onsdag 2 april 2008

Sovrum

Idag blir det bilder från sovrummet, ett rum jag knappt har visat något från förut.
j
Vi köpte våra sovrumsmöbler för ca 12 år sedan, då såg de ut så här i färgen. Den här gången var jag så ordentligt redig och kom ihåg att ta före bilder, men nu hittar jag dem inte istället! Som tur var hade jag den här gamla bilden i datorn, så ni får föreställa er hur resten av möblemanget såg ut före vitfärgen.
j

Har velat måla om sovrumsmöblerna i flera år, men det har hamnat ganska långt ner på prioriteringslistan då man håller på och totalrenoverar huset. Dessutom har vi ju fått två barn också, så tiden har inte räckt till. Men nu, nu är det äntligen gjort och det var aptråkigt och jättejobbigt, men vi är sååå nöjda! Det blev som ett helt annat rum när möblerna blev vita.

Här ser ni motsatta sidan av rummet. Det lilla fönstret satt tidigare inne i kallgarderoben som löper längs med huset, men det plockade vi fram i samband med renoveringen för några år sedan. Den bruna stolen kommer aldrig att bli vit, jag gillar den som den är.
j
Här ser ni spegelbyrån lite bättre.
m
Här ett litet nostalgihörn med mormors gamla klänning, mina första skor och så en liten påse med en bild av min mamma på.
j
I fönstret en del av mina övervintrade Mårbacka, ser så somrigt ut med pelargoner.
j
Idag blir det barnkalas här hos oss, tror man kommer vara ganska trött ikväll, hihi. Ha en riktigt härlig dag, vi ses! Kram Marie

93 kommentarer:

Lönnergårds Anna sa...

Meeen va snygga sovrumsmöbler!!!
Vill oxå ha sådana....!!!

Pelagonier i en sliten kruka är ju bara för vackert, här hemma säger mannen att det är en tantblomma men jag brukar inte lyssna på det örat då ;-)
För mej är det sommar.

Kram Anna

Gammelgård sa...

Så jättevackert du har det i sovrummet! Härligt!

Under en vind sa...

Sååå fint det blev med möblerna i vitt!!! Kan tänka mig att rummet känns så mycket större nu!

TACK!!! för dina rader hos mig! Jag förstår precis hur du menar med det du skriver! Jag förlorade den där känslan av sluten blogg nu på slutet med ca 300 inbjudna....då känner jag att jag kan öppna upp den och ha nåt annat som blir mer privat för ett mindre antal...Skrev till Lilla blanka, tänk om 300 skulle kliva rakt in i ditt hus....det blir nästan samma sak...fniss....
Bloggandet är fantastiskt roligt, men måste vara på en nivå som för mig känns okej.....dessutom är det roligt att röra runt i bloggrytan lite och att förändra...fniss....

Ha en riktigt mysig dag! Stor kram!

Hulda sa...

Det ble jo nyyydelig! Speilkommoden var skikkelig fin i hvitt. Du er flink! :) Ha en mysig dag!

Vaniljdrömmar sa...

Hej!
Kikar in, så vackert det blev! Helt nnant med vita möbler. Pelargoner är min favoritblomma har några som precis börjat att blomma.
Ha en fin dag!
Helene

Inredningsfanatiker sa...

Åh så vackra sovrumsmöbler, och jösses att de blev bra i vitt!
Hjälp vad dina pelagoner kommit upp, hm, ytterligare ett konstaterande att jag inte har gröna fingrar.... ler, mina är ungefär hälften av dina hihih
ha en go dag!
Kram Petra¨
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Lina sa...

Hej!
Tusen tack för kakreceptet! Hoppas kunna provbaka dem framöver! Fina bilder...drömmer om att måla om våra sovrumsmöbler också...de är bruna för tillfället. Är så imponerad av att du hinner med allt! Vi har också renoverat huset, men har bara ett barn... Dock jobbar vi båda, och då finns inte så mycket tid över till annat än vår lilla dotter när vi väl kommer hem.

Ha en bra dag!

hemtrevnad marie sa...

ÅÅhhhh så fint , jag vill flytta in!!!
Den där tapeten ville jag också ha i vårt vardagsrum.... men så hittade Guben en billigare variant, och argumenterade för att det var bättre, då jag lovat att måla väggfält....nångång.....
Gardinerna är så söta, och sängkammarmöbeln blev hur fin som helst!!!!
Lycka till med barnkalaset...puh!!
Kraaam

Kol&Rosors sa...

