söndag 18 maj 2008

Vart tog våren vägen?

Idag har det varit kallt, grått och regnigt hela dagen. Vart tog våren vägen egentligen? Ikväll har jag tänt massor av ljus och sitter uppkrupen i soffan under en varm filt, känns nästan som en höstkväll.
k
Igår grävde maken och hans bror ur det sista i källaren, så nu kan man nästan säga att vi har stampat jordgolv där nere, hihi. Det är ingen vacker syn och några bilder därifrån blir det inte tal om. Möjligtvis när utbygget är färdigt och man kan visa före och efter bilder, hihi.
Idag har det istället för det tänkta trädgårdsarbetet blivit några loppisbesök, gjorde några småfynd. Måste bara bestämma vart jag ska ha dem innan ni får se dem på bild!
j
k
k
Önskar er alla en härlig vecka och jag hoppas att våren snart kommer åter! Kram Marie

45 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilka stämningsfulla bilder :)
ja visst är det konstigt , kallt och trist väder? Tur att man kan göra som du och tända en massa ljus och bara mysa!
Vad roligt att det går famåt med projektet. Tänk så roligt och fint det kommer att bli när det är klart :)
Kram!

annaslantliv sa...

Ja visst känns det som höst, riktigt trist, men tur när jag ska ha ljusparty till veckan... hi hi.

Tack för lite skön stämmning.

Kram Anna

Hannas form sa...

Hej vännen!

Här är det lika vackert som vanligt...du är bara såååå duktig!!!! Visst vill man ha våren tillbaka...jag saknar den!
STOR KRAM
Hanna

Gårdsromantik sa...

Så vackra bilder. Här snöade det i morse men nu är det borta.

Jag firar 10000 unika besök och har en tävling på min blogg http://havsviken.blogspot.com/
Välkommen du också!

Kram Maud

Jema Rose sa...

Underbara bilder..!

Synd att våren kom av sig...

: (


Önskar dig en trevlig vecka!

Kram, Jenny

<3

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen! nääääää ingen trädgård för min del heller, har varit däremot på blomshpprunda, de stackraran står nu ute med fleccefilt på, fyyyyyy så ruggigt det är! så vackra bilder marie, är det en snadbergstapet, giller de rutiga! varmkram denna ruggiga dag! lotten

Hulda sa...

Til tross for en regnfull vårdag, så ble det jo noen riktig koselige bilder for oss som kommer på besøk. Likte spesielt godt det første bildet, der fikk du fram en flott speileffekt. Nydelig!

Moderncountry sa...

Å Marie Marie, som jeg nyter av dine bilder!! Så herlig å sitte sånn og titte på dine vakre rom og omgivelser. Alt er så lyst og herlig med unike små personlige skatter. Ble helt betatt av dine siste funn, flueskapet er utrolig!! Å så den fine emaljekanna, hvit og underbar vakker. vi har så lik smak vi to. Alt det du har vil også jeg ha, fniss :))
Tenk hvor fort dagene kan skifte. Fra å sitte ute og ha det mysigt i solen til dager med kald høstfølelse. Men etter de gråe og triste dager setter man enda mer pris på de lyse og fine,ikke sant? Men skjønner så godt din lengtelse.
Og jeg som ønsket alle en riktig fin sommer. Ja, det passet vel kanskje ikke så godt nå allikevel. Det har jo til og med kommet snø på enkelte steder.

Ha det så mysigt i kroken din gode deg og takk så mye for dine gullige kommentarer! Jeg blir så glad, varm i hjertet :))
Klemmer

Under en vind sa...

Gokväll!! Visst har det varit kallare i helgen, idag har det varit ganska mulet men ändå lite glimtar av solen...igår var det riktigt soligt men kylig vind!

Vad kul att bygget nu startat! Tänk så skönt till hösten att ha en större hall för alla stövlar och overaller!

Vackra bilder! Rutiga tapeter är en svaghet hos mig...men mer än de två jag har är det frågan om det kan bli....hi hi...det är svårtapetserat i ett snett gammalt hus....Till hösten ska dock den del av vardagsrummet som har en blåmönstrad durotapet bytas ut...det är även mannen med på nu....då har vi gjort om alla rum i huset utom källaren....hrm....

Önskar dig nu en bra vecka!! Stor kram!

Magny sa...

skønnt å titta på dine bilder:) Hvilke vakre stilleben...
~~ I love it~~ kram, Magny

Doften av vanilj sa...

Ja brrrrrr, vart tog våren vägen? Fick lite snö igår, som gudskelov är borta idag! Det har varit brasa i kaminen och massor med levande ljus som gällt denna helgen kan jag säga. Vilka mysiga bilder du visar. Fattigmanssilver kan man väl aldrig få för mycket av eller? Nääää! Ljuvliga bilder! /Kram på dig

Jes/Vita villa vila sa...

Härliga bilder M, som alltid! Men visst har det blivit lite kallare, men jag tror solen hittar tillbaka snart :D

Alltid en fröjd att titta in här & nu hade jag missat flera inlägg... bara att luta sig tillbaka och läsa och låta sig inspireras!!!

