fredag 27 juni 2008

Tillbaks från semestern

Hej allihopa! Nu är jag tillbaks från min lilla bloggpaus. Jag och familjen har varit på semester i Danmark den senaste veckan, kom hem för några timmar sedan. Och vad är det första man gör när barnen har somnat? Jo, man kastar sig på datorn, hihi. Snacka om att ha bloggabstinens!!!!
k
Kan ju redan nu tala om att jag totalt har kopplat bort allt vad bloggen heter under de här dagarna, har varit urdålig på att fotografera de ställen vi har besökt. Har besökt en del butiker och loppisar men framförallt har vi bara varit tillsammans hela familjen och tagit dagen som den kommit, underbart skönt! Något riktigt sommarväder har vi inte haft, men man kan ju tillbringa tid på stranden ändå. Här står Elsa och Vera och spanar ut över havet.
l
Snäckor, musslor, stenar och en hel del sand hade vi med oss hem i bagaget.
k
Sen hade ju mamma Marie även med sig en del annat hem, har dock inte haft tid att fotografera något direkt än. Har haft fullt upp med att packa upp, sätta igång tvätten och åka och handla lite mat. Här ser ni iallafall ett av mina fynd, en gammal porslinsskärbräda! Kortet och det lilla emblemet köpte jag i en av mina favoritbutiker, Søster Flora.
k
Det sista vi gjorde idag innan vi tog färjan över till Sverige var att handla med oss lite blommor från blomstermarknaden i Helsingör. Bl.a fick dessa ljuvliga pioner följa med hem.
Lovar att återkomma med bilder på mina övriga fynd, en del ska dock få lite färg på sig först, hihi.
j
Imorgon ska jag göra något jätteroligt, jag längtar massor!!! Vi är några bloggare som ska träffas och gå på loppisar ihop, ska bli såååå kul! Återkommer om någon dag med en rapport från våran lilla bloggträff!
k
Ha en riktigt härlig helg! Kram Marie
k
Ps. Jag har nog världens gulligaste mamma. När vi kom hem idag kom vi hem till en trädgård där gräset var nyklippt och varendaste litet ogräs var bortrensat. På köksbordet stod en somrig bukett med blommor och i kylskåpet fanns nyplockade jordgubbar till kvällsmat. Tack snälla goa mamma, du är bäst!!!!!!!!

56 kommentarer:

mali-mo sa...

Kjekt at du er tilbake fra ferie, det ser ut som dere har hatt det veldig fint. Fint bilde av jentene og havet!

Sjöboden sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft det... längtar till Danmark nu, vi ska segla dit nästa vecka om vädret tillåter.
Vilken underbar mamma du har!!

kram C

Lina sa...

Vilken härlig tripp ni verkar ha haft!
Vilken underbar mor du har! Är helt säker på att du kommer att göra likadant mot dina barn!
Ha en underbar dag i morgon och hälsa alla jag känner!

Stor Kram

Millas Mirakel sa...

Välkommen hem igen från din härliga Danmarksvecka!! Du är efterlängtad ! *fniss*
Underbara bilder på dina söta flickor på stranden !!

Vad skönt att du kunde koppla av ordentligt från alla "måsten". Go mamma du har som vet vad du uppskattar!

Ha en skön helg!
kram Camilla

My Lovely Things sa...

hej Vännen!!

åh vad kul det ska bli att ses i morgon!!

Så härligt för er med semester..Ja danmark är så härligt..
vi ska försöka komma i väg inom de närmsta veckorna med tält..

jätte fin skärbräda och kort!!

ja blomstermarkanden i Helsingör..är verkligen underbar..tänk vad fina blommar man får till liten peng..

vi ses ..
kram anna

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,
Välkommen hem!
Låter som ni haft en underbar resa till härliga Danmark!!!

Vilka fina bilder & vilka goa tjejer du har! Så sött!

Spännande att se vad du har fyndat - kan knappt bärga mig eftersom jag VET att det är riktigt fina saker - som alltid när du är i farten! :)

Roligt med bloggträff & loppisletande :D Ha en jättefin helg!

Kram Kram Jes ♥

Drömmar på V sa...

Det låter härligt med semester.
Skönt att komma hem också brukar i alla fall jag tycka.
Mammor! De är allt bra, det är sådan omtanke som värmer själen och hjärtat.

Bara vackra bilder som alltid.

Ha nu en riktigt skön helg

Kram/Maria

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vad roligt att du är tillbaka! Jag vart lite orolig, och fundrade på vad som hänt dig! *fniss*
Tänkte att du börjat jobba igen, det är väl dags snart om jag inte minns fel?