Hej!

Åh,så vackra sovrumsmöbeln blev...
Vilket arbete!

Jag undrar vad de hade i sina "kallgarderober" i mina hängde typ "shakes-krokar" efter väggarna. Bredda var garderoben också, en blev till ett badrum och den andra blev till ett halvt rum...
Idag sitter krokarna i butiken.

En liten fråga, tapeten med kransar vad kommer den ifrån?
Mycket vacker...

Lycka till med barnkalaset,det är alltid roligt!

Kram L-Lott

envilsenloppa sa...

Åhh vad rofyllt och vackert !!
Möblerna både var och är jättefina , kul när det hänger ihop ibland oxå .
Jag hoppas du sover lika bra där som det ser ut ???
Ha ett skoj kalas , hoppas det blir riktigt livat ;-)
Hur vågar du bland alla vackra saker ?
Kramisar från ett vårlikt Roslagen !
Kram/Lotta

Mamma C sa...

Så fint du hade i erat sovrum. Jag håller oxå på med ommålning i sovrummet. Helt plötsligt måste jag även måla garderobsdörrarna med. Det är en gulvit färg på dom.
Kram Mamma C

Lena i et bæssmorhem sa...

Hei Marie!
Åhhh, hvilket vakkert soverom! Som en drøm! Blir inspirert! Så det er der det mor og barn-bildet ditt fra logoen befinner seg... Hvordan gikk du fram da du malte møblene? Jeg har en masse møbler jeg har tenkt å male, men er så usikker på hva slags maling/hvordan... Har malt en seng nå med utvannet grunnmaling, og så glemte jeg kvistlakk....Heldigvis var det bare en mindre pen seng vi har tenkt ha til vi finner en vi liker og som passer under vårt lave vindu!
Klem Lena

Millas Mirakel sa...

Vilket lugnt och harmoniskt sovrum ni har, där sover ni gott förstår jag !
Vad mysigt du har pyntat på nostalgihyllan...

Åh, jag älskar Mårbackapellisar, de är så ljuvligt sommriga ! Mina har inte börjat blomma än, tog upp dem så sent från källaren och en ser ut som den inte har överlevt.:(

Lycka till med kalasandet idag !
Kram Camilla

Bara Gry sa...

Oj, vilken förändring! Jag kan mycket väl tänka mig hur möblerna såg ut innan.... Inte fel på det alltså, men nu är det helt perfekt. Det syns att det är rejäla möbler, och vad är väl bättre än att kunna måla om? Nu har ni fått et tidlöst möblemang. Men vilket jobb!!! Puh... Bra kämpat ;-)

Mårbacka är min favorit, och jag skulle kunna ha hur många som helst. Har tyvärr bara en kvar, men å andra sidan är vi inte hemma så mycket på somrarna så det är bara extra mycket att hålla reda på med vattning. Men den ena jag har är jag rädd om ;-)

Önskar dig en fin dag, med kalas och grejer.

Kram Gry

Änglahem sa...

Sååååå fiiiint det blev!!!
Var det sååå tråkigt....? oach vad jag drar mig för det ännu mer nu!!*fniss*. Får se vad sommaren kan göra för lusten....

Det ser så lungt coh harmoniskt ut i erat sovrum, precis som ett sovrum ska vara! Ljuvligt...!!!!

Ha en bra onsdag! (det är onsdag idag va? känner mig dagvill här)

Kramar
Ulrika

Bella sa...

Så ljust, skirt och lätt det kändes att kika in i ditt sovrum. Möblerna är ju egentligen ganska tunga men det trollade färgen bort. Söta nya beslag du hade bytt till på spegelbyrån. Nostalgihörnan ger en perfekt personlig touch och pelargonierna andas att våren är här och säkert är att sommaren följer. Jag håller med om att det är jobbigt att måla och särskilt när man ser hur mycket det är som man har framför sig. Det gäller att fokusera sig på hur bra det kommer att bli... Jag tror jag har suttit för mycket med målarburken den här veckan för jag har nästan fnittrat för mycket.
Ha så kul med barnkalas idag!
Kram,
Bella

Tidsmästarinnan sa...

jag blev alldeles betagen i ditt sovrum. Vilsamt och vackert!! Och visst är det värt allt slit med penseln när det blir sådär himla bra!
Kram
S

Jema Rose sa...

