild från loppisstället *fnissar* Den där utemöbeln skulle jag bara haft!! (som är med på bilden) Ha en bra måndag Marie! KRAM

Radhusdrömmar sa...

Tack för rapporten! Kul att höra om dagen för oss som inte var med.
Måste ha varit roligt att träffa alla bloggvännerna live.

Vilka fina saker du hittade.

Kram Johanna

Lilla Ugglebo sa...

Hallå!!!

ÅÅÅåå...vad gärna jag hade velat vara med!!!
ÅÅÅÅÅÅÅÅ....säger jag bara!!!

Jag ser ju massor av fint på bilderna som gärna hade flyttat hem till mig.
Vilka fina saker du köpt.....ska bli kul att se hur det blit sedan då en del har förvandlats då.....fniss......vilken färg blir det tro????

Men du lilla vän!!!
Har jag vunnit???
Tack snälla!!!
Jag blir aldeles generad...jag som varit så himla frånvarande ett tag nu......tack så hemskans mycket!
Jag ska maila min adress.....
Nu har vi snart röjt färdigt på vår vind....känns skönt för då kan man ta itu med nästa projekt.
Nu är det bara ungefär 10000 små saker kvar att ta rätt på.....
Du vet allt sånt där som kan vara bra att ha nån gång...kanske.....

Ha en ny härlig vecka!
1000 kramar Katarina

Lina sa...

Hej!
Va kul med en bloggträff!:- ) Man är ju sannerligen nyfiken vilka personer som döljer sig bakom alla dessa fina och inspirerande bloggar som finns där ut!

Loppisen i Moheda skulle jag också vilja besöka!!! Kanske kan vi ta en tur i sommar!

Må så gott!
/Lina

Kristin sa...

Hej Marie! Vad kul att det blev lyckat med bloggträffen. Om det blir någon igen, så hoppas jag att jag kan komma då (M är förhoppningsvis större då!).

Ja, då har du alltså besökt östregårds och Öhr. Två riktiga favoriter hos mig!!!! När jag var på Östregårds sist (två helger sedan) så fyndade jag också några gamla lådor, varav en gammal byrålåda. Den fick bli fjärrkontrollförvaring hos mig under soffbordet, tv-tidningen gick precis i också! Toppen.

Ha det nu så bra och njut av det fortsatt fina vädret!

Kram från Kristin

"M" sa...

Det verkar som ni hade en toppendag igår, bra väder åxå va?Det hade inte varit dumt att varit med där....en annan gång kanske...kram

Kol&Rosors sa...

Vilka fynd... & så mysigt ni haft det... gillade verkligen den lite rostiga trådkorgen.
Ha det så gott!
Kram L-Lott

LantlivsAnette sa...

Åhh vad roligt ni verkar ha haft det...alla igredienser fanns med för att göra det lyckat..fika, god mat och fina saker att köpa...och gott sällskap förståss..

Vilka fina saker du köpte, jag kan tänka mig att du redan har målat lådan vit..hii..hii..
Ha det så bra Kram Anette

Veronica sa...

Så roligt ni verkar ha haft det, härligt!! Ser jättekul ut & inspirerande ut på bilderna! Ha en bra vecka du med & kram, Veronica

livetpåfyran sa...

Åh va roligt ni verkar ha haft!! Nästa gång ska jag med. Ha en finstart på veckan du med, kram Pia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Förstår att ni haft det kanon! Riktiga smultronställen ni besökt. Den där loppisen har jag också funderat på att besöka och även systrarnas café!
Ljuvlig!
Kram
nina

Vit spets sa...

Ååå va kul med en bloggträff... fika, shopping, loppis och massa goa vänner - kan inte bli bättre...
Kramis
//Siv

sommar-rummet sa...

Hej! Va mysigt ni verkar ha haft det, super kul! Ha det så gott i veckan! KRAM

Annas skattkammare sa...

Låter som ni haft en underbar dag! Vad kul det låter! Och fina fynd har du gjort.. Har mitt mail kommit fram? =) Kram /Anna

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så roligt och så mycket fina saker! den där loppisen verkar inte gå av för hackor :)
Kram!

Vita ljuva tankar sa...

Så kul det är att läsa om eran roliga dag och era köp så klart! Ohhh kunde du inte tagit med den vita trädgårdssoffan hem till mig ;-) Måste bege mig till Moheda förstår jag...ska bara övertala mannen att vi måste dit.
Fina saker du fick med dig hem!

Kram

Majas mammelucker sa...

Det blev en lyckad träff vad jag kan läsa av alla som var med..lite avis är man ..skulle vilja varit med ..men det får bli nästa gång ..
mycket fint du hittade kul med make over..vad kan det bli för någonting..väntar med spänning..
Ha en bra valborg! Kram Maria

Saramedflera sa...

Det verkar ha varit en toppendag! Fina saker fick du med dig hem också.
Kram Sara

Evelinas hus sa...

Hållåj,
Det måste ju nästan vara risk för att folk svimmar av bakom repet till loppisen :-).
Jag har tittat på bilden från loppisennoga och ser massa saker som jag skulle vilja ha.
Vad kul det låter som ni haft det.
Å Malins butik också, där skulle man ju gärna gå och titta länge.
Kram Caroline

Evelinas hus sa...

