måndag 26 maj 2008

Bloggvänner på besök

I höstas när vi besökte Ingrids underbara butik Atmosphere träffade vi på två gulliga tjejer där. Vi började prata lite och det visade sig att de brukade läsa inredningsbloggar bl.a min, hihi. I januari fick jag en kommentar av en av tjejerna att hon hade startat en egen blogg och hon undrade om jag kom ihåg att vi hade träffats där i butiken. Klart att jag gjorde, det är ju inte varje dag man träffar människor som gillar samma saker som man själv.
j
Tjejen jag pratar om är Ann med den jättefina bloggen MormorRuthsAnn. Tror att både jag och Ann har tyckt att det har varit lite speciellt att blogga med varandra eftersom man också har träffats och vi var ganska tidigt på det klara med att vi ville träffas igen. I lördags var så Ann, hennes bloggande make Peter och deras son här och hälsade på oss. Det var verkligen en jättetrevlig dag!
j
Dagen innehöll fika, lekplatsbesök, lunch, promenad, mera lekplats och givetvis en massa prat om både det ena och andra. Fast som ni kanske förstår blev det en hel del prat om inredning, hihi.
k

Ann hade gjort iordning en helt fantastisk present till mig (oss). Hon vet verkligen vad jag gillar, sååååå mycket fina saker!
j
Ser ni stuckaturbitarna? Läs historien om dem här! Jättekul eftersom vi inte bodde så långt därifrån när vi bodde i Göteborg. Nu måste jag bara hitta en bra plats att ha dem på här hemma.
j
En vacker ask som Ann har gjort.
k
Underbar pion i en jättesöt glasvas. Trälådan innehöll även massor av annat smått och gott, tänk att man kan bli så lycklig över en present! Tack snälla goa Ann!!!!
k
Visst är det häftigt med bloggandet! Man får vänner som man annars aldrig skulle ha träffat på. Jag har sagt det förut, men det absolut bästa med bloggandet är alla fantastiska människor man har lärt känna. Kram på er!
j
Önskar alla som kikar in här en riktigt fin vecka! Kram Marie
j
Ps. Till höger kan ni se att vi är på gång med vårat utbygge, nu är trappan riven.

56 kommentarer:

Anna sa...

Jamen det är väl just det här med att träffa likasinnade vänner som gör bloggandet lite extra speciellt :)

Va roligt att ni funnit varandra som nya vänner även på "riktigt"!

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej Marie!
Oj, vad kul att ni har träffats i "verkligheten"! Ja, visst är det kul att bloggandet skapar nya vänner och att man har chansen att träffa likasinnade.

När jag startade min blogg var tanken först och främst att dela med mig av mina bilder från renoveringen av mitt hus. Vid varje nytt renoveringsprojekt behöver man inspiration och jag har då letat i tidningar och kika på bilder på "Hemnet". Vilket slöseri på tid.

Nu har jag äntligen hittat min inspirationskälla - alla underbara bloggar! Det finns ju SÅ många som lägger ut bilder som inspirerar mig. Och du är en av dem!

Tack för all inspiration!
Kram MARIA

Lina sa...

Det är ju det som är så roligt med bloggen! Jag tycker att amn kikar lite extra på de bloggerskor som man träffat. Det är ju så roligt att ha någon som delar ens inrednings intresse!

Gårdsromantik sa...

Men så kul med bloggbesök - och stuckatur som är så vackert - vilka fina presenter hon hade med sig!

Kram Maud

Lina sa...

Hej!
Ja, de här med att ha en blogg, och framför allt att besöka andra och inspireras är ju SÅ kul! Jag är så glad att jag av en slump hittade till bloggens förtrollade värld. Jag letade efter inspiration till bordsdekorationer inför vårt stundande bröllop. Då kom jag in på någons blogg. Kan dock inte minnas vilken... Men snart hittade jag din, och då var man ju såld! ;- )

Vilka underbara presenter som din bloggväninna hade med sig! Vilken tjej!

