måndag 5 maj 2008

Utmanad

Hej allihopa, redan en ny vecka! Hoppas att ni har haft en toppenhelg, det har jag haft! Jag har blivit utmanad av Hemtrevnad i Rud och Rost & Rosor och berätta tre sanningar om mig själv, så här har ni dem!

Nämn 3 namn du går under:
Marie, Mamma och Mimmi.
k
Nämn 3 saker som skrämmer dig:
Människor som gör barn illa.
Att nära och kära ska bli sjuka.
Råttor.
j
Nämn 3 saker du gärna har på dej:
Linser, kjol och favorithalsbandet.
j
Nämn 3 sanningar om dej själv:
Morgonpigg.
Är ganska blyg, gillar inte att vara i centrum.
Hem och familjekär.
k
Nämn tre saker du verkligen vill ha:
En sista härlig tid som föräldraledig, efter sommaren är det jobbdags igen.
Fler timmar på dygnet, så jag hinner göra allt jag vill.
Mer blommor i trädgården.
k

Jaha, då vet ni lite mer om mig! Jag väljer att inte skicka vidare utmaningen till någon speciell, utan den som känner sig manad får anta den.
k
Vill också säga att det är för mig som för de flesta andra av er, nu när våren har kommit så är det så mycket annat än datorn som lockar. Så jag är inte lika flitig med att kommentera runt som jag brukar, tiden räcker helt enkelt inte till riktigt till allt man vill göra.
k
Hoppas ni får en riktigt härlig vecka med mycket sol och värme! Kram Marie

64 kommentarer:

Lena i et bæssmorhem sa...

Hei Marie!
Denne gang var jeg jammen førstemann!
Trivelig å bli litt mer kjent med deg :-)
Klem

Dubbelörnen sa...

Din trädgårdsgrupp var ett riktigt fynd!! Ett par hundralappar??!!

Skulle nog själv kunna skriva under på dina sanningar om dig *ler*. Är likadan ;).

Vilken ljuvlig helg vi haft, lördag o söndag var rent magiska. Vindstilla o sommarvarmt! Känner som du att den här årstiden blir det mindre tid vid datorn o mer tid ute för helt andra sysslor ;).

Varma kramar

Mamma C sa...

Ja, nu är det ny vecka igen. Det säger bara svich så är det fredag igen. Ha en bra måndag. Kul att veta lite om dig. Jag heter oxå Vera. Inte i första namn, efter min mormor.
Kram Mamma C

My Lovely Things sa...

hej vännen!!

så roligt att fålite mer fakta om dig!!

Det lägg liksom till helhets bilden..Det är så kul att blogga nu när man har träffats så många bitar som faller på plats...

så fint du har gjort detta inlägget..trevligt med bilderna och texten..

Ha det så gott i solen..ska röja lite inne nu på morgonen..har ju mest vart ute de senaste tiden..det blir liksom saker då på fel plats inne,,och massa tvätt..

I morgon ska änglahem Ulrika komma och hälsa på mig..det ska bli trevligt..vore kul att träffa dig igen med..

Ha det så gott..
kram anna

faster atta sa...

tack för rolig läsning!! Alltid lite spännande att få lära mer om bloggerskorna runt om i landet... ti-hi...

Useful Art sa...

Kul att läsa lite mer om människan bakom bloggen :)

Trevlig start på en ny vecka!

Sara

hemtrevnad marie sa...

Kul att du gjorde listan ....nu fick man veta lite mer om dig....
visst är det så att man inte hinner sitta vid datorn så mycket nu, så här års....nån liten stund i taget mellan pyssel ute och inne...känns som hela huset grott igen efter denna utomhushelg!
kramis

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men så roligt att få lära känna dig Marie! Och så vackra bilder du visade till utmaningen.

I helgen har vi haft kanonväder men idag så har vi grått, blåsigt och kallt...Tänk att ännu är inte vattnet fritt från isen...

Kramisar Anita

Kristin sa...

