söndag 11 maj 2008

Ledreborg Country & Living

Nu är vi hemma igen efter en helt underbar helg i Danmark. Vi har haft så roligt, vädret har varit på topp och jag har sett såååå mycket fint och är såååå inspirerad.
k
Lördagen tillbringades på utställningen Country & Living på Ledreborgs slott, ett evenemang som jag har velat besöka i flera år men inte fått tillfälle till förrän i år. Här finns ett blandat utbud för hela familjen, men det jag har längtat efter är ju inredningsbiten. Här följer en hel hög med bilder som jag tog igår. Titta, njut och inspireras!!!!!!!!
j
j
k
j
k
k
k
k
k
k
k
k
k
k
k
Visst är det vackert? Jag hoppas att ni vill se mer, för jag har ungefär lika många bilder till. Kommer i nästa inlägg under veckan. Givetvis har jag också handlat en del saker under helgen, dem får ni dock vänta några dagar på att se, måste ju hinna fota dem också.
j
Önskar er alla en riktigt härlig vecka! Kram Marie

66 kommentarer:

livetpåfyran sa...

Vilka underbara bilder och vilken miljö!!! Jag vill fara dit genast med MYCKET pengar och köpa köpa köpa...

Detta var verkligen lördagsgodis så det räcker för hela veckan. Ha det gott i veckan som kommer, kram Pia

Ida sa...

Vad är detta för något? Verkar ju underbart! Jag hade blivit tokig och irrat runt tror jag så vackert det ser ut! Berätta mer snälla! Kram Ida

Stämningsfullt sa...

Hej!
Men åh så mycket fint!! Där skulle man ha varit med! Längtar redan efter mer bilder :)
Kram!

MiaMaria sa...

Alldeles, alldeles underbart.....

Ser fantastiskt ut....

Må så gott denna vecka och visst vill jag se mera bilder!
Miamaria

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ja du, varför fick inte jag följa med dig? ;) UNDERBART!!! Vad är detta och var ligger det någonstans? Jättevackra bilder, längtar efter fler, nej stressa inte - håll oss på sträckbänken!
Ha en go vecka!
kram
nina

Under en vind sa...

Välkommen hem vännen!! vad kul att er helg blev så lyckad! Det är verkligen massor av fint som du visar på bilderna! Vädret måste ju vara en viktig ingrediens....tänk om det regnat på allt detta fina....
Vädret är ju verkligen fantatsiskt, vi har haft en ihängande semesterkänsla hela helgen! Trädgårdsarbete, grillat varke dag, umgåtts med vänner under sena kvällar, haft sköna sovmorgnar och bara njutit.....det blir svårt att återgå till vardagen efter dessa dagar....

Ser fram emot resten av dina bilder!

ha det gott, stor kram!

Sara sa...

Vilket ögongodis, tack för det! Såå jobbigt det måste varit att slita sig från allt det vackra...

Mamma C sa...

Vad mycket fint du har fotat. Ska bli kul att se vad du handlade.
Kram Mamma C

lottens vita och gröna sa...

oh vilken ljuvlig tillställning, skulle ju springa som en lite sork där ju och bli alldeles yr av vakra ting...nästa år ska jag baske mig dit...har nog börjat jobba då huvva glöm glöm...nu är det sommar och jag njuter för fullt! ser fram emot att se alla dina fynd, mari!

varmastekramen lotten

Guldkant På Livet sa...

Marie, vilket otroligt ställe, detta har jag missat, tack för ett bra tips, så otroligt massa vackert, tack för att du fotade fina bilder och tog oss med!! Ja, tack, gärna mera bilder! Mari.

Gårdsromantik sa...

Så mycket vackert - vill ha allt!

Kram Maud

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Åhh vilka vackra bilder...nu blev man rejält köpsugen!

Trevlig vecka på dig med!

Kram Linda

vitating sa...

Jisses så mycket fint!!! Skulle vilja ha allt!!! Härligt med en tripp till Danmark!!
Spännande att se mer bilder o vad du har köpt ;-)

Må gott!
Kram Maria

Kalkstenssommar sa...

Underbara, underbara bilder!

Jag skulle också vilja åka till Danmark. Får bli nästa sommar. (om jag kan slita mig från Gotland)

Utbyggnaden kommer ju att bli jättebra. Mycket snyggare hus också.

