onsdag 18 juni 2008

Loppisrea

I lördags hade en utav loppisarna som jag brukar besöka halva priset på allt. Detta kunde man ju inte bara motstå utan jag var givetvis tvungen att åka dit, hihi. Kan ju säga att det var ganska många fler än jag där, massor av folk!!!!!
j
Här ser ni de sakerna som skulle få sig några penseldrag med den vita färgen. En stol, en tvättbräda och en stor låda. Jag har en tvättbräda sedan innan också, men den ska få slippa att bli vit, tycker den är fin som den är.
j

Här ser ni då alla mina fynd (ja, förutom dynorna då, men de fyndade jag i Danmark för några år sedan). Kan ni gissa vad jag fick betala för alla loppissakerna? 85 kronor, det kallar jag fyndpris!
k
Lådan blev perfekt förvaring till utemöblernas dynor. Resten av året får den kanske förvara, plädar, tidningar eller något annat.
k
Stolen ska få stå under hyllan som maken gjorde till våran korridor/hall på övervåningen. Egentligen vill jag ha någon slags bänk där, men än har jag inte hittat någon, så stolen får stå där så länge.
j
Flaskor att pynta både ute och inne med.
k
Ett vitt fat, ett mått, en liten kanna till lekstugan och så det bästa av allt, den vackra ströaren.
j
Ett broderat kuddfodral för 2,50 fick givetvis också komma med hem, sådana kan man inte få för många av.
k
Ha en fortsatt bra dag! Kram Marie

67 kommentarer:

Linda sa...

Hej Marie..
Vilken skillnad på fynd, jättefint. när jag gör fynd så är de nog fynd för att vara i sthlm.. Du fick massor för 85 kr, jag köpte ett dl mått liknande ditt för 50 kr, de va fynd för mig..otroligt... Jag letar också tvättbräda... dina bilder e så fina..
kram kram linda

Anna sa...

Oj, oj, oj vilka fynd!!!!

Blev otroligt fint med en skvätt av vitt, så roligt att kunna fynda sådär :). Trälådan blev ju perfekt förvaringslåda för dynorna, ser så sött ut :)

Hos mig har du chans att tävla om pyssel-priser i min allra första tävling om du vill!

Kram!

Marres Hörna sa...

Att det blir så fint med lite vitt!!! :-)

Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad sugen jag blir på att gå på loppis-rea jag med. Tyvärr lär det inte finnas så väldigt många loppisar att gå på nu när det är midsommar in på knuten... Men jag ska hålla utkik!

Din blogg är underbar :)

Mvh Jenny

Hjärtat Mitt sa...

Jättefina fynd, och finare blev de ju :)
Där ser man vad lite färg kan göra.

Kram Mari i Marieholm

Kristin sa...

Hej Marie! Det kallar jag verkliga FYND! Det var så fina och söta grejor som passar så bra i ert hem, är jag övertygad om! :-)

Kram och ta det försiktigt runt midsommarstången! ;-)
/Kristin

Evelinas hus sa...

Vilka fynd och du har gjort det så vackert! Jag har just kommit hem från mitt loppisställe som också hade halvapriset. Det blev lite saker men jag hade en trött liten P med mig så vi fick skynda oss hem.
Urfint Marie!
Ha en bra dag.
Kram Caroline

Himmelbit sa...

Åhh vad fint!! Vilka fynd! Dina bilder är jättefina! Nu blir man sugen på att ge sig ut och fynda.. :-D.

Ha en toppendag!

Designe sa...

Vilka fina fynd och de blev ju superfina i vitt! Så fint arrangerat oxå och jag gillar verkligen dina kuddar! Jättefina bilder! Kram :)

Tårtsmulan sa...

Vad mycket fint du hittade :)
Det är bara och passa på när det dessutom är halva priset.
Jättefint när det blev vitmålat.

Kramar

Annas skattkammare sa...

Men Marie, vilka fynd du gjort!! ÄLskar dem allihop, varför har inte jag hört talas om detta ställe? =) Halva priset också, det är inte ofta man ser det hos loppisbutiker! Jättefint blev det, stolen kommer passa perfekt där. Kram /Anna

MY WHITE COTTAGE sa...

Hjälp, vilka fynd!!! Lådan var verkligen perfekt förvaring för sittkuddarna!

Om jag inte hinner kika in något mer innan midsommar passar jag på att önska dig en härlig midsommarhelg!

