tisdag 3 juni 2008

Lite loppisfynd

Lovade ju i förra inlägget att ni skulle få se mina loppisfynd som jag gjorde i lördags, så här kommer de.
k
Den här pyttelilla buren, som var trären när jag fann den, fick självklart följa med hem. Några penseldrag senare blev den så här vit och fin.
j
Två små porslinsburkar med text som nu pryder en utav kökshyllorna. Den stora burken för socker fyndade jag på loppis i Danmark för några veckor sedan. Jag är tokig i allt med text på!
j
Den här stora lådan blev min för 30 kr. Den innehåller nu en del av alla inredningtidningar som man har ligger lite varstans. Och vet ni, det bästa av allt, den var redan så här vit och sliten när jag köpte den!
jj
Till sist fick även den här lilla madonnan följa med mig hem. Nu pryder hon tillsammans med lite annat ett utav månborden i vardagsrummet.
j
Ha en härlig dag i solen, njut och var glada! Kram Marie

60 kommentarer:

Mamma C sa...

Det var fina saker du fyndade på loppisen. Vilken tur att den stora lådan redan var vit :-)
Kram Mamma C

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !
Nämen jag tror att jag svimmar här bakom dataskärmen..vaaa..
Vilka grejer du har köpt..du kan det där med att nosa upp fina saker...Jag skulle vilja ha alltihop !!
Och ibland har man tur och hittar saker som redan är vita(fast det gäller inte mig tyvärr...)den där trälådan var ju för ljuvlig alltså..
Kram Anette

lottens vita och gröna sa...

vet hur glad jag är att jag hittat dig! känns som vi är sååå goa vänner, fast vi aldrig träffats, stagne men härligt! och det kommer kännas likadant när vi träffas, det är jag övertygad om! oh kan vi gå på loppis, haha, gu vilken fin bur...slurp..och lådan då,, så härligt sliten redan, ja och inredningstidningar måste jag med göra nåt åt...herregud jag spar allt, ska börja sätta i pärmar. madonnan är ÜBERLJUVLIG! ha nu en underbar dag, 9 veckor är en lång tid, men jag känner samma känsla emmelanåt redan...snart är denna ljuva tid över...varmkram lotten

Lilla Trollbacken sa...

Men jösses så fina saker du fyndat. Den lilla buren är ju helt ljuvlig! Ja allt är fint! Du är så bra på arrangemang!
Kram
Gabrielle

Lina sa...

Vilka fina fynd! Ha det nu så bra i värmen!

Guldkant På Livet sa...

Hej Marie, åh va fantastiskt vackra fynd du gjort och så snyggt du får till dem i arrangemang och foton! Jätetfina lådor och och sockerburk och madonnan var så fin med.. ha en fortsatt skön vecka! Mari.

Anonym sa...

Åh!!! Jag får minnen från när jag var liten när jag er den lilla buren. Hade en sådan till mina undulater när vi skulle ut och resa. Då fick de bo i den lilla buren under bilresan :)

/Karin

Linneagården sa...

Godmorgon Marie!
Hoppas solen skiner på dig oxå.
Å, vad fina saker du hittade på loppis. Perfekt med en låda som reda var klar.

Ha en fin tisdag. Kram /madelene

Useful Art sa...

Oj vad fina saker, den där stora lådan skulle jag inte ha nåt emot. Är själv på jakt efter något till alla mina inredningstidningar :)

Trevlig tisdag!
Sara

sommar-rummet sa...

HEJ! Du har fått en Award av mig! GRATTIS!
KRAMAR från mig!

Änglahem sa...

Hej Marie,

Vilka fina fynd du gjorde! Den stora lådan var ju verkligen ett FYND med stora bokstäver....färdig o klar och bara 30 riksdaler!!!

Lilla buren så söt!...vad kan den ha varit till tro?