Kram L

Jema Rose sa...

Nästa år MÅSTE jag åka dit, har redan börjat diskutera det hela med mina föräldrar, som verkar sugna på att åka dit, ska bli SÅ kul!!!

: )

Kram, Jenny

<3

Linneagården sa...

Åååååhh...
Förstår att du blev inspirerad där! Tack oxå för att du bloggar & ger mig lust till att fixa ute....i morgon!
Kram & Godnatt vännen
/madelene

Millas Mirakel sa...

Jag tror jag svimmar... så mycket vackert!!! *vill ha*

Ja,ja,jag vill se mer!! :)

kram Camilla

Hulda sa...

Åh, så utrolig heldig du har vært som har fått oppleve alt dette vakre! Helt skjønt, altså!!

LantlivsAnette sa...

Ojj..ojj..ojj..jisses vad mycket fint !
Jag sitter här och trycker näsan mot skärmen...vilket ställe du har varit på..
Jag riktigt längtar tills du visar mer bilder, och vad spännande att få se vad du har köpt !!
Ha en bra start på veckan Kram Anette

Inredningsfanatiker sa...

ÅHHHH!! Men himmel! Om du bara visste vad avvis jag blev nu, ler! Det ser ju helt fantastiskt vackert ut!!! Och vilka bilder, så roligt att du delar med dig av dem! Ha en underbar dag lyckos du!
hihih
Kram Petra¨
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Galleri M&B sa...

Jag njööt av bilderna...:O) Förstår att du inspirerades!! Och detta var en utställning??

Gammelgård sa...

Tack för att du visar bilderna, härligt!!!
Vill gärna se mer, och vad du köpte..

alidas sommaräng sa...

Vilka helt underbara bilder och vilket ställe se´n jag blir baaara så avundsjuk!! Tack för tipset-dit ska jag åka nästa år! ha de´Kram.L

Huset mitt i byn sa...

Wow vad super snyggt, nu har du gett mig inspiration så att jag klarar mig hela veckan.

Ha en fin vecka
Kram Pernilla

Janneke sa...

Hallo Marie,

I can imagine you had a great time at the fair. I was already having a great time only watching the pictures !!! What a beautiful atmosphere there was, especially with such lovely weather. Thanks for sharing the pictures :)

Hjärtat Mitt sa...

Oj så mycket fint!
Dit hade jag aldrig kunnat åka. Alldeles för mycket "vill-ha" saker.

Nyfiken på dina fynd.

Kram Mari i Marieholm

Jeanettes hus sa...

Blir så glad att se alla vackra bilder du tagit och att Ni hade sån tur med vädret.
Jag förstår om du är fylld till bredden med inspiration.
Bara längtar tills nästa år då jag verkligen måste komma dit.

Hoppas att Du har det gott nu i veckan och det skall bli spännande att se allt fint du köpt med dig hem.
Sköt om Dig
Kramisar Jeanette

Lina sa...

Hej!
Oh, vilka fina bilder du visar! Förstår att ni haft en härlig helg!

Jag var på Liseberg i fredagskväll och njöt i fulla drag av alla blommor och de UNDERBARA vädret! ;- ) Tog lite bilder, du får kika in hos mig och titta när du har tid!

Må så gott!/ Lina

Fru Sirlig sa...

hej
Tack för mycket inspireande bilder, Ja visst är det härligt att få den där lyckokänslan av inspiration som går rakt in i hjärtat!
Helgvädret gjorde säkert sitt till också. Ser fram emot mera både vad gäller husutbyggnad och bilder från i helgen.
kram Helene

Tina sa...

Åh Marie, vad jag blir avis på dig!!! Vilka underbara bilder du visar...självklart vill jag se mer...då kan jag "låtsas" att jag är där... Kram Tina

Radhusdrömmar sa...

Men vad mycket fint!!! Vill ha!!!!!

Låter ju som att du haft det toppenbra!

Du får visa vad du köpte för något också, är lite nyfiken.

Ha det gott!
Kram Johanna

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej Marie!
Wow vilka bilder. Verkar helt underbart. Men berätta gärna mer - var, när, hur? Visserligen bor jag i Värmland men ett Danmarksbesök kan ordnas om man har så fantastiska mål...
Är nyfiken på mer och ser fram emot dina nästa inlägg.
Ha det bra!
Maria

Drömrum sa...