Eran resa låter underbar... Klart att bloggen ska glömmas på semestern!

Skärbrädan vill jag ha. Önskar mig en sådan, din lilla lyckost!!! ;)

Och din mamma verkar ur-go! Vilket härligt välkomnande ni fick!

Välkommen tillbaka till bloggvärlden! Har hunnit sakna dig!

Kram Hanna

Magny sa...

velkommen tilbaka...
det er deilig i danmark...
vackra bilder du visar!
gillar ditt madonnakort~~~~
kram och god helg, magny

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Tänkte att du kanske gjort ett inlägg nu när du kommit hem :)
Jag skall försöka svänga ihop lite mat att ta med i morron när vi ses, men var bara tvungen att kika in till dej =)

Åh vad söta de är, tjejerna, som står där och spanar ut över havet!

Men vad go hon är din mamma...sånt är ju bara såå gulligt!!!

Jättefin skärbräda och lilla kortet..och oj vad jag är nyfiken på vad du hittade mer i DK, man "hittar" ju alltid en massa där *hihi*

Gonatt vännen, vi ses i morron!!!
Kram
Mia

Camilla B sa...

Hej Marie!
Välkommen tillbaka efter semestern. Du vet att du är efterlängtad! Ha en underbar dag i morgon, väntar på rapport!

Kram Camilla

Lilla huset på prärien sa...

Det ska bli spännande att se vad du har med hem från semestern! Välkommen tillbax.

Kram Jenny

Kerstin sa...

Kjekt å ha deg tilbake og så kjekt at du har kost deg med familien:=)

Nydelige bilder du viser!
Så moro med blogg treff, gleder meg til å lese om det å se hva lt du har kjøpt deg i ferien din:=)

Klem

Jema Rose sa...

Härliga bilder...ska bli kul att få se vad du har shoppat !!!

Vilken snäll & omtänksam mamma du har!

: )

Kram & trevlig helg!

/ Jenny

<3

Under en vind sa...

Hej vännen!!

Välkommen hem!!! Ni verkar ha haft det riktigt bra trots att det inte varit strålande sol! ibland kan det faktiskt passa bättre att göra utflykter osv om det inte är allt för fint väder...

Fin bild på dina tjejer vi vattnet!
Det är så härligt att få komma iväg och bara umgås tillsammans familjen, det är något som jag värdesätter väldigt mycket.

Fina bilder på blommor och inköp, kan tänka att du hittat massor av mer! Och ännu mer lär det väl bli imorgon på er tripp! Hade så gärna varit med, men vi är upptagna på annat håll så det gick tyvärr inte denna gång....Längtar efter att få höra fullständig rapport...hi hi....

Önskar dig en riktigt skön helg! Stora kramen!

Synnøve sa...

Å så herlig med ferie i Danmark :) Tror ikke du er alene om å få litt bloggabstinenser etter ferien, hihi... Nydelige blomster, og gleder meg til å se hva mer du har funnet der! Og tenk for en snill mamma, så koselig å komme hjem til det da... :) Ønsker deg en trivelig helg! Synnøve

Designe sa...

Vilken härlig överraskning din mamma bjöd på!:) Och ni verkar ha haft det härligt i Danmark trots vädret! Underbara pioner du köpt oxå! Kram :)

Hulda sa...

Så fint du er tilbake! Vakkert bilde av dine to små i sjøkanten. Så så gammeldags ut.

Nydelig kort og lavendelbukett du har kjøpt. :) Vakre bilder, som alltid.

alidas sommaräng sa...

Men vilka vackra och härliga bilder på barnen och bilden med händerna! Såna bilder gör att jag vill måla! Otroligt inspirerande! Hoppas ni haft en bra och avkopplande semester. Kramar Laila

vitating sa...

Åhh så härligt gjort av din mamma, de är verkligen underbara att ha! Så mysiga bilder o så härligt ni haft det! Molntunikan från meandi har min lilla Ängla oxå!
Spännande att se resten...
kramar Maria

Ann-Catrin / finthemma sa...

Marie1
härligt att åka bort så där.. få byta miljö och knyta ihop familjen.. nyttigt oxå att tänka bort bloggen ett slag..
Så härligt ni har haft det...och din mamma.. du kan skatta dig lycklig... tänk vilket välkomnande.. en sån har jag med.. precsi likadan!
Det är lycka det!
ha en mysig bloggträf idag.. jag är med er i mina tankar!
Kram a-C

Radhusdrömmar sa...