Jaadå här njuts det för fullt i det underbara vädret....fast idag blåser här faktiskt rätt så bra...ljumma vindar...men parasoller åker i backen, dukar får vingar*tihi*....men härligt ändå, det svalkar ju lite.

Njut och ha det gott!!
Kram, Ulrika

Kristin sa...

Hej Marie! Vilka fina fynd du har gjort, som vanligt!!! Jag har också en sådan där "blue cheese"-burk, söt, den har jag råsockerbitar i! :-)

Fortsätt njut av solen!!!

KRAM
Kristin

Snöflickan sa...

Morrn morrn! Fina saker du har fyndat! Vad använder du för vit färg när du målar? Det är så dyrt med grundfärg/vanlig vit färg tycker jag. Du kanske har något bra tips. Ska måla om två stolar hemma. MVH
jannica

Lena i et bæssmorhem sa...

Hei!

Hvilke fine fynd du har gjort! Den hvite "lådan" er så fin!

Ta en titt inn på min blogg, øverst i hjørnet vil du finne en liten sak til deg... :-)

Klem

Nostalgi och Rosor sa...

Hej Marie!
Åhhh vikla fynd du gör... Madonnan va ju helt ja underbar, den eju min... nej just de... hi hi... Dotra mi har aldeles rosa i sitt rum, men nu när hon ska börja skolan i höst ska jag måla om ljust blått...
Kram kram Linda

Lilla Ugglebo sa...

Men himmel vilka fynd!!
Vad har ni för bra loppisar där du bor egentligen???
Du kommer ju hem med det ena efter det andra som får oss andra att bli gröna framför dataskärmen.
Jag vill ha alltihop!
Ha en härlig dag!
Kram katarina

Tina sa...

Så mycket fint du har hittat!!! Kram Tina

Leva som jag sa...

Vackra saker du hittat på loppis!!
Kraaaam M

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så mycket fint du har fyndat!
Jag tycker att de där burkarna är så snygga!!
Ha en underbar dag!
Kram.

In my house sa...

Ooohhh, vilka fina fynd.... Det va en riktig tur loppis-dag...

Fin fint alltihop.
Kram josse

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!
Vilka vackra bilder du arrangerat. Kul att göra sådana loppisfynd. Vad spännande att få följa ert utbyggnadsprojekt. Vi funderar också på att bygga till en glasveranda, det skulle bli så fint på vårat hus. Älskar verandor att fika på eller bara sjunka ner där med ett magasin eller en god bok. Ha de bra vännen
kram Helene

Elzie sa...

Vilka härliga grejer. En del har då näsa för det här med loppisar *s*.
Hoppas du har en bra dag.
KRam Elzie

Betty sa...

Vill oxå ha en så´n fågelbur !!! Det är bara till o gratulera.
Kramar från Betty

Minna sa...

Vill bara lämna en liten hälsning och tala om att du tar fantastiskt vackra och inspirerande bilder!! Kikar in här lite nu och då och förundras varje gång över dina härliga inredningsbilder! Du är verkligen en sann inspirationskälla!
Må så gott!
/Minna

Hjärtat Mitt sa...

Vilka fynd!
Grön av avvund!! Nä, bara glad för din skull.
Kul när man hittar färdiga saker som inte behöver fixas.

Kram Mari i Marieholm

Grodmamman sa...

Många fina loppisfynd! Härligt när man hittar något som redan är vitt. Bra förvaring är ju heller aldrig fel. Tyckte mycket om din madonna också.
Kram

Raur sa...

Ja, verkligt fina fynd :D

Jema Rose sa...

Så mycket vackra saker du har fyndat!

: )

Kram, Jenny

<3

Anna sa...

Åh vilka underbara fynd!!! Bara älskar den stora vita nötta lådan samt miniburen :)

Rätt så avis på dej nu måste jag erkänna..hihi!

Ha det gott!

My Lovely Things sa...

men åh Marie!!
Vilka ljuvliga ting du fyndat..
den lilla buren är ju bara så underbar..

otroligt fina fynd..förstår att du är super nöjd..