Vilka underbara bilder! Vill absolut se mera!
Ha en underbar vecka!
Hälsningar
Helen

"M" sa...

oj...ser ju att dit måste man ju åka nåt år....så härlig känsla att gå å titta på alla dessa saker live.....

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!
Åh vad fina bilder, och vilket väder ni hade turen att ha!
Jag har också velat gå på Ledreborg i ett par år men det har liksom inte passat. Nästa år skall jag försöka passa in den..det ser helt underbart ut..måste varit svårt att låta bli att handla som en galning *hihi*
Blev det H&F också?
Ha en jättefin dag!
Skall bli spännande att se vad du handlat sen också!
Kram
Mia

My Lovely Things sa...

Åh så vackra bilder..

Dit måste jag åka nästa år!!!Helt fantastiska arrangemang..ska bli roligt att få se resten av bilderna..

Låter som ni har haft det jätte mysigt..
kram anna

Synnøve sa...

Wow, hva jeg skulle gitt for å ha vært der...! Så mange nydelig vakre ting, tror jeg kunne tatt med meg hver eneste ting hjem derfra :) Ser dere var heldige med været også! Gleder meg til å se mer ;) Ha en fin dag! Synnøve

Designe sa...

Åh va härligt! Vilka underbara saker du fotat! ..fint väder ser ni ut att ha haft oxå! Måste spana mer på bilderna! Ha en fin vecka du med! Kram :)

Hwita Villan sa...

underbara bilder! längtar efter nästa omgång!

sommar-rummet sa...

HEJ!
Men va mycke underbara bilder du visar! Måste ha vart en riktig höjdar resa! Ha det gott i veckan! KRAM

Sublim Design sa...

Vilket härligt inspirerande ställe att få besöka,kul för dig:)
Måste ju ta mig dit någom gång.
Fina bilder också.
Ha det gott
/S

Saramedflera sa...

Hejsan
Vilken inspiration man får av bilderna, jag vill gärna se mer :-)
Kram Sara

Annika sa...

Men gud så mycket vackra saker...Det måsta ha varit som ett paradis att få vara bland allt det fina...Skall bli kul att få se fler bilder.
Ha en trevlig kväll..
Kram Annika

Liza i pepparkakshuset sa...

Vilket vackert ställe ni har vart på. Jag är nyfiken på vad du fick med dig hem :)

Kram Liza

hemtrevnad marie sa...

Vilka ljuvliga bilder!!!
Ska bli kul att se resten....och det du köpt!!
ha det gôtt!
Kramis

Mysiga lantliga ting sa...

Ljuvligt ljuvligt !! Helt otroliga bilder, måste kika igen.

Kram Johanna

Evelinas hus sa...

Oj oj oj, vilka njutningsbilder!!
Det måste vara otroligt att gå där och titta på allt live. Vill gärna se mer bilder.
Kram Caroline

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Oh tack för dessa underbara inspirerande bilder. Ja gissa om jag skulle vilja åka dit på semester!!! Man får väl muta maken och grabbarna =)

Ska bli så roligt och se de övriga bilderna!

Kram Anita

Laeriss sa...

Une bien jolie brocante avec en plus de très belles fleurs ! Bises.

Vit spets sa...

Hej Marie!
Tack för kommentaren ang mina väskor - gissa hur glad jag blir! nu måste jag bara ta tag i alla som vill beställa, tänk så kul att jag gör bedårande väskor som så många gillar ;-)
Jag kommer på mig att jag sitter å råstirrar på dina bilder, jag förstorar om och om igen...jag säger bara visa mera bilder!
Kramis
//Siv

Vit spets sa...

Hej Marie!
Tack för kommentaren ang mina väskor - gissa hur glad jag blir! nu måste jag bara ta tag i alla som vill beställa, tänk så kul att jag gör bedårande väskor som så många gillar ;-)
Jag kommer på mig att jag sitter å råstirrar på dina bilder, jag förstorar om och om igen...jag säger bara visa mera bilder!
Kramis
//Siv

Vit spets sa...

Hej Marie!
Tack för kommentaren ang mina väskor - gissa hur glad jag blir! nu måste jag bara ta tag i alla som vill beställa, tänk så kul att jag gör bedårande väskor som så många gillar ;-)
Jag kommer på mig att jag sitter å råstirrar på dina bilder, jag förstorar om och om igen...jag säger bara visa mera bilder!
Kramis
//Siv

Flickorna på Bellis sa...

