torsdag 29 maj 2008

Under päronträdet

Vilket underbart väder vi har just nu, här tillbringar vi i princip hela dagarna utomhus. Och det verkar som om det ska bli ännu varmare till helgen, det är bara att njuta!
k
Min absoluta favoritplats i våran trädgård är under det stora päronträdet! Vet inte varför, men det är så härligt rofyllt just här. Har länge velat ha en korgstol hit och häromdagen hittade min mamma en åt mig på loppis för 45 kronor! Här har jag nu suttit dessa härliga kvällar och njutit av värmen och några tidningar, ljuvligt! I trädet klänger humle och till höger ser ni den rostiga järnsängen där klematisen har börjat slingra sig runt. Bortanför sängen kan man även skymta syrenbersån.
j
En hög med tidningar att låta sig inspireras av.
k
Lite fler växter som ska planteras.
k
Pyttesmå loppisfyndade flaskor får hänga bland grenarna.
k
Kan inte låta bli att pynta även utomhus.
k
Här hänger också större glasburkar, just nu innehåller de syrenkvistar. Här ser ni även en del av vårat hus, det är till vänster där som vi ska bygga ut huset.
h
Hoppas att ni alla får en underbar helg med mycket sol och värme! Här hos oss fortsätter utbyggnationen, återkommer med bilder om några dagar! Kram Marie

47 kommentarer:

Sandra / Vit design sa...

Oj så mysigt du har det! Kram Sandra

My Lovely Things sa...

Godmorgon Vännen!!
åh så mysigt du har detunder päronträdet..Verkligen en plats man vill sitta på..
Åh du har en järnsäng..det är det hetaste objekt jag kan hitta just nu..jag vill ha..hoppas att jag springer på en på loppis nån gång..Härligt att din mamma hittade korgstolen till dig..

ha en go dag..jag ska strax till jobbet..
kram anna

Anna sa...

Ja det är nåt speciellt med att sitta under ett träd, det liksom omfamnar en på nåt sätt och det är lugnt och tryggt att mysa där under :)

Du har verkligen lyckats göra det supermysigt där, förstår att det är där du spenderar dagarna :)

Vilken vacker järnsäng!

Hoppas du får en till härlig dag idag under päronträdet :)

Kram!

Raur sa...

Du har det verkligen jättefint hos dig! Du är en riktig inspirationskälla!

Lina sa...

Godmorgon! At pynta ute är minst lika roligt tycker jag! JAg tycker bara inte att jag har tid att fotografera och lägga in på bloggen... Samma för de flesta verkar det som! Man njuter av värmen och de härliga dagarna i trädgården!

Dubbelörnen sa...

Underbart! Vilken underbar känsla du skapat i din trädgård.

Den här idén med vaser i trädet anammar jag direkt... *ruuusar ut*.

Kraaaaaam

Nostalgi och Rosor sa...

Så fint, och nu när vädret varit så skönt måste de va härligt att sitta där med en fika och tidning.. eller bara va...
Kram Linda

Guldkant På Livet sa...

Marie, vilken lycka för dig, du har ett päronträd, vilken romantik och så mysigt du gjort under det med korgstol och allt! Och glasburkar/lyktor i trädet, kan inte bli finare! Så läckert och jag kan nästan känna doften av syrenerna! Ha en skön helg under päronträdet min bloggvän! Mari.

lottens vita och gröna sa...

hallå min kära vän! vilken ljuvlig plats, vilket fynd, man får hula sig och lungna sig i skuggan, går ju inget annat! gus har fått en liten pyttepool, han är helt ljuvlig där han sitter, tänk vad tiden går fort....du och jag är bra lika, pynta med vart jag än går, vet inte om nån ser, men det är ju sååååå kul, får visa mannen, då ser han och uppskattar, barnens kompisar får jag ofta fina kommentarer ifrån, själva bor de vääääldigt minimalistiskt så de uppskattar verkligen pyntmorsor, hihi! ha det sååååååå gott i helgen! varmstekramen lotten

Saramedflera sa...

Vilka fina bilder. Tack för tipset att hänga små glasburkar i träden!
Kram Sara

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh vad underbart det ser ut! förstår att du njuter där ute :)
Vilket klipp din mamma gjorde åt dig!
Hoppas du får en bra dag.
Kram!

Lilian sa...

Gomorgon!
Åh, vilka härliga bilder du visar!
Kram lilian

MiaMaria sa...

Hej!

Visst är det underbart att kunna vistas ute så mycket som möjligt. Och att sitta under päronträdet och lukta på blommorna är ju bara så mysigt.
Och en koppkaffe och några härliga inrednngstidnigar.........

