torsdag 15 maj 2008

Loppistips och lite shopping

Mitt danmarkstema fortsätter och idag tänkte jag tipsa om loppisar. Hittade en sån bra sida på nätet innan vi åkte, Markedskalenderen.dk ,där de aktuella loppisarna finns samlade. Jättesmidigt! På söndagsmorgonen besökte vi utomhusloppisen i Lyngby, jösses vad mycket fina saker där fanns. Är ni i Danmark så kan ett besök där definitivt rekommenderas. Annars när vi har varit i Danmark har vi brukat besöka Frederiksbergs loppis, också ett toppenställe.
l
Nu ska jag visa några av de saker som fick följa med hem från Danmark. Den här jättevackra emaljkannan hittade jag på loppisen i Lyngby till ett suveränt pris.
k
Det här söta flugskåpet fick följa med hem från utställningen på Ledreborg.
k
Här ser ni vad som finns inuti för tillfället. Den lilla ljusbunten uppe till vänster köpte jag på underbara Honning & Flora och lavendelpåsen fick följa med hem från den jättefina butiken Søster Flora.
k
Sifonen var ett fynd från Ledreborg och den stora porslinsburken för socker hittade jag också på loppisen i Lyngby.
j
Nej, nu måste jag sluta! Vera är uppe på köksbordet igen för säkert tionde gången idag, hon älskar att klättra!! Ha en bra dag och en härlig helg! Kram Marie

65 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Gissa om man är sugen på att fara dit.....och så mycket fint du fick med dig....flugskåpet är ju så härligt med dess innehåll...

Må så gott denna torsdag!
MiaMaria

Hjärtat Mitt sa...

Tusen tack för alla fina tips.
Vi har ju inte så långt till Danmark och det är alltid roligt att upptäcka nya ställen.
Det var många fina saker som du har köpt.

Kram Mari i Marieholm

Dubbelörnen sa...

Vilken resa!! Skulle nog få lämna mannen hemma o ta kombin o så stora guldpengskappsäcken *skrattar*.

Tur att Danmark ligger en bra bit fr oss ;)

Kram

Tidsmästarinnan sa...

skåpet var lööövely... och kannan med!

Tack för webtips om danska loppisar! Den hoppas man ju få anledning att utnyttja någon gång alltså :-)

kram!

Lina sa...

Go´morron!
Vilka underbart fina fynd du har gjort!!! Vilken drömresa du gjorde följa helgen! Du kanske kan arrangera en resa nästa år så resten av oss andra bloggerskor får följa med! ;- )) Jag anmäler mig bums!

Känner igen de där med klättrande barn! Full fart här hemma hos också. Lilla E försöker nu att ta sig över, eller igenom våra grindar i trädgården! Än har hon inte lyckats! Puh!

Må så gott!
/ Lina

Lina sa...

Så fina fynd du gjort! Gillar verkligen ditt lilla flugskåp! Hade gärna velat ha ett sådan själv också!!

Stor Kram

Gammelgård sa...

Å vilka underbara saker du hittat!!
Jag önskar mig så ett flugskåp, men vet inte var jag ska få plats för det..

Mysiga lantliga ting sa...

Vilken tur du har som har fått åka till Danmark och besöka alla mysiga ställen!! Underbara fynd hade du med dig hem.

Kram Johanna

Vit spets sa...

Halloj där!
Vilka fynd!!! emaljkanna var så bedårande söt, flugskåpen med dess innehåll var hur charmigt som helst och sifonen...ååååå vilken lycka...
Kramis
//Siv

Vitt Hemma sa...

Å ett så sött flugskåp!! *Avis* Å så mycket fint du har i det! Kul att du tipsar om en sida med loppisar, ska ju ner i slutet av augusti och fynda...

Kram Sofi

Kristin sa...

Hej Marie!
Vilka vackra vita saker du hade fått med dig hem!!! Underbara!!!

