lördag 26 april 2008

Vinnare och väska

Jag vet ärligt talat knappt vad jag ska säga! Tusen tack för alla kommentarer, jag är sååå glad och rörd över era fina ord. Trodde knappt det var sant när jag slog på datorn och det var över 150 kommentarer!!!!!!! Eftersom så många ville vara med att tävla har jag bestämt mig för att lotta ut två extravinster också. Tvåan och trean får varsin gammal träspole med spets!
j
Som hjälp att dra vinnarna har jag haft utmärkt hjälp av min 4-åriga Elsa. Hon drog ju vinnarna i mitt lilla lotteri strax före jul och det gav tydligen mersmak. Hon har tjatat säkert varje vecka sen dess att hon vill dra lappar, hihi. Får nog ordna lotteri lite oftare!
k
Den som hon drog först och som vinner sakerna på bilden är Annas skattkammare, grattis till dig! Som extravinnare drogs Lilla Ugglebo och anonyma lilla Lisa, grattis till er också! Om ni mailar mig era adresser så kommer sakerna på posten någon gång under nästa vecka! Mailadressen hittar ni i högerspalten!
k
Nu till något helt annat. Imorgon är det äntligen dags för bloggträffen som Anna och Sara har ordnat, det ska bli så kul! Känns nästan som när man var liten och gick och väntade dagen innan julafton, spännande, förväntansfullt och lite pirrigt!
j
Fick lite panik härom kvällen när jag kom på att jag knappt äger en snygg väska! Som småbarnsmamma förvarar jag det mesta i skötväskan, och den vill jag ju inte gärna ha med imorgon, hihi. Så jag bestämde mig för att sy en väska igår kväll. Kan ju säga att jag och symaskinen den här gången inte var bästa kompisar, fy vad arg jag var när det inte blev som jag ville!!!! Till slut fick jag dock till något som jag blev hyfsat nöjd med, man får bara inte studera den för nära, hihi. Resultatet kan ni skåda här ovanför!
k
Lovar att återkomma på måndag med en rapport från bloggträffen! Och till er som ska med, vi ses imorgon! Ha en fortsatt trevlig helg! Kram Marie

39 kommentarer:

Änglahem sa...

Attans och böveln också!!!inte denna gång heller!!*buhuuu*fniss*
GRATTIS till de glada vinnarna!!!

Vi ses imorgon jaa!!!

Kramar/Ulrika

Forgjengelige ting sa...

Gratuelerer til VITA RANUNKLER med sååå mange kommentarer!! Og gratulerer til de tre heldige vinnere!!

Linneagården sa...

Grattis till dom glada som fick vinna så fina saker av dig.
Så söt väska du har gjort, till bloggträffen & allt. Jag skulle så gärna vilja ha varit med, men är ju lite feg liksom... Har ju läst listan (hos Sara) på Ni som tänker träffas. Många av er "tycker jag lite extra om"...Du är såklart med i toppen, hihi! Men det kanske, kanske blir nån fler bloggträff framöver..
Ha det så jättebra i morgon.
Stor Kram /madelene

Vita ljuva tankar sa...

Typiskt, jag missade tävlingen! Grattis till de som vann och ett stort grattis till dig Marie!!
Ha det riktigt skoj imorgon på bloggträffen. Shoppa loss ordentligt ;-)!

Kram

Lila`s bloggvärld sa...

Oh, hjälp. 153 kommentarer. INTE ILLA!!! Gud vad roligt. Det måste vara rekord!

Kramis Lila

Gårdsromantik sa...

På långt håll ser den mycket fin ut!!!
Härligt med så många kommentarer

KramMaud

Jema Rose sa...

STORT grattis till dem som vann, superfina priser !!!

Kram, Jenny

<3

Under en vind sa...

Rackarna också...ingen lycka denna gång heller....

Men stort grattis till vinnarna som får så fina saker! Å vilken fin väska du sytt, ska bli kul att få se den live imorgon!

Nu ikväll har jag brett smörgåsar och skivat till fruktfat....lite gott för magen måste man också ha...Ingen kommer att behöva gå hungrig..hi hi....
I eftermiddag var Anna nere tillsammans med Jeanette som har Jeanettes hus, det blev en rundtur i huset och en trevlig pratstund.

Ska bli så kul imorgon!
Sussa gott, vi får ju skutta upp tidigt!
Kramar!

MiaMaria sa...

Grattis till de lyckliga!