Vilka fina bilder på tjejerna! Och söta fynd du gjort, låter som en mysig Danmarkstur!
Ha en rolig bloggträff idag, du får berätta om det sen.

Kram Johanna

Lila`s bloggvärld sa...

Vilken underbar mor du har!! Vilken känsla att komma hem där efter lite ledighet.

Härligt att bara rå om familjen.

Kramis Lila

Lila`s bloggvärld sa...

Vilken underbar mor du har!! Vilken känsla att komma hem där efter lite ledighet.

Härligt att bara rå om familjen.

Kramis Lila

Lila`s bloggvärld sa...

Vilken underbar mor du har!! Vilken känsla att komma hem där efter lite ledighet.

Härligt att bara rå om familjen.

Kramis Lila

hemtrevnad marie sa...

Låten som ni haft det härligt!!!
Ska bli kul att få se dina inköp!!
Sån gullig mamma du har och buketten är ljuvlig!!
Mina båda bröder med familjer har varit i Danmark denna vecka, och kommer hem idag....men jag skulle inte tro att de varit där du varit så man får nåra rapporteringar därifrån angående vackra saker....inte riktigt samma saker som lockar dom...
Eskil tycker dina flickor är jättesöta!:)
Ha det kul på bloggträffen!!
Ha det gott!
Kramis

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken skön semester ni har haft :)
Så gulligt av din mamma att göra så fint åt er tills ni kom hem!
Ska bli kul att få se alla dina fynd sen :)
Kram!

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig resa ni haft!
Danmark är så vackert.

Skönt att allt var tipp topp när ni kom hem!

Kram Maud

C De-sign sa...

Så härligt det låter med några dagar i Danmark ( ett av mina favorit land...) Gulligt av din mamma att fixa och dona så det var fint när du kom hem! Sådant värmer hjärtat!! Ha nu en riktigt skön helg! Bloggträff låter jättekul, ser fram emot en liten rapport!!! Kramar fr C

Lille Na sa...

Hej syster

Danmark var bra förstår jag. vi var hemma hos er förut. kollade hur det var å så. alla var där utom du.M matade V med sked och J fick ägg av E.
var även i den nya affären i stan. helt ok.
nu ska jag på kalas.
Kram na

Vit spets sa...

Välkommen hem, du är verkligen efterlängtad av mig...ljuvliga små söta tjejer vid stranden, händerna fulla av sand & snäckor, precis så det skall va...skall bli så spännande att få se dina loppisfynd...
Vilken go mamma du har, jag förstår att du tycker hon är bäst...
Kramis
//Siv

Leva som jag sa...

Skall bli kul att se dina fina köp!! Goa ungarna ser ut
kramar Malin

Inspiration i vitt sa...

Skrev visst på fel inlägg,typiskt.
Härligt med en minisemester med familjen,så sött kort på dina barn.Visst kan man göra fina fynd iDanmark,ska bli spännande att se dina.
Kram på dig/Ingela B.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härliga foton av barnen och fynden!
Låter som ni haft det jättemysigt!
Du Marie har något att hämta hos mig!
Hoppas ni haft en härlig loppisdag!
kram
nina

Det lantliga hemmet sa...

Hej Marie! åhh vad härligt att åka bort några dagar! själv så ska jag till danmark på semestern med så har du tips på vad man kan hitta dem riktigt roliga affärerna så skriv gärna det till mig.. vad är bäst att åka till Helsingör eller Köpenhamn?? Vill ju se så mycket som möjligt..tihi.. Förstår att du fick med mycket roligt hem ska bli kul att se och rapporten från eran lilla bloggträff!

Underbar mamma du har..!!

Ha de gott
Kramar

junhe sa...

välkommen hem och trevlig helg/ junhe

Bland kuddar o busiga barn sa...

Åh så skönt att komma hem när mamma din gjort så fint! Jordgubbarna var ju pricken över i:et!
Spännande med bloggträffen! Jag har själv varit i stockholm idag och träffat 12 andra bloggare. Vi har sprungit runt i många härliga butiker och shoppat och pratat. :-) Så kul!
Ha det gott!

hvorfor ikke... sa...

Flotte bilder!
De var så skjønne de to jentene dine som ser utover havet...

...og peonene...
Får sommerfølelse av bildene!
Smil Torunn

My Lovely Things sa...

Hej!!

ja tack själv!!Det var ju så trevligt att ses!!
Tänk att ni hittade fler loppisar..var det nått att ha där ni stannade och jag körde hem??

Hoppas din resa hem gick bra..sov gott..
kram anna

Nicolinas boning sa...

