måndag 16 juni 2008

Måndag

Hej allihopa! Hoppas att ni har haft en trevlig helg! Våran helg har bestått utav loppisbesök, sånt där tråkigt jobb med utbygget som rördragning och annat jox som inte syns, liten utflykt, målning av loppisfynd och sist men inte minst ett jättetrevligt kalas.
j
Är inte mycket att visa från utbygget än och loppisfynden är inte färdigmålade så det får bli lite bilder på allt möjligt idag!
k
De här fina zinklådorna köpte jag av Katarina när vi besökte hennes butik Lilla Ugglebo. Har klippt till små etiketter utav gammalt tidningspapper och satt dit men har dock inte hunnit att texta något på dem än. Den lilla vita burken bredvid är ett loppisfynd för 5 kronor.
j
Kommer ni ihåg de fina stuckaturbitarna som jag fick av Ann? Här, på hyllan i trapphuset, har en utav dem hamnat.
j
Den här vackra lampetten fick jag i julklapp, tycker den är sååå fin! Nu har den fått en liten krans utav lavendel. Lampetten kommer från Lustfyllt.
k
Vill önska alla en riktigt trevlig vecka! Tänk att det är midsommar om några dagar, härligt! Ha det bra och ta hand om er! Kram Marie

58 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så mycket fint du visar!
Gillar verkligen zink-lådorna och att du gjort etiketter av tidningspapper! Snyggt!
Ha en bra dag!
Kram!

Tårtsmulan sa...

Mycket fina bilder och vad gulligt det blev när du satte etiketter, gjorda av gamla tidningspapper, i zinklådorna, vilken smart idé.

Ha en fortsatt trevlig måndag!
Kram

Ann-Catrin / finthemma sa...

Marie!

Jag är bara så imponerad att medan ni arbetar för fullt med utbyggnaden orkar fixa med allt annat.. att orka göra så där fint runt mkring dig ändå!
jag kommer ihåg när vi byggde ut för en hel del årsedan.. allt förföll runt om oxå..hur lyckas du?

Underbart fina bilder.. ha en finfin vecka..ja tänk midsommar på fredag.inte klokt allltså!

Kraam a-C

Lina sa...

Åh så mycket fint! Inte roligt med de där pillsakerna. Mycket roligare när man håller på med stomme elelr ngot annat som verkligen syns! Ha en riktigt bra dag!

Tidsmästarinnan sa...

jag var helt säker på att det var två veckor kvar till midsommar, jösses!! Det är ju nu på fredag!!

Otroligt fint med zink och rosa... du har så fint härinne jämt att man bara gapar :-)

Kram på dig, nu får jag stänga fågelholken här, hihi!

hemtrevnad marie sa...

Så vackra bilder!!
Nu blir jag såå sugen på att plocka av mina pionknoppar men får väl spara mig nån dag längre fram mot midsommar!
Ska bli spännande att se dina loppisfynd!
kramis

lottens vita och gröna sa...

hallå marie! oh vad fina zinklådor och så har du nu sått en ny idée här, guuuuu så snyggt med tidningspappret!
den där lampetten är det ljuvaste jag sett, längtar...snart så ska denna lustfyllt besökas...vet inte när i kommer bege oss nedt, kanske i slutet av juli, skulle vara såååå kul att ses, och du/ni måste såklart höra av dig om ni ska till stockholm! du har min mejladress, kan du inte mejla din igen, allt mitt är ju totalförstört och ditt fina kort med ju...
ha en unerbar vecka, vi hörs och ses snart! varmkram lotten

Annas skattkammare sa...

Hej! Låter som du haft en fin helg!Vilka härliga bilder du bjuder på idag. Så snyggt med tidningspappret. Jättefin lampett du fått och stukaturbiten passade ju perfekt där! Älskar verkligen ditt fönster med griffelfärg.. Ha det gott! Kram /Anna

Designe sa...

Oj, så fint! Vilka underbara pionblommor och så fina lådorna var! Såå fint med stuckaturen där på hyllan oxå! Ha en fin vecka! Kram :)

Millas hem sa...

Härlig helg du haft!
Jag har också målat lite...ett par hyllor och barnens småmöbler. De var vita och träfärgade tidigare, men är nu helvita.

"Ska allt vara vitt, mamma?", sa Ellen när jag satte igång. Hmm... men hon tycker att det blir väldigt ljust och fint!

