söndag 1 juni 2008

Utmaning, utbyggnad och örhängen!

Här kommer ett litet inlägg om både det ena och andra! Har knappt bloggat något under helgen, vädret har varit alldeles för fint och vi har haft fullt upp med vårat utbygge. Lite loppis har jag dock hunnit med, men vad jag fyndade får ni se nästa gång!
j
Jag har fått en annorlunda utmaning av goa Jenny med bloggen Seaside living (dold blogg), så här lyder reglerna:

* Ta den bok som du har närmast dig
* Öppna den på sidan 123
* Hitta den femte meningen
* Skriv ner de efterföljande tre meningarna
* Skicka utmaningen vidare till fem bloggare
j
Den bok som var närmast mig var Camilla Läckbergs nya bok Sjöjungfrun och så här lyder de tre meningarna:
j
"Tror jag det! Hon föll tungt ner i soffan och Maja försökte genast krypa upp i hennes knä. Vilket inte var en helt lätt uppgift."

Ja, just dessa meningar sa väl inte sådär jättemycket om boken precis, hihi. Men jag kan verkligen rekommendera den, spännande från första till sista sidan! Jag väljer att inte skicka den vidare till någon speciell utan den som vill får anta utmaningen.
j
Så var det utbygget då! I lördags hade vi en grävmaskin här som grävde för själva utbygget, så nu har vi en stooor grop utanför huset!
j
Tvättstugan nås för tillfället med hjälp av stege, hihi.
j
Sen måste jag också visa de fina örhängena som jag vann av Johanna med bloggen Radhusdrömmar. Här hittar ni hennes smycken till försäljning!
k
Nu ska jag skutta ut i trädgården och vattna och sen ska jag ta och kika in hos en massa bloggare och se vad ni har haft för er under helgen! Ha en bra start på den nya veckan! Kram Marie

49 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Ser ut som ni har att göra!!
Men det kommer verkligen att bli fint, det hyser jag inga tvivel om!!!
Å, har du läst boken!!!
kollade efter den sist jag var på bokhandeln,men den hade inte kommit ut då....den måste jag bara ha!!
Ha en härlig kväll!!
kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad roligt att det går framåt med utbyggnadsprojektet!
Grattis till vinsten! Så fina örhängen.
Ha en bra kväll.
Kram!

My Lovely Things sa...

Hej!!
åh vad spännande med er utbyggnad..Ni stor verkligen i start gropen!!!fniss fniss!!
tänk vad fint det kommer att bli..
va kul med loppis..ja här har det inte blivit så mycket med den varan..ska på loppis nästa lördag..det blir kul..

Jätte fina örhängen du vunnit..
ha det så gott..
kram anna

Mamma C sa...

Ja, hade oxå fått denna utmaning. Har inte heller varit inne på bloggen sedan i torsdags. Det blir så nu när vädret är så fint. Vilket jobb att tvätta nu. Balansera på stege med tvätt :-)
Så fina örängen du vunnit.
Kram Mamma C

Hwita Villan sa...

Oj vilket jobb! Men, haha, vilken lustig utmaning! Den var ju rolig!

Jaa helgen har verkligen varit toppen. Så här njuts det av fulla muggar.

Ha en fortsatt skön kväll!

envilsenloppa sa...

Va skönt det ser ut där under ditt päronträd , vilken underbar järnsäng eller ?? som står brevid !!
Men utbygget ser inte lika lockande ut , hua !!
Men jag är helt övertygad om att det kommer att bli , du och din man är ju så händiga !
Visst är det underbart ute , det var inte meningen att jag skulle sätta mig framför datorn alls , men man måste ju in och betala sina räkningar och spana in sina favoritbloggar ;-)
Ha det gott Marie !
Kram/Lotta

Hem T Gårn sa...

go kväll ! va skönt det är när sådant för arbete är gjort o man kan börja se att det går framåt på ett helt annat sätt,tycker i alla fall jag, det blir säkert jättesnyggt, ja håller också på med ett jätte projekt så ja käner igen mig kram maria

lottens vita och gröna sa...

hallå gumman! du dena helg har ju varit sååå underbar, vilket väder! vi hade massor av att göra men fick "oväntat" besök av min far som var barnvakt åt syrranochs som satt i 8 h i lördags och som sen kom halva sön med, trevligt men där rök den helgen...men vad spännande att tvätta hos dig nu ett tag då, antigen utför stuuuuuupet eller med stege, hihi vilken syn! o så ljuvliga örhängendu har vunnit! ha det gott min vän! varmkram lotten
psthur gör man "första" bilden med tre ihop?