Vilken mysig semesterresa ni har haft.
Danmark är alltid mysigt även om inte vädret är det bästa:-)
Vi ska dit ett par dagar i slutet av juli och jag längtar redan...

Din pionbukett skulle jag inte ha något emot att ha här hemma på matrumsbordet...suck...för mina 5 första knoppar tar en vääääldigt låååång tid på sig att slå ut!

Kramar/Birgitta

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Tack själv! Det var så kul att ses..!
Vi får hitta på nåt snart igen :)

Kraaam
Mia

Anneli sa...

Hej!
Oj, vad jag längtar till smögen, när jag ser bilderna på dina barn på stranden...låter som att ni har haft en skön semester!!

-Och vilken jättehärlig mamma!! Jag har en svärmor, som kan överaska med sådana saker...(bor lite närmare...;)) -Tänk vad glad man blir över dessa små saker i vardan, som man tar sig tid att göra för varann...

Ha en skön söndag - KRAM

Saramedflera sa...

Ni verkar ha haft det toppen ska bli kul att se vad du handlat!
Kram Sara

Nr. 5 sa...

Hei, fin blogg du har :) Ser ut som om dere har hatt en herlig tur til Danmark. Jeg er ny i bloggeverden, besøk meg gjerne en gang det passer :)

Grodmamman sa...

Härlig semester ni verkat ha haft. Och vilken gullig mamma du har också!
Kram

MormorRuthsAnn sa...

Hallo Marie!
Hoppas resan gick bra hem! Tack själv för en jätterolig och trevlig dag! Lite synd att du inte hittade så mycket...ville du haft fågelburen? Känner mig lite girig...jag hittade ju en hel del så jag känner nästan att du istället skall ha fågelburen, vill du det?

Det var härligt att träffas igen...det får vi göra snart igen.

Vilka underbara bilder på dina fina barn. Har du så många vackra pioner så att du kan ta in så många? Wow det var verkligen en härlig bukett.

Kramar Ann

Evelinas hus sa...

Hej Marie,
Vad mysigt att vara på semester med familjen. Vi jobbar en vecka till sen är vi lediga, skönt. Vilken gullig bild på tjejerna.
Vilken omtänksam mamma, jag skulle blivit jätteglad.
Trevlig söndagkväll.
Kram Caroline

C De-sign sa...

Hej
Du har en utmärkelse att hämta inne hos mig! Kram fr C

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Vad härligt du verkar ha haft det. Klart som korvspad att man ska få koppla bort bloggeriet och bara umgås och njuta med familjen.

Fina fynd ni alla har hittat.
Och vilken gullig mamma du har! =)

Må så gott!
Kram.

Mobergskan sa...

Skoj att hitta hit!
Tack för titten!

Hälsar Kerstin

Unik Kollektion sa...

Låter som en underbar resa!! Danmark.......=) Härliga bilder med barnen och pioner!! Läste någonstans att ni hunnit med 5 loppisar på en dag!! Ni är inte dåliga, hi-hi....Ha det så gott vännen!! kramar Malin

Lilla Ugglebo sa...

Hallå där!

Så du har vart i Danmark.....gud så skönt!

Men du ska ni träffas en massa bloggare???

Jag hade ju tänkt fråga dig när den där rackarns loppisen hos dig har öppet......det är ju såpass nära att jag kan tänka mig en dagstur.......
Vill också göra skojjiga fynd! Jag ska ju ha semester på måndagar o tisdagar i sommar....
Har den öppet då???
är du hemma???
Jag vill ju fika i eran lekstuga också!!!

Kram Katarina

Ullis/Leva på landet sa...

Hej!

Vilken fin sida du har. Många härliga bilder. Ni erkar ha haft en riktigt skön semester.

Ha en bra vecka!
Ullis

Fru Sirlig sa...

Hej igen
Puuh vad skönt att höra att du också tagit lite semester från bloggandet. Vad mysigt ni verkar ha haft det. Vi ska också till Helsingör en sväng i sommar, tack för tipset om blomstermarknaden. Ha en fortsatt skön vecka.
Kram Helene
Ps. Min mamma har inte varit här...;)DS

Goa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Goa sa...

Hej min bästaste Marie!
Oj, så länge sen..:)
Vilken underbar bild på dina små tjejer...så himla förväntansfull och dramatisk på ngt. sätt...jättefin!
Kan tänka mig att det var skönt med liten minisemester och få lite paus från byggandet...SKÖNT!!
Massa vackra bilder i dina tidigare inlägg...som alltid!!
Älskar dess små midsommarklänningar!

Hoppas solen börjar skina på oss igen, det är vi värda..:)
Må bäst!
Största kramen...