tisdagen den 6:e maj 2008

Mera trädgårdsbilder!

Vilket underbart väder vi har och det verkar som om det ska bli ännu finare, härligt! Jag tillbringar nästan hela dagarna utomhus, så idag blir det fler trädgårdsbilder.
j
Fyndade söta korgar på Rusta och använde dem som blomlådor till lekstugan. I lerkrukorna planterade jag och Elsa lavendel. De små trädgårdsstolarna fyndades på loppis förra året. Mer bilder från lekstugan kan ni se här!
k

Här mina rostiga kantstöd. I bakgrunden ser ni ett av mina bästa fynd, den gamla zinkkannan som kostade mig 15 kronor!!!
k
De här blomknopparna av keramik sitter högst upp på en ställning av armeringsnät. Här slingrar sig framöver klematisen "summer snow".
j
Päronträdet står i blom, ljuvligt vackert!
l
En gammal trädgårdsstol har fått bli pyntad med lite av varje. Om ni förstorar bilden kan ni även skymta den rostiga järnsängen till höger på bilden. Även på den kommer "summer snow" att klättra, bilder kommer så småningom.
h
Ha en fortsatt härlig vecka! Kram Marie

59 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Så vackra trädgårdsbilder!!

Mamma C sa...

Så tjusigt det är.
Kram Mamma C

Jema Rose sa...

Men GUD vad smart att HÄNGA korgen från RUSTA, det hade jag aldrig kommit på själv, har ju 3 stycken sådana..!

Tack för tipset : )

Kram, Jenny

<3

White Season sa...

Vackra bilder med en härlig känsla... Nu är det ju en så fantastisk härlig tid... Såg att alla träd blommar nu är som ett vitt hav i trädgården, i morgon måste nog trädgårdskameran ut igen :-) kan ju inte få nog...
Kram och ha en bra vecka, Malin

Tinnar och torn sa...

Vilka fina trädgårdsbilder, snart har jag oxå en lerig trädgård, (suckar avundsjukt) Vackert kantstöd, har aldrig sett något sådant tidigare. Kram P.

Karin A sa...

Härligt med fler trädgårdsbilder! :) Fina fynd du har gjort. Jag var på loppis i helgen och mitt framför ögonen på mig försvann stor zinkkanna...men jag har en som jag har ärvt av min farmor! :) Det kommer bli så fint med järnsängen och klematisen. Summersnow är en härlig klematis, min klänger i plommonträdet. Ha en fin fortsättning på veckan! Kram Karin

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ljuvligt kantstöd, ljuvlig säng och ljuvliga bilder!!
Ha det gott!
kram
nina

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen!

vad härligt det är nu!
du får ju till det som få, den där sängen, herregud WOW! och en stol med härlig patina med urfina saker, du får bli min näthinnebild igen innan kudden!

varmastekrammen lotten

husnummer30 sa...

Du ser verkligen ut att ha en underbart fin trädgård. Massor av fina detaljer. Gillar verkligen de blomknopparna av keramik.

Må gott! //Jill.

Millas Mirakel sa...

Hej Mimmi! ;)
Lekstugan är helt bedårande och mycket gott fanns det också.. barnen måste älska att vara där !

kram!
Milla

Hulda sa...

Som alltid mye vakkert å finne på din blogg. Jeg likte så godt stolene og den krukken som henger på veggen. :)

Helena /Franska Liljan sa...

underbara bilder. så fint i trädgården. ser att vinsten i tävlingen på min blogg skulle passa perfekt hemma hos dig!

missa inte chansen!

välkommen in!

Helena/Franska Liljan

MormorRuthsAnn sa...

Jag säger då det....vi är lika! Jag ser så mycket där vi liknar varandra. Har också en järnsäng ute. Peter blev förvånad när jag ville ta ut Elliots gamla säng, den har ännu inte fått den perfekta platsen....vi skall snart ta hem en grävare så att vi kan börja med vår ört/grönsaksträdgård och den skall nog få sin plats där så småningom.

Vilken vacker bild på lekstugan, vad sött med korgen! Att sätta hallon i krukan var en jättebra idé, tack det får det nog bli här med. Vilka vackra järnstöd....! Är det aubretsia bakom stöden? Jättefina.