Men de får väl snart börja använda solglasögon inomhus, för att inte bli bländade! :)
De hade väl hellre sett att möblerna gick i rött grönt och blått kanske och hade hon uttalat att det var det hon ville, då hade det fått bli så. Det är ju trots allt deras småmöbler. Hade förstås inte tilltalat mig lika mycket. Men vad gör man!

De där zinkboxarna är så charmiga, kul idé med tidningspapper och sedan text över! Du kan du!!
Ha en bra vecka och en trevlig midsommar helg!
Kram Camilla

MY WHITE COTTAGE sa...

Så fina bilder Marie! Låter som ni haft en bra helg! Även här blev det loppisbesök och ett par fynd gjordes... :)

Önskar dig en fin midsommarvecka!
Stor kram från Jenny

Gammelgård sa...

Underbara bilder!
Åh, vad jag gillar zinklådorna!!
Ha en bra vecka!

Dubbelörnen sa...

De där zinklådorna gillar jag verkligen! Har ju köpt redan tidigare några lådor hos våra goa Katarina.

Lampetten var också vacker o annorlunda. Skulle passa väldigt bra även här hemma ;).

Idag har inget blivit gjort här hemma, så imorgon får jag sätta fart för att hinna bli klar till torsdag kväll då gästerna börjar ramla in... *fniss*

KRamar

Kerstin sa...

Så fine bilder, kassene av sink var fine. Må innrømme at jeg er en liten smule misunnelig på dere svensker med alle loppisene:=) Skulle ønske at ferieturen ble lagt til Sverige i når, men det blir den desverre ikke:=)

Ha en strålende fin dag:=)

My Lovely Things sa...

hej Marie!!

åh så fin trädgård din mamma har..så mycket vackert!!

Så fina bilder du visar...stuckaturen du fick av Ann är så fin...

Ska bli kul att se dina loppisfynd...
Härligt att höra att det går framåt med utbygget..

ha det så bra..
kram anna

My little Home sa...

Tassar in här och blir glad som vanligt av alla vackra saker du visar!! Zinklådorna skulle gärna få stå hemma hos mig, likaså skulle den vackra väggljusstaken med madonnan gärna få hänga på en av mina väggar;-) Vackra ting!!

Helgens loppisbesök lät spännande, hoppas du hittade några trevliga fynd som vi får ta del av här på bloggen:-) Det där med rörläggning lät väl mindre skoj men det blir säkert jättebra när det är klart.

Önskar dig en trevlig vecka!!

Kram

LantlivsAnette sa...

Du kan verkligen det där med att ta fina foton, jisses vad vackert, vilka fina saker du har !
Och de där lådorna från Katarina, ojj vad fina,etiketterna var ju pricken över i..såååå fint.
Tänk att det snart är Midsommar, jaa man kan riktigt inte fatta det..
Ha det så bra Kram Anette

Dorthe sa...

Så mange fine ting....
Flotte zinkkasser, og en fin tavle.
Flotte etiketter du har lavet af gammelt avispapir.
Ha en fin vecka!

Elzie sa...

Den lampetten var verkligen söt. Hoppas du har en bra vecka.
Kram Elzie

Kristin sa...

Hej Marie! Vad fint du har gjort, som vanligt! Snygga zinkboxar. Zink kan man nästan aldrig få för mycket av...

Jag önskar dig en skön midsommar också, ta väl hand om dig och familjen och så hoppas jag att ni får fint väder på er, var ni nu än befinner er! :-)

/Kristin

Bara Gry sa...

Å, så mycket fint. Lampetten i porslin var lite annorlunda; KUL!

Ha en skön vecka och en glad midsommar!

Kram Gry

Jenny sa...

Kikar in och önskar dig en mysig midsommarvecka!
Din blogg är som vanligt alltid lika vacker och inspirerande!
kram
Jenny

Jema Rose sa...

Jag njuter av de vackra bilderna, sagolikt vackert..!

: )

Kram, Jenny

<3

Leva som jag sa...

Zinklådorna är underbara!!!!
önskar dig en skön vecka
kramar M

"M" sa...

Hej hopp.vad tiden går...midsommar...ojoj...kul att ses imorron...det var ett tag sen sist...v pratar om er och ser fram emot att leka.....kram...

Mamma C sa...

Vilka fina zinklådor. Du ska ha en bra vecka du med och en glad midsommar.
Kram mamma c

Under en vind sa...

Härliga blandning av bilder!!! Du har så mycket fina detaljer och dina arrangemang är alltid lika tilltalande!