Varma kramar Jenny

hvorfor ikke... sa...

Man må ha øynene med seg, skal man få tak i sånne godbiter, i folkevrimmelen, - og kunne se det for seg, med noen penselstrøk.

Det ble virkelig flott!
Jeg syntes det var så mye flott her hos deg så jeg kommer snart igjen, derfor lager jeg en link fra bloggen min. ha en god dag!

Smil fra Torunn

Under en vind sa...

Hej vännen!!

underbara fynd till en otroligt billig peng, det vore dumt att låta bli! Å med vitt blir allt perfekt...hi hi....

Så fint du dekorerat och arrangerat då det är färdigmålat! Dina utedynor är sååå fina!

Har du kikat på bänken som Malin säljer, den med volangkant? Jag har den och Anna också....den är såå söt att ha utmed en vägg! Just nu finns min på verandan....

Önskar dig och din familj en riktigt skön midsommarhelg!

Stor kram! ♥

Gårdsromantik sa...

Halva priset på loppis - det är ju nästan gratis!

Vilka fina fynd du gjort och snabb var du med penseln. Snyggt.

Kram Maud

LantlivsAnette sa...

Nämen vaa !!!himmel vilka fina saker..och nästan gratis..ojj ojj så fina dom blev när du målat dom..
Och vilka fina dynor du har...
Allt blir så fint när du fixar och donar, du kan du !!
Kram Anette
Jag hinner lägga in en Midsommar hälsning på Fredag, kika in då om du har tid !

Hannas form sa...

Hej sötaste du!!!

Å, så mycket fina bilder du visar...vilka fynd!!! Och vad fina dom blev målade!!! Läääängtar efter att komma ut till landet och börja måla. Har en ytterdörr att ta tag i, det ska bli så kul att se förändringen.

Vill passa på att önska dig en fantastisk sommar!!!!

STOR KRAM till dig!!
Hanna

My Lovely Things sa...

Hej!!
men åh vilka fantastiska fynd..så otroligt fina allihp..

så fin lådan blev till dina vackra dynor..

håller med om att sröaren är så fin..
Jaa, det är så kul när man får så mycket för pengarna..

Du tar underbara bilder..
Du jag har mejlat dig..
ha det så gott..
kram anna

Bruno & Mig sa...

Här har det fyndats ser jag!
Va roligt du ska ha haft det.

Jag har en exakt lika dan sockerströare. Lockets perforering är i form av en stjärna. Jag älskar den (betalade 5 kronor!)

Kram

vosgesparis sa...

everything looks so gorgeus in white!

Kerstin sa...

WOW så heldig du er!!! Så mange fine ting og til den prisen da: Kjenner jeg blir litt misunnelig. Men vi snakker om å kjøre inn i Sverige i sommer så kanksje jeg kommer over noen loppiser..

Ha en fin kveld.=)

hemtrevnad marie sa...

Det kan man kalla fynd!!!
Vilken skillnad med lite vit färg och mycket arbete,,,kan jag tänka....
Tänk nu blommar min rosa pion med, tog in en igår...
Ha nu en härlig midsommar ....(Ska försöka hinna med ett inlägg innan dess....)iannatfall önskar jag det nu!!
kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Halva priset på loppis, det är ju rena rånet!
Härliga fynd har du gjort i alla fall! Underbara bilder!
Önskar dig en skön midsommar med mycket god mat och dryck tillsammans med familj och vänner!
Kramar
nina

ciiccii sa...

Så mycket vackert du fyndar på loppis.
Undrar om min man skulle uppskatta att jag också fick det som intresse. Han tycker nog redan att mina intressen kostar en del.

Linneagården sa...

Vilka roliga & FINA fynd du har lyckats gjort. Jag gillar stolar lite extra & din blev så himlans söt som vit. Snyggt med vit tvättbräda, blir kanske nästa projekt här?!

Önskar dig en jätte trevlig midsommar med allt vad det innebär.
Många kramar från mig /madelene

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Hihi så du har också loppisfyndat till halva priset :) "Min" loppis hade också halva priset på allt..det var kaos och flera hundra personer trängde utanför en bra stynd innan öppning :)

Du har gjort jättefina fynd och sedan när de blev vita är de helt underbara!

Såå fina bilder, jättemysigt...

De där danska dynorna passar perfekt i lådan, vad smart!

Kram vännen & ha en jättefin midsommar om vi inte hörs innan dess :)

Mia

Vardagstugg sa...