HA´det så gott denna helg och njut det ska bli varmt!

Miamaria

Vit spets sa...

Vilken ljuvlig trädgård! jag känner doften ända hit...om det vore så väl! här har björkarna börjat slå ut så det är en bit kvar innan vi får känna syrendoften!
Tjusig plats för avkoppling...det ser ut att bli en strålande helg så vi får passa på att njuta av det fina vädret...kanske jag hinner få lite fräknar innan vi åker på tisdag...jag blir ju inte så brun när jag är en rödhårig ljus kvinna!
Kramis
//Siv

Annas skattkammare sa...

Ser helt underbart ut under ditt päronträd! Härligt att ha en rofylld plats att slå sig ner vid med massa tidningar! Det är nog precis det jag ska göra idag i solen! Ha en trevlig helg! Kram /Anna

annaslantliv sa...

Tänk det är ingenstans som är härligare än under ett träd i en trädgård.

Ha en skön helg och njut av solen som förhoppningsvis visar sig för oss alla!

Kram Anna

MY WHITE COTTAGE sa...

Hej gulliga Marie! Så mysig läshörna! Vad passar väl då bättre än den utmaning jag har till dig hos mig - men bara om du har tid och lust så klart!

Önskar dig en härlig helg i sommarvärmen!
Kramar Jenny

Sockersött sa...

Hej Marie! Förstår att man kan sitta hur länge som helst i korgstolen och bara njuta. Det ser verkligen jättehärligt ut. Visst, kan man pynta i trådgården, det gör så det den blir ännu mer personlig och mysig.

Ha en fin helg.

Kramar Kia

LantlivsAnette sa...

Men vad ljuvligt..vilken underbart fin plats du har att sitta och njuta på..
Och vad fint med glasflaskor så där i trädet..den ideen tror jag nog att jag härmar från dig ...jättefint..du kan du !
Ha det så bra nu i helgen
Kram Anette

Inredningsgalen sa...

Ser verkligen avslappnade och inbjudande ut!

Anonym sa...

Men!!sååå...himla mysigt du har,och vad fint du har hemma!!en riktigt mysig blogg att besöka!trevlig helg!önskar nilla.

Elzie sa...

Ser inte helt fel ut. Hade mycket hellre suttit där än varit på jobbet hela helgen!!
Hoppas ni får en supergod helg i alla fall.
Kram Elzie

Designe sa...

Oj, så fint du har gjort! Förstår att du gärna sitter under ditt päronträd, häftigt träd! Mysigt att sitta där med en bunt inredningstidningar! Gillar dina glasburkar oxå och det är så häftigt med den rostiga järnsängen!..vi har haft varmt men nu i eftermiddag började det blåsa och bli mulet och nu fryser vi :(..hoppas värmen tar sig resten av helgen! Ha en fin helg! Kram

Jenny sa...

Önskar dig en mysig och solig helg!
kram
Jenny

Änglahem sa...

Hej Marie,

Bjuds det på päroncognac under päronträdet med? Bara undrar!*tihi*

Blev så jättemysigt där under trädet med din lilla mysvrå! Vad bra att ha mamma som hittar saker åt dig med!

Ha en skön helg vännen!
Kram, Ulrika

Mysiga lantliga ting sa...

Jag måste säga att jag verkligen förundras över hur mysigt du gör överallt hos dig!! Imponerad!!!! Du verkar hitta så mycket fina prylar hela tiden, du har god smak =)

Ha nu en riktigt skön helg i solen.
Kramar Johanna

Lina sa...

Hej!
Vilken härlig läshörna du har under ditt päronträd, den går inte av för hackor! ;- ) Vilken gullig mamma som fyndade en korgstol till dig! Bra pris var de ju också!

Jag har just kommit in från en heldag ute, ska snart ställa mig i duschen och tvätta av mig dammet. Fick ett ryck och rensade i mina odlingsboxar( pallkragar). Har inte sått där ännu. De brukar bli lite blommor och kryddor. Är lite sen i år, men ja, ja de kommer väl alltid upp nåt!

Både jag och sambon väntar spänt på nya bilder från utbygget! :- ))

Ha en trevlig helg!
/ Lina

Doften av vanilj sa...

Så härligt det ser ut där i din lilla oas under trädet. Förstår att du tillbringar massor av tid där. Skönast i skuggan just nu.....Så fint med pyntet i trädet, ljuvligt med syreener. Man kan ju inte låta bli att pynta lite även i trädgården. Själv har jag hängt glasprismor i ett träd idag, så vackert när solen skiner på dem. Ha en skön helg i sommar solen/Kram

hemtrevnad marie sa...

vilken härlig plats!!
I skuggan under ett träd...det är väl det ljuvligaste av ställen!
Trevligt med en korgstol!
Jag och Guben satt ute på vår balkong till 22.15!
Tänk att det blivit så varmt så man kan sitta ute såå länge...det slank ner ett par öl med!
Älskar din järnsäng!
ha en härlig helg!
kram

Hulda sa...

