fredag 2 maj 2008

Trädgårdsbilder

Idag blir det lite bilder från trädgården, det är där jag har spenderat de senaste veckornas soliga dagar. Just idag är det dock mulet och regn så bilderna ser lite gråa och dystra ut, men ni får hålla tillgodo ändå!
k
Här ser ni mitt superfynd från förra våren, en hel trädgårdsgrupp för ett par hundralappar. Gissa om jag var nöjd och glad flera veckor efter det köpet! Runt om stenplattorna har vi planterat syrener, så tanken är att det ska bli en syrenberså här.
j

Utanför lekstugan har jag och barnen planterat lite smultron i en gammal zinkhink.
j
En utav många favoriter, kungsängsliljan.
k
Här ser ni korgen som jag fyndade i Moheda för 45 kronor. Här i har jag planterat en salix i en ful kruka och draperat en jutesäck runt om. Till höger skymtar ni en av mina stora zinklådor som så småningom ska fyllas med Mårbacka.
j
Här ser ni en del av våran stora rundel. Den innehåller både det ena och det andra, bilder får väl komma allt eftersom det blommar. I mitten har vi gjort en slags ställning av armeringsnät, där klättrar det klematis framöver.
k
Här ser ni en bit av en rostig järnsäng som står i trädgården.
k
När jag kom hem från bloggträffen stod den här vackra magnolian i våran trädgård. Man kan ju fynda olika saker, den här hade min mamma fyndat under söndagen så den fick maken i födelsedagspresent av henne. I veckan kom den på plats på framsidan av huset.
k
Visst är den ljuvligt vacker och den doftar helt underbart!
j
Jaha, då var det redan dags att önska trevlig helg igen! Tycker knappt att man gör något annat, veckorna går så fort. Hoppas att ni alla får en bra helg och så ses vi nästa vecka igen! Kram Marie

68 kommentarer:

husnummer30 sa...

Så fina trädgårdsbilder! Den rostiga sänggaveln var ju så läcker - härligt med lite udda inslag i trädgården. Och en supersöt möbelgrupp, förstår att du var nöjd efter det köpet.

Ha det fint! //Jill.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nej men vad är nu detta! Det ser ju ut som min trädgårdsmöbel! Men din är i bättre skick! Inte visste jag att du hade en likadan...kul!!!
Ibland får jag hicka när jag går in på vissa bloggar, för det är ruskigt så lika smak man har ibland...
Står den inte dessutom på ölandssten? Vi har ölandssten i vår trädgård, gångar, och uteplats osv... Gillar den, den är så levande tycker jag...
Och en fin magnolia dessutom, fniss... Ja du såg ju vår bamse-magnolia...
Säng-gaveln var ju häftig också... ett fynd från Danmark??
Nu ska jag ut och göra ett försök på att måla lite, hoppas det inte börjar regna.
Ha en trevlig helg
Kram
Marie

Mamma C sa...

Vilka underbara bilder även om det var grått ute. Det är så härligt när denna årstid är här. Vad häftigt med den gamla rostiga sänggaveln. Är det något som klättrar i den?. Har samma magnolia buske som du. Den blommar nu oxå och luktar ljuvligt.
Kram mamma c

Nettan sa...

Förstår att du är nöjd med den möbelgruppen, skulle kunna tänka mig en sådan jag oxå =0).
Härliga bilder fr. din trädgård !
Ha det gott i helgen...
Kram Nettan

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh vilken fin trädgårdsgrupp du har! det där är verkligen en sån sak man är ute efter och vill fynda på någon loppis :)
Vilken vacker magnolia din man fick! Tur att du också får ha glädje av den, hihi ;)
Kram!

My Lovely Things sa...

hej Marie!!!

s¨å trevligt du har i trädgårde,,jätte mysigt med den rostiga järnsängen...

Ja har en sån trädgårdsgrupp med..men den är i väldigt dåligt skick...din är jätte fin..

Jo då jag var på loppisen..kika in så får du se en del vad jag kom hem med...