Fina fynd! När det är halva priset kan man ju bara inte motstå :)

fortsatt trevlig kväll!

Annelie

Mamma C sa...

Vilket fynd du gjorde, så fint det blev när du hade målat dom.
Kram Mamma C

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej!
vilka superfynd du gjorde och superfint blev det efter att du målat allt. Så fina bilder du tagit också.
Kramar Malin

White Season sa...

Oj, jaa det är loppis det, och vilka fina saker sen... och som alltid, vipps så blir det bara såå fint med lite vit färg. Så himla kul! Visst blir man ju så glad när man kommer hem med sitt lilla lass och så har knappt hundringen rykt...
Vackra bilder som alltid, och vill passa på och önska dig en jätte skön midsommarhelg, Kram Malin

Lina sa...

Hej!
Vilka fina fynd du gjort igen! De är ju fantastiskt med en loppis som ar rea!!! ; - ))
Den här veckan blir de inget loppisbesök för min del. Nu måste jag ta mig i kragen och måla de jag har på lager i källaren och hitta bra platser till dessa. Förra veckan blev de ju 2 besök, både onsdag och ja tom 2 på lördag! Vår bröllopsplanering tar mer och mer tid nu, och snart ska jag börja med tyckesakerna. Program till kyrkan, sånghäfte mm…

Må så gott & glad midsommar!
/Lina

Maria sa...

Hej Marie!
Önskar dig också en riktigt skön och trevlig midsommarhelg!
Vackra bilder!!!!
Kramar Maria

En liten AnCa sa...

Har de så fina och billiga saker där på andra sidan sjön??? Jag får nog ta packa med mig Loppan i bilen och göra en utflykt till västgötasidan!!!

Kram o ha en riktigt mysig midsommar!!! // AnCan

Guldkant På Livet sa...

Vad lite färg kan göra, så snyggt du gör och vilka fina fynd, flaskor och allt annat och mycket fint ihopsatt som vanligt!! Jag kikar in sen igen och byter själv inlägg igen under helgen men vill passa på och önska dig & din familj en skön midsommar redan nu!! Mari.

Hulda sa...

Oioioi!! Skal si dette ble forandring! Så lekkert alt sammen! :) :)

Miss.T sa...

Så utrolig flotte ting du hadde fått deg !!! kjempefint alt sammen.

lottens vita och gröna sa...

nämeeeeeeeeeeeeen herregud, det var kap ju! vilka bilder, först det där som det flesta kallar skräp sen, tada...massor av skatter, så vackkert och så billigt, kan det bli bättre!
nedrans snygga dynor!
tack för mejl, ohhh vad kul med träffen, vilka härliga människor, avis igen, hihi! nu krånglar utmejlen så du får mejl nån annan dag!
ha det gott kära bloggsyster!
varmkram lotten

Inspiration i vitt sa...

Ojojoj vad snabb du är att fixa till grejerna vilken härlig energi du har.

Dina fynd är verkligen fynd och när de dessutom kommer i rättans händer ja då blir det bara såå bra.
Kram på dig/Ingela B.

Dubbelörnen sa...

Så läckra saker du hittat!!

Sedan finns det ju fynd o sedan finns det riktiga fynd o några få lyckas med det omöjliga att finna superfynd...

Kan bara konstatera att en Vit Ranunkel definitivt kan katalogiseras till denna unika skara som superfyndar *är inte alls avis* ;)

Önskar dig en skön o härlig midsommar

MiaMaria sa...

Vilka härliga fynd!!!!!!!

HA´en bra midsommar!
MiaMaria

alidas sommaräng sa...

Vilka fynd!!! Det är tydligen stor skillnad på här i Dalarna och där du bor på priser.Men, men! Vackert blev det i alla fall! Ha nu en riktigt bra midsommarhelg! Kramar Laila

Lina sa...

Oj oj oj, vilka fynd!! Ha en riktigt härlig midsommarhelg!!

Ann-Catrin / finthemma sa...

halva priset... det är inte klokt alltså!
och sen med vitfärgen så blev det ju fantastikst fint!!
jag beundrar din kreativitet och estetik!!

Vill önksa dig en underbar midsommar med dina kära!

Kramar Ann-Catrin

Saramedflera sa...

Det kan man kalla fynd. Stolen var jättevacker. Ha en fin midsommar.
Kram Sara

Drömmar på V sa...

