söndag 8 juni 2008

Bröllop och badrum

I helgen har vi varit på min "halvsysters" (min mammas mans dotter, vi är en invecklad släkt, hihi) bröllop. En jättefin vigsel som innehöll ett vackert brudpar, söta små brudnäbbar, en spelglad kantor och en väldigt underhållande präst (kan ju avslöja att även prästen kysste bruden!!!!). Vigseln efterföljdes av bröllopsfest på en herrgård där vi sen också övernattade. Tack S och O för att vi fick vara med på eran stora dag!!
j
Bröllopet ägde rum ganska många mil hemifrån så vi åkte hemifrån i god tid. Insåg på vägen att vi faktiskt skulle hinna besöka Katarina och hennes mysiga butik Lilla Ugglebo. Hihi, det var jättekul att se hennes överraskade min när jag talade om vem jag var!!!! Tack Katarina för en trevlig pratstund, hoppas vi ses snart igen!!
j
Några bröllopsbilder får ni inte se, istället får det bli lite detaljbilder från vårat lilla badrum på nedervåningen. Just nu har jag fyllt både badrum och övriga rum med rosor ifrån trädgården, kan ju inte låta bli att plocka in blommor och njuta av dem även inomhus.
j
På en liten hylla i badrummet samsas ros, brosch och zinkhus.
j

Badrumshylla som innehåller lite allt möjligt. I påsen förvaras småsaker som nagelsax, hårband, lypsyl, hårspännen m.m. Ibland inser man att Elsa har varit framme när man även hittar pärlor, barbieskor och legobitar i påsen, hihi.
j
Ljuvliga rosor och duschcreme med rosendoft.
k
Den ena struten innehåller lavendel och i den andra har jag hällt i innehållet från en doftpåse (ros) som var med i den fantastiska presenten som jag fick av Ann.
j
Insynsskydd sydda av gamla lakan. Kransarna är utav eucalyptus.
j
Rosa duschdraperi, inköpt i Danmark för många år sedan.
k
Rosor på handfatet. Vi får väl se hur länge de får stå ifred för nyfikna små barnahänder!!!
j
Jag är väldigt förtjust i vackra tvålar. Kul att lägga fram när man får gäster t.ex eller bara ha dem i en glasburk som dekoration.
j
Ha en bra vecka allihopa, ta hand om er! Kram Marie

51 kommentarer:

Mysiga lantliga ting sa...

Men vad du har dekorerat fin med alla blommar, håller med dig att det är bara att ta till vara på dem medan de finns. Är så ljuvligt med blommor omkring sig!

Ha en bra vecka.
Kram Johanna

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken rolig helg med bröllop och fest!
Så fint du har det i badrummet!
Ha en bra kväll.
Kram!

Gårdsromantik sa...

Vilket underbart vackert badrum du har!
Gardinerna och draperiet var så fina.

Vilket lustigt bröllop med kyssande präster och spelgalna kantorer...som västa Hollywoodfilmen.

Kram Maud

C´est la vie sa...

Vilket underbart badrum... längtar efter vårt som aldrig får fart o blir klart!
Låter som en härlig helg!

/L

souvenirs d'antan sa...

tres jolies ambiances, de la pureté, un petit clin d'oeil français, à bientot

MiaMaria sa...

Hej!

Härligt ni har det i badrummet.
Älskar färka blommor önskade att man hade det jämt....så vackert!

Här väntar man på att lilla toan ska bli klar så att jag får pynta....

HA´nu det så gott och njut!
MiaMaria

envilsenloppa sa...

T.o.m. så ser dina rosor ut som ingen annans , otroliga som gjorda av socker ;-)
Underbara bilder och skrattar gott åt Elsa som vet vad viktiga saker hör hemma !!
Kram i sommarvärmen /Lotta

Hem & Lyckas Mia sa...

Mysigt med bröllop och lustigt med den kyssande prällen :-D Men skoj med lite oväntade saker!

En jättefin hylla som du pyntat oerhört snyggt. Har faktiskt beställt en liknande från Me and my home som jag väntar på. Den ska dock få sättas upp i arbetsrummet.

kram!

Grodmamman sa...

Kul med bröllop! Fint du har gjort det i ert badrum. Önskar jag hade rosor också. De är så vackra, även ensamma i en liten vas.
Kram

Millas hem sa...