Sååå VACKERT !!!

Ser verkligen lugnt & harmoniskt ut :)

Kram, Jenny

<3

Älfgärdet sa...

Åh, vad sugen jag blir att få färdig vår sängkammare! Er är så vilsam & fjäderlätt! Betsad furu är ingen direkt en lockelse längre.... Letar febrilt efter en par imperialsängar. Inte helt lätt att få tag på.

Glitter & Marsipan sa...

Så fint ni har i erat sovrum.
Har en brunbetsad säng i vårt sovrum,så nu blir jag lite inspirerad.
Spegelbyrån var ju verkligen vacker.
Ja du,barnkalas kan verkligen ta musten ur en.
Må så gott
/Anette

husnummer30 sa...

Vad fint det blev! Kan tänka mig att det blev hur ljust som helst. Och möblerna i sig är jättevackra.

Roligt med pelargoner. Har aldrig haft några själv, men kanske skulle man satsa lite på ett par.

Ha det fint! //Jill.

MormorRuthsAnn sa...

Hej vännen!! Men gud så fint ert sovrum blev/är....vad det måste ha varit en stor förändring...det är så himla fantastiskt vad lite färg kan göra...kanske inte så lite färg för er del, det var ju en hel del att måla. Vackert, vackert, vackert är de rätta orden....

Gulligt med favvopresenten...en låda med massa pyssel....gulligt. Senast idag sa Elliot -jag gillar inte att leka med tjejsaker...haha undra var han har fått det ifrån. Hans stora grej är bilar i olika storlekar. Han får en favorit för dagen och bär med sig den överallt...

Nu sover familjen ännu sötare...hihi
Kram Ann

Guldkant På Livet sa...

Hej Marie, underbart sovrum med nostalgihörna och vacker vit speglebyrå! Mari.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så otroligt fint det blev! Men vilket jobb att måla så mycket...förstår att det tagit tid!

Härligt med pelargoner, tyvärr har jag inga som jag övervintrat. Har inte plats för det...
Kram
Marie

Mysiga lantliga ting sa...

Man kan säga att det blev en helt ny möbel, din byrå, i vitfärg. Toppenfint!!

Tänk vad man kan förändra med enkla medel, fast jag förstår att det var lite tråkigt att måla allt det där....

Håller med om att pelargoner är somriga och snart är den här, jippi.

Kram Johanna

Peters Projekt sa...

Hallojsan Marie!

Jag blir mer och mer glad i det vita till hustruns stora glädje ;)

Det ger verkligen en behaglig och framförallt ljus känsla. Vårt köksbord är dock tabu att måla; precis som din stol.

Härligt sovrum med härliga möbler. Jag "bestämde" just att det är J som har svarvat och fräst fram alla fina detaljer (du behöver inte säga emot om du inte vill ;). Spegelbyrån är riktigt fin och passar ju förträffligt ihop med sängen (samma tillverkare?).

Idag skall vi skriva/måla fina ord på möbler och väggar - spännande!!

Ha en fin fortsättning på veckan! Hälsa J!

Peter :P

HannaH i Det stora grå huset sa...

Verkligen kanon Marie! Förstår att det var kämpigt att måla sängen, men det var det väl värt efteråt?!
Spegelbyrån är ljuvlig. Önskar att jag hittade liknande... (Fast någon har börjat säga att om jag köper möbler får jag bära in dem själv...Vi har en trappa upp till huset... Bra trick va?!)

Stolen är fin som den är tycker jag. Har också ett par mörka stolar som aldrig ska bli vita. Ska nog visa någon dag...

Hoppas att allt går bra ikväll, och att Elsa får ett kul kalas!

Ha det gott!
Kram Hanna

MiaMaria sa...

JA målning tar tid men ack så fint det blev.....och så mycket ljusare och fräschare. Vita magiska färg.

Hoppas ni får många härliga skratt i kväll.....

Miamaria

Sara sa...

Vackert sovrum! Vårat sovrum ska också bli vilsamt och vitt, någon gång.....
Sara

Moderncountry sa...