Verkligen vackert!!! Detaljen i stolsryggen var extra fin.

Ha en skön dag.
Kram/Maria

Bara Gry sa...

Halva priset på loppis, låter nästan som ett skämt ;-) Lyllo du!

Gillar stolen jättemycket, det är så fint med mönstret i ryggen som kommer fram bättre nu när du vitmålat den ;-)

Ha en skön midsommar! Kram Gry

Monolilith sa...

Vilka kanon-fynd du gjorde!
Jag var också på loppis-rea häromdagen.Det är ju helt underbart vilka kap man kan göra! :)
Ha en fin midsommar!

Stämningsfullt sa...

Hej1
men vilka fynd!! Superfint blev det!
Kram.

Annika sa...

Du har verkligen hittat fina fynd....och så snyggt det blev målade...
Ha en mycket härlig och trevlig midsommar
Kram Annika

Zäta sa...

Du är så fantastiskt duktig på att se vad som kan bli något vackert efter att dina varsamma fingrar varit framme med penseln.

En riktigt fin midsommar önskar jag dej!
Kram
Zäta

Vit spets sa...

85 pix det kallar jag fynd! jag diggade lådan för alla utedynor, tvättbrädan blev ju tjusig med en skvätt vit färg...jag måste ut till loppisar, måste leta grejer...
Kramis
//Siv

Anonym sa...

Hej!
Är dålig på att kommentera men tittar in på din blogg ofta!
Härlig inspirationskälla och en stund att bara drömma om inredning och ideér, tack för att du delar med dig.
Trevlig midsommar!

MVH Karin
http://skattkammaren.tradgardsblogg.se/

Anonym sa...

Hej!
Är dålig på att kommentera men tittar in på din blogg ofta!
Härlig inspirationskälla och en stund att bara drömma om inredning och ideér, tack för att du delar med dig.
Trevlig midsommar!

MVH Karin
http://skattkammaren.tradgardsblogg.se/

LISBETH---<-@ sa...

Åhh så mange nydelige funn! Duuuuu så vakkert det er hos deg, jeg bare nyter og beundrer, sukk! Takk for nydelig inspirasjon og ha en koselig midtsommer!
Velkommen skal du være til meg.
Klem

migoalice sa...

Ville titta in och önska dig en riktigt trevlig midsommar!

Kraaam Melinda

Magny sa...

så bra....
virkelig bra saker!!! lucky you....

Kol&Rosors sa...

Lite färg gör mycket,som nya...
Vakra pioner du har,de är så ljuvliga,även som torkade.

Ha det så gott & en trevlig midsommar!

Kram L-Lott

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marie!
Skulle inte tacka nej till att gå på rea- på loppis! Hihi!
Ja du, grattis till de fina fynden du gjort! Gillar alltihopa! Vad du är kvick med penseln du!

Jag önskar dig en riktigt härlig midsommar helg!
Kram Hanna

Linda sa...

Hej Marie
tack och hoppas du får en trevlig midsommar... Med massa mys..
kram kram Linda

Majas mammelucker sa...

Härliga fynd och bilder du visar..
ville bara önska dig en skön midsommar!
Kram Maria

C De-sign sa...

Vilka fynd!!!!!!!!!!!! Nu vill jag önska dig en Underbar MIDSOMMAR!!! Kramar fr C

linemor sa...

Hei Marie
Så fine dine funn ble med litt hvitmaling. Ønsker meg også et slikt vaskebrett. De er fine både malte og umalte.
Ønsker deg og familien en flott midtsommerskveld. Jentene kan jeg tenke meg blir nydelige i sommerkjoler med kranser i håret.

Klem Line

Ida sa...

Vilka fina fynd du gjort, det är magiskt vad lite vit färg kan åstadkomma! Bilderna på din jordgubbsdukning är underbara och så fina sommarklänningar! Hoppas ni fick en skön midsommarafton. Fortsatt trevlig helg, kram Ida!

ANNAANNA sa...

Japp, fynd både fint och väldigt prisvärt.

Linda-Lindis sa...

Vilket FYND du har gjort, inte ofta man kan handla så billigt.

Du tar sååå fina fotografier!

Ha en skön sommar!
Lindis

My lovely cottage sa...

wow what a change! just after painting things white, just lovely

Systrarna vitt sa...

Så kanonfina fynden blev, bilden är så somrig och härlig...man bara ler när man ser den. Kram Liselott