Så fin magnolia..verkligen trädgårdsprydnad..
ha en fin helg..
kram anna

Marina sa...

Vilken fin magnolia! Fina bilder för övrigt också. De där trädågrdsmöblerna var verkligen ett fynd.

Villa Humlebo sa...

Vilken underbar trädgård du kommer få under sommaren! Och jag blir riktigt avundsjuk på din blivande syrénberså, det är ju sååå mysigt!
Trevlig helg!

Grodmamman sa...

Härliga trädgårdsbilder! Mysiga trädgårdsmöbler också. Här är det också regnigt och grått idag. Man hade börjat bli bortskämd med sol!:)
Kram

Saramedflera sa...

Vad härligt det låter med en syrenberså, älskar syrener. Er trädgård ser jättemysig ut. Tack för tipset med smultrona, det ska jag också plantera till barnen.
Kram Sara

lottens vita och gröna sa...

hallå där i gråvädret!visst är det lite trist i dag men inte dina bilder som muntrar upp en trädgårdgalning som jag! din trädgårdsgrupp är lovely och magnolian helt underbar, skulle med vilja ha en...men det börjar bli fullt...hihi!skulle behöva ut och kasta på gödning, det ärlite trist men det gör ju underverk, jag har köpt ett nytt träd, ska fot och visa i morgon.

ha det gott vännen!
nämen... glömde ju kommentera det bästa fynd av fynd....korgen, ta mig sjutton det snyggaste jag sett, och med säcken i, wowowow!

varmkram lotten

"M" sa...

Å så fint...den där sängen har jag missat...hur gick det till...älskar den...i går kväll smög vi förbi med bilen utanför ert hus.....det såg mörkt ut, ni var nog inte hemma...vi åt gott i er kommun....hoppas vi jan ses snart...v pratar om er...kram

Jes/Vita villa vila sa...

Vilka härliga trädgårdsbilder! Möblerna var superfina & vad härligt med syrénberså ♥

Liten tävling hos mig om du vill :)

Önskar dig en superfin helg! /Jes

Gårdsromantik sa...

Så vackert du har det i din trädgård!
Smultronhinjen var ju ljuvlig och kungsängsliljan är en av mina favoriter!

Kram Maud

alidas sommaräng sa...

Gud så fin Magnolia -om man ändå kunde ha en så´n i sin trädgård -bor tyvärr i för nordliga breddgrader!!! Kram.L

Under en vind sa...

Gokväll!

Nu ligger
man här uppkrupen på hotellsängen med datorn i knät...fniss....Har vandrat många steg idag...Har blivit en del mysshopping förstås! Visar förstås sen....

Så fint det ser ut i din trädgård! Samma trädgårdsgrupp köpte jag också förra året, men den är nytillverkad efter den gamla förlagan, tycker att den är sååå mysig!

Kan tänka mig så mysigt det är när alla dina land och krukor står i blom! vad fint med smultron i spann, blir jag sugen på att prova.....

Ha det gott i helgen! Stor kram!

Bella sa...

Härlig trädgårdsmöbel - är uppväxt med just en sådan, farmor och farfar hade den och just sittandes i den smakar mat och fika alldeles underbart! Syrenberså runt den blir verkligen perfekt!
Är så svag för gamla sängramar, armeringsjärn och trådkorgar - de blir så vackra i trädgården... Magnolior är så vackra när de blommar på sin kala gren, jag far runt i trädgården som en "skållad råtta" just nu för att hinna se allt som blommar -just nu går våren i 200 knyck!
Trevlig helg!
Kram,
Bella

Lena i et bæssmorhem sa...

Ikke rart (altså konstigt, vet ikke hvor god du er i norsk, kan fort bli noen misforståelser med enkelte ord...) du ble glad for de hagemøblene, det ville jeg blitt også! Og tenk når syrinene vokser opp, mmmmm... det kommer til å bli så fint å sitte der da!
God helg!

Lotta sa...