Följer med spänning renoveringsprojektet. Jag har även visat min sambo din blogg och ritningarna av utbygget. Han är ju snickare så han tycker också att de är spännande att följa projektet!

Ha en bra vecka!
/ Lina

Änglahem sa...

Åhhh vad trevligt med besök av likasinnade!! Låter som en jättehärlig dag!! Fina presenter hade dom med också....vad kul!!

Hjääälp!...Det är väl ingen som står på näsan ut genom dörren nu när trappen är borta!!!.....*iiihhhh*

Ha en härlig start på nya veckan kära goa Marie!!
Kramar, Ulrika

Mysiga lantliga ting sa...

Vilken fantastisk present du fick!! Och så skoj med "bloggbesök". Vilken söt ask hon hade gjort!

Kramar Johanna

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åhhh vilken present du fick av Ann!!! Och vad jätteroligt att ni kunde träffas! Kan tänka mig att det var en rolig dag men mycket prat om både det ena och andra :)
Jag gillar Anns (och Peters) bloggar också och känner att de är jättemysiga människor som jag gärna vill träffa, dessutom bor de inte så långt från mig ;)

Vad kul att följa bygget i högerspalten!

Hoppas det blir en jättefin dag och att ni mår bra!

Kraaaaam vännen
Mia

Stämningsfullt sa...

Hej!
men åh så roligt!
Vilken härlig låda, fylld med massor av vackrea saker du fick!
Ha en bra dag.
Kram!

Pernilla sa...

Vilken fin stuckatur – läste historien hos "Ann". Vi har också bott på Linnégatan, (i en härlig lägenhet… saknar den ibland) så jag började fundera vilket hus det kunde ha varit… och varför jag har missat några såna godbitar. ; ) Kul i alla fall att något har hamnat hos dig till sist!

Bara Gry sa...

Underbart med goa bloggvänner! Det är ju som du säger att man möts på grund av någonting gemensamt, och senn byggs det upp en sorts vänskap. Att ni redan träffasdes innan hon öppnade sin blogg, är ju helt fantastiskt kul!

Så mysigt att träffas i verkliga livet... Jag känner så att jag skulle vilja träffa er allihopa, ni som finns på min blogglista. Det skulle va riktigt kul!!

Så mysig present du (ni, haha) fick. Själva inpackningen och lådan och allt, gör den extra fin. Nästan så man inte vill röra eller ta upp nånting, eller hur?

Har missat inlägget om lavendel. Tänk, jag älskar också lavendel! Hade en jättestor en i en bautakruka för några år sen. Den gav jag bort till en kompis då vi flyttade. Tyckte nästan den hörde hemma där på orten ;-) Nu har jag skaffat en ny, fast den är putteliten än så länge. Men den börjar blomma NU, så jag har så mycket att se fram emot de kommande dagarna. Har även strykvatten (fniss) i lavendel, och det blev genast så mycket roligare (från 0-100) på en gång.

Ha en strålande fin dag! Ser spännande ut med ert utbyggningsprojekt, föressten!

Kram Gry

Goa sa...

Hej min goding!
Såå kul att få ett sånt besök!! Kan bara tänka mig att ni myste på..:)
Och så fin present! Stuckaturen är något alldeles speciellt...tänk att den nu är din...så roligt..:)

Må bäst...alltid! Min alldeles underbarste Marie...
Kraaaaaam...

Guldkant På Livet sa...

NEJ!!! Skrev så långt och mycket med internet försvann just när jag skulle sända ( mobil bredband-på resande fot..) suck, laddar för ny kommentar.. Mrai.

Guldkant På Livet sa...

...prövar igen, det jag skulle säga var gud så kul att ni träffats, två ggr och över din fina fruktpaj, så vacker buket du hade ställt på bordet! Och vilka fina gåvorhon kom med i lådan, ngn sån perfekt gåva skulle man ju aldrig få av ngn annan; ) En blogvän vet exakt, mycket vackra ting hon hade med sig! Mari med förkortad kommentar... suck.