Ha det så gott..
kram anna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så mycket fint du fyndat! Underbart!
Ha det gott!
kram
nina

Mysiga lantliga ting sa...

Massa fina fynd du har gjort!!
Gillar den vita slitna lådan, bra förvaring.

Kram på dig!

Doften av vanilj sa...

Hej och hallå vilka fynd du gjort! Vilken charmig bur! Burkarna vill ha vill ha! Så mycket vackert på samma ställe, helt otroligt vad man kan springa på fynd ibland!Ha det så bra/Kram

Bara Gry sa...

Fina fynd ;-) Och kul med utmaningen, jag har också svarat på den. Min närmsta bok var en förstahjälpen-bok för barn, så det fanns inte ens 123 sidor... Jag är nyfiken på Läckbergs nya bok, så jag måste nog köpa den. Kul att du gillar den, det är alltids roligt att läsa en bok som andra har gillat.

Må så skönt i sommarvärmen!

Kram Gry

C De-sign sa...

Vilka fina saker du fyndat! Kul med utbyggnaden också men kanske lite knepigt att komma till tvättstugan nu!!!! Vilket underbart väder vi har! Hoppas att du har det bra i värmen!
Kramar fr C

Goa sa...

Hej vännen min!
Jag suckar mig fram som alltid härinne hos dig..:)
Jättefina saker..mmmm!

Du har en liten present från mig på bloggen min...om du vill..;)

Största kramen....

Karin sa...

Hej Marie!
Vilka fina saker du hittat. Hinner aldrig med någon loppis nu och jag blir ju så sugen när jag ser vad alla andra fyndat.

Visst är det underbart ute, det är bara att passa på att njuta.
Många kramar
Karin

Kol&Rosors sa...

GodMorgon!

Vilka vackra fynd du gjort... Visst är man nöjd när man hittat det man verkligen vill ha & letat efter...

Zukker - burken fr.Danmark så Vacker. Jag håller med dej,jag älskar text, som f.d pedagog helst olika alfabet...

Ha det så gott & en härlig onsdag!
Kram L-Lott

En liten AnCa sa...

Vilka härliga härliga loppisfynd, buren e ju alldeles alldels underbar!!! Kan du hjälpa mig, du som är en trogen "vitmålare", hittade ett litet sött bord förra veckan men den bruna färgen på det "blöder igenom" när jag försöker måla det vitt :( Vad gör man???

Kramis AnCa

White Season sa...

Oj så himla mycket fint du kom hem med, du lyckas då finna det mest ljuvliga. Massor härliga inlägg jag missat och blir helt stum av den vackra korg med härligheter som du fick av din bloggvän...
Tusen kramar till dig Marie och det är en fröjd för ögat att kika in här...Malin

Lina sa...

Hej!
Oh, nu har du gjort UNDERBART fina fynd igen!!! Du är en riktig liten ”turgumma”! ;- ) Den lilla buren var så söt! Vet du vad den kan ha använts till? Madonnan var också jätte fin. Är de nåt fint märke på den? Den såg dyr och fin ut!

Jo, jag ska nog blanda upp mina ”silversaker” med lite vitt porslin. Annars kanske de ser lite väl ”hårt” ut…På min loppis här hemma var porslinet väldigt dyrt tycker jag. Hoppas kunna hitta billigare uppe hos mina föräldrar. Ska även kolla vad min mamma har i skåpen. Hon är ganska loppistokig hon också! ;- )

Trevlig helg!
/ Lina

lottens vita och gröna sa...

halå min vän! jag har nåt till dig inne hos mig, varmkram lotten
hoppas din dag blir underbar!!!!

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh vad roligt att få sånna där lyckoträffar när man går på loppis, man blir ju alldeles lyclig av sånt :)

Både buren och lådan tycker jag är superfynd!!!

Kraaam vännen, ha en jättefin dag, så ses vi snart :)
Mia

"M" sa...