Jag önskar dig en bra helg också, vi ska ha dop för M så jag har lite att stå i här hemma inför det. Just nu är J hos en kompis och leker och M sover så då är det LUGNT OCH SKÖNT för en gång skull! Annars tycker jag det är 110 knyck mest hela tiden... *puha*

Ha det så bra med dina busiga små tjejer!!!! :-)

Kram från Kristin

Millas Mirakel sa...

Wow, vilken shoppingresa du gjort och vilka underbara fynd !! Flugskåpet är så fint och väcker habegär.

Ha en bra torsdag med busungarna!
kram Camilla

Jema Rose sa...

Superfina saker du har köpt, gillar allra mest det lilla skåpet!!!

: )

Kram, Jenny

<3

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!
Åh vad mycket fina saker du fick med dig från Danmark och vad mycket det låter som ni hann med att se/besöka!
Jag får ta en resa till Danmark när det inte är simtävling och så mycket bokat så man hinner med lite annat kul :)
Flugskåpet är jättefint och kannan underbar.. och sockersburken med danska texten på jättefin...och en sån sifon som jag köpte på Moheda :)
Åh vad roligt att få med sig så mycket fint..!
Var det mycket folk förresten när ni var på H&F? Helt otroligt att det inte var en endaste människa när jag var där..
Ha det så jättebra, nu måste jag jobba vidare en stund till :)
Kraaaaam
Mia

Zäta sa...

Vad duktig du är på att fynda!

Trevlig helg på dej också!

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Jag skulle verkligen vilja åka dit på en "loppistur", men min sambo är inte lika sugen på att skjutsa mig dit, tyvärr....

Jättefina fynd du har gjort, verkligen!!

De där små-överallt....jag minns det som igår!!

Kram på dig!

lottens vita och gröna sa...

oh vilka saker, sifon mmmmmm flugskåp så fint, försökt göra ett själv, ditt är ju en egen division om mna säger så...emaljkannan, vill me ha!

vera är hon din tvåa, mari?dom är liksom av ett annat virke, min första skulle aldrig göra nåt sånt och ebba var överallt...undrar just om hur min trea bli dårå...

tack du underbara för utmärkelsen från dig, det värmer ända in i hjärteroten ska du veta, och från dig med som är min STÖRSTA inspirationskälla! ha en underbar dag, här är det +7. inget vidare alltså...varmastekramen lotten

Tjohalia sa...

Vilket läckert skåp! Kram Sandra

tess sa...

Hej Vännen!
Vilka underbara saker du fick med dig hem från danmark,jag blir sugen på att resa över dit och tok shoppa lite.Men tyvärr har vi ganska långt dit,det är en baksida när man bor i norr.Kika in hos mig får du se min nya väska jag knåpat ihop.Jag bara älskar den.

Ha en bra helg.

Kramis Tess

Ann-Catrin / finthemma sa...

tänk jag har aldrig varit så sugen på danmrk som nu.. du har ju visat de mest förförande bilder.. och ditt skåp och kanna är ju för bedårnade!!

kraam A-C

Designe sa...

Åh så mycket vackert du fyndat! ..man skulle kunna handla ihjäl sig :)
Ha en fin dag! Kram :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tack Marie! För att du delar med dej av dina tips. Jättebra att veta nästa gång man åker till Danmark. Och får jag bestämma så ska det inte dröja länge... Måste ju hitta rätt den här gången. Och jaa, det var till Honning och Flora... törs inte berätta hur det gick till! Då får jag maila isf.
Vilka fina fynd du har gjort! Gillade din fina kanna... Så det var bra priser trots att det var Dkr.
Så du köpte det lilla flugskåpet! Det tittade jag också på, men jag har ingenstans att ha det!!! Tråkigt! Jag måste flytta till ett större ställe, så jag får plats med lite mer grejer...hihi
Kram
Marie

cicci sa...