Guldkant På Livet sa...

...kan inte ens stava mitt namn ser jag: )

LantlivsAnette sa...

Åhhh, vad roligt att träffas så där..likasinnade som har mycket att prata om,
Jag kan tänka mig att en husvisning hos dig måste vara roligt,du har ju så mycket fint att visa...
Och vilken fin present du fick !!
Kram Anette

My Lovely Things sa...

Hej Marie!!

Åh så roligt ..vilket smmanträffande att ni träffades..super kul att ni har blivit så goda vänner..

Vilka fantastiskt ljuvliga presenter..ann hade med sig..

vad spännande med ert bygge..
ha en bra dag..

kram anna

Millas Mirakel sa...

Hallojsan!

Vad kul med besöket,det låter som ni fick en härlig dag tillsammans, bloggvärlden är fantastisk!

Så fina presenter du fick !
Härligt att bygget/rivningen går framåt..

Kramkram!
Camilla

hemtrevnad marie sa...

Så kul det låter...misstänkte att det var just ni som skulle träffas!
Vilka presenter ni fick, helt ljuvliga!
Så fint du gjort på bordet...kan tänka mig att Ann och Peter trivdes!!
Ha en härlig dag!
kramis

Jeanettes hus sa...

Hej gumman,

Så roligt att du haft besök av en bloggis vän. Kul när denna värld skapar nya vänskaper över hela landet.

Så fina presenter du fick. Visst känns det extra roligt då man får presenter med tanke bakom.
Roligt att se var den vackra stuckaturen hamnar.

Spännande med Ert utbygge.
Vädret har ju varit gynsamt för er nu ett tag.

Sköt om Dig och ha det bäst
Kramisar Jeanette

Sofie sa...

Vad härligt! Roligt när man bara träffas sådär och det visar sig att man har gemensamma intressen :) Fina saker du fick!

Ska bli kul att se utbygget!
Kram, Sofie

latara sa...

Hejsan svejsan Marie!

Vad kul att ni träffades! Du fick ljuvliga presenter som verkligen tål att visas upp i bloggen, vad go hon är!

Förstår att du flinar lyckligt nu när bygget är på gång och hallen ska bli större :-)

Kram!

Karin

Karin A sa...

Hej Marie! Så trevligt med bloggträff. Visst träffar man på ovanligt trevliga människor hos Ingrid!? :) Undrar just om jag träffade på några bloggare när jag var där i början av månaden.

Fina gåvor du fick! Ha en bra vecka! Kram Karin

Tina sa...

Så trevligt med bloggfrämmande! Det är så trevligt med bloggträffar, man träffar många likasinnade. :-) Kram Tina

a home far away sa...

Jag förstår att du blev riktigt glad för den gåvan och det märktes ju verkligen att det kom från hjärtat! Va härligt!!

Hoppas att DU har en alldeles fantastisk vecka:-)

Kram från Singapore

MiaMaria sa...

Hej!

Låter som en fantastisk träff.
Och vilka gåvor sen.......

HA´det så gott denna vecka!
MiaMaria

Saramedflera sa...

Vad trevligt med bloggträff och vilken fin present du fick.
Kram Sara

Lavendelkvisten sa...

Ja, visst är det roligt att få en massa nya bekantskaper - både fysiska och virituella. Vilken fin present du fick!

Kram Åse

Hjärtat Mitt sa...

Kul att träffas på riktigt!
Och man behöver oftast inte vara rädd för att inte ha något att prata om, eftersom man har samma intresse.
Jättemånga fina saker du har fått.
Och spännande att se hur det går med er renovering.

Kram Mari i Marieholm

Sara sa...