Underbara trädgårdsbilder!
Och sängen - vill ha den! Ljuvlig!
Väntar själv så på att vår gård ska bli fin igen.. vi dränerade förra sommaren, och allt är ännu upp och ner.. Men snart börjar vi med att bygga altan, och sen kanske resten kommer..
Trevli helg! (igen??)
Kram, Lotta

Jema Rose sa...

SÅ fint!!!

Exakt en sådan grupp trädgårdsmöbler som jag skulle vilja ha...vilket FYND : )

Så häftigt med sängen!!!

Kram & trevlig helg!

/ Jenny

linemor sa...

Hagen din ser så spennende ut.Den er så variert. Det skulle vert en drøm å spasere rundt der blandt sink,rustent jern og mårbacka. Sittegruppen har du virkelig vert heldig med. Den har mye skjarm, Liksom den rustne jernsengen- nydelig.
Takk for din kommentar, jeg ble kjempeglad.
Klem Line

Millas Mirakel sa...

Vilka härliga trädgårdsbilder, gruppen är så fin och magnolian...ljuvligt !

Ha en skön helg !
kram C

Kol&Rosors sa...

Vilka underbara trädgårdsbilder...
den rostiga sänggaveln, armeringsmatta, trådkrukan... så vacker magnolia :)

Trevlig helg !
Kram L-Lott

Liza i pepparkakshuset sa...

Magnolior är verkligen vackra, vilken trevlig present!
Planterade en syrenhäck för två år sedan då jag också var sugen på en berså men den tog sig inte. Några tips?

Kram Liza

Carina sa...

Härliga trädgårdsbilder, jag gillar den rostiga sänggaveln jag gillar rost tillsammans med växter.
Cina

Guldkant På Livet sa...

Vilken helläcker rostig sänggavel! Och korgen du köpte blev ju jättebra i trädgården! Underbara Kungsängslijor och vilket kap, ett par hundra för den gruppen! Jag har bordet och två ruttna stolar, soffan brakade förra året, vi fick med dom på köpet av vår sommarstuga vi hade innan vi köpte huset, men möblerna hade stått ute sen 50-talet vilket hade satt sina spår, synd, för denna grupp är bland de finaste som finns tycker jag, om än lutningen för ryggen inte är den bästa: )Så fint med smultron i zinkhink! Ha en skön helg nu och må solen skina över oss!! Mari.

mariehill sa...

Fina utemöbler, förstår att du är nöjd. Skulle gärna äga sådana själv. Men attans vilken fin Magnolia, jag har precis köpt en magnolia, men inte alls lika praktfull som er!
Trevlig helg / mariehill

Hjärtat Mitt sa...

Älskar sängen, förstås!
Det blev ju riktigt bra med ditt ståltrådsfynd.
Och Magolian är underbar.
Det är bara att kostatera att man fyller år på fel årstid, sett ur trädgårdsperspektiv.

Ha en fortsatt trevlig helg
Mari i Marieholm

hemtrevnad marie sa...

Vilket fynd din grupp var!!!
De brukar ju bli jättedyra på auktioner!!
Min mamma och pappa har en likadan....
Vit magnolia tycker jag är mycket finare än rosa....
snyggt blev det också med trådkorgen du köpte!!
kul med smultron till barna!!
Ha en härlig helg!!
kramis

I ett litet hus sa...

Så mycket fina detaljer som finns i din trädgård! Inspirerande!!!

Kram kram

Karin sa...

Hej Marie!
Underbar Magnolia, precis en sån har jag i mitt inlägg, men den står tyvärr inte i min trädgård. Däremot kan jag bara hålla med den dofter underbart!
Något som står i min trädgård är en precis likadan grupp som ni, också fyndad för en billig penning!
Tack för fin inspiration.
Kram/Karin

Huset mitt i byn sa...

Mmmmm,jag bara njuter av din härliga trädgård!
Ser att ni hade det trevligt på bloggträffen?
Synd att man bor så långt borta....

Kram Pernilla

Karin A sa...

Hej Marie!