Underbara badrumsbilder från tjejen med ett av de finaste badrumsskåpen jag sett!

Ja du, ligger bladen fortfarande kvar sådär?!
Här hade väl en kommentar från barnen låtit "varför har vi grönsaker här"?!
Så vackert och fint allting!
Ha en bra vecka!
Kram Camilla

Saramedflera sa...

Vad mycket underbara detaljer du har i badrummet!
Kram Sara

C De-sign sa...

Så vackert du har arrangerat allt! Jag kan riktigt känna rosdoften ända hit!!! Det är ljuvligt att plocka in lite blommor...här o där...mina pioner slog ut idag!!!! Man skulle bara vilja stanna tiden nu!!!! Ha det riktigt gott i veckan!
Kram fr C

Mamma C sa...

Vad roligt med bröllop. Vad fint du har gjort i dit badrum. Mysigt när man kan plocka in blommor.
Kram Mamma C

Under en vind sa...

Hej vännen!!

Såååå fina detaljer från ditt badrum!!

Vilken mysig helg med bröllop i detta fina vädret! Kul att ni fick övernatta där också!
Så roligt att du hann inom Katarina också, visst är det en söt liten butik och hon är så rar! Vi har faktiskt haft en liten miniatyr bloggrtäff idag....vet att Lina frågade dig men att du inte kunde. Det var Mitt lusthus, Livet på Lindesnäs, Lönnergårds Anna, Lilla Blanka, tre icke-bloggare vänner och jag. Först besökte vi Särdals kvarn, sedan mysiga Små ting och sist Thyras Gård utanför Falkenberg som ägs av Kicki som också bloggar. Där fikade vi i härligt solsken!
Efter ett matstopp stannade 5 av oss även till i den ena tjejens (hon är på G med blogg....och nätbutik...) nyöppnade butik. Det blev en mysig eftermiddag!
Nu väntar en ny vecka, den sista innan skolavslutningen som vi har på fredag!

Ha det gott, stor kram till dig!

Systrarna vitt sa...

Härliga insynsskydd, nu fick jag värsta insprationen....tack tack.
Kram
Marina

My Lovely Things sa...

Hej Marie!!

Åh så mysigt det låter med bröllopet..härligt med en festlig präst..fniss..fniss!!

så mysigt du har gjort i ditt badrum..så vackra strutar..och rosorna är bars så fina..verkligen vackra blickfång i ditt badrum..
kan tänka att det doftar ljuvligt av lavendel och rosor..
ha det så gott..
kram anna

hemtrevnad marie sa...

Så fint du har det i badrummet!!!
Vilka rosor du har i din trädgård..jag väntar på att nån av alla buskar som vi satt i år ska blomma ....här fanns inte en enda rosenbuske...kan du tänka dig det??!
Nu finns det 16!
Men jag tvivlar på att nån kommer att blomma i år...kanske Eden rose...som vi satte i fjol....
Förresten det fanns en enda rosbuske här...nån sorts förädlad nyponros...den har två små blommor....
Låter kul med bröllop....
ha en härlig måndag!
kramis

Nostalgi och Rosor sa...

oj jisses va finnt, ur söööt...
Ja vi får se när jag visar badrummet hmmm de får nog bli efter stambytet, Jag har valt ett svart rutigt klinkers golv och bara vitt kakel... och så letar jag efter en fin badkarshylla....
va kul att få gå på ett bröllopp, jag har inte varit på något sen 90..
Kram kram Linda

Hulda sa...

Herlige baderomsbilder! Det er nesten sånn at jeg kjenner den deilige duften av såper og roser. Lekkert!

mali-mo sa...

Så fint du har det på adet. herlig med den hyllen med alle sakene vakkert utstilt. Også så fin trappen din under var! Fantastisk fin oppsatt av plantene, sinken, gammelt og nytt. Mmmm ;)

Leva som jag sa...

Så roligt med bröllop!! Så vackert du gjort på badrummet!! Jättefint
kram malin

Loppisliv sa...

Hallo Marie! Så roligt att få gå på bröllop....Jättefina bilder du bjuder på från badrummet...rosa rosor är så ljuvligt att pynta med...och så fint du har det på din hylla, gillar hyllan den är så fin och snirklig...dusch drapperiet är också underbart fint...rosa och m rosor på....ja det ska så klart vara i danmark man kan hitta ett sådant :-) här hemma har jag inte sett något liknande ialla fall....Och oj oj oj vad fint du pyntat utanför din trappa....så fint med zink och vitt...mmmm njuter av dina bilder....Ha det gott...Kram Paula

LantlivsAnette sa...