Hej Marie!
Hoppas du med får en härlig vecka. Det såg lovande ut, när jag såg vädret igår på TV. Håller med dig, det är verkligen en ynnest att få vara mammaledig när det är så härlig årstid. När jag hade fått J så var det i september och sedan blev allt bara mörkare, kallare och tristare, nu är det precis tvärtom. Allt blir ljusare, varmare, skönare, härligare... vilken skillnad det är på att ha ett vårbarn mot ett höstbarn.

Känner också att tiden att hinna blogga blir mindre när det är så fint väder, men det verkar ju vara så för de flesta...

HA DET SÅ JÄTTEBRA I ALLA FALL! Och stor kram!

/Kristin

Lina sa...

Hej!
Kul att få läsa dina svar på utmaningen. Nu känns de som om man känner dig lite mer! ;- )

Vilken SUPER fin trädgårdsmöbel! Vilket fynd! Vi har inte fått fram vår ännu eftersom vi varit bortresta hela helgen. Vi köpte vår för 4 år sedan, och de ångrar vi idag… Träslaget är når konstigt, exotiskt som sväller i regn…ja, du förstår hur den klarar en regning sommar! ;- )
Vi är tvungna att ha ett plastskydd över hela möblemanget när vi inte sitter där. Hur kul är de? Nästa gång blir de en möbel som tål regn och rusk!

Må så gott!
/ Lina

SKATAN sa...

Hej Marie! Jag gör mig en liten tur och tittar in hos några av alla er på listan. Ser att du närmar dig slutet på föräldrarledigheten (vilket ord! Ledighet...?!). Själv närmar jag mig början...jag smyger mig mot en höst hemmavid. Det skall bli underbart. Ännu är det förvisso tidigt men jag sparar inte på glädjen...Hoppas du får en skön dag i solen. Det måste vara en underbar tid att vara hemmaarbetande på! Själv laddar jag för en solresa nu på onsdag. Lilla familjen packar resväskan och badkläderna och kliver ombort på flyget. Det skall bli ofattbart härligt!

Sköt om dig. Stor kram!

Jema Rose sa...

Kul att få reda på lite mer om dig!

: )

Superfina bilder!!!

Kram, Jenny

<3

MY WHITE COTTAGE sa...

Din trädgårdsgrupp är underbar! Liksom den blommande magnolian. Vi hade en liknande magnolia fast den var svagt ljusrosa, i vårt gamla hus. Älskar magnolior, har tyvärr ingen nu men den står på listan över blommor jag vill komplettera med i vår trädgård.

Kul att läsa utmaningen! Säger som Anna, det liksom läggs till helhetsbilden nu när man har träffats irl.

Önskar dig en fin vecka!
Många kramar Jenny

Liza i pepparkakshuset sa...

Kul att få läsa lite om dig :)
Jättefina bilder.

Kram Liza

MiaMaria sa...

He!

Kul att få ta del av dig med så vackra bilder.......

Må så gott!
Miamaria

mitt i vitt sa...

Hej,
vilken fin blogg du har. Var har du hittat det fina halsbandet som du visade på bild idag?
kram mittivitt

Inredningstokig själ sa...

Rolig utmaning att läsa....här är en till som inte riktigt har tid med bloggandet nu just, finns ju annat nu på våren ;-)

Underbar trädgård har ni, gillar utemöblerna!!

Lilla Ugglebo sa...

Hallå!
Kul att få höra lite sanningar om dig...
Jag log åt det du helst har på dig...det kunde vart jag som skrev det!!
Vi är nog många som inte har samma data tid längre.....
Jag har kännt det länge nu...att tiden inte riktigt räcker till till att kommentera lika ofta.
Jag tror att de "riktiga" bloggisvännerna finns kvar oavsett....
Ha en härlig dag!
Kram Katarina

"M" sa...

Det var roligt att veta mer om dej...kram

Ann-Catrin / finthemma sa...

den utmaningen klarade du galant.. jag..kul att läsa om dig!!

ja nu är det mycket som drar. tiden ska räcka till så mycket!!

Kram kram A-C

Stämningsfullt sa...