Åh vilken fin present. Såna vänner är guld värda. Inte för värdet av paketen utan för omtanken bakom... Det är verkligen ett inlägg man får positiv energi av. Underbar låda!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh, vad mysigt ni haft det! Härlig dukning och vilken fin hjärtegåva du fick!
Ni står väl inte på huvudet nu bara!
Var rädda om er!
Ha det gott!
Kram
nina
ps. skulle testa med bilderna idag, har ingen energi kvar, snorar och gäspar och sängen skriker på mig, i vanliga fall är jag ju en liten nattuggla :D

Jema Rose sa...

Så roligt att ni träffades! Och WOW vilka fina presenter du fick..!

: )

Kram, Jenny

<3

Liza i pepparkakshuset sa...

Verkar ha varit en bra dag. Vilken fin present :)

Ha en bra vecka
Kram Liza

Karin sa...

Hej Marie!
Visst blir man glad. Har själv varit på bloggträff i Stockholm och vi hade verkligen kul. Alla var jätte gulliga.
Underbara gåvor du fått, det var verkligen generöst av dom.
Ska kika in i hennes blogg, verkar så fin!
Ha en skön vecka!
kramar
Karin

Evelinas hus sa...

Jasså du har också träffat bloggare :) Vad trevligt och vilka fina gåvor. Stuckaturen, herregud så fin.
Jag hoppas också att vi kan träffas någon gång, vore SÅ kul. Kanske vi kan ha en bloggträff och mötas på halva vägen någon gång :-)
Kram kram
Caroline

I ett litet hus sa...

Vilken låda, proppat med massa godis!! Förstår att du blev jätteglad!

Ha en skön vecka!

Kol&Rosors sa...

Trevligt med nya vänner... & de som delar ens intresse... Vi ska träffas nu på söndag den 1 juni och göra en bloggresa i Södra Dalarna...Vi är ca. 30 st nu...
Ser att bygget går framåt, när räknar ni vara klara...

Vi har taket klart... vill vara klar till sensommaren mitten på sept. kanske... allt tar sådan tiiiiid...

Ha det så gott & en härlig vecka!

Kram/L-Lott

Kalkstenssommar sa...

Vilken fin present, härlig historia det där med stuckaturen!

Kul att vi får vara med i bygget, skall bli spännande att se hur det växer fram.

Tack för go kommentar hos mig!

Kram L

atmosphere sa...

Hej Marie!
Visst har bloggen givit oss allesammans en massa!
Härligt med nyfunna vänner man kanske inte hittat så lätt annars! Kul att det dessutom var just hos mig ni träffades första gången!
Vilken fantastisk present hon hade med sig. Förstår att du blev glad.
Gläds med er!
Många kramar från
Ingrid

MormorRuthsAnn sa...

Hej min vän!
Oj, jag blev riktigt rörd över allt fint du skrev om mig, tack så innerligt för det.

STORT tack för en jättetrevlig dag...det kommer jag bära med mig länge...det var så härligt att se ditt hem "live". När jag nu ser bilderna på bloggen så vet jag var du har tagit bilderna, det gillar jag!

Tack för all god mat också...tror inte jag sa det ordentligt, pajen var härligt fräsch och jättegod.

Ja, som sagt var, ta en paus i allt byggande i sommar och kom! Ni är alltid välkomna!

En varm kram till dig Marie!

Ann

Inspiration i vitt sa...

Ja visst är det härligt när man träffar någon som man känner att man har mycket gemensamt med kul med oväntade träffar.
Vad fint ditt lavendel collage är verkligen.
Kram på dig/Ingela B.

alidas sommaräng sa...

Vilken present!! Vacker, vacker, jag visst är det kul att träffa likasinnade och måste vara ännu roligare att träffas i verkligheten!Ha en bra vecka Kram. Laila

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen!men vilken dag hörru, måste ju lungt tillså att jag är uravis, hihi! att få träffa dig och ann i samma bräde måste vara paradiset och ditt hem, my good, där vill vi ju alla strosa runt ju, du får ta entré i sommar så kommer hela fansgänget, hihi! duuuuuu vikla gåvor, dreggelfaktor verkligen, i vackert vaxat papper bara gosaker mmmmmmm. du vi måste träffas, vi tre på nåt sätt jag kan tänka mig att att et skulle spinna på i evighetr av skratt och samma tankar!hoppas vi ses snart marie! varmkram lotten

Dubbelörnen sa...