Åh så mycket fina saker du visar!! Nästa år ska jag åka till Ledreborg,blir grymt avundsjuk på er!!
kram Cicci

Gårdsromantik sa...

Sifonen och flugskåpet var underbara! Ja allt vill jag ha.

Kram Maud

Fru Sirlig sa...

Hej !
Tror bestämt att du varit i "shabby chickarnas" Mecka. Danskarna har verkligen känsla för det här med inredning och ljusa färger ! Jag blir så sugen att fara dit med en gång. Dags att planera semestern med andra ord. Charmigt skåp du hittat.
kram Helene

Kerstin sa...

Så masse fint du har fått kjøpt deg :) Jeg finner ikke slike loppemarked her hvor jeg bor :( Må nok virkelig tråle litt rundt.
Kerstin

Det lantliga hemmet sa...

vilka bra tips på bra loppisar i danmark, har tankar på att åka dit i sommar på semestern, så då återkommer jag med mer tips.. är liksom inte så berest på sådana affärer i Danmark! Vilka fynd du har gjort, dem måste du vara super nöjd med! Önskar dig en skön helg

kramar karro

Annas skattkammare sa...

Härliga saker du handlat! Nu blev man ju inte direkt mindre sugen på att åka till Danmark.. tack för tipsen! Kram /Anna

Vårt lilla hem sa...

Ohh så härligt fynd du gjort!! Flygskåpet ser såå fint ut!! Riktiga fynd verkligen!
Nu blir jag såå sugen på att åka på loppis, och gärna i Danmark :) Tack för tipsen på hemsidorna, toppen!

Ha en fin dag! Kraam! Jenny

Saramedflera sa...

Vad mycket fint du visar. I Danmark verkar det finnas många loppisar värda att besöka.
Kram Sara

Guldkant På Livet sa...

Vilka helt underbara fynd du har gjort, du har antenner för detta, vilken otroligt fin kanna och burk och allt annat!! Mari.

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fina asker du har köpt!!
Kram.

Evelinas hus sa...

Dit skulle man ju vilja åka någon gång alltså! Vilka fina saker, emaljkannan är verkligen jättemysig.
Kram Caroline

Hulda sa...

Flueskapet er aldeles nyyydelig!! Et sånt har jeg også veldig lyst på. :) Gratulerer med awarden! Det er jeg som står bak den. :) Men, det vet du sikkert.

Karin A sa...

Hej Marie!

Tack för tipsen! De ska jag spara inför nästa tripp till Danmark. Kan tänka mig att utbudet är lite annorlunda än i Sverige? :) Så fina fynd du gjorde, blev speciellt förtjust i kannan och skåpet! Trevlig helg!

Kram Karin

Under en vind sa...

Hej vännen!!

Vilka fina köp du gjort!! Gillar verkligen alltihopa, du har blick för det rätta och har känslan för att arrangera det rätt!

Förstår att man måste vara helt fylld av inspirerande tips efter en sån tur! Just nu blir det inte mycket fixande hemma, hinner inte med! Det går liksom i ett på jobbet denna årstiden....Nästa vecka ska vi äntligen ha vår musikalföreställning som övats på nu i flera veckor...det ska bli roligt!

Tänkte att jag åtminstone ska hinna städa ett varv i helgen....det var alldeles för många dar sedan golven dammsögs nu....

Ha det allra bäst och en riktigt skön helg! Kram!

My Lovely Things sa...

åh tack för loppistipsen!!

lyngby är ju i närheten av platsen vi brukar vara påi danmark!!

har sparat tipsen,..mina släktingar är inte så hemma på loppmarknader så därför visste de ej om några..men nu har jag ju gör bra tips!!

så fina fynd du gjort..Den flaskan skulle jag allt gärna velat haft..

ha det så gott..
kram anna

MY WHITE COTTAGE sa...

Åh, Marie - vilka fina fynd du gjort! Suger åt mig alla tips om loppisar och sparar dom för en vacker dag ska jag också åka till Danmark och bara åka runt till loppisar och fina butiker! :) Dina bilder är som alltid fina och jag njuter sååå av dom!

