tisdag 13 maj 2008

Mer bilder från Ledreborg

Här kommer de återstående bilderna från utställningen på Ledreborgs slott. Många har velat ha mer information om evenemanget, vill ni kan ni gå in på deras hemsida och läsa mer www.countryliving.dk Annars kan jag berätta att Ledreborgs slott ligger strax utanför Roskilde och den här utställningen hålls i maj varje år. Nu finns där inte bara inredning, där finns ett blandat utbud, men jag har bara fotat inredning, hihi. Det gav iallafall mersmak, så nästa år ska jag definitivt försöka åka igen!
h
j
k
k
k
k
k
l
l
k
k
l
k
k
Den här veckan blir det bara inlägg om Danmark, nästa gång tänkte jag tipsa om några olika loppisar. Tills dess, ha det så bra och tack för att ni kikar in här. Kram Marie

66 kommentarer:

Änglahem sa...

Åhhh Marie....vad jag skäms....har varit borta alldeles för länge ser jag ju nu när jag går igenom dina underbara inlägg!
Vad spännande med utbygget!! Större hall står också på min önskelista...men inte fullt så flott och fint som erat blir!! Vad skönt att slippa GÅ UT för att komma till tvättstugan, låter ju inte så himla praktiskt med att behöva gå utvägen!

Detta Ledreborg verkar ju vara helt fantastiskt!! Blir grönare än grönast av avund!!! Verkar vara helt sagolikt alltså!!! Förstår verkligen att du och Marie N&R är saliga över allt detta vackra!!!

Ha det så gott!!
Kramar, Ulrika

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh ännu mer vackra saker som man bara vill HA!!
Det ser så mysigt ut att det dessutom var utomhus! Kan tänka mig känslan att strosa runt där i värmen och solen :)
Man kanske får boka in en resa dit nästa år....
Ha en bra dag!
Kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Visst var det en fantastisk helg i Danmark! Så otrooligt mycket fint det var att titta på. Skulle kunna ha handlat hur mycket som helst!
Tyvärr kom vi inte dit förrän på em. pga div. felkörningar när vi letade efter ett annat ställe...fniss. Får berätta om det senare, men kanske inte på bloggen..."pinsamt"...
Men det var så roligt att gå där och vädret var ju på sitt allra bästa humör, så det var ju verkligen toppen.
Söndagen tillbringade vi i Helsingborg, med att besöka div. olika trädgårdsbutiker, så vi kom inte hem förrän sent på söndagkvällen...lyckliga, men jättetrötta. Fullastad bil!
Så spännande att få höra om olika loppisar... Är de i Danmark? Kan du rita en karta åt mig då, så jag hittar, hihihi
Kram
Marie

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej!
Ännu fler underbara bilder. Nästa år SKA jag dit.
Ha det bra
Hälsn Maria

Kerstin sa...

Åååå, ser ut som en toppen tur. Dit skulle en prøvd å kommet seg til neste år. Det er masse vakre bilder du har tatt. Blir sittende bare å nyte :)Gleder meg til å se/høre mer fra Danmarksturen.
Ha en fin dag!
Kerstin

ciiccii sa...

Vilket toppen ställe. För står att ni njöt.

MiaMaria sa...

Hej!

Kan tänka mig att du fått massor av inspiration, och vilken tur att kameran var med annars glömmer man så lätt...det är ju så många vackra bilder!

Må så gott denna vecka!
MiaMaria

Liza i pepparkakshuset sa...

Så mycket underbart! Blir bara mer och mer nyfiken på vad du fick med dig hem. Kanonbra med tips om loppis sen...tänkte besöka några i sommar :)

Kram Liza

Hulda sa...

Skulle veldig gjerne vært der!

Guldkant På Livet sa...

Nej men gud vilket ställe! Och jaa, mera tips tas tacksamt emot, fina inläögg du gör! Sånt här är inte bra för hälsan, hjärtat kan stanna, fy fasen va mycket fint på ett och samma ställe, puh... Mari.

Anna sa...

Hej Marie!

Vilken dröm att få gå omkring där! Så mycket vackert samlat på ett ställe, ja jag skulle vara helt salig:) Förstår att du har haft det helt underbart!