Millas Mirakel sa...

Jag har full förståelse för att du inte haft tid med bloggen,man vill ju bara vara ute när det är så härligt !!

Ta det lugnt på stegen så du inte ramlar med all tvätt, hihi!

Ha en fin vecka!
kram Camilla

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Här uppe har vi också, äntligen haft superfint väder. Ja jag tror jag har bott ute! Måste passa på nu innan myggen anländer till midsommar.

Ja och här har det grävts ser jag =) Ja då maskiner är i farten brukar männen samlas som flugor...hihi måste vara minnen från sandlådan =)

Söta örhängen du vann och rolig utmaning!

Kramisar Anita

Gårdsromantik sa...

Ja det var ett orginellt sätt att ta sig till tvättstugan! Får väl ske i dagsljus - annars kan det nog bli vanskligt!

Fina örhängen till solbrännan.

Kram Maud

Radhusdrömmar sa...

Lite annorlunda utmaning! :-)
Vad gullig du är som visar vinsten och länkar och allt! Tack!
Det var roligt att du gillar dem.

Ha det gott!
Kram Johanna

Betty sa...

Hallojsan !
Tack för ditt besök på min blogg o de värmande orden. Ser att ni har lite att pyssla med hemma kommer absolut att följa fortsättningen med spänning.
Kram Betty

Betty sa...

Hallojsan !
Tack för ditt besök på min blogg o de värmande orden. Ser att ni har lite att pyssla med hemma kommer absolut att följa fortsättningen med spänning.
Kram Betty

Betty sa...

Jaha , det märks att man är lite ringrostig , ursäkta mig !
Betty

Evelinas hus sa...

Oj vilken fart ni har på utbyggnadsprojektet. Den där stegen ser lite läbbig ut att fara upp och ner på med tvätt. Härligt när det är klart sen kan jag tänkta.
Ha en underbar måndag.
Kram Caroline

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Rolig utmaning!
Oj oj här grävs det minsann hur lång tid räknar i med att det ska ta?
Jag hade lagt en kommentar om din snälla mamma, päronträdet osv, men vet inte vart det tog vägen. Man kan aldrig vara så säker med blogger, eller hur?
Önskar dig en ny skön solig vecka!
kram
nina

Mysiga lantliga ting sa...

Ojdå det var ingen liten grop det där!! Det händer saker här...
Så söta örhängen du har vunnit, kul med vinst!

Kram Johanna

Flickorna på Bellis sa...

Hej Marie! Tack för hälsningen, nu finns bilder hos mig ifrån skafferiet! Wow, det är spännande att följa er utbyggnad! Vi har ett sådant projekt framför oss, inom 1 år kanske...därför extra extra kul att följa er! kram och ha en bra vecka! johanna

Kalkstenssommar sa...

Det underbara med eget hus är att man kan göra som man vill. Jag tror att ert bygge kommer bli sååå bra (som allt annat du sätter tänderna i....)

Kram i försommarvärmen

L

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej!
Vilken härlig blandning i detta inlägg. Ert utbygge blir nog kanonbra, även om jag förstår att det tar på krafterna under pågående arbete.
Kul med bokutmaningen.
Ha en bra vecka!
Hälsn Maria

Tjohalia sa...

Vilken fin vinst! Vad roligt att få följa eran utbyggnad, kram Sandra

Inspiration i vitt sa...

Ojoj vilken grop,skulle nästan kunna fylla den med vatten och använda den som pool i värmen hihi.
Ska bli spännande att följa bygget.
Kram på dig /Ingela B:

MY WHITE COTTAGE sa...

Det är verkligen spännande att följa ert utbygge! Hur kommer du nå tvättstugan sedan? Blir det en trapp innifrån och ner i själva utbyggnadsdele, eller?!?

Så du är lycklig ägare till Camilla Läckberg senaste! Jag har läst alla hennes böcker och tycker de är toppenbra, vill också ha den senaste. Det kanske får bli sommmarens semesterbok! :)

Örhängena du vunnit är superfina!

Soliga kramar till dig från mig!

MiaMaria sa...

Hje!


Grattis till vinsten.....

Och vilket jobb ni har framför, er menså bra det ska bli....

HA´det så gott!
MiaMaria

LantlivsAnette sa...