Ett tag sedan jag var inne och kommenterade nu men vad mycket inspiration du bjuder på. Trevligt med lite trädgård. :) Den rostiga järnsängen är så vacker. Kanske som klätterstöd? Kan tänka mig en klematis som klänger över den!? Underbar magnolia.

Trevlig helg! Kram Karin

Millan sa...

Underbara fynd du har, gillade nätkorgen du planterat din salix i.
Jag ska stå på loppis i morgon och hjälpa till och sälja, det är alltid roligt det med och kanske man hittar nåt fynd.
Ha en underbar helg!

Radhusdrömmar sa...

Men vilka fina bilder du bjuder på!
Gillar allting.

En Magnolia har jag också och knopparna kommer nog snart att spricka ut.

Ha en fortsatt bra helg!

Kram Johanna

Ann-Catrin / finthemma sa...

vad gör det att det är mulet och grått.. så vackra bilder blir jag alldeles salig över... underbart med den ristiga sängen..och korgen var helt otroligt fynd..
vackert som alltid!!!

kram kram A-C

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Vilken underbar trädård...myyyyyser!
Kan du vara snäll och dra dig lite åt mitt håll så kan du få hjälpa mig i min trädgård...hihi...den är i akut behöv av någon trädgårdshändig männsika.
Jag måste också plantera en Magniolia, helt underbar vacker!

Ha det så gott!
Kram Anna

Kristin sa...

Hej Marie!
Vilka underbara bilder du visade från din trädgård, jag tror nästan jag bjuder in mig själv för att få se mer av den och fika i den fina vita utemöbeln!!! (lugn bara - jag skämtar!!!)

Å, magnolia... nu blir jag avundsjuk! Tror knappt det går här hos oss i zon 4, men jag vill gärna ha en. Hoppas varje år på att det ska ha forskats fram någon mer härdig variant...

Hoppas ni har haft en skön valborgshelg! Stor kram till dig, som alltid är så gullig och skriver på min blogg, men jag har så ont om tid nu så jag hinner inte skriva tillbaka så ofta...

Kram i alla fall!
/Kristin

Unik Kollektion sa...

Hej Vännen!
Var i danmark i går och mös!! Gick runt och strosade handlade inredningsböcker, tyger och band, choklad =) Och gamla linne kläder i en antikaffär..Solen sken...livet på en pinne!! hi-hi...Ha en underbar helg! kramar Malin

MiaMaria sa...

Hejsan1

Härliga bilder från trädgården. Visst längtar man ut....och att sedan kunna äta frukost ute varje dag är ju så mysigt...så nu kan värmen få komma......

Din gamla trädgårsgrupp är ju bara så fin!

Må så gott och njut av helgen!
Miamaria

Goa sa...

Hej hjärtat!!
Så mycket fint jag har missat..:)..du är verkligen fenomenal på att sprida inspiration!!
Så himla fin trädgårdsgruppen är och titta på den fina loppiskorgen...åhhh!!
Och så såg jag din rostiga säng...och blev grööön...*avis*
Men,nöjer mig samtidigt med att kunna titta in hit och njuta av den..:)

Största kramen till dig vännen och lycka till imorgon"...åh,jag skulle vilja vara med..:)

Anna sa...

Vilka härliga trädgårdsbilder du visar! De ser lång ifrån grå ut!

Trädgårdsmöblerna är superfina, vilket fynd! Sånt kan man inte hitta häruppe för ett par hundralappar!

Den rostiga järnsängen ser helt underbar ut! Vad har du in den? vill gärna se mer bilder från den!

Kram
:)Anna

Hem & Lyckas Mia sa...

Åå, har ni magnolia.. Nu blir jag avis ;-) Här blåster det för mycket för att jag ska kunna ha det. Fin trädgård! kram

Evelinas hus sa...

Åh er trädgård ser ju så mysig ut.
Vad fint det blev med knoppbrädan i trappan!! Å tänk att den där lådan som var så skralltig blev så fin vid spisen.
Massa fina bilder.
Hoppas du har det bra i helgen.
Kram på dig
Caroline

beas barnslikheter sa...