Bilderna är ljuvliga och skänker mycket inspiration! Nä nu måste jag kika på dem igen:)

Kram
:)Anna

Millas hem sa...

Hej!
Det finns inte ord som kan beskriva hur underbart vackra bilder du visar!
Önskar jag varit där!
Kram Camilla

latara sa...

Jag tror att jag är helt rätt ute när jag gissar att du tankade inspiration för en lång tid framöver - och det gör jag också, när jag ser dina bilder. Men nästa gång vill jag vara på plats, det är nog läge att redan i år boka in Danmark nästa vår :-)

Kram på dig!

Karin

Hallongränd 4! sa...

Men guu, så fina bilder du visar. Vilken inspirationskälla!
Kram från Annette

Jema Rose sa...

Ja, nästa år SKA jag dit...

Vad finns det mer på utställningen, tänkte åka dit med mina föräldrar, och undrar om det finns något där som är mer intressant för en man att titta på..?

; )


Kram, Jenny

<3

Veronica sa...

Åhh vilket underbart ställe...där skulle jag vilja gå runt! Måste dit!! Vilka inspirerande bilder...önskar dig en fin vecka & kram från mig.

Annas skattkammare sa...

Vilken inspirtaion man får av dessa härliga bilder!! Detta får jag allt skriva upp i nästa års almanacka! ;) Kram /Anna

Millas Mirakel sa...

Åh, ännu fler vackra och inspirerande bilder !! Blir mållös ..igen !!

Ha en härlig dag !
kram Camilla

Tina sa...

oj oj oj vad mycket fint!! Ser ut som rena rama himmelriket! Kram Tina

Efwa drömmer om Provence sa...

Tittade genom en massa inlägg här på din härliga blogg och undrar över tapeten i lillasysters rum. Du skrev om vimplar som hon fått och tapeten ser så gullig ut. Vad heter den och var kommer den ifrån. Tack på förhand

Lina sa...

Åh vilka underbara bilder du visar!! Dit vill jag verkligen fara nästa år!! Ha en bra dag!! Stor kram

Vitt Hemma sa...

Vilka underbara biler!! Hittar hur mycket som helst jag skulle kunna ta´t med mig hem...

Ha det gott!

mariehill sa...

MEN jag blir helt mållös, vilka fina bilder och vilka vackra ting! Ojojoj ser ut som något jag skulle vilja besöka! Är ganska avis!

Bodil sa...

Vilka härliga bilder du visar. Tur med vädret hade ni också ser jag. Oh du milde så mycket prylar.....
Kram

LantlivsAnette sa...

Åhhh..mera fina bilder..man bara suger in allt vackert !!
Kram anette

Roslagsdrömmar sa...

Åh vilka härliga bilder.. dit skulle jag vilja åka : )

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Maria

Under en vind sa...

Vi tittar gärna på mer av din tripp, så kul eftersom man inte själv hade en chans att vara där!

Hoppas att allt är bra med dig! Här bara rullar dagarna på....man hinner knappt med denna tid på terminen....imorgon är det en stor dag! Då ska dottern skrivas in i skolan kl 8.00, i augusti väntar ju förskoleklass!

Ha det gott, kram!

Jessika sa...

Vad mycket roligt att titta på i Danmark. Skall nog försöka boka in maj till nästa år.

Kom på att jag skall nog få tag i ett gammalt badkar att ha i trädgården så barnen kan svalka sig när det blir varmt.

Hälsningar från Jessika

My Lovely Things sa...

ja bilderna är så vackra..

man bara ser och vill ha!!
kram anna

Jema Rose sa...

Tack för svaret! Jag ska informera min far, så att han också vill åka dit, för det är ju trots allt han som får agera chaufför !!!

Kram, Jenny

<3

Karin A sa...

Vilket ställe och vilka fina saker! Tack för inspirerande bilder. :) Ser fram emot dina loppistips! Kram Karin

Rosengårdens Inredning sa...