Håå..hååå..här händer det grejer minnsann..vilken läskigt djup grop...
Vad ni kommer att få det fint sen när allt är klart,jag förstår att du nu redan har klart allt i huvudet,hur det ska se ut med allt vackert pynt och textilier..
Såå himla roligt att få följa detta..
Ha det så bra Kram Anette

Vit spets sa...

Vilken startgrop ni har! Haa haa ha...spännande att få följa med på vandringen - men du siktar väl på en tjusig tvättstuga förstår jag ;)
Utmaningen var ju faktiskt lite kul... och grattis till vinsten!
Kramis
//Siv

Lina sa...

Hej!
Vilken kul, och annorlunda utmaning du fått! Jag har Tyskungen på mitt nattduksbord nu. Ligger lite efter med Camillas böcker! ;- ) Men jag är nog snart i kapp och kan börja läsa den nya!

Jag kommer ju från Camillas hemtrakter. Jag gick på högstdiet i Tanumshede. (Camilla gick en klass över mig, men vi känner inte varandra.) Miljöerna är välbekanta i hennes böcker så de är extra kul att läsa dem! Har både sommarjobbat i Fjällbacka och roat mig kungligt där i ungdomens dar! ;- )

Spännande att utbygget är på ”g” nu! Sambon får kika in på bloggen när de kommit lite mer på väg!

Väntar spänt på vad du fyndade på loppisen den här gången!!! Jag ska på loppis uppe hos mina föräldrar på lördag. Måste hitta nåt att fylla tallrikshyllan med. Tänkte ha ”silversaker” enbart. Eller blir de enformigt?

Må så gott!
/ Lina

Tina sa...

Var försiktig när du balanserar med tvätten på stegen!!! Vilka fina örhängen du har vunnit! Ha en härlig dag. Kram Tina

Kristin sa...

Hej Marie! Vad kul att ert bygge har kommit igång nu. Jag hoppas det blir klart fort, det är ju inte superkul att bo mitt i en byggarbetsplats. Men ni får säkert mycket hjälp så det går raskt (vi gör ju allt själva på vårt bygge så det tar ju eeeeeeeeeevigheter).

Kram och ha en jätteskön vecka!!!

/Kristin

Liza i pepparkakshuset sa...

Vilka sommarfräscha örhängen du vunnit, Grattis!
Det verkar rulla på med utbygnaden :)

Ha en mysig vecka
Kram Liza

Guldkant På Livet sa...

Oj vad ni jobbar och ligger i men det kommer bli så fint, tänk när du får lägga handen på sista finischen! : ) Vilka fina och somriga örhängen du vunnit! Hm... det var en märklig utmaning? : ) Ha det gott i solen Marie!!

Mari.

Jennyshemochharmoni sa...

Hej Mari! Länge sedan jag tittade in känns det som, tiden räcker liksom inte till just nu. Vad härligt att se att det går framåt med bygget. Det kommer verkligen att bli superfin!! Ha en bra vecka! KRAMKRAM

Lina sa...

Här går det frammåt! Då vet ni vad ni skall göra hela semestern!! Ha en bra dag!!

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Marie!
Ojj här händer det grejer ser jag. Fullt upp med andra ord, liksom vi har här med bygget. Men det blir kul när det blir klart eller hur?

Vilka söta örhängen i fin turkos!!

Ha de gott i värmen!
Kram Benita

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Nu var det längesen jag var här och hälsade på. Det har inte blivit något bloggande på nästan en vecka, och jag har inte varit inne på bloggen knappt något.
Känner att det blir så nu när det är sommar och så härligt väder.
Det är mycket att läsa när man inte varit här på en vecka.
Ser att arbetet fortskrider med er utbyggnad. Se bara till att inte trilla ner i gropen!
Det kommer säkert att bli jättefint, men lite tid måste det ju ta...om det ska bli bra.
Vilken härlig utsikt ni har från köksfönstret... Jag ser rakt in i en syrenbuske, hihi...
Sen har du vunnit också...många har sån tur med att vinna något, men inte jag inte... buhu.
Härligt under ert päronträd... där måste vara fint att sitta nu när det är så varmt.
Kram
Marie

Änglahem sa...

Oops...verkar lite krångligt att komma upp och ner med tvätten....speciellt upp när den är ren....ner spelar ju mindre roll!!...men den som väntar på något gott väntar......

Fina örhängen du vann! Grattis!

Ha det så gott!
Kram, Ulrika

Annas skattkammare sa...

Kul och annorlunda utmaning! Härligt att utbyggesprojektet har börjat ta fart! Fin vinst du fått, grattis till den! Ha en fin vecka. Kram /Anna

Designe sa...