Ujujuj...vad avundsjuk jag är både på bloggträff och på fynd. Tänk vad du lyckats se potential i fina saker. Knoppbrädan och lådan är mina favoriter. Superfint! Och vad FORT du har omvandlat dem från fina saker till UNDERBARA saker.

Kram Bea

Ina sa...

Vilka uuunderbara trädgårdsbilder du bjuder på!! Vi har inte kommit så långt i vår trädgård men vi har idéer men det tar ju sådan tid då det är så mycket man vill och man dessutom har en liten kille på ett år och nio månader och en liten i magen. Man får skynda lugnt och planera och drömma så länge...
Kram Ina

birgi sa...

Åh, vilka fina bilder och vad det börjat spira överallt hos dig. *lycka*
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Vilken underbart fin trädgårdsmöbel!!

Ska bli spännande att se din rabatt växa upp....

Kram på dig!

Hulda sa...

Flotte hagebilder! Jeg likte så godt den rustne senga du har i hagen, stilig!! Den kan du nok ha klatreblomster i.

hemtrevnad marie sa...

Hej Marie!!
Du har en utmaning hos mig!!
Om du vill förstås!!
Kramis

Lena Kristina sa...

Åh vilka härliga trädgårdsbilder, nu sitter man o njuter en liten smula

//Lena

rost&rosor sa...

Vilken fin trädgård du har. Den rostiga järnsängen är helt underbar.Jag har en utmaning till dej hos mej om du vill. Ha en bra vecka, kram Katta

C De-sign sa...

Så ljuvliga trädgårdsbilder...jag tänka mig allt lummigt och i full blom!!!!! Du har så mycket spännande detaljer....så kul att få se! Nu ska jag ut och greja lite i trädgården...solen skiner!!! Ha en fin söndag!
Kramar r C

LantlivsAnette sa...

Vilka underbara bilder, den gruppen kommer jag ihåg när du köpte, ett verkligt vackert fynd...
Och vad fint du har planterat i den där järnkorgen..
Ha det så bra Kram Anette

Loppisliv sa...

Hej vännen! Bär fortfarande förra ljuvliga söndagen i mitt minne...Hoppas verkligen vi träffas igen...för visst är det härligt när man nu vet vem som är bakom bloggen...ser dig framför mig nu när jag skriver :-)....så fin din knoppbräda blev...och den lilla lådan står ju perfekt där i köket...korgen med trädet i jutesäcken är ju bara så fint...vilken toppen idé....En sån trädgårdsgrupp som du har är jag på jakt efter också...det är så klassiskt charmiga...Maxi hade nya liknande förra året som jag funderade på..fast helst vill jag ha en gammal grupp..och helst då så billigt som du fyndade din för...är riktigt avis *fniss* Magnolia träd är så fint...vi planerade ut ett sånt träd förra våren men då var vår hund värsta valpen så hon tuggade sönder hela det nyplanterade trädet.....gissa om jag var lite putt på henne då ett tag ??...så nu får vi planera en ny magnolia i år igen...Ha det gott...Kramis Paula

Lisas torp sa...

Underbara bilder från din trädgård! Sååå vacker magnoliabusken är! Den rostiga sänggaveln är ju bara sååå läcker!

Vilken spännande loppis du har varit på och vilka fynd!

Ja, den trädgårdmöbeln är väl jättefin - har själv en exakt likadan, men den ska nog målas om i år! Vitt är nog snyggast!

Kram
Lisa

Annika sa...

Vilken vacker trädgård du har..:)..Är det en stjärnmagnolia? Älskar magnolia...Men häruppe kan man inte ha magnolier, förutom stjärnmagnolier har jag hört....Å du din utemöbel är underbar, enkel och nätt med en gammaldags charm, i en berså...Vill också ha en Syrenberså....Oj oj det är så mycket man vill ha..:)..Kram Annika

Jeanettes hus sa...