Hoppas att allt är bra med dig! Här har det idag arbetats vanligt och laddats upp för kommande två dagar med fritidsläger...nu håller vi tummarna för vädret då vi ska vistas vid sjön båda dagarna!

Ha en skön kväll, kram!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej du goa glädjespridare! Vilka vackra bilder! Gillade verkligen zinklådorna m tidningsetiketterna för att inte tala om ljuslampetten HELT UNDERBAR!!
Önskar dig en skön midsommarvecka!
kram
nina

Inspiration i vitt sa...

Hej: Jag såg de där fina zinklådorna när jag var i Danmark i en butik,hon som jobbade i den butiken viste inte vad de kostade och vi hade inte tid att stå där och vänta på att hon skulle få tag på någon som visste.
Jag blir avis på dina hihi.
Vackra bilder du tar, verkligen.
Kram på dig/Ingela B.

Inspiration i vitt sa...

Ojoj glömde att säga att din mammas trädgård var så underbart vacker nästan som i en saga.

Saramedflera sa...

Zinklådorna var underbara, du visar alltid så mycket fint! Roligt att titta in här :-)
Kram Sara

Linneagården sa...

Godkväll Marie.
Söta bilder på vackra saker.
Din mors trädgård är ju bara så lummig & mysig. Vilket jobb hon lägger ner. Det märks att ni bor i en helt annan zon än där jag bor, vi har inte lika frodigt!

Ha en fortsatt bra kväll /madelene

Drömmar på V sa...

Dags att ge mig till känna... jag har smygkollat här ett tag nu utan att lämna någon kommentar. Men nu måste jag bara säga att du visar så mycket som inspirerar. Etiketterna av tidningspapper är ju en jättebra idé, hur gammalt är gammalt och var får man tag på sådant? Ser att du tagit in pioner -det är så fint.
Vill också säga att din mamma verkligen har en fin trädgård.

Önskar även dig en fin vecka och tack för all inspiration.

//Maria

Vårt lilla hem sa...

Såå vackra bilder på så fina saker!! Och vilken härlig helg ni har haft!

Ha en fin vecka och en trevlig midsommar!!

Kraam! Jenny

Hjärtat Mitt sa...

Vilken trädgård din mamma har!
Så många fina detaljer.

Zinklådorna är jättefina, och pionerna passar bara SÅ bra ihop med dem.

Tack för påminnelsen om att det är dax att fixa lite med lavendeln :)

Kram Mari i Marieholm

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Ja det är så underbart att det finns så mycket goa människor runtomkring en i bloggvärlden..människor som inte man träffat men ändå gör en massa för varann. Jag blev jätteglad idag :)

Åh (min ständiga inledningsfras när jag tittar på dina bilder *hihi*) du kan verkligen trolla fram fina bilder och stilleben bara genom att sätta ihop ett par saker och vips är det som rena konstverken..och vi sitter här och njuter i vanlig ordning :)
Stuckaturen är underbar där bland allt det vackra...

Kram vännen och tack för alla fina bilder!
Snart ses vi (jippi!!!)
Mia

Sagalisa sa...

Hej där,så fint du har pyntat både inne o i lekstugan!Jag får nog vänta ett år till innan jag kan göra så fint i min lekstuga!!!Massa grus...

Ha det bra/Anna

mali-mo sa...

Så fine detaljer du viser idag. En sånn lavendelkrans skal jeg jammen lage til jeg også, så kanjeg ha den deilige duften rundt i huset også. Skal bli spennende å se dine siste prosjekter!

MormorRuthsAnn sa...

Hej min vän!
Härligt att gå in på kommentarerna och finna ett sådan där lång härlig kommentar!

Vilka härliga bilder du visar idag...bilden med pionerna är såå vacker och i en underbar harmoni! Det kallar jag Feng Shui!

Vad fin stuckaturbiten blev där på hyllan....du är såå himla duktig på att sätta ihop underbara bilder.

Ja, jag håller med dig...det skall bli såå himla kul att ses! Du måste lova att köra försiktigt där på morgonen...du får ju trots allt gå upp tidigast av alla.

Stor kram från mig till dig...
Ann

Villa Nyhem anno 1918 sa...

åhh så fina zinkburkar och tidnigspapperet var en rolig ide. Ha en bra vecka, själv har jag alldeles för mycket att göra kramis Maria

MiaMaria sa...

Hej!

Lycka till inne hos mig.....
Denna gång har ja överfört texten och fyllt i med penna.....