Åhh så mycket härlig inspiration man får av dina fina bilder....
Kram MALIN

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!
Åh...*myser*..vad underbart det måste varit att vandra omkring i detta paradis..jag MÅSTE åka dit nästa år. Vet inte vad det är med mig, jag tror det är några hormoner eller endorfiner (?) som börjar produceras i kroppen när jag ser sånna här underbara bilder och ställen..blir alldeles lyrisk *hihi* (Samma känsla på H&F)
Tack snälla för att du delar med dig vännen!
Kraaaam
MIa

Tina sa...

Tack snälla Marie för kommentaren hos mig, jag har något för dig att hämta i min blogg. Kram Tina

Ann-Catrin / finthemma sa...

Godkväll!!

men vilket underbart ställe.. sitter här och bara tittar och tittar.. fantastsika bilder på så mycket fint!
tack för den njutningen!!

kraam A-c

lottens vita och gröna sa...

men mari nu måste jag torka hela tangentbordet ju, dregglar åt allt, vilka bilder, ska spara vissa och spana mer på! hade ni barnen med? vill se mer hela vecka lång! varmastekramen lotten

Karin sa...

Hej Marie!
Jag har också missat massor hos dig. Ska bli spännande att se er utbyggnad, ritningarna ser verkligen fina ut.
Och vilka underbara bilder från Danmark, allt ser otroligt fint ut!
Här skulle man kunna köpa mycket.
Tack för inspirationen, kommer tillbaka och tittar mer.

Många kramar
Karin

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Jättevackra bilder....

Måste ha varit i himmelriket då du gick där....

Kramizzz

vitating sa...

Åhhh så underbara bilder IGEN!
Så vackra arrangemang överallt, dit vill jag verkligen åka nästa år!!

Ha det gott!
Tack för att du tittade in hos mig!
Kram Maria

Lilla Blanka sa...

Tack snälla goa för utmärkelsen!!! *kraaaam*
Jag fick den också av Mari, tycker den är jättefin och har lagt den vid sidan som du.
Ha en jättefin dag Marie, hoppas ni har lika ljuvligt väder som vi.
Nu skall jag njuta av dina bilder en gång till :)
Kram
Mia

Bara Gry sa...

Vilket arrangemang! Ögongodis överallt ;-)

Ha en jättehärlig dag! Kram Gry

Designe sa...

Underbara bilder på underbara saker! Härligt att ha alla saker ute så där, det blir så levande!..tänk om det skulle komma en regnskur..huu..
kram :)

vosgesparis sa...

wow what a delicious fair there in Denmark, I would have loved to knw and go there in my holidays. Did you find any nice things that you brought home with you?

Hannas form sa...

HEJJJJ min Marie!

Nämen...vad fiiiint...det måste ha varit underbart att varit där. Visst är det kul att få inspiration, fick det själv från ett inköp förra veckan...men tänk om man varit i Danmark..då hade man ju blivit alldeles vild.

Jag tycker att du har precis den känslan du visar på bilderna, det är så mycket du! Det skulle vara såååå kul att ses någongång...synd att du inte kan komma med på bloggträffen nästnästa söndag.

STOR KRAM
Hanna...som har en egendag idag

Efwa drömmer om Provence sa...

Tack för tipset om tapeten. Får nog ta en sväng till Ulricehamn och se om jag lyckas hitta den i "outleten". Sån tur har jag väl inte men jag kanske hittar något annat. Mina föräldrar bor inte såå långt därifrån. Jag länkar till dig i min blogg om det är okej?
/Kram Efwa

Under en vind sa...

1000 tack för utmärkelsen, sååå glad jag blir!!! Du får den självklart tillbaka av mig! Själv har jag så svårt att välja ut nån speciell.....men skulle jag välja en 10 i topp över bloggar så ligger du definitivt i toppen av dem!

Idag har dottern skrivits in i skolans värld! I augusti börjar det....Därefter var vi på marknad, med hem följde en vit liten gammal kanna, en stor rakspegel (nyproducerad i gammalt stuk...) för bara 35:- och karameller...Nu är vi precis hemkomna efter en snabb sväng till Malin, hon var inte hemma men hade ställt ut det jag beställt på trappan....Nu blir det mys i trädgården resten av dagen!

Ha det gott, stora kramar!!!