Och du kommer att bli så himla tjusig med din nysydda väska på bloggträffen.
Ha nu det så himla trevligt bland alla mysiga människor.

Miamaria

Lilla Blanka sa...

Åh...GRATTIS Anna och Katarina och Lisa till vinsterna!
De där träspolarna med spets höll jag tummarna stenhårt för.. :)
Kul med så många kommentarer, jag hade nåt i den stilen med när jag hade utlottning. Det märks att det är många som vill vara med och vinna när det lottas ut saker :)
Kraaaam vännen, vi ses i morron!!!
Mia
Ps väskan är jättefin! Fast jag känner igen mej angående att varqa arg på symaskinen hihi..ibland är vi värsta ovänner jag o maskinen :)

Moderncountry sa...

Gratulerer til vinnerne!
Du er verdt hver eneste gode ord du Marie, jeg synes både bloggen og du er toppen!!

Oj så flink du er, veska er kjempevakker!! Brosjen og blonden gjorde det så ekstra fint og eksklusivt. Sikker fineste vesken i gjengen :)
Ha det så fint nå i morgen på treffet, lykke til og ha det kjempemysigt!!

Oj så synd at jeg ikke kan være med..Neste gang...

Klem Aina

vitating sa...

Grrrr... jag som letar med ljus o lykta efter spolar :-( Hi hi, grattis ändå till de glada vinnarna!

Ha de så kul på bloggträffen, väskan var ju bara såååå fin!! Sy själv?? jag vet knappt hur man trär en symaskin :-(

Ha det gott!
Kram Maria

Grodmamman sa...

Otur i spel, tur i kärlek! Jag får väl tro att det är så för mig! Söt väska du sytt. Ha det så trevligt på bloggträffen!
Kram

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Så trevligt med lotteri hann tyvärr ej vara med jobbar för mycket helt enkelt, jag tror säkert att ni får trevligt imorgon hade jättegärna velat vara med men tycker att jag bor för långt bort, kram Maria

lottens vita och gröna sa...

hallå där, du är så underbar det är vi nog en hel hord som tycker! men avis är jag på lilla bloggträffen, nedrans att man inte får vara med och se hur ni ser ut...varmkram och hälsa alla kram lotten

pst väskan är underbar!

Jes/Vita villa vila sa...

Grattis till vinnarna & grattis till så många kommentarer :) Jag förstår det så väl - dels har du en underbar blogg & dels är vi bloggare tydligen väldigt tävlingssugna ;)

Så kul med bloggträff - ha det så himla mysigt, vilket inte lär bli någon svårighet!!!

Stor kram/ JES

PS!
Vilken himla mysig väska du sytt!!! Duktiga Du!

Nicolinas boning sa...

Ahhh...synd att jag missade din utlottning men grattis till vinnarna iaf!
Din väska ser ut att vara alldeles perfekt och är säkert en riktig braksuccé på bloggträffen;-)
Nu ser jag fram emot måndagens rapport om hur ni hade det...
Kramar/Birgitta

Doften av vanilj sa...

Oj här händer det grejor! Grattis till ettårsjubileet!!
Vilka fina vinster!
Supergullig väska du gjort. Hoppas att ni får trevligt på bloggträffen imorgon/Kram

Vit spets sa...

Tänk, om jag skulle vinna någon gång... va kul! men grattis till er som hade turen med sig... bloggträff det satt jag och Silje (vitchoklad) å pratade om när hon var å fikade hos mig i veckan låter superkul - måste skriva om det ;-) väskan blev ju fin måste själv oxå sy någon liknande...
Kramis
//Siv

Designe sa...

Grattis till vinnarna av dina fina saker! Vilken superfin väska du sytt!..kul att ha en väska som ingen annan har!
Det låter jättekul med bloggträff! Ha en trevlig söndag! Kram :)

Camilla sa...

Hej Marie!
Hoppas att ni får en underbar dag i morgon!! Gissa en som skulle vilja varit med?!

Kram Camilla

hemtrevnad marie sa...

Så snällt av dig att avlägga rapport till oss som inte kan följa med!! Hihi!!
Det kommer att uppskattas!!
Ha nu den bästa av dagar!!
Kram på dig!!

Nygammalt sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS Marie!
Himla otur för mig att jag inte har varit uppkopplad då! Så jag håller med Elsa, mera tävlingar ;) ha ha.