Du og du Marie, ikke et rom i huset som ikke er vakkert!! Så romantisk og fint det ble i hvitmalet, herlig lyst og lekkert. De pelargoniaene i vinduet minner meg om et bilde fra Vakre Hjem for ett par år siden. Jeg forblir forelsket i denne planten! Og som du sier, skikkelig sommerlig! :))

Vi har også sittet med gamle mørke møbler og først nå har vi gså hatt tid og mulighet til å gjøre noe med det. Men det er bare sååå deilig når det blir gjort. Kan nesten ikke vente heller med å skifte ut sengegavlen, den er så stygg, blææ..
Så jeg gleder meg jeg og!!

Ha en toppen dag!!
Klemmer

Dubbelörnen sa...

Harmoniskt o fridfullt är orden jag tänker på när jag ser dina härliga bilder. Det är precis så det ska kännas i ett sovrum, ett lugn... Möblerna blev verkligen fina! Det är samma för mig att jag oftast kommer ihåg kameran då jag redan är i full gång *skrattar*.

Kram

Goa sa...

Det är sååå fint Marie!!!
Helt undrbart...dittt möblemang är så himla vackert! Och så bara gillar jag din lilla nostalgihörna massor...och pellisarna, som ger oss härligt hopp om sommaren..:)

Så vill jag så tacka dig för dina snälla ord...jag blev rörd.
Tack du mysiga och det ska bli så himla kula tt träffa dig!

Ha en bra dag och massa kramar till dig.
Kraaaaam...

K sa...

FIIIINT !!! Och otroligt tjusig tapet...vi har lika fast i köket ;D
Jag älskar oxå mårbacka så ja är väl en tant då ;D
MÅ GOTT /K

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!
Åh vad lyckat det blev i sovrummet, det ser såå härligt ut..ljust och romantiskt!
Underbara bilder (som alltid!) :)
Stor kram
Mia

Inredningsgalen sa...

Väldigt ljust, romantiskt och mysigt!

"M" sa...

vilken skillnad.....superfint som vitt....ljust å fräscht....kram

lottens vita och gröna sa...

hallå där min vän! slog upp dig för typ fyar timmar sen...inte min dag idag, krångelgustav vill inget, men nuså däckade han och ligger och sussar i ny vårmössa! du har ett underbart sovrum, så fin byrån blev, tänk vad vitt gör va? men du ditt överkast, det är helt underbart, är det nyköpt? vad fint du har det i ditt nostalgihörn, med ditt lilla fespö, tada så fint! hmmm måste städa min pedantiske far kommer om en timme...hatar och städa när man vill vara i rabatten. varmstekramen lotten

Designe sa...

Ser superfint ut! Vilket jobb!.. Möblerna blev fina i vitt!..Gillar dina gardiner oxå och hörnet med träpanel och det lilla fönstret!
Ha en fin kväll! Kram :)

livetpåfyran sa...

Va fint det blev! Jagmålade våra sängar för inte så längesen med. De var syrabetsade!!Usch, men nu är de vita o fina så jag förstår din känsla precis!!

Ha ett det så roligt på kalaset. Kram Pia

vitating sa...

Supermysigt sovrum, vilsamt i vitt!
10 mån-bebben i knät protesterar nu!

Ha det gott o sov sött :-)
(det brukar inte vara svårt efter barnkalas)
kram Maria

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilket vackert sovrum ni har! Vilken skillnad det blev på byrån. Superfint!
Ha en bra kväll.
Kram!

Linneagården sa...

Så mysigt sovrum du har. Att måla allt vitt (utom stolen) var ju en toppenidé, blev sååå fint. Vad charmigt med det lilla fönstret i hörnet & nostalgin hörnan var så söt.
Gissar att du sover som en prinsessa i det fräscha vita rummet nu!

Ha det så bra, Kramar /madelene

Nettan sa...

Men så underbart fint ni har det i erat sovrum !!
Förstod att det tog tid att måla allt, men efter var det nog värt besväret, eller hur ;0)...
Charmigt med pelargonerna i fönstret...
Ha det gott..
Kram Nettan

Ljuva ro sa...

Vilket supermysigt sovrum ni har! Romantiskt o fint! Underbara vitfärg!

drömmen om vitt sa...

Hej!
Gud så fint det blev, inte klokt vad lite vit färg kan göra. Förstår att ni är nöjda.
Lotta:)

Jeanettes hus sa...