Åhh så du svängde in till Katarina !!!vad roligt..hon har så mycket fint !!
Och vad härligt att få vara på ett bröllop..med övernattning och allt,vad mysigt !
Himmel vad fint badrum ni har,jag kan absolut inte visa våra..dom är inte renoverade...
Ha nu en bra start på veckan,kika in hos mig sen så får du se mera av gästrummet..Kram Anette

alidas sommaräng sa...

Vilket vackert badrum ,ja visst är det kul med vackra tvålar och fina burkar med badsalt mm ha en bra vecka du me´Kram Laila

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Marie,

Vilka härliga bilder från ert fina badrum, ser verkligen urcharmigt ut!!! Som du vet tokgillar jag dina insynsskydd - såå snyggt!

Vad härligt med ett roligt bröllop dessutom .)

Hoppas du får en jättefin vecka vännen!

Kram kram Jes ♥

Lilla Blanka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh vad mysigt det låter med bröllopet! Fantastiskt också att kunna sova över :)

Jättefina bilder på lilla badrummet, jag älskar rosor jag med, och plockar in knoppar och enstaka rosor och har runtom i huset jag med *hihi*

Hyllan är jättefin med alla sakerna i..jättefina strutar och tvålar också!

Igår var en mysig dag för mig också, träffade ju Sara, Anna, Lina, Annika och ett par till nere vid Thyras Gård..en jättecharmig butik där man fick hålla händerna i styr så man inte plockade till sig och köpte halva butiken :)

Vad kul att du var hos "Lilla Ugglis", jag hoppas kunna svänga in till henne i sommar när vi åker förbi på väg upp i landet.

Kram
Mia

ps tänkte maila dig idag också :)

linemor sa...

Hei Marie
Visst er det vakkert med roser.Jeg vil plante masser av rosa roser i hagen (som vi begynner på nå i sommer).Jeg vil ha så mye at jeg kan plukke inn så mye jeg vil.
Siden jeg ikke har noen ennå har jeg kjøpt rosa pioner. De er også helt nydelige.
Sulle gjerne vert gjest hos deg blandt rosenduft, og vakre tvålar.
Takk for de fine bildene.
Ha en fin uke.
Klem Line

Systrarna vitt sa...

Ha, ser att min syster också varit här och spanat. Jag fick min inspirationskick på badrumshyllan, nu ska jag leta upp en rosa ros i trädgården. Kram Liselott

Malins-Kuriosa sa...

Bröllop är härligt och kan ett sådant också pricka in ett sommarväder som vi har så är det extrabonus!
Suckar av längtan då jag ser erat badrum...jag fixar till vårat och tycker det ser så fint ut...att sen släppa in tonåringar idet är som att låte en tromb gå fram...sjöblött och lösflygande smink är vad som blir kvar...
Kram från Malin

Radhusdrömmar sa...

Vad mysigt att gå på bröllop, det är ju alltid roligt!
Vilka fina bilder du visar, ser verkligen mysigt ut. Massor av fina detaljer :-)

Ha det gott!

Kram Johanna

Lina sa...

Åh vilka mysiga detaljer du har i ditt badrum! Synd att du inte kunde vara med igår. Vi hade en trevlig dag! Kanske vi kan komma upp mot ert håll någon gång! Det är ju inte så långt. HA en underbar vecka!

Annas skattkammare sa...

Så härligt det låter med bröllop! Särskilt när prästen är något utöver det vanliga! =) Underbara bilder från ditt badrum du visar.. Så fina detaljer! Ha en fin start på veckan! Kram /Anna

Bodil sa...

Riktigt romantiskt! Du måste ha gott om rosor i trädgården. En helt underbar blomma! Vackra bilder!
Kram Bodil

Elzie sa...

Vad kul att ni också varit på bröllop. Härlig präst, lät det som *s*.
Och vilket badrum!!! Känns så lyxigt. Det är annat än vårat minikrypin det.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

Lina sa...