Varmaste kramen.
Ann

Dubbelörnen sa...

Stämningsfulla bilder!! Vilka vackra "installationer"... Precis så skulle jag vilja ha det. När kommer du o stajlar här hos mig *skrattar*

Kram

My Lovely Things sa...

Godmorgon!!

åh Marie du har en rostig järnsäng!!!!!

vilken lycka tänk att få ha en sån i trädgården....Så fint!!

Du har detså mysigt utan för lekstugan med...Så roligt för barnen att få leka där..

Här råder målningskaos..gräset växer..ogräset växer...

men huset blir vitare och vitare..i dag så är sonen på förskolan..då kan jag måpla hela förmiddan i lugn och ro..

Visst är det underbar adagar..helt fantastiskt..Är så tacksamm för det fina vädret..
ha det så gott..
kram anna

Gammelgård sa...

Å så vackra trädgårdsbilder!!! Visst är det underbart med vår!

Lina sa...

Det är så härligt med vackert väder! I går storrensade jag häcken, grävde upp längs med den och fick ett riktigt ryck, men måste fortsätta i kväll... Då skall jag även måla min loppis soffa och så lite hade jag tänkt! jag vill nte jobba nu! Vill bara hem!

alidas sommaräng sa...

Visst är det härligt att få vara i trädgården nu!! Åh vilka vackra bilder från er trädgård -blir helt betagen! Ha´de´bra Kram.L

Lena i et bæssmorhem sa...

Du har det så koselig i hagen din! Og for en flott og vakker dukkestue...

Kos deg i solen :-)
Klem

Kol&Rosors sa...

Vilka underbara bilder från din trädgård...
Mitt päronträd har bara små blad ännu,likaså äppelträden...jag väntar... men när allt blommar blir det som "Körsbärsdalen"...

Ha det så gott & en härlig vecka!
Kram/L-Lott

hemtrevnad marie sa...

Åhh, så vackert i trädgården!!
De där korgarna letade jag efer på Rusta sist, men de fanns så klart inte....
älskar dina rostiga kantstöd...för att inte tala om sängen!!!!
Barnstolarna var ju ett riktigt kap, sällan man ser stolar till barn!
Ha en härlig dag i solen!
kramis

Huset mitt i byn sa...

Åååh så härliga trädgårds bilder...jag bara sitter här och njuter av dom.

Kram Pernilla

Bodil sa...

Visst är det härligt med trädgård! Ditt rostiga kantstöd är sååå fint. För 5-6 år sedan skulle det vara otänkbart för mig att ha rostiga saker i trädgården, men under de senare åren har det dykt upp rostigt både här och där i min trädgård också. Urläckert!
Ha det gott i sommarvärmen!

Malins-Kuriosa sa...

Underbara underbar vår och sol...tror inte vi kan bli mätta av den på läääänge...vintern har tömt oss på kraft och vi behöver ta igen massor...Tyvärr jobbar jag tre dar denna vecka men ser ram emot en ledig helg....25 grader står det i tidningen och vi planerar en dag vid havet...
Underbara trädgårdsbilder du visar och det är så kul just att ordma små blickfång i trädgården och bara njuta av dessa...en enda sådan punkt kan förvandla många kvadratmeter tomt till en oas...

Kramar från Malin

Liza i pepparkakshuset sa...

Vilka fina blommpinnar, har aldrig sett så snygga tror jag...

Ha det så bra i trädgården!

Kram Liza

Inredningstokig själ sa...

Så vacker din stol är där brevid trädet, och såå vacker pyntad med ängel och allt *blink*

Jättefina blomkorgar till lekstugan!!

Kram

Underbara Små Ting / Just a Little Note sa...

Mycket stämningsfulla bilder från din trädgård... och den gamla trästolen är så vacker, likaså järnsängen.

Kram Kram

sommar-rummet sa...

Underbart härliga trädgårdsbilder du visar, du verkar ha det så mysigt i din trädgård. Ha det gott! KRAM

Vardagslycka sa...