Måste bara få instämma i dina ord ang. bloggeriet i inlägget innan. Vilken upplevelse det är. Och vet du, Du var den första att kommentera på min blogg överhuvud taget. Gissa om jag kände mig stolt då!

Ha en fortsatt bra helg och grattis till din superblogg!
Kram.

Annas skattkammare sa...

Va??!! Jag?? Men så glad jag blir! Jag vinner aldrig något! Ska maila dig min adress!

Vilken fin väska du sytt! Ha det så kul på blogg-träffen!
Kram /en lycklig Anna

C De-sign sa...

GRATTIS TILL VINNARNA!!! och GRATTIS till dig för bloggen! Jag missade utlottningen men så går det när man inte hinner med att kolla alla inlägg....attans....Visst är det roligt, jag har ju bara "bloggat" sedan februari och jag tycker att det ger mig så mycket inspiration! Du kan ju sträcka på dig lite extra för du är en "mästare" på att visa vackra, fantastiska och inspirerande inlägg!!!! Låter kul med bloggträff...var ska den vara, hörde om en träff i Värnamo , är det den??? Ha det bra i vårsolen!
Kram fr C

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

GRATTIS till de lyckliga vinnarna och Grattis till alla kommentarerna!
Vilken fin väska du sytt!
Ja då är du väl i Värnamotrakten nu då, väntar med spänning på att få höra om träffen!
Ha det gott!
kram
nina

Annika sa...

Fin väska du sytt.....Hoppas att bloggträffen vart lyckad...ser fram mot att höra om den...Trevlig och härlig söndag....Kram Annika

Karin sa...

Hej Marie!
Ett stort grattis till Ett år, jag har missat din tävling tyvärr, för jag har själv haft lite jubileum.
Det ser som vanligt underbart ut hos dig, och fina vinster också!

Ha en fortsatt underbar vårhelg!
kramar
Karin

Guldkant På Livet sa...

Grattis till de lyckalga vinnarna!!! Och så spännade, hoppas ni har/har haft en rolig dag med alla bloggisarna! Mari.

Saramedflera sa...

Grattis till vinnarna!
Sara

Hulda sa...

Så spennende med bloggtreff! Søt veske du har sydd deg. :)

Liza i pepparkakshuset sa...

Känner mig nästan naken utan skötväskan *hihi*. Man har så mycket plats i den till en hel del saker. Nästa väska till mig själv kommer vara stor. Önskar jag kunde sy lika bra som dig..

Mvh Liza

Tankar tar tid sa...

Grattis på 1-års dagen! (i efterskott)

Jag var precis som du ... kollade runt bland bloggarna innan jag tordes öppna en själv. Visst är den härlig ... känslan man får när man ser att andra tycker om att läsa det man skriver och de bilder man visar. Tror aldrig att min blir lika stor och uppskattad som din men är glad för den uppskattning jag fått hittills.

Kramar Christina

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!
Ja, det var jätteroligt att få träffa dig! Du var precis lika go som jag har tänkt mig dig :)
Hoppas vi ses snart igen!
Kraaam
Mia

mali-mo sa...

Gratulerer med kjemperespons! Du har en veldig fin blogg så det er vel fortjent! Gratulerer også til de heldige vinnerne av de vakre tingene!

Ønsker deg en ny fin uke!

Majas mammelucker sa...

Hej! man är lite avis att man inte kunde vara med på träffen..kul att du avlägger rapport så vi får veta..jätte fin väska du sytt dig..du kan du....
Ha det bra! Kram Maria

envilsenloppa sa...

Rackarns jag som trodde jag var kompis med Lilla E , hon drog ju rätt lapp sist ;-)
Underbara priser har du fixat i alla fall !!
Jag har du tråkigt på bloggträffen , vilket jag inte tror att du har så kan du åtminstone glädja dig åt din otroligt fina väska !!
Kram/Lotta

white tulip sa...

Hej
Kul att hitta till din sida.Låter spännande med bloggträff, jag har precis börjat blogga så hoppas det blir fler träffar så kanske man kan hänga med.
Må så gott//Marie

Hanna i Det stora grå huset sa...

*gråter så tårarna sprutar* Jag ville ju vinna!!! Nej då, inte så allvarligt, men jag hade inte sagt nej till dina underbara vinster!!! Grattis till vinnarna!

Hoppas att eran bloggträff var lyckad, jag önskar verkligen att jag fick träffa alla er härliga tjejer "ner-över".

Önskar dig en fin start på veckan marie!
Kram Hanna