Kram på dig vännen!

Jes ♥

C De-sign sa...

Ja, nu vill man verkligen ha sol och värme...du har så rätt det är en helt underbar tid vi har nu... det känns så lyxigt att ta in blommor från trädgården.....Jag skulle bara vilja att dygnet hade fler timmar! Ha en fin start på veckan!
Kramar fr C

alidas sommaräng sa...

Ja,visst är det kallt och kulet,Tog vara på dagen och tapetserade hela söndagen och lite loppis blev det också .Ha en bra vecka! Kramar .Laila

Evelinas hus sa...

Ja det har inte inte varit något kul väder. Men nu på morgonen skiner solen och det är blå himmel här. Kul att se vad du köpt. Jag har också varit på en loppissväng men hör och häpna jag köpte inget, den här gången.
Ha en bra måndag.
Kram Caroline

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!

Tack för din gulliga kommentar inne hos mig, vad glad jag blev!

Så nu försvann våren för er? Här verkar den vara tillbaka efter den otäcka snö-helgen. Hoppas att ni slipper det iaf!

Kul med lite loppis när det inte går att pyssla i trädgården. Du och jag är nog lite lika, går det inte med det bästa (trädgård) så tar man det näst bästa (loppis)!
Ska bli spännande att se dina fynd!

Jättefina bilder du visar!
Önskar dig en fin ny vecka!

Kram Hanna

Hjärtat Mitt sa...

Åh, skulle gärna ha en regnig dag!
Det låter kanske konstigt, men vår lerjord här nere är så torr och hård så det går inte ens att gräva i den.
Och eftersom vi har egen brunn, går det inte att vattna för mycket eller ens att vattna överallt.

Jättefina bilder. Jag gillar dina små ljuslyktor.

Kram Mari i Marieholm

Galleri M&B sa...

Ja, tänk att man måste tända ljus och kura under en filt denna årstid... Mysigt, men kanske sånt man hellre gör på hösten! Ha en skön vecka, med förhoppningsvis liite varmare väder...:O)

MiaMaria sa...

Ja, nu vill vi ha sol och värme igen...längtar!!!!!!

Underbara bilder......

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Majas mammelucker sa...

God morgon Marie!
Vilket väder vi haft jaa man kan tro det är höst på gång..men dina vackra bilder får en på bättre humör..tack det värmde i kylan..
Lycka till med bygget..
Ha en bra start på veckan!
Kram! Maria

Lina sa...

Hej!
Ja, brrrr vad kallt de är! I morse när jag gick med Lilla E till dagis skulle nog vantar ha varit på sin plats! Men nu lyser solen från en klarblå himmel här i GBG! ;- )

I natt hade vi frost…Hos mina föräldrar som bor lite längre norr ut var de - 4 grader!!! Men så är de ju tydligen, några sk. järnnätter ska passera innan sommaren kommer !Är så sugen på att sätta ut mina pelargoner, men de får vänta…

Du visar jätte HÄRLIGA bilder, hade missat 2 inlägg med fina bilder upptäckte jag!

Må så gott!
/ Lina

Mysiga lantliga ting sa...

Ja här regnar det idag och är väääldigt grått och kallt. Jag ställer samma fråga : var är våren???

Vackra ljusbilder!!
Kram Johanna

Tina sa...

Ja vilket ruggigt väder vi har haft i helgen... Men idag skiner solen här hos oss, nu får man ett visst hopp igen! Väntar med spänning på före och efter bilderna när ni är klara. Kram Tina

sommar-rummet sa...

HEJ!
Ja nu vill vi ha vår igen... Här va det nästan 40cm snö i lörd kväll. Det ligger ff kvar, börjar smälta lite sakta , men det ser helt bedrövligt ut... Ha en bra vecka! KRAM

hemtrevnad marie sa...

Visst har det varit ruggigt i flera dagar nu.....vi tände också ljus och tillochmed en brasa i öppna spisen igår!
Men tänk uppe i dalarna så mycket snö de fått där!
Var på loppisrunda jag med i lördags....visar på min blogg nu.
ha en härlig måndag(nu skiner solen liiite här!)
Kramis

Annas skattkammare sa...

Ja visst är det konstigt? Ena dagen går man i linne och äter mjukglass på torget, andra dagen sitter man med filten om sig i soffan och huttrar!

Dina bilder är så vackra! Jag bara sitter här och njuter! =) Kram /Anna

Liza i pepparkakshuset sa...

Ja nu får våren komma! Idag verkar det som den är på väg iallafall :)

Ha en bra vecka

kram Liza

Vit spets sa...

Visst är det mysigt med massor av ljus - som vanligt stämningsfulla bilder! själv har jag tänt brasan, det är ju kallt INNE oxå...
Kramis
//Siv

Designe sa...