Vilka fantastiska bilder och vilket läckert ställe! Får hamna på önskelistan!
Vilken härlig blogg!
Kram
Johanna

Unik Kollektion sa...

Fy fn...rent ut sagt vilka underbara bilder!!=) Tack snälla söta du för att jag fick se denna vackra utställning...Antar att helgen varit ljuvlig!! =) och att du är fulltankad med energi!!
Ang skorna så har jag kalle anka fötter och är plattfot ha-ha...skorna är som gjorda för mig =)sedan kan man ju snöra åt hur hårt man vill..Du får fundera...skulle passa lilla söta dig!! Ha det kanon vännen...längtar att se lite stilleben du blivit inspirerad av att göra ti-hi..Mängder med kramar Malin

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du Marie...
Det kan man kalla inspirationsbilder! Oj, vad mycket fint, så härligt!!! Det måste ha varit underbart att gå runt där!!!

Hoppas att det är bra med dig!
Kram Hanna

Lisas torp sa...

Oj, vilka otroligt inspirerande bilder! Man blir ju nästan sjuk av ha-begär!!
TACK för att du delade med dej!

Kram

Lisa

Annas skattkammare sa...

Jag säger bara åhhhh.. gud så mycket vackra saker! Man vill ha allt.. Förstår att ni haft en urmysig helg! =) Kram /Anna

migoalice sa...

Där skulle jag defenitivt bli galen om jag fick gå!!

Åhhh, vill ha allt av alla vackra bilder du visar. Mera, mera!!
Hade inte ens hört talas om det, är det något som återkommer varje år?
I Danmark? Måste dit någon gång!

Skynda dig att lägga ut resten av bilderna! *fniss*

ha det gott.
kraaam
Melinda

Loppisliv sa...

Halloj Marie! Wow vilken underbar resa det måste ha varit....dina bilder är ljuvliga...vill dit jag också...har faktistk aldrig hört talas om detta event innan men det blir något att lägga på minnet...Hade nog blivit smått tokig över att gå omkring bland alla dessa vackra saker, plånboken hade nog blivit tunn den saken är klar, hittade du massor till din nya hall :-) Kram Paula

Ninis sa...

SHIT POMMES vilka sköna bilder du visar!
WOW!
Hur ska jag kunna sova efter dessa bilder...???

Tack för att du delar med dig!
KRAM

MormorRuthsAnn sa...

Men jösses vilka underbara bilder!!! Man kan ju inte se sig nog på allt. Det måste väl nästan snurrat i huvudet av allt....oj, måste också åka dit med världens största plånbok....typ börja spara nu då...haha

Är jättenyfiken på vad du har köpt...

Kram vännen!
Ann

MY WHITE COTTAGE sa...

Tack Marie för du tog så mycket fina bilder som du delar med dig av till oss!!! Vilket fantastiskt ställe du har besökt... ojojoj... Förstår att du är full av inspiration - jag blev det efter att tittat på dina bilder!

Spännande att få se vad som fick följa med dig hem!

Önskar dig en härlig vecka!
Många kramar Jenny

Anneli sa...

Heeelt ljuvliga bilder och underbara miljöer - det verkar verkligen vara en tillställning värd att åka till!!! Och vilket väder ni fick!!! Förstår att du är full av inspiration - det var väl bra att ladda inför ert stora projekt med huset...;) -Kommer att bli kanon - huset kommer verkligen att få sig ett lyft!!!

Nu väntar jag bara på nästa omgång med bilder...och att du ska visa upp dina fina fynd - du får väl skynda på lite...

Och tack, snälla för tipset om kristallkronan - ska snarast mejla till Nina...

Ha en härlig vecka,
kram

Marita & Camilla i Heestrand sa...

Vilka härliga bilder, ska bli roligt att se vad du handlade
Ha en bra dag
Marita & Camilla i Heestrand

linemor sa...

Hei Marie

Vil bare takke for at du deler dine opplevelser og vakre bilder med oss.

Ha en fin dag.
Klem Line

linemor sa...

Å så mye vakkert. Blir nesten sjuk av slike bilder. Skulle gjerne vert der, men det hadde nok blitt dyrt.
Klem Line