VAckra saker från ditt hem....

HA´en bra midsommar!
MiaMaria

latara sa...

Halloj Marie!

Vilka vackra bilder! Den översta är en riktig vykortsbild, som hämtad ur ett glassigt inredningsmagasin *gillar*

Du förnekar dig aldrig; bild efter bild är så där vackra. Jag är både avis och glad för din skull, för att du har det där som gör det möjligt för dig att trolla fram skönhet. Det ser så lätt ut!

Det blir minimalt med tid vid datorn, men nu ska jag scrolla neråt och ta mig igenom dina senaste inlägg en gång till. Behöver jag säga att din mammas trädgård är underbar? Me like!

Kram!

Karin

Nicolinas boning sa...

Vilken tur att du finns med dina underbara bilder så man får njuta av en dos romantik innan man åker till jobbet:-)
Här hemma skriker männen i huset rakt ut om det blir "för gulligt"...fnys...dom har inget begrip för det som är vackert ibland!
Kramar/Birgitta

Madeleine sa...

Hej! Jättefina zinklådor och sen en fin gammal sax, ååå. Ha de så bra! Kram Madeleine

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Oj så längesen det var jag var här och kommenterade. Det blir inte mycket bloggande nu... Snart är det dags för semester och det ska bli så skönt.
Jättefina bilder visar du, som vanligt! Gillar den där ljusluyktan från Lustfyllt! Måste nog åka dit igen...
Din mammas trädgård går heller inte av för hackor... hihi, där var jag visst lite skämtsam...
Jättefint var det iaf.
Ha en härlig Midsommar
Kram
Marie

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej! Jättefina bilder. Gillar speciellt den sista, en sån "griffel"-tavla skulle jag också behöva. Kram Malin

K sa...

Heej vilka underbara bilder ;D
Lampetten blev jag småkär i...men hittar den inte på den sidan...vet du om den fortfarande finns att köpa...*VILL HA*
kram o puss /K

Betty sa...

Vad du pysslar o grejar , det ser jättefint ut. Ville bara säga att det är så roligt o inspirerande när du visar bilder från din mammas trädgård så fortsätt gärna med det.
Trevliga midsommarkramar från Betty !

Linda sa...

Tack!!
Vilken fin lampett... du får alltid till så fina bilder...
Kram kram Linda

Jes/Vita villa vila sa...

Så superfina bilder vännen! Gillade verkligen de underbara lådorna i zink & så gulligt med de etiketterna!! Fiffig som vanligt ;)

Stor kram!

Jes ♥

Eva-Karin Gawor sa...

Vilken underbar trädgård din mamma har!!!!
Zinklådorna och pionerna är det inte fel på heller! Mysig blogg!
Ha en skön midsommar! Eva-Karin/noll54

Vit spets sa...

Snyggt och enkelt med tidningspapper till etiketter!!!
Jag sitter som en galning framför alla bloggar oxå ser jag din mammas trädgård - jag sitter bara å gapar - GRÖNA FINGRAR måste hon ha! Gud så vackert!!!
Kramis
//Siv

Karin sa...

Hej Marie!
Underbara bilder som vanligt hos dig. Din griffeltavla är verkligen underbar. Jag vill jätte gärna ha en sån själv, måste leta rett på ett gammalt fönster.

Ha en härlig midsommarhelg!
Många kramar
Karin
Ps hälsa mamma att hennes trädgård var jätte fin!

vosgesparis sa...

what a beautiful boxes.. i will have a look at the Lilla site, thanks!

Guldkant På Livet sa...

Vilka snygga zinkboxar du köpte hos Katarina!! Och så läckert det blev ihop med de ljuva pionerna! Jätetfin lampett fr Lustfyllt!!! Jag kikar in igen inana helgen, måste ila till jobbet: ) Mari.

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Så underbara saker du visar Marie! Älskar bilden på griffeltavlan.

Och din mammas trädgård...oj oj oj så mysig och vacker den är!

Ha en underbar midsommar vännen!

KRAAAM Anita

Jeanettes hus sa...

Marie,

Lika fina bilder som alltid från ert hem.
Jasså det Du har loppis fyndat, skall bli spännande att se det färdiga resultatet. Blir väl vitt eller????

Önskar Dig en skön, mysig, lång och härlig midsommar helg.
Kramisar Jeanette

Lallis sa...

Helt otroligt fina saker:)
Ha en fin midsommar du med.
kram Lallis