Vilken röta...tur alltså...vilka underbara loppisfynd...nu blir jag lite avis....buren....burkarna...ja du hade verkligen tur....kram

Livet i Gläntan! sa...

Vilka jättefina fynd! Kram

Kristina sa...

Åh vilka vackra loppisfynd du köpte! Det är så roligt att fynda :D
Vilken rolig utmaning också. Den ska jag också anta! Kram

Anneli sa...

Vilka härliga loppisfynd!! Buren är urläcker och din vita låda har en underbar patina!! -Och 30 spänn...det kallar jag för ett fynd!!

-Känslan att fynda är verkligen...hmm...äkta jaktlycka, eller hur man nu ska uttrycka det...

Önskar dig en fortsatt härlig vecka i solskenet!

Kram

Anna sa...

Hej Marie!

Vilka underbara loppisfynd! Den lilla söta buren är ju sååå läcker! Man undrar ju vad som bott i den? De vackra gamla porslinsburkarna med text är ljuvliga...Liksom den fina vita slitna lådan. (Jag har också en loppislåda där jag förvarar mina inredningstidngar!)
Ja du, det ser ut att ha varit ett riktigt lyckat loppisbesök:)

Ha en härlig kväll!
Kram
:)Anna

Ljuva ro sa...

Oj vilka fina burkar! Kul att kunna göra så fina fynd på loppis, det är sommar!

Jennyshemochharmoni sa...

oj oj oj vilka fynd! Nu måste jag åka på loppis snart! Blir så sugen när jag ser dina fina fynd! Vill passa på att önska dig en riktigt bra helg! Stor KRAM

souvenirs d'antan sa...

je fais la decouverte de votre blog, quelle jolie ballade

Marie sa...

Hej Snöflickan Jannica!
Lämnar kommentaren här eftersom jag inte hittar någon blogg. I vanliga fall brukar jag måla med Alcro v-slip (vattenbaserad). Men som t.ex vårat slagbord i köket, som det slits mycket på, har jag målat med oljebaserad grundfärg som håller bättre.

Ha en bra torsdag!
Marie

envilsenloppa sa...

Vilka saker Marie , jag blir så avis ;-)
Nästa gång du går på loppis , så ta mej med och visa på allt det underbara som du hittar ;-)
Hoppas byggeriet går bra , trots värmen !!
Kram/Loppisloppan

Loppisliv sa...

Hej Marie! Så mycket fint du visar igen...Vilka fynd!! Lilla buren så söööt och porslinsburkarna var jättefina och den stora redan vita trålådan för 30:- jag svimmar...inte klokt ju....vill ha allt du visar....alltid en fröjd att titta in här hos dig och få inspiration.....Ser att bygger fortskrider...så spännande! Ha det bäst...Kramis Paula

Philura sa...

Vilka fynd! Jättefina saker.

Kalkstenssommar sa...

Finfina grejer!

Lådan till tidningar skulle jag inte ha ngt emot att äga!!!

Kram L

Designe sa...

Vilka underbara fynd du har gjort! Gillar särskilt buren och den vita lådan! Bra att få lite förvaring till inredningstidningarna! Jag har oxå hittat en låda men måste måla den lite..
Ha en fin kommande helg! Kram :)

Inspiration i vitt sa...

Nämen ojoj vilka fina saker du kommit över, det kan man kalla RIKTIGA loppis fynd.
Den lilla buren var ju bara för söt och vilken härlig låda och den ljuvliga madonnan ja allt var vackert.
Kram på dig /Ingela B

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej Marie!
Fina fynd - som vanligt. Hoppas du får en bra helg.
Hälsn Maria

En Doft Av Lavendel sa...

Nämen hallå vilka tjusiga fynd du gjort, jag fattar inte hur du och alla andra bär er åt tänk jag hittar då aldrig något så där fint å billigt här..suck.

Sakerna är så fina, vill oxå ha...

Kramis Benita