lördag 14 juni 2008

Min mammas trädgård

Visar idag lite bilder från min mammas trädgård. Blommor är min mammas största intresse och det syns när man besöker hennes fantastiskt fina trädgård. Att hon sen har en man som kan tillverka det mest underbara detaljer gör ju inte saken sämre. På bilderna har han bl.a gjort det lilla växthuset, klotet av armeringsjärn, rosenbågen och soffan i lärkträ.
k
k
k
k
k
k
k
l
k
k
l
I förmiddags var jag en snabb sväng på loppis. Ett utav ställena jag brukar besöka hade halva priset på ALLT och det kan man ju bara inte missa, hihi. Kan ju säga att det var några fler än jag där!!!!!!! Några saker fick följa med hem, ni får se dem nästa vecka!
k
Ha en fortsatt trevlig helg! Kram Marie

42 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh vilken uuuunderbar trädgård! Så fint!! Och vad duktig din pappa är!
Kram!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbar trädgård! Duktig är pappa också på att få till det! Härligt! Du har att brås på!
Önskar dig en fortsatt skön helg!
kram
nina

Grodmamman sa...

Härlig trädgård dina föräldrar har! Vackra saker din pappa gjort också.
Kram

Jema Rose sa...

Vilken vacker trädgård, ser riktigt lantligt engelskt ut ju!

: )

Kram, Jenny

<3

Jes/Vita villa vila sa...

Å vilken urmysig trädgård!!! Ja där ser man att äpplet inte faller långt från trädet :) Nu förstår vi ju var generna för god smak kommer i från :D

Superhärliga bilder vännen!

Kram Jes ♥

Kol&Rosors sa...

Vilken underbar trädgård din mamma har... så vackert...

Stigen med takpannor,jag skriver bara :))

Underbara bilder du tagit.

Ha det så gott & en härig söndag!
Kram L-Lott

annaslantliv sa...

Oj vad vackert! Jag älskar verkligen sånna här inspirerande trädgårdsbilder, underbart.

Rosten är så snygg!

Kram Anna

Under en vind sa...

Godmorgon!!!

Hoppas att du har en riktigt bra helg! Här njuter jag idag av en ledig söndag...inga bokade saker på programmet...så skönt! Kommer fömodligen inte att bli sysslolös ändå....hi hi.....

Så fint din mamma har det hemma i sin trädgård! Vilket blomsterhav och underbara rostiga detaljer!

Här blev det en bra lördag igår med morfar på besök! Dottern fick sin nya efterlängtade cykel, aningens stor ännu men hon fixade det med galans! Hon fyller ju 6 om en månad så då firar vi igen....Sonen fick en stor skateboard med skyddande tillbehör, så vi såg knappt till barnen inomhus på hela dagen....

Idag begav sig sambon iväg på en av sina resor....han blir borta några dagar så vi får väl se om jag gör några nya projekt..fniss...tror på sin höjd att jag byter plats på smådetaljer...inga stora målarprojekt denna gången!

Ha en skön söndag! Stor kram!

Mamma C sa...

Vilken trädgård, dom har dina föräldrar. Jättefina bilder har du tagit.
Kram Mamma C

Kerstin sa...

A så nydelig hage, med fine blomster og herlige detaljer. Du har en flink far og mor som får til en slik hage:=) Sikkert herlig å nyte når du er på besøk:=)

Ha en fin søndag.=)

Ann-Catrin / finthemma sa...

Morrn Mari!

nu förstår jag ar all god smak och sinne för det vackra i livet kommer ifrån... vilken trädgård säger jag bara.. en oas av stillhet och harmoni.
Och vilken pappa sen... vad han kan alltså!
Underbara bilder
kram a-C

Gårdsromantik sa...

Men så läcker trädgård - är det en gång de där takpannorna?

Vilken skicklig far du har!

Kram Maud

Hulda sa...

Din mammas hage er nydelig, så romantisk og fin. Likte det hvite cafebordet og stolene. :)

MiaMaria sa...

Hej!

Men så vacker trädgård....

HA´en bra söndag!
MiaMaria

Kristin sa...

Hej Marie, vilken underbar trädgård din mamma har! Jag tror jag skrev det förra året också! :-) Och hon verkar ha en suveränt duktig och händig man som tillverkar så fina saker! (Kan han klona sig och komma hit och fixa lite också, vore det bra...)

Hoppas ni har en bra helg, fast det var lite kyligt. Vi har bara 13 grader idag men solen skiner i alla fall.

Kram så mycket och tack för att du visade så härliga bilder!

/Kristin

Villa Nyhem anno 1918 sa...

så ljuvligt,rosenbåge har jag varit på jakt efter länge,undra hur man får till en sån fin mvh Maria

Nygammalt sa...

Vilken ljuvlig trädgård! Måste vara underbart att få vara där.
Önskar dig en trevlig fortsättning på helgen!
Kram.

LantlivsAnette sa...

Ojjj ojj vilken vacker trädgård din mamma har !!
Och vad spännande att få se vad du har hittat på loppis !
Kram Anette

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh vilken underbar trädgård din mamma har! Det syns att hon tycker om att pyssla där, det är så mysigt!
Vad stora vindruvsklasarna är redan, otroligt!

Kram & ha en fin söndageftermiddag!
Mia

alidas sommaräng sa...

Vilken fin trädgård,med urroliga detaljer sånt gillar jag.Ha de´kramar Laila

Radhusdrömmar sa...

Åh vilken vacker trädgård!!!
Jättefina bilder du tagit :-)

Ha en bra söndag

Kram Johanna

Marina sa...