Du har så fint och det värmer verkligen med lite ljus! Håller med om att det är svinkallt!..
I lördags natt när jag skulle hem efter matstafetten hade vi 2 minusgrader!!!...brrrr
Ikväll måste jag försöka ta mig ut i trädgårn och få lite gjort trots kylan. En brasa ska jag göra oxå! :) Ha det! Kram

Kol&Rosors sa...

Visst har det varit tråkigt väder... förstår att du tänder ljus & kurar...

Själv röjer jag efter mässan & modevisningen.

Ha det så gott & en härlig vecka.
Kram/L-Lott
ps.nu skiner solen :))

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej Marie!
Vi har haft jättekallt även i Värmland. Snålblåst och regn i helgen. Jag gjorde dock några loppisfynd som jag kan glädja mig åt istället - kolla in korgmöblerna jag fyndade för 75 kronor!
Ha en bra vecka.
Kram Maria

Zäta sa...

Var hittad du alla vackra madonnor?

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh vad det låter spännande med utbygget, det tar ju alltid längre tid än man önskar men det kommer bli så fint!

Ja det är lite ruggigare väder nu än vad det varit den senaste månaden men det ser lika fint ut, soligt och vackert. Temperaturen är väl ok, men inte så där härligt varmt som det var för några dagar sedan.

Dina bilder är så fina, jag kan ana hur mysigt det är att tassa omkring i ert hus och njuta av allt det vackra och mysiga...

Tallrikshyllan och eucalyptusgirlangen ovanför är så fin. Jag ha jagat ett bra tag nu efter en lämplig hylla men inte hittat den Rätta ännu :)

Ha en jättefin dag!
Nu skall jag åka och köpa färg, har börjat måla köksgovlet men den tog slut.

Bamsekram
Mia

ciiccii sa...

Tur att jag kan kika in i din blogg och värmas av alla vackra saker du får till.
Solen som kikade fram här i morse värmer knappt så trädgården lockar föga.

Roslagsdrömmar sa...

Ja visst känns sommaren långt borta i detta ruskiga väder.. Jätte vackra bilder du visar upp! Jätte fint järnkors : )

Ha en bra vecka!
Kram Maria

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Jättefina bilder, verkligen!

Det har varit riktigt skit-väder rent ut sagt..men idag har solen tittat fram lite här, men det är fortf kallt!

Trevlig kväll!!//Linda

My Lovely Things sa...

Åh vilka härliga foton..

så mysigt du har det..Tänk vad mysigt det är att fota genom speglar..Ska bli kul att se dina fynd..jag ska ge mig i väg på loppis på onsdag och leta efter ett skrivbord till min lilla son..

ja det är allt lite små kyligt..Stora svarta moln har kretsat på himlen men inga regndroppar..

I dag har jag jobbat..det gick jätte bra..men är allt lite småtrött..gick upp halv 6 i morse..
ha det så gott..
kram anna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ja våren kom av sig totalt, fy vad jag frös igår, inomhus!! Kurade också under en pläd.
Stämningsfulla bilder med mycket värme i! Tack!
Ha en skön måndagskväll!
kram
nina

vitating sa...

Mysiga bilder, de lyser upp i regnrusket! Blä för detta väder! Hoppas på bättre snart!

Kram Maria

migoalice sa...

Vilka underbart vackra detaljbilder du visar.

Du har det så vackert hemma!
Vill önska dig en fortsatt trevlig vecka.
Kramar
Melinda

envilsenloppa sa...

Men stampat jordgolv som är sååå chict ;-)
Men såå spännande med erat utbygge , jag hoppas det löper smärtfritt !!!
Underbara bilder , det känns som jag har missat en massa inlägg igen , måste läsa ikapp , man vill ju inte missa något :-)
Vackra bilder !!
Kram/Loppan

Bara Gry sa...

Visst är det tråkigt att kastas tillbaka till tidig vår... Nu kändes det ju som att sommaren redan kommit, men ack så fel vi hade....

Skönt att veta att sommaren ligger framför oss, och förhoppningsvis många sköna dagar och varma kvällar ;-)

Kram Gry

Vårt lilla hem sa...

Härliga bilder! Känns verkligen passande i det här ruggvädret, brrrr!!

Spännande att få se dina nya fynd! :)

Hoppas det går bra med er renovering!

Kraamm! Jenny

Goa sa...

Åhhh, Marie jag hoppas han snickrar stolar åt dig, de är så himla sköna!! Men du får ge honom lite tid, under byggets tid, men sen så..:)...eller som ett rast projekt...*thi,hi*

Idag har varit den första gråmulna dagen på mycket länge, tom. lite regn och jag känner att jag blir lite sur!! Japp, man vänjer sig snabbt vid livets goda..:)

Hoppas du mår gott! Och tack för dina alltid så himla varma kommentarer, de gör mig sååå glad..:D
Ha en toppen tisdag med massa värme och mysiga stunder...du bloggarnas vackraste blomma!!
Kraaaaaam...

Guldkant På Livet sa...

Mycket hög mysstämning, så vackert! Mari.