Hej!
Kul att få veta lite mer om dig :)
Så vackra bilder du bjuder på!
Ha det gott.
Kram!

Radhusdrömmar sa...

Kul att läsa lite mer om dig! Jag fick också utmaningen häromdagen och jag gjorde den nu i mitt senaste inlägg. Förstår att det där halsbandet är favoriten. Det var jättefint!

Ha en bra vecka!

Kram Johanna

Saramedflera sa...

Nu vet jag lite mer om dig, kul! Vilka fina bilder du visar.
Kram Sara

Lina sa...

Har inte kommenterat på länge, det är som du säger, solen lockar lite mer....Vilka fynd!! Som vanligt....Gillar verkligen din lilla låda och knoppbrädan var ju så söt!! Ha en riktig härlig dag ute i solen!!!

Designe sa...

Såå fina bilder du bjuder på! Ranunklar är verkligen vackra!
Så härligt det ser ut under päronträdet till höger i bild oxå!
Ha en fin vecka! Kram :)

sommar-rummet sa...

Vackra bilder tillsammans med en liten berättelse om dig... Det är nog så att de flesta springer förbi datorn just nu... Ha en bra vecka! KRAM

Bara Gry sa...

Så härligt du har i din trädgård ;-) Har skrollat neråt och läst endel också, för jag hade viss missat en hel del. Riktigt fynd den där vita utegruppen från förra året! Kul att få mycket för pengarna. En riktig hit det där ;-)Ha,ha... jag tänkte i mitt stilla sinne "vad ska hon med den där lådan till...."oc sen var det givetvis världens bästa idé, såklart! Smarta Marie ;-)

Må så gott och kram på dig! //Gry

Grodmamman sa...

Vilket fint halsband du har! Förstår att det är en favorit.
Kram

Tjohalia sa...

Vad roligt att läsa lite om dig! Kram Sandra

Mysiga lantliga ting sa...

Kul läsning!!
Och förstås fina bilder...

Ja nu när solen värmer är det så skönt att kunna gå ut och bara vara!!

kram Johanna

Magny sa...

hej Marie! dette var vakkert...
Kle fra Magny ~~~

Rainy Day and a Cup of Coffee ... sa...

I just looove the picture with the old photo ... wonderful ... !!!

Kol&Rosors sa...

Visst äe det härligt att vara ute... i sol & värme...

Ha det så gott & en underbar vecka!
Kram / L-Lott

livetpåfyran sa...

Javisst är det härligt att vara ute så mycket man orkar just nu!!

Fina bilder du har tagit samt roligt att få veta lite mer om dig!! Ha det gott Kram Pia

Moderncountry sa...

Hei min gode, supersnille gulliga bloggevenn!!
Vil så gjerne få takke deg for alldeles skjønne ord du har lagt igjen til meg, de gikk rett i hjertet mitt!! Å så glad man kan bli av litt omtenksomhet. Om det måtte være fra kjente eller ukjente. Du er så himla god du, klem til deg!

For en deilig hage du har, med en kjempevakker jernseng! Helt utrolig altså, men jeg har nettopp sett en lik. Jeg funderer på å kjøpe en gammel seng før jeg drar, bare jeg kan finne riktig størrelse. Jeg vet ikke hvordan ellers jeg skulle tilpasse bunn til en gammel seng.
Herlig bilder fra ditt hjem som alltid, alltid like fint dekorert. Og vi er heller ikke så ulike. Jeg er også litt blyg, liker familie og hjemmeliv og hater og stå i spoten. Vel, der vil noen arrestere meg, for av og til er det vel oki? fniss..

Ha skjønne dager du, og nyt av det herlige været. Ha en toppen uke!
Klem fra meg :)

Jeanettes hus sa...

Marie,

Jag vill bara önska dig lycka till med Danmarksturen. Hoppas du hittar massor av fina saker att ta med dig hem.
Du kan väl maila och berätta om söndagen, är så nyfiken.
Sköt om Dig. Hoppas att du tittar in på bloggen ibland även om du inte hinner kommentera.
Ha det så gott
Kramisar Jeanette

Änglahem sa...