Gåvorna var bara så vackra som de låg presenterade!

Håller med dig om att bloggandet har givit helt nya kontakter som man nog aldrig hade träffat på annat sätt. Låter som ni hade en riktig höjdardag ;)

Kramar

Elzie sa...

Vilka presenter!!! Förstår om du blev salig över det *s*.
Kul att ni börjat med byggeriet. Ska bli skoj att följa med i det.
Hoppas ni har en bra dag.
Kram Elzie

vitating sa...

Så kul att ni har funnit varandra som vänner! Oj, så mycket fint du har fått! Den där pajen/kakan med frukten ser ljuvligt god ut!


Ha en härlig dag!
Kramis Maria

Vit spets sa...

Roligt att få träffa människor med likasinnande intressen...dessutom äran att få en sån fin gåva - vilken lycka! Måste vara kul för Ann med familj att få känna sig så välkommen i ert fantastiska inspirerande hem...
Hoppas din dag blir full med strålande solsken...
Kramis
//Siv

Annika sa...

Så härligt och roligt att få träffa ny vänner med samma intressen, det finns så mycket man kan dela med sig av och inspireras av...Vilka fina gåvor du fick från Ann...
Ser att det går framåt i ert projekt...
Ha en härlig vecka
Kram Annika

Hulda sa...

Så flotte bilder av nydelige ting du har fått fra dine bloggvenner. Det er utrolig artig å treffe noen som leser bloggen. Har gjort det noen ganger jeg også. :)

Lilla Ugglebo sa...

hallå där!

Va härligt att få bloggbesök så där...
Och av ett bloggpar sådär...:)
de skulle behöva komma hit och ruska om min man.....
I dag hade jag äntligen fått honom att gå med på att åka o köpa pärlspont till tv-rummet....
tror du inte han glad i hågen ringde nyss o sa att han var tvungen att sticka till Stockholm...suck....

Vilka fina små saker du fick....
Den lilla asken är hur fin som helst!

Lavendelbilderna påminde mig om en massa lavendel jag köpte till doftpåsar för ett tag sedan......

Bilderna är så himla vackra.....de skulle göra sig som vykort!!!

Ha en härlig dag!
Kram katarina

linnea-maria sa...

Oj vilka ljuvliga saker. Visst finns det många generösa och snälla människor här ute i bloggvärlden. Kram /linnea-maria

Tidsmästarinnan sa...

vad härligt att få träffas! vilken rar historia. Ibland tänker jag vad man kan missa i livet, tänk om ni aldrig hade börjat prata i affären den där gången... Men nu gjorde ni ju det som tur var!

Tycker att båda era bloggar är helt fantastiska, ja Peters med!

kram!
S

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja vilken solskenshistoria! Jag bara log då jag läste om er mysiga dag =) Och gåvorna du fick var helt underbara!
Jag berättade åt maken att så roligt att ni hade träffats och om Peters blogg så jag blev formligen knuffad från datorn..."Äntligen en vettig blogg att läsa" sa han! Hihi ja kanske bloggandet smittar av sig till våra herrar oxå =)

Kram på dig /Anita

Unik Kollektion sa...

Guuud va mysigt! Låter som att ni har haft en underbart mysig dag! Jätte härliga presenter....=) Tänker på dig ofta..ha det gott! kramar Malin

Marita sa...

Låter så trevligt med blogvänner på besök!

Lilla huset på prärien sa...

Åh så mysigt ni har haft det! Det är speciellt det där att träffas IRL. Då blir det någonting helt annat att blogga tillsammans sen!

Hoppas jag får möjlighet att hälsa på ens stund om vi stannar till i Hjo!

Kram Jenny