Vilka underbara blommor och vilka hantverk!. Det blev ingen loppis för mig denna helgen heller. Trist!

Det lantliga hemmet sa...

vilken underbar trädgård din mamma har och med alla rostiga detaljer blir så jätte fint ihop..

ha de gott
kramar karro

Galleri Hönshuset sa...

Oj vilken trädgård, helt underbar. Gillar allt det rostiga bland blommorna. Ha det gott. Kram Pirre

Nostalgi och Rosor sa...

Hej Marie!!
vilken lummi trädgård... härligt..
Ja de va roligt med lite frågor.. fast man fick tänka till lite.. tio år sen e lång tid..
Din tallrikshylla är så fin, hitta en på loppis härom dagen för 70 kr fast senapsgul, undrar hur dom tänkte, säkert från något 70 tal.. Men den ska så klart bli vit och mina ros tallrikar ska stå där,, dom jag köpte på loppis var tydligen rosendal tror jag de hette...
Din lekstuga är bedååårande söööt vill ha den, vågar inte visa sara då skulle hon nog säga varför har den flickans mamma gjort så fint...*Ler*
Kram kram Linda & trevlig midsommar..

Guldkant På Livet sa...

Wow, vilken fantastiskt imponerande trädgård din mamma och hennes man har! Vilken oas!!! Mari.

Elzie sa...

Har sällan sett en sån trädgård. Och vilka saker mannen i huset har fixat till. Min gubbe får nog av rost på jobbet säger han (är bilplåtslagare *s*) och jag som tycker det är så vackert. Hade varit helkul att få gå runt i denna trädgård och "stjäla" idéer.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

Saramedflera sa...

Underbara bilder på en underbar trädgård!
Kram Sara

Ina på Sikabacken sa...

Ja, tänk om man hade de gröna fingrarna. Jag blir riktigt avundsjuk på den trädgården, vilket jobb och vilken tid det måste läggas ned på den. Själv hinner jag inte med min trädgård. Rabatterna är fyllda med ogräs och det växer så det knakar mellan gångplattor och grusgångar, trots torkan.

tre nyanser av vitt sa...

Vilken underbar trädgård har du lika gröna fingrar? Ser fram emot bilder på loppisfynden, halva priset det är ju superhärligt!!

Kram Marie

Bodil sa...

Hälsa mamma att hennes trädgård är helt ljuvlig. Och vilka prydnader! Helt i min smak. Man bara tittat och tittar och tittar......
Fantastiskt kul att få se.
Kram Bodil

"M" sa...

Oj vilken fin trädgård, där skulle man ju gärna titta in....

Hwita Villan sa...

Vilka härliga bilder! Och vilken lyx att ha någon som kan skapa de underbara sakerna till ens trädgård!

Men det där med takpannorna på marken... använder de det som en gång, eller är det bara en avgränsning? Det var ju himla roligt!

Ha en skön kväll!

PS. Utlottning hos mig!

MormorRuthsAnn sa...

Hej vännen!
Men vilken supervacker trädgård din mamma har!! Oj, då har du ju anlag...fast jag vet att du inte själv tycker det ;)

Vilka underbara blombilder med rosor och pioner du visar i inlägg nedan...det ser helt ljuvligt ut...

Hur går det med bygget...jättenyfiken! Det skall bli såå kul att ses snart igen...glad bara jag tänker på det :)

Kram Ann

milly Garden sa...

Åh vilken härlig trädgård din Mamma har och händig man som gör så fina bågar mm. En sånn lummig trädgård drömmer jag om att ha!

Kram Marina

victoria sa...

Blev helt tagen av dina vackra bilder ifrån din mors trädgård.Jag har själv en stor trädgård och jag vet vilket oerhört slit det är med att hålla alla div " oönskade hyresgäster" borta.

Är självklart nyfiken vad du hittade för fynd också...

Ha en bra dag
kram Victoria

Lina sa...

Hej!
Din mamma har veklingen en UNDERBAR trädgård! Så grön och frodig och med MASSOR av blommor! Här hos mig har de mesta blommat ut nu, eller torkat bort eller blåst sönder :- ( Räddade de sista pionerna idag, de får vi njuta av EXTRA. Nu dröjer de ett tag tills de blommar igen!

Vilken loppis som har REA!? Förstår att de var många där, spännande att se vad du fyndade den här gången!

Må så gott & ha en bra vecka!
/Lina

Dorthe sa...

Herlig trädgård din mamma har.
Flotte billeder derfra.
Jeg har været lidt rundt på din Blog, og det er helt sikkert at jeg vender tilbage.
Jeg har lavet et link til din Blog på min egen. Håber det er iorden, ellers må du bare sige til...
Så skal jeg nok fjerne det igen.
God uge...

a home far away sa...

Vilken superhärlig trädågr din mamma har, jag förstår att du vill visa bilder därifrån! Hon verkar vara mycket driftig:-)

Kram Gunilla

Evelinas hus sa...

Jamen gud alltså, vilken trädgård din mamma har! Vad kul med en så inspirerande mamma.
Trevlig måndag på dig.
Kram Caroline

Tårtsmulan sa...

Vilken underbar trädgård!
Din mamma är verkligen otroligt duktig.

Önskar dig en trevlig måndag!

Annas skattkammare sa...

Vilken underbar trädgård! Vår granne här ett lika stort intresse för sin trädgård och den liknar faktiskt denna lite, kan säga att vi ligger i lä brevid den! =) Ha det gott! Kram /Anna