Hej gumman,

Hoppas att det bra idag.
Så fin trädgård du har.
Visst är väl magnolia ett vackert träd. Synd att blommningen inte är så lång.
ha en skön maj
vi hörs
kramisar Jeanette

Millas hem sa...

Hejsan!
Din trädgård ser mysig ut, dina möbler gör sig så bra där de står. Jag har en plats i trädgården som påminner om den bilden med möblemanget du visar men vi har inte gjort i ordning platsen riktigt ännu, och vi har satt en ligusterhäck runt vår uteplats, fast den är fortfarande så låg, men det kommer att bli fint.
Magnolia träd står på min önskelista, de är så vackra. Först ska vi plantera ett nytt plommonträd för vi fick ta ner det vi hade, tyvärr!
Det tar ju så lång tid innan det har vuxit till sig ordentligt.
Ha en bra vecka!
Kram Camilla

Under en vind sa...

Gokväll!!

Mycket tack vare detta inlägg kände jag igen mig direkt! fniss...Först såg jag lekstugan, då fick sambon vända bilen och köra tillbaka...sen såg jag järnsängar och växter som kändes bekant också! Tänkte att det vore dumt att inte försöka säga hej nu då vi var så nära! Ni bor verkligen såååå fint i ett mysigt hus! Vi åker alltid på andra sidan vattnet så det var kul att se denna del nu då vi kom från Örebro...Det blev dock ingen mat där utan vi landade i Jönköping....kom hem hit vid halv nio, nu är jag sååå trött! Inget inlägg på 1 vecka och bara kommentarer till några få, en del tor väl att jag försvunnit....hi hi....
Ha det gott, vi hörs! Kram!

Lilla Ugglebo sa...

hallå Marie!

Förlåt att jag inte hört av mig....
Det är bara det att jag mått och mår så rysligt dåligt så hjärnan är inte precis på topp....
Skriver min adress här..
Katarina Thorsén
Kvinnersta 708, Ugglebo
705 91 Örebro
Vilka fina trädgårdsmöbler du fyndat!!
Kan man verkligen göra så mycket fina fynd som du gör hela tiden???
Det är allt lite orättvist...;)
Vill också ha sånna!!
Knoppbrädan och den lilla lådan blev verkligen helt annorlunda.
Nej nu känner jag att kroppen vill gå och sova.......
Ha en härlig måndag!
Hostiga och snuviga kramar Katarina

Nygammalt sa...

Underbara trädgårdsbilder! Våren är härlig med allt som komma skall. Dina trädgårdsmöbler ser verkligen ut att vara på sin rätta plats, och en syrénberså till...oj oj oj så härligt det låter.

Sköt om dig!
Kram.

Designe sa...

Vilka superhärliga vårbilder trots bristen på sol!:) Den utegruppen älskar jag oxå..köpte mig en ny sån för 2 år sen och målade vit!..
Så häftigt med den rostiga sänggaveln och va fin "kruka" du hittat på loppis! Kram :)

Eva-Karin Gawor sa...

Hej! Vilken rolig idee med järnkorgen med jutesäck!
Den lånar jag av dej, TACK SNÄLLA!!!!!

Ha en skön vecka! Eva-Karin/noll54

Hannas form sa...

Å, vad jag har missat...så mycket fint att se...jag önskar att jag hade tid att stanna men det har jag inte just nu...ville bara komma in med en kram, jag tänker på dig och har inte glömt bort dig och din fantastiska blogg...har bara fullt upp.

Kommer snart tillbaka! Sköt om dig kära du!

KRAM
Hanna

Laeriss sa...

Merci pour ces jolies photos... les fritilaires sont superbes !!!

Systrarna vitt sa...

Snyggt och lite annorlunda med en järnsäng i trädgården, och du gav mej inspiration till min stora kruka i trädgården. Jag råkar ha två jutesäckar som inte har någon plats ännu, nu vet jag var en hamnar, runt krukan. Tack Liselott.

Jonatan och Frida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.