Ina sa...

Alltså man blir ju helt galen då man ser allt fint på bilderna!! Finns det något man inte skulle vilja ha? Ser ut som ni haft hur gott som helst!!
Kram Ina

Lille meg sa...

Så masse flotte bilder du viser!
Jeg har vært innom her før, men ikke så mange ganger. Må nok besøke bloggen din oftere, så jeg får se alt det fine du viser.
Ha en fin dag! ):

Magny sa...

aldeles nydelige bilder i din blogg. jeg titter og titter og....
og et så vakkert bloggbilde du har....klemmer fra magny

hemtrevnad marie sa...

Lika ljuvliga bilder denna gång!!!!
Jag är allt lite avis.....
kram på dig!!

Bodil sa...

Hur klarar arrangörerna av allt detta om det regnar???
Kramen

Goa sa...

Hej sötnos..;)
Tänk om jag hade åkt dit, vilket jag hade planer på...så hade de fått bära ut mig!!! SÅ det var kanske tur att det inte blev av...*thi,hi*

Underbart...vackert...väcker alla mina villha begär..:D

Hoppas solen skiner på dig..heeeela tiden!
Kraaaaaaaaaaaam...

Jes/Vita villa vila sa...

Å vilka härliga bilder!!!

Hoppas du mår bra i vårvärmen! Kram Jes ♥

marie sa...

Vilka fina bilder från mässan! Jag glömde kameran i bilen men Lena fotade lite.Visst var det väl helt underbart? Ska bli spännande att se dina inköp sen! Har du fått min mail?
Kram
Marie

Millan sa...

Vilket ställe, där hade jag kunnat gå länge. Ska bli spännande att se vad du har köpt där.

CIELO sa...

You have such lovely blog! It's a treasure for every one who comes here. Thank you for so much lovelyness!

Blessings

Cielo

Majas mammelucker sa...

Men massor med ögongodis.....jag ser att det var helt underbart..
vill åka dit nästa år..blev inte av i år...
mycket fina bilder du visar..
Kul med utbyggnaden.. spännande och få se hur det går..
fortsättning följer..
Hade gott! Kram Maria

migoalice sa...

Åhh, tack för att du skriver ut var man kan få information om denna plats.
Nu måste jag försöka åka dit nästa maj:-).

Underbara bilder du visar.

Kraam
Melinda

atmosphere sa...

Underbara bilder du visar! Själv tog jag inga alls, glömde bort tid & rum. Synd att vi inte fick möjlighet att träffas bara en kort stund.
Jag shoppade lite av varje. Ska visa lite allt eftersom. Fynd kan man väl inte prata om med de danska priserna, men vad gör väl det om man gillar prylen?
Kramar från
Ingrid

me and alice sa...

Underbara bilder! Önskar jag också kunnat vara där...
kram Susanne

Minikex-living sa...

Man blir ju helt mållös över alla vackra bilder och vilket villhabegär som sätter igång.
kramar på dig
Malin

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Så himla mycket fint på varje bild så jag sitter här bakom datorn och blir alldeles knas....ser så mycket jag skulle vilja ha överallt....Ja detta event måste man ju verkligen försöka åka till nästa gång...underbart...Tack för att du delar med dig...nu måste jag kika lite till...thi hi :-) Kramar i massor //Paula

Villa Humlebo sa...

Åh, vilka underbara bilder! Jag blir helt sjuk!!!
Förstår att du haft det trevligt där, med såååå mycket fint att titta på.

Kram Mia

an angel at my table sa...

Nästa år måste jag åka. Man blir ju helt sjuk så mycket vackert samlat på ett ställe!!

En Doft Av Lavendel sa...

Men hallelulja va mycke fint. Jag blir helt salig, där skulle jag ha velat varit.

Trevli Helg!
Kramis B

Madeleine sa...

Hej Marie! Vilka fina bilder du har lagt upp. Man kan inte annat än njuta. Din blogg har bland annat inspirerat mig till att skaffa blogg. Nu har jag tagit klivet in på riktigt. Besök gärna min blogg, Mitt hem och jag. Trevlig helg! /Vita lantliga hälsningar från Madeleine