Tiden inte räcker till?? Konstigt....Inte....har själv inte varit ute på bloggen på hela helgen...knappt iaf, bara tjuvkikat inte kommenterat.
Jag hållet med dig där om att dygnet skulle ha mer timmar!!
Morgonpigg....hmmm...kunde jag nästan listat ut*hihi*.

Ha en go vecka!
Kram, Ulrika

Evelinas hus sa...

Godkväll!
Ja det finns annat än datorn som drar nu, jag håller med.
Vad massa underbara bilder och kul att höra om dig. Att du var morgonpigg kunde jag nästa gissa :)
Trevlig kväll.
Kram Caroline

alidas sommaräng sa...

Kul att få veta mer om dig! Visst är de där trädgårdsgrupperna härliga! Har en likadan som jag fårr efter min farmor och farfar. Ha en bra vecka du me' Kram .L

Sagalisa sa...

Japp...så är det,datan känns liksom inte lika viktig när trädgården kallar....men vad det är mysigt att vara där med familjen o bara njuta!
Visst har man sina hjälpredor som ska vattna där det inte ska vattnas o krattas där det absolut inte ska krattas!!!Men det gör inget!!

Vi ses i solen/Anna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Givetvis så går våren och trädgården före bloggandet. Samma sak här... Men helt tyst kan man ju inte vara...


Underbara bilder du visar. Verkligen. Funderar på vad du har för en dunderkamera egentligen... Fast det hänger nog inte bara på den, jag anar en viss skicklighet också... :-)

Har fått samma utmaning som dig... Har två som väntar... jag ska...

Önskar dig en fortsatt fin vecka! Och njuuut så mycket du kan nu medans du är ledig.

Kram Hanna

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!!!
Ja nu är jag hemma och vi har haft det såå mysigt...! Vädret har varit helt underbart..shorts och linneväder :)
Och oj vad jag har shoppat haha, det fanns ju hur mycket fint som helst... :) Flera madonnor, kronor och en massa smått...
Åh Marie vad kul att titta in på din blogg igen (har haft riktig Vita ranunkler-abstinens haha). Det fanns ingen internet på hotellet där vi bodde (eller det fanns en dator man skulle stoppa i en-kronor och så var det inte ens bredband utan modemuppringt hihi så det var hur segt som helst). Slösade ut tio kronor och hann starta Lilla Blanka och läsa en kommentrar hihi.
Ha det så bra vännen!!!
Mia

Lilla Blanka sa...

Men...glömde ju säga nåt om dina fina bilder! De är helt fantastiska, som alltid..man blir aldrig besviken, du har såå hög klass på dina bilder..underbart!!!
Den där struten är jättfin!
Kraaaaam
Mia

Karin sa...

Hej Marie!
Kul att läsa om dig och titta på dina underbara bilder.
Klart det blir mycket mindre tid vid datorn nu känner jag också, men det är så härligt att vara ute och påta lite. Min ettåring ska gå ut så fort han vaknar och vill helst vara ute hela dan. Värre är det med åttaåringen, på honom får man tjata.

Ha en härlig vecka!
kramar
Karin

Nygammalt sa...

Klart du ska vara ute och njuta av finvädret. Det kommer säkerligen gråare dagar.

Kul att få veta lite mer om dig, och du har vädligt fina bilder till.

Kram.

lottens vita och gröna sa...

hallå min vän, jag med har gjort den idag och det där med sanning...den har jag glömt, jag gå och lägga in...en sanning, jag är för snabb ibland .
ha det underbat i vårvädret med ungarna och trädgårdspyssel! varmkram lotten

Guldkant På Livet sa...

Hej Mimmi: ) Vilka fantastika foton på somvanligt fantastiska ting och så perfekt arrangerat av dig, snyggt! Soliga natthälsn: ) Mari.

vosgesparis sa...

nice pictures and roses ;)

tess sa...

Hej vilket fynd du gjorde med trädgårdsgruppen den var helt underbar.Den nya utmaningen var lite rolig.