Vilka härliga trädgårdsbilder! Kantstödet är underbart, har aldrig sett något sådant. Får man fråga var du har hittat det? Och vad fint med sängen! Allt ser sååå fint ut!
Ha en bra dag ute i vårsolen!
Kram, Carina

Radhusdrömmar sa...

Vilka härliga bilder!!!!

Kram Johanna

Useful Art sa...

Oh vad härligt det ser ut, längtar verkligen ut i solen nu!

Sara

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihihihi, gissa vem som har summer snow också??? Den växer ju så det knakar... Och en sån vattenkanna har jag också...min dotter hittade den på tippen när hon skulle kasta något, och då fick hon ta den. Hon tänkte på mig att jag skulle tycka om den, vilket jag naturligtvis gjorde...
Härliga bilder du har tagit! Det ser så somrigt och fint ut...
Och de små kantstöden är såå fina!!!
Kram
Marie

Philura sa...

Så fin lekstuga flickorna fått! Precis släpat hem ett renoveringsobjekt till lekstuga som det skall pysslas med. Vågar dock inte inreda så fint som ni gjort, ser framför mig hur sandhinkarna kommer att släpas in och kokas runt i grytorna.....:)

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!
Vad underbart ni har det i trädgården..och den där järnsängen man skymtar är jag lite avis på *hihi* den är såå fin!
Den vita pinn-trädgårdsstolen är också underbar..
Järnsängen igen..vad fint det kommer bli när växterna klängt in sig runt den..*myser*
Kraaaam
Mia

Guldkant På Livet sa...

Åh så läckert du har pyntat i din trädgård! Och såna stolar har jag med, men så ruttna att de håller bara som dekoration! Den ängeln du har där ställde jag ut på ett bord på verandan i förra helgen, så fint och jag gillar dina blomknoppar, trodde det var riktiga! Jätefint och romantiskt du gör, ute som inne...

..jag har frångått mina principer i dag och har valt att sända en utmärkelse vidare, till bla dig! Ursäkta, men det hamnade i sidan bredvid mitt utedass: ) Mari.

Nygammalt sa...

Alltså vilken trädgård...hade jag haft det sådär hade jag nog sovit i den rostiga sängen utomhus ;)

Hoppas du får en ny skön dag att njuta av utomhus.

Kram.

Saramedflera sa...

Vilka fina bilder du visar, vilken härlig trädgård ni har.
Kram Sara

Linneagården sa...

Hej Marie.
Vilka härliga & fina vårbilder du bjuder på. Jag ska snart oxå ut en sväng, men ville kika runt lite snabbt på några bloggar först. Det känns som om inte tiden räcker till för allt man vill göra nu!
Får väl leta efter en lika snygg vattenkanna, men tror inte priset blir 15- då, hihi!!

Ha en jättebra dag.
kram /madelene

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Marie!
Vilka härliga trädgårdsbilder du visar... helt i min smak, tycker inte om stela raka kanter, utan gillar när det är lite rufsigt sådär....
Ser ut som vi har likadana trädgårdsmöbler...
Ha det gott i solen//Kram Malin

Hwita Villan sa...

Mmm vad vackert!

Sublim Design sa...

Härliga trädgård bilder.Måste ju vara kul att få njuta av en egen trädgård:)
/S

LantlivsAnette sa...

Åhh vad jag blir avis nu ;)
Här kan man inte alls vara ute o pynta ännu, det är för kallt.

Tänk att vi båda nu har fyndat korgar på loppis..
Och jag har nog hört att du ska till Danmark till helgen...lyckliga du, det stod på min lilla verandas blogg..
Fota riktigt mycket,och du kommer säkert att köpa nåt riktigt fint !!
Kram Anette

nettans lantliga hem sa...

Jätte fina trädgårdsbilder du har, längtar till jag kan börja fixa ute.
Nettan

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Så härligt att få vara ute hela dagarna tyvärr har jag för mycket arbete så man hinner ej knappt vara ute ...kram Maria

Annas skattkammare sa...

Så vacker trädgård du har.. Verkligen fin och med underbara detaljer.. Längtar till jag får en egen trädgård att pyssla i!! Kram /Anna

Ann-Catrin / finthemma sa...