Vackert!
Älskar din sovrumsmöbel som blev vackrare i vitt.
Behåll stolen som den är, det är br amed lite brytning i det vita-
Ha det gott
Kramisar Jeanette

Ekebo sa...

Hej!
Vilket underbart sovrum ni har!Jag förstår att ni är nöjda!
Ha det gott!
Kram Malin

Annas skattkammare sa...

Möblerna blev jättefina i vitt! (men vad annars?) Gillar verkligen tapeten också, vad heter den? Kram /Anna

Jes/Vita villa vila sa...

Å Marie, sååå ljuvligt! Jag vet hur det är att måla sängmöbler :( men så fiint det blir - visst blir rummet ett helt annat!? ♥ Här har ni verkligen lyckats (som alltid)! Du är verkligen en av mina favoritbloggar ☺ Älskar att komma in här & låta mig inspireras ♥

Kram Jes

PS. Mormors klänning där, var ju bara så fin!

milly Garden sa...

Oh vilket fint sovrum..och vilka fina möbler... förstår att din är nöjda.. Nickar med när jag läser att du inte prioriterat sovrumsmöblerna när du har andra stora renovproj som gått före och barn! Samma här hos oss! vi har haft en massa stora projekt...vilket gjort att jag har en hel del måleri som inte hunnit med... men man ska väll ha lite att framimot!
Trevlig Kväll
Marina

Lilla Trollbacken sa...

Åh, jag älskar pelargoner det är verkligen sommar det. Blev ju jättebra med sovrumsmöbeln. Blir så ljust och luftigt med vitt.
Kram
Gabrielle

Tankar tar tid sa...

Vilken skillnad det måste ha blivit. Jag vill också måla om mina sovrumsmöbler för jag tycker att det är syns att köpa nytt när man tycker om modellen. Vad använde ni för färg? Tvättade ni bara av dem med målartvätt eller slipade ni dem också?

Kramar Christina

Livet i Gläntan sa...

Vad fint fu har det i sovrummet. Man ser verkligen skillnad när det är målat i vitt. Ha en bra kväll och lycka till med ett härligt barnkalas. Kram

Lina sa...

Åh så fint du har det! Jag går och funderar på om jag skall sätta igång och måla hela snetaket vitt... Tror att det blir snart....

Anna-Paulina sa...

Vilka underbart fina möbler! Och så fina arrangemang av saker överallt. Vackert.

Lila`s bloggvärld sa...

Halloj, MEN vad fint ni hade det i ert sovrum!!

Kramis Lila

Lisas torp sa...

Så jättesnyggt det blev med vit färg!! Tänk va!!! Hela möblen är verkligen vacker!
Ja, ibland är det vissa saker som man prioreterar, men att projekten lever sitt eget liv i tanken!
Så skönt det måste kännas att det äntligen blev gjort!1

Ååååh, så fint ni har det! En fröjd att titta in här!

Kram

Lisa

Inredningsfanatiker sa...

Hejsan!
Jag måste fråga, märket (damen) som sitter på hyllan ovanför sängen, var det så eller är det något du gjort? anledningen till att jag frågar är att i senaste Vakkre Hjem så var ju kiki D fantastiska hem med islutet och hon har ju satt så vackra änglar på väggen, tekninken ser ut att vara densamma och jag skulle verkligen vilja göra så, kruxet är vet ej hur... Ja,ja, vet du skulle jag bli jätte glad om du dela med dig av detta, ler.
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

les fifoles sa...

Hello Marie!
Your house is full of beauty. I love the details like the cross on the garland or the eucalyptus garland and the heart. I'm full of admiration on your märbacka. I love this plant and can't understand why it's impossible to find it in France or even in Germany...
Take care. Anne.

Mamma Millan sa...

såå fint ni har ju!!!!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Amelie78 sa...

NYYYDELIG!!! Din blogg er til kjempeinspirasjon!

Kan jeg spørre om merke/ navn på tapeten? :)

Hilsen Amélie

Peters Projekt sa...

Oopps, var nog lite ouppmärksam vid första läsningen. Var så inställd på att det måste vara J som gjort alla fina snickerier, att jag inte såg vad jag läste.

Vi kan väl betrakta det som ett gott betyg åt J när det gäller hans snickeriarbeten där hemma . . .

:P

Tonje sa...