Vilken superkul utmaning!...kanske antar den senare..just nu kan jag inte logga in för att göra inlägg..trist..
Va långt ni har hunnit, vilken utgrävning!..och så söta örhängen du vunnit! Jag har inte heller bloggat i helgen, inte sen i torsdags faktiskt...men det har ju varit underbart väder som vi får hoppas håller i sig! Kram :)

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Åh vad spännande med utbyggnaden!
Nu kan man ju se hur pass stort det kommer att bli, kul!

Och så ser jag att du haft turen med dig igen, grattis till den fina vinsten!

Vad mysigt det är underpäronträdet!
Gillar de små glasflaskorna du har hängt upp! Jag köpte också några miniflaskor på loppis, kanske kan hänga upp dem jag med :)

Ha en fin kväll Marie, vi ses snart!

Kram
Mia

Saramedflera sa...

Ska bli spännande att följa erat bygge. Vi ska antagligen börja med en utbyggnad i höst. Söta örhängen!
Kram Sara

Linneagården sa...

Hej Kära bloggvän.
Så skönt att kunna ta vara på försommaren & vara ute. Ser att det händer grejer på gården. Så spännande att ordna med huset, fast vilket enormt jobb som väntar...
Loppis...i love!!
Jag gillar oxå Läckberg & har fått utmaningen, men läser en helt annan bok nu...ska skriva om det i veckan.
Vad söta örhängen du har fått, sommarfräscha.

Hoppas Du får en trevlig vecka & jag kikar väl in då "tid" för datorn finns...
Må så gott. Kramar /madelene

Goa sa...

Kram på dig du bästaste Marie!
Och tack sååå mycket för dina snälla ord...jag rodnar av glädje..:)
Kul att se att bygget går framåt..härligt och skönt att vädret är som det är!!
Njut på nu...LOVA!!
Ha den bästa veckan!
Kraaaam....en jättestor en..:)

Lilla Ugglebo sa...

Hallå där!
Oj vad många inlägg jag har missat nu igen....hinner inte blogga knappt något alls...:(

Fnissar i alla fall åt dörren där uppe...Så där hade vi det med fast för oss var det ju enda ingången ett tag...det var jobbigt att klättra med matkassar....hi hi...
Efter några dagar tillverkades en provisorisk trappa av träpallar så vi kunde börja använda de nyinsatta altandörrarna....
Det blir bra sen...du får trösta dig med det.
Vi har äntlgen röjt ur tvrummet så i morgon ska panelen börja spikas...:)

Vilken jätte fin korgstol...45kr???
Det finns vist ingen ände på dina fynd..:)
Men du...vilken tomt ni har!!!
Så smakfullt o fint. Tycker det ser jätte mysigt ut med lekstugan och gungan.....
Ha en härlig tisdag!
Kram Katarina

Leva som jag sa...

Hur är det man säger been there, done that :-) Höll på att renovera ett 20-tals hus i 7 år. Helt underbart hus, men beslutade oss för att flytta i från det då husbehoven aldrig tog slut. Bor nu i radhus, där min största uppgift är att göra det mysigt. Är verkligen en utmaning. I huset som vi bodde i fanns så mycket gratis. Trägolv, kakelugnar och vedspis. Den ljuva karaktären fanns i hela huset. Så kul att kika in till dig ibland och se din fina blogg.
kramar Malin

Kerstin sa...

Her skjer det saker og ting ser jeg!

Nydelige bilder fra hagen din i forrige innlegg. Så koselig!!

Ha en fin dag
Klem:=)

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,
Vilka härliga loppisfynd du har gjort - så himla roligt!

Vilken kul utmaning sen :) annorlunda & rolig!

Önskar dig en underbar onsdag i morrn!

Kram kram Jes ♥

Linda sa...

Hej,

Lade märke till en underbar tapet i bakgrunden, vad heter den? Skulle passa jättefint i mitt vardagsrum.

Varma hälsningar
Linda (linda.norberg@telia.com)

Nicolinas boning sa...

Åh,vad spännande med utbyggnaden...även om det är en massa jobb så är det ju så kul med alla dessa beslut som ska tas ang ALLT,eller ni kanske redan vet precis hur ni ska ha det?Jag vet alltid hur det ska vara ända tills man står där och ska göra verklighet av planerna...och då kommer den stora osäkerheten in och jag får börja om från början igen...fniss...
Vilka loppisfynd du har gjort...oh även din mamma med korgstolen!
Kramar/Birgitta