Fina saker du kom över glömde jag ju säga. Trådkorgen är jag riktigt avundsjuk på.
Kram

Unik Kollektion sa...

Tack detsamma söta Marie!! Kul att du kom...alltid lika kul att träffa dig. =) Kul att se vad du köpte..håller med om att man inte riktigt såg vad alla köpte...underbar korg, låda och det bedårande lilla strykjärnet hi-hi...Ska bli sååå spännande att se allt i ny skepnad!! Allt du tar i blir vackert!=)Du är dessutom så duktig på att ta fina bilder. Ha en underbar vecka vännen...många kramar Malin

Nygammalt sa...

Ni verkar verkligen ha haft det jättemysigt. Skoj! Och så mycket fint du fick med dig också.
Kram.

Hulda sa...

Kan tenke meg at det må ha vært veldig artig å treffe to gode bloggvenninner. :) Nydelig butikk dere besøkte, så masse fint hun har der! Flotte ting du kjøpte med deg også.

I helga har vi vært i Lofoten, så ble litt shopping for meg også. :)

Goa sa...

Hej min goding!...och tack för sist!!
Visst hade vi trevligt!! Ja, jag lever länge på det..:)

Och du är precis lika söt och varm och mysig som jag bara visste...fast du är mörkhårig...*ler*
Och nu är det ännu ljuvligare att komma hit och jag ser framför mig en underbar Marie som tassar runt och gör världens finaste stillében i sitt världens vackraste hem...Åhhh, så roligt..:)

Ha den bästa dagen hjärtat och hoppas solen skiner på dig!!
Kraaaaam....

MiaMaria sa...

Hej!

Ni verkar ha haft det så himla mysigt på eran träff.....Underbara bilder från träffen. Och en massa vackert fick du med dig hem också...

Må så gott!
Miamaria

Guldkant På Livet sa...

Nej men gud va kul ch tack för att du tog med mej med på träffen genom dina fina bilder! Jag ska ila nu men kikar in sen igen och tittar närmare och ser då vad du skriver! Mari.

Grip dagen sa...

Kan tenke dere hadde en flott tur! Det så jo kjempegøy ut!
Ekstra moro er det å være sammen med folk med samme interesse. Da kommer en ikke bare hjem med nye varer, men også med masse ny inspirasjon!
Jeg er i alle fall veldig inspirert etter å ha lest bloggen din! Takk!
Mange hilsner Marit

Johanna sa...

Ni verkar ha haft en mysig dag!

cicci sa...

Hej vännen!

Nu har jag landat hemmavid igen. Var ledig igår och åkte runt i Småland och fick ännu mer intryck och shoppade ännu mer....
Jättekul att träffa alla och precis som du skriver så är huvudet fullt med pyssel idéer och inspiration samt att alla underbara tjejer ger en så mycket positiv energi! Hoppas det gick bra att köra hem sen!
Kramisar Cicci

White Season sa...

ÅÅÅÅ ni verkar haft det så himla mysigt och vilka smultronställen. Så kul att få träffa alla också...
Fina fynd du gjort och kul att få se hur du placerar ut de sen.. Kram och trevlig Valborg, Malin

Livet i Gläntan! sa...

Vad härligt ni verkar haft det. Hade önskat att jag kunde varit med, men det får bli nsäta gång. Mvh Jessica

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

åhh vad kul ni verkar ha haft, och vilken mysig butik...gissar att det gick bra för den den dagen...*s*

Kram på dig!!!

Systrarna vitt sa...

Tänk att få prata inredning med så många likasinnade...och loppis och shoppande. Låter helt underbart. Jättemysiga fynd du fick hem. Trevlig helg på dej också. Kram Liselott.

Guldkant På Livet sa...

Hej , kikar in igen, vilka fina saker du har fyndat, läcker korg, spets och docka och det fina kortet stod jag och tummade på i dag i en butik, så vackert!!! Ha en skön valborg, vi "ses"! Mari.

Helena from Portugal sa...

Hello Marie,
I just found your blog and, in spite I don´t understand your language, your photos are so beautiful and a great inspiration to me. You have a such beautiful home.

Maria Helena from Lisbon in Portugal

Lindesnäs-Annika sa...

Hej hej,

vad kul att ses. Jag har inte hunnit ta några kort på mina fynd ännu men jag klappar fortfarande händerna i lycka när jag tänker på i söndags. Så roligt att träffa alla och dagen var helt perfekt.
Hoppas att jag snart hinner lägga ut ett inlägg jag med!!
Ha en underbar dag!
Kram Annika

Malin sa...

Låter som en helt underbar dag och med många intryck att ta vara på...Den där loppisen hade jag gärna varit på...jisses så mycket saker och den ståltrådskorgen gillar jag skarpt...en ny sådan kostar massor...

Kramar från Malin

Under en vind sa...

Gokväll!!! ta en tur in på Sagans Solsjö och läs i högerspalten! kanske svischar vi förbi dig också....fniss.....Du vet att det går ju undan! ha det gott, kram!