Önskar dig en fin helg!
Många kramar Jenny

Jessika sa...

Wow vilket fint skåp. Vackra saker du köpt. Jag är så förtjust i flaskan som det är så härlig färg på.

Tack för tipsen om loppisar i Danmark.

Flickorna på Bellis sa...

Wow vad mycket fynd! Imponerade shopping! åhh vad kul!
kram Johanna

I ett litet hus sa...

SÅ mycket fint du verkar ha både sett och köpt i Danmark! Det måste ha kliat i fingrarna då du var där! Lita avundsjuk blir man allt! :)

Ser "min" madonna skymta där på bild också! KUL!

Ha det så bra! kram Lotta

Bara Gry sa...

Ledreborg verkar vara ett riktigt eldorado för loppisälskare!

Du har i alla fall gjort fina fynd. Smart med flugskåp. De kunde allt förr också!

Må så gott och ha en fin inledning på helgen!

Kram Gry

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka härliga tips och bilder du bjudit oss på i flera omgångar! Härliga saker du handlat, vill också ha ett sånt flugskåp!
Ta had om lilla utforskaren V!
Må så gott och ha en skön helg!
kram
nina

me and alice sa...

Hej marie!
Åh, vad mycket fint du köpte i Danmark! Den vita sockerburken är jag spekulant på när du lessnar på den!*fniss*
kram Susanne

Under en vind sa...

Godmorgon och hej igen!!

Visst är det så att ni kan besöka mig ändå...minskar bara från 2 till 1 blogg...fniss.....

Önskar dig en riktigt skön helg! Kramis!

LantlivsAnette sa...

Åhhh..vilka underbara saker du har köpt..alltihop skulle passa hos mig också...det är alltid så kul att se vad du har köpt !
Synd att jag har så långt till Danmark,jag vet att jag skulle trivas där,kanske nångång att man kan ta sig dit !
Nu vill jag önska dig en trevlig helg Kram Anette

Galleri M&B sa...

Vilka jättefina fynd du hittade! Emaljkannan var underbart vacker och flugskåpet så charmigt som helst! Ha en skön helg!

White Season sa...

Oj oj oj, så mycket fint du hittat och vilka underbara ställen du besökt. Vilka bilder...ååå vill också åka dit, tack för alla dina tips att besöka i sommar dit åker jag garanterat. Tusen kramar och trevlig helg ,Malin

Liza i pepparkakshuset sa...

Danmark - here i come

Ha en mysig helg!

Kram Liza

Lilla Ugglebo sa...

Hallå!
FÖRLÅT MIG!!!

Jag var helt säker på att jag tackat så mycket för paketet!!!
Jag har haft så innibängens mycket att göra sen vi var sjuka så jag har inte hunnit hälften......förvirrad är jag nog också.....fniss....

Vilka helt underbara bilder du visar...den där butiken vill jag också besöka nån gång.....drömmer mig bort......suck....

Men vad jag inte riktigt förstår.....
Bär de ut alla grejjer varje dag???
Vad gör de om det regnar???
Vilken massa fina saker du köpte.

Jag ska allt göra repotage från dubbelörnen...batterierna är slut i kameran så jag får inte in bilderna i datorn...men ikväll så....
Hade ingen aning om att jag o Flisan skulle lägags ut.....man ser ju bara allt hemskt......som att byxorna ser aldeles för korta ut, håret behöver färgas.......ser man målarfärgsfäcken på gympaskorna........jösses jag måste bant.....fniss ja du vet......
Ha en härlig helg!
Här hos oss regnar det....typiskt!
Kram Katarina

Lilla Ugglebo sa...

Fniss jag är ju inte klok!!!
Nu glömde jag ju i alla fall....
Tack så hemskt mycket!