Så vakkert dere har det på soverommet!

LantlivsAnette sa...

Nämen jisses vilket vackert sovrum..
Och vad fina möblerna blev nu när dom är vita..vilken skillnad alltså !!
Verkligen ett jättevackert sovrum..där sover ni nog gott !
Kram Anette

Galleri M&B sa...

Vitt är nog vackert! Såå fräscht och fint ni fick det i ert sovrum...

Jennyshemochharmoni sa...

Vilket härligt sovrum ni har! Tapeten är så underbar! Mysigt med det lilla fönstret! Åååååå vad jag älskar gamla hus :) Ha en härlig helg! KRAM!!

sommar-rummet sa...

Säger bara: Så snyggt sovrum... Ha de gott!!! KRAM

Eva sa...

Vad vackert! Jag förstår att det var jobbigt att måla, det räcker inte med ett lager...
Hur gör alla ni pysselproffs när nio trycker på foton på tyg?? Jag har blivit så inspirerad, men vet inte hur ni gör... Kan du ge lite tips?

SEASIDE LIVING sa...

Men det blev verkligen som en helt annan sovrumsmöbel!!! Så ljuvligt fint... Gillar ringbeslagen på byrån, urfina! Här ska också målas, idag ska jag börja i köket. Kan inte vänta till helgen! :)

Ha en toppenbra torsdag!
Många kramar Jenny

PS. Tack för din kommentar angående bilden på mig... *rodnar*
Ser verkligen fram att träffa dig och också få en bild av dig! Man läser bloggarna på ett annat sätt när man träffat människan bakom! :)

Fru Sirlig sa...

Är själv en Mårbackafantast, har lyckats stamma upp en (ca: 1 meter hög) som står vid altandörren och fullkomligen lyser upp hela köket om sommaren.

Underbara små ting du har Marie, och härlig känsla i dina bilder. Inspirerande och engagerande!

Har själv startat en liten blogg, skulle bli överlycklig om du kikade förbi och/eller länkade.

Kram // Fru Sirlig

Evelinas hus sa...

Jättemysigt sovrum. Vilket jobb det måste ha varit att måla allt.
Kram Caroline

Kristin sa...

Hej Marie! Jag är ledsen att jag inte har lämnat fler kommentarer på ett tag, men det har varit fullt upp här hemma.

Vad FIIIIIIIINT det blev när du gjort klart alla möblerna!!!! Förstår att ni är jättenöjda. Jag längtar också till jag får sängen målad, det är ju bara den jag har kvar att göra i vårt sovrum. "Bara". Det får kanske bli i sommar!

Kram nu och ha ett skönt veckoslut!
/Kristin

Dorthe sa...

Vit färg gör verkligen underverk...vad skulle vi göra utan den...hi hi.Dina pelargoner ser jättefina ut, än har mina inte kommit så långt, men den som väntar på något gott....

Kram
Dorthe

Lisa Stevens sa...

Oj, va ni är duktiga! Ert sovrum blev ju verkligen jättefint! en dag ska jag minsann göra detsamma! Tid!!! Och i allmänhet, vilken fin blogg du har. Här ska jag fortsätta titta tror jag!

Kolla du gärna in på min med om du har tid i all hus-renovering! www.klinta.blogspot.com

Hälsningar Lisa

Hanna sa...

WOW!!! Så snyggt, ja tänk va man kan göra med lite färg eller ja mycket färg kanske. Jag har precis målat klart min kökssoffa och nu insett att bordet och stolarna inte alls passar till soffan. Jag har verkligen fått vårkänslor, har alldeles för många projekt på gång just nu. Kram Hanna

Marie sa...

HEJ EVA!

HÄR KOMMER EN LITEN BESKRIVNING PÅ HUR DU FÅR DIT FOTON PÅ TYG!

* KÖP SPECIELLA ARK TILL SKRIVAREN, DET HETER T-SHIRT TRANSFER OCH FINNS I T.EX BOKHANDELN. OM DU SKA TRYCKA PÅ LJUST TYG VAR NOGA MED ATT DU KÖPER FÖR VITT TYG. FINNS FÖR SVART OCKSÅ TROR JAG.

* VÄLJ VILKEN BILD DU SKA HA, VYKORT, FOTO ELLER NÅGOT ANNAT.