Ha en bra vecka.

Kramis Tess på tildaochmamma.blogspot.com

Under en vind sa...

Hallå!!!

Hoppas att allt är bra med dig!!! Här är jag fortfarande trött efter helgen...hade en tuff arbetsdag igår från 7.30-20 efter den långa helgen.....Imorgon kan jag äntligen hämta andan för då är det ledigt....

Vad kul att läsa sanningarna om dig och däremellan få njuta av fina bilder!

Jag hinner knappt med bloggen heller, men igår blev det ett inlägg på Under en vind iallafall....

ha en go dag! Stor kram!

annaslantliv sa...

Vilket underbart halsband! Vart har du fått tag i det?
Här är det oxå tillbaka till verkligheten efter sommaren... nu får vi njuta det som är kvar!

Kram Anna

Jennyshemochharmoni sa...

Det är alltid roligt att läsa utmaningar :) Kul att veta lite mer om bloggaren :) Ha en bra tisdag! KRAM

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Kul att läsa ännu mer om hur du är...Morgonpigg, ja det kan jag nog tänka mej! Hem och familjekär, absolut! Mer tid och mer blommor, jajamän. Linser, gick ju inte att se...för mej...och det fina halsbandet missade jag...Det är såå fint.
Tack för din snälla kommentar om min väska, jag blir så glad!
Ja nu är det snart dags för en liten resa igen... ska bli så spännande!! Vi åker på fre em. Det är ju en bit att åka... Och om man får tro på väderprognosen så ska det ju bli härligt väder, varmt och fint... det passar ju alldeles förträffligt till ett sånt arrangemang.
Hoppas också att vi ses!
Kramisar
marie

latara sa...

Hej Marie!

Jag lovar att inte tjata mer om saken, men du vet att jag förknippar dig med roliga avslöjanden *fnissar* Nu fick jag och alla andra veta mer och det är jättekul!

Visst är det mycket annat som lockar. Helt okej med en halvpaus från datorn och bloggandet, tycker jag.

Ha det så bra!

Kram, Karin

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Vilka vackra bilder och kul att få veta lite mer om tjejen bakom denna underbara blogg! =) Tusen tack för dina vackra gåvor!! Jag blev så glad så jag nästan inte ville åka ifrån dem i helgen (har varit i Rom). Men till slut fick jag slita mig och helgen blev kanon! =) Ha det gott! Kram /Anna

Veronica sa...

Hej! det är alltid roligt att läsa lite personligt!! Jag hoppas du får en bra vecka & en härlig helg i Danmark! Ha det gott & kram till dig.

a home far away sa...

Så spännande at få veta lite mer om dig, hoppas at din vecka blir kanonbra!

Kram från Singapore

Roslagsdrömmar sa...

Vad roligt att få veta lite mer om dig i utmaningen : ) Jätte vackra bilder!

Ha en bra kväll!
Kram Maria

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen!
Vilken intressant & mysig läsning... OCH vackra bilder till allt, som vanligt UNDERBART att titta in här ♥ Kram!

Jes

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Kul att få veta lite mer om bloggerskan! Fina bilder, som vanligt ;)
Ha det gott!
kram
nina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Doften av vanilj sa...

Alltid lika kul att få veta lite mera om människan bakom bloggen. Den utmaningen klarade du galant! Vackra bilder du visar, jättegulligt halsband!/Kram

Lilla Blanka sa...

Ja, jag förstår att du myser bara du ser ingången till H&F, det var den absolut underbaraste butik jag besökt..vill dit igen redan!
Allt, precis allt var såå mysigt och fint..vill ha det sådär hemma :)
Jag såg så himla mycket jag ville ha, men det är ju inte billigt så man får lägga band på sig för att inte handla ihjäl sig :) Köpte faktiskt bara några småsaker.
Kraaaam
Mia
Ps jag kanske kan få följa med i bagaget ;)
Ps2 Har ni varit på Citron & Timjan..urmysig butik :)

ANNAANNA sa...

Underbara vackra Ranunkler och ett mycket fint smyckeshjärta.