Spetsen är helt ljuvlig......handvirkad....ska fota och visa vart den tar vägen sen.....;)
Kram

Kristina sa...

Åh vilka fina saker du köpte! Det är så kul med loppis :)

hemtrevnad marie sa...

Vad mycket fint du köpt!!
Gillar verkligen den emaljerade kannan...har sett den förr i turkosblått, den är också fin men denna vita var ju ljuvlig!!
Ha en härlig helg!!
kramis

En Doft Av Lavendel sa...

Åååå va många fina fynd du gjort!! Kannan var verkligen fin & vilket sött flugskåp!!

Ojj, ja de går undan med småbarn, de är ju så otroligt snabba alltså. Hoppas att det gick bra!

Trevlig Helg!
Kram Benita

C De-sign sa...

Jag döööööööööör VILKA BILDER!!!!!! Här kommer jag att bli "fast" ett bra tag...kan bara inte se mig "mätt"... så mycket ideér man får också!!!!!!!!! TACK snälla för att du delar med dig!!!! NU har jag fler projekt till sommaren att förverkliga..... Önskar dig en fin fredagskväll! Kramar fr C

Lallis sa...

Oj så mycket finfint:)
ha en härlig helg.
Kram lallis

Änglahem sa...

Hej Marie,

Undras vart jag varit?...har ingen aaaaning själv!! Hur har jag missat detta?*öööh*

Vilken vacker kanna!!!
Flugskåpet är ju så fint, står på min jättelåååånga önskelista (förstår inte den bara växer och växer)*fniss*
Ja allt du fick med dig hem är jättefint, du har så fin och säker smak du!

Hoppas du får en fin helg!!
Kram, Ulrika

linnea-maria sa...

Åh vad mycket fint du har hittat. Ha en skön helg /linnea-maria

Nygammalt sa...

Tack för butikstipsen och de fina bilderna från Danmark. Vilka vackra grejer det finns. Hoppas man har möjlighet att få besöka dem.

Ha en riktigt skön helg!
Kram.

linemor sa...

Hei Marie
Så fine ting du kjøpte med deg fra Danmark. Sifonen ser helt maken ut som min favorittsifon.Synest den er spesielt fin med mønsteret, og så er fargen veldig fin. Jeg har forresten nettopp kjøpt meg et ganske likt flueskap. Mitt er nylaget. Er ditt gammelt? Det er kjempefint. Likte spesielt kroken til å lukke det med.
Så fint at du likte siden min. Jeg kommer nok tilbake, men nå som vi holder på med husutbygging blir det litt mye. Jobben krever også en del for tiden. I tillegg har jeg har studert ved siden av jobben de siste to årene. Jeg er forresten lærer i ungdomsskolen.
Jeg måtte mase litt på min sambo om hjelp til det med bildene til bloggen,og det ble litt travelt.
Men det er jo herlig å ha noe annet enn jobb å tenke på.Så når jeg driver med interiør er jeg i min egen lille bobleverden og glemmer alt annet for en stund.
Jeg kommer til å ta bilder gjennom hele prosessen slik at jeg kan vise de senere.Det går virkelig fremover nå.
I morgen skal vi gå i tog, spise is og feire Norges nasjonaldag.
På gjenhør.
Klem fra Line

Frida sa...

Vilka fina saker du har hittat på loppisen. Dit får man åka någon gång.
Ha en trevlig helg!
Kram frida

Karin sa...

Tack för alla tips! Vill verkligen dit. Underbara saker och bilder som vanligt.
Ha en härlig helg,
kram
Karin

Riitta sa...

Hej,
Vilken massa underbara saker du köpte.
Den vita sockerburken jag har också:)
Tack för loppis tipsen!
Trevlig helg,
Riitta

MiaMaria sa...

Hej!
Lycka till inne hos mig Marie!

HA´en bra helg!
Miamaria

Kristina sa...

Åhå vilka vackra saker du fick med dig hem! Ha en bra dag! Kram Kristina