* SCANNA AV BILDEN MED SÅ HÖG UPPLÖSNING SOM MÖJLIGT. REDIGERA EVENTUELLT I PHOTOSHOP ELLER LIKNANDE.

* SEN ÄR DET BARA ATT FÖLJA ANVISNINGARNA SOM FÖLJER MED TRANSFERPAPPRET.

DET ÄR VERKLIGEN JÄTTEKUL SÅ JAG TYCKER ABSOLUT ATT DU SKA PROVA PÅ DET!

KRAM MARIE

Elzie sa...

Jo, nog är det fint med vita möbler. Vi har "trävita" och jag gillar dom inte alls i den färgen, men det lär jag nog få fortsätta att tycka för min gubbe vägrar måla träsaker!!
Hoppas barnkalaset gick bra.
Kram Elzie

faster atta sa...

Era sovrummsmöbler är underbara! Vilket jobb du lagt ner med målningen, huga! Jag tycker om det lilla fönstret i erat sóvrum... mysfaktor!

Annika sa...

Hej! Mycket snyggt med ert nya sovrum :) Fint med stolen som bryter av lite mot det vita....Håller själv på att förnya sovrumsmöblerna :) Gratta födelsedagsbarnet... Kram Annika

Annas skattkammare sa...

Tusen tack för att du tog dig tid att svara.. Då ska jag skriva upp dem på min "vill ha-lista"! Tycker de var så fina, mönstrade men ändå diskreta.. Kram /Anna

Eva sa...

Tusen tack Marie! Det där måste jag prova!
Eva

Moderncountry sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Moderncountry sa...

Hei, var bare innom å smutittet litt igjen :)
I dag morges så jeg at min pelargonia straks blomstrer, du kan vel skjønne det var en god start på dagen?
JO, å så falt jeg sånn for den fine kleshengeren din. Du vet, den med hjertet. Nå vet jeg hvor jeg kan kjøpe den, helige meg for en også! :))

Ha en hyggelig kveld!
klem

I ett litet hus sa...

Tänk vad lite färg kan göra! Superfint!!!

johanna sa...

Hej
hoppas kalaset har varit mysigt....vad fint ni har i ert sovrum,så mysigt..
ha det gott
kraam

Pia..... sa...

Hej..vilket sovrum..rena drönmmmen ..möblerna blev verkligen en fullträff med vit målarfärg...blev nästan lite sugen på att måla mina vita nu..fast jag hde ju täkt mej en annan lösning..får se vad det blir i slutänden..kram ...och ha de så gött..PIA

atmosphere sa...

Lite färg kan göra underverk! Inget snack om saken. Men kanske osvuret är bäst när det gäller stolen... Jag gillar den också som den är, men du vet, rätt som det är kliar det i fingrarna, och ja, du vet...
Kramar från Ingrid

Margareta, Holmsunds blommor sa...

Så ljust och fint det blev. Tänk så många vi är som lite avundsjukt tittat in i ditt sovrum. Några av oss har säkert någon gammal ful furusäng...Ser ut som du skulle kunna sova verkligen gott där och drömma sköna drömmar. Kramar

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ert sovrum är helt ljuvligt, underbart vackert! Som en dröm!
Ha det gott!
kram
nina

Karin sa...

Hej Marie,
Underbart sovrum, men du är otroligt duktig och målar och fixar.
Hoppas kalaset blev lyckat och ha en riktigt härlig helg!

många kramar
Karin

Millas hem sa...

Hej!
Ert sovrum är så ljust och fint!
Tänk vilken skillnad det bli med vitt. Å andra sidan tycker jag personligen att byrån var fin innan målning oxå. Men det är klart, man vill ju att sakerna skall passa ihop och "göra" sig tillsammans.
Vi har en eksäng som är fem år, som vi planera att måla och en hylla och knopphängare som också isåfall behöver vit färg!
Jag hade gärna haft en järnsäng, men det känns onödigt att köpa för sängen vi har var ganska dyr, men man får väl inget för begangnade sängar, så det är väl lika bra att hämta penslarna i stället!
Din hylla över sängen är så fin!
Kram Camilla

Design by E sa...

wow vilka fina bilder..så fint me pärlhyacinten o allt som du satt ihop där..kram E

Kristina sa...

Ååhh ni har det så otroligt fint! Jag vill också att mitt sovrum ska se ut så :) Kramar