Virkelig flott kurvstol din mamma har kjøpt til deg. Så deilig det må være å sitte der under treet. Ser du har funnet slike flasker som jeg har hengt opp i den gamle døra mi. Det er veldig dekorativt. :)

Karin Krut sa...

visst är det underbart!! Du har så vackert i din trädgård :)Min högsta önskan just nu är att bo i, om inte ett hus med stor tomt så i alla fall ett radhus med lite tomt för gudarna ska veta att det är trist att bo i lägenhet. Det är tur att vi har stugan men där är man ju inte hela tiden :)
Ha en jätteskön trädgårdshelg
Kram Karin

Kol&Rosors sa...

Hej!
Vlka härliga bilder...

Syren är så vackert i både lila & vitt.

Ha det så gott & en trevlig helg!

Kram / l-Lott

Useful Art sa...

Oj vilka härliga bilder!
just DÄR skulle jag absolut inte ha något emot att sitta en hel lördag. Mysigt :)

Hoppas du får en lugn o skön helg i värmen!

Sara

alidas sommaräng sa...

Ja, vilket väder -det är bara att ta in så mycket försommar man bara kan!Jag avundas dej som har ett päronträd att sitta under och vilka vackra bilder! Ha en riktigt skön helg,Kramar Laila

Kristin sa...

Mmmm, förstår att du myser här!!! Det verkar jättehärligt. Håller med, man är ju knappt inne nu, och måste man in så vill man det inte.

Ha en jätteskön helg och hoppas nu solen fortsätter visa sig!

kram från Kristin

Kristin sa...

Hej igen Marie, glömde ju... jag har lånat en bild från ett av dina flickrum till min blogg - men jag har skrivit källan ordentligt, så jag hoppas det är ok! Annars säg till så plockar jag bort den!
Kram igen!

Hem & Lyckas Mia sa...

Vilka ljuvliga sommarbilder, älskar blommor i alla dess former men syrén är en av mina favoriter.. kram!

Inspiration i vitt sa...

Hej men vilken underbar plats du har under trädet,förstår att du trivs där,det såg så himla mysigt ut.
Ja visst är det roligt att smycka sin trädgård,vad fint det blev med lycktorna sommrigt.
Kram på dig/Ingela B.

"M" sa...

Det ser gott ut under trädet...ja du är väl som jag....sitter hellre i skuggan...hihi kram

Under en vind sa...

Å där sitter hon under päronträdet och luktar på blommorna....och hon är såååå LYCKLIG...fniss....förlåt kunde inte låta bli....Hoppas att dt kunnat njuta riktigt mycket av solen under dagen! DEt är ju högsommar värme!

Själv har jag idag sålt på loppis med mamma, lite köpare idag, hoppas på mer imorrn...265 säljare på ett ställe! Jag kom förstås inte hem tomhänt, blev ett tvättfat med kanna (nyproducerat men fint ändå!!), en trälåda, en lampa och en gullig dockvagn!

Ha en fortsatt skön helg! Stor kram till dig!

Ann-Catrin / finthemma sa...

Att sitta under ett träd så där är verkligen en lisa för själen.. och får man sitta under ditt vackra päromnträd i din vackra korgtol ja då måste det kännas som himmelriket.
fantastiska bilder!!

KRAAM A-C

Nygammalt sa...

Jag förstår att du trivs under ditt päronträd. Ser himla härligt och harmoniskt ut.
Pynta utomhus är bara så vackert.

Ha nu en riktigt skön helg!
Kramar från mig.

Leva som jag sa...

mtsigt värre!!!
kram M

linemor sa...

Hei Marie
Det se riktig koselig ut å sitte der i korgstolen og nyte solen og fine innredningsblad. Hvilken god ide å henge glass med blomster i trærne. Kjempefint.
Kos deg under pæretreet. Husk at det er viktig å nyte!
Klem Line

Millas Mirakel sa...

Åh, vad mysigt du har under päronträdet!!! Kan tro att det är svårt att slita sig därifrån ! :)

Ha en skön vecka!
kram
Camilla

Tingeling sa...

Vad fint du har! Har precis börjat blogga och jag blir så inspirerad av hur fint alla har!
Hälsn Helena

Skin sa...

Vad fina bilder, det ser så mysigt ut!
Eva

skinsweden.blogspot.com