Vilken härlig inspiration du sprider med dina vackra trädgårdsbilder!!

Nu vill man bara vara ute hela tiden och fixa och dona!
Tyvärr har jag mycket jobb nu så det får bli små stunder då och då!!

Tack gulliga du för att du delar med dig!

kram kram A-C

Ann-Catrin / finthemma sa...

Vilken härlig inspiration du sprider med dina vackra trädgårdsbilder!!

Nu vill man bara vara ute hela tiden och fixa och dona!
Tyvärr har jag mycket jobb nu så det får bli små stunder då och då!!

Tack gulliga du för att du delar med dig!

kram kram A-C

Tyra in Vaxholm sa...

Jätte trevlig blogg med fina bilder! skall vi byta länkar? Tyra från The Greenhouse in Tyra's Garden

Doften av vanilj sa...

Så mycket härligt du visar. Vilka fina keramikblommor/knoppar som du hade på blompinnarna, kul grej! Gulligt pyntat där på trädgårdsstolen/Kram

linemor sa...

Oj, så lyst jeg har til å besøke hagen din. Den ser ut til å ha mange koselige kroker og steder å sette seg.
Så fin blomsterkorg til lekehytten. Hun er heldig din datter.

Vi har også hatt mye fint ver i det siste,temperaturen har ligget på 12-14 geader i 2 uker nå. Men som du ser av mine bilder er det ikke mye jeg får gjort i hagen. Det bygges ut i alle retninger.
Men jeg skal iallefall fikse til litt kos på verandaen snart.
Ha det godt, og god tur til Danmark.
Håper du finner noe spennende som du kan vise oss.

Klem Line

Bara Gry sa...

En härlig tid vi har just nu! Klart man ska vara ute nu och följa blomningar och doftar som skiftar från dag till dag...

Vilken lekstuga barnen har! Jag var förståss tvungen att klicka på länken och läsa mera om den. Taket påminner om Hus & Hem´s Lövkoja, kommer du ihåg den? Jättefint.

Njut av solrika dagar och må så gott! Kram Gry

Sagalisa sa...

Såå fint,tänk vad man kan fynda på rusta!!Jag kängtar tills vi ska göra om vår lekstuga som vi köpt begagnad,men töserna älskar att ta in grus i den från sandlådan!!Får nog låsa den..hihi

Kram/Anna

Jes/Vita villa vila sa...

Gosh!
Dina bilder vännen... Alltid så härliga & ditt hem & trädgård är jag vansinnigt förtjust i...men allt det där visst du väl redan? ;)

Kram!
Jes ♥

Under en vind sa...

Godmorgon!!! Visst är det underbara dagar! Jag städade en del inne igår...hemmet blir åsidosatt både av väder och Stockholmstripp....men på eftermiddagen njöt jag av vädret!
Sååå fint du har i din trädgård....men den är ju ännu bättre live! Dina järnsängar höll på att få plats på mitt biltak...fniss....
Ha en bra dag! Kram!

Vit spets sa...

Hej Marie!
Vilka ljuvliga trädgårdsbilder!
Gillade de rostiga kantstöden och självklart allt annat oxå ;) Kul att du kikade på filmen från vårt hem... jag bara längtar tills vi kan vara ute mer i trädgården så jag får börja dona lite mer...
Kramis
//Siv

Hjärtat Mitt sa...

Vilka fina saker du har till din trädgård. Gillar blomlådan, kantstödet och armeringspinnarna extra mycket!

Kram Mari i Marieholm

linnea-maria sa...

Oj vilka härliga trädgårdsbilder! De där kantstöden är jättefina! Jag har sett att det finns nytillverkade men har inte sprungit på dem i butik än. Hemma hos oss är det för kallt för päron och äppelträden har bara löven i knopp än,men det är på gång /linnea-maria

MiaMaria sa...

Hej Marie!

Härliga bilder från trädgården.... Och visst är det uinderbart om vi får en sommar så vi kan vara ute hela tiden.

Så vackert du gjort det med blomlådan och stolen.....

Må solen lysa på dig!
Miamaria

En Doft Av Lavendel sa...

Verkligen härliga trädgårdsbilder du visar! Så mysigt!

Kram B