Hej!
Oh, va kul med bröllop, och övernattning dessutom! De närmar sig ju för vår del, men vi har tagit en paus nu med alla förberedelser. De mesta är klart, men en hel del återstår. Min mamma och jag har börjat spåna på bordsdekorationer och lite annat. De ska bli SÅ kul att fixa detta. Stället vi hyr ordnar de till oss, de ingår i priset, men jag vill gärna sätta egen prägel! Lite överkurs kanske, men både jag och min mamma tycker ju de är kul att pyssla och fixa!

Oh, vilket badrum, rena rama drömmen! Våra 2 går i mer marin stil, de är sambons stil. Kanske kan jag romantisera de vi har på entréplanet i sommar! ;- )

Må så gott!
/Lina

Kerstin sa...

Så koselig hylle du har på badet ditt, den likte jeg veldig godt.Såper er jeg også veldig glad i:=)
Du er så flink til å pynte:=)
Ha en flott mandag

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!

Vilka underbara bilder från erat badrum! Tänk vad vackert det kan bli med relativt enkla medel... ljuvligt med de rosa detaljerna tycker jag.

Och vad härligt det lät att gå på bröllop!

Önskar dig en fin ny vecka!
Kram Hanna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad mysigt med bröllop och vilken präst!
Du har det underbaraste badrummet!! Jättevackert!! Älskar också att ta in rosor och brukar även sätta lavendelkvistar i vas på tvättstället :D
Önskar dig en skön vecka!
kram
nina

Unik Kollektion sa...

Så mysigt med bröllopp!! ..och så himlans skoj att hälsa på hos Katarina med!! Vilken tur du gjort!! =) Du visar alltid lika vackra och ljuvliga bilder och fint pyssel vännen...Man bara njuter!! Buren några blogg inlägg bort är helt sanslöst fin!! Tröttnar du på den måste du lova att höra av dig hi-hi... Ha det så himla gott i värmen..kramar Malin

Kol&Rosors sa...

Händelserik helg...& så mycket trevligt...

Rosor är underbara & helst Rosa.

Så vackra bilder du visar.

Ha det så gott & en härlig tisdag!
Kram /L-Lott

Guldkant På Livet sa...

Hej Marie, vilket fantastiskt vackert badrum du har, man dånar, gud va fint med så många vackra detaljer, du har verkligen sinne för det och vilken fin hylla och väggar i badrummet och det där fönstret, åh så fint! Mari.

Kalkstenssommar sa...

Rosor o pioner!!!! Ja, dessa blommor kan man aldrig få nog av. Tack för underbara bilder med mängd av inspiration.

Kram L

Inspiration i vitt sa...

Ojoj vad vackert du har det på toaletten verkligen romantiskt och fräscht och vilka fin detaljer du visar.Vad härligt att plocka in så vackra rosor i sin egen täppa.
Din trappstyling i förra inlägget var oxå såå fint,zink är vackrast.
Kram på dig/Ingela B.

Designe sa...

Åh va roligt att gå på bröllop!
Vilka underbara bilder från ditt badrum! Så fina rosor, så fina tidningsstrutar med blommor och läckra tvålar! Gillar verkligen din trådhylla! Ha en fin tisdag du med! Kram :)

Roslagsdrömmar sa...

Vad mysigt med bröllop : ) Och vad fint du dekorerat i badrummet! Super fin badrumshylla! Härligt att ta in blommor utifrån.

Ha en underbar vecka!
Kram Maria

Ann-Catrin / finthemma sa...

Skerv en lång kommntera som bara försvann..mysko!!

Skrev att dina vackra foton från din trädgård är så vidunderligt vcakra.. som bara du kan... dina rosor..bara dom är ju helt fantastiska!

Härlig helg ni haft med bröllop.. tänl det är så roligt att gå på sånt.. så sällan bara!!

och ditt badrum då.. så romantiskt och finstämt.. trro banne mig jag måste ta en kik till!!

stor kram Ann-Catrin

Bara Gry sa...

Det är så somrigt med blommor i vaser inomhus. Alltså, blommorna är ju jättefina där de står ute, men man vill ju gärna ta med sig sommarkänslan ända in ;-)

Så härliga bilder du visar, igen!

Må så gott och ha en finfin dag ;-)

Kram Gry

Bara Gry sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bara Gry sa...

Bara jag som tagit bort min dubbelkommentar....fniss.

Kram

sommar-rummet sa...

HEJ!
Helt underbara bilder du visar från ditt badrum! KRAM